صفحه اینستاگرام پارساکد

نمایش دسته بندی مطالب

لیست مطالب صفحه اصلی

مطالعات معماری موزه لباس ایرانی 130 صفحه – رساله موزه لباس آریایی 130 صفحه

 1_1. مقدمه

لباس از نخستين نيازهاي زندگي بشر بوده و اکنون از خصوصيات اوليه زندگي روزمره است و مارا به سهولت با اوضاع اقتصادي و اجتماعي يک جامعه اشنا ميکند.به طوريکه با برخورد اول با يک فرد يا جامعه اشکارا لباس ان فرد هم بيان کننده مفاهيم ظاهري و هم نمادهايي نهفته در ان است.
تن پوش ها نشان دهنده پايگاه و منزلت اجتماعي ،اقتصادي،مذهبي،شغلي وروحي و…پوشندگان انهاست.لباس مانند زبان هويت قومي،اجتماعي و جغرافيايي و وابستگي هاي صنفي،سياسيو شان ومنزلت وبسياري چيزهارا مشخص ميکند.پس لازمست در طراحي ان ارتباطي بين طراح با فرهنگ گذشته و نيازو امکانات امروز برقرار باشد تا لباسي درخور ستايش طرح شود.

پایان نامه موزه لباس ایرانی,طرح نهائی موزه لباس ایرانی,مطالعات موزه لباس آریایی,رساله موزه لباس آریایی,برنامه فیزیکی موزه لباس آریایی,سرانه و ریزفضاهای طراحی موزه لباس آریایی,پلان اتوکدی موزه لباس ایرانی,پلان معماری موزه لباس آریایی,مطالعات معماری موزه لباس ایرانی,رساله معماری موزه لباس ایرانی,رساله معماری موزه لباس آریایی,مطالعات معماری موزه لباس آریایی,پایان نامه معماری موزه لباس ایرانی,طرح معماری موزه لباس ایرانی,موزه لباس آریایی,موزه لباس ایرانی,پلان موزه لباس ایرانی,نقشه های موزه لباس

پروپزال:
1_2. علت انتخاب موضوع
لباس می تواند هم ارزش واقعی و هم مفهوم نمادین داشته باشد.یک لباس میتواند هم ظاهری زیبا داشته باشد و هم مطابق با فرهنگ و آداب و بسیاری از مسائل مربوط به انسان باشد. دوره معاصر نه فقط برای معماری که در حيطه کار ماست بلکه برای لباس هم دوره بحرانی شده است و ازين رو منجر به انتخاب اين موضوع براي پايان نامه ام شد بلکه گامي هرچندکوچک باشد براي احياي ارزش هاو فرهنگ غني کشورمان.

برای توضیحات بیشتر و مشاهده فهرست مطالب و خرید رساله به ادامه مطلب مراجعه نمائید…

 

 بخشی از مطالب و پروپزال:

چکيده
در این کار در ابتدا به آغاز پیدایش تمدن و اینکه پوشش و لباس از چه دوره‌ای و چه طور شروع شد پرداخته می شود. سپس به معرفی پارچه¬های ایرانی در دوره های مختلف و تولید و پیدایش انواع دوخت پارچه های ابریشمی و زری بافی و … و همچنین معرفی انواع پارچه های مختلف می پردازیم. در ادامه تاریخچه لباس ایران را بررسی می کنیم که در دوره های مختلف چه تحولاتی پیدا کرده اند و لباس هایی نظیر مانتو، کت و شلوار، چادر و… از چه دوره هایی مرسوم شد.
بعد از آشنایی با انواع پارچه و لباس ایرانی به مطالعات معماری از جمله موزه و اقلیم و تحلیل سایت و برنامه فیزیکی و برخی نمونه های موزه در جهان و ایران می پردازیم.
تمام این مطالعات برای طراحی یک موزه برای لباس است که در آن مردم به ارزش اصالت لباس ایرانی پی می برند و قسمتی هم برای آموزش طراحی لباس برای یک ایرانی ساخته شود که در آن با مشاوره و مطالعه به طراحی لباس هایی بپردازند که نه صرفاً از روی لباس های گذشته و نه تقلیدی از لباس های فرهنگ های دیگر باشد بلکه مناسب حال یک ایرانی امروزی باشد.
باتوجه به اينکه با تغييرات سريع جامعه مردم ما تشنه گذشته اي شده اند که شرايط زندگي با اکنون تفاوتها دارد وعده اي به شدت به دنبال احياي سنتها هستند،لازم هست فضايي به عنوان موزه براي اشنايي باگذشته و همچنين فضايي براي ايجاد و به نمايش گذاشتن طرح هاي امروزي ايجاد شود تا مردم ما در کشاکش بين گذشته و حال دچار سردرگمي نشوند.
کلمات کليدي:
چلیپا، قبا ، کلیجه ، شنل ، هلالي شکل

