صفحه اینستاگرام پارساکد

نمایش دسته بندی مطالب

لیست مطالب صفحه اصلی

پروژه روستا 2 – روستای کنگ 80 صفحه + تصاویر و نقشه های اتوکدی + 22 اسلاید + رولوه

موقعیت و تاریخچه
روستای کنگ از توابع بخش شهرستان مشهد با مختصات جغرافیایی 59 درجه و 13 دقیقه طول شرقی و 36 درجه و 19 دقیقه شمالی در 19 کیلومتری غرب طرقبه و 29 کیلومتری مشهد قرار گرفته است. روستای کوهستانی کنگ در دامنه جنوبی رشته کوههای بینالود قرار دارد. کوه روخی در شمال و کوه تیغ میان در جنوب غربی روستا واقع شده اند و رود خانه های نروی و دیوار از جنوب شرقی روستا عبور می کنند . روستای کنگ از سطح دریا 1700 متر ارتفاع دارد و آب و هوای آن معتدل کوهستانی است . کنگ یکی از روستاهای زیبا و ییلاقی شاندیز است که به شکل پلکانی د ر دامنه کوه بینالود استقرار یافته است . قدمت این روستا به پیش ا ز اسلام مربوط است گورستان قدیمی روستا ، مسجد ، تکیه ها و رباط شاه عباسی از تاریخ کهن ان حکایت دارد .
پروژه روستا 1 و 2,دانلود پروژه روستا,پروژه های روستا,پروژه روستا 2,دانلود پروژه روستا کامل,پروژه روستا کامل,پروژه روستای کنگ,نقشه های روستای کنگ,پروژه روستا با نقشه ها,پروژه کامل روستا با نقشه های اتوکدی,پروژه های روستا

در سفر نامه چالز ادوارد در مرد این روستا آمده است :
از جا غرق از تپه ها عبور کردیم به کنگ رسیدیم این دهکده نزدیک 9 میل د ر شمال غرب جا غرق واقع شده است 200 خانوار د ران زندگی می کنند. ارتفاع دهکده 1605 متر بود در باغ سیب اردو زدیم این ناحیه تقریبا خشک ترین قطعه ا ز مسیرمان را تشکیل می داد . جا غرق هوای بسیار مرطوب یداشت دست به هر چیزی می زدیم خیس بود.
مردم روستای کنگ به زبان فارسی و با لهجه محلی سخن می گویند مسلمان و پیرو مذهب شیعه جعفری هستند .

برای دانلود و توضیحات بیشتر به ادامه مطلب مراجعه نمائید… 

 

ايران را تمدني است ريشه دار، در اعماق اعصار و قرون پيش از تاريخ كه تاكنون برجاي مانده است. اما آنچه را كه امروز ايران ميناميم، سرزميني است پهناور و متنوع از اقوام و فرهنگ و طبيعت و در برگيرنده بيش از 125000 نقطه سكونتگاهي كه در گذر از فراز و نشيب تاريخ قريب به نيم آنها تخريب و تخليه شده و قريب 68122 پارچه آبادي از آن باقي مانده است كه آن هم برخي فصلي و برخي دائمي بهره برداري مي‌شود.
يكي از اين سکونتگاههاي با ارزش و داراي سابقه تاريخي و كالبد و فضاي ارزشمند وغنی روستاي كنگ يكي از ييلاقات اطراف مشهد مي‌باشد .

