کنترل باد یا جریان هوا
جریان‌های باد تاثیر مستقیم بر میزان تحمل درجه حرارت و رطوبت محیط زیست انسان دارد. نسیمی ملایم در روزهای گرم و مرطوب تابستانی لذت‌بخش است، ولی بادهای شدید و دائمی محیط نامطلوب ایجاد می‌کند. قرن‌هاست که از گیاهان برای کاستن شدت (بادشکن) باد استفاده می‌شود. میزان کاهش و تغییر جهت باد، بستگی به ارتفاع و تراکم و فرم و پهنای گیاهان کشت شده دارد، ولی ارتفاع گیاه مهمترین عامل تعیین کننده میزان حفاظت است.

مطالعات معماری زيست شناسي ساختمان ,مقاله معماری زيست شناسی ساختمان,مقاله معماری,زیست شناسی ساختمان,مقاله درباره زیست شناسی ساختمان,تحقیق درباره زیست شناسی ساختمان,مقاله در مورد زیست شناسی ساختمان,دانلود مقاله معماری,مطالعات معماری,مطالعات معماری ساختمان,عايق‌هاي صوتي,ايمني در برابر صاعقه,پاركينگ سرپوشيده,تخليه هوا و تهويه مطبوع,توصيه‌هاي مربوط به شرايط اقليمي داخلي,زواياي تابش خورشيد به زمين در چهار فصل,كاربرد گياهان در معماري,مشخصات اقليمي گرگان,تابش آفتاب بر پنجره,تاثیر اقلیم بر ساختمان,معماری,پارساکد,parsacad,سایت معماری,سایت های معماری,

استفاده از گیاهان و ایجاد بادشکن
با استفاده از گیاهان با ارتفاع ومکان متفاوت می‌توان تشعشع نور خورشید را در طول مدت روز و یا تابش نور چراغ‌ها را در شب کنترل نمود.

برای دانلود و توضیحات بیشتر به ادامه مطلب مراجعه نمائید…

 

با کشت درختان در مکان مناسب، از انعکاس این نور زننده به چشم ناظر ممانعت می‌شود.
تابش آفتاب بر پنجره
پنجره‌ها که ساختمان در تغییر دمای هوای داخلی آن تاثیر فراوانی دارند، مخصوصاً وقتی آفتاب به طور مستقیم به داخل بتابد، اثر حرارتی پنجره خیلی بیشتر از دیوارها بوده و فضاب داخلی بلافاصله پس از دریافت تابیش مستقیم آفتاب گرم می‌شود. در صورتی که ساختمان از مصالح ساختمانی سبک ساخته شده باشد، این افزایش گرما بیشتر محوس خواهد بود.

