صفحه اینستاگرام پارساکد

نمایش دسته بندی مطالب

لیست مطالب صفحه اصلی

مطالعات معماری ایستگاه مترو 133 صفحه – رساله معماری ایستگاه مترو 133 صفحه

چکیده:
توسعه و تحول صنعت حمل و نقل ريلي درون و برون شهري مستلزم شناخت واقعي از تمام ظريفيت ها و پتانسيل هاي بالقوه مي باشد . اگر چه بخش حمل و نقل ، بحثي خدماتي به شمار مي آيد لكن به دليل اهميت بنيادي آن ، فعاليتي زير بنايي محسوب گرديده و در صورت عدم توجه كافي به آن سايه به بخش ها نيز دچار عقب ماندگي خواهد شد .
رشد و گسترش صنعت حمل و نقل ريلي و وجود مزيت هاي نسبي فرآوان آن نسبت به سار روشهاي عمومي حمل و نقل بيش از هر زمان ديگري مشاهده مي گردد . با پيشرفت تكنولوژي قطارهاي شهري در حال تغيير و تحول بوده و وظيفه حمل و نقل مسافران در اغلب شهرهاي مهم دنيا را به عهده گرفته است .

مطالعات معماری ایستگاه مترو,رساله معماری ایستگاه مترو,پایان نامه معماری ایستگاه مترو,طرح نهائی معماری ایستگاه مترو,برنامه فیزیکی ایستگاه مترو,طراحی ایستگاه مترو,ریزفضاهای ایستگاه مترو,مطالعات تطبیقی ایستگاه مترو,نمونه موردی ایستگاه مترو,نمونه موردی خارجی ایستگاه مترو,نمونه موردی ایستگاه مترو داخلی,نقشه مترو,پلان مترو,رساله مترو,مطالعات مترو,پایان نامه مترو,پلان معماری مترو,دانلود نقشه مترو,دانلود پلان مترو,دانلود پایان نامه مترو
بر اساس آمارها ، همواره تقاضا در اين بخش فرآينده است و با توجه به مزيت هاي ذاتي و منحصر به فرد حمل و نقل ريلي شدن تكنولوژي ساخت قطعات ، وجود سيستم هاي موثر در زمينه نگهداري ، تامين انرژي ، علائم و ارتباطات و تجهيزات ، مستلزم حمايت همه جانبه مي باشد .
امروزه ايستگاهها بصورت يك مركز مهم شهري در آمده اند ، جايي كه قابل مكث كردن ، معاشرت كردن ، خريد مايحتاج منزل و همچنين استفاده از تسهيلات بانكي و ….. مي باشد .

برای توضیحات بیشتر و مشاهده فهرست مطالب و خرید رساله به ادامه مطلب مراجعه نمائید…

بخشی از مطالب:

 

طراحي ايستگاه شماره 1 مترو فرودگاه بین المللی امام خمینی (ره) با توجه به موقعيت ايستگاه موضوع پايان نامه اين جانب مي باشد كه مشتمل بر بخش هاي زير است.
فصل 1 : شناخت؛ در این فصل ابتدا به صورت مختصر به تاریخچه مترو در جهان و ایران ( به خصوص تهران ) پرداخته شده و سیستم مترو به صورت کلی تعریف شده است. سپس خصوصیات خطوط مترو تهران و خصوصا خط 1مترو تهران ذکر شده است و در نهایت استاندارد های خاص ایستگاه های مترو بررسی شده و برنامه فیزیکی طرح تعیین شده است.
فصل 2: مطالعات؛ این مرحله به تجزیه و تحلیل سایت مورد نظر و بررسی نمونه های مشابه در ایران و جهان اختصاص دارد که در هر مورد نکات مثبت و منفی به دقت برسسی شده است.
فصل 3: طراحی؛ در این فصل ایده اصلی طرح و روند شکل گیری آن بیان شده است . همچنین پیشنهاد طرح سازه و تاسیسات متناسب با طرح ، داده شده است. در انتها نقشه ها و جزئیات ارایه شده اند.

