چکیده
معماری ایجاد فضای مادی و معنوی می کند ولی موسیقی فقط فضای معنوی ایجاد می کند.به عبارت دیگر موسیقی ،معماری زمان است ومعماری ،موسیقی مکان است.ترکیب این دو با نام تالار موسیقی می تواند یک عنصر موفق در بین ساختمان های معماری باشد.
موسیقی صرفاً جدا از کلمات می‌تواند ارتباط احساسی و عاطفی را زودتر برقرار کند و همواره یکی از عوامل محرک انسان در شادی یا غم بوده است و تأثیر بسزایی در به نمود کشیدن این موضوع دارد.اما بروز این احساسات و برطرف کردن نیاز به حس آرامش پس از گوش دادن به موسیقی،نیازمند مکانی برای اجرای موسیقی است.اما متأسفانه به دلیل نبود علاقه مند به اجراهای زنده سمفونیک و یا شاید اهمیت ندادن دولت و مسئولین به احداث اینگونه سالن ها،اکنون شمار آنها به انگشتان یک دست هم نمی رسد.

پایان نامه معماری تالار موسیقی سمفونیک,طرح نهائی معماری تالار موسیقی سمفونیک,مطالعات سالن موسیقی سمفونیک,رساله سالن موسیقی سمفونیک,پایان نامه سالن موسیقی سمفونیک,طرح نهائی سالن موسیقی سمفونیک,برنامه فیزیکی سالن موسیقی سمفونیک,ظوابط طراحی سالن موسیقی سمفونیک,مطالعات کامل سالن موسیقی سمفونیک,رساله کامل سالن موسیقی سمفونیک,پایان نامه کامل سالن موسیقی سمفونیک,دانلود مطالعات آماده سالن موسقی سمفونیک,دانلود رساله آماده سالن موسیقی سمفونیک,دانلود پایان نامه آماده سالن موسقی سمفونیک,نمونه موردی داخلی سالن موسقی سمفوینک,طراحی سالن موسقی سمفونیک,طراحی تالار موسقی سمفونیک,دانلود پلان معماری سالن موسقی سمفونیک,دانلود نقشه سالن موسیقی سمفونیک,مطالعات اماده سالن موسقی سمفونیک,طرح تالار موسیقی سمفونیک

لذا با مطالعات روی سایت چیتگر و به دلیل ساماندهی و تلفیق فضاهای سبز موجود پارک جنگلی چیتگر با سایت تالار موسیقی جهت ایجاد قطب گردشگری و رفاهی هنرمندان و توسعه ارتفاعات شمالی منطقه در جهت افزایش توان گردشگری و رفاهی و ایجاد بدنه شهری طبیعی تصمیم بر آن شد تا طراحی تالار موسیقی سمفونیک را در این سایت انجام دهم.

برای توضیحات بیشتر و مشاهده فهرست مطالب و دریافت رساله به ادامه مطلب مراجعه نمائید…

