صفحه اینستاگرام پارساکد

نمایش دسته بندی مطالب

لیست مطالب صفحه اصلی

رساله طراحی هتل جهانگردی – توریستی 210 صفحه – مطالعات هتل جهانگردی – توریستی 210 صفحه

مقدمه
هتلها با انگيزه‌هاي متفاوتي بوجود مي‌آيند و بسته به انگيزة وجودي آنها، شكلهاي متنوع و گاه متضادي با يكديگر مي يابند. ولي انگيزة پيدايش و منشأ وجود آنها به زمانهاي گذشته و زماني كه مسافرت از نقطه‌اي به نقطة ديگر، جز به ضرورت و اجبار انجام نمي‌شد، باز مي‌گردد. در آن زمان، تنها گروهي از بازرگانان به اميد كسب سود، سختي و مرارت سفر را برخود هموار مي‌كردند و يا قصد انجام فريضه ديني، عده‌اي وادار مي‌كرد كه از شهر و ديار خود جدا شوند. يك مسافر در طول راه ناگزير از رباط‌ها و كاروانسراهايي كه افراد خير، به ندرت ساخته بودند ، استفاده مي‌كرد و به سختي يك يا چند شب را با غذاي نامناسب و وسايل استراحت ناقص و ناچيز در آن محلها مي‌گذراند. امروزه با پيشرفت تمدن، مسافرت كردن از شهري به شهر ديگر و از شرق تا غرب و از قاره‌اي به قارة ديگر سهل و آسان است.

رساله طراحی هتل جهانگردی - توریستی 210 صفحه - مطالعات هتل جهانگردی - توریستی 210 صفحه,پایان نامه هتل جهانگردی,دانلود رساله هتل جهانگردی,مطالعات معماری هتل جهانگردی,برنامه فیزیکی هتل جهانگردی,نمونه موردی هتل جهانگردی,رساله کامل هتل,پایان نامه کامل هتل,مطالعات کامل هتل,دانلود رساله معماری هتل جهانگردی,دانلود مطالعات کامل هتل جهانگردی,نقشه کامل هتل جهانگردی,پلان معماری هتل جهانگردی,مطالعات کامل هتل توریستی,رساله کامل هتل توریستی,دانلود رساله معماری هتل توریستی,دانلود مطالعات کامل هتل توریستی,رساله معماری,مطالعات معماری,پایان نامه های آماده رشته معماری,رساله هتل,مطالعات هتل,پایان نامه هتل,طرح نهائی هتل جهانگردی,طرح نهائی هتل,پایان نامه معماری هتل جهانگردی,پروپوزال هتل جهانگردی,پایان نامه هتل توریستی,رساله معماری هتل توریستی
وجود شاهراه‌ها و امنيت وسايط نقليه تندرو زميني و هوايي باعث تسهيلات در امر رفت و آمد گرديده است، و اين سير پيشرفت، منجر به پيش بيني محلهايي جهت اقامت مسافران شده است. اين محلها كه در حقيقت از تكامل همان رباط‌ها و كاروانسراها و سپس }اين ـ INN}ها حاصل شده‌اند، هتل ناميده مي‌شوند.
بسته به اينكه هتلها در چه اقليم و يا آب و هوايي (آب و هواي مرطوب كنار اقيانوسها، درياها، آب و هواي خنك كوهستاني، آب و هواي گرم كويري و …) قرار گرفته باشند و علت وجودي آنها ، گذراندن اوقات فراغت مسافرين باشد (مانند ديدن شهرهاي تاريخي، استراحت در يك ناحيه روستايي و آرام، شكار ورزشي و …) يا سفرهاي تجاري، و مسافرين آنها توريست باشند يا تاجر و سياستمدار و …، مباهث متنوعي را در امر طراحي سبب مي‌شود.

برای توضیحات بیشتر و مشاهده فهرست مطالب و خرید رساله به ادامه مطلب مراجعه نمائید…