 پیشگفتار:
شهر پیکره ای کل یافته از برآیند نیروهایی است که در رابطه ای چند سویه بر هم اثر می کنند. در گراینگاه تاثیر این نیروها بر هم کالبد شهر عینیت می یابد . فرهنگ مردم با همه گستره مفهومی خود از یک سو و نیازهای فیزیکی انسان از سوی دیگر ،نیروهایی هستند که همواره با نیروهای طبیعی و محیطی بر هم اثر می کنند و کالد یک زیستگاه انسانی را شکل می بخشند. بر همین اساس می توان در یافت که شهر یک کالبد همواره در تغییر و پویا دارد.
ایستگاه ها و خصوصا ایستگاه های مترو که از جمله فضاهای شهری محسوب می شوند نیز از این خصوصیت مستثنی نیستند. در نتیجه تمامی نیازها در حرکت بررسی شده و هدف ، رسیدن هرچه سریعتر مسافران به سکوهای سوار شدن به قطار در نظر گرفته شده است. در راستای رسیدن به این هدف همه فضاها تعاریف خاص خود را پیدا می کنند. فضاهای مکث ، باجه فروش بلیط ، فضاهای تجاری ، تبلیغات و همچنین راهرو های ارتباطی و فضاهای انتظار.گرچه پرداختن به چنین فضاهایی از شیرینی و جذابیت خاصی برخوردار است اما به لحاظ وجود استاندارد ها و ضوابط خاص اجرای بناهای زیر زمینی ، کار طرح در اکثر موارد بسیار دشوار است.
به عنوان مثال در مورد ایستگاه مترو ، سیستم سازه و تاسیسات ایستگاههای مترو با بناهای دیگر بسیار متفاوت است. حتی سیستم های عایق کاری و اجرای نمهای داخلی نیز متفاوت است. بنابراین طراح در ضمن طراحی باید تصور درستی از نحوه اجرا و جزئیات آن داشته باشد تا بتواند هر فضایی در جایگاه صحیح خود قرار دهد .
همچنین طراح باید پیشنهاداتی برای اجرای آسان طرح خود با توجه به امکانات موجود داشته باشد. در این مورد بهتر است که طراح خود از نزدیک از یک کارگاه مترو بازدید کرده باشد و مشکلات اجرای این بناها را از نزدیک حس کرده باشد.امروزه وسایل حمل ونقل شهری بر بافت شهر ها اثر گذاشته و سیمای شهری ، کالبد فیزیکی و ساختار اجتماعی آنها را متاثر کرده است.
از مهم ترین و پرترددترین شبکه های حمل و نقل شهری می توان به شبکه مترو ، که در تهران زمان زیادی از راه اندازی آن نمی گذرد ، اشاره کرد. این شبکه به دلیل سهولت استفاده ، فرار از آلودگی هو و ارزان ودن هزینه سفر با آن ، توجه اکثر مردم را جلب کرده و هر روز تعداد زیادی مسافر را در سطح شهر جابجا می کند.ایستگاه های مترو که نقاط عطف و کانال های ارتباطی شبکه مترو و شبکه شهر می باشند،از اهمیت ویژه ای برخوردارند و باید آنها به عنوان فضاهایی با هویت شهری به گونه ای پرداخته شود که مرتبط با شهر باشند.

