صفحه اینستاگرام پارساکد

نمایش دسته بندی مطالب

لیست مطالب صفحه اصلی

كناف 140 صفحه – دانلود مقاله ای کامل در مورد کناف در ساختمان – مقاله و پروژه های آماده معماری

به نام یگانه معمار هستی  

مقدمه :
كناف درواقع نام خانواده و مؤسسه¬ای با فعاليت¬هايي در سطح بين¬المللي و ويژگي¬هاي ممتاز مي¬باشد. اين شركت علاوه بر گستردگي و وسعت خود يك مؤسسه خانوادگي اصيل بوده كه اين موضوع عامل مهمي در در رشد و پيشرفت چشمگير آن است. از ويژگي¬هاي اين شركت سرعت در تصميم¬گيري،‌ ابداع و نوآوري در صنعت ساختمان، سرمايه¬گذاري¬هاي پيوسته و حمايت از ايده¬هاي نوين كاركنان آن است كه آن را از سايرين متمايز ساخته است.
اين شركت توسط برادران كناف،‌ كارل (Karl) و دكتر آلفونس (Dr.Alfons) در سال 1932 بنيانگذاري شد و هم اكنون فرزندان اين دو يعني نيكلاس (Nikolas) و بالدوين (Baldwin) كناف به طور مشترك با هماهنگي ساير اعضاي خانواده كناف اين گروه را رهبري مي¬كنند.

مقاله در مورد کناف,تحقیق در مورد کناف,دانلود مقاله و تحقیق درباره کنف,مقاله درباره ی کنف,تحقیق درباره ی کنف,دانلود تحقیق کامل در مورد کناف ساختمان,کناف ساختمان,انواع کناف کنف,نحوه ی استفاده از کناف های ساختمانی,مقاله ی کامل در مورد کناف,طرز استفاده از کناف,مقاله های آماده معماری,پروژه های آماده معماری,پروژه معماری

كار اين شركت از توليد و عمل¬آوري گچ در منطقه سارلند در كشور آلمان (Saar and main rivers) شروع شده و با توسعه و تنوع بخشيدن به اين توليدات درسطح بين¬المللي در زمينه¬هاي زير فعاليت دارد:
– سيستم¬ها و مصالحي كه بر مبناي ماده معدني گچ توليد مي¬شوند.
– عايق¬هاي صوتي و حرارتي.
– استخراج سنگ آهك و توليد مصالح مرتبط با اين ماده ساختماني.
– مصالح و مواد ساختماني بر پايه گچ و سيمان.
– تجهيزات و ماشين¬آلات توليدكننده مصالح فوق.

برای دانلود به ادامه مطلب بروید…  

نام فایل : كناف 140 صفحه – دانلود مقاله ای کامل در مورد کناف در ساختمان – مقاله و پروژه های آماده معماری

در دفاتر وكارخانجات اين شركت در سراسر جهان بيش از 18000 نفر فعاليت دارند كه تلاش همگي آن¬ها حصول موفقيت شركت و درنتيجه ايجاد امنيت اقتصادي و رشد و توسعه حرفه¬اي خود است. يكي از اصول اين شركت تأسيس واحدهاي صنعتي در مناطقي است كه مواد اوليه فراوان و بازار مصرف مناسب اين توليدات وجود داشته باشد. در اين راستا واحدهاي متعدد،‌ توليدي اين گروه در شرق اروپا و نقاط مختلف آسيا درحال احداث مي¬باشد كه نتيجه ¬آن افزايش اشتغال و توليد مواد و مصالحي باكيفيت ممتاز براي برآورده كردن نيازهاي فرداي اين جوامع مي¬باشد.

مقاله در مورد کناف,تحقیق در مورد کناف,دانلود مقاله و تحقیق درباره کنف,مقاله درباره ی کنف,تحقیق درباره ی کنف,دانلود تحقیق کامل در مورد کناف ساختمان,کناف ساختمان,انواع کناف کنف,نحوه ی استفاده از کناف های ساختمانی,مقاله ی کامل در مورد کناف,طرز استفاده از کناف,مقاله های آماده معماری,پروژه های آماده معماری,پروژه معماری

صفحات روكش¬دار گچي در طي يك فرآيند به هم پيوسته توليد مي¬¬شود.
دوغاب گچ كه مخلوطي از گچ استاكو (Stucco)، آب و ساير افزودنيهاي مورد نياز است پس از مخلوط شدن در مخلوط¬كن به وسيله خروجي¬هاي متعدد بر روي كاغذ مخصوص پخش مي¬شود. در اين وضعيت كاغذ زيرين، سطح رويي و كاغذ فوقاني، سطح پشتي صفحات توليدشده را تشكيل مي¬دهد. صفحه توليدي با عبور از قطعات و مراحل مختلف داراي نوع لبه وضخامت مورد نياز خواهد شد. كاغذ رويي علاوه بر سطح بيروني صفحه قسمت¬هاي ديگري نظير لبه¬ها و بخش كوچكي از پشت صفحه را نيز مي¬پوشانند.
بعد از شكل¬پذيري اين صفحه نيز از تعدادي قطعات تنظيم¬كننده عبور كرده كه در اين مرحله ضخامت صفحات تعيين مي¬شود.
در طي اين مدت گيرش و سختي صفحه افزايش مي¬يابد و در مرحله چاپ؛ مشخصات محصول مانند نوع صفحه، ضخامت، زمان توليد و استاندارد مربوطه روي آن ثبت مي¬شود.
در مرحله برش نوار پيوسته صفحات توليد شده به طول¬هاي مورد نياز و استاندارد برش داده شده و پس از آن به سمت كوره خشك¬كن هدايت و آب اضافي آن به آرامي تبخير مي¬شود. اين صفحات پس از خشك شدن بسته¬بندي شده و به محل انبار يا پروژه حمل مي¬شود.
مراحل توليد صفحات روكش¬دار گچي

