اينكه بسیاری از روش های متداول در معماري مدرن، در بلند مدت پايدار نيستند، مساله جديدي نيست. روش هاي نمونه اي در استفاده مؤثرتر از انرژي و مصالح مورد بررسی قرار گرفته.
اگر چه با درك واضحي از رويه هاي طبيعي و عملكرد متقابل آنها و چشم اندازي به نيازهاي انسان طراحان مي توانند ساختمانهايي با طرح مطبوع، كارا، مولد و باز توليد شونده توسط طرح را اجرا كنند.

معماری و سازه,دانلود پروژه انسان طبیعت معماری,پروژه های انسان طبیعت معماری,مقاله های کامل برای درس انسان طبیعت معماری,پروزه کامل برای درس انسان طبیعت معماری,دانلود رایگان پروژه انسان طبیعت معماری,تحقیق کامل برای درس انسان طبیعت معماری,پروژه کامل درس انسان طبیعت معماری,پارسا کد,سایت معماری,سایت های معماری,معماری,memari,سایت های بزرگ معماری

 

كپي برداري از طبيعت چكيده اي از طرحهاي خوب طبيعت، علم چند جانبه قدرتمندي است كه مشخصاً به يافتن خواصي از مصالح و ساختارها در نتيجه شکل سلسله مراتبي آنها علاقه دارد. علم كپي برداري از طبيعت، ايده هاي مربوط به: كارائي درجه بندی شده مصالح (مقياس بزرگ)، پاسخهاي هماهنگ (مقياس بزرگ بسيار بزرگ و بسيار كوچك) مجموعه های کنترل هوشمند (حس و تحريك در همه مقياسها)، معماري و كارائي اضافي را فراهم مي كند.

برای دریافت و توضیحات بیشتر به ادامه مطلب مراجعه نمائید…..

فهرست مطالب:

درسهايي از طبيعت
معماری با الهام از طبیعت
الهام از طبيعت درطراحي سازه هاي بلند
ساختار تنسگريتي در معماري طبيعت
سیستم های سازه ای
سازه هاي ماكاروني
منابع

 بخشی از مطالب:

درسهائي از طبيعت 

مثالهاي زيادي از زيست شناسي وجود دارد،جايی كه پاسخهاي پيش بيني نشده حيوانات و گياهان به دما، رطوبت و ساير تغييرات محيط فيزيكي بر پايه اصول زيستي نسبتاً ساده اي بنا شده است.
اگر چه به اجرا در آوردن راه حل هاي طراحي با استفاده از اين اصول در مواردي است كه انديشه هاي نوئي براي سازه هاي دست بشر لازم است.

ما مثالهاي خاصي از پايداري در طبيعت و منافع با ارزش اين راه حل ها براي مخلو قات متفاوت را بررسي مي كنيم.با انجام اين كار،مي فهميم كه جهان طبيعي چگونه با ساختمانهاي پايدار سازگار مي شود و ما به عنوان مهندسان ساختمان چگونه مي توانيم كاربرد واقعي آنها را در اجراي ساختمانهاي پايدار ارزش گذاري كنيم.

جذابيت تقليد ازطبيعت براي معماران اين است كه چشم اندازي از تكامل نزديكتر فرم و عملكرد مي دهد. (در اين روشنائي، معماري تقليدي از طبيعت به عنوان توسعه اي از مدرنيسم شناخته شده است.
اين علم متعهد شده روشهاي جديدي را ارائه دهد كه به وسيله آنها سازه بسيار دقيق تر مطلوب تر از سيستم مكانيكي حاضر به خواسته هاي مشتري پاسخ دهد و با آنها تقابل داشته باشد.

در سطح عميق تر، به گفته جرج جرينيديميس از دانشگاه ردينگ، معماران به سمت اين موضوع جذب مي شوند، «زيرا ما همه قسمتي از محيط زيست يكساني هستيم».
او عقيده دارد اصرار بر اينكه ساخت و سازهائي هماهنگ تر با طبيعت انجام دهيم يك اصرار زيستي واقعي است و تنها يك فوريت رمانتيك نيست.

