صفحه اینستاگرام پارساکد

نمایش دسته بندی مطالب

لیست مطالب صفحه اصلی

مطالعات معماری مرکز امداد و نجات 260 صفحه – رساله معماری مرکز امداد و نجات

هر 14 سال يكبار، ايران تجربه يك زمين‌لرزه سنگين با خسارت بالا را به خود مي‌بيند، تجارب جهاني و تجارب تلخ وقوع زمين‌لرزه در كشورمان بر اين نكته تاكيد مي‌كند كه اگر يك مديريت بحران مناسب بر كشور حاكم نباشد، در زمان حادثه، تلفات و خسارات بسيار بالايي وارد مي‌شود. برای مثال زلزله بم-رودبار-منجیل-نهاوند و…

وقوع حوادث ناگوار در كشورمان نشان داده كه در اين زمان‌ها و حتي پس از آن، روند صعودي در بحث مديريت بحران ايجاد نمي‌شود، نمونه اين نوع مديريت را در زمين‌لرزه بم و سوانح دیگر در تصویر های بالا دیدیم كه تداخل سازمان‌ها و موازي‌كاري‌هاي صورت گرفته خسارات زيادي برجاي گذاشت.

مطالعات مرکز امداد و نجات,رساله مرکز امداد و نجات,پایان نامه مرکز امداد و نجات,مطالعات معماری مرکز امداد و نجات,رساله معماری مرکز امداد و نجات,برنامه فیزیکی مرکز امداد و نجات,نمونه موردی داخلی مرکز امداد و نجات,نمونه موردی خارجی مرکز امداد و نجات,ریزفضاهای طراحی مرکز امداد و نجات,دانلود مطالعات معماری مرکز امداد و نجات,دانلود رساله معماری مرکز امداد و نجات,دانلود پایان نامه معماری مرکز امداد و نجات,طراحی مرکز امداد و نجات,رساله طراحی مرکز امداد و نجات,مطالعات طراحی مرکز امداد و نجات,ظوابط طراحی مرکز امداد و نجات,استانداردهای طراحی مرکز امداد و نجات

طبيعت زيباي كشور، خود شامل حوادث مختلفي است، چراكه وجود گسل‌هاي فراوان در نقاط مختلف پايتخت بر خطرپذيري منطقه تاثير دارد.

خطرپذيري زلزله در كشور ژاپن همانند ايران است، اما تجهيزات امدادي اين كشور بسيار پيشرفته است، به طوري كه در زمان وقوع زلزله كمترين تلفات و خسارات را تحمل مي‌كند. در اين كشور، نهادها و ارگانهاي دولتي و غيردولتي با يكديگر بسيار هماهنگ هستند و تمامي اين سازمانها زير نظر آتش‌نشاني عمل مي‌كنند، اما متاسفانه در كشور ما هنوز شاهد پراكندگي نهادها و سازمانها هستيم.

برای توضیحات بیشتر و مشاهده فهرست مطالب و خرید رساله به ادامه مطلب مراجعه نمائید…

بخشی از مطالب:

ضرورت تامین و تجهیز بیمارستان صحرایی در بلایا
1-4> افزایش میزان مرگ و میر ناشی از جراحات و آسیب های شدید جسمی به دلیل عدم دسترسی به موقع و کافی به مراکز درمانی مجهز از عواقب بلایا است که دامن گیر بهداشت و درمان منطقه آسیب دیده می شود . لذا مراقبتهای بهداشتی ، درمانی نقش تعیین کننده ای در کاهش مرگ و میر و ناتوانی در بلایا دارد .

 

1-4-1> بیمارستان صحرایی در بلایا

ارگان مسئول و متولی تامین تجهیزات و ایجاد بیمارستان صحرایی در بلایا
با استناد به قوانین کشوری ، و مستندات قانونی و تشکیلاتی ، سازمان مسئول و متولی بهداشت و درمان کشور در شرایط عادی و نیز در حوادث و سوانح غیر مترقبه ، وزارت بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی می باشد .

