صفحه اینستاگرام پارساکد

نمایش دسته بندی مطالب

لیست مطالب صفحه اصلی

دانلود مطالعات در مورد فرهنگسرا ( فرهنگسرای مهر جوان کرج ), ظوابط و استاندارد های طراحی فرهنگسرا , دانلود نقشه فرهنگسرا

فرهنگسرا چیست ؟

فرهنگسرا ساختمانی است که در آن یک یا چند نهاد فرهنگی فعالیت دارند فرهنگسراها معمولاً شرایطی برای آموزش امور گوناگون فرهنگی و اجتماعی و همچنین آموزش پیشه‌ها و هنرهای گوناگون مانند نگارگری، کوزه‌گری، دوزندگی و جزاینها فراهم می‌گردد. برخی از فرهنگسراها کتابخانه و انتشارات ویژه خود را نیز دارا هستند. در ایران تا امروز بیشتر فرهنگسراها در شهر تهران و چند شهر دیگر مانند اصفهان برپا شده‌اند و معمولاً کوشیده شده برای هر منطقه شهرداری یک فرهنگسرای بزرگ ترتیب داده شود. برخی از فرهنگسراها بجز پوشش دادن منطقه خود به فعالیت‌های فرامنطقه‌ای نیز می‌پردازند.

فرهنگسرا مهر جوان کرج - پارسا کد - پارسی کد - علی شفیع زاده - معماری - تصویر معماری

برای خواندن تعریف فرهنگسرا و مطالبی از فرهنگسرا های ایران و همچنین دانلود آن به ادامه مطلب بروید…

بسیاری از فرهنگسراها ویژه‌کار تخصصی اند یعنی فعالیت خود را گرد یک گروه یا یک محور کاری کرده متمرکز می‌سازندفرهنگسراها برپایه شیوه فعالیت به یکی از محورهای سه گانه شخصیت (کیستی)، محتوا (درونمایه) و نهاد می‌پردازندفرهنگسراهای شخصیت محور، عبارت‌اند از فرهنگسراهای کودک،نوجوان، جوان، دانشجو، دختران، بانو، و سالمند. فرهنگسراهای محتوا محور، عبارت‌اند از: اندیشه، قرآن، ولاء، انقلاب، پایداری، هنر، ملل، قانون، تیره‌ها (اقوام)، ورزش، ماه‌ بهمن، کار، دانش‌ها، تندرستی، طبیعت، و فناوری اطلاعات. فرهنگسراهای نهاد محور، عبارت‌اند از خانواده، مدرسه، و شهر

*   فرهنگسراها *

* فرهنگسرای خاوران 

نخستین گام برای احداث فرهنگسرای خاوران در بهار ۱۳۷۲ برداشته شد و از دوازدهم تیر ۱۳۷۲ نیز آغاز به کار کرد. این فرهنگسرا عمدتاً به منظور غنی‌سازی اوقات فراغت کودکان و جوانان جنوب شرقی تهران تأسیس شده و از بزرگ‌ترین مراکز وابسته به سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران است

هم اکنون فرهنگسرای جوان یکی از بزرگ‌ترین مراکز فرهنگی کشور محسوب می‌شود. این فرهنگسرا دارای مساحتی بالغ بر ۸۳۰۰۰ متر مربع و زیر بنای ۲۴۰۰۰ متر مربع است و در چهار بخش ساختمان اداری، بازارچه فرهنگ و هنر (به صورت رو باز در وسط محوطه)، ساختمان مرکزی، علوم و فنون و شهر بازی، انجام فعالیت‌های متنوعی را برای عموم، به ویژه جوانان و نوجوانان میسر کرده است

