صفحه اینستاگرام پارساکد

نمایش دسته بندی مطالب

لیست مطالب صفحه اصلی

مطالعات هتل تفریحی – توریستی – گردشگری 225 صفحه – رساله معماری هتل گردشگری

چکیده
هتل به مفهوم یک مجتمع خدماتی با هدف کسب درآمد و سود پدیدة تکوین یافته ای است که پیشینة آن به انقلاب صنعتی اروپا برمی گردد. از انقلاب صنعتی تا به امروز دست کم چهار رویداد به رونق صنعت توریسم و هتل سازی و هتلداری کمک کرده است. نخستین عامل، تغییر الگوی تولید و مصرف انرژی از سوختهای گیاهی و حیوانی به زغال سنگ و سپس به انرژی هیدروکربنی از آغاز قرن بیستم (که امکان تحرک انسان را در مقیاس انبوه و سریع فراهم آورد.)، دوم، تولید انبوه صنعتی و گسترش تجارت، آن هم به مقیاس وسیع. سوم اختراع و رواج خودروی شخصی و ترن و هواپیما و امکان حرکت سریع و آسان تر و نهایتاً افزایش سطح درآمد مردم همراه با کاهش ساعات کار و افزایش اوقات فراغت.

مطالعات هتل تفریحی گردشگری در اقلیم تهران,رساله هتل تفریحی گردشگری در اقلیم تهران,طرح نهائی هتل تفریحی گردشگری در تهران,پایان نامه هتل تفریحی گردشگری در اقلیم تهران,دانلود پایان نامه کامل هتل تفریجی گردشگری,مطالعات هتل توریستی در تهران,رساله معماری هتل توریستی در تهران,دانلود پایان نامه کارشناسی معماری

در این پروژه ابتدا به تحقیق و بررسی استاندارد فضاها و ضوابط هتل داری می پردازیم. در مرحله ی بعد بررسی و تحلیل سایت و طراحی هتل تفریحی و گردشگری با توجه به ضوابط می باشد.
این هتل قرار است لوکس ، بلند مرتبه ، جهت بهره برداری از منابع تفریحی موجود وگسترش تاسیسات جذب توریسم ، دارای چند سالن گردهمایی ، 257 اتاق خواب ، 90 سوئیت ، 23سوئیت گردهمایی ، 3 رستوران ، استخر و کلوپ سلامتی ، اتاق بازی ، زمین گلف باشد. این مجموعه ، که در یکی از مناطق مسکونی ، تجاری منطقه بیست و دو شهر تهران واقع می گردد ، باید به گونه ای طراحی شود تا بتواند گروههای مراجعه کننده برای سمینارها و تجار و بازرگانان مسافر را که برای تحقیقات خود به این منطقه می آیند ، برای مدت زمان های کوتاه ، اسکان دهد.

برای توضیحات بیشتر و مشاهده فهرست مطالب و خرید رساله به ادامه مطلب مراجعه نمائید…

بخشی از مطالب:

بخش اول : مطالعات
فصل اول : مطالعات استان و شهرستان

 
خلاصه اي از بررسي خصوصيات استان تهران
وضعيت جغرافيايي
تهران از نظر موقعیت جغرافیایی در 51 درجه و ۸ دقیقه، تا ۵۱ درجه و ۳۷ دقیقه طول شرقی و ۳۵ درجه و ۳۴ دقیقه تا ۳۵ درجه و ۵۰ دقیقه عرض شمالی قرار گرفته‌است، و ارتفاع آن از ۱۷۰۰ متر در شمال به ۱۲۰۰ متر در مرکز و بالاخره ۱۱۰۰ متر در جنوب می‌رسد.

شرايط اقليمي
از نظر آب و هوایی، تهران – غیر از نواحی کوهستانی شمال که اندکی مرطوب و معتدل است – کلاً گرم و خشک است و حداکثر دمای ثبت شده آن 7/38 و حداقل آن ۱۵ و متوسط سالانه حدود ۱۸ درجه سانتیگراد ثبت شده‌است. فصل سرما در تهران معمولاً از آذرماه شروع می‌شود و بیشترین دمای سال را در مرداد ماه شامل است.
میزان بارندگی در سطح شهر تهران عمدتاً کم بوده و به مقدار 8/245 میلیمتر در طی سال اندازه گیری و تعداد روزهای یخبندان آن نیز ۳۶ روز در سال ثبت شده‌است.

باد
کوه‌های اطراف تهران مانع بسیار مؤثری در نفوذ توده هواهای مختلف هستند بدین لحاظ هوای تهران آرامش و سکون بیشتری از مناطق مجاور خود دارد به عبارت دیگر واقع شدن کوهستان از سمت شمال و دشتهای حاشیه کویر از سمت جنوب و جنوب شرقی سبب ایجاد یک جریان خفیف و آهسته هوا از دشت به کوه در طی روز و از کوه به دشت در طول شب می‌گردد.

زمين شناسي
شهر تهران به وسیله دو رودخانه اصلی کرج و جاجرود و به همراه تعدادی رودخانه‌های فصلی دیگر مشروب می‌گردد، در واقع حد طبیعی فضای جغرافیایی تهران به واسطه این دو رودخانه مشخص می‌گردد.

زلزله شناسي
شهر تهران از نظر زمین لرزه جزء مناطق پرزیان (۸ تا ۱۰ درجه مرکالی) بشمار می‌آید.

منابع آب
رودخانه کرج پرآب‌ترین رود دامنه‌های جنوبی البرز است که از باران‌های فصل سرد و ذوب برف‌های مناطق کوهستانی تأمین می‌شود و در ۴۰ کیلومتری غرب تهران از کانون آبگیر خرسنگ کوه سرچشمه می‌گیرد و رودخانه جاجرود از کوه‌های کلون بسته که جزء بلندی‌های خرسنگ کوه است سرچشمه گرفته و این دو رود مجموعاً قسمت عمده آب مصرفی شهر تهران را تأمین می‌نمایند. تهران به رغم داشتن منابع آبی فراوان به دلیل رشد جمعیت و کمی بارندگی در برخی دوره‌ها با مشکل کمبود آب روبرو بوده‌است.