 فصل اول

در ايران باستان لباس اهميت بالايي داشته و با دقت بالايي طراحي ميشده و ازدوران قبل ارياييها شروع شده و در دوران ساساني اوج ميگيرد وسپس با افول تدريجي ان تا پايان دوره پهلوي روند خاص خودراداشته است.اين مسئله به جايي رسيد که طراحي لباس در تقليد از فرمهاي خارجي خلاصه شد.

اينکه چرا در گذشته پارچه های ابریشم، زری¬بافی و بسیاری از این موارد خاص ایرانیان بوده است. بسیاری از طرح ها مانند بوته جقه و ترنج و شمسه و… هنوز زنده اند و به کشورهای دیگر هم راه یافته اند.همچنین در هر دوره ای مردم لباس هایی داشته اند که امروزه کاملاً با آن لباس میتوان فهمید مربوط به کدام دوره است. و حتی لباس مردان دارای طرح ها و نقش ها و مدل های متنوع و زیبا بوده است. که کاملاً متناسب با آن دوره و فرهنگ بوده است و بسياري مسايل از اين قبيل ،ذهن ما را به دنبال پاسخي درخور ومناسب زمان حال ميگرداند.
در معماری هم به همین صورت است، حیاط مرکزی های فکر شده کویری با مصالح بوم‌آورد،گنبدهاوتاق هايي و…که نتیجه نیروی خلاقه ذهن معماران اصیل ایرانی است.وانها اموخته هاي خود را بانيازهايي که باانها روبرو ميشدند گلاويز ميکردند و به بهترين شکل ممکن جوابگو بودند.اما نياز حال ما چيست؟ماندن در گذشته اي دور با امکانات کم و يا تقليد از مسائلي که بدون دانش فني يا زيبايي شناسي و…باشد و يا اکتفا به همين خانه هاي مکعبي و خشن و خرده تزئييناتي که در خور فرهنگ عظيم ما نيست؟
هدف این نيست که همان خانه¬های یک طبقه با حیاط مرکزی دوباره ساخته شود و مردم با لباس های قدیمی زندگی کند هدف این است که بین فرهنگ ها، اخلاقیات، کاربری‌ها و زیبایی واقعی و امکانات روز جامعه رابطه درست برقرار شود. باید تمام مسائل رعایت شود تا طراحی جدید به صورت واقعی و عالی انجام شود.
1_3. اهميت و ضرورت طرح
نياز امروز مردم ما ايجاد فضايي است که در آن مردم به ارزش و اصالت لباس ایرانی پی ببرند و قسمتی هم برای آموزش طراحی لباس برای یک ایرانی ساخته شود که در آن با مشاوره و مطالعه به طراحی لباس هایی بپردازند که نه صرفاً از روی لباس های گذشته و نه تقلیدی از لباس های فرهنگ های دیگر باشد بلکه مناسب حال یک ایرانی امروزی باشد. و همچنين مکاني باشد براي هنرمندان و علاقه مندان به اين موضوع تافرصتي باشد براي اينکه دورهم جمع شوند وبه فعاليت تخصصي در اين زمينه و اموزش و طراحي و نمايش اثاري که به دو صورت موزه و سالن مد هست بپردازند.
باتوجه به اينکه با تغييرات سريع جامعه مردم ما تشنه گذشته اي شده اند که شرايط زندگي با اکنون تفاوتها دارد وعده اي به شدت به دنبال احياي سنتها هستند،لازم هست فضايي به عنوان موزه براي اشنايي باگذشته و همچنين فضايي براي ايجاد و به نمايش گذاشتن طرح هاي امروزي ايجاد شود تا مردم ما در کشاکش بين گذشته و حال دچار سردرگمي نشوند.