اگر چه محدوديتهائي براي تفسیر و درك موضوع از ديدگاه ساختمان،ساير ساختارها و مكانيزم ها وجود دارد. اين محدوديتها شامل : ارضاء پيچيدگي هاي الزامات آئين نامه اي طرح، خاصيت خطي مصالح ساختماني اي كه امروز متداول هستند.
روشي كه صنعت ساختمان در توسعه اجزاء به تنهائي و سپس سر هم كردن آنها دارد، سازه هاي ايمن در مقابل شكست و طبيعت جزء به جزء آماده سازي و اجراي پروژه هاي پيچيده و كاهش ريسك مرتبط با همه گروه ها هستند.

از طرف ديگر علم تقليد از طبيعت ايده هائي را از طبيعت جستجو مي كند و سپس آنها را در مسائل بكار مي برد. به عنوان مثال، مباني ولرو به طور مشروحي با اين روش كشف و كاربرد ارتباط دارد. در جستجوي راه حل براي مسائل مشكل و غير قابل حل است كه فن شناسان به دنبال الهامات وسيع تري،شامل آنهائيكه از طبيعت گرفته مي شوند، مي گردند.
علم تقليد از طبيعت فصل مشترك سه روش متفاوت است و بنابر اين به دركي از زيست شناسي، فيزيك زيستي و علم مواد نياز دارد. واضح است كه وسعت نظر و گفتگوي چندجانبه مي تواند مسائل و موقعيت ها را روشن كند.

معماری طبیعی
معماری طبیعی نوعی معماری آمیخته با رنگ است که در اوایل قرن بیستم به عرصه ظهور رسید. معمارانی چون فرانک لوید رایت، آنتونی گادی و رادولف استینر که هر کدام با الهام از طبیعت شیوه ای از این معماری را بنیان گذاشتند.
این شیوه معماری به معنای تقلید صرف از طبیعت نیست بلکه در آن خواسته های بشر بعنوان موجودی خلاق و زنده در نظر گرفته می شود، به انسان فردیت می بخشد و به سازگاری انسان با طبیعت پیرامون و مشخصه های فرهنگی وی کمک می کند.

معماری طبیعی از توجه صرف به ابعاد فرهنگی و اجتماعی پا را فراتر گذاشته و جنبه های فیزیکی، روحی و روانی بشر و ارتباط وی با دنیای پیرامون را مد نظر قرار می دهد و در زمانی که معماری روز شدیداْ وابسته به اقتصاد، تکنیک و مقررات است معماری طبیعی این موارد را با ابعاد زیستی، فرهنگی و روحی بشر گره می زند.

الهام از طبيعت درطراحي سازه هاي بلند  
در مورد درختان نيز، وضعيت مشابه است. ساختار كلي درخت، همانند سيستم هسته مركزي در ساختمان هاي بلند عمل مي كند و اين سازه، علاوه به نقش ايستايي، به گونه اي يك سيستم تاسيساتي است. ميزان و تعداد كنسول ها در درختان بسيار زياد است و عمل نيروي حاصل از فشار باد در اين پديده شگفت آور است.

ساختار تنسگريتي در معماري طبيعت
سازه بايد تابع قوانين طبيعت و تامين كننده الزامات آن باشد و به آن احترام بگذارد هر نوع توسعه يا پيشرفت در مهندسي ساختمان در جهت رسيدن به يك معماري پايدار فقط به كمك قوانين طبيعت امكان پذير است.
نوعي سادگي ذاتي در طبيعت وجود دارد كه اگر بتوان آن را در طراحي سازه به كار بست ميتوان مطمئن بود كه به ساختماني پايدار خواهد انجاميد.

طبيعت به ما درس طراحي سازه مي آموزد.طبيعت با قوانين جاري درون خود راه هايي را نشان مي دهد كه مي توان با استفاده از آنها با كمترين اجزاء تركيبات متنوع و بي انتها از فرمهاي سازه اي را به وجود آورد.
براي ايده هاي جديد در طرح هاي سازه و معماري ساختمان ها خلاقيت و نوآوري را بايد در طبيعت و سازه هاي تنسگريتي جستجو كرد

بايد از آنچه كه نوآوري فناوري در چند سال اخير با استفاده از مصالح جديد به همراه داشته است آموخت و اين كه چگونه با استفاده از كمترين انرژي و مصالح بيشترين كارايي حاصل مي شود.
سبكي در ساختمان ها بايد خواسته و معيار طراحي باشد. طرح با به كارگيري روشهاي جديد باكمترين حجم مقاومت كششي و فشاري بيشتري نسبت به تنشهاي وارده ايجاد كرد.