بخشی از مطالب:
سایت مذکور در منطقه ۲۲ شهرداری تهران و در همجواری پارک چیتگر قرار دارد. محدوده کل سایت موردنظر برای طراحی این مجموعه در گوشه شمال شرقی دریاچه واقع در منطقه ۲۲ قرار دارد. کاربری سایت موردنظر براساس طرح تفصیلی منطقه فرهنگی است. مساحت کل سایت ۵۲۰۰ متر مربع می‌باشد که مجموعه تالار موسیقی در بخشی از سایت قرار می‌گیرد.این زمین از سه سمت توسط خیابان احاطه شده. وجود دریاچه و فضای سبز کناری آن و همچنین کاربری‌ها و دسترسی‌های مناسب اطراف این سایت از عوامل مؤثر در انتخاب آن بوده است.
موسیقی سمفونیک که در این سالن به آموزش و اجرای آن پرداخته می شود یک نوع از موسیقی است اما با این تفاوت که یک قطعۀ سمفونی،به تدریج تکامل می یابد و بعد از چهار موومان به هم وابسته به اتمام می رسد.
از دلایل رابطه‌ موسیقی و معماری که‌ بدان‏ ارجاع می‏شود، می‏توان موارد زیر را برشمرد
۱-اصطلاحات مشابه و تعبیر آنها
۲-درک بصری از اصوات
۳-خلق یا تداعی فضا
۴-انتخاب سازها و جنس صدا
۵-خاطره‌ و انتقال اطلاعات
۶-طراحی فضا با توجه‌ به‌ نیاز موسیقی در اجرا و شنیدن بهتر آن
۷-رابطه‌ مستقیم بین عدد طول و عرض و ارتفاع در معماری و فواصل و اختلاف صدا در موسیقی موسیقی یعنی ترکیب اصوات به‌ لحنی خوش‏آیند که‌ سبب لذت شنوایی و انبساط و دگرگونی روح گردد.
ابزارهای بصری همانند ابزارهای موسیقی نظام دهنده‌ای هستند که‌ اجازه‌ می‏دهند فرم‏ها و فضاها و نوا و صداهای متفاوت در یک اثر در کنار هم وجود داشته‌ باشند و ما بتوانیم از نظر فکری و حسی، وجود نظم، یکدستی و هارمونی را به‌ طور همزمان در کل مجموعه‌ احساس کنیم.
هارمونی صوتی همانند هارمونی تصویری ، تضمینی برای لذت زیبایی شناسی است. سکوت وظیفه ی معماری است تا صدای فضا در آن طنین افکند. به سبب اشکالات بیشمار و پیچیدگی مسائل مربوط به انتشار صدا در فضای سرپوشیده تالارها، ناچار این گونه مطالعات به کمک روشهای ساده شده ای که راه عملی برای نیل به هدف را به سهولت میسر می سازد ، انجام می گیرد و ساده ترین راه برای بررسی ترسیمی و مطالعات آکوستیکی بر روی اسکیس ساختمان تالار ، فرضیه ی پرتو صدا و انتشار خطی امواج آکوستیکی است.
به این ترتیب در یک ساختمان موسیقی با توجه به اینکه موارد آکوستیکی رعایت می گردد و اصول آن اجرا می شود،امید است تالار موسیقی سمفونیک یک ساختمان یادمانی واقع گردد.(نگارنده)

فصل دوم

کلیات،تعاریف،مفاهیم و دیدگاه دانشمندان
۲-۱ بررسی اولیه شعر در معماری

شعر در تمامی ادوار زیباترین و پرمایه ترین احساسات انسانی رادر قالب آهنگ موزون وآهنگین خویش انعکاس می دادند واز سرچشمۀ غنی معارف بشری برای خلق موسیقی مکتوب بهره جسته و گفتگویی بی زمان را در سناریوی تاریخ رقم زده اند.شعر واقعیت را به تجرید می کشد و معماری از تجرید ها به سمت واقعیت ها حرکت می کند و یک احساس متعالی را از پس خطوط به یک فضای ملموس مبدل می سازد.همانگونه که افراد گوناگون می توانند برداشت های متفاوتی از یک شعر یکسان داشته باشند مخاطبان یک اثر معماری نیز می توانند احساسات متفاوتی را در یک فضای عینی تجربه کنند؛در واقع همانگونه که سراینده ابیات سعی در به اشتراک گذاشتن مفاهیمی با خوانندگان خویش دارد،ولی هربار که شعری خوانده می شود در واقع شعر جدیدی سروده می شود. موفقیت معماران هماگر موفقیت را عامه پسند بودن یک اثر بدانیم صرفاً به پختگی خطوط طراحی وابسته نیست بلکه هر مخاطب معماری به تنهایی شاعر فضایی نو است.
قافیه و ردیف در شعر فضا حرکات موزون خطوطی است که آهنگ زیستن را زمزمه می کند.شعرا بارها توانسته اند ایده هایی برای خلق آثاری ماندگار در اختیار معماران قرار دهند و در مقابل معماران هم بارها دست مایه های شاعرانه ای را فراهم آورده اند که یافتن و برگزیدن آنها در دیوان های به جا مانده آنچنان ساده نمی نماید.موسیقی را روح زمان و معماری را روح مکان نامیده اند.هارمونی تصویری یا صوتی تضمینی برای لذت زیباشناسی است.معماری معنای مکان است،سکوت را منعکس می کند و بازگشت به فضای آغازین را بشارت می دهد.سکوت فضای معماری است تا صدای فضا در آن طنین اندازد. (حائری، محمدرضا. نقش فضا در معماری. دفتر پژوهش‌های فرهنگی)
۲-۲ رابطۀ موسیقی و احساسات انسانی و الهامات موسیقیایی