مقاله درباره ی کنف,تحقیق درباره ی کنف,دانلود تحقیق کامل در مورد کناف ساختمان,کناف ساختمان,انواع کناف کنف,نحوه ی استفاده از کناف های ساختمانی,مقاله ی کامل در مورد کناف,طرز استفاده از کناف,مقاله های آماده معماری,پروژه های آماده معماری,پروژه معماری

کناف ساختمان,انواع کناف کنف,نحوه ی استفاده از کناف های ساختمانی,مقاله ی کامل در مورد کناف,طرز استفاده از کناف,مقاله های آماده معماری,پروژه های آماده معماری,پروژه معماری

 

صفحات روكش دار گچي توليدي كناف ايران از نظر مشخصات و مورد استفاده شامل موارد زير مي شود:
–    صفحات معمولي Reguler Board(RG)
–    صفحات مقاوم در برابر رطوبت(MR)
Moisture Resistant board
–    صفحات مقاوم در برابر حريق(FR)
Fire Resistant boaard
–    صفحات مقاوم در برابر حريق و رطوبت(FM)
Fire & Moisture Resistant board
صفحات روكشدار گچي ساده(RG) :
صفحات روكش داري هستند كه سطح و لبه بلند (طولي) آن ها با مقواي محكمي پوشيده شده است.
– علامت مشخصه : در امتدادمحور مياني پشت صفحه مهر آبي كناف چاپ شده است.
– موارداستفاده : ديوارهاي جداكننده، پوشش ديوارهاي سنتي به جاي گچ و خاك و گچ كاري، سقف كاذب.
صفحات روكش دار گچي مقاومت در برابر رطوبت (MR):
صفحات روكش داري هستند كه گچ تشكيل دهنده آن با مواد مقاوم در برابر رطوبت پوشش شده است.
– علامت مشخصه مقواي پشت و روي صفحه سبز رنگي مي باشد و در امتداد محور مياني پشت صفحه مهر آبي كناف چاپ شده است.
– موارد استفاده : مانند صفحات روكش دار گچي ساده و همچنين سلول هاي تر در ساختمان نظير حمام، آشپزخانه ودست شويي.
صفحات روكش دارگچي مقاوم در برابر آتش  (FR):
صفحات روكش داري هستند كه گچ آن ها حاوي الياف فايبرگلاس مي باشد كه صفحه روكش دار را در برابر آتش مقاوم مي نمايد.
– علامت مشخصه: در امتداد وسط پشت صفحه مهر قرمز كناف چاپ شده است.
– موارد استفاده: ديوارهاي جدا كننده، پوشش ديوارهاي سنتي، سقف كاذب و مناطقي كه نياز به مقاومت در برابر آتش وجود دارد. پوشش ستون ها و تيرهاي فلزي و بتوني.
صفحات روكش دار گچي مقاوم در برابر آتش و رطوبت (FM) :
صفحات روكش داري هستند كه گچ آن ها حاوي فايبرگلاس ومواد مقاوم دربرابر رطوبت و مقواي آن ها با موادمقاوم در برابر رطوبت پوشيده شده است.
– علامت مشخصه: مقواي پشت و روي صفحه سبز رنگ مي باشد و در امتداد محور مياني پشت صفحه مهر قرمزكناف چاپ شده است.
-موارد استفاده: مانند صفحات روكش دار گچي مقاوم در برابر آتش و همچنين در سلول هاي تر در ساختمان نظير حمام، آشپزخانه ودستشويي.
صفحات مسلح سيماني(Aquapanel):
صفحات مسلح سيماني،صفحاتي هستند كه از تركيبات سيمان والياف فايبرگلاس تشكيل شده و جهت استفاده درنماي خارجي و فضاهاي داخلي با درصد رطوبت نسبي بالا بكار مي رود.

تذكر: از صفحات نوعRG در فضا و شرايطي كه رطوبت نسبي تا 60% از صفحات نوع MR در فضا و شرايطي كه رطوبت نسبي بيش از 60% و كمتر از 90% استفاده مي شود.
براي شرايط رطوبت نسبي بيش از 90% از صفحات نوعAquapanel استفاده ميشود.

صفحات روكش دار گچي و صفحات مسلح سيماني- مشخصات و بسته بندي

ابزار برش و حمل:
صفحات روكش دار گچي در محل كارخانه بنابه ميزان ضخامت در بسته هاي 40، 50، 60، 90، 110، 140تايي قرارگيري بسته صفحات در طبقات، جهت حمل به نقاط مختلف طبق از چرخ دستي و دستگيره حمل استفاده مي شود.
جهت جابجايي صفحات وقطعات برش خورده از دستگيره حمل و براي تعداد بيشتر صفحات تا 10 برگ از چرخ دستي استفاده مي شود.
برش صفحات:
جهت برش صفحات روكش دار گچي به ترتيب زير عمل مي كنيم:
1- برش كاغذ روي صفحات(شكل1)
2- شكستن صفحه در امتدادبرش
3- برش كاغذ پشت صفحات(شكل2)
4- صاف و يكنواخت كردن لبه هاي برش خورده به وسيله رنده(شكل3)
پس ازبرش صفحات لبه هاي برش خورده در صورت نياز به وسيله دستگاه پخ زن در زاويه هاي 50/22 و 450 پخ زده مي شود.
اگر برش صفحات در عرض هاي كم(5تا20 سانتي متر)موردنظر باشد از دستگاه برش نواري استفاده مي شود(شكل4) اين دستگاه قابليت اجراي برش هاي منحني را نيز دارا مي باشد.
به منظور در آوردن جاي كليد پريز برق نيز از قطعات گردبر در قطرهاي مختلف استفاده مي شود.(شكل5)

