چکیده :
امروزه بر هیچکس پوشیده نیست که یکی از عوامل مهمی که موجب رشد و پیشرفت جامعه بشری از نقطه نظر فرهنگی و اجتماعی می گردد همانا موزه ها و مراکز فرهنگی هستند . در جوامع پیشرفته موزه ها وظیفه یافته اند اشیایی را که از لحاظ فرهنگی ارزشمندند نگهداری کرده و تا سر حد امکان از ویرانی و زوال مصون بدارند .
موزه از خلال ارزشهایی که حاوی آنهاست منظری عینی از جهان سه بعدی را در ذهن بازدید کنندگان خود متبادر می سازد و به آنان امکان می دهد که روح نافذ خویش را در مورد میراث خود و سایر اقوام و ملل، بکار بسته و از این راه سلیقه شان را شکل بخشیده به کنجکاوی خویش میدان عمل میدهند .
نخستین وظیفه هر موزه ای مشخص ساختن جامعه مخاطب خویش و دریافت نیازهای آن ، اعم از کلی و جزئی است و با استناد به طبقات اجتماعی اقلیتها و سطح فکری آحاد آن جامعه ، برنامه هر موزه ای با ملاحظه گسترده و دیدگاه مجموعه هایش روشن میگردد . بطور کلی یک موزه باید بتواند مورد استفاده کلیه طبقات مردم با هر نوع زمینه فکر ی و فرهنگی قرار گیرد .

مطالعات موزه ملی,رساله موزه ملی,پایان نامه موزه ملی,پروپوزال موزه ملی,دانلود رساله موزه ملی,دانلود پایان نامه موزه ملی,برنامه فیزیکی موزه ملی,ریزفضاهای موزه ملی,پروپوزال موزه ملی,دانلود پروپوزال موزه ملی,رساله آماده موزه ملی,رساله کامل موزه ملی,دانلود مطالعات موزه ملی,طراحی موزه ملی,ظوابط موزه ملی,استانداردهای طراحی موزه ملی,دانلود رساله معماری موزه ملی,مطالعات معماری موزه ملی,پایان نامه رایگان موزه ملی,رساله رایگان موزه ملی,مطالعات رایگان موزه ملی

این رساله از ده فصل تشکیل شده است .
• فصل اول مقدمه ای است بر ضرورت و هدف از ایجاد طرح و روند مطالعات .
• پژوهش در معماری در موفقیت و ادامه حیات حرفه معماری اهمیت ویژه ای دارد. تحقیق معماری در طول تاریخ این رشته وجود داشته است که در فصل دوم به این مهم پرداخته شده است .
• فصل سوم خلاصه ای از اینکه تمدن در کجا آغاز شده است؟ این نیز سؤالی است که به نوبه خود بدون جواب خواهد ماند . و لیکن در این فصل بیشتر در مورد شناخت تمدن بین النهرین و بالاخص خود دوره تاریخی مختص به بابل میباشد .
• فصل چهارم و پنجم به مفاهیم مرتبط با موضوع پرداخته و پس از تعریف و شناخت هنر ، به نقش و جایگاه موزه در جامعه اشاره شده است .
• فصل ششم نمونه ها و مصادیق داخلی و خارجی مورد مطالعه قرار گرفته شده است.

برای توضیحات بیشتر و مشاهده فهرست مطالب و خرید رساله به ادامه مطلب مراجعه نمائید…


• در فصل هفتم به بررسی اصول و ضوابط طراحی فضاهای مورد نیاز پرداخته و با استخراج استانداردهای بین المللی از منابع معتبر ظوابط حاکم بر طراحی هر کدام از فضاها را بدست آورده ایم .
• در فصل هشتم به شناخت شهر بابل از جنبه های گوناگون همچون بررسی فرهنگی ، ویژه گی های محیطی ، ارتباطات و دسترسی های منطقه پرداخته می شود . در اینجا میتوان به شناخت جامعی از خصوصیات شهر دست یافت تا بر مبنای آن با بینش عمیق تری به طراحی معماری پرداخت .
• از مهمترین اصول طراحی معماری شناخت کامل خصوصیات سایت مورد طراحی می باشد که در فصل نهم به آن می پردازیم .
• در فصل دهم مختصری در مورد روند طراحی بحث نموده ام ، و در آخر نقشه ها و مدارک طرح تهیه و تنظیم گردیده است .
فصل اول
جزئیات طرح پایان نامه