مقاله معماری کنترل باد یا جریان هوا,مقاله درباره کنترل باد,مقاله معماری,مقاله در مورد جریان هوا,کاربرد گیاهان در معماری,جهت و زاویه تابش پرتوهای خورشید,میانگین بارش سالیانه گرگان,شناخت عرصه‌های مختلف در خانه مسکونی,عرصه‌ی زندگی خانوادگی,عرصه‌ی زندگی خصوصی و فردی,عرصه پذیرایی و مراسم,عرصه خدمات و پشتیبانی,عرصه‌ی فضاهای باز و حیاط خصوصی,پوشش گیاهی جلوگیری از باد,دانلود مقاله معماری,دانلود مقاله پاورپوینت معماری,دانلود پروزه معماری,معماری,مقاله درباره باد,تحقیق درباره باد,مقاله در مورد باد,مقاله برای تنظیم شرایط محیطی,پروژه برای درس تنظیم شرایط محیطی,تحقیق برای درس تنظیم شرایط محیطی
یکی از ویژگی‌های معماری مدرن، استفاده زیاد از سطوح شیشه‌ای در ساختمان است. این موضوع و همچنین استفاده روزافزون از مصالح ساختمانی سبک، باعث گردیده تغییر قابل ملاحظه‌ای در رابطه بین وضعیت هوای داخلی یک ساختمان و هوای محیط اطرافش بوجود آمده و در تابستان گرمای بیش از حد در فضای داخلی اکثر ساختمان‌ها حتی در مناطق معتدل و سرد ایجاد شود. مقدار اشعه‌ای که به‌طور مستقیم از شیشه عبور می‌نماید، به زاویه برخورد اشعه به سطح شیشه بستگی دارد. هرچه این زاویه از ۴۵ درجه بیشتر شود، مقدار اشعه عبور یافته از شیشه کاهش می‌یابد و وقتی زاویه برخورد از ۶۰ درجه بیشتر باشد، کاهش زیادی در مقدار اشعه عبور کرده از شیشه رویی داده می‌شود و مقدار اشعه منتصویر شده از سطح شیشه افزایش می‌یابد.
تاثیر جهت پنجره
تاثیر جهت پنجره در دمای هوای داخلی یک اطاق به مقدار زیادی به وضعیت تهویه طبیعی در آن اطاق و وضعیت سایه‌بان بستگی دارد.
موقعیت پنجره و تاثیر آن در وضعیت تهویع طبیعی
موقعیت پنجره نسبت به جهت وزن باد تاثیر قابل ملاحظه‌ای در وضعیت تهویه طبیعی در داخل یک اتاق می‌گذارد. اصل برای ایجاد یک تهویه موثر و قابل استفاده، این است که قسمت‌های بازشو در دو سمت رو به باد و پشت به باد قرار داشته باشد. نتیجه آزمایشات و مشاهدات نشان داد که بدون تغییر تمام نقاط اتاق تحت تاثیر جریان هوا قرار گرفته و باد با یک حرکت دایره‌ای شکل در طول دیوارها و گوشه‌های اتاق به جریان می‌افتد. در صورتی که پنجره‌های اتاقی در دیوارهای مجاور هم قرار داشته باشد، وضعیت تهویه طبیعی،‌ زمان مطلوب خواهد بود که جهت وزش باد عمود بر سطح پنجره رو به باد باشد.

مقاله معماری کنترل باد یا جریان هوا,مقاله درباره کنترل باد,مقاله معماری,مقاله در مورد جریان هوا,کاربرد گیاهان در معماری,جهت و زاویه تابش پرتوهای خورشید,میانگین بارش سالیانه گرگان,شناخت عرصه‌های مختلف در خانه مسکونی,عرصه‌ی زندگی خانوادگی,عرصه‌ی زندگی خصوصی و فردی,عرصه پذیرایی و مراسم,عرصه خدمات و پشتیبانی,عرصه‌ی فضاهای باز و حیاط خصوصی,پوشش گیاهی جلوگیری از باد,دانلود مقاله معماری,دانلود مقاله پاورپوینت معماری,دانلود پروزه معماری,معماری,مقاله درباره باد,تحقیق درباره باد,مقاله در مورد باد,مقاله برای تنظیم شرایط محیطی,پروژه برای درس تنظیم شرایط محیطی,تحقیق برای درس تنظیم شرایط محیطی

مشخصات اقلیمی گرگان

مشخصات اقلیمی گرگان

                معدلسال درجه حرارت هوا رطوبت نسبی
دی ۵/۱۲ ۴/۳ ۸/۷ ۷۹ ۶۴ ۵/۷۱
بهمن ۵/۱۳ ۲/۴ ۹ ۷۹ ۶۲ ۵/۷۰
اسفند ۱/۱۵ ۱/۶ ۷/۱۰ ۵/۸۲ ۶۵ ۷۵/۷۳
فروردین ۴/۲۰ ۴/۱۰ ۴/۱۵ ۸۰ ۶۳ ۵/۷۱
اردیبهشت ۴/۲۷ ۹/۱۵ ۷/۲۱ ۵/۷۷ ۵۳ ۲۵/۴۵
خرداد ۱/۳۱ ۸/۱۹ ۵/۲۵ ۷۵ ۵۰ ۵/۴۲
تیر ۵/۳۲ ۵/۲۲ ۶/۲۷ ۷۶ ۵۲ ۶۴
مرداد ۹/۳۲ ۵/۲۲ ۷/۲۷ ۷۶ ۵۲ ۶۴
شهریور ۶/۲۹ ۳/۱۹ ۵/۲۴ ۷۷ ۵۵ ۶۶
مهر ۷/۲۴ ۱/۱۴ ۴/۱۹ ۸۱ ۵/۵۷ ۲۵/۶۹
آبان ۶/۱۹ ۷/۸ ۸/۱۳ ۵/۸۱ ۶۰ ۷۵/۷۰
آذر ۲/۱۴ ۲/۵ ۸/۹ ۷۹ ۶۴ ۵/۷۱