 فصل دوم

مفاهیم و اصول اولیه پروژه

 2_1. تاریخ تمدن و رسيدن به پارچه بافي

انسان از اغاز پيدايش که تاريخ قطعي ان بر ما معلوم نيست،تا دوره تاريخي ،يک روند چهار مرحله اي تکامل را پيموده است:
نخستين مرحله دوره جنگل نشيني است که گويا درحال توحش درجنگل هاوبيابانهاي اطراف ان به سر ميبرده است،ازپوشاک استفاده نميکرده و براي رفع گرسنگي از ميوه درختان وگوشت خام حيوانات بهره مي برده است.دوره دوم که دوره غارنشيني است به علت سرد شدن تدريجي زمين و اغاز دوره يخبندان،به خاطرمصون ماندن از سرماي شديد به غارها پناه برد.در اين دوره ديدن حيوانات و اينکه پوست انان محافظ خوبي در برابر سرماست، اورابه فکر استفاده از اين مواد انداخت.بنابراين با شکار حيوانات وحشي و پيچيدن پوست انان به دور بدن خويش توانست يکي از ابتدايي ترين پوشاک را براي خود تهيه کند،همچنين توجه به تارهاي عنکبوت و لانه پرندگان،گام ديگري براي بافت پارچه و زيرانداز با استفاده ازپوست،برگ و الياف گياهان بوده است.زنان غارنشين با بهره گيري از چوب،استخوان هاي نازک پرندگان و ماهيان به عنوان سوزن ورشته هاي پي جانوران ويا الياف نازک به صورت نخ،پوست حيوانات را به هم ميدوختن و لباس تهيه ميکردند.
.[1]ازاين رو ويل دورانت اعتقاد دارد که فن پارچه بافي نخستين هنري است که انسان به ان راه يافته است
2_2. تاریخ پارچه بافی در ایران و نقش و نگار پارچه های ایرانی
2_2_1. نساجي دوره مادها:
اطلاعات زيادي نيست اما ازروي نمونه هاي سنگ تراشي برمي ايد که پارچه بافي و توليد پارچه هاي دست باف مرسوم بوده است.انواع پارچه هاي علفي،پوستي و پشمي،چه از ديدگاه جنس و موادنخستين و چه از ديدگاه رنگ اميزي،نقش و نگار و بافت و طرح بافته ميشده است.
در بافندگي پشم،کتان و الياف گياهي ديگربه کار مي بردند.مادها به رنگ ارغواني علاقه داشته اند که به گفته جانسون اين رنگ به(( ميترا))منسوب بوده است.
لباس مادها بلندفراخ و چين دار بوده و در تزئينات ان قيطان دوزي و مليله دوزي وقلاب دوزي بوده است.
2_2_2.نساجي دوره هخامنشيان:
در اين زمان پارچه ايراني از ديدجنس ورنگ و درخشش ونرمي شهرت جهاني يافت.به ويژه لطافت وطرح نقش هاي پارچه هاي پشمي و ابريشمي وکتان.
همه ساله در نوروز و مهرگان،جز باج هاي نقدي و اجناسي که به گنجينه هاي هخامنشي سپرده ميشد، همواره مقداري پارچه هاي نبريده گرانبها،جامه هاي دوخته شده و پرده هاي منگوله دار وجود داشته است.
در اين دوره از پارچه ((زري)) نام برده شده است هم براي جامه و هم براي سرا پرده استفاده شده است.
پارچه هاي پشمي با تکنيک گوبلن و بسيار پرنقش و نگار بافته ميشده است.در زمان درایشو کشت «پنبه» در باختر و شرق ایران رونق داشته است.پنبه لطیف تر و نرم تر از پشم بوده است و پارچه های پنبه ای با هوای گرم بیشتر سازگاری داشتند.در این دوره بافتن پارچه های گرانبها و سوزن دوزی کار زنان بوده است.