روستايی با ارزش که تاکنون مورد بی توجهی قرار گرفته است و در طی تاريخ صدمات جبران ناپذيری به آن وارد شده است .
روستای کنگ ، يکی از سکونتگاههايی که با الهام گرفتن از طبيعت و با تسليم و ستيز با طبيعت در طی قرنها و بر اساس نياز مردمان اين سکونتگاه رفته رفته رشد کرده و در هر گام بازيهای زيبايی در تعريف فضا از خود ارائه کرده است ، بازيها و درسهايی از فضا سازی هايی که شايد نمونه توصيفی آن را تنها در تعداد محدودی از کتابهای شهرسازی و معماری می توان يافت . فضاهايی که نمونه هايی از آن را حتی در شهر های پيشرفته و مدرن هم نمی توان ديد . شايد اگر در جمله ای بخواهيم فضاهای خاص روستای کنگ را توصيف کنيم تنها بايد گفت که:

7-26-2013 11-58-32 PM

کنگ موزه کالبدهای آموزنده در تفسير فضاست .

نوع تفکيک فضاها و تقسيم آنها ، نوع قرار گيری توده ها ـ مصالح بکار رفته در ساخت و ساز حرکت از کل به جز ء و از جزء به کل ـ سياليت فضايی درون منظر کلی روستا و غيره و غيره همگی نياز به کار کارشناسی و نقد نقادانه دقيقی دارد تا بتواند حق مطلب را در توصيف فضاهای اين شاهکار معماری ادا کند . بطوريکه گاهی احساس می شود در نقد فضا توسط نقشه ـ اسکيس و کلام اين کار به طور کامل انجام نمی شود .
پروژه حاضر ، با هدف شناخت دقيق و ساختاری بافت و ريز فضاهای آن آغاز گرديد. با توجه به حجم بالای مطالب و نياز به نقد دقيق فضاها ، سعی می شود اين شناخت برروی يک هکتار از محدوده مرکزی و قديمی بافت صورت گيرد و در اين يک هکتار مرکزی بافت شناخت به صورت خيلی دقيق و برداشت الگوی واحد های مسکونی ـ و فضاهای همسايگی ـ نحوه تفکيک فضاها ـ نوع مصالح بکار رفته ـ نوع ساخت و ساز با توجه به الگوهای معماری سنتی کسب گردد تا بدين طريق بتوان به يک الگو برداری دقيق در مورد بافت روستای مورد نظر دست يافت . پاره ای از مطالعات به شناخت کلی تر در مورد روستا می پردازد و به توصيف و ارائه نقشه هايی در مورد مالکيت ـ کاربری ها ـ معابر ـ جهت توسعه بافت ـ محله بندی ها و … می پردازد . اميد است پروژه حاضر بتواند راه شناخت کالبد های غنی و استواری همانند کنگ را بيش از پيش هموار سازد تا بدين طريق بتوان علاوه بر درس گرفتن از نوع فضا سازی های اين عناصر ارزشمند ، راهی در جهت حفظ و اعتلای وضعيت فعلی اين سکونتگاهها نيز باشد .
روستاها و سکونتگاههايی که علی رغم دارا بودن تاريخی استوار و مستند و کالبدی غنی و آموزنده و در خور توجه به سبب بی توجهی و دارا بودن مشکلات اقتصادی زياد ساکنين رها شده و هر روز بيش از روز گذشته در معرض آسيب ها و تخريب ها قرار می گيرد . همانگونه که اين وضعيت در مورد روستای مورد نظر صورت گرفته است
در پروژه حاضر سعی گرديده است نوع زندگی و آداب و سنن رايج در روستا در کنار شناخت ويژگيهای کالبدی آن مورد بررسی قرار گيرد . اما شناخت يک چنين کالبد ارزشمندی نيازمند مطالعات بسيار مفصل تر از پروژه حاضر دارد . از اينرو اميد است که همچنان مطالعات در زمينه بافت شناسی و مردم شناسی روستا در پروژه های مشابه دنبال شود .
وجه تسميه روستاي كنگ
كنگ در لغت دو نوع معنا دارد:

1ـ در لغت نامه هاي معروف به معني « پرنده اي قوي پنجه كه در مناطق كوهستاني زندگي مي كند» مثل شاهين .