 

تابش آفتاب
بطور کلی تابیش آفتاب با ساطع شدن پنج نوع اشعه، یک ساختمان را تحت تاثیر قرار می‌دهد. این پنج نوع اشعه به ترتیب اهمیت عبارتند از:
۱٫ اشعه مستقیم با طول موج کوتاه
۲٫ اشعه پراکنده شده از آسمان با طول موج کوتاه
۳٫ اشعه منتصویر شده از سطوح اطراف با طول موج کوتاه
۴٫ اشعه ساطع شده از زمین و اجسام گرم شده با طول موج بلند (بازتاب حرارتی)
۵٫ اشعه ساطع شده از ساختمان به آسمان با طول موج بلند (بازتاب حرارتی)
تابش آفتاب و تاثیر آن بر ساختمان و محیط اطراف
نور خورشید همیشه برای ایجاد روشنایی طبیعی در یک ساختمان مورد نیاز است، اما از آنجا که این نور سرانجام به حرارت تبدیل می‌شود، باید میزان تابش مورد نیاز برای هر ساختمان با توجه به نوع آن ساختمان و شرایط اقلیمی محل آن تعیین گردد.
انرژی خورشدی جذب شده در دیوارها
مقدار انرژی خورشدی جذب شده در دیوارهای خارجی ساختمان، به رنگ خارجی آن دیوارهای بستگی دارد. سطوح سفید و براق تنها حدود ۱۵درصد انرژی خورشید دریافت شده را جذب می‌نماید. رنگ‌های معمول روشن مانند: کرم یا خاکستری روشن حدود ۴۰ تا ۵۰درصد، رنگ‌های تیره مانند خاکستری تیرهف سبز و قرمز ۶۰ تا ۷۰درصد و رنگ‌های سیاه ۸۰ تا ۹۰ درصد انرژی خورشیدی دریافت شده را جذب می‌نمایند.
دیوارهای جنوبی
دیوارهای جنوبی بیشترین مقدار تابش آفتاب را در آذرماه و کمترین مقدار آن را در خردادماه دریافت می‌نمایند. این دیوارها از شهریور تا اسفند، تابش آفتاب را از طلوع تا غروب دریافت می‌نمایند. دیوارهای جنوبی در اواسط تابستان از ساعت ۹ صبح تا ۳ بعدازظهر مورد تابش آفتاب قرار می‌گیرند.
دیوارهای جنوب شرقی و جنوب غربی
این دیوارها در زمستان بیشتر از تابستان مورد تابش آفتاب قرار می‌گیرند. در تابستان حداکثر تابش جنوب شرقی بین ساعت ۹-۸ صبح بوده و بر دیوارهای جنوب غربی بین ساعت ۴-۳ بعدازظهر صورت می‌گیرد. در زمستان این ساعات به ترتیب ۱۰-۹ صبح و ۳-۲ بعدازظهر است.
سطوح افقی
سطوح افقی و بام‌های مسطح در تابستان بیشترین و در زمستان کمترین مقدار تابش را دریافت می‌نمایند. این مقدار در زمستان حتی از مقدار تابشی که دیوارهای جنوب شرقی و جنوب غربی در این فصل دریافت می‌نمایند، کمتر است.