مواد و مصالح جنبی(پودرها) بتونه درزگیر:
گچ هاي ساختماني هرچه درصد خلوص بيشتري داشته باشند به پوشش بهتري دست پيدا مي كنيم.محصولات گچي كناف داراي تركيبي از گچ به خلوص حدود 95% مي باشند و اين به مفهوم وجود ميزان ناچيزي ناخالصي مانند كربنات ها و نمك در اين محصولات توليدي مي باشد.
درحال حاضر اين محصولات شامل موارد زير مي باشد:
–    بتونه درزگير KNAUF FUGENFULER
–    پرفيلكس KNAUF PERLFX
–    گچ ساتن KNAUF MUL TICOVER
–    گچ پوشش TOP FINISH

بتونه درزگير KNAUF FUGENFULLER :
موارد استفاده:
بتونه درزگير كناف ايران براي بتونه كاري و درزگيري با نوار كاغذي يا نوار فايبرگلاس مخصوص در سيستم هاي ساخت و ساز خشك به كار مي رود.
اين ماده به صورت لايه هاي نازك براي درزگيري صفحات روكش دار گچي پس از نصب و يا تعميرات سطوح آسيب ديده صفحات روكش دار گچي، پر كردن درزها وسوراخ هاي قطعات بتوني، بتونه كاري سطوح بتوني و يا سفيدكاري ديوارك هاي گچي با حداقل ضخامت 1 تا 3 ميلي متر مورد استفاده قرار مي گيرد.
تركيبات:
ماده اصلي بتونه درزگير كناف، گچ به صورت پودر مي باشد كه ضمن تركيب با ساير افزودني ها به كيفيت و خواص لازم جهت استفاده براي درزگيري و يا نازك كاري سطوح مربوطه رسيده است.
آماده سازي سطح زيركار:
صفحات روكش دار گچي بايد بر روي زيرسازي نصب و محل درزها كاملاً خشك و گردگيري شود.
نحوه تركيب با آب و اجرا:
به ميزان كافي آب در يك ظرف تميز ريخته و پودر گچ را به آرامي روي سطح آب مي ريزيم(به ازاي هر 4پيمانه گچ، 3پيمانه آب لازم است)مدت3-2دقيقه صببر مي كنيم تا گچ هاي باقيمانده روي سطح آب خيس شده و غرق شوند سپس با استفاده از دست به آرامي  وبا همزن مكانيكي با سرعت پايين مخلوط بتونه درزگير را تا دستيابي به خميري يكدست كه از روي كاردك نريزد، مخلوط مي نماييم. به اين خميرنبايد ماده ديگري اضافه شود.
فرصت بكارگيري پس از مخلوط كردن حداكثر 30دقيقه است، بهتر است بتونه كاري پس از اتمام كف سازي انجام شود.دماي محيط نبايد از 10 درجه سانتي گراد كمتر باشد.
روش بكارگيري:
بتونه درزگير كناف نبايد با ساير مواردي كه باعث تغييرات در خواص و مشخصات فيزيكي محصول مي گردد، تركيب نمود.
هنگامي كه ملات بتونه درزگير كناف گرفته(سفت شده) است، ديگر نمي توان با اضافه نمودن آب آن را رقيق نمود و يا هم زد تا براي استفاده مجدد آماده شود و اين ملات مناسب كار نمي باشد.
ظروف آماده سازي ملات و ابزاركار مي بايست بلافاصله پس از اتمام كار با آب شسته شوند.باقي ماندن اجزا گچ روي ابزار و ظروف باعث كوتاه شدن زمان گيرايش گچ در استفاده هاي بعدي مي گردد.

پرلفيكسKNAUF PERLFIX :
موارد استفاده:
چسب پرلفيكس كناف ايران براي نصب صفحات روكش دار گچي و صفخات پوشش يافته با عايق هاي فوم پلي استايرين و يا پشم سنگ بر روي تيغه هاي آجري، بتني، سفالي، سيپوركس، هبلكس و ديواره هاي گچي، جهت بهبود خواص صورتي و حرارتي ديوار موجود و يا به عنوان گچ و خاك و سفيدكاري به كار مي رود.
تركيبات:
ماده اصلي پرلفيكس كناف، گچ به صورت پودر مي باشد كه ضمن تركيب با ساير افزودني ها به كيفيت و خواص لازم جهت استفاده در موارد مختلف رسيده است.

