باغهاي صخره‌اي و آلپی:
باغهایی كه اجزاء عمده متشكله آن را سنگها و گياهان در يك ارتباط نزديك با هم پي‌ريزي كنند، باغ صخره‌اي، و هر گاه گياهان كاشته شده در آن انتخابي از گياهان كوهستاني، نواحي مرتفع و مناطق سر نزديك به قطب باشند، باغ آلپي نام دارند.
تاريخچه باغهاي سنگي به قرن نوزدهم باز مي‌گردد. در اين زمان تعداد زيادي از توريست‌ها كه جذب زيباييهاي ارتفاعات رشته كوههاي آلپ در سوئيس شده بودند به اين فكر افتادند كه گياهان زيباي اين مناطق را به سرزمينهاي خود برده و مناظر اين ارتفاعات را بازسازي كنند. از آنجا كه در آن زمان تقريباً هيچگونه اطلاعاتي در زمينه پرورش گياهان آلپي وجود نداشت اغلب كوششها جهت اهلي كردن اين گياهان با شكست مواجه شد.
مقاله باغ های صخره‌ای و كاربرد آن در معمـاری فضـای سبـز 53 اسلاید,مقاله پاورپوینت باغ های صخره ای,دانلود مقاله پاورپوینت باغ های صخره ای و کاربرد آن در معماری فضای سبز,مقاله انسان طبیعت معماری,دانلود مقاله درس انسان طبیعت معماری,پروژه پاورپوینت انسان طبیعت معماری,مقاله پاورپوینت معماری,مقاله در مورد باغ های صخره ای,مقاله درباره باغ های اروپایی,تحقیق پاورپوینت در مورد باغ های صخره ای و کاربرد آن در فضای سبز

اما به تدريج پيشرفت حاصل شد. در اوايل سال 1870، ويليام رابينسون در كتابش تحت عنوان «گلهاي آلپي براي باغهاي انگليسي» مطالبي جهت پرورش مؤفقتر گياهان آلپي نگاشت و در سالهاي نخست قرن بيستم مهارتهاي پرورش و كشت گياهان آلپي توسعه يافت. با اين وجود براي زماني طولاني باغهاي صخره‌اي از طراحي ضعيفي برخوردار بودند.

برای دانلود و توضیحات بیشتر به ادامه مطلب مراجعه نمایید…

در اولين دهه قرن بيستم، توانايي اروپائيان در طراحي باغهاي صخره‌اي و مراقبت از گياهان متناسب با آنها، به حد قابل قبولي رسيد. در ميان كتابهاي اين دهه، كتاب «باغ صخره‌اي من» نوشته ريجينالد فارركه باغبان مشهوري در يوركشاير انگليس، و كتاب «باغهاي صخره‌اي» نوشته لوئيس ميردين كه در رابطه با باغهاي ايرلند نوشته شده بود به چشم مي‌خوردند. كتاب باغهاي صخره‌اي فارركه در سال 1913 تكميل شد، شش سال بعد انتشار يافت و تبديل به كتاب مرجع باغهاي صخره‌اي در همه جا شد.
در فاصله سالهاي بين دو جنگ جهاني باغهاي صخره‌اي به سرعت توسعه پيدا كردند. انجمن باغهاي صخره‌اي در بستون نيويورك تشكيل شد و گلهاي عمدة بهاري را كه در باغهاي صخره‌اي كاربرد داشت به نمايش گذاشتند. اين گياهان عمدتاً در ارتفاعات رشد كرده و مقاوم به سرما هستند.
از آنجا كه آب و هواي آمريكاي شمالي با اقليم اروپا متفاوت بود، استفاده از گياهان آلپي حقيقي در اين باغها با مشكل مواجه بود ولي باغبانان آمريكايي با انتخاب گياهان مناسب بومي كه جزء گياهان آلپي نبودند، شروع به ايجاد اين باغها نمودند و خودشان را محددود به باغهاي آلپي نكردند. اين موضوع باعث گسترش هر چه بيشتر باغهاي صخره‌اي شد.
از آنجا كه سنگ يكي از اجزاي عمده تشكيل دهنده چشم‌اندازهاي طبيعي است به خاطر جلوه‌هاي مطلوبي كه استفاده از صخره در فضاهاي سبز ايجاد مي‌كند، باغهای صخره‌ای در نواحي گرم و معتدل نيم‌حاره‌اي و حاره‌اي به خوبي نواحي كوهستاني و با اصولي مشابه گسترش يافت.
در نواحي گرم و خشك مي‌توان به خوبي از گياهاني از قبيل كاكتوسها و گياهان گوشتي و در نواحي گرم و مرطوب از گياهان همچون سرخسها، بگونياها و پپيرومياها استفاده نمود. اين گياهان به خوبي با صخره‌ها تركيب مي‌شوند و مناظر زيبايي را ايجاد مي‌كنند.

 

 

تصاویر فایل:

مقاله باغ های صخره‌ای و كاربرد آن در معمـاری فضـای سبـز 53 اسلاید,مقاله پاورپوینت باغ های صخره ای,دانلود مقاله پاورپوینت باغ های صخره ای و کاربرد آن در معماری فضای سبز,مقاله انسان طبیعت معماری,دانلود مقاله درس انسان طبیعت معماری,پروژه پاورپوینت انسان طبیعت معماری,مقاله پاورپوینت معماری,مقاله در مورد باغ های صخره ای,مقاله درباره باغ های اروپایی,تحقیق پاورپوینت در مورد باغ های صخره ای و کاربرد آن در فضای سبزمقاله پاورپوینت باغ های صخره ای,دانلود مقاله پاورپوینت باغ های صخره ای و کاربرد آن در معماری فضای سبز,مقاله انسان طبیعت معماری,دانلود مقاله درس انسان طبیعت معماری,پروژه پاورپوینت انسان طبیعت معماری,مقاله پاورپوینت معماری,مقاله در مورد باغ های صخره ای,مقاله درباره باغ های اروپایی,تحقیق پاورپوینت در مورد باغ های صخره ای و کاربرد آن در فضای سبزمقاله انسان طبیعت معماری,دانلود مقاله درس انسان طبیعت معماری,پروژه پاورپوینت انسان طبیعت معماری,مقاله پاورپوینت معماری,مقاله در مورد باغ های صخره ای,مقاله درباره باغ های اروپایی,تحقیق پاورپوینت در مورد باغ های صخره ای و کاربرد آن در فضای سبز

خرید آنلاین:

در پایان خرید ، لینک دانلود فایل نمایش داده می شود و به ایمیل شما ارسال خواهد شد. راهنمای خرید و دانلود فایل
  • فرمت فایل: pptx  پاورپوینت 53 اسلاید – حجم فایل: 4 مگابایت
  • برای دریافت پروژه های بیشتری برای درس انسان ، طبیعت ، معماری  اینجا را کلیک نمایید.