نور شمالی
در نیمکره شمالی، فضاهایی که رو به شمال هستند، نور مستقیم دریافت نمی‌کنند، بلکه در آنها نوری پراکنده، بدون سایه یا انعکاس ایجاد می‌شود. این نور برای نقاشی کردن، تماشای تلویزیون و … مناسب‌تر است. برای این منظور برای به دست آوردن حداکثر نور ممکن بدون هراس از نور مستقیم خورشید، می‌توان از پنجره‌های بزرگ در جهت شمال استفاده کرد، اما نور مستقیم در اتاق‌هایی مانند: غذاخوری، نشیمن و … می‌تواند ایجاد سلب آسایش کند.
نور جنوبی
حرکت دورانی ظاهری خورشید نسبت به زمین در بین دو مدار ایجاد می‌شود. به همین دلیل، اگرچه خورشید همیشه از شرق طلوع می‌کند و در غرب غروب می‌کند، برای کشورهای نیمکره شمالی، خورشید یک خط سیر جنوبی دارد و برای آنها که در نیمکره جنوبی‌اند، خط سیر دارد و به همین دلیل خورشید در نیمکره شمالی و در قسمت جنوب با انحراف بیشتر و شدت گرم‌کنندگی کمتر در زمستان است و بر تصویر آن در تابستان می‌باشد.
کاربرد گیاهان در معماری
۱٫ عناصر معماری
۲٫ تقسیم فضا
۳٫ ایجاد فضا
۴٫ کنترل و ایجاد محوطه‌های خصوصی
کاربرد گیاهان برای کنترل شرایط اقلیمی
۱٫ کنترل اشعه نور خورشید
۲٫ کنترل باد
۳٫ کنترل باران
۴٫ کنترل درجه حرارت
با گیاهان می‌توان به صورت انفرادی یا جمعی، دیوار و کف‌پوش به ارتفاعات و تراکم‌های مختلف ایجاد نمود.
یک معمار برای ایجاد حفاظ از سرما و گرما و مکانی امن، از چوب و فرآورده‌های چوبی، آجر، سیمان و فلز استفاده می‌کند و به این ترتیب مسیر و حرکت افراد را نیز هدایت کرده و فضای مورد پسند را نمایان می‌سازد. گیاهان می‌توانند حفاظی خوب ایجاد کرده و مهم‌تر از آن، می‌توان به کمک گیاهان دید را هدایت کرد و یا به کلی مکانی ناپسند را پوشاند.