بخشی از مطالب:
اساسي‌ترين نقش مهمانخانه، در اقتصاد جهانگردي مي‌باشد. اين واحدها، گذشته از تأمين رفاه سياحان؛ كه خود عامل مؤثري براي توسعة صنعت جهانگردي مي‌باشد، اصولاً به كشورهايي كه بالقوه جاذب توريست هستند، فرصت مي‌دهد تا از امكانات خود حداكثر بهره‌برداري را بنمايند، ولي با اين‌همه، تمامي هتلها با هرانگيزه و موقعيت خاصي، شكل گرفته باشند، در پاره‌اي از مسائل يكسان مي‌باشند كه مهمترين آنها : بازدهي اقتصادي و فراهم نمودن امكانات رفاهي هرچه بيشتر براي مسافرين است.
درايجاد مهمانخانه‌ها، دو مسئله وجود دارد :يكي سرمايه‌گذاري و ديگري تربيت و تجهيز نيروي انساني براي اداره آنها.
در حال حاضر با توجه به رشد و پيچيده‌تر شدن روابط اقتصادي و اجتماعي ملل جهان، نياز مبرم به فضاهايي ويژه وجود دارد. فضايي كه بتوان در آن علاوه بر استراحت و تجديد قوا، روابط اقتصادي و اجتماعي را با ساير افراد، كشورها، يا نمايندگان كشورهاي‌خارجي برقرار نمود.
اين فضاها، بسته به نوع فعاليتي كه در هتلها رخ مي‌دهد و يا هتل؛ بنا به نوع بخصوصي از آن شكل گرفته، تعريف مي‌شود و عملكرد خود را پيدا مي‌كند.
فصل اول:
صنعت توریسم
1-1-مقدمه:
جهانگردی از عرصه های نو و زمینه های جدید امروز است که از یک سو به علت اهمیت اقتصادی و از دیگر سو به علت اثرات اجتماعی و فرهنگی از اهمیت ویژه ای برخوردار است . جهانگردی نوعی ایجاد ارتباط و تبادل فرهنگ میان ملت ها به حساب می آید.
جهانگردی مادامی در جامعه از ارزش والایی برخوردار خواهد بود که پاسخ گوی خواسته های مردم باشد و رضایت جهانگردان را فراهم آورد. جهانگردی ، علاوه بر این که باید به جایگاه پر اهمیت خود به عنوان یک صنعت ، با تاثیرات اقتصادی دست یابد ، باید با حفظ فرهنگ اصیل میهنی و ارزشی کشور میزبان مهمانان باشد.
امروزه در زمینه توریسم و جهانگردی نیز همانند بسیاری از فعالیتهای دیگر اقتصادی ، فرهنگی و اجتماعی ، تحولات عظیمی روی داده است. این تحولات در راستای تحولاتی است که در زمینه تکنولوژی و علم صورت گرفته است.اگر تا کنون فعالیتهای مربوط به توریسم ، بر جنبه های سنتی و معمولی متمرکز بوده با توجه به دگرگونیهای عمیق در این صنعت در حال حاضر فعالیتهای مربوط به جهانگردی وارد مرحله تازه ای شده است و جنبه جهانی و بین المللی دارد.
در بسیاری ازکشورها ، صنعت جهانگردی به عنوان یک موتور محرک توسعه بکار گرفته می شودو استفاده های مفیدی از آن برای کسب درآمد و جذب ارز و همین طور ایجاد اشتغال برای قشر عظیمی از مردم به ویژه جوانان ، به عمل می آید. وجود یک بازار پر رقابت در جهان در این خصوص ، بهترین گواه این مدعا است.
هنوز جهانگردی در کشور ما به عنوان یک صنعت پذیرفته نشده و به طور کلی در دنیا صنعت جوانی است. باید سعی شود که در این زمینه نیز همپای سایر کشور های جهان که با تدوین یک سری اصول و سیاست های کارا و منطبق بر شرایط فرهنگی ، اجتماعی خود به پیش می روند، حرکت کنیم. در غیر اینصورت ، علی رغم برخورداری از پیشینه تاریخی بسیار غنی و امکانات بالفعل و بالقوه خوب نخواهیم توانست نقش خود را به درستی ایفا کنیم ؛ آن هم در زمانی که سایر کشورهای دنیا برای جلب جهانگرد ، به کارهای عجیب و بدیع و حتی جعل پیشینه فرهنگی دست می زنند.
2-1- مفهوم جهانگردی ( توریسم )
