صفحه اینستاگرام پارساکد

نمایش دسته بندی مطالب

لیست مطالب صفحه اصلی

طرح نهائی نمایشگاه و فروشگاه کتاب 83 صفحه – مطالعات نمایشگاه و فروشگاه کتاب 83 صفحه

طرح نهائی نمایشگاه و فروشگاه شهر کتاب 83 صفحه

چکيده مطالب :

با توجه به رشد روز افزون ملل گوناگون و وجود رقابت شديد اقتصادي ، فرهنگي ، سياسي بين ملل گوناگون ، توجه به امر کتاب و کتابخواني بيش از پيش مهم مي نمايد . از اين رو کشورهاي مختلف با انجام فعاليتهاي فرهنگي سعي در تشويق مردم براي افزايش سطح اطلاعات و دانش آنها دارند . ايجاد مراکز فروش کتاب و نمايشگاههاي کتاب يکي از راههاي تشويق مردم به امر کتابخواني است . گذشته از اين عوامل در دسترس بودن کتب گوناگون هم مي تواند يکي از راههاي تشويق مردم به کتاب و کتابخواني باشد . از اين رو بر آن شدم تا با طراحي يک مرکز به ظاهر تجاري اما در اصل فرهنگي به يکي از مهمترين دغدغه هاي جوامع بشري بپردازم . اميدوارم توانسته باشم در حد توانايي خود موثر بوده باشم .

مطالعات فروشگاه کتاب,رساله نمایشگاه کتاب,پایان نامه نمایشگاه کتاب,طرح نهائی نمایشگاه کتاب,مطالعات فروشگاه کتاب,رساله فروشگاه کتاب,پایان نامه فروشگاه کتاب,طرح نهائی فروشگاه کتاب,برنامه فیزیکی فروشگاه کتاب,برنامه فیزیکی نمایشگاه کتاب

-6-1 خلاصه دلايل انتخاب طرح عبارتند از:
1- اهميت كتاب و كتاب‌خواني
2- نبود فضاي مناسب در هشتگرد جهت نمايش آثار هنري، تاريخي، صنايع دستي، كتاب و…
3- پر كردن خلاء فرهنگي موجود در شهر (در رابطه با كتاب و كتاب‌خواني)
4- برآوردن احتياجات مردم به كتاب و جلوگيري از تردد آن‌ها به تهران
5- ايجاد رابطه متقابل بين شهر جديد و قديم هشتگرد با پاسخ‌گويي به بعضي از نيازهاي يكديگر
6- طراحي يك سالن همايش در حد متوسط، جهت پاسخ‌گويي به نيازهاي دستگاه‌هاي دولتي و خصوصي (سالن‌هاي موجود در سطح شهر، قديمي و فرسوده هستند).
7- ايجاد يك نماد شهري و هويت بخشي به قسمتي از شهر قديم هشتگرد.

برای توضیحات بیشتر و خرید آنلاین به ادامه مطلب مراجعه نمائید…

فصل اول :
( تاريخچه خط و زبان و دلايل انتخاب موضوع و سايت)

 1-1 تاريخچه خط و زبان:

1-1-1 خط:
مهمترين گامي كه انسان به سوي مدنيت برداشته همانا، اختراع خط است. (در قديمي‌ترين نوشته‌هاي هيروگليفي كه در سومر به دست آمده مرغ را به صورتي نگاشته‌اند كه با نقشه‌هاي مرغ موجود بر ظروف سفالي شوش در عيلام كمال شباهت را دارد. همين‌طور نخستين خط نوشته تصويري كه نماينده گندم است، مستقيماً از تزئينات هندسي ظروف شوش و سومر اقتباس شده است).
(حروف مستقيم الخطي كه در ابتداي امر در سومر (حوالي 3600 ق.م) آشكار شد ظاهراً، صورت خلاصه شده‌اي است از رموز و رسوم نقاشي شده يا كنده شده بر ظرف‌هاي گلي نواحي جنوبي بين‌النهرين و عيلام. بنابراين خط نيز، مانند نقاشي و حجاري، از شاخه‌هاي هنر كوزه‌گري است).
اكثر دانشمندان معتقدند كه سومري‌ها اولين قومي هستند كه توانسته‌اند مفاهيم مختلف را با خط نشان دهند و عده‌اي نيز معتقد بودند كه خط از اختراعات ايرانيان مي‌باشد. به عقيده عده‌اي از باستان‌شناسان، مردم سومر براي اولين بار توانستند با آلت تيزي به شكل ميخ، خطوطي بر روي گل خشك نشده نقش كنند و خط ميخي را به وجود آوردند. اين خطوط داراي اشكال عيلامي، پارسي و بابلي است (اما حفرياتي كه در تپه يحيي انجام شده اثبات مي‌كند كه ايرانيان قديمي‌ترين قومي هستند كه خط را به وجود آورده‌اند. لوحه‌هاي مكشوفه از تپه يحيي، بسياري از فرضيه‌هاي مربوط به پيدايش خط را دگرگون ساخت و آن منطقه را به صورت يكي از قديمي‌ترين مراكز مهم پيدايش خط به جهانيان معرفي كرد).
نخستين كوشش سومريان براي نوشتن ، خط تصويري بود و تنها در مسائل بسيار ساده اداري مورد استفاده قرار مي‌گرفت. سرانجام مجموعه‌اي از تصاوير شكل گرفت كه نماينده افكار بود. تقريباً همين نوع تصويرها در عيلام و مصر به كار مي‌رفت كه آن را هيروگليف ناميدند و بيشتر، كاهنان آن را به كار مي‌بردند.
در قرن‌هاي بعد كاتبان و معلمان سومري به تدريج اين خط را چنان دگرگون ساختند كه ماهيت تصويري خود را از دست داد و به خط متعارف مبدل شد. پيش از پايان هزاره سوم ق.م شيوه خط سومري چنان نرم و انعطاف‌پذير بود كه به آساني پيچيده‌ترين مباحث تاريخي و ادبي را بدان بيان مي‌‌كردند. آنان آثار ادبي خويش را كه تا آن زمان سينه به سينه نقل مي‌شد بر روي الواح و منشورهاي گلي ثبت کردند. نوك قلم آن‌ها به شكل منشور مثلث‌القاعده‌اي بود كه با آن بر روي لوحه‌هاي گلي مي‌نوشتند و بدين جهت آن را خط ميخي ناميدند.
عيلامي‌ها و آشوري‌ها و بابلي‌ها خط ميخي را از سومري‌ها گرفتند و بعدها، مادها و پارس‌ها آن را به صورت ساده‌تري درآوردند كه تقريباً الفبايي است زيرا داراي 36 حرف و شش علامت مي‌باشد. در صورتي كه خط آشوري و عيلامي داراي 800 علامت است.

1-1-2 زبان:
( زبان فارسي از خانواده زبان‌هاي هند و اروپايي است. زبان‌هاي هند و اروپايي از حدود هزاره اول پيش از ميلاد مسيح در بخش بزرگي از اروپا و جنوب و جنوب‌غربي آسيا رايج بوده و از نيمه دوم سده پانزدهم ميلادي در آمريكا و آفريقا و اقيانوسيه هم رايج گشته‌اند). از گروه هندي و ايراني، شاخه ايراني در هزاره اول پيش از ميلاد مسيح در ايران و افغانستان و در شمال و در منطقه ميان مجارستان و تركستان چين رايج بوده است.
قديمي‌ترين گونه‌هاي شاخه ايراني، اوستايي و فارسي باستان است. اوستايي، زبان اوستا كتاب مقدس زردشتيان و زبان فارسي باستان، زبان رسمي داريوش كبير (سلطنت از 522 تا 486 ق.م) و خشايارشا (سلطنت از 486 تا 465 ق.م) و جانشينان آنان است.