كاهش صدا
شرايط اقليمي بر شدت و كاهش صوت تاثير مي‌گذارد. شدت باد و درجه حرارت در انتقال صدا موثر است. المان‌ها يا اجسامي كه بين منبع صدا و شنونده قرار مي‌گيرند، چون صدا را جذب كرده يا منكسر يا منحرف مي‌نمايند، در كاهش و شدت صدا نيز موثرند.
گياهان براي كاهش تشعشع و انعكاس‌ها
نور انعكاسي از نتيجه تابش نور زننده به سطحي صاف و تابش مجدد آن صورت مي‌گيرد. براي تعديل يا ممانعت از رسيدن اين نور به مكاني خاص مي‌توان گياهاني را قبل از اينكه نور به سطح صاف منعكس كننده بخورد، يا اينكه گياه را در مكاني كه مانع نور انعكاسي است، بكارد. استخرها و حوض‌ها منعكس كننده نور مي‌باشند. براي جلوگيري از انعكاس نور مزاحم به داخل ساختمان از درختان و گياهان در جلوي استخر‌ها و حوض‌ها استفاده مي‌كنيم.
كنترل تابش نور خورشيد و درجه حرارت
نور خورشيد مهمترين عامل موثر بر اقليم است. وقتي زاويه تابش نور خورشيد به زمين تغيير مي‌كند، اختلاف فصول را باعث مي‌شود. اختلاف تابش نور در مدت روز توسط پخش اشعه توسط جو يا اتمسفر بوده و انعكاس مجدد آن توسط ابرها مي‌باشد. جنس و نوع خاك و پوشش گياهي، مقدار اشعه منعكس شده را مشخص مي‌كند.
استان گلستان در شمال ايران بامساحتي در حدود 46460 كيلومتر مربع، يازدهمين استان ايران از نظر وسعت است. اين استان تقريباً 3% از كل كشور را شامل مي‌شود و بين َ47 و ْ35 تا َ8 و ْ38 عرض شمال از استوا َ16 و ْ50 تا َ10 و ْ56 طول شرقي از نصف‌النهار گرينويچ قرار گرفته است. حد شمالي آن درياي خزر و كشور شوروي و حد شرقي آن استان خراسان و حد جنوبي آن، استان‌هاي سمنان، تهران و زنجان و حد غربي آن استان گيلان مي‌باشد.
گرگان واقع در شمال ايران، از شمال به درياي خزر، از جنوب به جنگل‌هاي انبوه شاهكوه و از شرق به گنبد متصل است. فاصله اين شهر تا تهران 7 ساعت است. گرگان داراي آب و هواي معتدل و مرطوب است كه ميزان رطوبت وجود آنقدر زياد است كه اين شهر را در رديف شهرهاي مرطوب قرار داده است. بخاطر شرجي بودن هوا، ميزان تعرق بدن زياد است كه اين امر باعث ناراحتي اهالي گرگان، بخصوص مسافرين و مردم غيربومي مي‌شود.
در اين شهر بادهاي شديد وجود ندارد و اغلب بادها از سرعت كمي برخودارند كه جهت حركت بادها معمولاً از غرب به شرق ملموس‌تر است. بعد از بادهاي غربي، بقيه بادها به ترتيب شدت عبارتند از: بادهاي جنوب غربي و بادهاي شمالي و از جبهه‌هاي ديگر نيز باد مي‌وزد، ولي آنقدر كم است كه مي‌توان آن را بحساب نياورد.
ميزان بارش باران در اين شهر نسبتاً زياد است، مخصوصاً در زمستان و بهار ميزان بارش باران زياد و با شدت است، بطوري كه در اولين دقايق بارش، تمام سطح زمين خيس مي‌شود. اين ميزان در بهار و پاييز كمتر از زمستان است و در تابستان به صورت رگبارهاي درشت لحظاتي چند مي‌باشد و سپس متوقف مي‌شود.

زواياي تابش خورشيد به زميتدر چهار فصل (گرگان)
بهار تابستان

پاييز زمستان
خاك
از نظر خاك‌شناسي در منطقه گرگان و دشت، به علت مختلف جنس خاك و تخلخل آن متغير بوده كه اين عدم يكنواختي در خاك‌هاي منطقه گرگان به علت تفاوت علت تفاوت حد ميزان بارندگي و دوري و نزديكي از سلسله كوه‌هاي البرز و نيز اختلاف فاصله از دريا مي‌باشد.
مناطق حنگلي كه تقريباً حدود 483000 هكتار از اين منطقه را دربر گرفته‌اند، روي هم رفته به علت بارندگي زياد باعث شده‌اند كه هيچگونه شوري در خاك وجود نداشته باشد و با بهترين وضعي جهت امور كشاورزي از آن بهره‌برداري گردد. خاك‌هاي جنگلي در اين نواحي هوموس‌دار بوده و در قسمت‌هايي كه جنگل وجود ندارد، با حداكثر توان بهره‌برداري از آن صورت مي‌پذيرد.
بعد از مناطق جنگلي، تشكيلات پاي دامنه وجود دارد كه تماماً از لس بوده و محل‌هاي مناسبي براي چراگاه‌هاي حيوانات مي‌باشد. اين خاك‌ها شور نيستند و عمق خاك‌هاي زراعتي آن به يك متر مي‌رسد و 155000 هكتار وسعت دارد.
پس از اين تشكيلات، به دشتهاي آبرفتي مي‌رسيم كه از بقاياي روخانه‌هاي سيلابي تشكيل يافته است و خاك‌هاي آن در بعضي نواحي داراي رس مي‌باشد. شوري در اين ناحيه به تدريج ازدياد رفته و توليدات كشاورزي به صورت آبي صورت مي‌گيرد. شيب اين اراضي كمتر از 1درصد بوده و مساحتي برابر 200000 هكتار را تشكيل مي‌دهد.