در مباحث جهانگردی ، لفظ توریسم ، بسیار تکرارمی شود. کلمه توریسم در لغت لاتین ، به معنی سیاحت در داخل یک کشور یا کشورهای خارجی است. واژه جهانگردی در زبان فارسی ، به گشتن و سیر آفاق معنی شده است و سفرهای داخلی را در بر نمی گیرد. اما به منظور سهولت ، واژه توریسم در زبان فارسی ، گردشگری و جهانگردی معنی شده است و منظور ما از به کارگیری کلمه جهانگرد در این پزوهش همان توریسم و سیر و سیاحت در داخل و خارج کشور است.
همچنین بین توریست و توریسم، تفاوتهایی قایل شده اند . سازمان ملل متحد، در تعریف خود از توریست، به عنوان یک بازدید کننده موقت، از یک کشوریا منطقه، با هدف تفریح یا تجارت یاد می کند.
عده ای با استفاده از این تعریف ، معتقدند کلیه موضوعاتی که به تحلیل چنین رفتاری از انسان می پردازند، در قالب توریسم جای دارند.
در یکی از کتابهایی که در مورد جهانگردی ، در سال 1993 انتشار یافته ، آمده است: جهانگرد کسی است که دو شرط در باره او صدق کند، اول آنکه از محل اقامت خود برای مدتی کمتر از یک سال دور شود ودوم اینکه در محل جدید ، درآمد کسب نکند.
در کتاب صنعت جهانگردی، جهانگرد فردی معرفی شده استکه با هدف و کاری غیر از آنچه در موطن خود دارد، به کشور دیگری برود ودر آنجا بخشی از درآمد خود را هزینه نماید.
در یکی از تعاریف کمیته متخصصان آمار جامعه ملل، جهانگرد خارجی به کسی اطلاق می شود که کشور محل اقامت خود را به مدت 24 ساعت ترک کند و در کشور دیگری اقامت گزیند.
اما سازمان جهانی جهانگردی ((WTO جهانگرد را کسی می داند که به گشت های کوتاه تفریحی می رود .
براساس این تعریف ، جهانگرد داخلی کسی است که از محل اقامت خود حداقل 80 کیلومتردور شود و برای اهدافی از قبیل کار، تفریح و امورشخصی ویا استراحت، در محل دیگری اقامت گزیند. مدت اقامت او می تواندکمتر از یک شب ویا بیشتر باشد.
آنچه در همه این تعاریف دیده می شود، این است که جهانگرد کسی است که از محل سکونت دایمی خود نقل مکان کند و برای انجام امور مختلف ، اعم از تجارت، امور شخصی ، استراحت، بازدید ازابنیه تاریخی یا تفریح و … مدت کوتاهی در محل جدید بماند و بخشی از درآمد خود را در آنجا هزینه نماید.
در سپتامبر1970 ، اساس نامه جهانی جهانگردی تصویب و به عنوان عامل اصلی و رسمی سازمان ملل در زمینه جهانگردی ، معرفی و شناخته شد. از سال 1980 کشورهای جهان این روز را به عنوان روز جهانی جهانگردی نام نهاده اند و گرامی می دارند و همه ساله شعاری به مناسبت این روز از سویWTO ، تعیین می شود.بیش از120 کشوردر حال حاضراز جمله ایران عضو این سازمان هستند.
3-1- تاریخچه جهانگردی( توریسم)
مسافرت های کوتاه مدت، با این مقیاس گسترده ( که امروزه متداول است )، پدیده ای نسبتاً جدید است .پیش از این در دوره های قبل افراد معدودی از اوقات فراغت خود لذت می بردند . مردم عادی اوقات فراغت خود را به امور مذهبی اختصاص می دادند ، که به همین دلیل روزهای تعطیل روزهای مقدسی تلقی می شدند (مثل نماز جمعه و…). بیشتر مسافران هم زائران مکانهای مذهبی بودند. با پیدایش مکانهایی که چشمه های آب معدنی داشتند ، مردم برای معالجه و علاج بیماریها به آن نقاط مسافرت می کردند . با فرا رسیدن عصر خرد و منطق ، مردم مسافرت های فرهنگی را نیز به سفرهای خود افزودند و از اینجاست که مسافرت ها و تورهای بزرگی که امروزه معمول شده ، مورد استقبال و توجه قرار گرفت .
