صفحه اینستاگرام پارساکد

نمایش دسته بندی مطالب

لیست مطالب صفحه اصلی

رساله تالار شهر – مطالعات تالار شهر – رساله معماری تالار شهر – پایان نامه تالار شهر

چكيده:
نگرش بر اين طرح

طراحي فضا هاي مناسب براي پرورش حركتهاي قانونمند اجتماعي – سياسي – فرهنگي از مواردي است كه تحت عنوان كاربريهاي متنوع، موضوع پايان نامه هاي زيادي بوده است و معماران زيادي كمر همت در خلق چنين فضا هايي بسته اند.
طراحي فضا هايي تلفيقي با كاربري همزمان اجتماعي سياسي از يكطرف و فرهنگي از طرف دیگر، مورد نظر طراح است كه در قالب تالار شهر گنجانيده شده است، فضايي كه وجود و حضور آن يكي از بنيادهاي اساسي جوامع پيشرفته مي باشد. بديهي است كه كشورهايي كه در مسير بهبود روند مشاركت مدني مردم گام بر مي دارند نياز مبرم به وجود فضاهاي اين چنين خواهند داشت.

رساله تالار شهر,مطالعات تالار شهر,رساله معماری تالار شهر,دانلود رساله تالار شهر,مطالعات تالار شهر,مطالعات معماری تالار شهر,دانلود مطالعات تالار شهر,رساله آماده تالار شهر,رساله کامل تالار شهر,دانلود رایگان رساله تالار شهر,دانلود رساله معماری تالار شهر,رساله سیتی هال,مطالعات سیتی هال,پایان نامه تالار شهر,پایان نامه معماری تالار شهر,

معنای کلمه به کلمه سیتی هال که تالار شهر است همواره باعث اشتباه اذهان نسبت به مفهوم آن خواهد شد و ممکن است فضایی برای تجمع افراد جهت فعالیت های فرهنگی مانند (تالار وحدت تهران) تلقی شود. حال آن که مفهوم سیتی هال به نظام اداره شهر و خدمات مربوط به آن باز می گردد.
(در مجموع عنوان در نظر گرفته شده، تالار شهر یا همان سیتی هال است که شامل دو بخش عملکردی، مردم و دولت می باشد.)

واژگان کلیدی: تالار شهر/ اقلیم سرد/ فرهنگ/ اجتماع /سیاست/ قانون/ مردم/ دولت/ مشارکت

برای دانلود و توضیحات بیشتر به ادامه مطلب مراجعه نمائید…..

بخشی از مطالب و پروپوزال:

پیش گفتار
اگرچه نزدیک به سه دوره از فعالیت مجدد شوراها در کشور می‌گذرد، لیکن شوراها از فضاهای کارا، مناسب و شایسته‌ای برخوردار نیستند که همین امر مشکلاتی را برای متولیان امور شهری و شهروندان فراهم آورده است. شوراها در حال حاضر با توجه به شأن و مقامی که در کشور ما دارند، نیازمند نماد کالبدی مناسبی هستند، نمادی که نشانگر جایگاه مهم شوراها و تجلی‌گاه مشارکت مردم در امور شهر باشد. بدین ترتیب به نظر می‌رسد زمان آن فرا رسیده تا این موضوع مورد توجه متولیان امور شهری در سطح کشور قرار گیرد و تدابیر مناسبی برای نحوه استقرار کالبدی شوراها در شهر اندیشیده شود. بر این اساس لازم است خلق فضاها و ساختمان‌های شهری جدید و ارائه طرح‌هایی برای ساخت تالار شهر در شهرهای کشور، با توجه به فرهنگ غنی معماری و شهرسازی ایرانی، در دستور کار معماران ایرانی قرار گیرد، موضوعی که دیگر کشورها بیش از یک قرن است پاسخ مناسبی برای آن یافته‌اند. این بناها بایستی به عنوان نمادهای شهری از معماری جدید و در عین حال باهویتی برخوردار بوده و ضمن برقراری ارتباط مناسب با بستر تاریخی و فرهنگی شهر ایرانی، توانایی پاسخگویی به نیازهای انسان امروزی را نیز داشته باشند
با توجه به نیاز شهر اردبیل و همچنین پراکندگی دفاتر کار نمایندگان و نبود یک مکان در شان شورای شهر، تصمیم بر آن شد تا بر روی یک فضایی به نام تالار شهر تحقیق و الزامات آن طراحی شود.
طراحي تالار شهر اردبیل دارای دو عملکرد متفاوت می باشد:
1-بخش فرهنگي: كه شامل سالنهاي موسيقي – اجراي فعاليتهاي صنفي فرهنگي، اجتماعي – كنگره ها و سمينار ها به موضوعات گوناگون و موارد مشابه مي باشد.
2-بخش سياسي – اجتماعي: ايجاد فضايي مناسب براي سازمانهاي مردمي NGO ها. نمايندگان شوراي شهر نمايندگان پارلمان و روابط عمومي ادارات واقع در محل استان و شهر اردبیل.