 

لزوم آموزش مدیریت بحران

1-5>در دنیای امروز ضرورت توجه به آموزش در ابعاد اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی بر هیچ کس پوشیده نیست. بسیاری از شرکت­ها، کارخانه­ها و دستگاه­های دولتی با توجه به این موضوع همه ساله بخشی از درآمد حاصله یا بودجه­ی خود را صرف آموزش نیروی انسانی می­نمایند. در مقوله­ی مدیریت بحران حوادث، یکی از جنبه­های عمده­ای که باید قبل از بحران، برنامه­ریزی و انجام شود و در حین بحران و پس از آن به­کار آید، آموزش تخصصی و همگانی در زمینه­ی نحوه­ی مقابله با حوادث طبیعی و غیرطبیعی است. پژوهش­های سال­های اخیر در مورد پیامدهای فاجعه­آمیز حوادث طبیعی و غیرطبیعی که بعضاً خسارت­های جانی و مالی فراوانی را به همراه داشته­اند، نمایانگر این است که آمادگی برای مقابله با بحران به­صورت عملی وجود ندارد و مدیریت بحران نیز آموزش ندیده و غیر متخصص است. حال این سوال مطرح می­گردد که چگونه می­توان آموزش­های لازم را به عموم افراد جامعه و مسوولان مدیریت بحران ارایه کرد­؛ به­نحوی که آنان بتوانند به آمادگی بیشتری برای مقابله با حوادث دست یابند­؟

 

در اجرای موفق یک برنامه­ی آموزشی ابتدا باید پیش­فرض­های لازم تحقق یابند. بدین معنی که باید ابتدا برنامه­ی آموزشی با در نظر گرفتن جنبه­ها و ابعاد مختلف در قالب یک طرح برنامه­ریزی شده تدوین شود. این برنامه مبتنی بر تعریف سیاست آموزشی، آموزش دهندگان، آموزش گیرندگان و نیاز سنجی آموزشی است. در موضوع آموزش مدیریت بحران، هدف، تغییر رفتار و عملکرد مردم و سازمان­های مسوول مدیریت بحران جهت مدیریت بهینه­ی بحران است. در این رابطه افراد آموزش گیرنده دو دسته می­باشند، یکی سازمان­ها و دستگاه­های مسوول مدیریت بحران که لازم است آموزش­های تخصصی و کاربردی را فراگیرند و دیگری مردم به­عنوان عنصر و نهاد اصلی برنامه­ریزی که باید آموزش­های همگانی یا عمومی را ببینند.

آموزش یکی از اجزای اصلی عنصر آمادگی است که در چرخه­ی مدیریت بحران به­عنوان اقدامات پیش از بحران تلقی می­شود. مدیریت بحران در حال حاضر به­دلیل ابعاد و جنبه­های متعدد بحران­ها، دارای پیچیدگی­های خاصی است، به­طوری که طیف وسیعی از کارآیی­ها و مهارت­های لازم نظیر برنامه­ریزی، سازماندهی عملیات، تجهیز منابع و امکانات و توزیع بهینه­ی آن­ها را در بر می­گیرد. تمامی مهارت­های فوق به آموزش تخصصی کامل و جامع نیاز دارند. بنابراین از نقطه نظر مدیریت بحران، نیاز به آموزش نیروی انسانی موجود در دستگاه­های دولتی برای ارایه­ی خدمات پایه و ضروری از جمله آتش­نشانی، اورژانس، امداد و نجات، تأمین امنیت و غیره در زمان بحران بسیار ضروری است.

واضح است که در رابطه با نیازهای آموزشی در درجه­ی اول باید قابلیت موجود را مدنظر قرار داد. فقط در آن صورت است که می­توان به یک ارزیابی دقیق دست یافت. اصولاً چنین ارزیابی نشان خواهد داد که چه زمینه­هایی بیشتر به آموزش نیاز دارند. آموزش ممکن است با در نظر گرفتن ملزومات عمده­ی آموزش و دسته بندی افراد تحت آموزش به صورت­های مختلف انجام شود.

