کانال تلگرام پارساکد

گروه معماری پارساکد | مرجع دانلود معماری

معماران حاضر: 13
» نمایش دسته بندی مطالب

لیست مطالب صفحه اصلی

ویلای شماره ۳۰، رتبه دوم مشترک جایزه معماری ۹۶

ویلای شماره سی در شهرک حمیدیه در حوالی منطقه کردان کرج در زمینی به مساحت ۲۸۰۰ متر مربع احداث شده است. با توجه به فاصله نه چندان دوری که ویلا از تهران دارد، در خواست کارفرما این بود که، اگرچه از ویلا برای اقامت های طولانی مدت احتمالا کمتر استفاده می شود، ولی فضایی ایجاد شود برای دور هم جمع شدن های خانواده، تا هر زمان که فرصتی دست دهد و می توان از هیاهوی شهر فاصله گرفت، حتی برای زمانی کوتاه، از این فضا استفاده شود.
ویلای شماره 30,رتبه دوم مشترک جایزه معماری 96,طراحی ویلا,نقشه ویلا,پلان ویلا,طراحی نمای ویلا,معماری,پارساکد,جایزه معمار 96,مسابقات معماری,ویلا در کرجباتوجه به ضوابط و قوانین ساخت و ساز در این منطقه ، متراژ ساخت برای زمین مورد نظر حداکثر تا ۱۰۰ متر مربع سطح اشغال ،مجاز اعلام شد و نهایتا طراحی ویلا نیز بر اساس همین محدودیت انجام گرفت. ایده اصلی طراحی ، به یکی از ریشه ای ترین کارکردهای معماری یعنی”سر پناه” و یا” shelter” اشاره دارد. در مراحل آغازین روند طراحی، با توجه به این واقعیت که متراژ کم محدودیت جدی به نظر می رسید به نوعی پروسه طراحی بیشتر مسیر خلق یک سر پناه را به خود گرفته بود که همین موضوع نیز در مراحل تکمیلی طرح راهگشا بود. با پیش بردن ایده “shelter” سقف کارکرد چند گانه ای پیدا کرده و به نوعی بخش عمده ای از پوسته ساختمان را شکل داده است.

معماری ساختمان مسکونی بالکانه در فردیس کرج

ساختمان مسکونی بالکانه در سایتی به مساحت ۶۲۴ متر مربع با عرض ۱۴ متر در منطقه فردیس کرج واقع شده است. طراحی این پروژه مسکونی توانست به جایزه معمار ۹۶ در بخش ساختمان های مسکونی راه یابد. ساختمان بالکانه شامل ۵ طبقه واحد مسکونی و یک پارکینگ بوده، که ورودی اصلی آن از ضلع شمالی می باشد. یکی از مشکلات منطقه فردیس کیفیت پایین ساخت ساز و رعایت جزئیات اصولی در مباحث اجرایی است. به همین علت تیم طراحی دال استودیو تمام تلاش خود را به کار بسته که این معضل در پروژه خود وجود نداشته باشد.

معماری,ساختمان مسکونی بالکانه,آپارتمان مسکونی بالکانه فردیس کرج,طراحی,طراحی نما,نقشه ساختمان مسکونی,پلان ساختمان مسکونی

با توجه به مسطح بودن بیشتر نمای ساختمان های رو به خیابان، سعی کردیم که چهره اصلی پروژه دارای تغییرات حجمی و کالبدی باشد تا نمای پروژه با خیابان ارتباط بهتری برقرار کند. به همین علت برنامه ای ساده برای طراحی تراس ها در نظر گرفتیم. طراحی تراس های مدولار بر روی پوسته ساختمان به هماهنگی پروژه با محیط اطراف کمک کرده است. علاوه بر ایجاد احجام و خطوط مدولار از متریال آجر قرمز و چوب در نما استفاده شده تا ساختمان برجسته تر شود، بی رنگی فضا در محیط محله را جبران کند.