 

خلاصه اي از بررسي خصوصيات شهر تهران
اطلاعات کلي
تهران بزرگ‌ترین شهر و پایتخت کشور ایران با جمعیت ۷۷۰۵۰۳۶ نفر است که به همراه توابع خود استان تهران، جمعیتی برابر ۱۳،۲۷۳،۰۰۹ نفر دارد.
ساختار اداری ایران در تهران متمرکز شده‌ است. سطح شهر تهران به ۲۲ منطقه شهرداری بخش شده‌ است. نماد شهر تهران برج و میدان آزادی است و هم‌اکنون برج دیگری به نام” میلاد ” که آن هم به عنوان یکی از نمادهای تهران قلمداد می‌شود.
مطابق رده‌بندی سال ۲۰۰۷، تهران در بین ۱۴۴ شهر در جهان، ۱۲۵مین شهر گران حساب می‌شود.

جغرافياي منطقه تهران
تهران در پهنه‌ای بین دو وادی کوه و کویر و در دامنه‌های جنوبی البرز گسترده شده‌است. از سمت جنوب به کوه‌های ری و بی‌بی‌شهربانو و دشتهای هموار شهریار و ورامین و از شمال به واسطه کوهستان محصور شده‌است. تهران را می‌توان به سه منطقه طبیعی تقسیم کرد :
-کوهستانهای شمالی تهران؛ که بلندترین قله این کوهستان – توچال – با ۳۹۳۳ متر بر تمام فضای شهر مشرف است.
-دومین منطقه، دامنه‌های البرز است؛ که به تپه ماهورها و دره‌های اوین، درکه، نیاوران، حصارک و سوهانک منتهی می‌شود و همواره خیل عظیمی از جمعیت را بسوی خود فرامی‌خواند.
-منطقه سوم دشتی است که قسمت اعظم شهر تهران بر آن گسترده شده‌ و دارای شیب ملایمی با جهت شمالی- جنوبی است.
تاریخچه تهران
تا پیش از کشف تمدن قیطریه و همچنین کشف آثاری در تپه‌های عباس آباد، گمان می‌رفت پیشینه تاریخی این شهر به همان آثار یافت شده در حوالی شهرری محدود می‌شود، ولی اکتشافات باستان‌شناسی در تپه‌های عباس آباد، بوستان پنجم خیابان پاسداران و دروس، نشان داد تمام آبادی‌های ناحیه تاریخی قصران، دوره‌ای درخشان از استقرار اقوام کهن و خلاقیت‌های فرهنگی را پشت سر گذارده‌اند.
پس از حمله مغولان به ری و تخریب این شهر، تهران بیش‌ از پیش رشد یافت و عده‌ای از اهالی آواره ری را نیز در خود جای داد و مساحتش در این دوران به ۱۰۶ هکتار رسیده بود.
نخستین بار، شاه طهماسب اول صفوی در ۹۴۴ هجری قمری هنگام گذر از تهران باغ و بوستان فراوان این شهر را پسندید و دستور داد تا بارو و خندقی به دورش بکشند، این بارو که ۱۱۴ برج به عدد سوره‌های قرآن و چهار دروازه رو به چهار سوی دنیای پیرامون داشت، از شمال به میدان توپخانه و خیابان سپه، از جنوب به خیابان مولوی، از شرق به خیابان ری و از غرب به خیابان وحدت اسلامی (شاپور) محدود می‌شد، مساحت تهران در این دوران به ۴۴۰ هکتار رسید.
در دوره شاه عباس اول (۱۰۳۸-۹۹۶ هجری قمری) پل، کاخ و کاروانسراهای زیادی بنا شد، دربخش شمالی برج و باروی شاه تهماسبی، چهارباغ و چنارستانی ساخته شد که بعدها دورش را دیواری کشیدند و به صورت کاخ (کاخ گلستان) و مقر حکومتی درآوردند.
در دوره حکومت آقا محمدخان قاجار، تهران به پایتختی برگزیده شد، روز یکشنبه ۱۱ جمادی‌الثانی ۱۲۰۰ هجری قمری هم‌زمان با عید نوروز آقا محمد خان قاجار در خلوت کریم‌خانی تاج سلطنت ایران را بر سر گذارد و تهران را به عنوان پایتخت این کشور معرفی کرد.

نام تهران
در مورد وجه تسمیه نام تهران اختلاف نظر زیادی وجود دارد، پاره‌ای پژوهشگران “ران” را پسوندی به معنای دامنه گرفته‌اند و شمیران و تهران را بالادست و پایین دست خوانده‌اند و برخی تهران را تغییر شکل یافته” تهرام” به معنای منطقه گرمسیر دانسته‌اند، در مقابل شمیرام یا شمیران که منطقه سردسیر است و همچنین عده‌ای بر این باورند که سراسر دشت پهناوری که امروز تهران بزرگ خوانده می‌شود در میان کوههای اطراف، گود به نظر می‌رسید و بدین سبب” ته ران” نام گرفت.