2ـ در معاني كه سينه به سينه گشته است به معناي « دژ مستحكم » كه احتمالاً به سبب موقعيت استراتژيك تپه هاي اين منطقه اين نامگذاری صورت گرفته است
فصل اول – شناخت و ارزيابی منطقه مورد مطالعه

1-1- معرفی اجمالی منطقه کنگ
1-1-1-موقعيت جغرافيايي :
روستاي كنگ در 28 كيلومتري غرب مشهد و در 19 ,36عرض و ً13 ُ59 طول جغرافيايي واقع شده است . اين روستا جزء دهستان طرقبه از بخش طرقبه و از توابع شهرستان مشهد مي باشد . مقر روستاي كنگ بر روي يكي از دامنه هاي شمال شرقي ارتفاعات بينالود و در جوار دره رودخانه كنگ مي باشد . اين روستا آخرين روستا در محور دره رودخانه كنگ بوده و از طريق يك جاده آسفالته به روستاي نقندر و سپس شهر طرقبه و از آنجا به شهر مشهد مرتبط مي شود . دو جاده خاكي و كوهستاني نيز روستاي كنگ را به روستاهاي زشك و جاغرق كه در دو دره به موازات با دره كنگ قرار دارند متصل مي كند .
2ـ1ـ1ـ تقسيمات كشوري :‌
در وضعيت كنوني روستاي كنگ جزء دهستان طرقبه از بخش طرقبه و از توابع شهرستان مشهد مي باشد. كه در نقشه تقسيمات كشوري اين محدوده مشاهده مي گردد.

-لازم به ذكر است كه بر اساس فرهنگ آبادي ها ، تا سال 1365 روستاي كنگ جزء دهستان شانديز از بخش طرقبه بوده است . تا سال 1365، مشهد داراي بخشهاي ، « كلات – چناران – مركزي- طرقبه – احمد آباد – فريمان و سرخس » بوده است . كه بخش طرقبه خود داراي دهستانهاي « طرقبه – شانديز – گلمكان و اردمه » بوده و روستاهايي همچون ابرده – زشك و كنگ زير مجموعه دهستان شانديز از بخش طرقبه بوده اند.

3-1-1- ويژگيهای طبيعی منطقه :

1-3-1-1- اقليم :

به دليل وضعيت خاص جغرافيايي منطقه (وضعيت دره اي) و به دليل وجود كوههاي مرتفع و درختان فراوان وعدم وزش بادهاي خشك، از آب و هواي معتدلي برخوردار است .
همچنين به دليل اختلاف ارتفاعي كه بين منطقه مورد بررسي و شهر مشهد وجود دارد، معدل درجه حرارت روزانه 4-3 درجه سانتيگراد پائين تر از معمول درجة حرارت روزانه مشهد مي‌باشد .

1-1-3-1-1- جهت وزش بادها :

سه جريان هوايي منطقه كنگ را تحت تأثير خود قرار ميدهند:
جريان هوايي جنوب غربي زمستانه با رطوبت نسبتاً زياد .که در اصطلاح محلی به اين باد باد سياه يا باد سرد گويند و چون از سمت قبله می آيد مردم معتقدند که اگر از اين سمت باد بيايد هوا سرد می شود.
جريان هوايي شمال شرقي تابستاني كه از سمت ارتفاعات بينالود مي وزند .
جريان هوايي شمال شرقي زمستانه كه با خود سوز و سرما را به همراه مي آورد .
2-1-3-1-1- تابش خورشيد:
با توجه به موقعيت قرار گيري « كوه روخي » ( كوهي كه روستا بر دامنه آن قرار گرفته است )و با توجه به جهت تابش خورشيد ، مي توان نتيجه گرفت كه بافت كالبدي روستا در دامنه تپه اي قرار گرفته است كه داراي بهترين جهت نورگيري براي واحدهاي زيستي مي باشد.
پس از بررسي كل بافت مشاهده شده است كه جهت گيري ريزدانه هاي بافت در جهت جنوب شرقي تا جنوب غربي است كه اين موضوع با توجه به هماهنگي با بستر و شيب كوه و همچنين نورگيري مناسب واحد ها مي باشد.
نحوة استقرار مساكن با توجه به اقليم و جهت باد و همچنين بهره گيري از تابش خورشيد در فصول سرد سال محوري كه در راستاي شمال شرقي ـ جنوب غربي گسترش دارد تعيين مي گردد.ميزان انحراف بين 15 تا 25 درجه به سمت جنوب غربي مطلوب مي‌باشد.