آماده سازي سطح زيركار:
سطوح زير كار بايد محكم باشند و پيش از شروع كار خشك وگردگيري شوند.سطوح بتني بايد كاملا خشك و عاري از هر گونه مواد اضافي ناشي از قالب بندي و غيره باشد، بهتر است سطوح بتني صيقلي و يا داراي جذب بالا را قبل از نصب صفحات روكش دار گچي با ماده مناسبي پوشاند كه سطح را متخلخل و جذب را كاهش دهد.
نحوه تركيب با آب و اجرا:
به ميزان كافي آب در يك ظرف تميز ريخته و پودر پرلفيكس را به آرامي روي سطح آن مي ريزيم(هر كيسه 40كيلوگرمي تقريبا با 22 ليتر آب مخلوط مي شود) پس از 2/3 دقيقه گچ هاي باقيمانده روي سطح آب خيس شده و غرق مي شوند. سپس با استفاده ازدست به آرامي و يا همزن مكانيكي با سرعت پايين مخلوط مي نماييم. به اين خمير نبايد ماده ديگري اضافه كرد. فرصت بكارگيري پس از تهيه خمير حدود30 الي 40 دقيقه مي باشد. نصب و تراز نمودن صفحات روكش دار گچي بايد حداكثر تا 20 دقيقه پس از قرار گرفتن چانه ها بر روي زيركار يا پشت صفحات، انجام شود. دماي محيط كار نبايد از 5 درجه سانتي گراد كمتر باشد.
مقدار مصرف:
به طور معمول حدود 40كيلوگرم خمير پرلفيكس براي اتصاف 8مترمربع صفحات روكش دار گچي مصرف مي شود.
روش بكارگيري:
پرلفيكس كناف نبايد با ساير موادي كه باعث تغييرات در خواص و مشخصات فيزيكي محصول مي گردد، تركيب نمود.
پرلفيكس كناف را نمي توان به عنوان بتونه درزگير در ساخت و ساز خشك استفاده نمود.
هنگامي كه ملات پرلفيكس كناف گرفته(سفت شده) است، ديگر نمي توان با اضافه نمودن آب آن را رقيق نمود و يا زد تا برا ياستفاده مجدد آماده شود واين ملات مناسب كار نمي باشد.
ظروف آماده سازي ملات و ابزار كار مي بايست بلافاصله پس از اتمام كار با آب شسته شوند. باقي ماندن اجزا گچ روي ابزار وظروف باعث كوتاه شدن زمان گيرش گچدر استفاده هاي بعدي مي گردد.
ميزان مصرف:
بستگي به مورد استفاده، ناهمواري و نوع سطح زير كار دارد.
نگهداري:
با استفاده از پالت چوبي و در محل خشك مي توان در حدود 6ماه پرلفيكس كناف را انبار كرد. در صورتي كه كيسه ها باز شده اند مي بايست به خوبي در برابر رطوبت محافظت شوند.
گچ ساتن KNAUF MUL TICPOVER  :

موارد استفاده:
گچ ساتن كناف جهت دستيابي به سطوح تراز، همگن و يكدست در موارد زير قابل استفاده مي باشد:
– براي پوشش سطوح ايجاد شده با صفحات روكش دار گچي كناف(ديوارهاي جداكننده- سقف هاي كاذب-ديوارهاي پوششي).
– به عنوان لايه نهايي سطوح پوشش شده با گچ پوشش كناف.
– براي پوشش نهايي سطوح گچ و خاك(سفيدكاري)، گچ ماري،سطوح بتني و ايجاد سطوح صيقلي جهت رنگ كاري.
– براي پوشش نهايي سطوح سيمان آهكي، پلاستر سيمان و يا موارد بازسازي و نوسازي.
سطوح پرداخت شده با اين محصول كاملا صيقلي وشفاف(در صورت پرداخت طولاني) خواهند بود كه زيرسازي ايده آبي براي انواع رنگ هاي پلاستيك،روغني و يا كاغذ ديواري مي باشد.
تركيبات:
ماده اصلي گچ ساتن كناف، گچ به صورت پودر مي باشد كه ضمن تركيب با ساير افزودني ها به كيفيت و خواص لازم جهت استفاده در سطوح مختلف رسيده است.
آماده سازي سطح زيركار:
سطوح زيركار بايد محكم باشد و پيش از شروع كار خشك و گردگيري شود. سطوح زير كار(مصالح بنايي) بايد كاملاً خشك و عاري از هرگونه مواد اضافي باشند.
نحوه و تركيب با آب و اجرا:
به ميزان كافي آب در يك ظرف تميز ريخته و پودر گچ را به آرامي روي سطح آب مي ريزيم(به ازاي هر 10كيلو.گرم پودر گچ پرداخت، 5/6 تا 8/5 ليتر آب لازم است). به مدت 3/2 دقيقه صبر مي كنيم تا گچ هاي باقي مانده روي سطح آب خيس شده و غرق شوند سپس با استفاده از دست به آرامي ويا همزن مكانيكي با سرعت پايين مخلوط گچ ساتن را تا دستيابي به ملات يكدست، مخلوط مي كنيم. به اين ملات نبايد ماده ديگري اضافه شود. ملات گچ ساتن به ضخامت 1 تا 3 ميليمتر در مدت 40 تا 80تا100 دقيقه روي تمام سطح كار كشيده شود و سپس با استفاده از ماله گچكاري سطح كار پرداخت مي شود.
زمان گيرش اين محصول 140تا150 دقيقه مي باشد.(توجه شود كه مشخصات فوق براساس محل استفاده و نوع سطح زير كار مي تواند تغيير يابد).
روش بكارگيري:
گچ ساتن كناف نبايد با سايرموادي كه باعث تغييرات در خواص و مشخصات فيزيكي محصول مي گردد، تركيب نمود.

گچ پوشش TOPFINISH :
موارد استفاده:
گچ پوشش كناف جهت دستيابي به سطوح تراز، همگن و يكدست در موارد زير قابل استفاده مي باشد:
– براي پوشش نهايي سطوح پيش ساخته يا سطوح بتني درجا و صرفا در فضاهاي داخلي كاربرد دارد.
– براي پوشش نهايي سطوح گچي، سيمان آهكي، پلاستر سيمان، موارد بازسازي و نوسازي.
سطوح پرداخت شده با گچ پوشش كناف زيرسازي مناسبي جهت نصب انواع پوشش ها مثل كاغذ ديواري ويا اجراي هر نوع رنگ مي باشد.
در صورت نياز به پرداخت ويژه و يا ايجاد سطوح خاص و صيقلي از گچ پرداخت استفاده شود.گچ پوشش كناف جهت استفاده در سيستمهاي ساخت و ساز خشك مناسب نمي باشد.
تركيبات:
ماده اصلي گچ با پوشش كناف، گچ به صورت پودر مي باشد كه ضمن تركيب با ساير افزودني ها به كيفيت و خواص لازم جهت استفاده در سطوح مختلف رسيده است.