تناسبات در ساختمان ها به دو صورت اتفاق می افتد؛گاهی ما نمای ساختمان را می بینیم و گاهی در داخل ساختمان قرار می گیریم و حس داخلی ساختمان را درک می کنیم که به آن حس محیطی گفته می شود.معماری ایجاد فضای مادی و معنوی می کند ولی موسیقی فقط فضای معنوی ایجاد می کند.به عبارت دیگر موسیقی ، معماری زمان است و معماری موسیقی مکان. بر همین اساس از بناهای ایرانی می توان به مسجد شیخ لطف اله اشاره کرد که اکثر افراد صاحب نظر در معماری اذعان کرده اند که تناسبات ،رنگ و نور در این مسجد انسان را مسحور می کند.
همانگونه که با شنیدن قسمت پایانی “بهار جاودانه” از جادۀ ابریشم اثر کیتارو،آهنگساز ژاپنی،صدای بلورین آب زلال و روان،روی سنگ ریزه های غژغژ کننده،که پرتو های خورشید پس از عبور از لابه لای درختان کاملاً در آن نفوذ کرده اند را تجسم کنیم.با نگریستن به ساختمان های بافت عرفانی_سنتی نیز می توانیم آهنگ های ماورایی آن را زمزمه کنیم و به جهان فراسوی میل کنیم. (حائری، محمدرضا. نقش فضا در معماری. دفتر پژوهش‌های فرهنگی)
۲-۳ رابطه موسیقی با احساسات انسانی
ارتباط هنرها با یکدیگر مسئله ایست که همواره از آن میان هنرمندان صحبت می شود. تأثیر گذاری و تأثیر پذیری هنرها بر یکدیگر همواره در طول تاریخ هنر، امری ایده پرور و پیش برنده بوده است. با اینکه عده ای معماری را از هنرهای هفتگانه نمی دانند و برخی آن را مجموعه ای از هفت هنر به اضافه هنر هشتم عکاسی می دانند، همواره هنر بر معماری و معماری بر هنر تأثیر بسیار چشمگیری داشته اند. در دانشگاه ها و مدارس معماری اغلب گفته می شود از جمله هنرهایی که با آن درگیر و سهیم هستند، موسیقی است ولی اینکه چگونه از آن بهره برده شود کمتر بیان شده است. مقالات و مطالبی که در این باب به نگارش در آمده اند تا میانۀ راه ما را به جلو می برند و تنها دیدی شماتیک و پوسته ای در جلوی چشمانمان پدیدار می سازند. با بیان مثال و تجربیات می توان ذهن را تا سکوی حرکت جلو برد. همانگونه که مارتین هایدگر میگوید، هرگاه فلسفه و علم مدرن از گشایشِ راز هستی باز بماند، هنر آن را می گشاید و بر آن داناست ، در حالی که علم با محاسبات سعی در پرده برداری از اسرار جهان دارد و گاهی از انجام آن عاجز می ماند، هنر به کشف و شهود رازها می پردازد و آن را در می یابد. برای دریافت معنی تأثیر موسیقی بر معماری و بالعکس، باید آنرا تجربه و مزه کرد. (حائری، محمدرضا. نقش فضا در معماری. دفتر پژوهش‌های فرهنگی)

و….