مقدمه:
با افزایش روز افزون جمعیت و تراکم شهر ها و همچنین پیشرفت تکنولوژی ، پرداختن به فضاهای شهری و راه های ارتباطی زیر زمینی در شهر ها اجتناب ناپذیر می نماید.
امروزه معضل ترافيك از مشكلات عمده اي است كه كلان شهرهاي كشورمان با آن دست به گريبان هستند . مشكلات زيست محيطي ، اتلاف وقت . تصادفات و ساير مسايل مربوط به پيامدهاي ترافيك و هزينه هاي ناشي از آن حل مسايل ترافيكي كه را به دغدغه اي براي شهرهاي بزرگ تبديل نمده است .
سيستم هاي حمل و نقل ريلي يكي از ابزارهايي است كه همواره براي رفع مشكلات ترافيكي مدنظر بوده و مورد استفاده قرار مي گيرد . سيستم هاي حمل و نقل ريلي ، سيستمهايي هستند كه تنها قابليت حركت در مسيرهاي مخصوص و از پيش ساخته شده را دارند .
به همين دليل ، گسترش شبكه سيستم هاي ريلي نسبت به شبكه هاي غير ريلي كمتر بوده و معمولاً مسيرهاي اصلي را شامل مي شود هزينه احداث سيستم ها در مقايسه با سيستم هاي غير ريلي بسيار زياد مي باشد كه سبب شده است احداث اين سيستم ها جز براي مسيرهايي با حجم زياد مسافر توجيه اقتصادي نداشته باشد ، با توجه به مخارج سنگين اين سيستم ها ، براي استفاده بهينه معمولاً از سيستم هاي غير ريلي براي دسترسي مسافران از قسمت هاي مختلف شهرها به ايستگاههاي ريلي استفاده مي شود .
ظرفيت وسايل نقليه ريلي معمولاً بيشتر از وسايل نقليه غير ريلي نظير اتوبوس ها مي باشد ، بطوريكه اين سيستم ها قادرند تا 70000 مسافر در ساعت را در هر جهت جابه جا كنند ، سرعت اين سيستم ها نيز در صورتي كه محدوده اي جدا با اولويت عبور داشته باشند بيشتر از سيستم هاي جاده اي است .
اكثر اين سيستم ها از نيروي الكتريسيته كه عنوان نيرو محركه سود مي برند كه آلودگي زيست محيطي به همراه ندارد و آلودگي صوتي آن بسيار كم است . بنابراين با توجه به امتيازات فوق اين سيستم ها براي جابه جايي مسافرين در سطح شهرهاي بزرگ و پر جمعيت بسيار مطلوب مي باشد.
در جهت رسیدن به تعاریف مناسب برای ارایه طرحی همسان با نیاز های موضوع طرح ، مطالب رساله در سه فصل به ترتیب زیر ( درصفحه بعد ) در کنار هم قرار گرفت.
فصل 1 : شناخت؛
در این فصل ابتدا به صورت مختصر به تاریخچه مترو در جهان و ایران ( به خصوص تهران ) پرداخته شده و سیستم مترو به صورت کلی تعریف شده است. سپس خصوصیات خطوط مترو تهران و خصوصا خط 1مترو تهران ذکر شده است و در نهایت استاندارد های خاص ایستگاه های مترو بررسی شده و برنامه فیزیکی طرح تعیین شده است.
فصل 2: مطالعات؛
این مرحله به تجزیه و تحلیل سایت مورد نظر و بررسی نمونه های مشابه در ایران و جهان اختصاص دارد که در هر مورد نکات مثبت و منفی به دقت برسسی شده است.
فصل 3: طراحی؛
در این فصل ایده اصلی طرح و روند شکل گیری آن بیان شده است . همچنین پیشنهاد طرح سازه و تاسیسات متناسب با طرح ، داده شده است. در انتها نقشه ها و جزئیات ارایه شده اند.

فصل یک:
” شناخت”

بخش اول : مترو:

مترو یک سیستم حمل و نقل سریع ریلی است و از طریق یک یا چند مسیر مشخص که همه دارای ایستگاه های ثابت و قابل دسترسی می باشند امکان جابه جایی مسافران را در داخل شهر و پایین شهر و حومه آن فراهم می کند.
هدف و وظیفه مترو بیش از همه آن است که بین مناطق مختلف شهر و حومه آن ارتباطی پویا ایجاد کند، به صورتی که بتواند با سرعت زیاد جمعیت یک منطقه شهری را، پیش از آنکه وارد سطح شهر شود و ایجاد تراکم و مشکلات گوناگون نماید، همچون یک دستگاه مکش بزرگ در خود بمکد و آن را از طریق شبکه پیچ در پیچ خود در سراسر شهر پراکنده سازد. در ضمن اینکه سیستم مترو به تنهایی نمی تواند پاسخگوی کلیه نیازهای حمل و نقل یک شهر باشد؛ بلکه بایستی توسط سایر سیستم های مسافر رسان مانند انوبوس و غیره …. این سیستم را تقویت و تکمیل کرد.
• سهم و روش های مختلف حمل و نقل شهر تهران :

