صفحه اینستاگرام پارساکد

نمایش دسته بندی مطالب

لیست مطالب صفحه اصلی

مطالعات طراحي ساختمان اداري با رويکرد پايدار 329 صفحه – کارشناسی ارشد معماری

ساختمان هاي اداري ساختمان هايي هستند که از کنار هم قرارگيري چند واحد اداري به وجود مي آيند و اصلي ترين کاربري ساختمان را تشکيل مي دهند.
يک ساختمان اداري با رويکرد پايدار بايد داراي محيط کاري با تکنولوژي پيشرفته و منعطف داشته باشد که شرايط کاري امن، سلامت، راحت، و با دوام، خوشايند و با دسترسي راحت داشته باشد. فضاهاي اداري بايد فضاهاي کافي براي پذيرش لوازم مورد نياز استفاده کنندگان را داشته باشند، همچنين بايد توجه خاصي به جزئيات داخلي، دکوراسيون، فضاهاي ورودي، اتاق هاي کنفرانس و فضاهاي عمومي ديگر داده شود.

مطالعات طراحی ساختمان اداری با رویکرد پایدار,مطالعات ساختمان اداری با رویکرد پایدار,مطالعات ساختمان اداری رویکرد پایدار,دانلود مطالعات ساختمان اداری با رویکرد پایدار,مطالعات کامل ساختمان اداری با رویکرد پایدار,برنامه فیزیکی ساختمان اداری با رویکرد پایدار,مطالعات تطبیقی ساختمان اداری با رویکرد پایدار,نمونه های موردی ساختمان اداری با رویکرد پایدار,طراحی ساختمان اداری,نقشه ساختمان اداری
الزامات مهم در طراحي
اقتصاد
يک ساختمان اداري با رويکرد پايدار مناسب بايد ارزش اقتصادي در دوره عمر خود را دارا باشد در فاز طراحي، راه حل هاي متفاوت براي بهينه سازي هزينه هاو ارزش افزوده پس از اتمام کار بايد درنظر گرفته شود بايد درنظر داشت يک از روش هاي موثر، پائين آوردن هزينه هاي نگهداري و سرويس ساختمان در زمان بهره برداري است که در هزينه هاي طول عمر ساختمان نيز تاثير مي گذارند.

برای توضیحات بیشتر و مشاهده فهرست مطالب و خرید رساله به ادامه مطلب مراجعه نمائید…

 

بخشی از مطالب:

مقدمه
4-1-3-1- فضاها و مشخصات
فضاهاي اداري نشانه هاي بزرگ قرن بيستم هستند برج هاي اداري شاخصه هاي خط آسمان در شهرهاي مهمند آنها سمبل آنچه که در اين قرن رخ مي دهد هستند (فرانسيس رافي “نويسنده و طراح”)
در حال حاضر در بسياري از کشورها مانند ژاپن 50% از جمعيت در ادارات مشغول به کار هستند در حالي که در شروع قرن بيستم اين رقم 5% بوده است و اين نشان دهنده رشد نياز به فضاهاي اداري مي باشد.

جالب توجه است که از هزينه هاي سالانه خدمات يک شرکت، 3 تا 5 درصد براي تامين تجهيزات 4% جهت نگهداري، 1% جهت مبلمان و 90 تا 91 درصد مربوط به حقوق کارمندان مي باشد. بنابراين اگر ساختار اداري 3 تا 4% هزينه به توسعه تجهيزات و امکانات جهت بالابردن بهره وري نيروي کار اختصاص دهد تأثير به سزايي بر روي بازده نيروي کار که 90 91% هزينه ها را ايجاد مي کنند خواهد داشت.
براي دست يابي به اين موضوع، طراحي ساختمان هاي اداري بايستي موضوعاتي مختلف را درنظر گرفته و اصول خاصي را دنبال نمايد با بهره گيري از اين گونه طراحي، نسل جديدي از ساختمان اداري با رويکرد پايدار با کارايي بالا در حال ظهور است که براي مالکين و کارکنان رضايتمندي، بهره وري ،سلامت و انعطاف پذيري بيشتر فضا را به ارمغان آورده و همچنين بهره وري از انرژي را بالا برده و رفتار محيطي مناسب تري ايجاد مي کنند.