 2-3-1- 1- زمين شناسی و توپوگرافي منطقه كنگ :

روستاي كنگ در دامنه شمال شرقي رشته كوه بينالود ودر ارتفاع 1800 متري از سطح دريا استقرار يافته است . رشته كوه بينالود يكي از ارتفاعات مهم شمال خراسان است كه با جهت شمال غربي – جنوب شرقي در غرب دره رودخانه كشف رود يا دشت مشهد قرار دارد . ارتفاع متوسط اين رشته كوه در حدود 2500 متر مي باشد و بلندترين قله آن معروف به شيرباد نزديك به3300 متر ارتفاع دارد .
كوه روخي كه روستاي كنگ در دامنه آن جاي گرفته يك از ارتفاعات رشته كوه بينالود است كه بيش از 2000 متر ( 2018 متر ) ارتفاع دارد و خط الرأس آن حوزه آبريز رودخانه كنگ را از رودخانه زشك جدا مي كند . همين خط الراس اكنون به عنوان مرز سياسي دهستان طرقبه و دهستان شانديز در نظر گرفته شده است . كوه تيغ ميان به دليل قرار گيري بين دو رودخانه كنگ و رودخانه خشك به اين نام خوانده مي شود و در بلندترين بخش خود 2569 متر ارتفاع دارد .
شيب عمومي منطقه ، جنوب غربي – شمال شرقي است كه سوگيري رودخانه هاي منطقه و از جمله رودخانه كنگ به خوبي آنرا نشان ميدهد . به طور كلي منطقه پيرامون روستاي كنگ شامل مجموعه اي از ارتفاعات و دره هايي با شيب تند است كه تأثير خود را بر ساخت و عملكرد سكونتگاههاي انساني و شيوه معيشت آنها بر جاي گذاشته است .
ميزان شيب عمومي منطقه حدود 7 در صد است كه در نقاط مختلف بسيار متفاوت مي باشد . به عنوان مثال شيب عمومي غرب روستاي كنگ تا 20 در صد نيز مي رسد . حال آنكه شيب درة بين كنگ و روستاي نقندر ، با فاصلة 5/7 كيلومتر و اختلاف ارتفاع 400 متر ،‌نزديك به 5 در صد مي باشد .
ميانگين شيب بستر روستاي كنگ به مراتب بيش از شيب عمومي منطقه استقرار است . دليل اين مسئله استقرار روستا بر دامنه پر شيب يك تپه است . جهت شيب عمومي اين بستر از شمال غرب به جنوب شرق است . بافت كالبدي روستا به حوزه هايي تقسيم شده است كه داراي ميزان شيب متفاوتي هستند . در حوزه هايي ميزان شيب تا حدود 45 درصد نيز مي رسد .
در بين گذرهاي اصلي روستا دو گذر آبگينون ( گذر مسجد جامع ) و (گذر سر كمر( كه تقريباً عمود بر خطوط تراز تپه احداث شده اند ، شيب بيشتري دارند . ميزان شيب گذر اول در نقاطي تا حدود 40 در صد و ميزان شيب گذر دوم تا حدود 30 در صد مي رسد . اين در حالي است كه شيب معابر اصلي ديگر كه تقريباً به موازات خطوط تراز احداث شده اند به مراتب كمتر است . حداقل اين شيب نزديك به صفر و حداكثر آن ، با كنار گذاشتن يكي دو استثناء ، در حدود 15 در صد است . در مجموع ميانگين شيب شمال غربي به جنوب شرقي روستا در حدود 35 در صد و ميانگين شيب شمال شرق به جنوب غرب آن حدود 7 در صد است . اين در حالي است كه شيب سطوح ديگر تپه استقرار در نقاطي بسيار بيش از شيب بافت كالبدي است . از جمله مي توان به جداره جنوبي تپه اشاره نمود كه شيب آن در حوزه هايي به بيش از 80 در صد مي رسد .
كوهها و ارتفاعات و چشم اندازهاي زيباي كنگ ، يكي از جاذبه هاي طبيعي و ديدني به شمار ميرود.که براي فعاليت هاي تفريحي ـ‌ورزشي خصوصاً براي كوهنوردي و اسكي بسيار جالب است .