ارغوان رنگ کالای گرانبهایی بود که از قنیقیه به پارس می آورند. و آن را به آمیختن املاح زر با گونه ای صدف دریایی کمیاب می ساختند که جامعه های رسمی شاهنشاهی شاهزدگان و بزرگان بوده است.یکی دیگر از رنگ های خوشایند پارسیان هخامنشی طلایی، زرد، نارنجی چون طلا منسوب به خورشید بود و اوج ویژه ای داشت.رنگ های دیگر آثار هخامنشی سبز زیتونی، ابی آسمانی، فیروزه ای لاجوردی، سرخ تیره، کبود تیره، و قهوه‌ای.گاهی پارسیان دو رنگ همزمان به صورت ترکیب ارغوانی و سفید استفاده می کردند. و قباهای دو رنگ با پارچه های زمینه سفید گل دار که با پارچه قهوه ای در می آمیختند.
2_2_3. نساجي دوره اشکانيان
نمونه پارچه ای که از دوره اشکانی بازمانده نقش متن آن شامل کادرهای مرعب شکیل است که درون آنها یکی در میان با نقش چلیپای شکسته و چهارخانه های کوچک به طرح شطرنجی در رنگ های گوناگون پر شده است. این متن را حاشیه ای با نقش معروف یونانی شکل خطوط دندانه دار ( کلیدی یا کنگره ای) در بر دارد و رنگ های آن زرد مایل به نارنجی، سفید، قهوه ای و ارغوانی است.فیلو سترات می گوید: خانه ها و ایوان ها به جای نقاشی ،از پارچه های زری یراق دار پوشیده از پولک های نقره و نقش های زرین و تزئین شده بودند.موضوع نقش پارچه ها بیشتر اقتباس از اساطیر یونان است.
2_2_3_1.ملیله دوزی و قلاب دوزی:
نقش یکی از ملیلها درخت هوا است که شاخه های پیچ در پیچ و قسمت های باز را برگ و انگور پر کرده. طرح مرغ خیالی و قوچ هم دیده می شود.بیشتر بافته ها « ابریشم» هستند و به شیوه «مرکب- جناغی» بافته شده اند.در نیمه قرن ششم میلادی پرورش «نوغان» و تهیه ابریشم در ایران معمول شد. در زمان شاپور دوم ( بعد از شکست رومیان) در میان عده ای از بافندگان را در شوشتر شوش و شهرهای ناحیه اهواز تولید دیبای شوشتر و حریر معمول شد و همچنین گونه های تازه ای از پارچه های ابریشمی و زری رواج یافت.
2_2_4. نساجي دوره ساسانيان 
بر زمینه سفید پارچه ها نقش هایی به رنگ قهوه ای پرنده ها و موقعیت های ساسانی با کتبیه های به خط کوفی دیده می شود.نقش ها و روش های بافت ساسانی تا اواسط دوره اسلامی ادامه داشت به پارچه های این دوره اسلامی می گونید.نقوش آیینی مثل عقاب و طاووس احتمالاً پارچه ها به عنوان کفن بوده است.ابریشم بافی و بافت زربفت از سده چهارم میلادی در ایران سابقه داشته است.بهشتی پور می گوید: دیبای شوشتر پوشاک بزگران عالم بود. در خوزستان قسمی پارچه از «بر مرغ ماهی خوار و قو» است.بافت پارچه های از پشم، کرک و ابریشم در زمان ساسانی رواج داشت.25 قم نقشه پارچه روی مجارهای طاق بستان بر جای مانده است.پربهاترین تزئینات ، دیوار پوش ها و پرده ها بوده و نقش تزئینی آن دایره های جدا یا مماس يا دایره های چرخ دار است]2[.