جمعیت
تغییرات جمعیت تهران بین سال‌های ۱۳۳۵ تا ۱۳۸۵
شهر تهران تا قبل از بنیان‌گذاری سلسلهٔ قاجار و برگزیده‌شدن به عنوان پایتخت ایران، شهری کوچک بود. اما از آن زمان به بعد، رو به پیشرفت نهاد و در اواسط دورهٔ قاجار به بزرگ‌ترین شهر ایران تبدیل شد. بر اساس نخستین سرشماری رسمی که در سال ۱۳۳۵ انجام گرفت، این شهر با ۱۵۶۰۹۳۴ نفر جمعیت، پرجمعیت‌ترین شهر ایران بوده‌است . همچنین بر اساس آخرین سرشماری رسمی که در سال ۱۳۸۵ انجام گرفت، جمعیت تهران، ۷۷۰۵۰۳۶ نفر بوده‌است.
این شهر در حدود ۸۶۴ کیلومترمربع مساحت دارد. که از دیدگاه تأمین نیازمندی‌ها و اداره بهتر شهر به ۲۲ منطقه شهرداری تقسیم شده‌است که هر کدام از شهرداری‌های مناطق به مسائل و مشکلات ناحیه‌ای خود می‌پردازند. این شهر به واسطهٔ داشتن شبکه مخابراتی گسترده دارای نواحی هفت‌گانه می‌باش
دیدنی‌ها
سر در باغ ملی، موزه هنرهای معاصر تهران، ساختمان تئاتر شهر در مجاورت بوستان دانشجو، شمس العماره، برج طغرل، کاخ گلستان، سر در باغ ملی، صاحب قرانیه، دروازه دولت، بازار تهران، بی‌بی شهربانو و…. بخشی از دیدنی‌های تهران هستند که برای عموم بازدید از آنها آزاد است.
موزه‌های ایران باستان، ایران اسلامی، مردم شناسی، فرش، هنرهای معاصر، صنایع دستی، آبگینه، کتابخانه و موزه ملک و حیات وحش و بسیاری از موزه‌های دیگر تهران از جذابیت‌های آن به شمار می‌آیند. از تماشاگه‌های تاریخ، پول، و زمان نیز می‌توان به عنوان دیدنی‌های تهران یاد کرد.
همچنین از نظر مذهبی آرامگاه حضرت عبدالعظیم در شهر ری امامزاده صالح در تجریش، امامزاده داوود در شمال کن و همچنین مقبره روح‌الله خمینی مورد توجه بسیاری از بازدیدکنندگان قرار دارد.
مسیر خیابان پردرخت ولی‌عصر که از طولانی‌ترین خیابان‌های تهران است به عنوان یکی از معابر دیدنی شهر به‌شمار می‌آید. شهرداری تهران در سال ۱۳۸۶ پیاده‌روهای این خیابان را از پل تجریش تا میدان راه آهن بازسازی کرده تا جایی برای قدم زدن باشد.

موزه‌های تهران
تماشاگه پول، تماشاگه تاريخ، تماشاگه زمان، کاخ‌موزه‌های سعدآباد، کاخ‌موزه‌های گلستان، کاخ‌موزه‌های نياوران، آب‌انبار، آبکار، آبگینه و سفالینه، آزادی، استاد صبا، استاد صغتی، امام علی، انقلاب، ایران باستان، بانک، بنیاد، پست و تلگراف، تاريخ طبيعی(تجریش)، تاریخ طبیعی (تهران)، تاریخ طبیعی (دار آباد)، و حيات وحش ايران، تنوع زیستی، جواهرات ملي، حيات وحش (سرخه حصار)، دکتر حسابي، دوران اسلامي، رضا عباسي، سکه، سينماي ايران، شهدا، شهيد رجايي، صبا، صنعت برق ايران، صنعتي، تصویر خانه، فرش، مردم شناسي، ملي ايران، نظامي، نقاشي پشت شيشه، هنرهاي تزييني، هنرهاي زيبا، هنرهاي معاصر، هنرهاي ملي، نقشه

بوستان‌ها
برپایه آمار رسمی حدود ۷۳۹ بوستان فعال در تهران وجود دارد که بیش از ۱۲۵۳۴۲۸۳ مترمربع از سطح تهران را اشغال کرده‌اند. بیش از ۷۱ فرهنگسرا و خانه فرهنگ و همچنین ۳۳ موزه در سطح شهر تهران به فعالیت مشغولند که همه روزه تعداد کثیری را بسوی خود جلب می‌کنند.

مکان‌های مذهبی
در تهران اماکن متبرکه متعددی نیز وجود دارد. افزون بر مسجدها و تکیه‌های معروف و همچنین وجود ۳۶ امامزاده در تهران و پیرامون آن باعث شده تا تعداد دیگری از جمعیت چند میلیونی این شهر را به سوی خود بکشاند.

فرودگاه‌ها
فرودگاه بین‌المللی امام خمینی
شهر تهران دارای دو فرودگاه بین‌المللی است:
فرودگاه بین‌المللی مهرآباد که نخستین فرودگاه بین‌المللی تهران است.
فرودگاه بین‌المللی امام خمینی نیز با وسعتی بالغ بر ۱۵ میلیون مترمربع در ۳۵ کیلومتری جنوب غربی تهران واقع شده‌است و دارای ظرفیت ۷/۵ میلیون مسافر در سال می‌باشد.

پایانه‌های مسافربری
• پایانه مسافربری شرق در خیابان دماوند
• پایانه مسافربری غرب در خیابان آزادی
• پایانه مسافربری آرژانتین در میدان آرژانتین
• پایانه مسافربری جنوب در خیابان بعثت

شبکه راه‌آهن
شبکه خطوط راه آهن محورهای ارتباطی دیگری می‌باشند که از نظر حجم مسافر و حمل و نقل کالا به کلیه نقاط ایران درصد بالایی را به خود اختصاص داده و همچنین خطوط سراسری تهران- اروپا نیز از مبدا تهران فعالیت گسترده‌ای دارد.

بزرگراه‌ها
در سالهای اخیر با احداث گذرگاه‌ها و بزرگراه‌های کمربندی تازه‌ساز (بویژه بزرگراه‌های نیایش و تهران-پارچین) رشد چشمگیری داشته‌است. یکی دیگر از طرحهای اجرایی جهت سرعت بخشیدن به حمل و نقل درون شهری ایجاد خطوط ویژه اتوبوسرانی برقی است که در حال حاضر خط چهارراه تهرانپارس-میدان آزادی فعالیت دارد و خط دوم آن در آینده نزدیک مورد بهره برداری قرار خواهد گرفت که میدان امام حسین را به میدان خراسان متصل خواهد کرد. طرح ترافیک طرح جامع دیگری می‌باشد که برای کاهش بار ترافیکی در محدوده مرکزی شهر تهران از ساعات6:30 تا ۵ بعدازظهر در اجرا می‌شود و حدود ۳۳ کیلومتر مربع را پوشش می‌دهد.

