مقدمه :
اولين باري كه انسان از نعمت سر پناه بر خوردار گشت فرو رفتن خشكي در آب و پناهنده شدن انسان و حيوان به غارها و ار تفاعات بوده است با پيدايش فصل خشكي انسان مجدداً رو به خشكي آورد كه در اين تاريخ يعني تقريباً هزار سال قبل از ميلاد مسيح اولين خانه هاي مسكوني در ايران مشاهده شد كه از شاخه برگ در ختان بوجود مي آمد پس از مدتي سر پنا ههااز خشت هاي گلي و پوشش شاخ و بر گ در ختان ساخته مي شد حدود 3000 سال قبل از ميلا د با مهاجرت آريائيها به ايران مسكن به صورت خشت و يا آجربا پوشش سفالي بود يا تسلط هخامنشيان در شهرهاي يوناني معماري سنگي جاي خود را باز كرد در قرن هفدهم ساختمان هاي موزه با استفاده از آرموتورهاي طولي و قطري بجاي سنگهاي يكپارچه به هم اتصال يافتند و بين ستون ها با قطعات كوچكتر پوشانه شده وبه كمك همين آرماتور ها در قرن هيجدهم دان وليت فاصله ي بين ستونها ي كليسا را با قطعات سنگ پوشانده است

گزارش کارآموزی عمران,دانلود گزارش کارآموزی معماری,پروژه کارآموزی معماری,دانلود گزارش کارآموزی عمران,دانلود پروژه کارآموزی رشته معماری,دانلود گزارش کارآموزی رشته عمران,دانلود گزارش کارآموزی رشته معماری,گزارش کارآموزی ساختمان مسکونی,پروژه کارآموزی معماری با موضوع ساختمان مسکونی,دانلود پروژه کارآموزی ساختمان مسکونی,پروژه ساختمان مسکونی برای کارآموزی معماری,پروژه کامل کارآموزی معماری,پروژه کامل کارآموزی عمران,پروژه آماده کارآموزی معماری,پروژه آماده کارآموزی عمران,دانلود پروژه آماده کارآموزی معماری,دانلود گزارش کارآموزی معماری,گزارش آماده کارآموزی معماری و عمران,گزارش کامل کارآموزی معماری و عمران

لذا در معماري سنگي فلز نقش بزرگي را ايفا نمود با رواج واستفاده بتن و فلزبا هم مهم تر شدزيرا بتن در مقابله با سنگ كمتر تاب كشش را دارد بعلاوه قرا ردادن فلز در داخل بتن خيلي آسان تر از قرار دادن آن در سنگ است اما امروزه چون همانند گذشته نياز اوليه هر انساني مسكن مي باشد و به علت تراكم بيش از حد شهرها از جمعيت ونيز روي آوردن صنعت ساختمان سازي به مرتفع ساختن واحد هاي مسكوني و اداري و همچنين به منظور تامين نيازهاي كشاورزي چه از لحاظ راههاي ارتباطي و چه از نظر كانالهاي آ برساني مصرف بتن در قسمت ذكر شده بخــــــــــــصـــــــــوص در صـــــــنـــــعــــــت ساخـــــتمان سازي بسيار زياد و هر روز بيــشتر مي شود.