 

به طور كلي ارتفاع به صورت عمومي از شرق به غرب و از شمال به جنوب افزايش مي يابد، از سوي ديگر از كل 1621 كيلومتر مربع مساحت منطقه بيش از 75 درصد آن كوهستاني و باقي دشت هموار است .

3-3-1-1- خاك و پوشش گياهي منطقه كنگ :
يكي از زيبايي هاي طبيعي منطقه ،پوشش گياهي زياد و انبوه آن است كه دره را به منزله پارچه اي از مخمل سبز و چين خورده مي نماياند و هر جهانگردي را به خود جلب مي كند.
خاك يكي از عوامل مؤثر محيط طبيعي به شمار ميرود وعملكرد آن در زمينه سازگاري با محيط طبيعي ، منابع معيشت توده هاي انساني را تعيين مي كندو سه ركن اساسي كشاورزي ، دامداري و بهره برداري از جنگل را در جغرافياي اقتصادي بوجود آورده است . باتوجه به تقسيمات توپوگرافي اين دهستان ، وضعيت خاك و پوشش گياهي منطقه به شرح زير مي‌باشد:
1- در اراضي كوهستاني مرتفع ، خاك كم عمق بوده و سنگلاخي مي‌باشد و متشكل از سنگهاي دگرگوني و رسوبي مي باشد . پوشش گياهي اندك و اراضي سخت با پوشش گياهي پراكنده و منقطع مي‌باشد.
2- در اراضي تپه اي ، خاك كم عمق تا نيمه عميق بوده و سنگريزه دار مي‌باشد كه برروي مواد آهكي قرار گرفته ودر آن پوشش گياهي اندك و چراگاه اتفاقي وجود دارد. در بعضي از قسمتهاي آن زراعت ديم وغلات صورت مي گيرد. همچنين در نقاطي كه داراي شيب كمتري مي باشد، گياهان استپي ديده مي‌شود.
3-دراراضي فلات وتراسها خاك به صورت نيمه عميق با بافت متوسط همراه با تجمع مواد آهكي در لايه هاي زير برروي مواد لسي و سنگريزه اي است . دراين ناحيه گياهان استپ ها به مقدار فراوان ديده مي‌شود. گياهان طبيعي اين واحدعبارتند از : گندم ، جو ،‌شيرين بيان و نباتات مرتعي ديگر.
درختان ميوه دامنه كوهها عبارتند از : توت ، شاه توت ، بادام و درختان ميوه داخل دره ها عبارتند از : گيلاس ، آلبالو ، گلابي ، سيب ، گوجه درختي ، زردآلو، هلو،‌انگور و فندق مي‌باشد كه بعضي از اين درختان پيش رس هستند و درختان بدون ميوه هم مانند چنار ، صنوبر، سپيدار ، زبان گنجشك و نيز وجود دارند.
گلهاي خودرويي اغلب در فصل بهار در دامنه كوهها و در باغات و در كنار جوي ها سبز مي‌شوند. گلهاي طبيعي روي كوهها و دامنه ها بيشتر گل شقايق است . گلهايي كه بيشتر در كنار رودخانه ها و جوي ها ديده مي‌شود، اغلب بنفشه و گل نعنا و پونه است .
گياهان دارويي متعددي در دامنه كوهها و در كنار نهرها ديده ميشود كه تعدادي ازآنها عبارتند از : تمشك ، نعنا ، پونه ، نازبو ، بارهنگ ، موسير ، كاسني ، كلپوره ، شاه تره ، خاك شير ، گل دختر، علف مخلسه ، خارشتري و غيره.