فعالیت‌های فرهنگسرا نیز به چهار گروه هنری، آموزشی، اجتماعی و فرهنگی تقسیم شده است. در بخش هنری امکانات متفاوتی از جمله تالارها و نگارخانه‌ها در اختیار مردم منطقه است. تالارهای این بخش شامل تالار فرهنگ با ظرفیت اجتماعات با ظرفیت ۱۰۰ نفر ، سوم خرداد با ظرفیت ۳۰۰۰ نفر و سالن فرهنگ  با  ظرفیت ۲۰۲ نفر، سالن شهید مطهری با ظرفیت ۳۵۰ نفر و تالار روباز اجتماعات با ظرفیت ۵۰۰ نفر است

کتابخانه خاوران با بیش از پنجاه هزار نسخه کتاب و ظرفیت پذیرش بیش از پانصد نفر بصورت هم‌زمان در سالنهای مطالعه از دیگر بخش‌های اصلی این فرهنگسراست.که در حدود 2500 نفر عضو دارد.

همچنین نگارخانه خاوران،دارای دو سالن اصلی و فرعی در دو طبقه با ظرفیت ۲۰۰۰ تابلو در رشته‌های نقاشی، خوشنویسی گرافیک، عکاسی، حجم و صنایع دستی قادر است به هنرمندان معاصر و استادان و دانشجویان رشته‌های هنری خدمات بدهد.

در سالهای اخیر، چندین قسمت از مجموعه، شامل سالن های تئانر و ساختمان دوم مجموعه در حال ساخت است.

* فرهنگسرای سرو

فرهنگسرای سرو در ضلع پارک ساعی ، در زمینی به مساحت 3500 متر و با هزینه ای بیش از 250 میلیون تومان در دی ماه سال 1374 گشایش یافت . این فرهنگسرا دارای کلاس های آموزش علمی و هنری می باشد . در ضمن فرهنگسرای سرو گروه های کوهنوردی و گشت های سیاحتی با عنوان گشت علاقه مندان برای دیدار از نقاط دیدنی اطراف تهران را تشکیل می دهد . سرای موسیقی از آخرین بخش هایی است که در این مجموعه مورد بهره برداری قرار گرفته است . نوار خانه موسیقی که پیشرفته ترین فن آوری های شنیداری را در اختیار دارد . مجموعه ای از آثار برتر موسیقی ایران و جهان را در دسترس علاقه مندان ، موسیقیدانان و هنرمندان می گذارد .
در سال 1373 نخستین خانه کودک در فرهنگسرای سرو گشایش یافت که محلی است برای برگزاری جشن های تولد و مراسم تکلیف دختران علاوه بر این به مناسب های مختلف برنامه هایی با مشارکت کودکان محله در خانه کودک به اجرا در می آید .

* فرهنگسرای باغ وثوق الدوله

باغ وثوق الدوله در منطقه 14 ( خیابان نیرو ) که فضای سبز مناسبی دارد . به یک مرکز نمایشگاهی ، آموزشی و تحقیقاتی برای علاقه مندان به گل و گیاه تبدیل گردیده است . به علاوه با ایجاد فضاهای آموزشی ، کتابخانه ، سالن اجتماعات ، موزه گیاهان ( شامل بخش های تزئینی ، دارویی ، صنعتی و … ) و دیگر قسمت های خدماتی این مجموعه به صورت یک فرهنگسرای تخصصی در زمینه گل و گیاه درآمده است .

* فرهنگسرای شفق

در دو سالی که از پیدایش آن می گذرد . سالن آمفی تأتر فرهنگسرای شفق ( با صندلی های طراحی شده برای معلولان ) و سالن نگارخانه آن میزبان برنامه های مختلفی مانند دهمین جشنواره سراسری موسیقی فجر و نیز نمایش عروسکی بوده است .
کلاس هایی برای قرآن ، طراحی ، گرافیک ، نقاشی آبرنگ و رنگ روغن ، خوشنویسی ، عکاسی ، سفالگری ، مجسمه سازی ، مینیاتور ، کامپیوتر ، موسیقی سنتی ایران و قالیبافی دایر است که درهر دوره آموزشی ، گنجایش پذیرش 200 نفر را دارد .
توسعه این فرهنگسرا ادامه دارد و فیلم خانه ، چای باغ و فروشگاهی برای عرضه ابزار نقاشی و موسیقی در آن در دست ساختمان است .
پارک شفق در خیابان جمال الدین اسدآبادی قرار دارد .