2_2_5. نساجي دوره ال بويه
متأسفانه از قرون اولیه نمونه هایی در دسترس نیست.تنها قعطات باقیمانده از دوران آل بویه است که طرح های آن شامل اشکال هندسی، خط کوفی، حاشیه هایی از تصاویر حیوانات و دایرهه ای که در انها پرندگان و حیوانات گرد درخت زندگی قارر دارند است. از این دوره پارچه ابریشمی با نقش عناب دو سر به دست آمده است.
2_2_6. نساجي دوره سلجوقي
سلجوقيان به خاطر کارگاه بافندگي و سفالگري در دنياي اسلامي شهرت يافتند. یکی از بهترین نمونه های انواع این پارچه متعلق به موزه ایران باستان 1337 بود که خریداری شده است.نقش اصلی آن: عقابها یبزرگ دو سر به رنگ قهوه ای روشن روی زمینه نخودی با بال های گشوده مردی را با خود به هوا می برد.در حاشیه بال عبارت به خط کوفی « من کبره همه کثره قیمه» این پرندگان توسط نقوش شبیه «درخت سرو» از یکدیگر جدا شده اند.بالای پرندگان عبارت « من طاب اصله ذکی فعله» تزئین یافته.
2_2_7. نساجي دوره مغول و تيموري
تزئین عموماًه به سبک چینی و نقش اژدها گل های نیلوفر ابی و شقایق رایج بوده است.نمونه پارچه ابریشمی زربفت این دوره ( قرن نهم) با نقش جنگ سیمرغ و اژدها است. اژدها طرح یکه در چین معمول و مرسوم بوده و ایرانیان آنرا از چین اقتباس کردند اما «سیمرغ» از نقوش متداول ساسانیان است که در «اوستا» نیز آمده است.
2_2_8. نساجي دوران صفوي
دروان صفوی از نظر صنعت پارچه بافی عصر طلایی خوانده می شود.پارچه هاي صفوي از ابریشم و کاه با تارو پودی از زر و سیم و یا مخمل های رنگارنگ است و از نظر طرح و رنگ شهرت جهانی یافت.
طبقه بندی پارچه های صفوی از نظر طرح: تصویر انسان و داستان
برای نمونه تصویر انسان:نقش یک نفر و یا در زمانی با مجالس بزم و شکار پارچه را منقوش کردند. لباس های این اشخاص از انواع لباس های فاخر و درباریان بوده است. پارچه ای دیگر به صورت قطعه زری زمینه سرمه ای که با طرح های لب کنگره ای آرایش یافته و درون آن نقش دو نفر که یکی در کنار درخت سروی نشسته و مشغول نواخت آلت موسیقی (شبیه سه تار) و دیگری در حال رقص است و نمونه های دیرگ مانند اینها یافت شده است]3[.
آغاز قرن یازدهم هجری: محفلی که بر آن تصویر مریم و عیسی و صورت دیگری که شاید فرشته ای باشد بافته اند.تصاوير پارچه های صفوی تاریخ و افسانه های ایران و زندگانی روزانه مردم بوده است.براي نمونه تصویر دیدار لیلی از مجنون در بیابان بی آب و گیاه عربستان وياموضوع عشقبازی افسانه آمیز خسرو پرویز و شیرین که چندی بعد زن وی گردید از طرح پارچه هاي اين دوره است.نقش گلها ازجمله گل به، گل لاله، گل سرخ، زنبق و یاسمن، بیشتر در میانه برگ های خرما به صورت مخروطی است.نقش طیورهم شامل گنجشک، بلبل و طاووس وحیوانات وحشی: شیر و پلنگ و غران و گاه خرگوش و کبوتربود.]4[