اهداف پايان نامه:
اهم اهداف پايان نامه عبارت اند از:
1- توسعه و ارتقا ضمن مشاركت مردمي و آموزش مردم در زمينه مثمر ثمر بودن در حركتهاي اجتماعي به عنوان گامي مهم در ارتقاء فرهنگ اجتماعي ملت.
2- ايجاد شفافيت در زمينه مسائل و همچنين شرح خدمات ارگانها و مسئولان مختلف.
3- تقويت حضور رسانه ها در كنكاش از مسئولان و اطلاع رساني دقيق و موفق به مردم.
4- آشنايي با معماري فضاهايي از اين قبيل در معماري معاصر ايران.
5- آشنايي با ساختار طراحي تالار هاي شهر در عرصه بين المللي و نحوه تاثير سبكهاي مختلف معماري بر طراحي اين مكانها.
مقدمه
طرح نهایی دوره کارشناسی با عنوان تالار شهر اردبیل مقدم بر هفت فصل به همراه پیوست ها و نقشه های مربوط به طراحی آن می باشد که جمع آوری اطلاعات به صورت کتابخانه ای و میدانی می باشد که در اینجا مراحل انجام و سر فصل مطالب توضیح داده شده است.
فصل یک مربوط به تعریف موضوع می باشد. در فصل دو شناخت بستر طرح که شامل مطالعات در مورد استان و شهر و سایت آورده شده است.فصل سه به بررسی و تجزیه تحلیل سایت اشاره می کند.شناخت در مورد اقلیم و معماری منطقه در فصل چهار گنجانده شده است.فصل شش بررسی نمونه داخلی و خارجی می باشد.در فصل هفت هم ضوابط و معیارهای استاندارد طراحی به همراه برنامه فیزیکی نوشته شده است.

مقدمه فصل اول
آغاز هر چيزي و به دنبال آن نتيجه گرفتن از عملكرد خود، نيازمند آشنايي اوليه با فلسفه وجودي و نحوه تشكيل آن است به همين دليل در مرحله اول فصل شناخت به موضوع تالار شهر اشاره مي كنيم و به چگونگي تشكيل شوراها كه فضاي عملكرد آنها را مكاني به نام تالار شهر به وجود مي آورد را بررسی می کنیم.
نحوه تشكيل و تصميم گيريهاي شوراها نيازمند آشنايي با انواع حكومتهاي موجود در جهان امروزي مي باشد. در اين فصل بيشتر مطالب روي تعريف و شناخت تالار شهر اتفاق مي افتد كه درباره نحوه خود مسئله و نحوه برخورد با آن صحبت مي كنيم.همچنین تاريخچه و تعريف موضوع به همراه انواع گردهمايي هاي موجود در جوامع بين المللي مورد بحث گذاشته مي شود.
اميد است در آخر بتوان از مطالب اين فصل نتيجه اي قابل استفاده براي خوانندگان گرامي بدست آورد.