4-3-1-1- آبهاي سطحي منطقه :
شبكه آبهاي سطحي محدوده مورد مطالعه ، به تبعيت از شيب عمومي منطقه ،جهت جنوب غربي – شمال شرقي دارند و در نهايت پس از اتصال به يكديگر به دشت مشهد و دره كشف رود مي ريزند . رودخانه كنگ نيز كه از ارتفاعات غرب كنگ سرچشمه مي گيرد ، پس از دريافت چند شاخه فرعي و عبور از روستاهاي كنگ و نقندر ،‌در شرق شهر شانديز به رودخانه زشك مي پيوندد و نام رودخانه شانديز را به خود مي گيرد . رودخانه شانديز خود يكي از سر شاخه هاي مهم رودخانه كشف رود ميباشد .
رودخانه كنگ ،‌زهكش حوضه آبريز كنگ است كه شعبه اصل آن ميان دو ارتفاع چمن در شمال و ارتفاع تيغ ميان در جنوب قرار گرفته است . اين رودخانه بجز سالهاي كم باران دائمي بوده و آب آن باغهاي روستاي كنگ و نقندر را تأمين مي كند . در محل روستاي كنگ ، يك رودخانه فصلي به نام رودخانه خشك به رودخانه كنگ مي پيوندد . همچنين تعدادي چشمه در مسير رودخانه كنگ بخشي از آب سفره هاي زير زميني منطقه را به رودخانه كنگ وارد مي كنند .
شيب تند دامنه هاي منطقه و پوشش گياهي تنك آن ،‌در مواقع بارش هاي تند و رگباري ، خصوصاً در فصل بهار ، موجب طغيان رودخانه ها و آسيب به مزارع ،‌باغات و تأسيسات روستايي مي شود . در دهه هاي اخيرو در اثر چراي بي رويه دامها ، پوشش گياهي دامنه ارتفاعات بسيار آسيب ديده از همين رو بارشهاي متداول و كم شدت نيز موجب جاري شدن سيلاب مي شود.در بهار سال 1381 در اثر يك بارش چند ساعته ، رودخانه كنگ طغيان كرد و در مكانهايي كه براي رودخانه ديواره سازي نشده بود ،‌آسيبهاي فراواني به جاده تازه تأسيس روستاي كنگ به نقندر و اراضي باغي وارد ساخت. براي جلوگيري از وقوع اين حوادث ،‌كه هر ساله بخشي سرمايه هاي عمومي و خصوصي را نابود مي كند ،‌مديريت و كنترل بر حوضه آبريز بالا دست روستاي كنگ امري الزامي و حياتي است . اين كار با كمك اهالي و مديريت فني دستگاههاي مسئول به سادگي – خصوصاً از طريق كنترل جريان آبهاي سطحي در شاخه هاي فرعي حوضه آبريز رودخانه كنگ به صورت ديواره هاي حايل و سرعت گير امكان پذير است . در اين ميان اجراي طرحهاي آبخيز داري و آبخوان داري از جمله ضروري ترين طرحهاي عمراني اين منطقه محسوب مي شوند .
آبهاي سطحي روان بر بستر روستا دو دسته اند . دسته نخستين آبهايي است كه در نتيجه باريدن باران و يا ريزش برف بر سطح معابر روستا جاري مي شود . دسته دوم آب چشمه هايي است كه در چند موضع از بافت قرار دارند . ميزان آبدهي اين چشمه ها يكسان نيست . زيرا به جز دوتاي از آنها بقيه تقريباً خشك شده اند . پر آب ترين چشمه داخل روستا در جنوب غربي بافت واقع است . آب اين چشمه توسط كانالي كه به جوي دهي مشهور است از مظهر چشمه به شمال شرق روستا هدايت شده و از اين نقطه وارد باغات حاشيه روستا مي شود . اين جوي در قسمت اعظم مسير خود از زير منازل عبور مي نمايد و پنهان است ،‌و در نقاطي نيز ظاهر مي شود . آب چشمه ديگر كه ميزان آبدهي آن به مراتب كمتر است ، پس از جاري شدن بر سطح گذرهاي روستا و نقاط پائين تر توسط خلل و فرج موجود در بستر سنگي جذب مي گردد .
سطوح بستر معابر فاقد هر گونه عنصري از قبيل جوي يا كانال براي جمع آوري و هدايت آبهاي سطحي است . اين آبها به واسطه شيب زياد بستر و نيروي ثقل به شكل روانابهاي سطحي در معابر روستا جاري شده ،‌بخشي از آن توسط بستر جذب مي شود و باقيمانده در جنوب روستا وارد رودخانه مي گردد . آبهاي سطحي روستا به دليل نشست پساب فاضلاب منازل به داخل كوچه ها ،‌عموماً آلوده است . در نتيجه با ورود آنها به رودخانه ،‌فضاي رودخانه نيز دچار آلودگي مي شود .