۱-۱- طرح مسئله :
نگاهی به عراق واقعی که از صحنه های نومید کننده ی که هر روزه می بینیم ، فراتر می روم. در تحقیق مورد بحث مهمترین دوره تاریخی بابل یعنی از زمان حکمرانی حمورابی ۲۱۰۰ سال قبل ازمیلاد تا پادشاهی بخت النصر (۵۶۲-۶۰۵ ق.م) تا فتح بابل بدست کورش کبیر (۵۳۹ ق.م) و دوران معاصر کنونی پرداخته ؛ لذا با تماشای آثار در می یابیم مردم بابل با ستاره شناسی و ریاضیات آشنا بودند. اکنون با کمک باستان شناسان عراقی و یونسکو در حال ارزیابی خسارات وارده و تضمین این موضوع که خرابه های بابل برای نسل آینده حفظ شود .
علاوه بر خسارت های جانی و مالی که بعد از حمله آمریکا به عراق برای ملت عراق به ارمغان آورده است، تخریب و نابودی آثار باستانی این کشور نیز مساله مهمی است که نظر اینجانب را به خود جلب کرده است. بخشی از آثار باستانی شهر بابل موجود می باشد که با حمله نظامی آمریکا و ایجاد تاسیسات نظامی در کنار آن در خطر نابودی قرار دارد.
همچنین با ایجاد این موزه این احتمال پیش می رود که کشورهای فرانسه و بریطانیا مساعدت نموده و آثار گرانبهای دوره های مختلف تاریخی این تمدن کهن را به آغوش زادگاه هشان برگردانند و به نیروهای عراقی کمک کرده تا به نحو احسنت از آین آثار مراقبت کرده و با حرکت دوباره توریست ها از سرتاسر جهان به بین النهرین امنیت، اقتصاد، تبادل فرهنگی و غیره را برگردانند.
این موزه به عنوان خانه ای ماندگار و به اصطلاح پویای فرهنگ، تاریخ، علم و هنر دیروز و امروز شهر تاریخی بابل است . از جمله اهداف این موزه توجه دادن اذهان عمومی به مساله عراق است.
شهر بابل در ادبیات، هنر و تاریخی که دنیای امروزه را تشکیل می دهد، جاودان مانده است، لذا هدف طراحی موزه این است که واقعیت و حقایقی را که فرای اسطوره بابل وجود داشته آشکار کند .