برای دانلود و توضیحات بیشتر به ادامه مطلب مراجعه نمائید…

بخشی از مطالب:
شمع بندي چوبي :
شمع چوبي عبارت است از تير گرد يا چهار تراشي كه از بالا بر الواري متكي است كه خود بر بدنه گود( يا ديوار ساختمان مجاور) تكيه دارد و از پايين در زمين كف گود، با زاويه اي حدود 45 درجه، استوار گشته است. الوار هاي متكي بر بدنه، ممكن است به صورت عمودي يا افقي بر ديواره ي گود ( يا ديوار ساختمان مجاور) قرار گيرند و براي تقسيم بهتر فشار، بين شمع و الوارها، چهار تراش افقي قرار مي گيرند. براي جلوگيري از فرو رفتن شمع در زمين( به خاطر سطح مقطع نسبتا كم آن و فشار زياد از بالا) به پايه آن را بر مصالح مقاومي مانند آجر يا بلوك هاي سيماني قرار مي دهند.
پي كني :‌
پي كني جهت ايجاد فنداسيون ( پي ، شالوده ، فونيزه ) در داخل زمين ايجاد مي شود .
پي كني به توجه به نقشه هاي اجرايي و ابعاد پي ها و با در نظر گرفتن قالبها مي باشد . مثلاً اگر قالب پي آجري به ضخامت سانتي متر باشد چنانچه مربعي به ضلع 150 سانتي متر باشد اگر از هر طرف 15 سانتي متر جهت قالب بندي در نظر بگيريم ، بايستي ابعاد 180در 180 سانتي متر حفاري گردد .
پي سازي :
نقش پي در ساختمان تحمل بارهاي وارده از ساختمان و انتقال آن به زمين زير آن است . بنابراين پي ساختمان بايستي دو خصوصيت زير را دارا باشد .
1- جنس پي و نوع آن و ابعاد آن بايستي طوري باشد كه خود بتواند بارهاي وارده را با اطمينان كامل تحمل نمايد .
2- ابعاد پي به ويژه طول و عرض آن بايد به گونه اي باشد كه بتواند با ايمني كافي بار وارده را با توجه به مقاومت خاك به زمين انتقال دهد . بر حسب نوع ساختمان و خاك محل و موارد ديگر ، پي ساختمان را به صورت غير مسطح و مسطح مي توان ساخت .
پي هاي غير مسلح :
اين نوع پي ها معمولاً براي ساختمان هاي با مصالح بنايي ( ديوار باربر ) كاربرد دارد، از نقطه نظر مصالح به كار رفته انواع و اقسام مختلف دارد .
شفته ريزي : شفته مخلوطي است از خاك محل ، شن و ماسه ، آهك و آب
پي هاي مسلح :‌
پي هاي بتن مسطح براي تحمل بار ديوارها و ستون هاي بتني به طور كلي براي انواع ساختمان ها كاربرد دارد و بسته به وزن طبقات ( تعداد طبقات ) و موقعيت آن در روي زمين و همچنين جنس و مقاومت خاك از يكي از انواع متداول فنداسيون هاي بتن مسطح مي توان استفاده نمود .
نحوه عمل فن ها از اين قرار است :
بار وارد بر آن را در روي يك سطح نسبتاً بزرگ خاك توزيع مي نمايد و در نتيجه شدت تنش وارده ( نيرو بر واحد سطح ) را كامل داده ،‌ تا خاك بتواند در كمال اطمينان وزن وارده را تحمل نمايد . به عنوان مثال اگر مقاومت مجاز 2 كيلوگرم بر سانتي متر مكعب باشد و ستوني با مقطع 20*20 وزن 40 تن را بخواهد تحمل نمايد تنش وارد بر ستون 100 كيلوگرم بر سانتي متر مكعب فرو مي رود كه اگر بخواهيم ستون را مستقيماً در روي زمين قرار دهيم و خاك تحمل نكرده و ستون در زمين فرو مي رود بنابراين بار 40 تن را بايد بر روح سطح بزرگتري كه همان سطح پي است را توزع نمود تا تنش وارده به خاك از مقاومت پي مجاز آن كمتر شود و زمين بتواند آنها را تحمل نمايد .
انواع فنداسيون هاي گسترده بتن مسلح :‌
1- پي هاي منفرد :‌
اين فونداسيون ها بار تنها يك ستون را تحمل مي كند .
2- پي هاي مركب ( چند ستوني ) :
اين فونداسيون ها بار 2 يا چند ستون را تحمل مي كند .
اين فونداسيون ها موقعي به كار مي روند كه معمولاً پي ها نزديك به هم و عملاً در يكديگرند تداخل نموده و يا خيلي نزديك هستند .
3- پي ديوار ( نواري ) :
اين نوع پي ها معمولاً بار ديوارهاي پيوسته بتني و يا ديوارهاي با مصالح بنايي يك ساختمان را تحمل مي نمايند . گاهي در زير ستون هاي كناري در مجاور ساختمان هاي ديگر نيز از اين نوع پي استفاده مي شود .
4- پي هاي كنسولي :‌
اين گونه پي ها در خطوط مجاور ساير ساختمان ها به كار مي رود كه با تركيب با پي منفرد با ستون وسط جمعاً تشكيل پي هاي باسكولي را مي دهند .