آماده سازي سطح زيركار:
سطوح زيركار مي بايست پايدار وتميز و سطوح بتني خشك و عاري از مواداضافي (نخاله، مواد روغني يا نفتي) باشند. سطوح بتني را ابتدا با استفاده از برس سيمي و يا شستشو با آب تميز نموده سپس تا خشك شدن سطح، صبركنيد.
درزهاي بين قطعات پيش ساخته بتني را با استفاده از گچ پوشش كناف پر كنيد.
در مواردي كه سطح زيركار از لايه هاي با درصد جذب بالا تشكيل شده و يا از قالب هاي پلاستيكي و فلزي در اجراي سطوح بتني استفاده شده باشد بهتر است پيش از شروع كار يك لايه پرايمر بدون افزودن حلال، روي سطح اندود شود.
نحوه تركيب با آب واجرا:
به ميزان كافي آب در يك ظرف تميز ريخته و پودر گچ را به آرامي روي سطح آب مي ريزيم.(هر كيسه 25كيلوگرمي با 15ليتر آب مخلوط مي شود) پس از مدت 3-2دقيقه گچ هاي باقيمانده روي سطح آب خيس شده و غرق مي شوند. سپس با استفاده از دست به آرامي و يا همزن مكانيكي با سرعت پايين مخلوط گچ ساتن را تا دستيابي به ملات يكدست، مخلوط مي كنيم.
پس از سفت شدن ملات، سطح اندود شده با گچ پوشش سطح نهايي پرداخت شده بستگي به دفعات پرداخت دارد.
پرداخت اوليه را بدون مرطوب نمودن ابزار مي توان انجام داد. جهت مراحل بعدي مي توان با مرطوب نمودن قلم موي نقاشي(پلاستيك) روي سطح را پرداخت نمود.
مرحله آخر پرداخت را مي توان پس از گذشت 100دقيقه آغاز نمود.

روش بكارگيري:
گچ پوشش كناف نبايد با ساير موادي كه باعث تغييرات در خواص و مشخصات فيزيكي محصول مي گردد، تركيب نمود.
گچ پوشش كناف را نمي توان با عنوان بتونه درزگير در ساخت و ساز خشك استفاده نمود.
هنگامي كه ملات گچ پوشش كناف گرفته(سفت شده)است، ديگر نمي توان با اضافه نمودن آب آن را رقيق نمود و يا هم زد تا براي استفاده مجدد آماده شود و اين ملات مناسب كار نمي باشد.
ظروف آماده سازي ملات و ابزار كار مي بايست بلافاصله پس از اتمام كار با آب شسته شوند. باقي ماندن اجزا گچ روي ابزار و ظروف باعث كوتاه شدن زمان گيرش گچ در استفاده هاي بعدي مي گردد.
ميزان مصرف:
بستگي به ناهمواري ونوع سطح زير كار دارد.
نگهداري:
با استفاده از پالت چوبي و در محل خشك مي توان در حدود 6ماه گچ پوشش كناف را انبار كرد. درصورتي كه كيسه باز شده اند مي بايست به خوبي در برابر رطوبت محافظت شوند.
سيستم هاي ساخت وساز خشك از طيف وسيعي از مواد و مصالح جنبي جهت به دست آوردن نتيجه مطلوب در مرحله نصب اين ساختارها بهره مي برد اين مصالح علاوه بر موارد ذكر شده شامل انواع پيچ انواع نوار درزگير، انواع نوار عايق و انواع درزبند مي باشد.
پيچ ها:
پيچ هاي كناف از نوعBlack Phosphate مي باشد و براي اتصال صفحات روكش دار گچي به سازه هاي فلزي استفاده مي شود. اين پيچ ها داراي طول هايي به ميزان 55mm, 45mm, 35mm, 25mmمي باشند. و براي اتصال صفحات روكش دار گچي به سازه هاي فلزي به ضخامت تا0.7mm استفاده مي شود.
براي اتصال صفحات به سازه هاي فلزي به ضخامت بيش از 0.7mm و كمتر از 1.2mm از پيچ سرمته دار 25 از نوع (T.B25*25) استفاده ميشود.
جهت اتصال سازه هاي فلزي تا ضخامت0.7mm به يكديگر از پيچ مخصوص نوع (L.N3.5*9) و براي اتصال سازه هاي كناف به سازه هاي فلزي به ضخامت بيش از 0.7mm و كمتر از 1.2mm از پيچ سرمته دار نوع(L.B 3.5*9.5) استفاده مي شود.
بولت پروانه اي:
اين قطعه يك راه حل مناسب براي نصب قطعات با وزن كم بر روي صفحات روكش دار گچي مي باشد.
اين پيچ هاي خودكار بارهاي تا وزن جدا 15kgرا تحمل ميكند.
نوار درزگير:
از نوارهاي درزگير جهت مسلح كردن محل درزها و جلوگيري از هرگونه ترك پس از مرحله نصب استفاده مي شود. اين نوارها داراي انواع مختلف مانند نوارهاي فايبرگلاس، كاغذي و فايبرگلاس توري پشت چسب دارمي باشد. نوار درزگير مناسب جهت محل هايي كه داراي حريق مي باشند نوار از نوع فايبرگلاس مي باشد.