فهرست مطالب:

فصل اول
مقدمه
۱-۱ بیان مساله………………………………………………………………………………………………………………………….۱۳
۱-۲ پیشینۀ تحقیق………………………………………………………………………………………………………………………۱۳
۱-۳ فرضیات تحقیق…………………………………………………………………………………………………………………..۱۴
۱-۴ اهداف پروژه……………………………………………………………………………………………………………………..۱۴
۱-۵ ضرورت های تحقیق……………………………………………………………………………………………………………۱۴
۱-۶روش تحقیق……………………………………………………………………………………………………………………….۱۴
۱-۷ برنامۀ فیزیکی طرح……………………………………………………………………………………………………………..۱۵
۱-۸ شناخت و تحلیل سایت پروژه……………………………………………………………………………………………….۱۶
فصل دوم
کلیات تعاریف،مفاهیم و دیدگاه دانشمندان
۲-۱ تعاریف………………………………………………………………………………………………………………………………….۲۴
۲-۱-۱ ارکستر
۲-۱-۳ ارکستر ملی ایران
۲-۱-۲ آشنایی با ارکستر سمفونیک تهران
۲-۲موسیقی سمفونیک چیست؟…………………………………………………………………………………………………۲۷
۲-۲-۱ تعریف سمفونی به زبان ساده
۲-۳ موسیقی دوره رمانتیک ……………………………………………………………………………………………………..۳۰
۲-۳-۱ ارتباط موسیقی وفضاهای رمانتیک
۲-۳-۲ سمفونی در دوره رمانتیک
۲-۳-۳ موسیقی‌دانان بزرگ دوره رمانتیک
۲-۴ مشاهیر موسیقی ………………………………………………………………………………………………………………..۳۵
۲-۴-۱ لودویگ فان بتهوون
۲-۵ سلسله مراتب در کشف فضای معماری و موسیقی ایرانی……………………………………………………………۴۸
۲-۶ آکوستیک و معماری…………………………………………………………………………………………………………۵۰
۲-۶-۱ انتشار صدا و تباهی آن
۲-۶-۲ آزار نوفه
۲-۷ فرم تالار های موسیقی………………………………………………………………………………………………………..۵۳
۲-۷-۱ مصالح آبسوربنت
۲-۷-۲ ایزولاسیون پنجره ها
۲-۷-۳ طراحی اتاق‌های تمرین موسیقی، طراحی تالار کنسرت، طراحی مدرسه موسیقی
۲-۷-۴ نسبت‏ها و هارمونی
۲-۸ مفاهیم و دیدگاه اندیشمندان……………………………………………………………………………………………….۵۹
۲-۸-۱ سخنان بزرگان از موسیقی
۲-۸-۲ سیبلیوس
۲-۹ موسیقی در آثار ابوعلی سینا……………………………………………………………………………………………….۶۱
۲-۹-۱ برداشت از اقلیدس؟
۲-۹-۲ مقدمات هارمونی
۲-۱۰ موسیقی و جایگاه آن نزد مولانا…………………………………………………………………………………………۶۳
۲-۱۰-۱ موسیقی، شعر و مولانا
۲-۱۰-۲ موسیقی و جایگاه آن نزد مولانا
۲-۱۱ معماری موسیقی مجسم …………………………………………………………………………………………………۶۷
۲-۱۲ معماری آکوستیک در تالار های موسیقی…………………………………………………………………………..۶۸
۲-۱۲-۱ فرم بنا
۲-۱۲-۲ دیفوزیته
۲-۱۲-۳ آکوستیک در بناها