بررسی فلسفه وجودی شوراها
1-1 سازمان سياسي جامعه:
در ميان ديدگاهاي مختلف كه در باره حكومت در دنياي امروز مطرح است، رايج ترين ديدگاه را حكومت از نوع مديريت تلقي مي كند.
اين در مقابل ديدگاه هایي است كه براي قرون پيشين مطرح بوده و حكومت را از مقوله چيرگي و تسلط تلقي مي كرده است.
اگر چه كه فلسفه هاي سياسي در تاريخ انديشه بشر متنوع بوده اند لكن مي توان اين انديشه ها و تجربه ها را بر اساس ويژ گيهاي غالب زير در يكي از ديدگاهها تقسيم بندي كرد.
يكي از آن دسته نظامهاي حكومتي كه وظيفه اصلي خود را مديريت امور جمعي جامعه تلقي كرده و ديگري نظامي حكومتي كه خود رااز گروهاي مسلط و چيره و مردم را رعاياي تحت تسلط و اقتدار به حساب آورده اند.
حكومت بصورت مديريت امور جمعي يك ملّت ابعاد مهمي را در بر مي گيرد و از نوع مديريت نظامهاي بزرگ و پيچيده است. اين نوع مديريت شامل مديريت تنظيم و اجراي قانون،مديريت روابط اجتماعي،مديريت كاركردهاي اقتصادي،مديريت روابط ديپلماتيك و… كه هر كدام ابعاد علمي _تخصصي خاصي يافته است را مي شود. لكن آنچه كه مديريت كار آمد امور حكومتي را از ساير نظامها متمايز مي سازد ضرورت و نقش مشاركت عمومي و چگونگي عملكرد آن است. مشاركت عمومي طبعاً نياز مند به رسميت شناختن آزدي هاي سياسي افراد جامعه است.

1-3-1 انواع شوراها:
بر اساس اصول قانون اساسي سه نوع شورا مقرر است:
1- شوراهاي اسلامي محلي: كه همان شورا روستا، بخش، شهر، شهرستان يا استان مي باشد
2- شوراي عالي استانها: كه از نمايندگان شوراهاي استانها تشكيل مي شود.
3- شوراهاي صنفي: به منظور تأمين قسط اسلامي و همكاري در تهيه برنامه ها و ايجاد هماهنگي در پيشرفت امور در واحدهاي توليدي، صنعتي و كشاورزي به شوراهاي مركب از نمايندگان، كارگران و دهقانان و ديگر كارکنان و مديران، و در واحدهاي آموزشي، اداري، خدماتي و مانند اينها شوراهاي مركب از نمايندگان اعضاي اين واحد تشكيل مي شود.
1-3-2 كار كرد شوراها:
انقلاب اسلامي تجلي نوعي خاص از قدرت است قدرتي كه پخش بوده و همه چيز آن شكل مشاركتي داشته است. در درون گفتمان انقلاب اسلامي مشاركت صرفاً در بعد مردمي معنا نمي دهد بلكه همه چيز به مشاركت گرفته مي شود تا در نهايت نظام شاهنشاهي برافتد و جمهوري اسلامي حاكم شود. بر اين اساس بنيان انقلاب اسلامي بر بسيج توده اي و مشاركت عمومي است و از اين منظر فلسفه وجود شوراها براي ما آشكارمي شود.
من از شوراها به منزلة مهره چهارم قدرت يعني مشاركت يادمي كنم كه به انتظام وانسجام بخش قدرت كمك مي كند..
جامعه مدني به ميزان زيادي با اجراي قانون شوراها گره خورده و همين مطلب بستر مناسب جهت اجراي قانون مربوط را از نظر ذهني فراهم مي آورد.
در كنار اين تغيير مهم مي توان به تغيير نگرش نخبگان سياسي جامعه نسبت به شوراها و خروج شوراها از حوزه مباحث صرفاً جناحي اشاره كرد كه مجموع دولت و ملت را به اجراي آن بر انگيخت.
و….