متروی تهران
بهره برداری از قسمت‌هایی از خطوط ۱، ۲ و ۵ متروی تهران طی سالهای ۱۳۷۸ تا ۱۳۸۰ آغاز شده و قسمتی از وظیفه جابجایی مسافران درون شهری و برون شهری (تهران- کرج) را به عهده گرفته‌است.
متروی تهران به مجموعهٔ قطارهای شهری تهران و همچنین “سازمان قطار شهری تهران و حومه” گفته می‌شود. تا تابستان ۱۳۸۶(ژوئیه ۲۰۰۷ م). این قطارها در سه خط اصلی در حال تردد هستند و دو خط دیگر نیز در حال احداث است. یکی از خطوط فعال بین‌شهری (میان کرج و تهران) و بقیه درون‌شهری هستند. تا پایان سال ۱۳۸۵ مسافت خطوط متروی بهره‌برداری‌شده برابر ۹۰ کیلومتر بوده‌است. اگرچه طرح‌های اولیه متروی تهران در پیش از انقلاب سال ۱۳۵۷ ریخته شد، اما بطور رسمی از سال ۱۳۷۷ (1999 م.)شروع به کار کرد. نخستین مسیر فعال، مسیر شماره ۵ مترو بود که بین تهران و کرج مسافر جابه‌جا می‌کرد.
از اواخر سال ۱۳۸۵، با افزایش مسافران و تعداد قطارها، بخشی جهت بهره‌برداری از بدنهٔ اصلی سازمان قطار شهری تهران و حومه جدا شده و با عنوان «شرکت بهره‌برداری راه‌آهن شهری تهران و حومه» به کار خود ادامه می‌دهد.

پارک‌های جنگلی مهم در شهر تهران

نام پارک مساحت (متر مربع) منطقه
آزادگان
۳۰۰۰۰۰ ۴
پردیسان
2765000 2
توسکا
۳۰۰۰۰۰۰ 15
چیتگر
۱۴۵۰۰۰۰ 22
سرخه حصار
۸۵۰۰۰۰۰ 13
فرحزاد
۶۰۰۰۰۰ 2
لویزان
۱۱۰۰۰۰۰۰ 4

 

محلات شهر تهران
تهران قدیم
ارگ، بازار، پاچنار، پاقاپق، پامنار، چاله‌حصار، چاله‌میدان، خانی‌آباد، درخونگاه، دروازه قزوین، سرپولک، سنگلج، شهرنو، صابون‌پزخانه، عودلاجان، قنات‌آباد، گار ماشین، گود زنبورک‌خانه، گود عرب‌ها، لاله‌زار،
محلات امروزی
آجودانیه، احتسابیه، احتشامیه، احمدیه )بالا و پائین(، اختیاریه، اراج، آریاشهر(صادقيه)، آزادشهر، ازگل، اسدآباد، اسفندیاری، اسلام‌آباد، اسماعیل‌آباد، اصفهانک، افسریه، اقدسیه، اقدسیه(شهرری)، الهیه، امامزاده‌قاسم، امانیه، امیرآباد، امیریه، اندیشه شمالی، اوین، اکبرآباد، باروت‌کوبی، باغ آذری، باغ صبا، باغ فردوس، باغ فیض، بریانک، بهجت‌آباد، پاسداران، پل رومی، پونک، پیکان‌شهر، تجریش، ترک‌آباد، تهران‌پارس، تهرانسر، تهرانسر شرقی، تهرانسر غربی، تهران‌نو، تهران‌ویلا، جاویدآباد، جعفریه، جلالیه، جماران، جمالیه، جمشیدیه، جنت‌آباد، جوادیه، جوادیه تهران‌پارس، جوانمرد قصاب، جی، چالهرز، چشمه‌علی، چهارصددستگاه، چیذر، حسن‌آباد، حسن‌آباد جنوبی، حشمتیه، حصارک، حکیمیه، خاک‌سفید، خانی‌آباد، خاوران، خزانه بخارایی، خلازیل(خورآذین) ، خوردین، دارآباد، دربند، درخونگاه، دروس، درکه، دریان‌نو، دزاشیب، دوشان‌تپه، دولاب، دولت‌آباد (شهرک امام خمینی)، ده ونک، دهکده المپیک،| دیلمان شمالی، دیلمان جنوبی، رحمان‌آباد، زعفرانیه، زورآباد، زهتابی، زِیبادشت بالا، زیبادشتک، زیباشهر، سامیان، سرآسیاب مهرآباد، سرتخت، سرخه‌حصار، سعادت‌آباد، سعدآباد سلیمانیه، سوهانک، سید خندان، | شادآباد، شمس‌آباد، شمیران‌نو، شهاب‌شهر، شهرآرا، شهران، شهرک غرب، شیان، صاحبقرانیه، صالح‌آباد شرقی، صالح‌آباد غربی، صددستگاه، ضرابخانه، طرشت، عبدالله‌آباد(شهرک رسالت)، عباس‌آباد، عرب‌آباد، فرح‌آباد، فرحزاد، فرمانیه، فهیم‌آباد، فیشرآباد، قاسم‌آباد، قزل‌قلعه، قصر فیروزه، قلعه ارامنه، قلعه‌مرغی، قلهک، قنات کوثر، قیطریه، کاروان، کاشانک، کاظم‌آباد، کالاد، کامرانیه، کاوسیه، کریم‌آباد، کَن، کهک، کیان‌شهر، گلاب‌دره، گلستان، گلشهر، کوی نصر(گیشا)، لارک، لویزان، مبارک‌آباد، مجیدآباد، مجیدیه، محمودیه، مسگرآباد، مشیریه، ملک‌آباد، منصورآباد، منظریه، منیریه، مهرآباد، مهران، میرداماد(داودیه)، نارمک، نازی‌آباد، نظام‌آباد، نعمت‌آباد، نوروزآباد، نیاوران، نیروی‌ هوایی، وحیدیه، وسک، وصفنارد، ولنجک، ولی عصر، ونک، ویلاشهر، هاشم‌آباد، یاخچی‌آباد، یافت‌آباد، یوسف‌آباد،

