صفحه اینستاگرام پارساکد

نمایش دسته بندی مطالب

لیست مطالب صفحه اصلی

پروژه کامل روستا 2 – روستای بهرام آباد اسلامشهر 84 اسلاید + 23 صفحه و نقشه های اتوکد

وضعیت جغرافیایی شهرستان اسلامشهر

شهرستان اسلامشهر یکی از شهرستان های استان تهران می باشد که در جنوب غربی این استان واقع شده است . این شهرستان از شمال به شهر تهران و شهرستان شهریار از غرب به شهرستان رباط کریم از جنوب به شهرستان ری و از شرق به شهر تهران و شهرستان ری محدود می شود . شهر اسلامشر تا شهر تهران ۲۰ کیلومتر فاصله دارد .

دانلود پروژه کامل روستا,پروژه روستا 1,دانلود پروژه روستا در تهران,پروژه کامل روستای بهرام آباد اسلامشهر,پروژه پاورپوینت روستا,دانلود پروژه کامل درس روستا 2,طرح هادی روستای بهارم آباد اسلامشهر,دانلود پروژه پاورپوینت روستا 1 و2,نقشه روستا بهرام آباد اسلامشهر,دانلود پروژه درس روستا,پروژه درس روستا,پروژه روستا,پروژه کامل روستا,دانلود پروژه آماده روستا 1و2,پروژه آماده درس روستا,پروژه روستا در تهران,پروژه روستا در اطراف تهران

این شهرستان طبق آخرین تقسیمات سیاسی – اداری کشور ( 1376 ) دارای دو بخش مرکزی ( به مرکزیت اسلامشهر ) و چهار دانگه ( به مرکزیت چهار دانگه ) و 4 دهستان به نامهای صالح آباد ( به مرکزیت روستای صالح آباد ) ، دهستان ده عباس ( به مرکزیت روستای ده عباس ) و دهستان فیروز بهرام ( به مرکزیت روستای فیروز بهرام ) و دهستان چهار دانگه ( به مرکزیت روستای چهار دانگه ) می باشد .

جغرافیای طبیعی
زمین شناسی و توپوگرافی
شهرستان اسلامشهر به طور کلی قسمتی از دشت صاف و هموار تهران محسوب می گردد که از آبرفت های سیلابی دامنه ی جنوبی ارتفاعات توچال و آبرفت های کوه آراد تشکیل یافته است . شهرستان اسلامشهر جزء دشت های استان تهران محسوب می گردد .

1- به طور کلی از رسوبات سیلابی و آبرفت های رودخانه کوهپایه های جنوبی شکل گرفته است .
2- این دشت از شمال به کوهپایه های دامنه ی جنوبی البرز مرکزی و از جنوب به شوره زارهای حاشیه ی کویر داخلی و یا رودخانه های شور منتهی به آن ها محدود می شود .
3- شیب کلی شبکه ی آبی از شمال به جنوب است که در شمال ، حوضه ی آبگیر و در جنوب حوضه های آبریز شوره زارهای جنوبی است .
منابع آب و پوشش گیاهی
آب و هوای منطقه اسلامشهر از نوع نیمه صحرایی است ، پوشش گیاهی منطقه تنها خار و بوته استپ های صحرایی خصوصاً در دامنه ارتفاعات دیده می شوند .
سه عامل جغرافیایی در نوع آب و هوای شهرستان اسلامشهر نقش موثریایفا می نمایند :
1- دشت کویر 2- رشته کوه های البرز 3- بادهای مرطوب و باران آور غربی
دما
مطابق آمار مربوط به ایستگاه هواشناسی مهرآباد در سال 1378 ، میانگین درجه حرارت منطقه 6/16 درجه سانتی گراد حداکثر دمای منطقه 5/36 درجه سانتی گراد در تیر ماه و حداقل آن 2- درجه سانتی گراد در دی ماه می باشد .
میانگین بارش سالانه ی ایستگاه مهرآباد 220 میلی متر می باشد . بیشترین میزان بارش در بهمن ماه ( 50 میلی متر ) و کمترین آن در مرداد و شهریور ماه می باشد . بیشترین میزان رطوبت در دی ماه 76 درصد و کمترین آن در خرداد ماه 15 درصد و تعداد روزهای یخبندان نیز 26 روز در سال می باشد . چگونگی وزش بادهای منطقه تابع دماهای غربی می باشد .
در سال 1375 از آهنگ رشد شتابان جمعیت کاسته شده است در همین سال جمعیت شهرستان به 402102 نفر رسیده است که نرخ رشد 73/3 درصد را نشان می دهد . ملاحظه می شود که طی 30 سال ، تعداد 374749 نفر به کل جمعیت شهرستان اضافه شده است .
در سال 1375 ، نسبت با سوادی بین نقاط روستایی 11/87 درصد و 31/80 درصد بوده است . بین مردان و زنان نسبت با سوادی نقاط روستایی از میانگین شهرستان و نقاط شهری پائین تر می باشد .