و………………

 

 

فهرست مطالب:

عنوان صفحه
چکیده

فصل اول : مقدمه
1_1. مقدمه
1_2. علت انتخاب موضوع
1_3. اهميت و ضرورت طرح
فصل دوم : مطالعات توجیهی
2_1. تاریخ تمدن و رسيدن به پارچه بافي
2_2. تاریخ پارچه بافی در ایران و نقش و نگار پارچه های ایرانی
2_2_1. نساجي دوره مادها
2_2_2.نساجي دوره هخامنشيان
2_2_3. نساجي دوره اشکانيان
2_2_3_1.ملیله دوزی و قلاب دوزی:
2_2_4. نساجي دوره ساسانيان
2_2_5. نساجي دوره ال بويه
2_2_6. نساجي دوره سلجوقي
2_2_7. نساجي دوره مغول و تيموري
2_2_8. نساجي دوران صفوي
2_2_9. ابریشم ایرانی
2_3.معرفی دو طرح شاخص
2_3_1. ترنج
2_3_2. بوته جقه
2_4. انواع پارچه :
2_4_1.الياف طبيعي :
2_4_2. الياف نيمه مصنوعي و مصنوعي :
2_4_2_1. ويسکوز Viscose
2_4_2_2. نايلون Nylon.
2_4_2_3.پلي استر Polyesters
2_4_3. انواع ديگر پارچه
2_5_1.لباس ايرانيان قبل از اسلام :
2_5_1_1.مروري بر تاريخچه لباس ايرانيان از هزاره سوم پيش از ميلاد تااخر دوره مادها:
2_5_1_2. پوشاک هخامنشيان:
2_5_1_ 3. پوشاک قوم پارت – اشکانیان
2_5_2. دوره اسلامي
2_5_2_1. ساسانیان
2_5_2_2.سامانیان تا ایلخانیان
2_5_2_3.پوشاک دوران ایلخانان
2_5_2_4. لباس در دوره صفويه:
2_5_2_5. لباس در دوره زنديه:
2_5_2_6. لباس در دوره قاجار:
2_5_3.دوره معاصر:
2_6. رابطه لباس و معماري
فصل سوم :مطالعات معماری
3_1. موزه
3_2. معنای لغوی موزه
3_3. تاریخچه موزه
3_3_1. خلاصه‌اي از تاریخ موزه در جهان
3_3_2. پیدایش موزه در ایران
3_4. انواع موزه
فصل چهارم: برنامه فیزیکی
ضوابط و استانداردهای طراحی و برنامه فیزیکی
3-1 تهیه استانداردها………………
3-2 بخش های مختلف طرح …
3-3 رهنمودهای برنامه ریزی ………….
3-3-1 ضوابط و رهنمودهای برنامه ریزی فیزیکی…….
3-3-1-1 فضاهای عملیاتی موزه ……………..
3-3-1-2 فضاهای عمومی ……………………..
3-3-1-3 فضاهای اطلاع رسانی ، آموزشی ……
3-3-1-4 فضای پشتیبانی و خدماتی ………………….
3-4 ضوابط و رهنمودهای برنامه ریزی فضایی و طراحی موزه …….
3-4-1 ارتباط موزه با بافت شهری ………………
3-4-2 دسترسی و ورود ……………………….
3-4-3 ساختار عمومی موزه ……………………
3-5 رهنمودهای طراحی ……………………..
3-5-1 نحوه استقرار و نصب اشیا نمایشی …….
3-5-2 نورپردازی …………………………………….
3-5-3 حرکت و دسترسی …………………
3-5-4 توسعه موزه ها ………………………….