روش حمل و نقل سهم (درصد)
اتوبوس 34
تاکسی 27
اتومبیل شخصی 21
موتور سیکلت 9
مینی بوس 9

• تاثیرات و ویژگی های سیستم مترو:
1) ایجاد امکان استفاده از پتانسیل های مختلف مناطق اطراف و ایجاد فاصله بین محل سکونت و محل کار با امکان اتصال راحت حومه به مرکز و در نتیجه انتقال بخشی از جمعیت شهرها به حومه و جلوگیری از تراکم بیش از حد شهرهای بزرگ.
2) مقرون به صرفه بودن سیستم مترو برای خانوار، بویژه اقشار کم درآمد ، و همچنین مترو فاصله اختلاف طبقاتی مردم را کم میکند بدین صورت که مترو در اکثر کشورها، واگن درجه1 و 2 ندارد.
3) از ایمنی بسیار خوبی برخوردار بوده و از تصادفات رانندگی و مرگ و میر ناشی از آن به میزان قابل توجهی می کاهد.
4) احداث مترو با کاستن استفاده از وسایل نقلیه شخصی ، امکانات عبور و مرور وسایل نقلیه عمومی، درمانی، پلیس و آتش نشانی را تسهیل می کند.
5) به لحاظ نظم و سرعت از اتلاف وقت مسافران جلوگیری کرده و جابه جایی پر حجم ، راحت، سریع و مطمئن را فراهم می کند.
6) آسایش ، وقت شناسی و نظم و در نتیجه کاهش فشارهای عصبی.
7) مصرف کمتر انرژی سوخت و در نتیجه کاهش آلودگی های زیست محیطی و همین طور حفظ ذخایر نفتی کشور با استفاده از نیروی برق .

• تاریخچه مترو در جهان:
مبتکر مترو در جهان اندرو فالانژ فرانسوی است که طبق نقشه او، خیابان ها تا عـمـق 100 مـتـری کنده می شدند وسیـله حمل مسافران از زیر خیابان ها عبور می کرد نقشه پیشنهادی او از طرف ناپلئون پذیرفته نشد و بعد از آن فکر ساختن مترو تا مدت ها به فراموشی سپرده شد.
احداث نخستین مترو حدود 140 سال پیش در سال 1863 میلادی در شهر لندن به مرحله تحقق رسید. نخستین پیشنهاد دهنده برای مترو در انگلیس چارلز پیسرسون بود که تلاش های او منجر به تاسیس یک متروی 6 کیلومتری در لندن شد. این مترو با استفاده از لوکوموتیو های بخار کار می کرد.
مترو های وین ، بوداپست ، و گلاسکو در سال 1896 م آماده بهره برداری شدند. تا آغاز قرن بیستم تحول زیادی در کار ساختمان سازی مترو صورت نگرفت ولی از سالهای 1900 کشورهای بیشتری برای حمل و نقل شهری به مترو روی آوردند . متروی پاریس در سال 1900 میلادی، متروی برلین در 1902، متروی فیلادلفیا در 1907، متروی نیویورک 1908، متروی هامبورگ 1912 و متروی بوئنوس آیرس 1913 آماده کار شدند.
وقوع جنگ جهانی اول در سالهای 1914 تا 1918 برنامه های توسعه عمران شهرهای بزرگ را در اروپا متوقف کرد. پس از پایان جنگ، متروهای مهم بزرگی چون متروی آتن در سال 1925، متروی توکیو در سال 1927 و متروی مسکو در سال 1935 ساخته شدند.
دگرگونی اصلی در فاصله جنگ اول و دوم جهانی و سپس در پایان جنگ دوم به دنبال تحولات عمومی در صنعت حفاری به منصه ظهور رسید، نخستین این متروها بعدا در رم 1958 ، در لیسبون 1959 ، در استکهلم 1960 ، در میلان 1964 ، در مونترال کانادا 1966 ، در اسلو 1966 ، در مکزیکوسیتی 1969 آغاز به کار کردند. مترو سازی همزمان و حتی مدت ها بعد از پایان جنگ جهانی دوم ( 45-1939 ) توسعه چشمگیری نداشت. گرچه دگرگونی های تکنولوژیک در امر حفاری و ساختمان سازی مترو پیشرفت می کرد.
در نگاهی کلی به متروهای موجود در شهرهای بزرگ جهان می توان گفت متروی لندن قدیمی ترین ، متروی نیویورک طولانی ترین ، متروی مسکو زیباترین و پر مسافرترین مترو های جهان هستند.
در حال حاضر 184 شهر جهان در 58 کشور صاحب مترو میباشند و در این میان حتی در کشورهای پهناوری چون استرالیا و آرژانتین تنها یک شهر دارای مترو میباشد و یا در کل بریتانیا فقط سه شهر لندن ، گلاسگو و نیوکاسل سیستم مترو دارند، آن هم در کشوری که صاحب قدیمی ترین متروی دنیا میباشد.
با نگاهی اجمالی به شهرهای صاحب مترو در جهان میتوان دریافت که برای این شهرها مترو بیشتر یک ضرورت بوده است تا پدیده ای لوکس و مایه مباهات.
بنابراین ای کاش با تغییر نگرش در موضوع حل معضل ترافیک که گریبانگیر شهرهای بزرگ و کوچک کشورمان میباشد، در کنار تاکید بر احداث مترو ،مونوریل و این قبیل سیستم های گران قیمت ، به بهبود سایر سیستم های حمل و نقل عمومی و درکنار آن فرهنگسازی در زمینه ترافیک بپردازیم که قدرمسلم بازدهی آن سریعتر و بهتر نیز خواهد بود .
 تَرین های متروی جهان
طولانی ترین مترو در جهان