* فرهنگسرای خاوران 

یکی از تازه ترین نمونه های مراکز فرهنگی جامع برای طیفی گسترده از نوجوانان تا هنرمندان حرفه ای است از نظر مساحت بزرگترین فرهنگسرای ایران است و ساختن آن در سال 1373 به پایان رسید . بخش های آن عبارتند از)بازارچه فرهنگ و هنر ، آمفی تأتر ویژه کودکان ، فضای نمایش های عروسکی ، نمایشگاه ، کتابخانه قرائتخانه ، کارگاه ها و کلاس های آموزشی و سالن شطرنج )
تازه ترین اقدام این فرهنگسرا برای نوجوانان ، برپایی کارگاه های کتاب ( با همکاری خانه کودک و نوجوان ) است که در آنها اصول و مبانی نویسندگی بخصوص قصه نویسی و نوشتن .
این فرهنگسرا در میدان خراسان خیابان خاوران واقع  شده است .

* فرهنگسرای بهمن

پیدایش این فرهنگسرا تحولی بود در جهت ایجاد مرکزی فرهنگی با هویتی تازه اما زود آشنا و همه پسند . تبدیل کشتارگاه قدیمی تهران به مکانی برای فراگیری هنر و تشویق به آفرینش هنری همراه با تلقی تازه ای بود از اشتغال به هنر و حضور در هنرکده .
فرهنگسرای بهمن ، نخستین نمونه هنرکده غیرمحلی است که در زمانی کوتاه ، موقعیت ممتاز فرهنگسرای مادر را یافت و الگوی فرهنگسراهای دیگری در تهران و شهرهای دیگر شد و در سال 1370 آغاز به فعالیت کرد . بخش عمده آن عبارتند از : چای باغ ، تالار علوم وفنون خواجه نصرالدین طوسی ، کانون قرآن ، تالار شهید آوینی ، کتابخانه عمومی شهید حسین فهمیده ، بخش آموزش ، لابراتوار زبان و کامپیوتر ، بخش سینمایی ( شامل سینما تراس چاپلین و تماشاخانه مبارک ) تالار بسم ا… خان ، گالری های هنرهای تجسمی ، مجموعه ورزشی و واحد هنرهای نمایشی .
این فرهنگسرا در میدان راه آهن ، میدان بهمن واقع شده است .

* فرهنگسرای نیاوران

فرهنگسرای نیاوران در سال 1357 با مساحت تقریبی 3500 مترمربع در شمال شرقی تهران در محله نیاوران ایجاد شد و دارای تأسیسات کتابخانه ، نگارخانه و نمایش خانه بود . پس از پیروزی انقلاب اسلامی این فرهنگسرا به وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی واگذار شد و تا سال 1346 علاوه بر کوشش های هنری ، فعالیت هایش عبارت بودند از : انتشار کتاب ، تفسیر و ترجمه قرآن و …
از سال 1367 پذیرش هنرجویان « مرکز آموزش هنر » از طریق آزمون سراسری وزارت فرهنگ و آموزش عالی آغاز شد که طی سه دوره 180 نفر با دریافت گواهینامه در مقطع کاردانی و در رشته های نامبرده از مرکز آموزش هنر ( فرهنگسرای نیاوران ) فارغ التحصیل شدند .
از سال 1370 فعالیت های فرهنگسرا چنین بوده است : برگزاری سمینار ، کنفرانس ، نمایشگاه و …
این فرهنگسرا در خیابان شهید باهنر ( نیاوران ) روبروی پارک نیاوران قرار دارد .