۲-۱۲-۴ سیستم‌های صوتی
۲-۱۳ تاریخ آکوستیک معماری………………………………………………………………………………………………۷۲
۲-۱۳-۱ دورۀ یونانی-رومی ۶۵۰ پیش از میلاد تا ۴۰۰ میلادی
۲-۱۳-۲ دوره اولیه مسیحی ۴۰۰ تا ۸۰۰ میلادی
۲-۱۳-۳ دورۀ رومانس ۸۰۰ تا ۱۱۰۰ میلادی
۲-۱۳-۴ دوره گوتیک ۱۱۰۰ تا ۱۴۰۰ میلادی
۲-۱۳-۵ دوره رنسانس ۱۴۰۰ تا ۱۶۰۰ میلاد
۲-۱۳-۶ دوره باروک ۱۶۰۰ تا ۱۷۵۰ میلادی
۲-۱۳-۷ دوره کلاسیک ۱۷۵۰ تا ۱۸۲۵ میلادی
۲-۱۳-۸ کلاسیسیسم
۲-۱۳-۹ دوره رومانتیک ۱۸۲۵-۱۹۰۰
۲-۱۳-۱۰ دوران مدرن
۲-۱۴ موسیقی ایران در دوران تاریخی…………………………………………………………………………………….۸۳
۲-۱۴-۱ موسیقی در دوره ایلام
۲-۱۴-۲ موسیقی در دوره ماد
۲-۱۴-۳ موسیقی در دوره هخامنشیان
۲-۱۴-۴ موسیقی در زمان اشکانیان
۲-۱۴-۵ موسیقی در دوره ساسانیان
۲-۱۵ موسیقی و معماری و اندوخته های فرهنگی………………………………………………………………………..۹۶
۲-۱۵-۲ صحنه جای گزینی مواد اولیه موسیقی و معماری
۲-۱۵-۱ شکل، وجه قابل انتقال مفهوم‏ها
۲-۱۵-۳ معماری در گستره‏های زمانی و مکانی
۲-۱۵-۴ فیلیپ گلاس؛ موسیقی و معماری
۲-۱۵-۵ بتون، آهن و فیلیپ گلاس
فصل سوم
بررسی نمونه های موردی و ارائۀ احکام طراحی
۳-۱ تالار وحدت……………………………………………………………………………………………………………………۱۰۴
۳-۲ برج میلاد………………………………………………………………………………………………………………………..۱۱۰
۳-۳ تئاتر خاوران…………………………………………………………………………………………………………………….۱۱۵
۳-۴ خانه اپرای سیدنی Sydney Opera House…………………………………………………………………….116
۳-۵ تالار جدید کنسرت لوکزامبورگ……………………………………………………………………………………….۱۲۰
۳-۶ پارک موسیقی parco della musica……………………………………………………………………………126
۳-۷ سالن اپرای گوانجو…………………………………………………………………………………………………………..۱۲۷
۳-۸ سالن کنسرت هال تامپر- فنلاندtampere talo……………………………………………………………………130
۳-۱-۹ تالار کنسرت والت دیسنی walt disney concert hall………………………………………………..133
۳-۱۰ سالن کنسرت هال کیوتو ژاپن kyoto concert hall ………………………………………………………139
۳-۱۱ مرکز موسیقی کودلی……………………………………………………………………………………………………..۱۴۰
۳-۱۲ مرکز ملی هنرهای نمایشی چین National Center for the Performing Arts China….144
۳-۱۳ خانه موسیقی در دانمارک……………………………………………………………………………………………….۱۴۶
۳-۱۴ اپرای متروپولیتن تایچونگ……………………………………………………………………………………………..۱۵۷
۳-۱۵ ضوابط طراحی تالارهای موسیقی………………………………………………………………………………………۱۶۴
۳-۱۵-۱ دسترسی‌ ها