اهداف اجرايي موضوع
ضرورت انجام موضوع
سوابق انجام موضوع در قالب زمان و مكان
تالارهای شهر فضایی عمومی ـ مردمی در عین حال دارای رسمیت، جهت فرآیندها و روابط رسمی و غیررسمی و کنش و واکنش مردم و دولت از طریق گفتمان می باشد.
تالار های شهری به منظور پاسخگویی به برخی نیازهای فرهنگی ـ اجتماعی و تأمین مکانی مناسب و در خور شخصیت شهر اردبیل به عنوان یک شهر مذهبی کشور و یکی از شهرهای با اهمیت و مرزی ایران جهت برگزاری جلسات و همایش ها و سمینارها و سایر فعالیت های مردمی و جمعی باشد و مکانی جهت استقرار نهادهای مردمی (NGO) ها و تشکل ها و نمایندگی ارگانهای دولتی و غیردولتی مختلف مرتبط با مردم در نظر گرفته شده است.

1-4-3 سوابق انجام موضوع در قالب زمان و مكان

طرح اين موضوع براي اولين بار است كه در اين منطقه مطرح مي شود. وجود يك تالار شهر مي تواند به عنوان بخشي از هویت و شخصيت شهر و شهروندان تلقي شود. وجود تالار شهري با چنين كاربري مبين اهميت حضور مردم به خودشان در عرصه هاي اجتماعي شهري – فرهنگي است.

1-4-4 ضرورت انجام موضوع
استان اردبیل با پيشنه اي غني در فرهنگ و هنر در اختيار داشتن سرمايه عظيم انساني مكاني مناسب جهت انجام پروژه هاي فرهنگي – اجتماعي مي باشد.
وجود زبان و فرهنگ خاص منطقه لزوم توجه به خواستها و نياز ها در توجه به مديريت محل يا گسترش مي دهد و زمينه را براي حضور افراد جامعه در توسعه فرهنگي خودشان ايجاد كرده و گام به گام آنها را مانند ديگر هموطنان با اصول قواعد فرهنگي و مدني آشنا نمود.
حضور در مكانهايي براي بيان خواستها و نياز ها و گفتگو در حل مسائل جزء حقوق اوليه افراد مي باشد، بسيار لازم به نظر مي رسد زيرا اولاً فضا هايي اين چنين براي پرورش حس همكاري جمعي و گفتگو و شركت در مباحث گوناگون ( مثلاً مباحث شهري ) وجود ندارد.
ثانياً: مردم از سواد سياسي لازم براي شركت در اين مباحث برخوردار نيستند و يا به شركت در چنين مباحثي نسبتا بي علاقه هستندكه هر دو لزوم انجام پروژه هايي از اين دست را بيشتر جلوه مي دهد.
1-4-5 اهداف اجرايي موضوع:
ملاقات با شخصيتهاي سياسي و فرهنگي استان و نهاد هايي نظير استانداري، شوراي شهر، شهرداري، سازمان ارشاد مناسب است.
ساير اهداف اين پژوهش عبارتند از:
1-6-1 طراحي كاربري فرهنگي و تالار موسيقي جهت تقويت حضور مردم و تشخيص لزوم اين فضا براي شهر.
2-6-1 ايجاد فضايي براي شناخت پتانسيل هاي اجتماعي و فرهنگي و تقويت نويسندگان و نشريات.
3-6-1 ارائه خدماتي چون كارگاههاي آموزشي براي مديران ادارات و برگزاري همايشها و سمينار هاي لازم.
تحقيق در فضا هاي جديد ( ايراني و بين المللي ) در زمينه طراحي تالار شهر.