با شتاب گرفتن سیر تحولات اقتصادی و اجتماعی کشورها ( به ویژه در اروپا و آمریکای شمالی) ، سطح درآمدها و شرایط کاری بهبود یافت و به تدریج مردم وقت آزاد بیشتری پیدا کردند. در همین حال وضعیت حمل و نقل نیز بهبود یافت و رسیدن به مقصد سریع تر و ارزان تر شد .همه ی این تحولات ، نتیجه ی انقلاب صنعتی ( رنسانس ) بود . در قرن نوزدهم ، با ایجاد خطوط راه آهن ، دسترسی به مناطق تفریحی – ساحلی ، مانند « بلکبرن » و « برایتون» برای مردم امکان پذیر شد .
با توسعه ی خطوط راه آهن ، هتل هایی به مانند قصر ساخته شد .برای مثال ، در کانادا ، ایجاد خط آهن سراسری بود که ساخت هتل های مشهوری مانند « اسپرینگز» و« شاتولیک لوئیز» را در منطقه « راکیز» تسریع کرد .
در نیمه ی اول سده ی نوزدهم میلادی ، طبقات پر درآمد بر وسعت و دامنه ی مسافرت های خود افزودند . ایجاد شبکه ی حمل و نقل هوایی ، باعث رشد مسافرت های داخلی و خارجی شد، ولی هنوز هم امکان استفاده از تعطیلات و اوقات فراغت برای مردم عادی و با درآمد متوسط محدود بود . این محدودیت ، هنوز هم برای بسیاری از مردم کشورهای در حال توسعه وجود دارد. جهانگردی در کشورهای توسعه یافته و صنعتی پس از جنگ جهانی دوم ، رشد چشمگیری داشته است . رشد اقتصادی ، افزایش درآمدها ، توسعه ی شبکه های حمل و نقل سریع و ارزان ، وجود وقت آزاد بیشتر برای مردم ، همگی شرایطی را به وجود آورد که باعث رشد بازار یابی در بخش جهانگردی شد . گردانندگان تورها ، دست به کار شدند و به تقاضاها پاسخ گفتند . تورهای جامع ( رفت- برگشت – اقامت) همراه با حمل و نقل هوایی- اجاره ای توسعه یافت .جهانگردی بین المللی به طور گسترده افزایش یافت . همین امر باعث توسعه ی مناطق شهری در خطوط ساحلی مدیترانه ای شد . این الگو ، در نقاط دیگر جهان نیز به کار گرفته شد.
سیر رشد اوقات فراغت و ارزانی حمل و نقل ، همچنان ادامه می یابد . تعداد کشورهای نسبتاً ثروتمند بیشتر شده اند و تورهای جهانگردی خارجی ، در حال افزایش است . مسافرت های داخلی نیز گسترش پیدا کرده و امروزه مردم از روزهای تعطیل خود استفاده بیشتر و بهتری می کنند . به تدریج مقاصد مسافرتی جدیدی به وجود آمده و در نتیجه امروزه جهانگردی به یکی از بزرگترین بخشهای اقتصادی جهان تبدیل شده است . شورای جهانی مسافرت و جهانگردی ، در سال 1994 ، درآمد حاصله از این بخش را 4/3 میلیارد دلار برآورد کرده است .افزون براین ، بخش جهانگردی ، 204 میلیون شغل جدید ایجاد کرده و به تنهایی منشاء بیش از 10 درصد درآمد ناخالص داخلی در سطح جهان بوده است (شورای جهانی مسافرت و جهانگردی 1994).
4-1- رشد جهانگردی:
بر اساس پیش بینی های سازمان جهانی جهانگردی ، تا سال 2000 و بعد از آن ، تعداد جهانگردان به 650 میلیون نفر بالغ خواهد شد .در سال 1993 ، علی رغم رکود اقتصاد جهانی ، تعداد جهانگردان ، به 500 میلیون نفر رسید . درآمد های حاصل از بخش جهانگردی نیز به 304 میلیارد دلار رسید . این مبلغ، نمایانگر 8 درصد صادرات کالاهای تجاری و 30 درصد صادرات خدمات است . در میان صادرات کالاها و خدمات ، جهانگردی مکان اول جدول را به خود اختصاص داد و بالاتر از صادرات نفت، موتورسیکلت و تجهیزات الکترونیکی قرار گرفت . بنابر پیش بینی های سازمان جهانی جهانگردی تعداد جهانگردان بین المللی ، در پایان دهه ی اول قرن بیست و یکم ، تا کمی بیش از 5/3 درصد افزایش خواهد یافت ( سازمان جهانی جهانگردی 1994).
در سال 1993 ، حدود 90 درصد از مسافران ، در سطح جهانی ، از مرزهای کشور خود خارج نشدند . سازمان جهانی جهانگردی برآورد می کند که مسافرت های داخلی احتمالاً80 تا 90 درصد از کل مسافرتها را شامل می شود.