عملکرد / نگهداري
ساختمان بايد در تمامي دوره عمر خود به نيازهاي متفاوت استفاده کنندگان جواب بدهد اين نيازها، درصد نياز به فضاهاي عمومي، تصور آن از فضا، ساعت هاي کاري، تغييرات جمعيت، مسائل امنيتي، اندازه ادارات و شرکت ها، پتانسيل رشد، جوابگويي به نيازها در طولاني مدت، تغيير تجهيزات زيرساختاري، مسيرهاي مخصوص تعميرات، نگهداري و سرويس دهي و جابجايي قطعات تجهيزات مراقبتي، ماشين آلات و موضوعات اقتصادي است.

انعطاف پذيري
يک فضاي اداري مناسب بايد قابليت تغيير مدل، اصلاح و بازسازي را داشته باشد. اين نياز مربوط به تغيير مالکيت فضاهاي اداري و تغيير نوع سازمان و شرکت مالک آن و در نتيجه تغيير کاربري و نيازهاي مالک و يا تکنولوژي مي باشد. ولي بايد توجه داشت زيرساختارها، سيستم هاي داخلي و مبلمان بايد به نحوي طراحي شوند که عموم نيازها و تغييرات را جوابگو باشند.
کف هاي کاذب و سيستم هاي تهويه پيشرفته که قابليت تأمين آسايش در شکل هاي گوناگون را داشته باشند و سيستم هاي تراکينگ و مدولارند سيستم هاي سيم کشي باعث انعطاف در مصرف روزانه و تغييرات آينده اين فضاها خواهد بود.

طراحي شهري
حضور يک ساختمان اداري با رويکرد پايدار در يک نقطه از شهر باعث تاثير بر روي عوامل بسياري در حوزه شهري آن خواهد بود اين تاثيرات به غير از ترافيک، فضاهاي خدماتي و سرويس دهي علائم فروشگاه ها، رستوران ها و ساير ادارات مرتبط با آن ساختمان خواهد بود شايان ذکر است زمان تعطيلات ساختمانهاي اداري نيز بر روي محيط اطراف آن تاثير شاياني خواهند گذاشت که در برنامه ريزي، اين عوامل بايد بدقت مورد توجه قرار گيرند.

آسايش و رفاه ساکنين
رضايت کارمندان، سلامت و آسايش آنان، در محيط هاي اداري بالاترين هزينه براي مديران، حقوقي است که به کارمندان مي پردازند و معمولاً بهاي اجاره و هزينه انرژي و سرويس را به ازاي مترمربع افزايش مي دهند به اين دليل، سلامت، امنيت و آسايش آنان دغدغه مديران بايد باشد.
در اين شرايط درصد تهويه هواي داخل، استفاده از مصالح و سيستم هاي غيرسمي و آلوده کننده محيط و کيفيت هواي داخل بايد مورد توجه قرار گيرند. همچنين بايد شرايطي فراهم شود که افراد قابليت تنظيم شرايط محيطي اطراف خود را داشته باشند. محيط فعال و شاد، دستري به پنجره ها و استفاده از مناظر بيرون، فرصت هاي تبادل افکار و نور روز عاملي است که بهره وري کارکنان را بالا مي برد.
شايان ذکر است در موارد نام برده شده، امکان بهره برداري از نور طبيعي روز و منظر بايستي با دقت مورد توجه قرار گيرند ولي بايد توجه داشت نور طبيعي ترجيحاً بايد غيرمستقيم باشد، مسئله عايق صدا و جلوگيري از عبور صداهاي ساير فضاها نيز بايد به طور جدي پيگيري و عملي شود.