بار ستون هاي متعدد و ديوارها به طور كل وزن كل ساختمان را تحمل كرده و به صورت يك دال پيوسته عمل مي كنند تا بارها را در يك مساحت بزرگ پخش نمايد .
آرماتور گذاري :
آرماتور به صورت ميله گرد فولادي به قطرهاي 6 الي 40 سانتي متر در بازار موجود هستند .
سطح جانبي ميله گرد ممكن است صاف بوده كه به آرماتور ساده مرسوم است و يا اينكه به صورت آج دار باشد . آرماتورهاي ساده و صاف علامت Q في و آرماتورهاي آج دار با علامت Q نمايش داده مي شود .
ميله گردهاي به قطر 6 و 8 و گاهي 10 ميلي متري به صورت كلاف ولي
نمره هاي بالاتر به صورت شاخه هاي 12 متري توليد مي شود ميله گردهاي توليد كارخانه ذوب آهن اصفهان به سه نوع هستند .
در بتن ريزي حجيم :
براي اجراي آرماتوربندي قطعات بتن مسطح بايستي ميله گردها را به
اندازه هاي لازم و بر طبق اندازه هاي نقشه بريده و بر طبق الگوهاي ارائه شده در نقشه خم نموده و فرم لازم را به آن بدهند .
– براي خم كردم ميله گردها از آچار مخصوص F يا گوساله و صفحه فلزي مخصوص كه بر روي ميز نصب ميگردد ، ‌استفاده نمود.
– قبل از مصرف ميله گرد بايد با برس سيمي آنها را پاك و تميز نود به طوري كه زنگ زدگي و مواد خارجي از قبيل روغن در روي آن وجود نداشته باشد .
البته مقدار كمي زنگزدگي ميله گردها به شرط كه به مرحله خودرگي ميله گرد نرسيده باشد اشكالي ندارد .
– خم كردن ميله گرد به هيچ وجه نبايد توسط حرارت انجام گيرد زيرا در اثر حرارت از مقاومت و خواص ميله گرد آن كاسته مي شود .
آرماتوربند با داشتن نقشه ابتدا براي هر موقعيت ميله گرد را به طول مندرج در مي آورد فهرست نقشه و به تعداد لازم بريده و سپس با گچ فواصلي را كه در روي نقشه براي قسمتهاي مختلف ذكر شده بر روي ميله گردها بريده شده علامت گذاري مي نمايد و سپس با استفاده از ابزار كار لازم كه همان ميز كار و آچار F مي باشند از محل هاي علامتگذاري شده فرم هاي لازم را به ميله گردها داده و بر طبق الگوهاي ارائه شده آنها را خم مي كند .
1- آرماتورهاي طول يا راسته :
آرماتورهايي اصلي هستند كه به صورت طولي در تيرها ، ستوها و دال ها ،‌
پي ها ديوارها و شناژ ها به كار مي روند .
بايستي از آماتور آج دار استفاده شود معمولاً دو انتهاي ميله گرد قلاب يا خم 90 درجه مي شود .