5-1-آمار جهانگردی :

واژگان و تعاریف ارائه شده در این بخش از الگوی توصیه شده توسط سازمان جهانی جهانگردی پیروی می کند ( 1993، سازمان جهانی جهانگردی )جهانگردی به سه شکل صورت می گیرد:
1- گردشگری داخلی : « ساکنان یک کشور که فقط داخل آن کشور مسافرت می کنند ».
2- گردشگری خارجی ها : « افرادی که ساکن یک کشور نیستند و به آن کشور مسافرت می کنند » .
3- گردشگری خارجی : « افراد ساکن یک کشور که به خارج از آن کشور مسافرت می کنند » .
این سه شکل جهانگردی را ، مطابق آنچه که سازمان جهانی جهانگردی توصیف کرده است ، در نمودار ملاحظه می کنید .

تصویر 1- نمودار اشکال جهانگردی (ماخذ:سایت میراث فرهنگی کشور )
1-5-1- جاذبه های جهانگردی :
جاذبه های جهانگردی هر کشور در واقع به مانند معدن ذخایر ، آب و خاک و … از سرمایه های اقتصادی ، اجتماعی و فرهنگی آن محسوب می شوند .
جاذبه های انسانی جهانگردی را می توان به شرح ذیل خلاصه نمود :
1– جاذبه های فرهنگی: اماکن تاریخی و باستانی و مذهبی جلوه ها و مظاهری از فرهنگ قدیم و جدید ، مراکز اقتصادی ، سیاسی ، علمی ، بهداشتی ، جشنواره ها ، نمایشگاه ها ، سینما و تئاتر ، مشارکت در ورزش و کلوپ ها .
2- سنتها : صنایع دستی و هنرهای بومی ، موسیقی و فرهنگ عامه ، پذیرایی و تفریحات .بدون شک هر کدام از جاذبه های جهانگردی ذکر شده ( اعم از طبیعی یا انسانی ) دارای اهمیت خاص و مقام ویژه ای بوده و از نظر توسعه ی جهانگردی دارای ارزشهای گوناگون می باشد .
6-1- مراکز جهانگردی :
مراکز جهانگردی را نیز باید به طریق زیر به دو قسمت تقسیم نمود .
1-6-1- مراکز جهانگردی طبیعت :
الف- مراکز تفریحی و استراحتی که شامل دریا، دریاچه ها، رودخانه ها، نواحی کوهستانی ، نواحی جنگلی ، روستایی می باشد .
ب – مراکز بهداشتی و درمانی :آبهای گرم و معدنی ، مناطق خوش آب و هوا .
2-6-1- مراکز جهانگردی انسانی :
الف – مراکز تفریحی و استراحتی شامل شهرهایی که مجهز به وسایل سرگرم کننده و تفریحی مانند سینما ، تئاتر ، کلوپ ها و استادیوم های ورزشی می باشند .
ب – مراکز مذهبی که شامل: شهر ها و روستاهایی که مقبره و آرامگاه اولیای دین در آن قرار دارد و یا شهرهای مقدس نظیر مکه ، مدینه ، مشهد ، قم و … که عبادتگاه ها و مساجد مخصوصی درآن وجود دارد ، می باشد.
ج – مراکز آموزشی و فرهنگی که شامل : شهرها و دهکده هایی که دارای ابنیه ی تاریخی و باستانی ، مراکز تحقیقاتی ، علمی ، دانشگاهی و موزه می باشد و یا دارای صنایع دستی معروفی هستند . همچنین شهرهایی که محل برگزاری کنفرانسهای علمی و اجتماعی است .
د – شهرهایی که محل دایمی تشکیل مجامع سیاسی و اقتصادی و یا برقراری نمایشگاهها هستند .
و – مکانهای واقع در مسیرهای جهانگردی بین المللی یا ملی یا شهرهای واقع در محل تلاقی مسیرهای جهانگردی .
ی – شهرهای ساحلی و بنادر مهم و همچنین شهرهایی که دارای فرودگاه های بین المللی هستند .
7-1- اثرات جهانگردی:
صنعت جهانگردی و گردشگری عبارت است از گروهی از گروهی از فعالیتهای اقتصادی که در مجموع بزرگترین صنعت جهانی را تشکیل می دهند که در حد وسیعی اشتغال ایجاد می کند و یکی از بزرگترین صادرات جهان را تشکیل می دهد و برای سرمایه گذاری و رشد یکی از عواملی است که بیشترین انگیزه را به وجود می آورد . « از سال 1950 که مسافرت، جهانی و درسطح بین المللی به صورت یک فعالیت عمومی درآمد ، هر سال بر تعداد جهانگردان افزوده شده و نرخ این افزایش به طور متوسط 2/7 % بوده است ،که اینک به 3/12 % رسیده است .
صنعت گردشگری می تواند به عوامل محیطی ، منافع و مزایای زیادی برساند و این کارها در سایه ی تشکیلاتی برای حفظ حیات وحش ، حفظ بناها و یادبودهای تاریخی ، و سرانجام حفظ منابع بکر طبیعی میسر می گردد . همچنین از نظر فرهنگی و اجتماعی فایده های زیادی دارد ، این صنعت می تواند با شناسایی فرهنگ های خاص و ترویج آنها موجب افزایش آگاهی های مردم نسبت به سنتهای بومی و محلی شود . «صنعت گردشگری و جهانگردی به تجدید حیات هنر ، هنر دستی جامعه میزبان ، ایجاد مراکز مخصوص برای انجام این کارها و سرانجام فروشگاه های صنایع دستی کمکهای شایانی می کند .»
صنعت جهانگردی نه تنها با چالشها و مشکلاتی که سازمانهای خدماتی دارند رو به روست، بلکه دارای ویژگیهایی است که بازاریابی را مشکل تر می سازد . آنها عبارتند از :
– در واکنش به تغییر تقاضای مشتری نمی توان خدمات این صنعت را به سرعت تغییر داد .
– تقاضا برای خدمات این صنعت از کشش بالایی برخوردار است ، این بدان معنی است که اندک تغییری در قیمت خدمات یا درآمد می تواند موجبات تغییر نسبتاً زیادی در تقاضا شود . همچنین ماهیت این صنعت فصلی است و عوامل ذهنی و شیوه زندگی خاص فرد بر آن تاثیر می گذارد .
– محصولات جهانگردی مجموعه ای از خدمات متفاوت است ، این خدمات بوسیله سازمان های مختلف ارائه می شود .
1-7-1- نقش جهانگردی در توسعه ی اقتصادی :
– نقش جهانگردی در سیستم اقتصاد ملی : از آنجا که مسافران و جهان گردان یک منبع مهم ارز به حساب می آیند مسافرت و جهانگردی در تولید محصول ناخالص ملی نقش مهمی ایفا می کند .
– اثرات جهانگردی در ایجاد شغل : «شورای جهانگردی و مسافرت جهانی برآورد کرده است که از هر 9 نفر کارگر و کارفرما در سراسر دنیا یک نفر در صنعت جهانگردی بکار مشغول است .» این صنعت بزرگترین سازمان یا نهادی است که نیروی انسانی بکار می گیرد . جهانگردی موجب اشتغال مستقیم یا غیر مستقیم افراد می شود ، میهمان خانه ها ، کارکنان میهمان پذیر ها ، شرکت های هواپیمایی ، کشتی رانی ، سازمان های خدمات جهانگردی ، کارکنان مراکز تفریحی و فروشگاه هایی که در این بخش کار می کنند از جمله واحد هایی هستند که به صورت مستقیم ایجاد شغل می کنند .
شرکت هایی که مواد و ملزومات مورد نیاز میهمان پذیر ها را تامین می کنند ، شرکتهای ساختمانی که میهمان خانه ها را می سازند و … بطور مستقیم برای نهادهای جهانگردی ایجاد شغل می کنند .