1-5 تاریخچـه و منطق تمرکز تجهیـزات خدماتی در شهر
احداث خدمات مختلف شهری اعم از فعالیتهای اداری، فعالیتهای تجاری، فعالیتهای فرهنگی و … در قالب مجموعه ای نزدیک به یکدیگر از نیازی ساختاری سرچشمه می گیرد، چرا که منطق ارائه خدمات به عموم مردم حکم می کند که سهولت در ارائه و همچنین در دریافت آن خدمات در نظر گرفته شود و از سوی دیگر پتانسیل جمعیتی ایجاد شده توسط یک فضای خدماتی از سوی فضایی دیگر که ادامه حیاتش در گرو جذب افراد است، (مانند فعالیت تجاری) مورد استفاده قرار گیرد. فعالیتهای فرهنگی و تجاری نمونه های بارز فعالیتهایی هستند که در زیر چتر جاذبه خود به کاربری های دیگر رونق بیشتری می دهند و خود نیز از رونق آنها بهره مند میشود. بنابراین این ضرورتهای بیان شده باعث گردیده که در طول تاریخ ساختمان های ارائه دهنده خدمات در مجتمع های زیستی (و قطعاً در ابعاد زمان خود) در مجموعه ای نزدیک به هم بنا گردند.
1- 6 تعریف تالار شهر
ابتدا به تعاریف استخراج شده از فرهنگ لغات گوناگون نگاهی می اندازیم.
در Cityhall,Webster, new twentieth century dicionnary دارای دو معنای زیر است:
الف) ساختمانی که محل قرارگیری مجموعه دفاتر و ادارات دولت منطقه است.
ب) دولت منطقه ای.
The Random house dictionary of the English Language برای Cityhall معانی زیر معرفی نموده است.
الف) ساختمان اداری یک دولت شهر.
ب) اداره شهر.
پ) مجموعه ای از قوانین و قواعد اداری مربوط به اداره شهر.
در فرهنگ لغت عباس آریانپور معانی؛ عمارت شهرداری، مقام شهرداری برای Cityhall بیان شده است.
می بینیم که Cityhall در معنای حجمی و کالبدی خود ساختمانی اداری معرفی شده است که ادارات، مستقر در آن با اداره امور شهر مربوط می شوند. محتوی سیتی هال با نگاهی به تجارب صورت گرفته در غرب یعنی در خاستگاه اخیر آن و همین طور با توجه به کاربری های مستقر در آن روشن تر می شود.
هدف از طرح موضوع مرکز همایش های مردمی، ایجاد فضایی مردمی ـ دولتی است، فضایی که شامل میدان پیاده شهری و مراکز رسمی دولتی است.

1-7 تالار شهر در ایران و جهان
تالار شهر (City Hall) که در تمام دنیا به عنوان یکی از مردم مدارترین ساختمان‌های عمومی شهر، از شأن و منزلتی والا برخوردار است، مکانی برای انجام کلیه امور اجتماعی شهر است؛ تالار شهر در درجه نخست فضایی برای استقرار یکی از مردمسالارترین نهادهای شهری یعنی انجمن ها و شوراهای شهر و سپس مرکزی برای گردهم آیی های عمومی و ارتباط و تعامل میان مردم در عرصه مسائل شهری است. نقش این فضا در اکثر شهرهای دنیا گردهم آوری شهروندان و ترغیب آنها به همکاری با یکدیگر و مشارکت در امور شهر ‌است. به همین جهت تالار شهر بایستی به همه شهروندان و فعالیت‌های جمعی شهر تعلق داشته باشد.
علیرغم سابقه طولانی احداث تالار شهر در دنیا، پرداختن به این امر مهم در کشور ما تاکنون در مرحله طرح و برگزاری مسابقات معماری باقی مانده است. جدی‌ترین اقدام صورت گرفته در این زمینه طرح تالار شهر تهران بود که در سال 1356 به مسابقه گذاشته شد و در نهایت طرح کنزو تانگه، معمار ژاپنی، برنده شد، اما این طرح هرگز به مرحله اجرا نرسید. این در حالی است که کشور ما از نظر داشتن فضاهای عمومی از پیشینه‌ای غنی برخوردار است، بطوری که بازارها و میدان‌ها در گذشته فضاهای مهم ارتباطی، اجتماعی و اقتصادی شهر بودند و در مقیاس‌های گوناگون همواره محلی برای تجمع مردمی و استقرار انواع فعالیت‌های اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی و ورزشی به شمار می‌رفتند.

