صفحه اینستاگرام پارساکد

نمایش دسته بندی مطالب

لیست مطالب صفحه اصلی

پروژه عناصر و جزئیات ساختمانی – انواع نماسازی و نحوه ی اجرای آن 90 اسلاید

عنوان : پروژه عناصر و جزئیات ساختمانی

موضوع : انواع نماسازی و نحوه ی اجرای آن 90 اسلایدنماسازی با آجر سه سانتی متری

ارسال شده از :آرشیو سایت

نماسازی با آجر سه سانتی متری

 امروزه برای نماسازی آجری ، بیشتر از آجرهایی که دارای  3 سانتی متـر ضـخامت می باشد استفـاده می کـنند. در ین شیوه ، آجـرکاری با رعـایت حدود 5 سانتی متر فاصله از سفـت کاری اجرا می شود. بدیهی است  ضخامت آجر 3 سانتی که آجر پلاک نیز گفته می شود ، 2 سانتی متر و حـدود 3 سانتی متر نیـز برای ملات پشت آجر در نظر گرفته می شود. قابل ذکر است که این روش ، کاملاً غلط می باشد ، زیرا این شیوه اجـرای نماسازی آجـری ، هرگز پیوندی با سفت کاری نداشته و در اثر کـمترین تحـرک در مـقابل زلـزله ، خطـر جدا شدن آن از نما در پیش خـواهد بود.

پروژه عناصر و جزئیات ساختمانی - عناصر و جزئیات - نماسازی - سایت بزرگ معماری - پارسی کد

امیدوارم از این پروژه که از آرشیو سایت ارسال شده راضی باشید.

از همینجا از شما عزیزان درخواست دارم هر اطلاعاتی که در ارتباط با رشته معماری و عمران در اختیار دارید برایم ارسال کنید تا با نام خودتان در سایت انتشار بدم و بقیه دوستان هم استفاده کنند.

برای دانلود به ادامه مطلب بروید…

توضیحات : پروژه عناصر و جزئیات ساختمانی – انواع نماسازی و نحوه ی اجرای آن 90 اسلاید

نماسازی با آجر سه سانتی متری

امروزه برای نماسازی آجری ، بیشتر از آجرهایی که دارای  3 سانتی متـر ضـخامت می باشد استفـاده می کـنند. در ین شیوه ، آجـرکاری با رعـایت حدود 5 سانتی متر فاصله از سفـت کاری اجرا می شود. بدیهی است  ضخامت آجر 3 سانتی که آجر پلاک نیز گفته می شود ، 2 سانتی متر و حـدود 3 سانتی متر نیـز برای ملات پشت آجر در نظر گرفته می شود. قابل ذکر است که این روش ، کاملاً غلط می باشد ، زیرا این شیوه اجـرای نماسازی آجـری ، هرگز پیوندی با سفت کاری نداشته و در اثر کـمترین تحـرک در مـقابل زلـزله ، خطـر جدا شدن آن از نما در پیش خـواهد بود.

پیوند آجر سه سانتی با سفت کاری

امروزه آجر فشاری با ضخامت 5 تا 7 سانتی متر ضخامت تهیه شده و برای سفت کاری به کار می رود. ضمنا در بسیاری موارد ، از آجر سفال برای دیوارهای خارجی سفت کاری نیز استفاده می شود. در این روش ، اتصال دادن « آجر 3 سانتی » با عرض 10 سانتی متر با سفت کاری ، باید تواماً با دیواره پشت نما بنایی شود. مسلماً در هر چند رج یکبار رج های آجر 3 سانتی به  راستای آجر فشاری یا آجر سفال رسیده که با کشیدن ملات ماسه و سیمان کاملاً نرم و خواباندن توری گالوانیزه در عرض دیوار از ناحیه جلوی نما تا پشت دیوار ، سفت کاری اتصال بین دیوار نمای 10 سانتی متری از آجر 3 سانتی با دیوار پشت نما به وجود خواهد آمد.