عمر متروی لندن به بیش از یک قرن و نیم میرسد . اولین قطعه مترو این شهر در سال 1863 به بهربرداری رسید . در واقع لندن طولانی ترین خط متروی جهان را داراست .
این شهر که جمعیتی در حدود 8 مییلیون و 300 هزار نفر را در خود جای داده است ،408 کیلومتر مترو دارد . 12 خط متروی این شهر با 275 ایستگاه یکی از قدیمی ترین متروهای جهان است .
عمده حمل و نقل ریلی در این شهر توسط مترو انجام می گیرد و به دلیل گستردگی ایستگاهها و خطوط ، تمامی شهروندان لندنی هر روز به طور متوسط یک بار و نیم سوار مترو می شوند . در واقع متروی لندن روزانه بیش از 13 میلیون نفر را جابه جا می کند.

 کم تراکم ترین مترو جهان
جمعیت 5 مییلیون نفری شهر مادرید در اسپانیا یکی از کم تراکم ترین متروهای جهان را به خود اختصاص داده است . این شهر در حدود 226 کیلومتر خط مترو دارد که اولین خط متروی آن درسال 1919 به بهره برداری رسید . 14 خط مترو و 190 ایستگاه، مادریدرا صاحب سامانه حمل و نقل شهری کرده است .
عمده سفرهای شهری در مادرید به وسیله مترو انجام میشود و طول ساعات حرکت قطارها در این شهر نسبت به شهرهای پر جمعیتی مانند توکیو بسیار کمتر است. هر شهروند مادریدی به طور متوسط روزانه یک بار سوار مترو می شود .

پیچیده و پر ازدحام ترین

توکیو یکی از پیچیده ترین شبکه های مترو جهان را به خود اختصاص داده است این شهر که بیشترین جمعیت جهان را در خود جای داده است و بیش از 33 مییلیون و200هزار نفر در آن زندگی می کنند دارای 12 خط مترو است.طول خطوط متروی توکیو 292 کیلومتر است و تعداد 274 ایستگاه در آن ساخته شده است . اولین قطعه متروی توکیو در سال 1927 ساخته شده است . بنا براین می توان گفت که این شهر در زمره قدیمی ترین شهر های صاحب مترواست.