بايد از طبيعت الهام گرفت جايي كه بيشترين تاثيرات با كمترين انرژي ، سعي و تلاش ايجاد شده است.انسان مي تواند از طبيعت با استفاده از مصالح ساخته ي دست بشر با همان زيبايي ، مقاومت، اقتصادي بودن، قابليت انعطاف و در حالي كه از حداقل انرژي استفاده مي نمايد ( تقليد كند.” ).

سیستم های سازه ای
سازه با عملکرد شکلی
سیستم سازه با عملکرد برداری
سازه های مقطعی
سیستم سازه با عملكرد سطحي

1- سازه با عملکرد شکلی:
سیستمهای متشکل از مصالح انعطا ف پذیر غیر صلب هستند که در آنها توزیع نیروها تحت تا ثیر طراحی ویژه فرم و پایداری مشخصه فرم قرار می گیرد.
سازه های کابلی ،سازه های چادری ،سازه های بادی ،سازه های قوسی

الف-سازه کابلی:
اعضای اصلی که همان کابل ها هستند به صورت کششی عمل می کنند. در این سازه یک دکل قائم یا مایل به صورت متقارن یا نامتقارن وظیفه مهار نیروها ی کششی کابل ها و تبدیل آنها به تنش فشاری و انتقال آن به پی را بر عهده دارد.

 

 

 

تصاویر برخی اسلایدها:

پروژه های انسان طبیعت معماری,مقاله های کامل برای درس انسان طبیعت معماری,پروزه کامل برای درس انسان طبیعت معماری,دانلود رایگان پروژه انسان طبیعت معماری,تحقیق کامل برای درس انسان طبیعت معماری,پروژه کامل درس انسان طبیعت معماری,پارسا کد,سایت معماری,سایت های معماری,معماری,memari,سایت های بزرگ معماریمقاله های کامل برای درس انسان طبیعت معماری,پروزه کامل برای درس انسان طبیعت معماری,دانلود رایگان پروژه انسان طبیعت معماری,تحقیق کامل برای درس انسان طبیعت معماری,پروژه کامل درس انسان طبیعت معماری,پارسا کد,سایت معماری,سایت های معماری,معماری,memari,سایت های بزرگ معماریپروزه کامل برای درس انسان طبیعت معماری,دانلود رایگان پروژه انسان طبیعت معماری,تحقیق کامل برای درس انسان طبیعت معماری,پروژه کامل درس انسان طبیعت معماری,پارسا کد,سایت معماری,سایت های معماری,معماری,memari,سایت های بزرگ معماری

دانلود رایگان پروژه انسان طبیعت معماری,تحقیق کامل برای درس انسان طبیعت معماری,پروژه کامل درس انسان طبیعت معماری,پارسا کد,سایت معماری,سایت های معماری,معماری,memari,سایت های بزرگ معماریتحقیق کامل برای درس انسان طبیعت معماری,پروژه کامل درس انسان طبیعت معماری,پارسا کد,سایت معماری,سایت های معماری,معماری,memari,سایت های بزرگ معماریپروژه کامل درس انسان طبیعت معماری,پارسا کد,سایت معماری,سایت های معماری,معماری,memari,سایت های بزرگ معماری

پارسا کد,سایت معماری,سایت های معماری,معماری,memari,سایت های بزرگ معماریدرس انسان طبیعت معماری - انسان ، طبیعت و معماریمقاله برای انسان طبیعت معماری - مقاله ای برای درس انسان طبیعت معماری

مجتمع تجاری خیام - معماری - تحقیق برای انسان طبیعت معماری - معمارسازه های ماکارونی - سازه های معماری - معماری در سازه - انواع سازه های معماری

برای خرید آنلاین از زیر اقدام نمائید.

در پایان خرید ، لینک دانلود فایل نمایش داده می شود و به ایمیل شما ارسال خواهد شد. راهنمای خرید و دانلود فایل

فرمت فایل: پاورپوینت – 103 اسلاید – حجم فایل: 5 مگابایت

  برای دریافت پروژه های دیگر انسان طبیعت معماری کلیک کنید.