و…

فهرست مطالب:

پش گفتار 1
مقدمه 3
فصل اول:شناخت و تعریف موضوع
مقدمه فصل اول 4
بررسی فلسفه وجودی شوراها 5
1-1 سازمان سياسي جامعه 5
2-1 حدود آزادي 6
1-3-1 انواع شوراها: 7
1-3-2 كار كرد شوراها 7
1-3- 3جراي مقطعي شوراهاي محلي 8
1-3-4 مقرارات مربوط به شوراها در قانون اساسي 9
اصول ضوابط حاكم بر انحلال شوراها 9
1-4 طرح موضوع واهمیت آن 10
1-4-1 تجزیه و تحلیل کلی پراکنـدگی ادارات، سازمانهای دولتی و عمومی در شهر اردبیل 11
1-4-2 هدف از طرح مسئله و نحوه برخورد با آن 11
1-4-3 سوابق انجام موضوع در قالب زمان و مكان 12
1-4-4 ضرورت انجام موضوع 12
1-4-5 اهداف اجرايي موضوع: 13
1-5 تاریخچـه و منطق تمرکز تجهیـزات خدماتی در شهر 13
1- 6 تعریف تالار شهر 14
1-7 تالار شهر در ایران و جهان 14
1-8 انواع گردهم آیی و تعاریف آن 16
1-8-1 کنفـرانس Conference 16
1-8-2 کنوانسیـون 17
1-8-3 سمینار Seminar 17
1-8-4 سمپوزیوم (Symposium) 18
1-8-5 میـزگرد (Round Table) 18
1-8-6 فوروم (Forum) 18
1-8-7 مجمع (Assembly) 19
-8-8 کارگاه آمـوزشی 19
1-8-9 سخنـرانی (Lecture) 19
1-8-01 کمیسیـون (Commission) 19
1-8-11 کمیتـه (Committee) 20
1-8-2 1 مناظـره 20
1-8-31 انستیتـو (Institute) 20
1-8-14 جلسـه 21

فصل دوم: شناخت بستر طرح
مقدمه فصل دوم 23
2-1 تاریخچه 24
2-1-1 وجه تسمیه آذربایجان 24
2-1-2 وجه تسمیه اردبیل 24
2-1-3 لقب‌ها 25
2-1-4 پیشینه 25
2-2 حدود اردبیل 26
2-2-1 موقعیت جغرافیایی 26
2-2-2 تقسیمات سیاسی اردبیل 27
2-2-3مشخصات جمعیتی 28
2-2-4 ترکیب جمعیتی 30
2-3عوارض وعناصر طبیعی 31
2-3-1خاک 31
2-3-2 آب 31
2-3-3 پوشش گیاهی 32
2-3-4 ارتفاعات 32
2-4 بررسی ویژگیهای اجتماعی-اقتصادی استان اردبیل 32
2-4-1 اقتصاد 32
2-4-2صنعت 33
2-5 فرهنگ استان اردبیل 34
2-6 شناخت کالبدی شهر اردبیل 36
2-6-1 گروه بندی بافتهای مختلف شهر 37
2-7 مروری بر هویت ساختاری شهر اردبیل 37
2-7-1 بافت قدیم 37
2-7-2 بافت میانی 38
2-7-3 بافت جدید 38
2-7-4 عوامل شکل گیری محلات شش گانه 38
2-8 دریاچه شورابیل 39
نتيجه گيري: 39