۳-۱۵-۲ گنجایش مجموعه
۳-۱۵-۳ ضوابط ویژه معلولین
۳-۱۵-۴ فضاهای عمومی‌
۳-۱۵-۴-۱ ورودی و گیشه
۳-۱۵-۴-۲ کافی شاپ
۳-۱۵-۴-۳ سالن انتظار
۳-۱۵-۴-۴ بوفه و رستوران
۳-۱۵-۴-۵ راهروها
۳-۱۵-۴-۶ سرویس‌های بهداشتی
۳-۱۵-۴-۷ فضای اداری
۳-۱۵-۵ صحنه
۳-۱۵-۶ انواع صحنه
۳-۱۵-۷ فضای حرکتی حفره ارکستر
۳-۱۵-۸ فضای پشت و کنار صحنه
۳-۱۵-۹ ارکستر
۳-۱۵-۱۰ جایگاه رهبر ارکستر
۳-۱۵-۱۱ پرده صحنه
۳-۱۵-۱۲ نسبت های قسمت تماشاگران
۳-۱۵-۱۳ پشت صحنه
۳-۱۵-۱۳-۱ ورودی هنرمندان
۳-۱۵-۱۳-۲ رختکن‌ها
۳-۱۵-۱۳-۳ اتاق سبز
۳-۱۵-۱۳-۴ ورود به صحنه
۳-۱۵-۱۳-۵ انبارها
۳-۱۵-۱۳-۶ استودیوی ضبط
۳-۱۵-۱۳-۷ کنترل نور و صدا
۳-۱۵-۱۴ هندسه عمومی‌سالن‌ها
۳-۱۵-۱۴-۱ دیدهای افقی و عمودی
۳-۱۵-۱۴-۲ حرکت در سالن‌ها
۳-۱۵-۱۴-۳ استانداردهای طراحی سالن‌ها
۳-۱۶استانداردها و ضوابط طراحی………………………………………………………………………………………۱۷۶
۳-۱۶-۱ سالن انتظار
۳-۱۶-۲ گیشه بلیط‌فروشی
۳-۱۶-۳ راهروهای سالن نمایش
۳-۱۶-۴ صندلی تماشاگران
۳-۱۶-۵ ورودی‌ها و خروجی‌های سالن نمایش
۳-۱۶-۶ سرویسهای بهداشتی
۳-۱۶-۷ اتاق پروژکتور و ملحقات آن
۳-۱۶-۸ پرده نمایش فیلم
۳-۱۷ اصول طراحی……………………………………………………………………………………………………………۱۷۸
۳-۱۷-۱ استانداردهای ورودی
۳-۱۷-۲ سالن انتظار سرسرا
۳-۱۷-۳ سالن اجرا
۳-۱۷-۳ سالن اجرا
۳-۱۷-۴ طول ردیف
۳-۱۷-۵ حجم فضا
۳-۱۷-۶ فضاهای خدماتی پشت سن
۳-۱۷-۶-۱ اتاق تعویض لباس
۳-۱۷-۶-۲ اتاق گریم
۳-۱۷-۶-۳ اتاق نور و صدا
۳-۱۷-۶-۴ اتاق کارگردان
۳-۱۷-۶-۵ اتاق گروه موسیقی
۳-۱۷-۶-۶ اتاق استراحت گروه
۳-۱۷-۶-۷ اتاق مطالعه
۳-۱۷-۶-۸ اتاق مصاحبه
۳-۱۷-۷ قسمت اداری سالن
۳-۱۷-۷-۱ اتاق رییس
۳-۱۷-۷-۲ بخش حسابداری
۳-۱۷-۷-۳ اتاق آرشیو
۳-۱۷-۸ بخش خدماتی
۳-۱۷-۸-۱ موتورخانه
۳-۱۷-۸-۲ انبار مرکزی
۳-۱۷-۸-۳ پارکینگ
فصل چهارم
جمع بندی و ارائۀ چهارچوب فکری و مبانی نظری طرح
۴-۱ بررسی اولیه شعر در معماری………………………………………………………………………………………………..۱۶۷
۴-۲ رابطۀ موسیقی و احساسات انسانی و الهامات موسیقیایی……………………………………………………………۱۶۷
۴-۳ رابطه موسیقی با احساسات انسانی……………………………………………………………………………………….۱۶۸
۴-۴ تاثیر موسیقی بر مغز انسان…………………………………………………………………………………………………۱۷۲
۴-۵ هارمونی کیهانی………………………………………………………………………………………………………………۱۷۲
۴-۶ ریتم و ضرب‏آهنگ………………………………………………………………………………………………………..۱۷۴