 

و………..

 

 

 

 

 

 

 

فهرست مطالب:
عنوان صفحه
مقدمه
فصل اول : صنعت توریسم 1
1-1-مقدمه 2
2-1-مفهوم جهانگردی 3
3-1- تاریخچه جهانگردی 4
4-1-رشد جهانگردی 6
5-1- آمار جهانگردی 7
1-5-1-جاذبه های جهانگردی 7
6-1- مراکز جهانگردی 7
1-6-1- مراکز جهانگردی طبیعت 7
2-6-1- مراکز جهانگردی انسانی 8
7-1- اثرات جهانگردی 9
1-7-1- نقش جهانگردی در توسعه ی اقتصاد 10
2-7-1- جنبه های اجتماعی و فرهنگی جهانگردی 12
8-1- جهانگردی داخلی در ایران 13
8-1- جهانگردی داخلی در ایران 14
9-1-جهانگردی خارجی در ایران 15
10-1-آمار جهانگردان استان اردبیل 16
11-1- جاذبه های توریستی شهرستان سرعین 18
1-11-1- جاذبه های تاریخی 18
2-11-1- آبگرم های معدنی 20
3-11-1- گردشگاهها و مناظر طبیعی شهرستان 22
12-1- آمار مسافران و جهانگردان شهرستان سرعین 23
عنوان صفحه
13-1- آمار هتل ها و مسافرخانه های شهرستان سرعین 25
14-1- برآورد تعداد اتاق های هتل 26
15-1- ضرورت ایجاد هتل از دید مشاور 27
فصل دوم: مطالعات کاربری هتل 28
1-2- ضوابط و استانداردهای طراحی هتل ها 46
2-2-لیست تک تک فضا ها بهمراه مساحت لازم برای هریک 46
1-2-2-طبقات اتاق خوابها و سوئیتها (بخش خصوصی ) 47
2-2-2- طرح ریزی طبقات اتاق خوابها 48
3-2-2- تجزیه و تحلیل طبقات اتاق خوابه 49
4-2-2-پلان طبقات اتاق خوابها 50
5-2-2-انواع اتاقهای موجود درهتل 51
6-2-2- طرح اتاق خوابها 54
7-2-2- مبلمان اتاق خوابها 56
8-2-2-انواع تخت خواب اتاق های خواب 57
9-2-2- ابعاد و اندازه اتاق خوابها 60
10-2-2- دسته بندی هتلها از نظر چیدمان اتاقها 61
1-10-2-2- پلان خطی 62
2-10-2-2- پلان برجی 62
3-10-2-2- فرمهای آتریومی 65
11-2-2- سویتها 67
1-11-2-2-1پلان سویت ها 68
2-11-2-2- انواع سویت ها 69
12-2-2-دکوراسیون و تجهیزات داخلی اتاق خوابها 70
3-2- طراحی فضاهای عمومی 71
1-3-2- درب های ورودی و دسترسی از خارج به هتل 72
عنوان صفحه
2-3-2-لابی 73
1-2-3-2-پذیرش صندوق سرپرستی 75
3-3-2- فضاهای عرضه غذا و نوشیدنی 78
4-3-2- فضاهای برگزاری مراسم و فعالیتها 80
5-3-2- فضاهای ورزشی 82
6-3-2- طراحی دفاتر اداری 83
1-6-3-2- پیشخوان ودفتر لابی 84
2-6-3-2- دفتر مدیر عمومی 84
7-3-2- فضاهای خدماتی پشتیبانی 85
1-7-3-2- آشپزخانه (آماده سازی غذا و نگهداری آن) 85
2-7-3-2- فضای بار انداز :دریافت مواد اولیه، محل نگهداری زباله و انبار عمومی 88
3-3-7-2- نواحی و فضای مربوط به کارکنان 89
4-3-7-2- رختشویخانه و خانه داری 90
5-3-7-2- بخش مهندسی و تاسیسات مکانیکی 91
4-2-برنامه ریزی فیزیکی فضاهای هتل با 53 اتاق خواب 92
5-2- دیاگرام ها 93
فصل سوم : شناخت بستر طرح 103
1-3- شناخت بستر طرح در مقیاس استان 103
1-1-3-موقعیت جفرافیایی 103
2-1-3- ویژگی های توپوگرافی استان 104
3-1-3- تقسیمات سیاسی استان 105
2-3-شناخت بستر طرح در مقیاس شهرستان 106
1-2-3- شناخت تاریخچه ، علل پیدایش ، چگونگی توسعه شهر و روند رشد آن در ادوار گذشته 107
الف) وجه تسمیه شهر 107
ب) تاریخچه و علل پیدایش شهر 107
عنوان صفحه
ج) مراحل توسعه شهر 108
2-2-3- مشخصات جغرافیایی شهرستان سرعین 112
الف) موقعیت ریاضی 112
ب)موقعیت جغرافیایی 113
ب) پستی و بلندی 113
ج) شیب 114
د) عوامل محدود کننده توسعه شهر 115
4-2-3- مسایل کلی زمین شناسی 115
الف) زمین شناسی 115
ب) خاک 115
پ) زلزله 116
ج) آبهای زیرزمینی 116