اتصال آجر3 سانتی و سفال مجوف توسط توری گالوانیزه

روش صحیح نماسازی آجری

اگر هنگام دیوارسازی فضاها در قسمت بیرونی ، که اکثراً با آجر فشاری انجام می شود ، همزمان از آجر 5 سانتی متری که 10 سانتی متر عرض دارد استفاده می شود ، نما در شرایط مطلوب ، به طـور گونیا و اصـطلاحاً  « راست و درست و بدون رفتی » و با رنگی کاملاً یکدست تهیـه شده و با رعـایت پـیوند و اتـصالات کامـل بنـایـی می شود. در ایـن روش ، اولاً در دیوارهای خارجی ( که عموما با عـرض 20 سانتی متر باید ساخته شود ) صرفه جویی در ضخامت دیوار ایجاد می شود ، زیرا نما و پشت نما تواماً اجـرا می گـردد، ثانیاً این شیوه اجـرایی سبب پایـداری و مقـاومت کامل دیوار خارجی خواهـد شد. قـابل ذکر است اگـر اطـراف پنجـره ها با سر چارکه کشی و با رعایت پیش آمدگی از راستای « اسپرنما » حدود 1 تا 2 سانتی متر باشد ، زیبایی دو چندانی به نما خواهد بخشید.

نقوش آجری در نماسازی

ضوابط طراحی در آجرکاری :

اصولاً از شطرنج بندی می توان انواع نقوش آجری را در بهترین شکل ممــکن از انـواع طـــــــرح های خفته و راســته ، حصـیری ، جـناغی ، گل برگردان ، سم آهویی ، کلوک بندان و بسیاری دیگر از طرح های ذکر شده و شاخه های بس فـراوان آن ها هرچند به شکل قـاب بندی خرد و متوسط با پیش آمدگی در متن هره بنـدی به اندازه 2 سـانتـی متر از بر « اسپر » ساده و طویل آجری و به واقع کل نمای ساختمان را متحول ساخت و هنر آفـرید. بـنابراین برآن شـدیم که چـند نمونه از «نقوش آجری » را در این قسمت بیاوریم.

ترازسازی محل نصب سنگ نما

برای نصب اولین رج سنگ نما ، باید در اجرای سفت کاری تا سطح نصب اولین رج به اندازه 6 سانتی متر ، 3 سانتی متر برای ملات پشت سنگ و 3 سانتی متر برای ضخامت سنگ ( اگر ضخامت سنگ زیاد باشد ) در نظر گرفته می شود. یعنی سفت کاری تا تراز محل نشست سنگ با ریشه پیش آمده ساخته می شود. پس از سطح تراز ، پس نشین سفت کاری به اندازه 6 سانتی متر عقب ساخته می شود.

 

توجه 1 : آخرین رج پیش آمده از سفت کاری زیر سنگ  ، باید کاملاً تراز بنایی شود. اگر سطح زیر اولین رج سنگ نما تراز نباشد ، شمشه گیری با ملات ماسه و سیمان باید در حالت کاملاً تراز اجرا شود.
توجه 2 : اگر سطح تراز به اندازه چند میلی متر بالا یا پایین باشد ، با گوه گذاری از چوب به شکل سروته باریک در زیر قطعات سنگ ، اولین رج با عمل ترازسازی در شروع کار به وجود خواهد آمد.

توجه 3 : اولین رج سنگ نما می تواند به نام سنگ مسنی از نوع دو تیشه ، تیره یا سیاه باشد تا اولاً سبب شکل دهی به نما شده ، ثانیاً در اثر ترشح آب باران و غیره اثر لک شدن در ازاره سنگ به چشم نیاید. ضمناً این رج که به نام سنگ مسنی یا ازاره مشهور شود. در مواردی ، پس از رج مسنی یا ازاره ، امکان استفاده از قرنیز با پیش آمدگی به اندازه 1 تا 2 سانتی متر که امروزه « تخم مرغی » گفته می شود مورد استفاده باشد.

قاپان اندازی عمودی در سنگ کاری

نظر به این که شاقول کردن هـر رج با رج زیرین ، سبب اشــکالاتی از جمله غیر شمشه ای و عدم یک باد بودن و نیز موجدار شدن سطح رج ها در چند میلی متر پس و پیش خصوصاً برای نماسازی های مـــرتفع قـابل پـیش بینی خــواهد بود، پس از نـصب اولین رج ، عـمل شـاقول کردن دو نبـش قطعه اولـین و آخرین سنگ رج اول با شاقول سنگینی برای ساختـمان ها یک تا دو طبقـه انجام می شود. اما بـرای سـاختمان های مرتفع با استفـاده از شاقــول دهی توسط دوربین تئودولـیت روی تیرک چوبی که به طــور مقــاوم بر سطــح دست انداز مستـقر شده یا موارد مشابه دیگـری که به وجود می آید ، « نشانه گذاری » از شـاقول « محور قائم » انجام می شود.