شهرک‌ها
۲۲ بهمن، ابوذر، آپادانا، احمد خمینی، آزادی، آزمایش، استاد مطهری، استقلال، آسمان، البرز، المهدی، امام خمینی، امید، امیرالمؤمنین، امیرکبیر، انصار، انقلاب، اکباتان، بستان، بعثت، بوعلی، بهرود، بهمن، پارس، پاس، پاسداران، پرواز، تأمین اجتماعی، تختی، جوادالائمه، چشمه، چیتگر شمالی، خرمنکوب، خودروسازان، دانش، شهرک دانشگاه تهران، دریا، دژبان، راه‌آهن، ژاندارمری، سئول، ساحل، سجاد، سجادیه، سرتیپ رسولی، سعیدیه و حمیدیه، سلیمانیه، شهرک سینمایی غزالی، شاهد، شاهین، شریعتی ،شریف‌آباد، شهرداری، شهید باقری، شهید باهنر، شهید بهشتی، شهید چمران، شهید کمالی، حکیمیه، صاحب‌الزمان، شهرک صدرا، صنایع چوب، طالقانی، شهرک غرب، فاطمیه، فجر، فرهنگیان، فلزات، قائم، قدس، کارمندان، کارمندان دولت، کاظمیه، کلاهدوز، کیان‌شهر، گلستان، گلشهر، شهرک گل‌ها، لاله، مبعث، محلاتی، مسلمین، مسیح‌آبادی، مطهری، میلاد، نفت، شهرک نور، نیروی هوایی، والفجر، وصال، ولی عصر، هما، هواپیمایی کشور

کوی‌ها
کوی ۱۷ شهریور، کوی ارم، کوی ارمکان، کوی آزادی، کوی افسریه، کوی الهام، کوی بانک سپه، کوی بیمه، کوی دانشگاه، کوی زینبیه، کوی سازمان برنامه، کوی سیزده آبان، کوی سینا ،کوی فراز، کوی فردوس، کیهان، کوی مهرآباد، کوی مکانیر، کوی نوبنیاد، کوی نور

آلودگی هوا و طرح زوج و فرد
ارائه یارانه سوخت و تعرفه بالای گمرکی بر خودروهای وارداتی به ایران و در نتیجه افت کیفیت تولیدات خودرو از یک سو و محصور بودن در بین کوه‌ها از ۳ طرف از سوی دیگر موجب شده که تهران به شدت دچار مشکل آلودگی هوا باشد. آلودگی هوا به تنهایی در شهر تهران روزانه حدود ۳۰ نفر به علت آلودگی هوا می‌میرند. این موضوع به دفعات باعث شده تا مسئولان مجبور به تعطیلی مدارس یا تعطیل رسمی شهر شوند. آلودگی هوا در تهران موجب کاهش میانگین ضریب هوشی کودکان، افزایش درصد سقط جنین، کاهش طول عمر، خستگی زودرس و عوارض دیگر می‌گردد.
بنابر نظر برخی از کارشناسان محیط زیست، نخستین زنگ خطر جدی درباره آلودگی هوای تهران در سال ۱۳۷۴ به صدا درآمد، در آن هنگام نزدیک به یکصد نفر از کارشناسان و مدرسان حوزه‌های مرتبط محیط زیست، جغرافیا و شهرسازی در پی نشستی در سالن اجتماعات پارک شهر، متنی موسوم به بیانیه «هوای تهران ۷۴» منتشر کردند که در آن برای نخستین بار از آلودگی هوای پایتخت به عنوان یک «بحران ملی» که راه مقابله با آن “عزم ملی” است، نام برده شد.
این بیانیه عمدتاً بر آثار بهداشتی و بیماری‌زای آلودگی هوا تاکید داشت و نویسندگان آن کوشیدند بر این نکته پافشاری کنند که یکی از علل بیماری‌هایی همچون افسردگی، اضطراب و انواع ناراحتی‌های تنفسی در تهران، آلودگی هوا است و این پدیده را می‌بایست از جمله عوامل قابل توجه مرگ و میر در تهران به شمار آورد.
البته، این بیانیه آنقدر بازتاب نیافت که بتوان تصور کرد که همه فعالیت‌های بعدی مقابله با آلودگی هوا در تهران را مورد تأثیر خود قرار می‌دهد، البته سه سال بعد از صدور بیانیه «هوای تهران ۷۴» توسط «جایکا» (کنسرسیومی از مشاوران بین‌المللی که با محوریت کارشناسان ژاپنی طرح جامع برای کاهش آلودگی هوای تهران را تدوین کردند)، مرگ بین ۷ تا ۹ هزار نفردر تهران – تقریباً هر ساعت یک نفر- بر اثر آلودگی هوا اعلام شد.
بنابر گزارش سازمان‌های مسئول، در بیش از دویست روز از ایام سال غلظت ذرات معلق آنچنان بالا است که گستره دید کامل را به کمتر از پانصد متر کاهش می‌دهد. به همین دلیل ساکنان محدوده دو سوم جنوبی شهر، اغلب تصویر محو و کدری از توچال را می‌بینند. از یک سوم بالای شهر هم دو سوم جنوبی آن به زحمت دیده می‌شود، اغلب هم این بخش از شهر در هاله‌ای از مه-دود خاکستری غرق است و میزان آلودگی در مواقعی از سال به حدی می‌رسد که سازمان‌های مسئول در کشور آن را در مرحله خطرناک و بحرانی اعلام کرده و خواستار ماندن کودکان، سالخوردگان و بیماران قلبی و تنفسی در داخل منزل می‌شوند.
در شرایطی که آلودگی هوا در تهران در وضعیت ناسالم و یا هشدارآمیز قرار می‌گیرد میزان آلاینده‌ها به ویژه گاز منو اکسید کربن و ذرات معلق موجود در هوا، افزایش می‌یابد و مه-دود غلیظی آسمان شهر را می‌پوشاند.
به همین دلیل موقتاً در تهران، طرح محدودیت تردد خودروها در محدوده اداری – تجاری شهر به اجرا در آمده، به موجب این طرح ورود خودروهای شخصی به این محدوده در ساعات اداری به خودروهای دارای پلاک فرد در روزها فرد و خودروهای دارای پلاک زوج در روزهای زوج محدوده شده‌است.