* فرهنگسرای اشراق

این فرهنگسرا در اواسط سال 1374 در یک باغ قدیمی به مساحت 200 هزار مربع در منطقه 4 تهران که پرجمعیت ترین منطقه شهر است گشایش یافت .
ساختمان های باغ با تالارهای تودرتو ، گچبری ها ، آینه کاری ها ، شومینه ها و بادگیرهای قدیمی جلوه ای زیبا دارند . در وسط یکی از تالارها ، حوضخانه ای قرار دارد که آب جاری در آن از قنات « تلو » سرچشمه می گیرد و پس از ورود به باغ ، در حوض ها و حوضچه های متعدد باغ جاری می شود برنامه های فرهنگسرای اشراق شامل کلاسهای آموزشی ، نمایش فیلم تأتر اجرای کنسرت های موسیقی ، فعالیت های ورزشی و هنری و استفاده از کتابخانه است .

 * فرهنگسرای ابن سینا

فرهنگسرای ابن سینا در شهرک قدس ( غرب )  ،  خیابان ایران زمین شمالی و در زمینی به مساحت 1632 متر مربع احداث  شده  است . فعالیت اصلی این فرهنگسرا به تأتر اختصاص یافته و این فرهنگسرا تأمین کننده نیازهای تأتری فرهنگسراهای دیگر و نیز برنامه ریز فعالیت های تأتری شهرداری تهران است.
صرف نظر از این فعالیت اختصاصی  ، فرهنگسرای ابن سینا در بخش های مختلف آموزشی ، تشکیل کانون های مختلف از جمله کانون های قرآن ، ادبی ، اردویی ، ورزشی ، اجرای برنامه های تأتر ، نمایش عروسکی و موسیقی و همچنین فیلم فعال است .

* فرهنگسرای امیرکبیر

در پارک قیطریه با استفاده  بهینه از فضای موجود واقع در بزرگراه آیت اله  صدر قیطریه ، مرکزی فرهنگی ، با امکان برگزاری نمایشگاه های مختلف ، کتابخانه ، کلاس های آموزشی ، هنری ، ورزشی و …. احداث می شود تا این بخش از شهر برای این طرح 5/31 میلیون تومان است . اجرای طرح از نیمه اول سال 1374 آغاز شده است.

* فرهنگسرای ارسباران

فرهنگسرای ارسباران به منظور یاری رساندن به شکوفایی استعدادهای هنری جوانان در آبان سال 1374 تأسیس شد . بنای فرهنگسرا با هزینه 5/3 میلیارد ریال در مدت 18 ماه با زیربنای 3500 متر مربع احداث گردید . در معماری فرهنگسرا شرایط استفاده ناتوانان جسمی و حرکتی از محیط فرهنگسرا و تجهیزات آن تأمین شده است.
فعالیت های فرهنگسرای ارسباران در پنج محور سازماندهی شده است فراهم آوردن امکانات آموزش هنر به ویژه هنرهای سنتی تهیه کتاب به ویژه کتاب های تخصصی هنر ، نمایش فیلم ، اجرای موسیقی و تأتر ، معرفی و نمایش آثار ارزشمند هنرهای تجسمی ( نگارخانه ) ، برپایی جلسات نقد و بررسی آثار هنری و ادبی .

 

خرید آنلاین:

در پایان خرید ، لینک دانلود فایل نمایش داده می شود و به ایمیل شما ارسال خواهد شد. راهنمای خرید و دانلود فایل

فرمت فایل ها: DWG – JPG – PPTX – WORD

حجم فایل ها: 23 مگابایت

 

تصاویر فایل ها:

1-9-2016 10-51-17 AMظوابط و استاندارد های طراحی فرهنگسرا , دانلود نقشه فرهنگسرا ,مطالعات فرهنگسرا,ظوابط فرهنگسرا,دانلود نقشه اتوکد فرهنگسرا,دانلود پلان اتوکد فرهنگسرا,پلان معماری فرهنگسرا,نقشه معماری فرهنگسرا,استاندادرهای طراحی فرهنگسرا,1-9-2016 10-52-27 AM