شرايط قرارگيري فضاهاي اداري
ساخت ساختمان اداري با رويکرد پايدار جديد به موقعيت محلي آن بستگي دارد ساختمان بايد تا حد امکان در محلي ساخته شود که از روشنايي مفيد روز بهره برده و از تابش شديد نور و گرماي خورشيد دور باشد در ايالات متحده، 90% از ساختمان هاي اداري در جهت شرق و غرب ساخته شده اند زيرا نفوذ نور خورشيد در صبح و بعدازظهر ناخوشايند است استفاده از سايه بان براي ممانعت از نور خورشيد از سمت جنوب آسان مي باشد با اين وجود اگر جهت اوليه، شمالي- جنوبي باشد نور خورشيد به اکثر اتاق ها مي رسد.
ساخت يک رديف اتاق معمولاً مقرون به صرفه نبوده و تنها براي بخش هاي انتهايي اداره که نور خورشيد يک معضل است قابل قبول مي باشد طراحي اتاق هاي سه رديفه و منظم مخصوص ساختمانهاي اداري و مرتفع است در ساختمانهايي که بدون راهرو ساخته مي شوند همه اتاق (با نور طبيعي و مصنوعي) در اطراف يک هسته ارتباطي شامل آسانسورها- پلکان کانال هاي تهويه و … جمع مي شوند. ولي در ساختمان هاي ديگر بخش هاي خدماتي در حاشيه قرار مي گيرند مي توان از نور خورشيد تا فاصله 7 متري از پنجره استفاده کرد با استفاده از سيستم هاي جديد تکنولوژي روشنايي روز که مسير نور را هدايت کرده و تغيير مي دهند.(منشورها و بازتابنده ها) مي توان از روشنايي روز حداکثر استفاده و بهره برداري کرد.

مبلمان فضاهاي اداري
تناسب لوازم اداري با دفاتر، تحت تاثير عواملي چون قابليت تطبيق، تنظيم، دوام، سازگاري، فضاهاي نگهداري، بهره وري، زيبايي و چگونگي سيم کشي مي باشد. فضاهاي مورد نياز براي کارمندان در حالت نشسته يا ايستاده، مبنايي براي محاسبه ي حداقل فاصله بين ميزها و ميز تحريرها است (حداقل فاصله مطلوب 10 متر) صندلي ها بايد قابل تنظيم چرخدار و مبله و مجهز به پشتي تکيه دادن باشند. دفاتر بايگاني، آرشيو و کارت هاي اطلاعات مربوط به ساختمان اداري با رويکرد پايدار ها و … را مي توان در کمدهاي بدون پهلو که معمولاً از جنس استيل و در ابعاد استاندارد ساخته مي شوند قرار داد.

تعاريف پايه

فضاهاي ساختمان اداري شهرداري

كليه فضاهاي يك ساختمان اداري شهرداري در 5 گروه به شرح زير طبقه بندي مي شوند.

گروه 1 (فضاهاي اصلي)
منظور فضاهايي هستند كه كار اصلي اداري شهرداري مستقيماً در آنها انجام مي شود. مانند : اتاقهاي كارشناسي يك تا چند نفره، سالنهاي كار گروهي، اتاقهاي جلسات، بايگاني جاري (در ارتباط مستقيم با كار اداري)، محل دستگاه فتوكپي، انبار روزمره، لوازم مصرفي و موارد مشابه.

گروه 2 (فضاهاي وابسته اصلي)
منظور فضاهايي هستند كه براي تسهيل و خدمات رساني انجام كار پيش بيني شده و در كنار فضاهاي گروه يك شكل مي گيرند، مانند : سالن اجتماعات، كتابخانه، كلاسهاي آموزشي، مركز تلف، اطلاعات، نگهباني، مراكز تهيه ميكروفيلم، رايانه، تكثير، بايگاني راكد و موارد مشابه.

گروه 3 (فضاهاي رفاهي)
منظور فضاهايي هستند كه براي تامين رفاه كاركنان و مراجعين در ساختمان اداري شهرداري پيش بيني شده و در كنار فضاهاي گروه 1 و 2 شكل مي گيرند، مانند : نمازخانه، غذاخوري، آبدارخانه، فروشگاه، تعاوني، مركز كمكهاي اوليه، سرويسهاي بهداشتي و موارد مشابه.