شهرهای خواهر
تهران دارای هشت شهر خواهر است که در زیر آمده‌اند:
استانبول، ترکیه ° پکن، چین(طرح سال 2006) °تشوانه، آفریقای جنوبی (طرح سال 2002) ° سئول، کره جنوبی(1963) ° کاراکاس، ونزوئلا(2005) ° مینسک، بلاروس(2006) ° لس‌آنجلس، آمریکا (پیش از1979) ° هاوانا، کوبا (2001)

 

 

 

فهرست مطالب:

پیشگفتار 1مقدمه 2
برنامه ریزی تسهیلات 4
تجزیه و تحلیل امکان سنجی پروژه 6
بخش اول : مطالعات
فصل اول : مطالعات استان و شهرستان 8
خلاصه اي از بررسي خصوصيات استان تهران 8
وضعيت جغرافيايي 8
شرايط اقليمي 9
باد 9
زمين شناسي 9
زلزله شناسي 9
منابع آب 9
خلاصه اي از بررسي خصوصيات شهر تهران 10
اطلاعات کلي 10
جغرافياي منطقه تهران 10
تاریخچه تهران 11
نام تهران 11
جمعیت 12
دیدنی‌ها 12
موزه‌های تهران 13
بوستان‌ها 13
مکان‌های مذهبی 13
فرودگاه‌ها 13
پایانه‌های مسافربری 14
شبکه راه‌آهن 14
بزرگراه‌ها 14
متروی تهران 14
پارک‌های جنگلی مهم در شهر تهران 15
محلات شهر تهران 15
شهرک‌ها 16
کوی‌ها 16
آلودگی هوا و طرح زوج و فرد 16
شهرهای خواهر 17
فصل دوم : بررسی نمونه های مشابه 18
هتل تبریز 19
هتل بلندمرتبه منچستر (معمار : یان سیمسون) 21
نتایجی از شیوه های معماری آثار نمونه ها 22
فصل سوم : فضاها و استانداردها 23
ضوابط استاندارد کیفیت خدمات گردشگری (سازمان میراث فرهنگی) 24
مقدمه 24
حداقل شرايط لازم براي استاندارد هتل ها 24
ارزيابي امتيازات 25
شرايط کلي 26
پاکيزگي (نگاه کنيد به اتاق خواب ها : خانه داري و کيفيت رختخواب) 26
خدمات کلي 27
خدمات توجه به ميهمان 27
شرايط کلي پذيرش ميهمان 27
رزرواسيون و قيمت ها 28
تسويه حساب ميهمان 28
خدمات حفظ و نگهداري و باربري 29
خدمات رساندن پيغام 29
رستوران 29
خدمات غذا و نوشابه 30
خدمات نوشيدني هاي سرد و گرم 30
خدمات صبحانه 30
خدمات ناهار 31
خدمات شام 31
نوشيدني هاي سرد و گرم و غذاي سبک 31
خدمات عمومي اتاق (Room Service) 32
خدمات غذا در اتاق (ارائه خدامت غذا و نوشيدني به صورت Room Service) 32
تلفن بيداري صبح (سرويس بيدار شدن ميهمان) 33
واکسي 33
لباسشويي 33
اتاق خواب ها – آسايش میهمانان 34
کيفيت کلي 34
خانه داري 34
سجاده و وسايل نماز 34
ابعاد و اندازه ي اتاق 35
کيفيت تخت و تشک خواب 35
کيفيت وسايل و تجهيزات خواب 35
گرمايش ، سرمايش و تهويه هوا 36
روشنايي 36
پنجره ها 36
کيفيت پرده ها 36
کيفيت کف پوش 37
مبلمان اتاق 37
يخچال 38
تلويزيون 38
راديو 39
تلفن ها (همچنين نگاه کنيد به استفاده از تلفن در محوطه هاي عمومي) 39
لوازم تحرير 39
سشوار 40
سوئيت ها 40
متفرقه 40
سرويس هاي بهداشتي – زير دوشي ها ، تسهيلات متصل به اتاق خواب و غيره 41
کيفيت کلي در انواع حمام ها 41
نظافت و پاکيزگي حمام ها 41
وسايل حمام 41
حوله ها و لوازم بهداشتي آرايشي 42
حمام ها و سرويس هاي بهداشتي اتاق ها 42
تعداد حمام ها و دسترسي 42
لگن دستشويي 42
اتاق خواب و توالت ها 42
دسترسي به توالت ها 43
کيفيت غذا 43
کيفيت کلي غذاي ميهمان 43
فضاهاي عمومي 44
کيفيت کلي 44
محوطه ي پذيرش 44
خدمات عمومي 45
رستوران ها 45
نماز خانه 45
محل نشيمن (لابي) 46
گرمايش ، سرمايش ، روشنايي و تهويه 47
راهروها و راه پله ها 47
آسانسورها 47
تلفن عمومي 47
توالت هاي عمومي 48
محل پارک اتومبيل (پارکينگ) 48
محوطه ها و فضاي سبز 49
پيوست ها يا ساختمان هاي جانبي (در صورت وجود) 49
هتل های میراثی 49
فضاها و استانداردها (سازمان برنامه و بودجه) 51
چک لیست فضاها 51
