دانلود مقاله پاورپوینت بادگیر,دانلود پروژه تنظیم شرایط محیطی 2,پروژه پاورپوینت تنظیم شرایط محیطی,مقاله پاورپوینت درباراه بادگیر

اهمیت ”باد ”در طرح و ساخت محیط مسکونی از دیر باز مورد توجه بوده است.ارسطو چهار قرن قبل از میلاد و ویترویرس معمارروسی یک قرن قبل از میلاداز روش استفادۀ باد در معماری و شهر سازی صحبت می کنند. در کشور ما در طی قرون متمادی تمام ساختمانها با توجه به اقلیم و شرایط محیطی ساخته می شده است. آفتاب، باد، رطوبت، سرما،گرما و به طور کلی شرایط آب و هوایی و جغرافیایی تأثیر مستقیمی در معماری سنتی ایران در مناطق مختلف داشته است.

پروژه پاورپوینت تنظیم شرایط محیطی - بادگیر 75 اسلاید,مقاله بادگیر,دانلود مقاله درباره بادگیر,مقاله پاورپوینت بادگیر,پروژه پاورپوینت بادگیر,مقاله کامل درباره بادگیر,تحقیق درباره بادگیر,دانلود پاورپوینت بادگیر,دانلود پروژه تنظیم شرایط محیطی,عناصر بادگیر,بادگیر در معماری ایران,انواع بادگیر,مقاله برای بادگیر,پروژه آماده معماری,مقاله آماده معماری,بارزترین روش تهویه طبیعی ساختمان“باد گیر“ است. بادگیرهایی با اشکال مختلف در بسیاری از شهرهای مرکزی وجنوبی ایران بر . حسب“ سرعت“ و ”جهت باد ”مطلوب طراحی و اجراء شده اند.

از نامهای باستانی و گوناگون آن مانند واتفر، بادهنج، باتخان ، خیشود، بر می آید که پدیدهای بس کهن است.باد پس از برخورد با سقف فوقانی به دالانهایی هدایت می شود که با سطح آب داخل حوض خانه برخورد کرده ( مثل بادگیر باغ دولت آباد یزد) و فضای داخل اتاق را خنک می کند و در مناطق مرطوب باد فقط از کانال های خشک عبور می کند (مثل بادگیرهای بنادر جنوبی).فضای اتاق را تهویه می کند.

طرز کار بادگیر,عملکرد بادگیر در معماری ایران,مقاله در مورد بادگیر

شیوه ساختن بادگیر

معماران محلی برای ساختن بادگیر از پشت بام خانه و از جایی که مشرف به اتاق کوچکی است که برای بادگیر اختصاص داده اند با خشت یا آجر، تنوره بادگیر را با مقطع مستطیل می چینند تا به ارتفاع معینی برسد .

سپس بالای این تنوره ها چهار دیواره را در دو چوب به شکل ضربدری «×» می گذارند. به گونه ای که دو سمت هر چوب در دو زاویه ی مقطع قرار بگیرد و سپس دیوار های سمت شرق و غرب و جنوب بادگیر را دو تا پنج و دو دهم متر بالا می آورند .

سپس در قسمت شمال که رو به باد «اصفهانی» است با نیم خشت یا آجر نیمه به عرض شش سانتیمتر، روی تنور را تا ا رتفاع معینی می

چینند. ارتفاع این تیغه ها 40 سانتیمتر بلندتر از سایر دیوارها است این تیغه ها را « پایه» می نامند که نوعی باد شکن محسوب می شوند و از لحاظ معماری هم فوایدی دارد .

دانلود مقاله درباره بادگیر,بادگیر در معماری ایران,انواع بادگیر,مصالح بادگیر
عرض بین دو تیغه را در اصطلاح « چشمه» می نامند. بین 40 تا 60 سانتیمتر است. تعداد چشمه های هر بادگیر بستگی به عرض اتاق

دارد. به طوری که برای اتاق عرض بین سه و پنج وهفت متر به ترتیب پنج و هفت و یازده چشمه می گذارند.