گروه 4 (فضاهاي پشتيباني)
منظور فضاهايي هستند كه براي پشتيباني فعاليتها و خدمات اداري شهرداري پيش بيني شده و به طور غيرمستقيم در كنار فضاهاي گروه 1، 2 و 3 شكل مي گيرند، مانند : تعميرگاه خودرو، انبارهاي اصلي، فرعي و اسقاطي، رختكن و دوش كاركنان خدمات، اتاقهاي نظافت، بارانداز، توقفگاه، تاسيسات مركزي و كنترل آن در طبقات و موارد مشابه.

گروه 5 (فضاهاي گردش)
منظور فضاهايي هستند كه براي ارتباط بين فضاهاي ياد شده و سطوح زيرساخت (ديوارها و ستونها) پيش بيني مي شوند و عبارتند از :
الف) گردش افقي در طبقات
مانند : ورودي ها، راهروها، فضاهاي مكث و تقسيم، بعلاوه سطوح زيرساخت (ديوارها و ستونها) در طبقات و مسيرهاي (risers) تاسيساتي.

 

ب) گردش عمودي بين طبقات
مانند : پله هاي ارتباطي طبقات، آسانسورها، بالابرها، پله هاي فرار، پاگردها، شيب روها(ramps) و موارد مشابه.

مساحت زيربنا
عبارتست از سطوحي كه در طبقات ساختمان براي ايجاد بنا اشغال مي شود و به دو صورت زير مشخص مي گردد.

زيربناي خالص
عبارتست از : مجموع مساحت زيربناي گروه هاي 1 تا 4.

زيربناي ناخالص
عبارتست از : مجموع مساحت زيربناي گروه هاي 1 تا 5.

مساحت سرانه
برابر است با سهم هر نفر از جمعيت اداري شهرداري از مساحت زيربناي ساختمان كه به صورتهاي زير معرفي مي گردد. (واحد : مترمربع بر نفر)

سرانه مبنا
برابر است با مساحت اشغال شده توسط يك نفر يا هر يك از لوازم اداري شهرداري، كه شامل فضاي استقرار، حركت و دسترسي به آن مي باشد.

 

جدول سرانه هاي مبنا در گروه هاي مختلف:

……………………………

2-7- بررسي کلي در مورد وضعيت زمين شناسي
فلات ايران تقريباً در مرکز کمربند خشک و بزرگ اوراسيا قرار گرفته و به طور متوسط 800 تا 1000 متر از سطح دريا بالاتر است و از تمام جهات به وسيله رشته‌کوه‌هاي مرتفعي احاطه شده است. يکي از ويژگي‌هاي بارز فلات ايران از نظر موقعيت طبيعي، وابستگي آن به سيستم بزرگ کوه‌هاي چين‌خورده اوراسيا مي‌باشد به طوري که ديواره‌ي کوهستاني البرز و رشته‌کوه‌هاي خراسان در شمال ايران، تحت تأثير گره‌هاي کوهستاني عظيم فلات ارمنستان و آذربايجان از طرف غرب و هندوکش از شرق تا ارتفاع 5670 متر (دماوند) سربرافراشته است. کوه‌هاي زاگرس در جنوب‌ غربي با ارتفاعي در حدود 4550 متر (زردکوه) و امتداد آن تا جنوب شرقي ايران، بخش

انتخاب سيستم‌هاي تهويه مطبوع
با توجه به موارد مطرح شده سيستم‌هاي تهويه مطبوع به شرح زير براي قسمتهاي مختلف ساختمان پيشنهاد مي‌گردد.
1- براي اتاقهاي کارشناسي و اداري شهرداري که به دليل استقرار در جهات مختلف ساختمان و تغييرات بارهاي داخل نياز به کنترل محلي درجه حرارت دارند، سيستم تهويه مطبوع با استفاده از فن‌کوئل‌هاي سقفي و تزريق هواي تازه توسط هوارسانهاي تأمين کننده هواي تازه توصيه مي‌گردد.
2- براي سرايداري به دليل جدا نمودن سيستم تهويه مطبوع اين قسمت‌ از موتورخانه مرکزي استفاده از کولرهاي گازي سرد و گرم (Split Unit) پيشنهاد مي‌گردد.

