موقعیت جغرافیائی بندر انزلی
این شهر در استان سرسبز گیلان واقع شده و از شمال به دریای خزر ، از جنوب به مرداب انزلی ، از شرق به شهر رشت و از مغرب به منطقه طوالش و آستارا ، محدود می گردد .

دانلود پروژه تحلیل فضای شهری,پروژه های تحلیل فضای شهری,مقاله برای تحلیل فضای شهری,تحقیق کامل برای تحلیل فضای شهری,دانلود مقاله و تحقیق کامل برای درس تحلیل فضای شهری,تحلیل میدان امام خمینی بندر انزلی,تحلیل میدان برای درس تحلیل فضای شهری

شکل شناسی
میدان امام خمینی (ره) بندر انزلی از شکل مثلث پیروی میکند ، که ارتفاع این مثلث 130 متر و قاعده آن 60 متر میباشد که با نرم افزار گوگل ارت اندازه گیری شده . مساحت این میدان 3900 متر می باشد .

برای دانلود و توضیحات بیشتر به ادامه مطلب مراجعه نمائید…

 

هتل تهران
این بنا در گذشته کاربری خدماتی و رفاهی داشته که در حال حاضر بجز چند کاربری تجاری در ضلع غربی مشرف به میدان که در حال فعالیت می باشند ، بقیه این بنا بلااستفاده می باشد .

تراکم ابنیه
این میدان از تراکم نسبتاً پائینی برخوردار می باشد .

نظریه شکل زمینه
فضاهای خالی (مثبت) این میدان 2 قطعه زمین می باشد که یکی در ضلع شمالی ودیگری در ضلع شرقی واقع گردیده است .

ویژگیهای شاخص فضای شهری
با عنایت به اینکه این میدان در مرکز شهر واقع گردیده و همچنین با لحاظ فضاهای تجاری – خدماتی و رفاهی موجود در این محدوده ، پویائی و سرزندگی آن نیز محسوس می باشد .
مورد خاصی در این میدان به عنوان فضای خاص و یا شاخص وجود ندارد اما آنچه با این بحث مرتبط است و می توان در اینجا به آن اشاره کرد بنای منار(برج ساعت) می باشد که در فاصله 100 متری ضلع شمالی میدان قرار گرفته و با توجه به قدمت 200 ساله آن شهرداری نیز با احداث بنای بلندی که مانع دید آن از این میدان گردد ، مخالفت می نماید .
فضاهای موجود در این میدان همواره دارای کاربری ثابت بوده و انعطاف خاصی درآنها مشاهده نمی شود .

نظریه ارتباط
میزان دسترسی به این میدان بجز دسترسی فرعی شمال غربی عمدتاً از دسترسی های اصلی و از لاینهای رفت و برگشتی (2 طرفه) شکل گرفته است .
همچنین دسترسیهای این میدان در 2 محور شمالی و جنوبی شکل گرفته است که میتوان آنهارا از لحاظ کیفیت دسترسی به محور پخش کننده شمالی و جمع کننده جنوبی تفکیک نمود .

نظریه مکان
این میدان در مرکز شهر بندر انزلی واقع گردیده و با توجه به نیاز شهروندان ، فضاهای تجاری و رفاهی اطراف آن شکل گرفته است و فاقد نظریه مکان می باشد .

 

 

برای خرید آنلاین از زیر اقدام نمائید.

در پایان خرید ، لینک دانلود فایل نمایش داده می شود و به ایمیل شما ارسال خواهد شد. راهنمای خرید و دانلود فایل

فرمت فایل:  پاورپوینت – حجم: 12 مگابایت

 

تصاویر اسلاید ها:

دانلود پروژه تحلیل فضای شهری,پروژه های تحلیل فضای شهری,مقاله برای تحلیل فضای شهری,تحقیق کامل برای تحلیل فضای شهری,دانلود مقاله و تحقیق کامل برای درس تحلیل فضای شهری,تحلیل میدان امام خمینی بندر انزلی,تحلیل میدان برای درس تحلیل فضای شهریمقاله برای تحلیل فضای شهری,تحقیق کامل برای تحلیل فضای شهری,دانلود مقاله و تحقیق کامل برای درس تحلیل فضای شهری,تحلیل میدان امام خمینی بندر انزلی,تحلیل میدان برای درس تحلیل فضای شهریتحقیق کامل برای تحلیل فضای شهری,دانلود مقاله و تحقیق کامل برای درس تحلیل فضای شهری,تحلیل میدان امام خمینی بندر انزلی,تحلیل میدان برای درس تحلیل فضای شهری

دانلود مقاله و تحقیق کامل برای درس تحلیل فضای شهری,تحلیل میدان امام خمینی بندر انزلی,تحلیل میدان برای درس تحلیل فضای شهریتحلیل میدان امام خمینی بندر انزلی,تحلیل میدان برای درس تحلیل فضای شهریتحلیل فضای شهری - پروژه تحلیل فضای شهری - معماری

تحلیل میدان - بررسی میدان - تحلیل و بررسی میدانتحلیل میدان تهران - بررسی میدان امام خمینی - تحلیل و بررسی میدان های تهرانتحلیل swot- بررسی میدان s-w-o-t - تحلیل و بررسی swot