برای مثال آموزش مدیریت بحران می­تواند برای مدیران فعلی بحران، به­منظور آشنایی آن­ها با جنبه­های مختلف بحران و چگونگی هماهنگ­سازی فعالیت­های مدیریت بحران صورت گیرد یا اینکه آموزش مهارت­ها برای افرادی ارایه شود که در عملیات اضطراری، نجات، کمک­های اولیه، اسکان موقت و غیره انجام وظیفه می­کنند. چنین افرادی می­توانند از اعضای دستگاه­های دولتی و یا سازمان­های غیردولتی­(NGO) باشند. همچنین آموزش تخصصی می­تواند از طریق سمینارها و

جلسات علمی صورت گیرد و افراد مختلفی را تحت پوشش قرار دهد.از منظر مخاطبان و تعیین گروه­های هدف و شیوه­های بهینه نیز می­توان آموزش را به انواع مختلف رسمی، غیررسمی و اتفاقی تقسیم نمود.

برنامه­ریزی و اجرای هر یک از این آموزش­ها به عوامل متعددی چون اهداف، محتوا، شرایط فراگیران و میزان دسترسی آنان بستگی دارد.

آموزش رسمی یا مدرسه­ای معمولاً بخشی از نظام آموزشی است که از کودکستان آغاز شده و تا دانشگاه ادامه می­یابد. این نوع آموزش که سازمان­یافته است دارای ساختار مشخصی است و از نظم خاصی پیروی می­کند.

آموزش غیررسمی نیز به هر نوع فعالیت آموزشی یا کارآموزی اطلاق می­شود که سازمان­یافته است و در خارج از نظام آموزش رسمی تحقق می­پذیرد. برای مثال می­توان از دوره­های آموزشی و کارآموزی در زمینه­های مختلف بهداشتی، سیاسی و فنی نام برد.

آموزش اتفاقی نیز نوعی آموزش است که انسان در طول عمر به گونه­ای تصادفی و نامنظم کسب می­نماید. آموزش اتفاقی معمولاً در محیطی که فرد رشد می­یابد و یا در محیط کار، زندگی و خانواده از طریق رسانه­های جمعی مانند رادیو، تلویزیون، روزنامه­ها و غیره به دست می­آید.

نهایتاً ارایه­ی آموزش­های لازم در زمینه­ی مدیریت بحران در سطح مردم و مسوولان، نیازمند تعریفی دقیق از یک سیاست آموزشی مبتنی بر نیاز­سنجی است. برای اجرای برنامه­های آموزشی باید نقش و جایگاه هر یک از دستگاه­های آموزشی و فرهنگی دقیقاً روشن شود. تحقق این مهم، لزوم تدوین طرح آموزش مدیریت بحران در کشور را در چهارچوب سیاست­ها و راهبردهای مدیریت بحران در سطوح ملی، منطقه­ای و محلی ضروری می­نماید.

 

 معیارهای شهر ایمن

1-6 >با توجه به اینکه برشمردن شاخصه­های شهر ایمن باید در همه­ی زمینه­ها مورد توجه قرار گیرد و نمی­توان فقط از یک منظر فرضاً ایمنی و آتش­نشانی بدان نگاه کرد پس می­بایست تمامی ابعاد و ویژه گی های یک شهر برای ایمن بودن را مورد بررسی و تمامی مواردی که ایمنی یک جامعه را تهدید می کند مد نظر قرار داد و آن را پیش بینی کرد تا بتوان راهکارهای پیش­گیرانه را برای مهار، کاهش اثرات و نهایتاً مقابله با آن بکار بست. پرواضح است که بهترین شرایط برای بررسی توان سیستم ایمنی جامعه زمانی­ است که ناایمنی­ها و مخاطرات به یکباره شهر را تهدید می­کند (یعنی بدترین شرایط موجود). بنابراین بررسی بحران­های گذشته می­تواند ما را برای رسیدن به هدف بسیار یاری کند. از این رو در سال های اخیر ایمن سازی شهرهای کشور در برابر حوادث و سوانح غیرمترقبه مورد توجه قرار گرفته است. مدیریت شهری در سرتاسر کشور ناگزیر است برای کاهش اثرات بلایای طبیعی در شهرها، از کارایی بسیار بالایی برخوردار باشد و آن را با گذشت زمان افزایش دهد و همواره روش­های مدیریت و فناوری­های موجود را به­ویژه در مورد ایمن­سازی خدمات تأسیسات و ساختمان­های شهر بهبود بخشد و به­روز نماید.