۱-۲- فرضیات :
موزه مکانی است جهت تدوین مطالعه و حفظ و نگهداری آثار با ارزش طبیعت و بشر که همگان با دیدن آنها آگاهی پیدا کنند، آموزش ببینند و یا لذت ببرند .
موزه ها می توانند به بهترین شکل پاسخگوی پرسشهایی باشند که جامعه در موردشان مطرح می سازد وظیفه موزه تنها در حفظ میراث فرهنگی گذشته نیست بلکه باید به درک و فهم بهتر از گذشته ما را یاری داده و با تلفیق زندگی و تاریخ در کنار هم آنرا برای فردائی بهتر ملموس نماید. بنابراین اگر موزه ها طوری طراحی شوند که همه موارد بالا در آن رعایت شده باشد و پاسخگوی تمامی نیازهای ذکر شده باشد سطح فرهنگی جامعه ارتقا می یابد و به بسیاری از نیازها ی امروز جامعه پاسخ داده شده و خیلی از خلاء های فرهنگی اجتماعی را پر می کند.
۱-۳- مبانی نظری :
جالب توجه است که پس از ورود به کشورهای پیشرفته و صنعتی اولین چیزی که نظر افراد را به خود جلب می کند وجود موزه های با عظمت و مناسبی است که هر کدام در جای خود بسیار دیدنی و جذاب هستند در این موزه ها مواریث با ارزش ملی و بشری حفظ و نگهداری می شود.
یکی از عوامل موثری که باعث رشد و پیشرفت یک جامعه از نظر فرهنگی می شود همین موزه ها و مراکز فرهنگی می باشند. یک موزه باید بتواند مورد استفاده کلیه طبقات مردم با هر نوع زمینه فکری و فرهنگی قرار گیرد و مختص به یک قشر خاص نباشد.
در جهان حاضر موزه ای موفق است که بتواند در سطح جامعه جریانهای صحیح و زنده ایجاد نماید و مجموعه تحت نفوذش را هدایت و راهبری کند.
موزه ها از ارکان مهم فرهنگی هر جامعه به شمار می آیند و این قوه و استعداد، استیلای بینش تکراری و نگرشی مبتنی بر طریق سعی و خطاها را برهانند و راهی مطمئن و صحیح در پیش روی انسانها قرار دهند.
۱-۴- هدف از احداث موزه :
امروزه بیشتر کشورهای در حال توسعه از تاریخ و فرهنگی کهن بهره مندند. حفظ اصالت و ویژگیهای موروثی برای آنها از اهمیت خاصی برخوردار است. این ویژگیها از جمله مظاهر فرهنگی و هنری هر کشور در جهت انتقال تاریخ و فرهنگ آن به دیگر کشورهاست. احداث موزه که یک موسسه فرهنگی می باشد علاوه بر پاسخگویی به نیاز گسترده و ژرف شهروندان فضاهای فرهنگی تفریحی و ایجاد تشکیلات مسئول جهت آموزش و تربیت افذاد متخصص و … به عنوان بخشی از یک مجموعه توریستی و تفریحی با اهداف زیر طراحی میگردد:
ایجاد زمینه های مناسب در جهت شناساندن فرهنگ این منطقه و در مقیاس بزرگتر شناساندن فرهنگ و تمدن عراق به جهان و انتقال نکات مثبت سازنده سایر فرهنگها به مردم کشور.
۱-۵- ماهیت و مقیاس پروژه:
با توجه به کمبود چنین فضاهای فرهنگی در شهر بابل و وسعت این شهر پروژه ساختمان موزه می تواند در مقیاس شهری عمل کند .برنامه ریزی فیزیکی : مساحت زمین در نظر گرفته شده تقریبا ۲ هکتار می باشد. همچنین شناسایی نقاط طبیعی و دیدنی این منطقه و ترغیب مردم برای بازدید از آن دیدنی ها به منظور گذران اوقات فراغت و آشنایی و دوستی با یکدیگر و تحکیم وحدت اقوام مختلف می باشد .
افزایش منابع تولید ارز از طریق جذب جهانگردان و سودآور کردن واحدهای دولتی با بهره برداری صحیح از سرمایه گذاریها، تجهیزات و تاسیسات احداث شده.بنابراین جنبه های اقتصادی، اجتماعی، هنری، فرهنگی، آموزش، اتخاذ تصمیمهای اصولی در زمینه های فرهنگی هنری منطقه، حمایت از هنرمندان، تربیت نیروی متخصص و همچنین مطرح کردن هنر و فرهنگ و تمدن عراق و ارتقاء این موقعیت در سطح جهان از اهداف تاسیس موزه می باشد.
فضاهای مورد نیاز برای طراحی در سایت مورد نظر به ۴ دسته طبقه بندی می شود :
الف) بخش سالنها و فضای نمایشگاهی
ب) بخش پژوهشی و آموزشی و فرهنگی
ج) بخش اداری
د) بخش خدماتی