برآورد تقريبي بارهاي برودتي و حرارتي
با توجه به نقش‌هاي مرحله اول معماري، مؤلفه‌هاي بارهاي ناشي از هدايت و تشعشع محاسبه گرديده و با احتساب بار هواي تازه و بارهاي داخلي نظير روشنايي و افراد و تجهيزات، بار برودتي ساختمان حدود 50 تن برودتي و بار حرارتي پروژه با احتساب بارهاي حرارتي آبگرم بهداشتي، حدود 250000 کيلو کالري در ساعت برآورد گرديده است. بارهاي حرارتي و برودتي پروژه حين انجام خدمات مرحله دوم با اخذ اطلاعات دقيق‌تر از بخش معماري بطور دقيقتر محاسبه خواهند شد.

بررسي مصالح
مصالح مورد استفاده در شبکه توزيع حرارت و برودت به دو دسته کلي تقسيم مي‌شوند:

1- سيستم کانال‌کشي
در شبکه کانال‌کشي، کانال‌ها همگي از نوع ورق گالوانيزه به ضخامت‌هاي مطابق مشخصات فني (برحسب ابعاد کانال، ضخامت ورق آهن گالوانيزه متفاوت است) بوده و با فلانج نبشي به هم متصل مي‌شوند. در محل‌هاي عبور از درز انبساط ساختمان، برزنت استفاده مي شود. کانالهاي توزيع و برگشت هوا با عايق پشم شيشه پوشش مي‌شوند.
دريچه‌هاي توزيع و برگشت و تخليه هوا از نوع آلومينيومي با پوشش رنگ کوره‌اي مناسب و بسته به مورد مجهز به دمپر و يا بدون آن انتخاب مي‌شود. در اين سصيستم کليه دمپرها و حتي دمپرهاي ضد حريق از نوع آهني گالوانيزه با اهرم قفل‌شو، خواهد بود.

2- سيستم لوله‌کشي تهويه مطبوع
کليه لوله‌هاي مورد استفاده اين سيستم از نوع سياه با درز مطابق 2440  با پوشش عايق پشم شيشه مي‌باشد و اتصالات جوشي ميباشد.
شيرآلات تا قطر 2/1، 2 اينچ از نوع برنجي با اتصال دنده‌اي و از قطر 3 اينچ به بالا از نوع چدني با دو فلنج متقابل و اتصال پيچ و مهره مناسب براي فشار 150 پوند بر اينچ مي‌باشد. در نقاط عبور لوله‌ها از درز انبساط ساختمان از لوپ به منظور دفع حرکات موضعي استفاده خواهد شد. در مدارهاي لوله‌کشي موتورخانه‌، علاوه بر دستگاههاي اصلي مولد حرارت و برودت، منابع آبگرم، الکترو پمپ‌ها و مشعلهاي حرارتي و نظاير آن نيز وجود خواهند داشت که همگي از انواع مرغوب بازار داخل کشور در طرح منظور مي‌گردد.

4- سيستم‌هاي آبرساني
مصارف مختلف آب در ساختمان به شرح زير است:
– مصارف آشپزخانه، آبدارخانه و سرويس‌هاي بهداشتي (آب بهداشتي)
– مصارف تأسيسات تهويه مطبوع
– مصارف آتش ‌نشاني و آبياري
شبکه آبرساني بهداشتي داخل ساختمان يک شبکه آب آشاميدني است و تمام مقررات بهداشتي و ايمني مربوط به اين شبکه در مورد آن رعايت مي‌گردد. شبکه‌هاي تأمين آب جبران سيستم تهويه مطبوع و آتش ‌نشاني نيز هر کدام به طور مستقل اجرا مي‌گردند و هر کدام داراي ويژگي‌هاي خاصي ميباشند.

ميزان آب مورد نياز سرويس‌هاي بهداشتي
در بخشهاي مختلف ساختمان آب آشاميدني از طريق لوازم بهداشتي به مصرف افراد مي‌رسد ميزان مصرف (اين آب) به شرح زير است:

 

و………………….