عمده کشاورزی در گروه عمده « عمده فروشی و خرده فروشی ، تعمیر وسایل نقلیه موتوری ، موتور سیکلت و کالاهای شخصی و خانگی » 70/6 درصد ، 98/15 درصد ، 57/37 درصد و 75/39 درصد بوده است .
روستای بهرام آباد نیز به عنوان یک سکونتگاه روستایی با شاخص ها و خصوصیا شهری در حریم شهرداری اسلامشهر واقع شده است ، از طرف دیگر استقرار روستا در کنار اتوبان تهران – ساوه دسترسی آسان به شبکه های ارتباطی و وجود کانون های پر قدرت جمعیتی نظیر تهران و اسلامشهر در اطراف روستا ، خصیصه های مرکزیت را از این روستا سلب کرده و بدین خاطر روستای بهرام آباد فاقد حوزه ی نفوذ است . فقدان خدمات رفاهی ، آموزشی ، بهداشتی – درمانی در روستا نیز به عنوان یک عامل منفی عمل کرده و خود روستا از نظر خدماتی تحت نفوذ نقاط پر جمعیت قرار گرفته است . در نتیجه روستای بهرام آباد از نظر خدمات درمانی ( درمانگاه ) و خدمات فرهنگی و خرید های عمده متکی به اسلامشهر می باشد . بیشترین ارتباط خدماتی روستایی به ترتیب اسلامشهر ( به عنوان مرکز بخش و شهرستان ، ده عباس ( به عنوان مرکز دهستان ) و شهر تهران می باشد .
بر اساس آخرین تقسیمات اداری – سیاسی کشور ، روستای بهرام آباد یکی از روستاهای بخش مرکزی شهرستان اسلامشهر و دهستان ده عباس می باشد . ای روستا در 2 کیلومتری شرق اسلامشهر و در حاشیه شمالی کیلومتر 10 اتوبان تهران – ساوه قرار دارد و از شمال به روستای ترشنبه از غرب به موسی آباد و شهر اسلامشهر از جنوب به اتوبان تهران – ساوه و روستای ده عباس و از شرق به روستای ملک آباد محدود می شود . فاصله روستا تا مرکز دهستان ( ده عباس ) یک کیلومتر و تا شهر اسلامشهر 2 کیلومتر و تا تهران 10 کیلومتر می باشد .
این منطقه جزء کوچکی از دشت تهران محسوب می شود و از آبرفت سیلابی رودخانه کرج به تکامل زمین ساختی رسیده است . روستای بهرام آباد با شیب نامحسوس شمالی – جنوبی در حاشیه ی شمالی اتوبان تهران – ساوه واقع شده و دارای خاک عمیق با بافت ریز است . منطقه ای که روستا در آن استقرار پیدا کرده صاف و هموار بوده و هیچ عارضه ی طبیعی در اطراف آن به چشم نمی خورد . از نظر آب و هوایی نیز روستا دارای ویژگی های آب و هوایی نیمه خشک بیابانی است .