الف) بخش سالنهای نمایش (گالریها) :
این بخش که از ساختارهای اساسی مجموعه است، مکانیست جهت تامین شناخت نظری و عملی برای دیدارکنندگان که شامل گالریهای داخلی و سالنهای نمایش می باشد.
ب) بخش پژوهشی و آموزشی و فرهنگی :
این بخش شامل کتابخانه و سالن همایش آمفی تئاتر کارگاه می باشد.
ج) بخش اداری :
این بخش شامل قسمتهای مدیریت، روابط عمومی، بایگانی، امورمالی و آبدارخانه است.
د) بخش خدماتی :
این بخش مشتمل بر رستوران، انبار، فروشگاه، اطلاعات، تاسیسات و پارکینگ می باشد.

۱-۶- سوابق انجام پروژه در قالب زمان و مکان:
از نمونه های مشابه خارجی می توان موارد زیر را نام برد:
موزه لوور فرانسه ، موزه واتیکان ، بریتیش میوزیوم ، موزه گوگنهایم بیلبائو با طراحی فرانک گری، موزه هنر هلیستنگی طراحی استیون هال، مرکز هنری گتی با طراحی ریچارد میر، موزه هنرهای مدرن سانفرانسیسکو توسط ماریو بوتا، موزه عالی هنر آتلانتا با طراحی ریچارد میر.
از نمونه های داخلی موزه ملی عراق در بغداد را می توان نام برد. از دیگر موزه های احداث شده در سالهای اخیر، می توان موزه های کردستان و بصره را نام برد که در حال حاضر نیز در بسیاری از مراکز استانها اینگونه مجموعه ها در حال احداث می باشد.
۱-۷- ضرورت انجام پروژه و کاربرد نتایج آن:
بدیهی است که یکی از عوامل موثر در رشد و ترقی یک جامعه مهد فرهنگی آن می باشد. موزه ها علاوه بر این که فضایی برای گردآوری، حفظ و ارائه علوم و فنون از گذشته دور و نزدیک هستند از نقطه نظر فرهنگی نیز دارای اهمیت زیادی می باشند.
لازم به ذکر است که وظیفه موزه تنها منحصر به گردآوری و حفظ مواریث فرهنگی نیست بلکه باید به درک بهتر از گذشته ما را یاری داده و توانایی آن را داشته باشند که تاریخ را با زندگی تلفیق دهند و آنرا برای آیندگان ما ملموس نمایند.
اکنون موزه هایی در تلاشند تا آنجا که امکان دارد متناسب با شکل جدید فرهنگی کشور و دستیابی به مکانی در بین دیگر ارگانهای اجتماعی و فرهنگی باشند. همچنین یک موزه باید بتواند مورد استفاده کلیه طبقات مردم با هر نوع زمینه فکری و فرهنگی باشد و مختص قشر خاصی نباشد.
وجود چنین فضایی جهت رشد و ترقی فرهنگی یک جامعه ضروری بوده و پیشرفت آگاهی نسل امروز و نسل آینده به ایجاد چنین فضایی وابسته است. در ضمن اگر ساختمان موزه در جوار پارکها یا فضای سبز بنا گردد ضمن استفاده از لطافت و پاکیزگی هوای چنین مکانهایی فراگیری و آموزش را در کنار استراحت و تفریح برای مردمان دارد.

و….

فهرست مطالب:

چکیده ۱

فصل اول : جزئیات طرح پایان نامه
۱-۱- طرح مسئله ۴
۱-۲- فرضیات ۴
۱-۳- مبانی نظری ۵
۱-۴- هدف از احداث موزه ۵
۱-۵- ماهیت و مقیاس پروژه ۶
۱-۶- سوابق انجام پروژه در قالب زمان و مکان ۷
۱-۷- ضرورت انجام پروژه و کاربرد نتایج آن ۸