طبقات اتاق های خواب 56
پلان برج 59
تعیین ترکیب اتاق های خواب 60
آنالیز اتاقهای خواب 61
طرح اتاق خواب ها 64
خصوصیات میهمانان هتل 64
مبلمان 65
انواع تخت اتاق های خواب 67
پلانهای اتاق های خواب 67
سوئیت ها 70
پلان سوئیت ها 71
دکوراسیون و تجهیزات داخلی 72
طراحی فضاهای عمومی 73
درب های ورودی و دسترسی از خارج به هتل 75
لابی 76
اهداف برنامه ریزی 76
اهداف طراحی 79
فضاهای عرضه غذا و نوشیدنی 80
اهداف طراحی 82
گنجايش رستوران و پيشخوان عرضه نوشيدني براي هتلهايي با ظفيت هاي مختلف 83
فضاهای برگزای مراسم و فعالیت ها (FUNCTION SPACE) 86
خصوصیات فضاهای مخصوص برگزای مراسم و فعالیت ها 87
فضاهای ورزشی 91
چك ليست براي اماكن سلامت جسماني 92
امکانات ورزشی بر حسب نوع هتل 93
استخر شنا 93
کلوپ بدنسازی- ورزشی 94
پارکینگ 95
تعداد توقف مورد نیاز برای انواع هتل ها به ازاء اتاق 96
تجزيه و تحليل پاركينگ 97
علائم و نمادها 99
دفاتر اداری 101
پلان دفاتر اداری 101
پیشخوان و دفتر لابی 102
چك ليست براي تجهيزات و وسايل دفتر لابي 103
دفتر حسابداری 104
دفتر مدیر اجرایی 105
دفاتر فروش و تداکات 106
فضاهای خدماتی پشتیبانی (دور از دید) 106
فضاهای آماده سازی غذا و انبار آذوقه 107
آشپزخانه 107
طراحی آشپزخانه اصلی 108
چك ليست آشپزخانه 109
طراحی فضای انبارهای آذوقه و نوشیدنی 110
پلان آشپزخانه 110
فضای بارانداز دریافت مواد اولیه، زباله و انبار عمومی 111
نواحی و فضاهای مربوط به کارکنان 112
دفاتر پرسنل و ثبت ساعات ورود و خروج 112
رختکن ها وتوالتها 113
غذاخوری کارکنان 113
اسکان کارکنان 113
رختشویخانه و خانه داری 113
پلان فضاهای خدماتی دور از دید (پشتیبان) 115
بخش مهندسی و تاسیسات مکانیکی 116
فضاها و استانداردها (نویفرت) 116
طرح كلي هتل و فضاهاي مورد نياز 117
رستوران‌ها- ارايه خدمات غذايي 119
آشپزخانه هتل 121
آرایش های مختلف از اتاق و نقشه های حمام 123
طرح‌هاي مختلف اتاق میهمان 124
هتل ها : مثال ها 128
بخش دوم : طراحی هتل تفریحی و گردشگری
فصل اول : مطالعات تحلیلی 129
مبانی نظری طراحی 129
طراحی ومعماری 129
دیدگاه هایی در مورد طراحی 130
تعریف پروژه 131
سایت انتخابی 132
مشخصات جغرافیایی و اقلیمی منطقه 132
دلایل انتخاب سایت 133
فضاهای مورد نظر در طراحی هتل تفریحی – گردشگری 134
ویژگی های منطقه بیست و دو شهر تهران 140
جمعیت منطقه بیست و دو 140
سرانه های منطقه بیست و دو 141
فصل دوم : ویژگی ها و موقعیت سایت – شناخت و تحلیل سایت 142
معرفی و تحلیل سایت 142
موقعیت سایت در مقیاس استانی 142
موقعیت سایت در مقیاس شهری 143
موقعیت سایت در مقیاس منطقه ای 144
موقعیت سایت در مقیاس محله ای 145
دسترسی و ارتباط سایت با شبکه ارتباطی شهری 146
دسترسی و ارتباط سایت با شبکه ارتباطی شهری (طرح تفضیلی) 147
بررسی کاربری های مهم در اطراف سایت 148
نحوه دسترسی وسایل نقلیه عمومی به سایت 149
بررسی دید و منظر مطلوب و ایده آل 150
موقعیت دقیق سایت پلان با توجه به محور های غالب 151
فصل سوم : روند فیزیکی طراحی 153
اتودهای اولیه تا شکل گیری نهایی 154
دیاگرام ارتباطی فضاها 155
توصیف ایده کلی طرح 163
ویژگی های کانسپت (ارتباط با سایت) 165
موقعیت کانسپت در داخل سایت 165
تفکیک بر اساس استفاده کنندگان 165
دستیابی به نقاط تاکید بصری 166
تغییرات و توسعه پذیری کانسپت با توجه به سایت 167
جلوگیری از ترافیک و آلودگی صوتی 168
فصل چهارم : نقشه های طرح پیشنهادی 169
فهرست منابع 186

 