 

1-6-1>با توجه به بررسی کیفیت زندگی مردم در کشورهای گوناگون، سه عامل زیر را می­توان به عنوان عوامل موثر در ایجاد یک زندگی ایده­آل و مطلوب برای زندگی بشر در نظر گرفت.

1- احساس وجود ایمنی و امنیت برای شهروندان.

2- احساس برخورداری از امکان برقراری ارتباط با دیگران و انجام فعالیت­های اجتماعی با مشارکت سایر شهروندان.

3- احساس مشارکت در امور اجتماعی و شهری و با اهمیت بودن نظرات و خواسته های شهروندان.

ایمن سازی شهرها، افزایش کارایی روش­های مقابله با بلایای طبیعی و ایمن سازی شهری را ضرورت بخشیده است. بنابراین آشکار است که پژوهش­های کاربردی در امور مربوط به ایمن سازی شهرها در برابر بلایای طبیعی سبب افزایش ابتکار در طراحی­ها و یافتن بهترین سیاست­ها و کاربردی­ترین و با صرفه­ترین روش­ها و  فناوری­ها خواهد شد. برای دستیابی به این هدف، گنجاندن برنامه­های کاهش آسیب­پذیری شهروندان و جامعه که در معرض مخاطرات و بلایای طبیعی هستند در طرح­های توسعه­­ی شهری ضرورت دارد. در حقیقت، حفاظت از جان و مال مردم، گنجینه­های دانش و مهارت­های موجود، ابزار تولیدی و صنعتی و تأسیسات و خدمات شهری در مقابل اثرات بلایای طبیعی، باید بخش جداناپذیری از طرح های کشور و مدیریت شهری قلمداد گردند.

* چگونگی ایجاد احساس ایمنی و امنیت در شهر

* جلوگیری از فجایع ناشی از بلایای طبیعی و * حوادث غیرمترقبه انسان ساز، مانند زلزله، خشکسالی، سیل، جنگ، آتش سوزی، انفجار، مواد شیمیایی، آلودگی هوا، و غیره.

* ایمنی ترافیک سواره و پیاده برای تمامی افراد در سنین و شرایط گوناگون زندگی، شامل کودکان، سالمندان ومعلولان.

* احساس امنیت در برابر فاجعه: وجود سیستم مدیریت بحران در مدیریت شهری، دفاع غیر عامل، پناهگاه وتسهیلات امداد رسانی.

* تأمین تأسیسات بهداشتی و درمانی در دسترس همه و در فواصل مناسب.

* تأمین نیازهای اساسی انسان، شامل آب، انرژی، مسکن، و مواد غذایی.

*کاهش آلودگی هوا، صدا و منظره.

* امکان دسترسی سریع به دوستان و نزدیکان: ارتباط خوب و مناسب از طریق راه ها و وسایل مخابراتی.

 

1-6-2>این نیازها را می توان به عنوان خدمات شهری مورد نیاز شهروندان به صورت زیر عرضه نمود:

الف) پیشگیری و جلوگیری ازفجایع ناشی از بلایای طبیعی وحوادث غیرمترقبه انسان ساز مانند فجایع ناشی از زلزله و یا حوادث ناشی از سیل با ساختن بناهای مقاوم در برابر زلزله و ساختن سازه های مناسب دفع سیلاب و سایر اقدامات لازم.

پیشگیری و جلوگیری از حوادث ناشی از جنگ و بمباران با ساختن پناهگاه ها .

پیشگیری و جلوگیری از فجایع ناشی از آتش سوزی با ایجاد تأسیسات شهری مقاوم در برابر آتش سوزی

ب) ایجاد معابر ایمن سواره و پیاده برای تمامی افراد در سنین و شرایط گوناگون زندگی، شامل کودکان، سالمندان و معلولین.