فصل سوم: تجزیه و تحلیل سایت
عوامل موثر در مکانیابی سایت
3-1 از دیدگاه عملکردی و کارایی 40
3-1-1همجواری: 40
3-1-2 جوابگویی به نیازهای گروه های ذینفع 40
3-1-3 مساحت 41
3-1-4 مقیاس دانه بنـدی 41
3-2مناسب مکانی 41
3-2-1انطباق با کاربری اراضی شهـری 41
3-2-2 دسترسی به شبکه معابـر 41
3-2-3هماهنگی با جهت توسعه شهـر 42
3-2-4 خوانایی سایت 42
3-3 تو صيه هايي جهت مكان يابي مناسب براي سایت پروژه 43
3-4 موقعيت سايت از نظر دسترسی 44
3-5 موقعيت شهري سايت 44
3-6 اندازه ها ، مساحت و اكس ها 44
3-7 بررسی دسترسي شهري و اقليم سایت 45
3-7-1 ورودي سايت 45
3-7-2 ديد هاي سايت 45
8-3بررسی اقلیم و بادهای موجود در منطقه قرار گیری سایت 46
9-3 تحليل جهت گيري هاي مختلف ساختمان 46
نتیجه گیری 47

فصل چهارم: اقلیم ومعماری منطقه
مسائل اقليمي بستر طرح 48
ضرورت و اهميت شناخت اقليم در معماري و شهرسازي 48
4-1 عوامل اقلیمی استان اردبیل 49
4-1-1 نقش ارتفاعات براقليم استان 50
4-1-2 تاثيرعرض جغرافيائي 50
4-1-3 نقش پوشش گياهي وكشاورزي دراقليم استان 51
4-1-4 تاثيرتوده هاي هوا و سيستم هاي هواشناسي 51
4-1-5 منابع اصلي شكل گيري توده هاي هوا 51
4-1-6 دسته بندي توده هاي هوا 51
4-2 ویژگی های جوی و اقلیمی 52
4-2-1 دمای هوا 52
4-2-2 روزهای یخبندان 52
4-2-3 بارندگی 53
4-2-4 رطوبت نسبي 53
4-2-5 یخبندان 53
4-2-6 تابش 54
4-2-7 باد 54
4-3 ویژگی های معماری منطقه 55
4-3-1 روشهاي دستيابي به اهداف اقليمي 55
جدول ماهوني 56
4-3-2 جهت استقرار ساختمان 57
4-3-3 بررسي فرم پنجره‌ها 58
4-3-4 الگوي اشغال زمين 59
4-3-5 انتخاب مصالح ساختماني 59

فصل پنجم: مبانی نظری معماری
مقدمه اي درباره مباني نظري
5-1 مباني نظري چيست ؟ 60
ويژگي هاي مباني نظري2-5
3-5 رابطه فرهنگ و معماري 61
4-5 تاثير عوامل فرهنگي بر فرم معمار: 62
5-5 مباني فرهنگ ايران و تاثير آن بر معماري 63
6-5 مفهوم سير از ظاهر به باطن در معماري اسلامي ايران 63
7-5 عوامل بنيادي معماري در ايران 63
8-5اصل ساماندهي اهداف كاركردي ، سازه اي و كالبدي 64
9-5مبانی نظری طرح 64
64 فرم اصلي 1-9-5
65 محل قرار گيري جرم 2-9-5
65 شيب دهي به خط آسمان 3-9-5
65 ايجاد پيچيدگي و انفجار در فرم 4-9-5
5-9-5 حجم 65
6-9-5 خط و خطوط 65
7-9-5نور 66
8-9-5ترکیب 66
9-9-5تناسب، تعادل، حرکت و ریتم 66
10-5 هندسه : 66
11-5 اصل درون گرايي در عين برونگرايي 67
12-5تقارن : 68
13-5 مركزيت 68
14-5سياليت ( گسترش پهنة ديد ) 69
15-5تباين يا نا همگوني 69
16-5تعادل و توازن 69
17-5سلسله مراتب، تداوم (سلسله مراتب دسترسی) (اصل رده‌بندی فضايی): 69
18-5اصل مقياس و تناسب 70
19-5اصل فضاهاي متباين 70
گزينه هاي طراحي 71
نتیجه گیری 72