 پر ایستگاه ترین مترو جهان

تقریبأ یک قرن پیش بود که نیویورک صاحب اولین خط مترو شد. در سال 1904 اولین خط مترو در نیویورک به بهره برداری رسید. این شهر هر چند به داشتن 371 کیلومتر شبکه حمل و نقل ریلی سنگین (مترو) شهر جهان است اما ویژگی دیگری نیز دارد . نیویورک به دلیل ایستگاههای مترو و خطوط زیاد همواره مورد توجه بوده است . وجود 468 ایستگاه و 27 خط مترو این شهر را در رده های اول جهانی قرار داده است . روزانه 11 مییلیون نفر از جمعیت 17 و 800 هزار نفری نیویورک توسط مترو جا به جا می شوند.

 متروی عروس اروپا

212 کیلومتر طول مترو پاریس با 14 خط و 297 ایستگاه است .اولین قطعه مترو پاریس در سال 1900 افتتاح شد و به مرور و همراه با گسترش این شهر رشد یافت .این شهر با جمعیت 9 مییلیون و 700 هزار نفر هم اکنون صاحب ششمین متروی جهان به لحاظ طول خطوط است . میزان جابه جایی مسافر در متروی پاریس در حدود 7 مییلیون نفر است که با کاهش زمان حرکت قطارها شبکه حمل و نقل این شهر قدرت جا به جایی مسافر زیادی یافته است.

 

 

 

 

 

فهرست مطالب:
عنوان صفحه
 فصل یک: شناخت؛
بخش نخست: مترو
تاریخچه مترو در جهان:
تَرین های متروی جهان
طولانی ترین مترو در جهان
کم تراکم ترین مترو جهان
پیچیده و پر ازدحام ترین
پر ایستگاه ترین مترو جهان
متروی عروس اروپا

بخش دوم: مترو تهران
تاریخچه مترو تهران ؛ 14
بخش سوم: معرفی پروژه
خط 1 متروي تهران و توسعه شمالي و جنوبي خط تا كهريزك
ايستگاه بين المللي شهر آفتاب
ايستگاه فرودگاه امام خميني (ره)
ايستگاه شهر جديد پرند
مشاوران و پيمانكاران اجراي پروژه
اهم اقدامات انجام شده در مسير :
شرح مختصری از پروژه متروی فرودگاه امام
ایستگاه مترو شماره ۱: (* ایستگاه مورد نظر برای انجام این پروژه *)

بخش چهارم:ضرورت انجام پروژه واهداف
فهرست منابع فصل اول 23
فصل دو : مطالعات؛
بخش پنجم: مطالعات مکانی و تجزیه و تحلیل سایت
موقعیت جغرافیایی
طول و عرض جغرافیایی
ارتفاع از سطح دریا
شیب زمین
توپوگرافی منطقه
وضعیت گسلها
تقسیمات اقلیمی
وضعیت آب و هوایی منطقه
شرایط و اقلیم در اراضی مورد نظر
دما و رطوبت هوا
بارندگی
وزش باد
تابش آفتاب
فرودگاه‌ها
متروی تهران

بخش ششم: راهکارهای اقلیمی

اقلیم و ساختمان
1- تابش آفتاب و تاثیر آن بر ساختمان
2- تاثیر تابش آفتاب بر سطوح ساختمان
تاثیر تابش آفتاب در گرمای داخلی ساختمان
4- تاثیر ارتفاع سقف در دمای داخلی ساختمان
5- جلوگیری از تابش
6- تاثیر رطوبت بر ساختمان
7 – راه های نفوذ رطوبت به ساختمان
8- تاثیر باد بر ساختمان
نتيجه گيري
کاربری های اطراف :
کاربری اصلی اطراف: فرودگاه بین المللی امام خمینی ( ره )
کاربری های مسکونی :
کاربری های تجاری :
کاربری فرهنگی و اجتماعی:
بخش هفتم: استاندارد ها و ضوابط طراحی
جا به جایی درونی
گلوگاههای کنترل ( Access Control )
دسترسی به سکو ها – پله ها
انواع سکوها
حوزه امنیت سکو
حوزه ذخیره
حوزه امد و شد مسافرین
حوزه تجهیزات سکو
فضاهای نشستن ؛
فضاهای اداری ؛
استانداردهای مربوط به معلولین ؛
تغییرات و ارتفاع و عرض
سرویسهای معلولین
مقررات ترافيک و مديريت بهره برداري