ج) ایجاد سیستم مدیریت بحران ناشی از بلایای طبیعی و حوادث غیرمترقبه، در مراحل چهارگانه مدیریت بحران: پیش گیری، آمادگی، مقابله و بازسازی، ایجاد پناهگاه، ایجاد واحدها و نهادهای امدادرسانی.

د) تأمین تأسیسات بهداشتی و درمانی در دسترس همه و در فواصل مناسب شامل: مراکز مراقبت بهداشتی، مراکز درمانی و اقدامات لازم برای تأمین بهداشت محیط زیست شهری.

ه) تأمین نیازهای اساسی انسان شامل آب، انرژی، مسکن و مواد غذایی ، معابر جاده ای ایمن برای عابرین پیاده و شبکه حمل و نقل عمومی و ایجاد شبکه های ارتباطی مخابراتی.

همچنین بخشی از رویکردهای شرح ذیل برای ایجاد تحول فرهنگی اجتماعی در زمینه مدیریت ایمنی شهر باید مد نظر قرار گیرد:

توانمند سازی نهادهای مدیریت شهری در راستای ارتقای ایمنی

تثبیت شیو ه های مدیریت ایمنی مشارکتی

مسؤولیت پذیری و پاسخگو بودن مدیران در قبال شهروندان

روانسازی امور و افزایش بهر ه وری در راستای ارتقای ایمنی شهری

تحقق واقعی توسعه پایدار با توجه به مسایل ایمنی در شهر

یکی دیگر از راه حل های مهم برای کاهش آسیب پذیری و ایمن سازی شهرها در برابر بلایای طبیعی ایجاد ستادهای مدیریت بحران شهری و سازماندهی و هماهنگی سازمانهای مسؤول امور مدیریت بحران شهر می باشد

 

 

 

 

 

فهرست مطالب:
1- فصل اول: اهداف و ضرورتها

1-1> بیان مسئله ی تحقیق
1-2> اهداف کلی و جزئی تاسيس مركز بين المللي امداد و نجات
1-3> لزوم وجود ساختمان مديريت بحران
1-4> ضرورت تامین و تجهیز بیمارستان صحرایی در بلایا
1-5>لزوم آموزش مدیریت بحران
1-6 >معیارهای شهر ایمن
1-7>فرهنگ ایمنی

1-8> هدف استاندارد 2800
مطالعات موضوع طرح

1-9>مطالعات موضوع طرح
1-10> آيين‌نامه اجرايي قانون تشكيل سازمان مديريت بحران كشور

1-11>انواع آموزش

1-12>تغيير نگرش مهندسي به نگرش مديريتي در مقابل زلزله
2-فصل دوم: مبانی نظری

2-1 > معمار کیست؟

2-2> معنا در معماری:
2-3 > مفهوم و تعریف معماری
2-4 >نظم در ساختار
2-5 >بررسی محتوای معماری (مفاهیم)
2-6> معرفی هفت معمار

2-7> نتیجه
مبانی نظری پروزه
2-8> مبانی طرح و طرز فکری:

2-9> مديريت شناور

2-10> تحليل وبررسي موضوع ولكه گذاري كلي فضاهاي آن
2-11> محورهاي اصلي ومحورهاي فرعي پلان
2-12 > طراحی پلان
2-13> بام های مورد استفاده در ابنیه سنتی در مناطق سرد

2-14> مصالح مورد استفاده در ابنیه سنتی در مناطق سرد

3-فصل سوم:اقلیم فرهنگ و تاریخ

شناخت تاریخی شهر کرمانشاه

3-1>تاریخچه ی سکونت
3-2>شهر کرمانشاه:
3-3>موقعیت جغرافیایی

3-4>توپوگرافی و جهات شیب زمین
3-5>ویژگی های اقلیمی وجوی
3-6>دما و تغییرات آن
3-7>بارش و میزان آن
3-8>باد
3-9>تبخیر