انواع خاك‌هاي منطقه گرگان:
1. خاك‌هاي سنگي و خاك‌هاي كم‌عمق دامنه
2. خاك‌هاي قهوه‌اي ناحيه جنگل
3. خاك‌هاي قهوه‌اي در تراس‌هاي قديم
پوشش گياهي
به علت آب و هواي مساعد و تنوع جنس خاك در منطقه گرگان، چندين گروه رستني تشخيص داده مي‌شود و با وجود وسعت كم منطقه، پوشش گياهي آن فوق‌العاده متنوع است. جنگل‌هاي اين منطقه به دو قسمت شمالي و جنوبي تقسيم مي‌شوند:
1. جنگل‌هاي قسمت شمالي خط‌الراس سلسله جبال البرز كه به دو منطقه كوهستاني و دشتي تقسيم مي‌گردد.
2. جنگل‌هاي كوهستاني و ييلاقي واقع در جنوب البرز كه در ارتفاع بيش از 800 متر از سطح دريا قرار دارند.
به طور عموم، نوع رستني‌هاي جنگل‌هاي گرگان عبارتند از:
راش، توسكا، ممرز، نمدار، بزيرك، افرا، ملچ، آزاد ارس، انجيلي، سرخه‌دار، آلوترش، زرشك، كندس، تمشك، وليك، خرمالو، مازو (بلوط)، تغر، لوك، انار، درختان جنگلي و … .
برخي از گياهان اطراف و حومه شهر گرگان عبارتند از: گردو، سيب، انجير، انار و مركبات، گوجه، اوكاليپتوس و … .
بر اساس وضعيت خاك اكولوژيكي حوزه آبخيز زيارت گرگان، تامين كننده منابع آبي قابل شرب شهر گرگان است و نقش بسيار مهمي در تعديل آب و هواي محيطي جهت توسعه شهري، صنعتي و غيره را ايفا مي‌نمايد.
قسمت اعظم اراضي كشاورزي و حاصلخيزي در قسمت شمال شرقي و جنوب غربي شهر گرگان قرار دارد كه متاسفانه اين اراضي مرغوب به تدريج توسط ادارات و شركت‌هاي مسكن، تبديل به واحدهاي مسكوني گرديده و هر روز بر تعداد آن افزوده مي‌گردد. ادامه اين برنامه‌ها، موجب تخريب و نابودي كشاورزي و منابع طبيعي منطقه و عدم كشاورزي مطلوب در اراضي شهر گرگان مي‌گردد.
زيست‌شناسي ساختمان
تمام لوله‌كشي‌ها (سردوگرم)، فاضلاب آب يا گاز به اطراف خود پرتوافكني مي‌كنند و مي‌توانند اعضاء و اندام موجودات زنده و همان‌طور گياهان را تحت تاثير قرار دهند. بنابراين، اطاق‌هايي كه براي دوره‌هاي طولاني توسط انسان يا حيوانات مورد استفاده قرار مي‌گيرد (مانند اطاق خواب يا نشيمن)، بايد تا حد امكان، از بخش‌هاي لوله‌كشي دور باشند. در نتيجه، توصيه مي‌شود كه نصب اين لوله‌ها در قسمت مركزي محل مسكوني متمركز شوند يا در قسمت آشپزخانه يا حمام قرار گرفته و يا جمع شده و در يك ديوار سرويس قرار گيرند.
مشكل مشابهي با سيم‌كشي برق متناوب وجود دارد. حتي اگر برق جريان نداشته باشد، ميدان الكتريكي با اثرات زيان‌آور آن وجود دارد و هنگامي كه برق جريان پيدا مي‌كند، ميدان الكترومغناطيسي، كه حتي زيان‌آورتر است، به وجود مي‌آيد. دكتر هارتمان يك راه معالجه سريع با قطع برق كه جريان آن به دو قسمت سر تخت بيمار مي‌چرخيد، براي آن بيمار پيدا و بهبود بخشيد. در يك مورد ديگر، ناراحتي مشابهي با برداشتن كابل برق كه بين هيتر و ترموستات آن از بالاي سر يك تختخواب دو نفره عبور مي‌نمود، بهبود يافت. كابل‌هاي برقي كه محكم نشده‌اند، به خصوص ايجاد مزاحمت مي‌نميايند، زيرا يك ميدان الكتريكي 50hz با اثرات سوء بيشتر ايجاد مي‌نمايد. به علاوه، لوازم برقي مانند هيتر، ماشين لباسشويي، ماشين ظرفشويي، ديگ شوفاژ و بخصوص مايكروفر با لاستيك آب‌بندي ناقص، كه نزديك يا پشت اطاق‌خواب قرار گرفته باشد، تشعشعات زيان‌آوري را از كف و ديوار عبور مي‌دهد، به طوري كه يك نفر از سكنه ممكن است در منطقه تاثير چندين ميدان قرار داشته باشد. اين تشعشعات را در ساختمان‌هاي جديد، مي‌توان با عايق كردن خاص كابل‌ها و سيم‌ها حذف نمود. در ساختمان‌هاي موجود، بايد سيم‌كشي جديد انجام داد و يا جريان برق را از كنتور قطع نمود. براي اين منظور، هم‌اكنون مي‌توان از كليدهاي اتومات براي خاموش كردن برق (زماني كه مصرف وجود ندارد) استفاده نمود. در اين مورد، مي‌توان از سيم‌كشي جداگانه براي دستگاه‌هايي كه بايد همواره در حال كار باشند، استفاده كرد (مانند فريزر، يخچال، شوفاژ و…)