میانگین بارش سالانه از نظر وزش باد روستا تحت تأثیر بادهای غربی است و باد محلی شهریار نیز در فصولی از سال باد غالب روستا به حساب می آید .
بیشترین شدت وزش باد در فصل بهار و زمستان است . درکل می توان گفت کویرهای جنوبی و رشته کوه های البرز تمام عناصر آب و هوایی روستا را تحت تأثیر قرار می دهد و تیپ اقلیمی روستا را به صورت نیمه خشک بیابانی درآورده است .
با توجه به آمار فوق می توان نتیجه گرفت که منطقه مورد مطالعه زلزله خیز بوده است . مهمترین گسل های منطقه عبارتند از : گسل کهریزک در جنوب منطقه ، گسل ری و پارچین در شرق منطقه به جز زلزله هیچ عارضه ی دیگری روستا را تحت تأثیر قرار نمی دهد .
تعیین محدوده ی اراضی کشاورزی و منابع طبیعی روستا
اراضی روستای بهرام آباد در چهار جهت جغرافیایی روستا پراکنده است . از شمال اراضی روستا تا خط راه آهن امتداد دارد . از غرب نیز اراضی روستا تا آخرین ساخت و سازهای موسی آباد و اسلامشهر شهر امتداد می یابد .
به علت گسترش ساخت و سازهای عمومی رفته و حتی محدوده میدان نماز اسلامشهر قبلاً از اراضی روستای بهرام آباد محسوب می شده است . از طرف جنوب نیز قسمتی از اراضی پیین دست اتوبان تهران – ساوه جزو زمین های این روستا به حساب می آید . در این قسمت نیز اراضی روستا به زمین های روستای ده عباس محدود می شود . از طرف شرق نیز اراضی روستا به شعاع تقریبی5/2 کیلومتربه روستای ملک آباد محدود می گردد. روستا فاقد هر گونه منابع طبیعی است .
تنها عارضه طبیعی روستا باغات و اراضی کشاورزی است که در محدوده های یاد شده پراکنده هستند . تا سال های قبل از انقلاب اسلامی روستا بهرام آباد از نعمت وفور آب کشاورزی بهره مند بوده است . هم اکنون این رشته قنات ها خشک شده است .
هم اکنون منابع آب کشاورزی روستا در دو حلقه چاه عمیق و یک حلقه چاه نیمه عمیق خلاصه می شود . در اطراف روستا هیچ نوع منبع ابی سطح الارضی نظیر رودخانه و چشمه وجود ندارد .
آب آشامیدنی
آب آشامیدنی روستا از یک حلقه چاه عمیق به عمق 120 متر تأمین می شود . تا قبل از حفر این چاه یک حلقه چاه نیمه عمیق که در 50 متری غرب چاه فعلی واقع شده آب آشامیدنی روستا را تأمین می کرد .
روستای بهرام آباد در سال 1355 یک روستای کوچک با جمعیت 279 نفر و 58 خانوار و با بعد خانوار 8/4 نفر بوده است . در سال 1365 ، روستا با یک افزایش بی سابقه ی جمعیتی رو به رو می شود .
در سال 1365 ، جمعیت روستا به 310 خانوار و 1531 نفر می رسد و بعد خانوار نیز در همین سال 9/4 نفـر بـوده است . نرخ رشد جمعیت طی ده سال ( 1355 تا 1365 ) 56/18 درصد بوده است .
روستای بهرام آباد بعد از انقلاب اسلامی شروع به رشد کرده و هم اکنون بصورت یک حومه ی نسبتاً پر جمعیت روستایی در آمده است .
بر اساس آمار سال 1375 ، این روستا ، دارای 413 خانوار 1959 نفر جمعیت با بعد خانوار 7/4 نفر بوده که نسبت به دوره ی قبل از آهنگ رشد جمعیت روستا کاسته شده است . نرخ رشد جمعیت طی 10 سال ( 1365 تا 1375 ) معادل 5/2 درصد می باشد . از سال 1375 تا سال 1380 ، تعداد 24 نفر و نیز 18 خانوار از روستا مهاجرت کرده اند .
همچنین به علت کنترل شدید ساخت و ساز در این روستا توسط شهرداری منطقه 18 تا چند سال پیش و اخیراً توسط شهرداری اسلامشهر روستا کشش جمعیتی خود را از دست داده و در نتیجه روند مهاجر فرصتی بر آن حاکم شده است . علاوه بر جمعیت خالص روستا ، تعداد 12 خانوار و 59 نفر از افـاغنه در روستا ساکن هستند که جمعیت ناخالص روستا به 1992 نفر می رسد .

 

و…

 

 

تصاویر نقشه ها:

1-13-2016 10-02-41 PMدانلود پروژه درس روستا,پروژه درس روستا,پروژه روستا,پروژه کامل روستا,دانلود پروژه آماده روستا 1و2,پروژه آماده درس روستا,پروژه روستا در تهران,پروژه روستا در اطراف تهران1-13-2016 10-03-18 PM

تصاویر فایل پاورپوینت:

دانلود پروژه کامل روستا,پروژه روستا 1,دانلود پروژه روستا در تهران,پروژه کامل روستای بهرام آباد اسلامشهر,پروژه پاورپوینت روستا,دانلود پروژه کامل درس روستا 2,طرح هادی روستای بهارم آباد اسلامشهر,دانلود پروژه پاورپوینت روستا 1 و2,نقشه روستا بهرام آباد اسلامشهر,دانلود پروژه درس روستا,پروژه درس روستا,پروژه روستا,پروژه کامل روستا,دانلود پروژه آماده روستا 1و2,پروژه آماده درس روستا,پروژه روستا در تهران,پروژه روستا در اطراف تهرانپروژه کامل روستای بهرام آباد اسلامشهر,پروژه پاورپوینت روستا,دانلود پروژه کامل درس روستا 2,طرح هادی روستای بهارم آباد اسلامشهر,دانلود پروژه پاورپوینت روستا 1 و2,نقشه روستا بهرام آباد اسلامشهر,دانلود پروژه درس روستا,پروژه درس روستا,پروژه روستا,پروژه کامل روستا,دانلود پروژه آماده روستا 1و2,پروژه آماده درس روستا,پروژه روستا در تهران,پروژه روستا در اطراف تهراندانلود پروژه کامل درس روستا 2,طرح هادی روستای بهارم آباد اسلامشهر,دانلود پروژه پاورپوینت روستا 1 و2,نقشه روستا بهرام آباد اسلامشهر,دانلود پروژه درس روستا,پروژه درس روستا,پروژه روستا,پروژه کامل روستا,دانلود پروژه آماده روستا 1و2,پروژه آماده درس روستا,پروژه روستا در تهران,پروژه روستا در اطراف تهران

دانلود پروژه پاورپوینت روستا 1 و2,نقشه روستا بهرام آباد اسلامشهر,دانلود پروژه درس روستا,پروژه درس روستا,پروژه روستا,پروژه کامل روستا,دانلود پروژه آماده روستا 1و2,پروژه آماده درس روستا,پروژه روستا در تهران,پروژه روستا در اطراف تهران

تصاویر فایل طرح هادی:

1-13-2016 9-50-14 PM

 

خرید آنلاین:

در پایان خرید ، لینک دانلود فایل نمایش داده می شود و به ایمیل شما ارسال خواهد شد. راهنمای خرید و دانلود فایل
  • فرمت فایل ها: dwg – pptx – word – jpg – حجم فایل ها: 38 مگابایت
  • برای دریافت پروژه های بیشتری از درس روستا اینجا را کلیک نمایید.

نظر و دیدگاه خود را بفرستید



محمود ملک محمودی گفت:

سلام علی جان!
خسته نباشی!
ممنون که همچین فضائی رو برای دانشجوهای معماری ایجاد کردی تا مشکلاتشون برای دسترسی به مطالب معماری کمتر بشه! 🙂
می خواستم بدونم پلان های مجموعه کاخ های سعد آباد رو در آرشیوت داری؟؟؟ یا حتی اگه میشه پاورپوینت مجموعه ی سعد آباد؟؟؟ چهار شنبه تحویل دارم!!!! ممنون!

سلام محمود جان سلامت باشی
ممنون از تعریف و تمجیدت…انجام وظیفه اس…
مجموعه سعدآباد فقط همون اطلاعات رو دارم.
موفق و پیروز باشی

narraah گفت:

salam in filero dl kardam amma naghshahaye cado baz nemikone chera?mishe naghsheharo baram mail konid lotfan?

سلام علی جان.دمت گرم که به فکر ما دانشجو هایی . یچندتانقشه های ویلای برام ارسال میکنی

mary9327 گفت:

salam, man poroje rustaye bahram abad ra download kardam. vali naghsheha baz nemishan, password mikhad va mizanam vali baz nemishan. lotfan rahnamaei farmaeid

سلام
رمز فایل دانلودی در بالا درج شده است.

motefavet گفت:

salam mamnoon babate etelaate khobi k dat ekhtiyare daneshjoa mizariiin ……..mofaq bashiiiin

ROYA KING BAX گفت:

سلام
من چندتا پروژه دارم میخوام بفروشم
پروژه روستای منجیل آباد
پروژه متره
طرح و….

محمد گفت:

با سلام و احترام ، وقتتون بخیر و خسته نباشید. پروژه روستای بهرام آباد واقعا کامل بود. واقعا سایت بینظیری دارین. ممنونم از شما

احسان گفت:

سلام عالی بود ممنون از شما

نسترن گفت:

سلام من فایل روستای بهرام اباد رو خریداری کردم. خیلی کامل بود. ممنونم

فول پکیج جامع آموزش اسکچاپ 2019




اولین و قوی ترین پکیج جامع آموزش اسکچاپ 2019 و ویری نکست + آرشیو متریال و مبلمان و صحنه های آماده رندر حرفه ای در فلش مموری (برای اسکچاپ 2016 تا 2019) / آموزش ها از صفر تا صد از مبتدی تا پیشرفته شامل تمامی مباحث از مدلسازی تا رندرگیری

قیمت: 1.500.000 تومان