مطالعات فرهنگسرا,ظوابط فرهنگسرا,دانلود نقشه اتوکد فرهنگسرا,دانلود پلان اتوکد فرهنگسرا,پلان معماری فرهنگسرا,نقشه معماری فرهنگسرا,استاندادرهای طراحی فرهنگسرا,1-9-2016 10-43-01 AMظوابط و استاندارد های طراحی فرهنگسرا , دانلود نقشه فرهنگسرا ,مطالعات فرهنگسرا,ظوابط فرهنگسرا,دانلود نقشه اتوکد فرهنگسرا,دانلود پلان اتوکد فرهنگسرا,پلان معماری فرهنگسرا,نقشه معماری فرهنگسرا,استاندادرهای طراحی فرهنگسرا,

نظر و دیدگاه خود را بفرستید



asal گفت:

اونی که میخواستم نداشتید مطالعات کامل فرهنگسرا

علی شفیع زاده گفت:

سلام. تماس بگیرید و پروژه خود را درخواست بدید. ممنون

معمار کهنه گفت:

سلام خسته نباشید راستش من پروژه نهایی ام فرهنگسراست و فرصت چندانی هم ندارم نمونه کار میخواستم لطفا اگه چیزی که به درد من بخوره دارین برام ارسال کنید ممنونتون میشم با تشکر

علی شفیع زاده گفت:

سلام ممنون
تماس بگیرید.

خالد گفت:

سلام خوبی علی جان
مطالب های خوبی برای دانلود دانشجویان هست دمت گرم

موسی جلودار گفت:

سلام اگه میشه یه خورده ترکیب حجمی از فرهنگسرا برام بفرستید

موسی جلودار بکتی گفت:

سلام خسته نباشید راستش من پروژه نهایی ام فرهنگسراست و فرصت چندانی هم ندارم نمونه کار میخواستم لطفا اگه چیزی که به درد من بخوره دارین برام ارسال کنید ممنونتون میشم با تشکر

ایلناز گفت:

جواب برای معمار کهنه: من دارم ایمیلتون رو بدین میفرستم براتون

موسی جلودار گفت:

سلام تصویر و توضیحات کامل از فرهنگسراهای مختلف می خواستم یا اگر ممکنه ادرس سایتشو بدین تا خودمون بریم بگردیم تا پیدا کنیم . ممنون و تشکر میکنم

hfz_07 گفت:

سلام معمارای عزیز، اگه بتونید در زمینه فرهنگسرای معماری کمکم کنید خیلی خیلی ممنون میشم

mohammad گفت:

با سلام و درود بر شما. واقعا عالی بود. با تشکر

سلام
خواهش میکنم
هر مطلبی ارسال کنید به نام خودتون در سایت انتشار داده میشه
موفق باشید

ali گفت:

سلام ، لطفا برای من هم نقشه را ارسال کنید. ممنونم

فقط استقلال گفت:

سلام ایلناز خانم واقعا عالی بود دستتون درد نکنه ایشالله جبران کنم ارادتمند شما جلودار

ali گفت:

سلام
ممنونم از شما

ely gon گفت:

dameton garm…

زهرا شیرین گفت:

سلام ایلناز جان می تونی اطلاعات فرهنگسراتو برای منم میل کنی ممنون میشم.

azar گفت:

salam mamnun misham baraie mamam ye resale kamel farhan sara befrestin ba tashakor yekam sariatar khaheshan

فرهاد آینده منش گفت:

سلام کن دانشجوی ترم آخر کاردانی معماری هستم میخوام کارشناسی پودمانی 91شرکت کنم آزمونش 8دی91 هست
از توی دفترچه که منابع زیرگروه صنعت رو در اوردم درست نمی دانم باید چی بخونم
فقط اسم کتابا نوشته شده نمی دانم باید از کجا تهیه کنم آیا همان کتابهای دوران کاردانی هست یا باید تهیه کنم
***فقط اسم کتابا رو دارم
زبان و ادبیات فارسی
زبان انگلیسی
مبانی کامپیوتر
فیزیک عمومی
ریاضی عمومی
خواهش میکنم مرا راهنمایی کنید وقت زیادی نمانده سردرگم هستم
از مدیر سایت یا دیگر دوستان درخواست راهنمایی دارم تورو خدا کمکم کنید

sasan گفت:

پاسخ به : معمار کهنه :

سلام خسته نباشید راستش من پروژه نهایی ام فرهنگسراست و فرصت چندانی هم ندارم نمونه کار میخواستم لطفا اگه چیزی که به درد من بخوره دارین برام ارسال کنید ممنونتون میشم با تشکر

سلام دوست عزیز من هم موضوع فرهنگسرا انتخاب کردم و شرایط قبلا خودت را دارم.
لطفا اگر اطلاعات و طرحی داری برام ارسال کن. با تشکر
j.saadat_68@yahoo.com

سلام ایلناز…من پروژه فرهنگسرا نیاز ارم میشه برام بفرستین..بیشتر مطالعات میخوام…..مرسی metallic_2009@yahoo.com

zahra گفت:

سلام پروژه نهایی من درباره فرهنگسراست.اابته ازنوع خارجی اگه کسی درباره فرهنگسرا در خارج ازایران چیزی داره برامن بفرسته ممنون
moradi1992@yahoo.com

mehdi.hamidi گفت:

با سلام خدمت شما اقای شفیع زاده عزیز_ بابت سایت خوبتون ممنونم

من طرح فرهنگسرا مهر جوان کرج رو برای کارم انتخاب کردم
همه مدارک معماری رو داشت بجز نام معمار ( سازنده فرهنگسرا ) و سال بهره برداری
یه مختصر از معمار و اثار دیگه این معمار رو میخواستم
اگه لطف کنین پاسخ بهم بدین ممنونتون میشم جناب مهندس

tarah-m گفت:

سلام
خسته نباشید.
لطفا مطالب اختصاصی قرار دهید.
بعضی فایل ها بعد از دانلود باز نمی شوند.
با تشکر

سلام
اطلاعات سایت کاملا اختصاصی و کامل قرار گرفته است.
فایل هایی که بعد از دانلود باز نمی شوند، به احتمال زیاد در زمان دانلود خطای دانلود داده است و باید مجددا دانلود نمائید.

pardis گفت:

سلام وقتتون بخیر، لطفا برای من هم ارسال نمایید.

مهدی مولایی گفت:

مطالعات-نمونه کار از هنرستان هنرهای تجسمی میخوام اگه زحمتی نیست

aida گفت:

سلام.ضوابط . طراحی فرهنگسرای نیاورانو میخام. هزینشم هر چی باشه پرداخت میکنم

میلاد گفت:

سلام اگه لطف کنید کمکم کنید ممنون میشم یه پروژه فرهنگسرا میخواستم

mohammadmirzaei گفت:

سلام خسته نباشید من پروژه نهایی ام فرهنگسرا ملل (امیرکبیر) توی پارک قیطریه است فرصتم ندارم اصلا لطفا به ایمیلم ارسال کنین خیلی مهم و ضروریه

ali گفت:

سلام. ممنونم از مقاله مفید شما. فرهنگسرا ها مکان های فرهنگی و آموزشی بسیار زیبایی هستند

فول پکیج جامع آموزش اسکچاپ 2019




اولین و قوی ترین پکیج جامع آموزش اسکچاپ 2019 و ویری نکست + آرشیو متریال و مبلمان و صحنه های آماده رندر حرفه ای در فلش مموری (برای اسکچاپ 2016 تا 2019) / آموزش ها از صفر تا صد از مبتدی تا پیشرفته شامل تمامی مباحث از مدلسازی تا رندرگیری

قیمت: 1.500.000 تومان