 

 

فهرست مطالب:
Contents
تقديم به : 2
سپاسگزاري : 3
هيئت داوران 4
فهرست مطالب 4
مقدمه 13
الزامات مهم در طراحي 15
اقتصاد 15
عملکرد / نگهداري 16
انعطاف پذيري 16
طراحي شهري 17
آسايش و رفاه ساکنين 18
شرايط قرارگيري فضاهاي اداري 19
مبلمان فضاهاي اداري 20
ساختمان بلومبرگ (Bloomberg HQ) 20
پروژه ي اداره مرکزي سليمکس 23
ايده هاي کلي و راهکارهاي طراحي 24
تعاريف پايه 25
فضاهاي ساختمان اداري با رويکرد پايدار شهرداري 25
گروه 1 (فضاهاي اصلي) 25
گروه 2 (فضاهاي وابسته اصلي) 25
گروه 3 (فضاهاي رفاهي) 26
گروه 4 (فضاهاي پشتيباني) 26
گروه 5 (فضاهاي گردش) 27
الف) گردش افقي در طبقات 27
ب) گردش عمودي بين طبقات 27
مساحت زيربنا 27
زيربناي خالص 28
زيربناي ناخالص 28
مساحت سرانه 28
سرانه مبنا 28
جدول سرانه هاي مبنا در گروه هاي مختلف 29
معماري فضاهاي اداري 40
ساختمان هاي اداري: 40
– كارآيي ساختمان (بهره برداري مفيد ساختمان) 46
بهره برداري مفيد اداري شهرداري 47
3-2-3 توزيع مناسب فضاها 48
2-2-7- بررسي کلي در مورد وضعيت زمين شناسي 51
انتخاب سيستم‌هاي تهويه مطبوع 51
برآورد تقريبي بارهاي برودتي و حرارتي 52
بررسي مصالح 53
1- سيستم کانال‌کشي 53
2- سيستم لوله‌کشي تهويه مطبوع 54
4- سيستم‌هاي آبرساني 54
ميزان آب مورد نياز سرويس‌هاي بهداشتي 55
ميزان مصرف آب بهداشتي 55
ميزان مصرف آب سيستم تهويه مطبوع 57
مصارف آبياري و شستشو 57
ميزان مصرف آب سيستم آتش نشاني 57
فشار مورد نياز شبکه آب بهداشتي 58
فشار مورد نياز شبکه آب جبراني سيستم تهويه مطبوع 58
فشار مورد نياز شبکه آتش‌نشاني 58
نحوه تأمين و توزيع آب در شبکه‌هاي آبرساني ساختماني 59
بررسي مصالح 60
5- سيستم‌هاي فاضلاب و آب باران 61
مقدار فاضلاب و آب باران 61
1- مقدار فاضلاب 61
2- مقدار آب باران 62
شبکه جمع‌آوري فاضلاب و آب باران 62
بررسي مصالح 63
6- تأسيسات آتش نشاني 64
سيستم‌هاي جلوگيري از اشاعه حريق 65
منطقه‌هاي آتش نشاني 67
پيش‌بيني‌هاي لازم براي خاموش کردن حريق هر منطقه 68
مشخصات سيستم آتش‌نشاني با استفاده از شيلنگ و جعبه آتش‌نشاني 68
مشخصات سيستم آتش‌نشاني با استفاده از کپسولهاي دستي 69
مشخصات سيستم آتش‌نشاني با استفاده از اسپرينکلر 69
طبقه بندي نوع آتش‌سوزي 71
مشخصات کپسولهاي آتش‌نشاني براي خاموش کردن انواع حريق 72
مقدار و فشار آب مورد نياز شبکه آتش‌نشاني 73
انتخاب سيستم‌هاي اطفاء حريق در ساختمان 74
7- سيستم‌هاي سوخت رساني 75
انواع سوخت مورد نياز 75
8- نيازهاي معماري و سازه 77
9- ميزان مصرف برق تأسيسات مکانيکي 77
10- برآورد مقدماتي هزينه اجراي تأسيسات مکانيکي 79
– ورودي 93
– سالن مطالعه 94
سيستم برق رساني و پريزهاي برق 100
سيستم برق رساني به تجهيزات تاسيسات مكانيكي 101
نمونه هاي موردي برون مرزي 138
نمونه هاي موردي درون مرزي 157
ساختار سازماني 161
سازمانهاي وابسته 162
ويژگي‌هاي اصلي ساختمان 163
شناخت ويژگي‌هاي جغرافيايي 164
ويژگي‌هاي معماري ساختمان اداري توسعه شهرداري مشهد 166
ويژگيهاي تاسيسات ساختمان 171
ساختمان اداري سازمان حج و زيارت 173
ويژگي هاي طرح 176
چگونگي اجراي طرح 181
موقعيت و شکل بنا 184
د) چهار بخش اصلي و مرکزيت اطراف مسجد 192
ه ) ساير قسمت هاي طبقه همکف 193
و) ساير طبقات 195
ز) طبقه پنجم 196
ح) ديگر بخش ها 197
استانداردهاي طراحي داخلي فضاهاي اداري 199
نکاتي در طراحي فضاهاي اداري: 200
افراد مرتبط با محصول 202
افراد مرتبط با محصول 203
کارمند (کاربر) 203
خصائص روحي – رواني 204
ارباب رجوع 205
ميزان استفاده از محصول 205