1-2 تاريخچه كاغذ:
(بدون اغراق كاغذ يكي از اركان تمدن است. به هر طرف كه نگاه كنيم و به هر طرف كه برويم با كاغذ سر و كار خواهيم داشت. قبل از پيدايش كاغذ، بشر براي نوشتن و ضبط آثار مختلف از لوحه‌هاي گلي و سنگي و سپس از پوست‌هاي حيوانات مختلف استفاده مي‌كرد. در مصر باستان گياهي به نام پاپيروس مي‌روييد كه از الياف و برگ و ساقه آن استفاده مي‌كردند و يكي از موارد مهم استعمال آن، تهيه يك نوع كاغذ بوده است. كاغذ پاپيروس در مصر باستان به فراواني مورد استفاده بوده و اسناد مختلفي بر روي آن باقي مانده است. علاوه بر مطالب مذهبي، اسناد كشوري و آثار ادبي هم بر روي پاپيروس نوشته شده است. بعدها يوناني‌ها نيز از اين نوع كاغذ پاپيروس استفاده مي‌كردند. در زمان حكومت اسلامي اعراب در مصر، به كشت پاپيروس اقدام مي‌كردند. بعدها ساختن كاغذ از الياف گياهي را از چيني‌ها فرا گرفتند و دست به توليد آن زدند، آنگاه كشت پاپيروس از رونق افتاد و ظاهراً در قرن دهم ميلادي پاپيروس جاي خود را به كاغذ داد كه به شيوه چيني توليد مي‌شد).
تاريخ پيدايش كاغذ در چين روشن نيست اما به نظر برخي از نويسندگان چيني‌ها از حدود آغاز قرن دوم قبل از ميلاد مسيح به هنر ساختن كاغذ آشنايي داشته و از آن استفاده مي‌كردند. در سال 751 ميلادي اعرابي كه سمرقند را تصرف كرده بودند مورد حمله چيني‌ها قرار گرفتند، حاكم سمرقند پس از شكست چيني‌ها عده‌اي را اسير كرد. در ميان اسرا كساني بودند كه از صنعت ساخت كاغذ اطلاع داشتند. اعراب با كمك اين عده دست به توليد كاغذ زدند و به تدريج اين صنعت در سراسر قلمروي حكومت اسلامي انتشار يافت.
(پس از اختراع چاپ و به خصوص پس از رنسانس در اروپا، ميزان احتياج بسيار بالا رفت و در نتيجه در سراسر اروپا كارخانه‌هاي كاغذسازي ايجاد شد. در اين دوره ساختن كاغذ به وسيله دست صورت مي‌گرفت و براي اولين بار در اواسط قرن هجدهم پاره‌اي از كارها ماشيني گرديد. اولين بار در سال 1840 شخصي به نام فردريك كلر وسيله‌اي براي خرد كردن چوب به وجود آورد و بالاخره درسال 1868 يك شيمي‌دان آمريكايي توانست با كمك برخي مواد شيميايي، چوب را به شكل خمير مخصوصي در بياورد به صورتي كه مواد سلولزي آن كه براي ساخت كاغذ. مفيد بود از بين نرود).
1-3 يوهان گوتمبرگ:
(گوتمبرگ با اختراع چاپ موجب ترقي تمدن بشر گرديد و اختراعش وسيله‌اي است جهت ثبت وقايع و اتفاقات اما متأسفانه از اين وسيله براي ثبت شرح‌حال او استفاده نشده است و به همين جهت از زندگي او اطلاعات زيادي در دست نيست و معلوم نيست كه او چگونه و به چه طريقي اقدام به اختراع ماشين چاپ نمود. او در شهر «منتز» واقع در آلمان و در سال 1398 ميلادي از يك خانواده اشرافي به دنيا آمد ولي بعداً تمام خانواده او از آنجا تبعيد شدند. گوتمبرگ در ابتداي جواني به علت قرض از طرف مقامات دولتي مورد پيگرد قرار مي‌گيرد و براي جبران بدهي خود اقدام به تأسيس شركتي با چند تن از دوستان خود مي‌كند، اما به دليل عدم توافق از يكديگر جدا مي‌شوند. از سال 1444 تا سال 1448 اطلاعي از وي نيست. وي در سال 1450 با «جوهم فوست» شركتي تأسيس مي‌كند و شريكش متعدد مي‌شود در مقابل ماشين چاپي كه وي مي‌سازد، 800 گيلدر بابت دستمزد و 300 گيلدر بابت مخارج آن بپردازد اما گويا «فوست» به تعهداتش عمل نمي‌كند. وي چند كتاب هم با ماشين خود به چاپ مي‌رساند. گوتمبرگ در سال 1468 زندگي را بدرود گفت) .

1-4 صحافي ايرانيان:
(صنعت صحافي هم توأم با صنعت كاغذسازي و تهيه كتاب و با توجه به پيشرفت ايرانيان در صنعت دباغي چرم، از چرم‌هاي مرغوب براي جلد كتاب‌ها استفاده مي‌شد كه بسيار نرم بودند و كار كردن بر روي آن‌ها خيلي آسان شده بود. مي‌گويند كتاب‌هاي بسيار نفيسي با خط طلا، بر روي كاغذ چيني نوشته و در جلدهاي عالي چرمين مزيّن به زري و جواهر، صحافي كرده بودند. صحافي و جلدسازي ايتاليا از همان ابتداي نهضت اروپا، تقليدي بود از سبك‌هاي ايراني كه در منابع صحافي و جلدسازي آن كشور تأثير داشته است).