ترافيک وسايط نقليه ريلي L.R.T :
ترافيک ساير وسايط نقليه :
عبور و مرور عابران پياده :

بخش هشتم: معرفی سیستم مترو 18
ملاحظات علمی طراحی ایستگاه
تعیین فاصله بین ایستگاه ها ؛
ملاحظات عملی در طراحی ایستگاه مترو؛
جابجایی بیرونی؛
جابجایی درونی؛
نواحی اصلی عملکردی ایستگاه در حالت کلی ؛
هال اصلی و انتظار ؛
بخش فروش بلیط ؛
سکوها؛
مراکز تجاری در ایستگاه ها ؛
اعلانات و اطلاع رسانی سفر
تامین ایمنی و امنیت؛
ارایه تسهیلات به معلولان؛
انتخاب مکان:
پارکینگ خودرو:
مدخل ایستگاه :
جهت یابی در ایستگاه :
علائم و اعلانات ایستگاه:
سطوح ایستگاه:
سکوها: دسترسی
کنترل صدا؛
تبلیغات؛
راه های دسترسی و ورودی ایستگاه :
بخش اطلاع رسانی بلیط:
بخش تجار و انتظار:
سکو و محل سوار شدن:
کارهای هنری؛
مصالح؛
استانداردهای NPPA برای حفاظت از ایستگاه ؛
شناخت اجزاء سیستم مترو :
الف) شبکه راه آهن:
ب) قطار
ج) ایستگاه:
تاریخچه ای از ایستگاه ها :
مبانی طراحی ایستگاه :
شناخت ویژگی های عمومی ایستگاه ها:
فلسفه طراحی :
اهداف طراحی ایستگاه ها:
ایستگاه به عنوان نشانه ای از شهر:
سازه در ایستگاه ها :
ایستگاه ها و شهر سازی :
ایستگاه و تاثیرات محیطی شامل:
انتخاب بستر طراحی : عوامل زیر را در برمی گیرد:
ایستگاه المانی جدید در شهر سازی :
ایستگاه ها و و طراحی شهری
انواع ایستگاه ها:
عوامل موثر در فرم گيري يك ايستگاه قطار شهري
تراكم ايستگاه:
مشخصات فني قطار:
مدت توقف در ايستگاه:
مدت زمان بين دو حركت متوالي:
نحوه جايگزيني و وضعيت قرارگيري ايستگاهها نسبت به سطح گذر:
قوانين و استانداردها:
فضاهاي كه مستقيماً در رابطه با مسافران است
وروديها و خروجيها
پله ها:
راهروها:
سالن اصلي:
سكوها:
عوامل موثر در طراحي ايستگاهها (معيارهاي اصلي در طراحي):
مشخصات اتوماسيون:
مشخصات طراحي هندسي خط (ارتفاع خط پروژه):
تقسيم بندي ايستگاهها از نظر شرائط هندسي معابر و تقاطع‌هاي شهري (طرح تفصيلي) :
مراحل مطالعاتي براي طراحي ايستگاهها:
مكان‌يابي ايستگاهها:
طراحي ايستگاهها :
معيارها مدنظر در طراحي ورودي و خروجي ايستگاهها :
ورودي ها و خروجي ها به سكوها :‌
فضاي عمومي يا سالن اصلي :
روابط بين فضاهاي مختلف ، تراكم و ابعاد و اندازه آنها :
مسير و محل هاي حركتي و توقف :
محاسبات ورودي و خروجي اصلي :‌
محاسبه پله ها :
محاسبه راهروها :
محاسبه دروازه (ورودي و خروجي):
محاسبه فضاي مكث و انتخاب مسير (فضاي كنترل شده):
محاسبه فضاهاي اداري:
محاسبه سكوها:
• جمع بندی؛

بخش نهم: برنامه ریزی فیزیکی
1- بخش اصلی ایستگاه
2- بخش خدمات
3- بخش خدمات جانبی
4- بخش تاسیسات