فصل دوم : مواد و روش ها
۳-۱- مقدمه ۱۰
۳-۲- طرح تحقیق ۱۰
۳-۳- راهبردها و تدابیر ۱۱
۳-۳-۱- تدابیر فنی ۱۱
۳-۳-۱-۱- جمع‌آوری اطلاعات از طریق کتابخانه ای ۱۲
۳-۳-۱-۲- جمع‌آوری اطلاعات از طریق میدانی ۱۳
۳-۴-روش تحقیق ۱۴
۳-۵- ابزار تحقیق ۱۵
۳-۶- روش تجزیه و تحلیل اطلاعات ۱۵
فصل سوم : مختصری درباره بین النهرین – بابل – عراق
۳-۱- آسیای میانه- خطوط انتشار ۱۸
۳-۲- بین النهرین ۲۰
۳-۲-۱- امپراطوری های بین النهرین ۲۳
۳-۲- ۱- ۱- سومریان ۲۳
۳-۲- ۱- ۲- بابلیان ۳۱
۳-۲- ۱- ۲- ۱- بابل کهن (اموری ها) ۳۲
۳-۲- ۱- ۲- ۲- بابل میانه (کاسی ها) ۴۷
۳-۲-۱- ۳- آشوریان ۵۰
۳-۲- ۱- ۲- ۳- بابل نو (کلدانی ها) ۶۳
۳-۴- بابل ۷۴
۳- ۴- ۱- نامگذاری ۷۴
۳- ۴- ۲- دین و فلسفه ۷۸
۳- ۴- ۳- علوم در بابل ۸۴
۳- ۴- ۴- هنر و ادبیات ۸۸
۳- ۴- ۵- صنعت در بابل ۹۵
۳- ۴- ۶- بابل از نگاه تاریخ نگاران ۱۰۱
۳- ۴- ۶- ۱- بابل و بابلیها از نظر هرودت ۱۰۱
۳- ۴- ۶- ۲- شهر بابل در کتاب تاریخ دیودور دو سیسیل ۱۰۳
۳- ۴- ۶- ۳- شهر بابل در کتاب مقدس قاموس ۱۰۶
۳- ۴- ۶- ۴- نوشته های گزنفون ، محاصره بابل ۱۲۳
۳- ۴- ۷- شاعرانی که از شهر بابل یاد کرده اند ۱۲۷

فصل چهارم : مختصری در مورد هنر
۴- ۱- هنر ۱۳۲
۴- ۱- ۱- هنر از دیدگاه تولستوی ۱۳۲
۴- ۱- ۲- هنر از دیدگاه کاندینسکی ۱۳۳
۴- ۱- ۳- هنر از دیدگاه پیکاسو ۱۳۵
۴- ۱- ۴- هنر از دیدگاه هربرت رید ۱۳۶
۴- ۱- ۵- هنر از دیدگاه ارنست فیشر ۱۳۷
۴- ۱- ۶- هنر از دیدگاه شریعتی ۱۳۸
۴- ۱- ۷- هنر از دیدگاه دیگران ۱۳۸
۴- ۱- ۸- نتیجه گیری ۱۳۹
۴- ۲- دسته بندی هنرها ۱۴۰
۴- ۲- ۱- مجسمه سازی ۱۴۰
۴- ۲- ۲- معماری ۱۴۱
۴- ۲- ۳- نقاشی ۱۴۲
۴- ۲- ۴- موسیقی ۱۴۳
۴- ۲- ۵- رقص ۱۴۳
۴- ۲- ۶- تئاتر ۱۴۴
۴- ۲- ۷- سینما ۱۴۴

فصل پنجم : موزه
۵- ۱- مقدمه ۱۴۷
۵- ۲- مفهوم موزه ۱۴۷
۵- ۳- نقش آموزشی موزه ها ۱۴۸
۵- ۴- نقش موزه ها در توسعه فرهنگی ۱۴۹
۵- ۵- نقش موزه ها در توسعه اجتماعی و اقتصادی ۱۵۰
۵- ۶- انواع موزه ها ۱۵۱
۵- ۶- ۱ – مراکز هنری و فرهنگی ۱۵۱
۵- ۶- ۲- مراکز فرهنگی بزرگ ۱۵۲
۵- ۶- ۳- موزه های بزرگ هنرهای ملی ۱۵۴
۵- ۶- ۴- موزه های علوم، تکنولوژی و صنعت ۱۵۴
۵- ۶- ۵- موزه های شهری و تک موضوعی ۱۵۵
۵-۶- ۶- موزه های هنرهای معاصر ۱۵۵
۵- ۷- ادراک در فضای موزه ۱۵۷
۵- ۸- نتیجه گیری ۱۵۸