به طوری که چیدن آجرها به این ترتیب علاوه بر استحکام بادگیر به زیبایی ظاهری آن نیز می افزاید. گاهی اوقات کف پشت بام را کاه گل می کنند.

سپس یک ردیف آجر روی آن می چینند. فاصله بین آجرها را با گچ و خاک بند کشی. بعضی از افراد که امکان مالی بیشتری دارند روی دیواره چشمه هایی بادگیر را گچگیری می کنند . تعداد چشمه های هر بادگیر با بزرگی بادگیر ارتباط مستقیمی دارد. از طرفی تعداد چشمه های هر طرف بادگیر با شدت باد همان طرف ودر مجموع باد هوای هر منطقه ارتباط دارد
در بعضی خانه ها گاهی برای فصل زمستان که احتیاج به بادگیر نیستچشمه های بادگیر را با آجر یا خشت تیغه می کنند، یا چنان چه در قسمت پایین بادگیر دریچه هایی کار گذاشته شوند ان را می بندند .

شیوه ساختن بادگیر,نقشه بادگیر,نحوه کار بادگیر,مقاله بادگیر,پلان بادگیر در معماری ایران

این کار هر سال اواخر پاییز و در آستانه زمستان شکل می گیرد از آن جایی که در اتاقک زیر بادگیر در تابستان اهل خانه استراحت می کنند احتمال دارد پرندگان به ویژه کبوتران در چشمه های بادگیر آشیانه کنند و فضولات آنها به پایین بریزد. بنابراین برای جلوگیری از این کار چشمه های بادگیر را با توری سیمی یا نرده های چوبی می پوشانند .

 

 

تصاویر فایل:

پروژه پاورپوینت تنظیم شرایط محیطی - بادگیر 75 اسلاید,مقاله بادگیر,دانلود مقاله درباره بادگیر,مقاله پاورپوینت بادگیر,پروژه پاورپوینت بادگیر,مقاله کامل درباره بادگیر,تحقیق درباره بادگیر,دانلود پاورپوینت بادگیر,دانلود پروژه تنظیم شرایط محیطی,عناصر بادگیر,بادگیر در معماری ایران,انواع بادگیر,مقاله برای بادگیر,پروژه آماده معماری,مقاله آماده معماری,مقاله بادگیر,دانلود مقاله درباره بادگیر,مقاله پاورپوینت بادگیر,پروژه پاورپوینت بادگیر,مقاله کامل درباره بادگیر,تحقیق درباره بادگیر,دانلود پاورپوینت بادگیر,دانلود پروژه تنظیم شرایط محیطی,عناصر بادگیر,بادگیر در معماری ایران,انواع بادگیر,مقاله برای بادگیر,پروژه آماده معماری,مقاله آماده معماری,پروژه پاورپوینت بادگیر,مقاله کامل درباره بادگیر,تحقیق درباره بادگیر,دانلود پاورپوینت بادگیر,دانلود پروژه تنظیم شرایط محیطی,عناصر بادگیر,بادگیر در معماری ایران,انواع بادگیر,مقاله برای بادگیر,پروژه آماده معماری,مقاله آماده معماری,

تحقیق درباره بادگیر,دانلود پاورپوینت بادگیر,دانلود پروژه تنظیم شرایط محیطی,عناصر بادگیر,بادگیر در معماری ایران,انواع بادگیر,مقاله برای بادگیر,پروژه آماده معماری,مقاله آماده معماری,عناصر بادگیر,بادگیر در معماری ایران,انواع بادگیر,مقاله برای بادگیر,پروژه آماده معماری,مقاله آماده معماری,

 

خرید آنلاین:

در پایان خرید ، لینک دانلود فایل نمایش داده می شود و به ایمیل شما ارسال خواهد شد. راهنمای خرید و دانلود فایل
  • فرمت فایل: pptx – حجم فایل: 7 مگابایت
  • برای دریافت پروژه های بیشتری برای درس تنظیم شرایط محیطی  اینجا را کلیک نمایید.