  

4-1-1- ويژگيهای انسانی منطقه :

1-4-1-1- تعداد و توزيع جمعيت :
جمعيت كلي روستاي كنگ در سرشماري سال 1380 ، حدوداً 8000 نفر است كه از اين تعداد 1468 نفر كه 772 نفرآن مرد و 696 نفر آن زن هستند در زمستان وتابستان در روستا سكونت دارند و بقيه به شهرهاي اطراف مهاجرت مي‌كنند. ميانگين تعداد بچه ها در هر خانوار 5 بچه است .ميانگين سني افراد در كنگ 70 سال است و حداكثر عمر آن 85 سال مي‌باشد. اين روستا از 785 ساختمان ، 357 خانوار تشكيل شده است كه از 785 ساختان حدود 428 تا خالي از سكنه است . از كل افراد 65% جوان و 25% پير هستند كه از 65% جوان 20% بچه ها مي‌باشند.
بيشتر سن جوان اين روستا به شهرهاي مشهد، كرمان و تهران مي روند و به دستفروشي و شغلهاي كاذب ديگر مشغول مي‌شوند.
نسبت جمعيت روستا به وسعت روستا بيشتر و نسبت تعداد باغها وزمينهاي قابل كشت نيز به جمعيت كمتر است و جوابگوي نيازهاي افراد روستا نمي باشد. بنابراين درآمد كم است و اكثر براي تأمين مخارج خود به شهرهاي اطراف مهاجرت مي‌كنند و به شغلهاي كاذبي همانند دستفروشي و مشغول مي‌شوند.
عده زيادي از مردم مشهد و طرقبه كه در كنگ صاحب باغ هستند، تابستانها براي استراحت و تفريح به كنگ مي آيند و در بين اين گروه عده اي از اهالي بومي كنگ هستند كه زمستانها در شهرهاي اطراف زندگي مي‌كنند.
2-4-1-1- بررسی تحولات جمعيتی :
روستاي كنگ در سال 1375 و در ميان 50 روستاي دهستان طرقبه به لحاظ جمعيتي پس از روستاهاي جاغرق ، حصار و مغان با جمعيتي معادل 1192 نفر در رتبه چهارم قرار داشته است . و بدين ترتيب نزديك به 6/7 در صد از جمعيت روستايي اين دهستان را در خود جاي داده است . بررسي تحولات و تحركات جمعيتي روستاي كنگ طي 40 سال گذشته نشان مي دهد كه اين روستا نيز به تبع روند كلان تحولات جمعيت روستاهاي كشور ، همواره بخشي از جمعيت خود را از دست داده و راهي شهرها كرده است . آنچه بيش از همه مي تواند دلايل چنين روندي را توجيه نمايد ، به رغم پنداشت سطحي برخي كه ضعف توان روستا را در تأمين اقتصادي جمعيت دليل آورده اند مي بايست در سياستهاي كلان جمعيتي و تحولات اجتماعي – اقتصادي كشور جستجو گردد . شواهد نشان مي دهد كه روستاي كنگ اكنون جمعيتي كمتر از توان اقتصاد سنتي خود را دارد ، زيرا اين روستا در 40 سال پيش جمعيتي تا بيش از 2 برابر مقدار فعلي را در خود نگه مي داشته است .
جدول شماره 1- روند تحولات جمعيتي روستاي كنگ را از سال 1335 تا كنون نشان مي دهد . همانطور كه ملاحظه مي شود جمعيت روستاي كنگ بين سالهاي 1335 تا 1375 به طور متوسط سالانه 75/1 در صد كاهش داشته و تعداد جمعيت آن به نصف تقليل يافته است .