۴-۷ آشنایی ابتدایی با ریتم یا ضرب آهنگ، در هنر های تجسمی………………………………………………….۱۷۶
۴-۸ ریتم وسکون…………………………………………………………………………………………………………………۱۸۱
۴-۹ ریتم در طراحی………………………………………………………………………………………………………………۱۸۲
۴-۱۰ تقارن………………………………………………………………………………………………………………………….۱۸۲
فصل پنجم
شناخت و تحلیل سایت و ارائۀ روند طراحی
۵-۱ شناخت و تحلیل سایت……………………………………………………………………………………………………۱۸۵
۵-۱-۱ شناخت و تحلیل سایت پروژه
۵-۱-۲ جغرافیای‌ طبیعی‌ استان‌ تهران
۵-۱-۳ شهر تهران
۵-۱-۴ شناخت کلی شهر تهران
۵-۱-۵ شناخت منطقه ۲۲
۵-۱-۶ پتانسیل های توسعه منطقه
۵-۲ مشخصات جغرافیایی و اقلیمی منطقه ۲۲ شهرداری تهران…………………………………………………………۱۸۹
۵-۲-۱ وضعیت اقلیم و هواشناسی
۵-۲-۲ طرح تفصیلی منطقه ۲۲ شهرداری تهران
۵-۲-۳ امکانات منطقه ۲۲
۵-۲-۴ دریاچه پارک چیتگر
۵-۲-۵ شبکه دسترسی به منطقه
۵-۲-۶ بافت قدیم منطقه ۲۲
۵-۲-۷ شهرک های موجود
۵-۲-۸ بافت جدید منطقه ۲۲
۵-۲-۹ مراکز فرهنگی اطراف سایت
۵-۲-۱۰ تراکم جمعیت و مسکن در منطقه ۲۲
۵-۲-۱۱ تراکم جمعیتی
۵-۳ توضیح سایت و قرارگیری……………………………………………………………………………………………..۱۹۶
۵-۳-۱ سایت
۵-۳-۲ عبور و مرور در سایت
۵-۳-۳ ورودی‌های سایت
۵-۳-۴ ورودی به بنا
۵-۴ ارائه کانسپت
۵-۴ ارائه کانسپت…………………………………………………………………………………………………………………..۱۹۷
پیوست ها
منابع

 

تصاویر فایل:

4-16-2015 10-17-36 PM

************************************************************************************

خرید رساله:

در پایان خرید ، لینک دانلود فایل نمایش داده می شود و به ایمیل شما نیز ارسال خواهد شد. آموزش تصویری خرید آنلاین
  • فرمت رساله: word
  • حجم فایل ها: ۲۱ مگابایت

************************************************************************************

  • برای مشاهده لیست رساله و مطالعات های معماری اینجا را کلیک نمائید.
  • سفارش انجام رساله و طرح پذیرفته می شود.
  • شماره پشتیبانی و سفارشات معماری : ۰۹۳۷۱۹۲۵۳۱۲ – ۱۰ صبح تا ۴ عصر
  • ایمیل های پشتیبانی : parsacad.com@gmail.com – admin@parsacad.com
  • رساله معماری با رساله معماری هم تبادل می شود و نیاز به خرید نیست.

************************************************************************************

  • برای تماس با ما و تبادل اطلاعات معماری ( مقاله ، نقشه و رساله معماری ) با شماره تلگرام 09037759555 در ارتباط باشید.