بخش دهم: بررسی نمونه ها 48
نمونه های خارجی
• ایستگاه مترو فرودگاه مالپنزا:
• ایستگاه های زیرزمینی کاناری وارف
• خط 14 مترو پاریس
ایستگاه لیون در خط 14 مترو پاریس
• ایستگاه Canning town لندن
• ایستگاه مترو واترلو
• ایستگاه مترو لیون
• نمونه های داخلی
ایستگاه S2 خط 2 متروی تهران
ایستگاه مترو گلشهر،کرج
• فهرست منابع فصل دوم ( به ترتیب عنوان های ارجاع شده در فصل ) :
• فصل سه: طراحی؛ 51
بخش یازدهم: روند شکل گیری ایده اصلی طرح
• روند شکل گیری انگاره اصلی طرح
• ایستگاه مترو فضایی با هویتی دوگانه
• پیوستگی به شهر
 سرعت ادراک انسان
• شفافیت و خوانایی
• تفکیک حوزه های کنترل شده و کنترل نشده
• ایجاد فضاهای مکث در عین پویایی
 تاریخچه کافه و کافه نشینی در تهران
• کافه های امروز
• ایده اصلی در طراحی ورودی ها
 مقایسه ورودی های مترو تهران و پاریس
• کفسازی و معماری داخلی
113
بخش دوازدهم: سازه ایستگاه 55
• سازه ایستگاه های زیرزمینی قطار شهری
• روش اجرایی پیشنهادی
 مبانی طراحی سازه نگهبان
119
بخش سیزدهم: تاسیسات 56
 تاسیسات برقی
• برق اضطراری
 تاسیسات مکانیکی
 تاسیسات مربوط به آتش سوزی
 سیستم اعلام حریق
 سیستم اطفای حریق
122
بخش چهاردهم: روند ساخت پروژه 126
بخش پانزدهم: تصاویر پروژه 128
منابع و ماخذ

 

 

تصاویر فایل:

دانلود رساله ایستگاه مترو,دانلود رساله معماری ایستگاه متروپروپوزال ایستگاه مترو,مطالعات معماری ایستگاه مترو,رساله ایستگاه مترو

 

خرید رساله:

در پایان خرید ، لینک دانلود فایل نمایش داده می شود و به ایمیل شما ارسال خواهد شد. راهنمای خرید و دانلود فایل
  • فرمت رساله: word
  • حجم فایل ها: 23 مگابایت

 

  • برای مشاهده لیست رساله و مطالعات های معماری اینجا را کلیک نمائید.
  • سفارش انجام رساله و طرح پذیرفته می شود.
  • شماره پشتیبانی و سفارشات معماری : 09037758555 – 10 صبح تا 4 عصر
  • ایمیل های پشتیبانی : parsacad.com@gmail.com – info@parsacad.com
  • رساله معماری با رساله معماری هم تبادل می شود و نیاز به خرید نیست.

نظر و دیدگاه خود را بفرستید



محمد ه گفت:

با سلام
من خریدم اما لینک ارسال نشد
(ایمیل هم زدم اما جوابی نگرفتم)

پاسخ به : محمد ه
:

MSIE 10.0 Windows 7

با سلام
من خریدم اما لینک ارسال نشد
(ایمیل هم زدم اما جوابی نگرفتم)

با سلام
لینک دانلود مجددا به ایمیل شما ارسال شد.

الناز گفت:

سلام
آیا امکان داره فقط فهرست منابع پروژه معماری ایستگاه مترو را بهم بدید؟؟؟

پاسخ به : الناز
:

Firefox 38.0 Windows

سلام
آیا امکان داره فقط فهرست منابع پروژه معماری ایستگاه مترو را بهم بدید؟؟؟

با سلام
درخواست خود را از بخش ارتباط با ما مطرح نمائید.

فول پکیج جامع آموزش اسکچاپ 2019




اولین و قوی ترین پکیج جامع آموزش اسکچاپ 2019 و ویری نکست + آرشیو متریال و مبلمان و صحنه های آماده رندر حرفه ای در فلش مموری (برای اسکچاپ 2016 تا 2019) / آموزش ها از صفر تا صد از مبتدی تا پیشرفته شامل تمامی مباحث از مدلسازی تا رندرگیری

قیمت: 1.500.000 تومان