2- خاموت :‌
جهت كلاف كردن آرماتورهاي راسته تيرها و ستون ها مورد استفاده قرار
مي گيرند كه معمولاً به شكل چهار ضلعي مي باشند . شكل هاي چند ضلعي و دايره نيز به ندرت كاربرد دارد .
در ستون ها به ويژه در مقاطع دايره اي شكل گاهي به جاي خاموت از كلاف دورپيچ استفاده مي شود . خاموت ها معمولا‌ً از ميله گردهاي 6 يا 8 يا 10 مي باشند و جهت سهولت كار از ميله گرد ساده استفاده شده تا عمليات خم كردن براحتي صورت پذيرد . دو انتهاي خاموت بايستي خم گردد .
3- ادكا :‌
در قطعات خمشي ( تيرها ، داله هاي سقف ) در بعضي مقاطع همان مثبت و در بعضي مقاطع همان منفي داريم ، بنابراين ميله گردهاي كنشي ممكن است در قسمت بالا و يا پايين مقطع قرار گيرد .
از اين رو ميله گرد طولي را در محل هاي تغيير علامت همان خمش به صورت شكل زير خم نموده و در داخل كار قرار مي دهند كه به آن ادكا ميگويند .
بتن ريزي :
بتن ( Concrete ) يك حجم سفت سنگ مانند مي باشد كه از اتصال مواد غير فعال يا بي اثر توسط خميره سيمان و آب به دست مي آيد . اين مواد غير فعال دانه بندي نام دارد كه از دو قسمت درشت دانه ريز دانه تشكيل گرديده است . بنابراين بتن عبارتست از سيمان دانه بندي ريز دانه بندي درشت و آب . دانه بندي معمولاً‌از شن و ماسه تشكيل مي گردد .
شن و ماسه يا به صورت طبيعي از بستر رودخانه ها يا معادل شن و ماسه تامين مي گردد يا در كارخانه جات سنگ شكن با شكستن و خرد كردن والك نمودن سنگهاي درشت به دست مي آيد .
مصالح سبك وزن صنعتي و معدني نيز براي بتن هاي سبك به عنوان دانه بندي به كار مي رود كه درجاهاي كه مقاومت مورد نظر نباشد مانند شيب بندي بام و پر كردن فضاهاي خالي كاربرد دارد .
ديوارها :
امروزه ديوارهاي ساختمان معمولاً با آخر ساخته مي شود ولي ديوارهاي سنگي و بلوك هم تا حدودي كاربرد دارد . چون ديوارهاي آجري به طور گسترده اي در ايران رواج دارد لذا جا دارد كه راجع به آن بحث بيشتري صورت پذيرد . قبل از وارد شدن به بحث ديوار مختصري راجع به آجر و اصطلاحات مربوط صحبت مي كنيم .
• ديوارهاي بتن مسلح بصورت مختلف در ساختمانها مورد استفاده قرار ميگيرند :
• ديوارهاي حايل ، ديوارهايباربر، ديوارهاي زيرزمين ، ديوارهاي غيرباربر ، ديوارهاي برشي
ديوارهاي حايل:
• ديواري هستند ازبتن غير مسلح ،عامل پايداري ومقاومت اين نوع ديوار در مقابل فشارهاي جانبي وزن ديوار ميباشد .
ديوارهاي باربر:
• ديواري كه علاوه بر وزن خودش نيروي خارجي قائمي راكه ناشي از عكس العمل سقف ويا غيره است را حمل مي كند. جنس اين ديوار مي تواند از مصالح بنايي ،بتن مسلح در جا ريخته وپيش ساخته باشد به اين ديوارها ديوارهاي غلتي نيز ميگويند.
ديوارهاي زيرزمين:
• در تعين ضخامت ديوارهاي زير زمين ، علاوه بر نيروهايي كه از طريق اجزاي مختلف سازه بر آن وارد مي شود بايد فشار جانبي ناشي از خاك نيز درنظر گرفته شود .حداقل ضخامت ديوارهاي زير زمين 200ميليمتر است كه در مناطق مرطوب ،حداقل 300 ميليمتر توصيه مي شود .به منظور جلوگيري از ورود رطوبت ، قبل از خاك ريزي سطح ديوارزير زمين را در طرف تماس با خاك توسط دولا قير و گوني عايق مي نمايند وروي عايق يك تيغه آجر به ضخامت 100ميليمتر اجرا مي شود.

 

 

و….

 

 

 

فهرست مطالب:
عنوان صفحه
پی کنی
پی سازی و هدف آن
آماده سازی پی
پی سازی در ساختمانهای فلزی
پي هاي سراسري يا گسترده
آرماتوربندی شبکه فونداسیون
شمع كوبي
بتن
موادتشکیل دهنده بتن
ساخت بتن
حمل بتن
بتن ريزي
انواع بتن
ويبره كردن بتن
آرماتوربندی ستونها
قالب بندی ستونها
بلوک
پله هاي بتن مسلح
دالها
ديوارها
ستون
اجراي پله
آجر چيني
نعل درگاه
سقف كاذب
تاسيسات

 

 

تصویر فایل:

گزارش کارآموزی عمران,دانلود گزارش کارآموزی معماری,پروژه کارآموزی معماری,دانلود گزارش کارآموزی عمران,دانلود پروژه کارآموزی رشته معماری,دانلود گزارش کارآموزی رشته عمران,دانلود گزارش کارآموزی رشته معماری,گزارش کارآموزی ساختمان مسکونی,پروژه کارآموزی معماری با موضوع ساختمان مسکونی,دانلود پروژه کارآموزی ساختمان مسکونی,پروژه ساختمان مسکونی برای کارآموزی معماری,پروژه کامل کارآموزی معماری,پروژه کامل کارآموزی عمران,پروژه آماده کارآموزی معماری,پروژه آماده کارآموزی عمران,دانلود پروژه آماده کارآموزی معماری,دانلود گزارش کارآموزی معماری,گزارش آماده کارآموزی معماری و عمران,گزارش کامل کارآموزی معماری و عمران

خرید آنلاین:

در پایان خرید ، لینک دانلود فایل نمایش داده می شود و به ایمیل شما ارسال خواهد شد. راهنمای خرید و دانلود فایل
  • فرمت فایل: word
  • حجم فایل: 3 مگابایت
  • تصاویر در پوشه ای جدا در فایل دانلودی قرار دارد.
  • برای دریافت پروژه های بیشتری از کارآموزی معماری و عمران  اینجا را کلیک کنید.