فهرست جداول
جدول اطلاعات برنامه ریزی و تجاری که برای یک هتل 200 اتاقه لازم است 7
جدول ارقام معمول برای برآوردهای اولیه 10
جدول پارک‌های جنگلی مهم در شهر تهران 20
جدول ارزيابي امتيازات 33
جدول شرايط کلي 34
جدول خدمات کلي 36
جدول شرايط کلي پذيرش ميهمان 36
جدول رزرواسيون و قيمت ها 37
جدول تسويه حساب ميهمان 38
جدول خدمات حفظ و نگهداري و باربري 38
جدول خدمات رساندن پيغام 39
جدول خدمات رستوران 39
جدول خدمات غذا و نوشابه 40
جدول خدمات نوشيدني هاي سرد و گرم 40
جدول خدمات صبحانه 41
جدول خدمات ناهار 41
جدول خدمات شام 42
جدول خدمات نوشيدني هاي سرد و گرم و غذاي سبک 42
جدول خدمات غذا در اتاق (ارائه خدامت غذا و نوشيدني به صورت ROOM SERVICE) 43
جدول خدمات تلفن بيداري صبح (سرويس بيدار شدن ميهمان) 44
جدول خدمات واکسي 44
جدول خدمات لباسشويي 44
جدول کيفيت کلي 45
جدول خدمات خانه داري 45
جدول ابعاد و اندازه ي اتاق 46
جدول کيفيت تخت و تشک خواب 46
جدول کيفيت وسايل و تجهيزات خواب 47
جدول خدمات گرمايش ، سرمايش و تهويه هوا 47
جدول خدمات روشنايي 47
جدول کيفيت پرده ها 48
جدول کيفيت کف پوش 49
جدول مبلمان اتاق 49
جدول خدمات يخچال 50
جدول خدمات تلويزيون 51
جدول خدمات تلفن ها 52
جدول خدمات لوازم تحرير 52
جدول سوئيت ها 53
جدول خدمات متفرقه 53
جدول کيفيت کلي در انواع حمام ها 54
جدول خدمات وسايل حمام 55
جدول خدمات حوله ها و لوازم بهداشتي آرايشي 55
جدول خدمات حمام ها و سرويس هاي بهداشتي اتاق ها 55
جدول کيفيت کلي غذاي ميهمان 57
جدول کيفيت کلي 58
جدول خدمات محوطه ي پذيرش 59
جدول خدمات رستوران ها 60
جدول کیفیت محل نشيمن (لابي) 62
جدول خدمات گرمايش ، سرمايش ، روشنايي و تهويه 62
جدول خدمات راهروها و راه پله ها 62
جدول خدمات آسانسورها 63
جدول خدمات تلفن عمومي 63
جدول کیفیت توالت هاي عمومي 64
جدول محل پارک اتومبيل (پارکينگ) 64
جدول کیفیت محوطه ها و فضاي سبز 65
جدول هتل های میراثی 65
جدول چک لیست فضاها 68
جدول خصوصیات میهمانان هتل 86
جدول مبلمان 87
جدول انواع تخت اتاق های خواب 89
جدول انواع مختلف سوئیت ها 94
جدول دکوراسیون و تجهیزات داخلی 96
جدول طراحی فضاهای عمومی 97
جدول اهداف برنامه ریزی 102
جدول فضاهای عرضه غذا و نوشیدنی 107
جدول گنجايش رستوران و پيشخوان عرضه نوشيدني براي هتلهايي با ظفيت هاي مختلف 113
جدول خصوصیات فضاهای مخصوص برگزای مراسم و فعالیت ها 118
جدول فضاهای ورزشی 123
جدول چك ليست براي اماكن سلامت جسماني 125
جدول امکانات ورزشی بر حسب نوع هتل 126
جدول تعداد توقف مورد نیاز برای انواع هتل ها به ازاء اتاق 131
جدول تجزيه و تحليل پاركينگ 132
جدول چك ليست براي تجهيزات و وسايل دفتر لابي 140
جدول چك ليست آشپزخانه 148
جدول طراحی فضای انبارهای آذوقه و نوشیدنی 149
جدول آشپزخانه هتل 162
جدول فضاهای مورد نظر در طراحی هتل تفریحی – گردشگری 179
جدول جمعیت منطقه بیست و دو 187
جدول سرانه های منطقه بیست و دو 188
دیاگرام چیدمان فضاهای عمومی 202
دیاگرام فضای مخصوص مراسم و فعالیت ها 203
دیاگرام دفتر لابي 204
دیاگرام دفتر حسابداري 205
دیاگرام دفاتر فروش و مدیران اجرایی 206
دیاگرام مجاورت خدمات دور از دید پشتیبانی 207
دیاگرام مجاورت خدمات غذایی 208
دیاگرام مجاورت بارانداز دریافت و انبار 209
دیاگرام مجاورت فضاهای مربوط به کارکنان 210
دیاگرام مجاورت فضاهای رختشویخانه و خانه داری 211
دیاگرام مجاورت فضاهای مهندسی 212

 

 

 

**************************************************************************

 

برای خرید آنلاین از زیر اقدام نمائید.

در پایان خرید ، لینک دانلود فایل نمایش داده می شود و به ایمیل شما ارسال خواهد شد. راهنمای خرید و دانلود فایل

فرمت رساله: word

حجم فایل ها: 9 مگابایت

نظر و دیدگاه خود را بفرستید



فاطمه گفت:

سلام من اگه فقط فایل کدی نقشه ها رو بخام چقد میشه و چجوری میشه خرید؟

فاطمه گفت:

در رساله ارجاعات انجام شده است؟

پاسخ به : فاطمه
:

Chrome 38.0.2125.101 Windows 7

در رساله ارجاعات انجام شده است؟

پاسخ به : فاطمه
:

Chrome 38.0.2125.101 Windows 7

سلام من اگه فقط فایل کدی نقشه ها رو بخام چقد میشه و چجوری میشه خرید؟

با سلام
بله انجام شده است.
خیر جداگانه ارسال نمی شود.

فول پکیج جامع آموزش اسکچاپ 2019




اولین و قوی ترین پکیج جامع آموزش اسکچاپ 2019 و ویری نکست + آرشیو متریال و مبلمان و صحنه های آماده رندر حرفه ای در فلش مموری (برای اسکچاپ 2016 تا 2019) / آموزش ها از صفر تا صد از مبتدی تا پیشرفته شامل تمامی مباحث از مدلسازی تا رندرگیری

قیمت: 1.500.000 تومان