4_1. طراحي موزه:
4_1_1. تالار ورودي:
4_1_4. آمفی تئاتر
4_1_6. اداری
4_1_7. پژوهشی
4_1_8. آموزشی
4_1_9. انبار
4_1_11. تاسیسات
4_2. عرصه بندی کل مجموعه
4_2_1. عرصه معرفی:
4_2_3. پژوهشی:
4_3.ارتفاع و زاويه ديد
4_4. نحوه ارتباط فضاهاي مختلف موزه با يکديگر
فصل پنجم: نمونه های موردی داخلی و خارجی موجود
5_1. نمونه های داخلی
5_1_1. موزه هنرهای معاصر
5_2. نمونه های خارجی
5_2_1. موزه هنر میلواکی
5_2_2. موزه سلیمان رابرت گوگنهایم نیویورک
تحلیل معماری:
5_2_3.موزه هنری الی و ادیت براد ـ زاها حدید؛ کمپوزیسیون باز تکه پوسته های شفاف
فصل ششم: اقليم مشهد معرفي وتحليل سايت
6_1. ویژگی های اقلیمی شهر مشهد
6_1_1. دما و رطوبت هوا:
6_1_2. وزش باد:
6_1_3. تابش آفتاب:
6_1_4. جهت شیب و کانال ها:
6_1_5.بررسی موقعیت شهر مشهد به لحاظ کیفیت خدمات
6_1_6. ويژگي هاي طبيعي شهر مشهد
6_2. معرفي سايت
6_2_1. جهت گيري سايت
6_2_2.نور طبيعي
6_2_3. سايه اندازها
6_2_4. باد غالب و مزاحم
6_2_5. همجواريها
6_2_6. ديد
6_2_7. دسترسي ها
6-3.دلايل انتخاب سايت
7.پیوست.نفشه های معماری
منابع

 

فهرست اشکال
عنوان صفحه
شکل1-1. نمونه هايي از بوته جقه………………………………………………………………………..7
شکل1-2. برداشت از نقش برجسته ايشتار، الهه اشور و بابل…………………………………………11
شکل1-3. بانوي شوشهزاره سوم پيش از ميلاد………………………………………………………….11
شکل1-4. بانوي عيلامي……………………………………………………………………………………11
شکل1-5. مُهر در موزه‌ی لوور پاریس ……………………………………………………………………….13
شکل1-6. نمونه بازسازي شده مهر موزه لور پاريس……………………………………………………….13
شکل 1-7. پيراهن زنان ساساني……………………………………………………………………………..17
شکل 1-8. ملکه ارميدخت باتاج و چادر…………………………………………………………………………….17
شکل 1-9. نقاشي مينياتور روي پارچه ابريشم.پوشاک زنان و مردان درسده هاي هشتم و نهم……………………………..19
شکل 1-10 . نقاشي مينياتور از يک البوم،تن پوش و زيورالات زن دوره اواخر ايلخاني……………………………………………20
شکل1-11. پوشش زنان صفوي…………………………………………………………………………………..22
شکل1- 12. يک زن باچادر دوره صفوي…………………………………………………………………………….22
شکل1-13. دستمال سه گوش يا لچک صفوي………………………………………………………………….23
شکل1-14. زنان کرد در دوره قاجاریه………………………………………………………………………………24
شکل1-15. نمونه لباس قاجاري…………………………………………………………………………………..24
شکل1-16. دونمونه متفاوت لباس قاجاري……………………………………………………………………….25
شکل1-17. نمونه لباس قاجاري…………………………………………………………………………………….25
شکل3-1. زاويه ديد انسان …………………………………………………………………………………………43
شکل3-2. فاصله مناسب تصاوير و انسان…………………………………………………………………………..43
شکل 3-3. فضاي مطلوب……………………………………………………………………………………………..43
جدول3_4. نحوه ارتباط فضاهاي مختلف موزه با يکديگر…………………………………………………………..44
شکل4-1. نمايي از موزه هنرهاي معاصر…………………………………………………………………………….46
شکل4-2. فضاي داخلي موزه هنرهاي معاصر……………………………………………………………………….46
شکل 4-3. پلان طبقات و سايت پلان موزه هنرهاي معاصر……………………………………………………….47
شکل4-4. المان هاي فضاي سبز موزه هنرهاي معاصر…………………………………………………………….48
شکل4-5. نمايي از موزه هنر ميلواکي………………………………………………………………………………..49
شکل4-6. نماي ديگري از موزه هنر ميلواکي………………………………………………………………………49
شکل4-7. ايده طراحي موزه هنرميلواکي…………………………………………………………………………..50
شکل4-8. پلان طبقه اول موزه هنرميلواکي………………………………………………………………………….50
شکل4-9. پلان طبقه اول موزه هنرميلواکي……………………………………………………………………….50
شکل4-10. برشA از موزه هنرميلواکي………………………………………………………………………….51
شکل4-10. برشBاز موزه هنرميلواکي………………………………………………………………………………51
شکل4-11. نمايي از موزه گوگنهايم نيويورک……………………………………………………………………….52
شکل4-12.تصویري از داخل موزه گوگنهايم نيويورک ………………………………………………………………..52
شکل4-11. برشي از موزه گوگنهايم نيويورک………………………………………………………………………..53
شکل4-12. موزه هنري الي و اديت براد …………………………………………………………………………….54
شکل4-13. ورودي موزه هنري الي و اديت براد…………………………………………………………………….54
شکل4-14. سايت پلان موزه هنري الي و اديت براد……………………………………………………………….54
شکل4-15. نماي موزه هنري الي و اديت براد……………………………………………………………………….54
شکل4-16.پلان همکف موزه هنري الي و اديت براد………………………………………………………………….55
شکل4-17.پلان موزه هنري الي و اديت براد……………………………………………………………………………55
شکل4-18.پلان موزه هنري الي و اديت براد…………………………………………………………………………..55
شکل5-2.جایگیری ســایــــــت……………………………………………………………………………………….. 58
شکل5-3.ابعاد و مساحت ســایـت …………………………………………………………………………………… 59
شکل5_4.فــــــــرم ســایـــــت…………………………………………………………………………………………. 59
شکل 5-5. جهت گيري سايت…………………………………………………………………………………………….59
شکل 5-6. بررسي مسيرحرکت خورشيد ……………………………………………………………………………60
شکل 5-7.هتل لاله……………………………………………………………………………………………………..60
شکل5-8.بيمارستان اميد……………………………………………………………………………………………….61
شکل 5-9. بادهاي غالب………………………………………………………………………………………………..61
شکل5-10. همجواريها……………………………………………………………………………………………………61
شکل5-11.مجموعه کوهسنگي…………………………………………………………………………………….. 62
شکل 5-12.بلوار رضا……………………………………………………………………………………………………62
شکل5-13. کوهسنگي…………………………………………………………………………………………………62
شکل5-14. بلوار رضا…………………………………………………………………………………………………. 63
شکل5-15. کوهسنگي17ورضا35 …………………………………………………………………………………..63