صفر تا صد آموزش اسکچاپ و وی ری اسکچاپ

جامع ترین آموزش مدلسازی از مبتدی تا حرفه ای در اسکچاپ ، صحنه و مدل های آماده اسکچاپ بهمراه آموزش کامل ویری در اسکچاپ (رندر داخلی و خارجی) نورپردازی و هزاران فایل کاربردی و آموزشی
خرید پستی پکیج های کامل آموزشی اسکچاپ ، ویری اسکچاپ ، شیت بندی و پست پروداکشن
  دانلود آموزش sketchup و v-ray به زبان فارسی
آموزش حرفه ای اسکچاپ مختص بازار کار معماری
آموزش sketchup,آموزش نرم افزار اسکچاپ,آموزش شیت بندی و پست پروداکشن معماری,صفر تا صد آموزش اسکچ آپ,آموزش کامل اسکچاپ,آموزش کامل وی ری اسکچاپ,آموزش حرفه ای اسکچاپ مختص بازار کار معماری,دانلود آموزش اسکچاپ (Sketch Up) به زبان فارسی,آموزش تصویری نرم افزار اسکچاپ به زبان فارسی, آموزش تصویری Vray
برای توضیحات بیشتر و سفارش و خرید پستی پکیج های آموزشی ما به ادامه مطلب مراجعه نمایید…

بازسازی خانه مسکونی کاوه در تهران

این پروژه به عنوان یک نمونه با ارزش از حفظ یک ساختمان قدیمی در تهران است، در حالی که اکثر بناهای قدیم و مهم تهران در حال تخریب شدن می باشند و جای خود را به مجتمع های مسکونی جدید داده اند. پس از گذشت ۲۰ سال از فرسودگی این خانه که دارای سه طبقه، به همراه زیرزمین و دو طبقه مسکونی، که در یکی از محله های باریک، کم نور و شلوغ تهران واقع شده و از کمبود امکانات رفاهی در داخل و خارج رنج می برد. بنابراین این پروژه به طور کامل مورد بازسازی اعم از: بازسازی و تعمیرات سیستم های ساختاری،تأسیسات مکانیکی و اضافه کردن سطح طبقه سوم به عنوان یک مکان خصوصی بوده است.
بازسازی خانه,معماری,زیباسازی در معماری,نقشه معماری,خانه مسکونی کاوه تهران,بازسازی ساختمان مسکونی کاوه تهران,طراحی نمااولین قدم، طراحی یک فضای یکپارچه و گسترده قابل سکونت بود. بزرگترین مشکل این خانه، کم نور بودن و تاریکی بیش از حد در مرکز خانه به دلیل فضای تنگ محدوده خانه بوده است. مفهوم اصلی طراحی تعبیه و انتقال نور و رنگ به داخل ساختمان به وسیله یک نورگیر (Void) بوده است که به عنوان خط آسمانه مرکزی بنا تعریف شده است. عرصه های دیگر به طور مرتب به نسبت هسته مرکزی واقع شده اند. طبقه اول به دلیل فعالیت و جنب و جوش زیاد، به عنوان منطقه عمومی در نظر گرفته شده و عرصه های خصوصی مانند اتاق ها به طبقه دوم منتقل شدند. سطح سوم به عنوان یک حیاط خصوصی و خط آسمانه اصلی بنا در نظر گرفته شده است.