كرنر بيد كاغذي:
اين نوار شامل يك نوار كاغذي ودو رديف نوار فلزي(AL) بر روي آن مي باشد و جهت كنج هاي محذب و مقعر استفاده ميشود. اين نوار علاوه بر حفاظت لبه ها كنج هايي با سطح يكنواخت و در يك راستا ايجاد مي كند. عرض اين نوار حدود50mm مي باشد.
نوار عايق كناف:
نوار عايق كناف پشت چسب دار بوده و داراي عرضي معادل با50-100mm مي باشد.
اين نوار به زير رانر فلزي چسبيده و به منظور بهبود عملكرد آكوستيكي ديوارهاي جداكننده به كار مي رود.

انواع پيچ و نوار :

مقاطع فلزي:
مقاطع(پروفيل) كناف از ورق هاي فولادي كه به وسله يك لايه روي پوشش شده اند توليدمي شود. اين مقاطع همگي به روش نورد سرد(Cold roll  forming) فرم داده مي شوند. همچنين اين مقاطع براي عملكرد باربري مناسب نمي باشند. اگر از اين مقاطع در مناطقي با درصد رطوبت نسبي بالا استفاده شود تمامي نقاط برش خورده در اين شرايط مي بايست با پرايمرهاي بر پايه روي(Zinc) ترميم و محافظت شود.
ديوارهاي جداكننده كناف ايران ديوارهايي غيرباربر است كه شامل يكسري قاب هاي فلزي مي باشد كه صفحات گچي به وسيله پيچ مخصوص بر روي آن نصب مي شود. سطح اين صفحات به وسيله بتونه و نوار مربوطه درزگيري شده، به طوري كه در انتها يك سطح پارچه و بدون درز خواهيم داشت كه قابليت رنگ آميزي ويا هر نوع پوشش نهايي ديگر را خواهد داشت.
ديوارهاي كناف در واقع يك راه حل ساده و كامل براي جدا كننده ها در فضاهاي اداري، تجاري و مسكوني و… مي باشد.
اين ساختار داراي ويژگي هاي به شرح زير مي باشد:
– سرعت اجرايي بالا همراه با دور ريز كم مصالح و در نتيجه صرفه جويي در نيروي كار و مصالح مصرفي.
-قابليت اجرا بر روي كف تمام شده كه تغييرات آتي معماري بنا را بسيار آسان مي كند.
– كاهش جرم ساختمان كه نتيجه استفاده از جداكننده هايي با وزن25-35kg مي باشد و مقاومت در برابر خطرات ناشي از زمين لرزه.
-اجراي جداكننده هايي مطابق با معيارهاي فني مورد نظر طراحان و تحت كنترل در آوردن كميت هايي نظير عبور حرارت، صورت و كد حريق.

ديوارهاي جداكننده استاندارد:
مقدمه:
ديوارهاي جداكننده كناف براساس عملكرد ديوارهاي غيرباربر و با امكان اجراي سريع طراحي شده اند.
اين نوع از ديوار داراي ويژگي هاي زير مي باشد:
-قابل استفاده در فضاهايي با كاربري تجاري و مسكوني.
-ساختارهايي چند عملكردي براي فضاهايي با عملكرد متنوع.
-استفاده حداقل مصالح واجزاء جهت اجراي ساختار.
اين سيستم ها قابليت استفاده از طيف گسترده اي از صفحات مانند صفحات مقاوم در برابر رطوبت(MR)، حريق(FR)، حريق و رطوبت(FM) را دارند كه بستگي به عملكرد موردنياز ساختاردارد.
اين صفخات بر روي مقاطع فلزي با وزن بسيار كم كه مقطع آن ها به شكلC ياU فرم داده شده اند نصب مي شوند كه در واقع ساده ترين نوع ديوار جداكننده مي باشند.
صفحاتي كه بر روي اين قاب هاي فلزي نصب مي شوند داراي لبه اي با پخ ملايم هستند كه به وسيله نوار و خمير درزگير، درزگيري و مسلح مي شوند.
محدوديت ها:
ديوارهاي جداكننده كناف قابليت استفاده در هر نوع فضايي را دارنداما در بعضي شرايط اين صفحات قابل استفاده نيستند،كه شامل موارد زير مي شوند:
-دماي بيش از50c باعث تغيير حالت در شرايط صفحات گچي شده كه عملكرد فيزيكي و دوام ديوار را كاهش مي دهد.
-رطوبت مداوم بيش از 60%(براي صفحات مقاوم در برابر رطوبت90%) يا نفوذ مداوم آب كارايي صفحات را كاهش مي دهد براي اين منظور صفحات از نوعAquapanel براي فضاهاي مرطوب با پوشش كاشي توصيه مي شود.
اجزاء ساختار:
اجزاء فلزي:
سازه(استاد)C  :
اين مقطع سبك فلزي جزء عمودي قاب هاي فلزي را تشكيل مي دهد.
سازه  U:
اين مقطع فلزيU شكل با ارتفاع بال30-35mm در كف و سقف ديوار و بخش هاي افقي بازشوها نصب مي شود.
سازه نبشي:
اين سازه براي حفاظت ونگهداري از لايه پشم سنگ در جزئيات اجرايي مربوطه به اتصال ديوار جداكننده به سقف متحرك مورد استفاده قرار مي گيرد.
مواد و مصالح جنبي:
طيف گسترده اي از مواد ومصالح جنبي براي كامل كردن جزئيات ديوارهاي جدا كننده موجود است كه بخشي از آن ها به شرح زير مي باشد:
پيچ دراي وال كناف  TN:
جهت اتصال صفحات به سازه زيرين مورد استفاده قرار مي گيرد. جهت اتصال سازه به سازه از پيچLN استفاده ميشود.

نوار درزگيري كناف:
جهت درزگيري محل درزها استفاده مي شود و در انواع كاغذي، فايبرگلاس و فايبرگلاس توري مورد استفاده قرار مي گيرد.