و….

 

 

 

 

 

فهرست مطالب:
كنترل باد يا جريان هوا 1
تابش آفتاب بر پنجره 2
مشخصات اقليمي گرگان 4
تابش آفتاب 5
كاربرد گياهان در معماري 7
گياهان براي كاهش تشعشع و انعكاس‌ها 8
زواياي تابش خورشيد به زميتدر چهار فصل (گرگان) 10
خاك 11
پوشش گياهي 12
زيست‌شناسي ساختمان 13
توصيه‌هاي مربوط به شرايط اقليمي داخلي 14
گرم كردن فضا 16
انسان و رنگ 17
اطلاعات در مورد صاحب كار 19
فاكتورهاي اصلي طراحي 20
مصالح سنگي 21
ديوارهاي خارجي 23
شومينه‌ها 24
سرويس‌هاي بهداشتي:‌ اتصالات 25
تخليه هوا و تهويه مطبوع 28
عايق‌هاي صوتي 30
ايمني در برابر صاعقه 33
پنجره‌ها: پوشش بيروني 35
درها: اندازه‌ها و چهارچوب‌ها 37
سيستم‌هاي قفل كننده 38
پله‌ها 40
عمليات خاكي 42
نكات ساختاري 43
فضاي انباري 45
آشپزخانه ها 46
اتاق خوابها 51
حمام 52
پاركينگ سرپوشيده 55
سونا 56
فضاهاي درخواستي 60
فضاهاي درخواستي پدر خانواده 60
مادر خانواده 63
فرزند بزرگ خانواده 66
فرزند دوم خانواده 68
فرزند سوم خانواده 70

 

 

 

 

تصویر فایل:

9-16-2015 12-28-41 PM

**************************************************************************

اعضاء سایت از پائین می توانند این مقاله را دریافت نمایند:

 حجم : 1 مگابایت

   برای دانلود روی آیکون زیر کلیک کنید. (  لینک مستقیم از سرور سایت – ویژه اعضاء سایت )

 رمز عبور : www.parsacad.com