فهرست مطالب:

 فصل اول : 

( دلايل انتخاب موضوع و سايت)

1-1 تاريخچه خط و زبان ………………………………………………………..1
1-1-1 خط …………………………………………………………………………………………1
1-1-2 زبان …………………………………………………………………………………………2
1-2 تاريخچه کاغذ ………………………………………………………………..3
1-3 يوهان گوتمبرگ …………………………………………………………..4
1-4 صحافي ايرانيان ……………………………………………………………..4
1-5 کتاب …………………………………………………………………………..4
1-6 دلايل انتخاب موضوع ……………………………………………………..5
1-6-1 خلاصه دلايل انتخاب طرح …………………………………………………………………5
1-7 دلايل انتخاب سايت ………………………………………………………….6

فصل دوم :
(جغرافياي استان تهران و شهرستان ساوجبلاغ)

2-1 ويژگيهاي طبيعي …………………………………………………………….8
2-1-1 موقعيت جغرافيايي ……………………………………………………………………8
2-1-2 ناهمواريهاي استان تهران ……………………………………………………………..8
2-1-3 آب و هوا ………………………………………………………………………………..10
2-1-4 انواع آب و هوا در استان تهران …………………………………………………..13
2-1-5 پوشش گياهي ………………………………………………………………………….15

2-2 ويژگيهاي انساني ……………………………………………………………16
2-2-1 سابقه سکونت و فعاليت در استان تهران ………………………………………..16
2-2-2 تقسيمات سياسي _ اداري استان تهران …………………………………………17
2-2-3 جمعيت استان تهران …………………………………………………………………18
2-2-4 مهاجرت ………………………………………………………………………………..18
2-2-5 ترکيب سني جمعيت ………………………………………………………………..18
2-2-6 شهر نشيني در استان تهران …………………………………………………………19
2-2-7 تقسيمات کشوري در استان تهران ………………………………………………20

2-3 مباحث تکميلي در مورد جغرافياي شهرستان ساوجبلاغ …………22
2-3-1 اقليم ………………………………………………………………………………………23
2-3-2 زمين …………………………………………………………………………………….24
2-3-3 خاک …………………………………………………………………………………..25
2-3-4 آب ……………………………………………………………………………………..25
2-3-5 تابش آفتاب ………………………………………………………………………….25
2-3-6 پوشش گياهي ………………………………………………………………………27
فصل سوم :
(بررسي نمونه هاي مشابه)

3-1 مصاحبه با فرهاد احمدي …………………………………………………….30
3-2 نمايشگاه و فروشگاه شهر کتاب ميدان آرژانتين(فرهاد احمدي) ………33
3-2 فروشگاه شهر کتاب ميدان آزادي(شهريار ايزدي) ……………………….40
فصل چهارم :
(بسط موضوع)

4-1 بخش فرهنگي ……………………………………………………………………….47
4-1-1 نمايشگاه ………………………………………………………………………………………….47
4-1-2 سالن چند منظوره ……………………………………………………………………………..50
4-2 بخش تفريحي ………………………………………………………………………………………54
4-2-1 ويژگيهاي رستوران ……………………………………………………………………………54
4-2-2 ابعاد ميزها ……………………………………………………………………………………….55

4-3 بخش تجاري ………………………………………………………………………..55

4-4 بخش اداري …………………………………………………………………………55

 

فصل پنجم :
(برنامه فيزيکي)

5-1 برنامه فيزيکي سالن چند منظوره ……………………………………………..57

5-2 برنامه فيزيکي نمايشگاه و فروشگاه ……………………………………………58

5-3 برنامه فيزيکي واحدهاي تجاري ……………………………………………..59

5-4 برنامه فيزيکي قسمت اداري …………………………………………………..60
فصل ششم : 
(مباني نظري)

6-1 پايداري در معماري ……………………………………………………………62
6-1-1 مفهوم توسعه پايدار ……………………………………………………………………….63
6-1-2 تعريف توسعه پايدار ………………………………………………………………………64
6-1-3 اهداف توسعه پايدار ………………………………………………………………………64
6-1-4 توسعه پايدار و معماري ………………………………………………………………….64
6-1-5 پيشينه معماري پايدار ……………………………………………………………………..65
6-1-6 اصول معماري پايدار ……………………………………………………………………66

6-2 اصول طراحي معماري در اقليم گرم و خشک ………………………..67
6-2-1 تقسيمات اقليمي در ايران ……………………………………………………………..67
6-2-2 اقليم گرم و خشک ……………………………………………………………………..68