فصل ششم: بررسی نمونه های موردی داخلی و خارجی
مقدمه 74
سیتی هال لندن 74
ساختمان شهرداری لندن 75
ساختمان جديد مجلس شوراي اسلامي ( مجموعة بهارستان ) 77
تحليل مباني نظري 78
تحليل حجمي طرح 78
تحليل پلان مجموعه 78
بررسي كلي طرح 78
نتيجه گيري 80

فصل هفت: ضوابط و معیارهای طراحی
1-7 برنامه ريزي فيزيكي/اندازه ها/استانداردها 81
7-1-1 تقسیم بندی فضاهای عملکردی 81
7-1-2 فضا های مديريت شهري 82
7-1-3 فضا هاي فعاليت هاي فرهنگي 83
7-1-4 فضاهای فعاليت هاي سياسي 83
7-1-5 فضا های عملكرد هاي اجتماعي 83
7-1-6 فضاهاي فعاليت هاي رسانه ای 83
7-2 شرح و توصیف فضاهای تالار شهر 84
7-2-1 سالنهای سخنـرانی 84
7-2-2 تالار 84
84 7-2-3 سالن گردهمایی شهـری
7-2-4 سالن با ظرفیت اندک 85
7-2-5 کتابخانـه مرکز 85
7-3 حوزه مربوط به ارگانهای غیـردولتی 86
7-4 فضای مربوط به احزاب سیاسی 86
7-5 فضای پاسخگـویی مسئولان 87
7-6 حـوزه اداری مرکز 87
7-7 مدیـریت مرکز «بخش روابط عمومی» 87
7-8 حـوزه معاونت امور اداری و مالی 88
7-9 حـوزه معاونت فنی 88
7-10 بخش خدمات 89
جدول مساحت فضاها 91

فصل هشتم: نقشه های طراحی
منابع و ماخذ
پیوست شماره یک و دو

 

تصویر فایل ها:

7-26-2015 9-20-16 PM

************************************************************************************

خرید رساله:

در پایان خرید ، لینک دانلود فایل نمایش داده می شود و به ایمیل شما ارسال خواهد شد. راهنمای خرید و دانلود فایل
  • فرمت رساله: word
  • حجم فایل ها: 9 مگابایت

************************************************************************************

  • برای مشاهده لیست رساله و مطالعات های معماری اینجا را کلیک نمائید.
  • سفارش انجام رساله و طرح پذیرفته می شود.
  • شماره تماس سفارشات معماری : 09037758555 – 10 صبح تا 4 عصر
  • ایمیل های پشتیبانی : parsacad.com@gmail.com – info@parsacad.com
  • رساله معماری با رساله معماری هم تبادل می شود و نیاز به خرید نیست.

************************************************************************************

 

نظر و دیدگاه خود را بفرستید



فول پکیج جامع آموزش اسکچاپ 2019




اولین و قوی ترین پکیج جامع آموزش اسکچاپ 2019 و ویری نکست + آرشیو متریال و مبلمان و صحنه های آماده رندر حرفه ای در فلش مموری (برای اسکچاپ 2016 تا 2019) / آموزش ها از صفر تا صد از مبتدی تا پیشرفته شامل تمامی مباحث از مدلسازی تا رندرگیری

قیمت: 1.500.000 تومان