5-2-3- مسایل هواشناسی اقلیم 117
1) فاکتورهای دمایی 118
2)یخبندان 120
3)بررسی وضعیت بارش 122
4) رطوبت نسبی 123
5) بررسی وضعیت باد 124
6) تابش 125
6-2-3- تعيين ضوابط طراحي 128
1)جلوگیری از اتلاف حرارت ساختمان 129
2)کسب حداکثر انرژی از خورشید 130
3)کاهش تاثیر بادهای سرد بر ساختمان در فصول سرد جهت کنترل اتلاف حرارت و نفوذ باد به فضای درونی. 132
4)کسب حداقل انرژی تابشی در مواقع گرم سال 133
عنوان صفحه
5) بهره گیری از نوسان روزانه دما 134
6) ایجاد کوران در فضاهای داخلی 135
7-2-3- ویژگیهای فرهنگی- اجتماعی شهرستان سرعین 136
الف) ساختار قومی و فرهنگی 137
8-2-3- ویژگیهای جمعیتی شهرستان سرعین 138
الف) تحولات جمعیت شهرستان 138
ب) توزیع جمعیت 140
1- جوامع شهری 140
2- جوامع روستایی 140
9-2-3- ویژگیهای اقتصادی شهرستان سرعین 140
الف) بررسی وضعیت نیروی انسانی 141
ب) استعدادها، امکانات بالقوه و قطبهای جاذب اقتصادی 142
3-3- تحلیل سایت 143
1-3-3- کلیات نقشه استان 144
2-3-3- موقعیت سایت در شهر 145
فصل چهارم: مبانی نظری طرح 146
1-4- مقدمه: تعریف هتل 146
2-4-هتل ها در بستر جهانی شدن 147
عنوان 153
1-2-4- تغییرات ساختاری هتل در عصر حاضر 154
2-2-4-چالشهای موجود و در حال ظهور 155
3-2-4- نتیجه گیری 161
3-4- تاریخچه هتلداری 163
1-3-4- در چه زمانی هتل ها دارای اتاقها و حمام خصوصی شدند . 164
2-3-4- موتور این ها (Motor-inn) 165
3-3-4- تاریخچه ایجاد هتل ها در ایران 167
4-3-4- تجزیه و تحلیل کاروانسراها در مناطق کوهستانی 170
4-4- صنعت هتل داری 172
1-4-4- گرایش های طراحی در صنعت هتل داری 179
5-4- ویژگی های تشکیلات هتل 182
1-5-4- انتخاب وسایل و تجهیزات هتل 183
2-5-4- محل هتل و شرایط آن 185
3-5-4- ساختمان هتل 187
4-5-4- ساخت متل ها 191
6-4- انواع هتل ها 192
1-6-4- تقسیم بندی هتل ها بر اساس کیفیت آنها 193
2-6-4- تقسیم بندی هتل ها از نظر تعداد هتل ها 194
3-6-4- تقسیم بندی هتل از لحاظ نوع فعالیت 195
7-4- نتیجه گیری 197
فصل پنجم : بررسی چند نمونه هتل 198
1-5- معرفی هتل نارنجستان 198
1-1-5- جذابیتهای منطقه 199
2-1-5- امکانات هتل نارنجستان 199
3-1-5-تجزیه و تحلیل هتل نارنجستان 200
4-1-5- محاسن و معایب هتل نارنجستان 201
2-5- معرفی نمونه های خارجی 205
عنوان 205
1-2-5- هتل گاو سیاه( Black bull) 205
2-2-5- هتل لاپرسینا 206
3-2-5- هتل فیلیپاس 206
4-2-5- تجزیه وتحلیل نمونه ها ی خا رجی 207
5-2-5- محاسن و معا یب نمو نه های خا رجی 209
فصل ششم: طراحی پروژه 210

منابع: 211

 

 

 

برای خرید آنلاین از زیر اقدام نمائید.

در پایان خرید ، لینک دانلود فایل نمایش داده می شود و به ایمیل شما ارسال خواهد شد. راهنمای خرید و دانلود فایل

فرمت رساله: word
برنامه فیزیکی کامل ، نمونه های موردی داخلی و خارجی کامل و همراه با تصویر
نفشه: در صورت نیاز به طرح کامل می توانید سفارش دهید.
رندر و پوستر: ارائه نمی شود.
حجم فایل ها: 6 مگابایت

نظر و دیدگاه خود را بفرستید



فول پکیج جامع آموزش اسکچاپ 2019




اولین و قوی ترین پکیج جامع آموزش اسکچاپ 2019 و ویری نکست + آرشیو متریال و مبلمان و صحنه های آماده رندر حرفه ای در فلش مموری (برای اسکچاپ 2016 تا 2019) / آموزش ها از صفر تا صد از مبتدی تا پیشرفته شامل تمامی مباحث از مدلسازی تا رندرگیری

قیمت: 1.500.000 تومان