فصل ششم : بررسی نمونه های داخلی و خارجی
۶- ۱- مقدمه ۱۶۰
۶- ۲- موزه ملی عراق ۱۶۰
۶- ۳- موزه لوور ۱۶۲
۶- ۴- گالری هنری اشتوتگارت ۱۶۸
۶- ۵- موزه یهود ۱۷۲
فصل هفتم : تدوین اصول ، ظوابط و معیارهای طراحی
۷- ۱- مقدمه ۱۷۷
۷- ۲- سیر حرکتی در موزه ۱۷۹
۷- ۳- سالنهای نمایش موزه (گالریها) ۱۸۰
۷- ۴- اندازه در موزه ها ۱۸۳
۷- ۵- تناسبات انسانی ۱۸۳
۷- ۶- هال ورودی (سرسرا) ۱۸۴
۷- ۷- بخش اداری ۱۸۵
۷- ۸- اطلاعات ۱۸۵
۷- ۹- کتابخانه ۱۸۵
۷- ۹- ۱- ورودی ۱۸۵
۷- ۹- ۲- مخزن ۱۸۵
۷- ۹- ۳- قرائت خانه ۱۸۶
۷- ۹- ۴- تجهیزات کتابخانه ۱۸۶
۷- ۱۰- نظام برنامه ریزی عملکرد ۱۸۹
۷- ۱۱- نظام برنامه ریزی جمعیتی ۱۹۰
۷- ۱۲- نظام برنامه ریزی فیزیکی ۱۹۰