ليست خواسته هاي مراجعين: 205
نظافتچي : 206
خصائص فرهنگي 206
ليست خواسته هاي نظافتچي : 207
مسئول خريد : 207
ليست خواسته ها مسئول خريد : 208
عوامل توليد تا توزيع 208
کارکرد محصول: 210
ارتفاع کار در وضعيت نشسته: 210
ارتفاع نشيمنگاه: 211
ارتفاع پشت زانو : 211
عمق نشيمنگاه: 212
تکيه گاه: 213
ميزان فرورفتگي نشيمنگاه: 214
آناليز رابطه محيطي : 216
اشيا موجود در فضاي يک اتاق اداري 217
عوامل که محصول را تحت تاثير مي گذارند عبارتند از : 218
تاثيرات مبلمان بر محيط: 219
آناليز ساختار: 220
آناليز استيتيکي : 221
اصول استيتيک : 221
*تقارن و تعادل : 222
*پيوستگي : 222
*تنوع : 223
تباين ( کنتراست) : 223
استايل : 223
رنگ 224
سياه: 228
قرمز: 229
صورتي: 229
آبي: 229
سبز: 230
رنگ مدرن (کاربرد رنگ در معماري داخلي ) 235
رنگ در معماري داخلي () | [/URL] 240
ترتيب چيدمان مبلمان در فضا ي اداري: 244
تفکيک به جهت کاربري 244
کاربري خاص 245
تأثيرات روحي رواني 246
درجه بندي و ارزيابي چوب و فرآورده هاي چوبي 251
اما استاندارد چيست ؟ 252
کنترل کيفيت محصول چيست ؟ 257
مفهوم درجه بندي در صنعت چوب چيست ؟ 258
طراحي انواع اتصالات چوبي 261
اتصال قليفي(فرنگي) 261
جمع بندي 264
مرکز کامپيوتر 276
جدول مشخصات مرکز کامپيوتر: 276
محاسبه فضاي مورد نياز بخش اداري، خدماتي و پشتيباني 277
جدول مشخصات فضاهاي اداري ، خدماتي و پشتيباني 278
محاسبه فضاي مورد نياز مجموعه تسهيلات رفاهي: 279
نمازخانه: 280
6-2 دياگرام ارتباطي 282
ايده اوليه طراحي 282
جزئيات سيستم هاي خورشيدي (معماري سبز) 283
پايداري محيطي 283
توسعه پايدار و انرژي 285
مصرف انرزي و گرماي جهاني 286
اهميت انرژي 287
انرژي تجديد پذير 288
انرژي خورشيد 288
راهکارهاي استفاده از انرژي تجديد پذير 289
آبگرمکن خورشيدي 290
سيستم هاي غير فعال 290
استراتژي هاي استفاده از سيستم غير فعال 291
دريافت حرارت خورشيدي در سيستم غير فعال 291
سيستم هاي فعال خورشيدي 293
تعريف باد 295
توربين بادي 296
در طراحي مجتمع مسکوني رعايت نکات زير مد نظر بوده است : 297
الف : استفاده از عايق هاي حرارتي (يونوليت) جهت کاهش تلفات حرارتي و برودتي ساختمان 297
ب: استفاده از شيشه هاي دو جداره در باز شوها جهت جلوگيري از اتلاف انرژي 299
ج: طراحي و تعبيه باز شوهاي روبروي هم جهت ايجاد کوران و تهويه مطبوع در ساختمان 300
تاريخچه آفتاب شکن 301
تعريف آفتاب شکن 302
آفتاب شکن در معماري ايران 302
برايس سوليل چيست ؟ 303
انواع سايبان برايس سوليل که در مناطق سرد 303
اصول تهويه طبيعي 306
تهويه از يک سمت 306
تهويه عبوري 307
عوامل تهويه طبيعي 307
تهويه مکشي 308
هدف از تهويه 308
فضاي سبز 309
استفاده از عناصرالحاقي چون ايوان ها و سايبانها 309
عايق كاري در معماري سنتي 310
تعاريف و مفاهيم معماري پايدار 311
همه چيز در مورد معماري سبز(معماري پايدار) 312
اصول معماري پايدار 312
تاريخچه استفاده از گياهان در نماي ساختمان 313
دسته بندي نماهاي سبز 314
ساختار استاندارد يک باغ عمودي 315
بام سبز 315
پوسته هاي سبز و انواع آنها 317
بام هاي سبز عمقي ( Intensive Green Roof ( 318
بام هاي سبز سطحي ( Extensive Green Roof) 320
بام هايي با پوشش گياهي گل ناز( Sedum Roof ) : 322
بام هايي با پوشش چمني (Meadow Roofs ) : 322
بام هاي قهوه اي يا بام هاي تنوع زيستي ( Brown or Biodiversity Roofs ) : 322
بام هاي سبز نيمه سطحي (Semi-Extensive Green Roofs ) : 322
ديوارهاي سبز (Living Walls, Vertical Gardens ) 323
منابع و ماخذ : 326