3-10>تعداد روزهای یخبندان
3-11>وضعیت هیدرولوژیکی
3-12>منابع آب
3-13> ناهمواری های استان
3-14>دشتها :
3-15>خاک شناسی
3-16>نژاد:
3-17>زبان و مذهب
3-18>جمعیت

3-19> سابقه تمدن انساني:
3-20>پيشينه تاريخي استان كرمانشاه

3-21>گردشگری

3-22> جاذبه های فرهنگی – تاریخی

4-فصل چهارم:استانداردها

4-1>استانداردها وسرانه های طراحی ساخمان مدیریت بحران

4-2> فضای نمایش:

4-3>كاربري حمل و نقل زميني و هوايي

4-4>آشنایی با هلیکوپتر Sikorsky S-92
4-5>كاربري‌هاي پزشكي

4-6>سرویس های بهداشتی:

4-7>بیمارستان سیار
4-8>درمانگاه

4-9> ایستگاه های تیپ آتش نشانی

5-فصل پنجم:نمونه های مشابه
5-1>ایستگاه آتش نشانی ویترا
5-2> ایستگاه آتش نشانی ویتاکورا
6-فصل ششم:برنامه فیزیکی
6-1>ساختمان مدیریت بحران
6-2> ریز فضای مركزآتش نشاني :

6-3>ریز فضای بیمارستان

دیاگرامها

جداول

7-فصل هفتم:آنالیز سایت

7-1> مشخصات زمين

7-2>دلايل انتخاب سايت
7-3>چند تصویر از کتاب چگونه معمارانه طراحی کنیم
7-4> تصویر تحلیل سایت زمین مذکور

7-5> تصویر از داخل محوطه سایت

7-6> تصویر ازمحوطه بیرون سایت

8-فصل هشتم:روند طراحی

8-1>روند طراحی در کل

8-2> مفهوم واژه ی بیونیک

8-3> معماری با الهام گرفتن از چشم

8-4> کانسپت اولیه طرح:
8-5>دلایل انتخاب چشم:
8-6>روند احداث مركز بين المللي امداد و نجات
9-فصل نهم:تاسیسات

9-1>تاسسیات ساختمان
9-2> کنترل وبرنامه ریزی سیستم ها:
9-3)روشنایی
9-4)تاسیسات الکتریکی بیمارستان

10-فصل دهم:سازه
10-1>ایمن سازی
10-2>عناصر سازه ای ساختمان
10-3>سازه های فضايي

10-4>سازه فضاکار چیست ؟

10-5>انواع سازه های فضایی
10-6>سازه های متحرک، روشی برای مقابله با زلزله

11-فصل یازدهم:نقشه ها
12-فصل دوازدهم:منابع

 

 

برای خرید آنلاین از زیر اقدام نمائید.

در پایان خرید ، لینک دانلود فایل نمایش داده می شود و به ایمیل شما ارسال خواهد شد. راهنمای خرید و دانلود فایل

فرمت رساله: word
برنامه فیزیکی کامل ، نمونه های موردی داخلی و خارجی کامل و همراه با تصویر
نفشه: در صورت نیاز به طرح کامل می توانید سفارش دهید.
رندر و پوستر: ارائه نمی شود.
حجم فایل ها: 24 مگابایت

 

توجه: رساله با رساله هم تبادل می شود و نیاز به خرید نیست.

نظر و دیدگاه خود را بفرستید



negar گفت:

با سلام
میخواستم رساله مرکز امداد و نجات و دانلود کنم ولی نمیشه میشه راهنمایی کنین

با سلام، لطفا از طریق گزینه خرید آبی رنگ فایل را خریداری و دانلود نمایید.

فول پکیج جامع آموزش اسکچاپ 2019




اولین و قوی ترین پکیج جامع آموزش اسکچاپ 2019 و ویری نکست + آرشیو متریال و مبلمان و صحنه های آماده رندر حرفه ای در فلش مموری (برای اسکچاپ 2016 تا 2019) / آموزش ها از صفر تا صد از مبتدی تا پیشرفته شامل تمامی مباحث از مدلسازی تا رندرگیری

قیمت: 1.500.000 تومان