فصل هشتم : مطالعات منطقه ای
۸- ۱- مقدمه ۱۹۸
۸- ۲- نحوه شکل گیری شهر بابل و محلات آن ۱۹۹
۸- ۳- آثار و بناهای تاریخی استان بابل ۲۰۰
۸- ۴- موقعیت جغرافیایی ۲۰۲
۸- ۴- ۱- بین النهرین – عراق کنونی ۲۰۲
۸- ۴- ۲- استان بابل ۲۰۳
۸- ۴- ۳- دجله و فرات ۲۰۳
۸- ۴- ۴- اقلیم ۲۰۴
۸- ۵- شرایط کالبدی شهر بابل ۲۰۴
۸- ۶- بررسی صنعت گردشگری در استان ۲۰۶
۸- ۶- ۱- خصوصیات گردشگران استان بابل ۲۰۶
۸- ۶- ۲- عمده بودن هدف توریستی ۲۰۶
۸- ۶- ۳- تعلق گردشگر به طبقات درآمدی بالا ۲۰۷
۸- ۶- ۴- دوران کوتاه اقامت ۲۰۸
۸- ۶- ۵- فصلی بودن گردشگری ۲۰۸
۸- ۶- ۶- تعداد گردشگران ورودی به استان بابل ۲۰۸
۸- ۷- شرایط اقلیمی استان بابل ۲۰۹
۸- ۷- ۱- نوع اقلیم منطقه ۲۰۹
۸- ۷- ۲- بررسی وضعیت بادها ۲۰۹
۸- ۷- ۳- بررسی میزان بارندگی ۲۱۰
۸- ۷- ۴- بررسی میزان رطوبت ۲۱۰
۸- ۷- ۵- انتخاب جهت مناسب ساختمان‌ها ۲۱۱
۸- ۷- ۶- توپوگرافی استان بابل ۲۱۲
۸- ۷- ۷- ناهمواری ‌های استان ۲۱۲
۸- ۷- ۵- مخاطرات طبیعی استان ۲۱۲
۸- ۸- آب های استان ۲۱۲
۸- ۸- ۱- تقسیم‌بندی آبها ۲۱۳
۸- ۸- ۱- ۱- آبهای سطحی ۲۱۳
۸- ۸- ۱- ۲- آبهای زیر زمینی ۲۱۴
۸- ۸- ۲- توان آب در استان بابل در مقایسه با کشور ۲۱۴
۸- ۹- مطالعات محیط طبیعی ۲۱۵
۸- ۹- ۱- معرفی خصوصیات منطقه ۲۱۵
۸- ۹- ۲- معرفی انواع پوشش های گیاهی و گونه های حیات وحش در منطقه ۲۱۵
۸- ۱۰- تقسیمات سیاسی استان ۲۱۶
۸- ۱۰- ۱- سکونت‌گاه‌های شهری و روستایی در استان بابل ۲۱۷
۸- ۱۰- ۱- ۱- سکونت‌گاه‌های شهری ۲۱۷
۸- ۱۰- ۱- ۲- سکونت‌گاه‌های روستایی ۲۱۷
۸- ۱۰- ۲- فضاهای روستایی ویژه ۲۱۷
۸- ۱۰- ۳- جمعیت در استان ۲۱۷
۸- ۱۰- ۴- ساخت سنی جمعیت استان بابل ۲۱۸
۸- ۱۱- سیمای شهری بابل ۲۱۸
۸- ۱۱- ۱- ویژگی معماری قدیم شهر بابل ۲۱۹
۸- ۱۱- ۲- ویژگی معماری معاصر شهر بابل ۲۱۹
۸- ۱۱- ۳- پهنه بندی بافت شهر ۲۲۲
۸- ۱۱- ۳- ۱- بافت شهر ارگانیک ۲۲۲
۸- ۱۱- ۳- ۲- بافت شهری نیمه منظم ۲۲۲
۸- ۱۱- ۳- ۳- بافت منظم تغییر شکل یافته ۲۲۳
۸- ۱۱- ۳- ۴- بافت جدید شهری حاشیه‌ای ۲۲۳

فصل نهم : تحلیل سایت – بابل عراق
۹- ۱- مقدمه ۲۲۷
۹- ۲- مطالعات پایه رود ۲۲۷
۹- ۲- ۱- بررسی وشناخت وضعیت موجود منابع آبی رود ۲۲۷
۹- ۲- ۲- بررسی اقلیمی رود ۲۲۷
۹- ۳- عوارض طبیعی و مصنوعی سایت ۲۲۸
۹- ۴- تحلیل سایت ۲۲۸
۹- ۵- مساحت ، شکل و تناسبات ۲۳۰
۹- ۶- دسترسی به سایت ۲۳۰
۹- ۷- دید و منظر ۲۳۲
۹- ۸- نتیجه گیری ۲۳۴

فصل دهم : مختصری در مورد اصول مبانی طراحی
مختصری در مورد اصول مبانی طراحی ۲۳۶
منابع و مأخذ ۲۴۸
مدارک طرح ۲۵۶

**************************************************************************

 

برای خرید آنلاین از زیر اقدام نمائید.

در پایان خرید ، لینک دانلود فایل نمایش داده می شود و به ایمیل شما نیز ارسال خواهد شد. آموزش تصویری خرید آنلاین

فرمت رساله: word
برنامه فیزیکی کامل ، نمونه های موردی داخلی و خارجی کامل و همراه با عکس
نفشه: در صورت نیاز به طرح کامل می توانید سفارش دهید.
رندر و پوستر: ارائه نمی شود.
حجم فایل ها: ۱۳ مگابایت

***************************************************************************

  • برای تماس با ما و تبادل اطلاعات معماری ( مقاله ، نقشه و رساله معماری ) با شماره تلگرام 09037759555 در ارتباط باشید.