 

 

تصاویر فایل:

دانلود رساله ساختمان اداری,رساله معماری ساختمان اداریبرنامه فیزیکی ساختمان اداری,ظوابط طراحی ساختمان اداریپروپوزال ساختمان اداری,مطالعات معماری ساختمان اداری

11-23-2015 9-32-57 PM

 

خرید رساله:

در پایان خرید ، لینک دانلود فایل نمایش داده می شود و به ایمیل شما ارسال خواهد شد. راهنمای خرید و دانلود فایل
  • فرمت رساله: word
  • حجم فایل ها: 14 مگابایت

 

  • برای مشاهده لیست رساله و مطالعات های معماری اینجا را کلیک نمائید.
  • سفارش انجام رساله و طرح پذیرفته می شود.
  • شماره پشتیبانی و سفارشات معماری : 09037758555 – 10 صبح تا 4 عصر
  • ایمیل های پشتیبانی : parsacad.com@gmail.com – info@parsacad.com
  • رساله معماری با رساله معماری هم تبادل می شود و نیاز به خرید نیست.

نظر و دیدگاه خود را بفرستید



javad yari گفت:

نمونه موردی اداری می خواستم همراه با رساله

پاسخ به : javad yari
:

MSIE 9.0 Windows 7

نمونه موردی اداری می خواستم همراه با رساله

با سلام
می توانید رساله کامل را از همین مطلب دریافت نمائید.

امیر گفت:

با سلام و عرض خسته نباشید
مطالعات انجام شده بسیار کامل و جامع بود و مشکلم برطرف شد.
با تشکر از شما

مریم گفت:

با سلام و عرض خسته نباشید.
رساله سختمان اداری دریافت شد و بسیار مفید و کامل بود.
خواستم تشکر کنم از سایت خوب و عالی پارساکد

فول پکیج جامع آموزش اسکچاپ 2019




اولین و قوی ترین پکیج جامع آموزش اسکچاپ 2019 و ویری نکست + آرشیو متریال و مبلمان و صحنه های آماده رندر حرفه ای در فلش مموری (برای اسکچاپ 2016 تا 2019) / آموزش ها از صفر تا صد از مبتدی تا پیشرفته شامل تمامی مباحث از مدلسازی تا رندرگیری

قیمت: 1.500.000 تومان