نوار عايق كناف:
جهت قرارگيري بين قاب پيراموني وسطح اتصال و بهبود عملكرد صوتي ديوار مورد استفاده قرار مي گيرد.

بتونه درزگير كناف:
بتونه درزگير كناف ايران براي بتونه كاري و درزگيري با نوار كاغذي يا نوار فايبرگلاس مخصوص در سيستم هاي ساخت وساز خشك به كار مي رود.
اين ماده به صورت لايه هاي نازك براي درزگيري صفحات روكش دار گچي پس از نصب و يا تعميرات سطوح آسيب ديده صفحات روكش دار گچي، پر كردن درزها و سوراخ هاي قطعات بتوني، بتونه كاري سطوح بتوني و يا سفيدكاري ديوارهاي گچي با حداقل ضخامت 2ميلي متر مورد استفاده قرار مي گيرد.

پرلفيكس:
چسب پرلفيكس كناف ايران براي نصب صفحات روكش دار گچي و صفحات پوشش يافته با عايق هاي پلي استايرين و يا پشم سنگ بر روي تيغه هاي آجري، بتني، سفالي، سيپوركس، هبلكس و ديوارهاي گچي، جهت بهبود خواص صوتي و حرارتي ديوار موجود و يا به عنوان گچ و خاك و سفيدكاري به كار مي رود.

گچ ساتن(KNAUF MUL TICOWER)  :
گچ ساتن كناف جهت دستيابي به سطوح تران همگن و يكدست در موارد زير قابل استفاده مي باشد:
-براي پوشش سطوح ايجاد شده با صفحات روكش دار گچي كناف(ديوارهاي جداكننده- سقف هاي كاذب- ديوارهاي پوششي)
– به عنوان لايه نهايي سطح پوشش شده با بگچ پوشش كناف.
– براي پوشش نهايي سطوح گچ و خاك(سفيدكاري)، گچ كاري، سطوح بتني و ايجاد سطوح صيقلي جهت رنگ كاري.
– براي پوشش نهايي سطوح سيمان آهكي، پلاستر سيمان و يا موارد بازسازي و نوسازي.
-سطوح پرداخت شده با اين محصول كاملا صيقلي و شفاف(رد صورت پرداخت طولاني) خواهند بود. كه زيرسازي ايده آلي براي انواع رنگ هاي پلاستيك، روغني و يا كاغذ ديواري مي باشد.

معيارهاي طراحي:
اين بخش ارائه كننده راهبردهايي جهت انتخاب صحيح ساختار براي پاسخ گويي به عملكرد مورد نظر طراح مي باشد. براي جزئيات خاص مشاوره با واحدفني توصيه مي شود.
مقاومت در برابر حريق:
براي اين منظور صفحات داراي ويژگي مقاومت در برابر حريق و حريق و رطوبت در يك يا چند لايه توصيه مي شود.
عايق صوتي:
براي اين منظور استفاده از روش هايي نظير استفاده از عايق در فضاهاي خالي ديوار، دولايه كردن صفحات، استفاده از استادهايي با پهناي بيشتر،دوتايي كردن سازه ها پيشنهاد مي شود.
مقاومت در برابر رطوبت:
براي فضاهاي مرطوب از صفحات مقاوم در برابر رطوبت و يا رطوبت و حريق استفاده شود.
منطقه نصب:
نوع ساختار با توجه به قرارگيري در منطقه نصب داراي مشخصات متفاوتي است براي اين منظور به جدول اطلاعات عملكردي ارتفاع مراجعه شود.
حداكثر ارتفاع پيشنهادي:
براي اين منظور انتخاب نوع مناسبي از مقاطعC و استفاده از يك جفت استادC كه به صورت قوطي در آمده براي اجراي ديوار با ارتفاع بيشتر توصيه مي شود.
استحكام سطح پيراموني:
كنترل استحكام سطوحي كه سازه هاي افقي و عمودي به آن متصل ميشوند ضروري است.

ديوار با قاب فوقاني خمشي:
در زماني كه بخش فوقاني و مجاور سقف ديوار اجرا شده در معرض خمش و يا حركات سازه اي قرار دارد. سازهU با طول بال بلند جايگزين سازه هايU با ارتفاع بال معمولي مي شود.
سازه هاي عمودي(استاد):
انتخاب درست سازه استاد براي عملكرد مناسب ديوار باتوجه به محدوديت هايي كه از نظر ضخامت ديوار وجود دارد الزامي است. براي استحكام بيشتر ديوار مي توان از كاهش فاصله استادها و يا قوطي كردن دوعدد سازه استادسود برد.
عايق گذاري:
در صورت نياز به عايق، استفاده از عايق هاي آكوستيكي سبك به ضخامت 80% فضاي خالي چگالي تقريبا 20kg/m3 توصيه مي شود. نكته مهم در اين كار جلوگيري از تماس عايق با هر دو سطح صفحات در آمن واحد و ايجاد پل ارتباطي صوتي است.
بار طاقچه ها(كنسول)- سطوح:
قبل از اجراي ديوار مي بايست به وزن و لمگري كه از طرف طاقچه ها(كنسول)به ديوار وارد مي آيد توجه كرد براي اين مورد راه حل هايي نظير استفاده از صفحه پشتيبان، چوب چهارتراش، قرار دادن سازهU و استفاده از پيچ هاي مهاركننده وجود دارند.
قطعه پشتيبان جهت درزهاي افقي:
جهت استحكام درزهاي افقي بين صفحات مي بايست از صفحه پشتيبان و يا سازهU استفاده كرد كه اين قطعات به وسيله دو عدد پيچ مخصوص اتصال سازه به سازه در هر انتهاي قطعه به استادهاي مجاور اتصال مي يابد.