 

برای مشهاده و دریافت کامل ، این مطلب را دانلود کنید…

 

نام فایل : پروژه عناصر و جزئیات ساختمانی – انواع نماسازی و نحوه ی اجرای آن 90 اسلاید

 

 

تصویر فایل پاورپوینت:

 

خرید آنلاین:

در پایان خرید ، لینک دانلود فایل نمایش داده می شود و به ایمیل شما ارسال خواهد شد. راهنمای خرید و دانلود فایل

فرمت فایل: پاورپوینت

حجم فایل: 14 مگابایت

نظر و دیدگاه خود را بفرستید



ali گفت:

اقا شفیع زاده
عالیه،

ali گفت:

salam mamnun za matalebetun

علیرضع گفت:

سلام.من بسیار علاقه مندم که سایتی مثل شما داشته باشم.رشته تحصیلی بنده عمران است .خواستم یک سایت بزنم و هاست …. دیدم خیلی طول میکشه به شما برسم.امکانش است با شما همکاری کنم؟

گیتا علی خانی گفت:

kheli aliii budd va hassstt…..ba tashakore faravan
😉

سلام
خواهش میکنم ممنون
موفق باشید

ندا گفت:

سلام
من پروژه عناصر ساختمانی 2 میخوام برام ایمیل کنی؟

الهه گفت:

سلام من دیتیل انواع در رو میخوام برای درس عناصر میشه برام ایمیل کنید.از هیچ کجا نتونستم پیدا کنم.

الهه گفت:

سلام برای باز کردن رمز رو قبول نمیکنه چرا؟

سحر الله یاری گفت:

slm man nemitonam file anasor ro download konam dar soorate emkanage vasam mail konin mamnoon misham zaroorie

سیده فاطمه باقری گفت:

خیلی عالی است.

لیلا رشیدی نیا گفت:

سلام خیلی ممنون میشم اگه اطلاعات جدید معماری رو برام ایمیل کنید مرسی خیلی عالی بود

مجید گفت:

سلام خیلی عالی هستش ممنونم

مجید گفت:

لطفا در مورد عناصروجزئیات مطالب موثری برام بفرستید اگرامکانش باشد ممنونم

علی گفت:

با سلام
خواهش میکنم.
داخل سایت جستجو نمائید.
موفق باشید

مصطفی گفت:

دستت درد نکنه ممنون میشم به ایمیلم مطالب جدید بفرستی

akmali گفت:

سلام
رمز و قبول نمیکنه ؟

الهام هوشمند گفت:

سلام خسته بناشید،خواهش میکنم دیتیل های نمای مدرن و مطالب معماری رو واسم ایمیل کنید ،خیلی وقته دنبال دیتیل های نمای مدرن هستم اما هیچی پیدا نمیکیم لطفا کمکم کنید.مرسی

سلام
داخل همین مقاله دیتیل ها موجود است.

nasim jamali گفت:

salam khobid man b donbale ye peroje memari marof k tanzim sharaet mohiti dar on rayat shode bashe hastam kasi hast komakam kone?kheili be donbalesh hastam. plz help

alirezas74 گفت:

سلام من فایلو دانلود کردم هرچی پسشو میزنم جواب نمیده

پاسخ به : alirezas74
:

Firefox 30.0 Windows 7

سلام من فایلو دانلود کردم هرچی پسشو میزنم جواب نمیده

با سلام
رمز در بالا درج شده و آدرس سایت می باشد.
ممکن است فایل کامل دانلود نشده باشد.
مجددا دانلود نمائید و رمز را صحیح وارد نمائید.

فول پکیج جامع آموزش اسکچاپ 2019




اولین و قوی ترین پکیج جامع آموزش اسکچاپ 2019 و ویری نکست + آرشیو متریال و مبلمان و صحنه های آماده رندر حرفه ای در فلش مموری (برای اسکچاپ 2016 تا 2019) / آموزش ها از صفر تا صد از مبتدی تا پیشرفته شامل تمامی مباحث از مدلسازی تا رندرگیری

قیمت: 1.500.000 تومان