معماری و طراحی داخلی کافه مثلث در شیراز

کافه ها نسبت به سایر فضاها پویا تر هستند و دارای قدرت قابل توجهی در تقویت ابعاد اجتماعی فضاهای شهری می باشند. همچنین به منزله فضای نجات دهنده ای هستند که مرز بین شلوغی خیابان و آرامش به شمار می روند. در پروژه کافه مثلث طراحان برای ایجاد جذابیت بیشتر و احترام به تاریخ شهری با چالشی از طراحی مواجه شدند. نقطه قوت کافه، دیوار آن می باشد که بر محیط شهری تاریخی و منطقه مسکونی تاثیر مثبتی می گذارد و ظاهری جسورانه ایجاد کرده است. بدین صورت که روی دیوار آجری شیارهایی فرورفته ایجاد شده و با گلدان های سبز به آن زینت بخشیده شده است.
معماری و طراحی داخلی کافه مثلث در شیرازنکته قابل ملاحظه انتخاب نام کافه می باشد که از فرم کلی پلان برگرفته شده است. همانطور که در تصاویر پیداست، پلان کافه به صورت یک مثلث بوده که اکسترود شده و برای هماهنگی طراحی داخلی با کانسپت، از المان ها و اشکال مثلثی در دکوراسیون داخلی استفاده شده است. همچنین قاب کار شده دور درب ورودی نیز از فرم مثلث پیروی می کند. در ادامه با گسترش المان های داخلی به سمت فضای باز نیز، حس دعوت کنندگی ایجاد شده و مردم را به سمت کافه هدایت می کند.

معماری “مسجد محمد رسول الله” طرحی مدرن بر پیکره ای سنتی

کارفرما از معماران و طراحان خواسته تا یک مسجد با حداکثر ظرفیت در محل طراحی کنند که توسط درختان کهنسال ۷۰ ساله و خیابان های اصلی بیمارستان احاطه شده است. ایده اصلی طراحی در قالب چهار چالش شکل گرفت: ۱٫ حداکثر طرفیت برای اقامه نماز، ۲٫ حفظ درختان اطراف، ۳٫ نزدیکی به محور اصلی پیاده رو و ۴٫ احیای سالن دعا و مناجات قدیمی. در مرحله اول، با توجه به شرایط پروژه، الگوی مسجد بدون حیاط در نظر گرفته شد؛ چرا که کل مسجد بین انبوهی از درختان قرار گرفته است. در ادامه با توجه به قدیمی بودن سالن اقامه نماز و به عنوان بخشی از تاریخ سایت، طرح جدیدی از گنبد را تشکیل دادند.

معماری "مسجد محمد رسول الله" طرحی مدرن بر پیکره ای سنتی

دو ورودی برای این مسجد در نظر گرفته شده که توسط رواق – که یک عنصر مهم در طراحی مساجد ایرانی محسوب می شود – به یکدیگر اتصال داده شده اند. دیوار آجری رواق علاوه بر ایجاد ارتباط بصری مناسب، مسجد را با گذرگاه شلوغ پیوند داده است. در ادامه در کنار ورودی ها و دو طرف گنبد، دو مناره با ظاهری چرخشی طراحی شده اند که نماد مسجد می باشند.

معماری و طراحی ویلا در یونان

این ویلا واقع در بیشه های زیتون در یونان قرار گرفته که فرم کلی آن شبیه به یک سه پر بوده که روی زمین کشیده شده است. در واقع در طراحی این ویلا از سایت پروژه (تپه ای) الهام گرفته شده و بنا به منظور هماهنگی با سایت به شکل تپه طراحی شده و یک قاب بتنی ساختمان را پوشش داده است. گفتنی است که این پوسته ی بتنی و محیط اطراف باعث شده تا پروژه در استراتژی تهویه پاسخ خوبی دهد و نیاز به سیستم های خنک کننده مکانیکی نباشد و پایدار عمل کند. در ادامه همان طور که در تصاویر پیداست از سه طرف حیاط مسیری به شکل رمپ تا بام ایجاد شده است.

اصول معمول طراحی داخلی ویلا، در این پروژه نیز صدق می کند به طوری که دارای دو بخش خصوصی و عمومی می باشد. بخش خصوصی دارای ۳ اتاق خواب و ۲ حمام بوده و بخش عمومی شامل نشیمن و آشپزخانه می شود و تفرجگاه خوبی برای تعطیلات محسوب می شود.