چارچوب درها:
وزن در و چارچوب آن، تعيين كننده جزئيات ونوع پروفيل در محل چارچوب مي باشد اين تعيين ساختار به وسيله مشخصه وزن صورت مي پذيرد.
گوشه ها، تقاطع ها و ديوارهاي پشتيبان:
پيش بيني لازم براي سازه هاي عمودي اضافي(استاد) جهت كنج ها، تقاطع ها و ديوارهاي پشتيبان ضروري است.
پوشش نهايي:
پوشش نهايي بستگي به عملكرد مورد انتظار از ساختار و طرح معماري آن دارد.
بار طاقچه(كنسول)-نقاط:
براي اتصال كنسول از پيچ هاي كناف يا نفوذ حداقل10mm به سازه هاي فلزي استفاده مي شود. جهت اتصال به سازه هاي فلزي با ضخامت بيش از 0.70mm بايد از پيچ هاي سر مته دار كناف استفاده كرد.
درزهاي انبساط و انقباض:
درزهاي انبساط وانقباض بطور معمول براي فواصل حداكثر هر15m در ديوارهاي مستقيم پيشنهاد مي شود. اين درزها همچنين بايد به نحوي طراحي شوند كه با حركات سازه بنا نيز هماهنگ باشند اين درزها حركات جانبي تا7mm را دفع مي كنند.
تاسيسات:
از فضاي داحلي ديوار جدا كننده براي عبور تاسيسات مكانيكي استفاده ميشود. زماني كه اين ديوارها جهت عبور لوله هاي تاسيساتي سوراخ مي شوند، با استفاده از جزئيات ساده اي مي توان يكپارچگي ديوار حفاظت كرد. براي عبور آسان تاسيسات مكانيكي و بري در راستاي افقي در مرحله توليد برش هايHشكل به فواصل هر 50cm به روي استادها(c) ايجاد مي شود.
پوشش نهايي:
درزگيري:
قبل از نصب صفحات بايد از پخ دار بودن لبه ها اطمينان حاصل پيدا كرد وبعد از اجراي درزگيري و خشك شدن محل درزها، يك لايه از زير رنگ مخصوص صفحات كناف در محل اين درزها اجرا مي شود كه اين عمل خاصيت جذب رطوبت اين نقاط را كاهش مي داده و در نتيجه در مرحله رنگ آميزي از چند رنگ شدن سطح نهايي جلوگيري مي شود.
پرداخت كردن:
در صورت استفاده از صفحات با لبه گونيا درساختار ديوار اين سطوح با يك لايه روكش گچي مخصوص پوشش مي شوند، اين عمل باعث افزايش 2 تا 5mm در ضخامت تمام شده مي شود كه در مرحله طراحي و تعيين ساختار بايد به اين نكته توجه داشت.
كاشي كاري:
كاشي هايي به ضخامت تا12.5mm وحداكثر وزن 40kg/m2را مي توان بر روياين صفحات نصب كرد. فاصله سازه ها(استاد) مي بايست حداكثر 40mmو نوع صفحات از صفحات مقاوم در برابر رطوبت و يا مقاوم در برابر رطوبت و حريق باشد.
W111I :
ديوار جداكننده استاندارد با يك رديف سازه و يك لايه صفحه روكش دار گچي در هر طرف اين ديوار داراي مشخصات فني همچون39-44Db افت شدت صوت، 0.40-0.66w/m2k عايق حرارتي مي باشد.

 

تصاویر فایل:

1-8-2016 4-21-15 PM1-8-2016 4-21-49 PM

 

خرید آنلاین:

در پایان خرید ، لینک دانلود فایل نمایش داده می شود و به ایمیل شما ارسال خواهد شد. راهنمای خرید و دانلود فایل

فرمت فایل: word  –    تعداد صفحات: 140 صفحه  –  حجم فایل: 38 مگابایت

نظر و دیدگاه خود را بفرستید



ریبین حافظ گفت:

عالی است

amin گفت:

خوب بود
مرسی

hamed66 گفت:

?.Man ozvam chetor bayad in maghalaro downloud konam.

پاسخ به : hamed66
:

Chromium 35.0.1916.138 Android 4.0.4;

?.Man ozvam chetor bayad in maghalaro downloud konam.

با سلام
قسمت دانلود را می بینید؟!
لینک دانلود برای اعضاء:
https://www.parsacad.com/wp-content/plugins/download-monitor/download.php?id=205

محدثه شهیدی گفت:

salam man daneshjoye memari hastam
tahghighi dar morede kanafha mikhastam
aya video i darid ke b man komak kone
mamnoon

ناصر گفت:

عالی بود

داود گفت:

سلام خسته نباشید. مطالب مقاله خوب بود. با تشکر از سایت خوب شما

هستی گفت:

سلام.مطالب سایت بسیارعالی بود.
ی سؤال داشتم دنبال یک نوع کاغذ میگردم که قابل رنگ کردن با
رنگهای پایه آب باشه .
سؤال بعدی ام اینه که از چه نوع کاغذی میتونم روی کناف استفاده کنم ک قابلیت رنگ خوری داشته باشه اونم رنگ پایه آب
ممنون میشم اگه راهنمایی کنید

فول پکیج جامع آموزش اسکچاپ 2019




اولین و قوی ترین پکیج جامع آموزش اسکچاپ 2019 و ویری نکست + آرشیو متریال و مبلمان و صحنه های آماده رندر حرفه ای در فلش مموری (برای اسکچاپ 2016 تا 2019) / آموزش ها از صفر تا صد از مبتدی تا پیشرفته شامل تمامی مباحث از مدلسازی تا رندرگیری

قیمت: 1.500.000 تومان