6-3 اصول نظام دهنده فضا ………………………………………………………69
6-3-1 محور ………………………………………………………………………………………..69
6-3-2 تقارن …………………………………………………………………………………….70
6-3-3 سلسله مراتب …………………………………………………………………………..71
6-3-4 ريتم / تکرار …………………………………………………………………………..74
6-3-5 عامل مفروض ………………………………………………………………………..75
6-3-6 تغيير شکل …………………………………………………………………………….77
فصل هفتم : 
(سازه بنا)
7-1 سازه بنا ………………………………………………………………………78
7-2 تاريخچه بتن ………………………………………………………………..79
7-3 محاسن سازه هاي بتني ………………………………………………….79
7-4 معايب سازه هاي بتن مسلح و نحوه اصلاح آنها ………………….80
7-5 تعريف پيش ساخته سازي ………………………………………………81
7-6 انواع ساختمانهاي بتني پيش ساخته …………………………………80
پيوست شماره يک : (نقشه ها) ………………………………………………….82
منابع و ماخذ ………………………………………….. …………………………..83
فهرست جداول ، تصاوير و نقشه ها

2- 1 : جمعي از دبيران ، جغرافياي استان تهران انتشارات آموزش و پرورش ، صفحه 4 ، سال 1379
2- 2 : همان منبع ، صفحه 6
2- 3 : همان منبع ، صفحه 8
2- 4 :کسمايي، مرتضي ، اقليم و معماري ، شرکت خانه سازي ايران .صفحه 158 چاپ اول ، 1378
2- 5 : همان منبع ، صفحه 174
2- 6 : همان منبع ، صفحه 175
2- 7 :جمعي از دبيران ، جغرافياي استان تهران انتشارات آموزش و پرورش ، صفحه 25، سال 1379
2- 8 :کسمايي، مرتضي ، اقليم و معماري ، شرکت خانه سازي ايران .صفحه 272 چاپ اول ، 1378
2- 9 : همان منبع : صفحه 49
3- 1 : مجله معماري و شهر سازي ، شماره 40 و 41 ، صفحه 123
3- 2 : همانجا
3- 3 : همانجا
3- 4 : همانجا
3- 5 : مجله معمار ، شماره 8 _ صفحه 18
3- 6 : همانجا
3- 7 : همانجا
3- 8 : همانجا
3- 9 : همانجا
3- 10 : همان منبع ، صفحه 19

 

 

 

برای خرید آنلاین از زیر اقدام نمائید.

در پایان خرید ، لینک دانلود فایل نمایش داده می شود و به ایمیل شما ارسال خواهد شد. راهنمای خرید و دانلود فایل

فرمت رساله: word
حجم فایل ها: 13 مگابایت

 

برای دانلود نقشه اتوکد نمایشگاه کتاب اینجا را کلیک نمایید.

برای مشاهده لیست تمام مطالعات ، رساله و پایان نامه های معماری روی لینک زیر کلیک نمائید:

https://www.parsacad.com/?p=3663

 

پوستر:

مطالعات نمایشگاه شهر کتاب,مطالعات نمایشگاه کتاب,مطالعات فروشگاه کتاب,رساله نمایشگاه کتاب,رساله فروشگاه کتاب,رساله نمایشگاه و فروشگاه شهر کتاب,مطالعات تطبیقی نمایشگاه کتاب,مطالعات نمایشگاه و فروشگاه شهر کتاب,طرح نهائی فروشگاه کتاب,طرح نهائی نمایشگاه کتاب,پایان نامه نمایشگاه کتاب,پایان نامه فروشگاه کتاب,نقشه فروشگاه کتاب,نقشه نمایشگاه کتاب,طرح نمایشگاه و فروشگاه شهر کتاب,برنامه فیزیکی نمایشگاه کتاب,برنامه فیزیکی فروشگاه کتاب

نظر و دیدگاه خود را بفرستید



فول پکیج جامع آموزش اسکچاپ 2019




اولین و قوی ترین پکیج جامع آموزش اسکچاپ 2019 و ویری نکست + آرشیو متریال و مبلمان و صحنه های آماده رندر حرفه ای در فلش مموری (برای اسکچاپ 2016 تا 2019) / آموزش ها از صفر تا صد از مبتدی تا پیشرفته شامل تمامی مباحث از مدلسازی تا رندرگیری

قیمت: 1.500.000 تومان