 

تصاویر فایل:

دانلود رساله موزه لباس,مطالعات معماری موزه لباس,پروپوزال موزه لباسرساله معماری موزه لباس,پایان نامه موزه لباس

************************************************************************************

خرید رساله:

در پایان خرید ، لینک دانلود فایل نمایش داده می شود و به ایمیل شما ارسال خواهد شد. راهنمای خرید و دانلود فایل
  • فرمت رساله: word
  • حجم فایل ها: 22 مگابایت

************************************************************************************

  • برای مشاهده لیست رساله و مطالعات های معماری اینجا را کلیک نمائید.
  • سفارش انجام رساله و طرح پذیرفته می شود.
  • شماره پشتیبانی و سفارشات معماری : 09037758555 – 10 صبح تا 4 عصر
  • ایمیل های پشتیبانی : parsacad.com@gmail.com – info@parsacad.com
  • رساله معماری با رساله معماری هم تبادل می شود و نیاز به خرید نیست.

************************************************************************************

 

 

نظر و دیدگاه خود را بفرستید



فول پکیج جامع آموزش اسکچاپ 2019




اولین و قوی ترین پکیج جامع آموزش اسکچاپ 2019 و ویری نکست + آرشیو متریال و مبلمان و صحنه های آماده رندر حرفه ای در فلش مموری (برای اسکچاپ 2016 تا 2019) / آموزش ها از صفر تا صد از مبتدی تا پیشرفته شامل تمامی مباحث از مدلسازی تا رندرگیری

قیمت: 1.500.000 تومان