بررسي هاي دقيق تر در مقاطع ده ساله سر شماري جمعيت كنگ نيز حاكي از نرخ رشد منفي 71/1 در صدي در حد فاصل سالهاي 1345 تا 1355 است كه احتمالاً به واسطة مهاجرت هاي ناشي از تحولات اجتماعي – اقتصادي اين دهه و پس از اصلاحات ارضي به وقوع پيوسته است . از دهة 1355 تا 1365 با آنكه نرخ رشد جمعيت مثبت بوده ، ميزان كم آن ( 14/0 در صد ) به نسبت نرخ رشد طبيعي ، نشان دهنده سر به سر شدن ميزان مهاجرت به خارج و ميزان افزايش جمعيت روستا مي باشد ،‌و نه توقف مهاجرت ها . در دهه هاي بعدي يعني 1365 تا 1375 شاهد اوج مهاجرت و تخليه جمعيتي روستاي كنگ هستيم ، كه طي آن نرخ رشد جمعيت به ميزان بي سابقه اي يعني 01/6 – درصد كاهش يافته و نزديك به نيمي از جمعيت روستاي كنگ دست به مهاجرت زده اند .

 

جدول شماره 1 روند تحولات جمعيتي روستاي كنگ طي سال 75-1335
سال جمعيت نرخ رشد سالانه نرخ رشد (بين سالهای 75-1384 )
1335 2415 0.75
1.71-
0.14
10.08-
2.72
4.25
5.2-
0.5-
0.94-
4.15-
1345 2611
1355 2196
1365 2228
1370 2028
1375 1192 1.09
1380 1468
1381 1392
1382 1385
1383 1372
1384 1315
1385 1462
بررسي هاي اخير نشان مي دهد كه بيشترين ميزان مهاجرت پس از سال 1370 و مقارن با اتمام جنگ و آغاز دوران نوسازي برنامه هاي سازندگي دولت پس از جنگ رخ داده است . جدول شماره 2-2- با اطلاعات اخذ شده از خانه بهداشت مستقر در روستاي كنگ و تا سال 1381 كامل شده است . چنانكه ملاحظه مي شود كاهش جمعيت روستاي كنگ بين سالهاي 1365 تا 1370 با آهنگ 86/1- در صد در سال تنزل يافته حال آنكه اين روند طي سالهاي 1370 تا 1375 از سرعتي معادل 08/10 – در صد در سال برخوردار بوه است . چنين سرعتي از تخليه روستا نمي تواند مستقيماً نتيجه كاهش توان توليدي روستا در بخش كشاورزي باشد . چه در اين حالت كه عموماً روندي بطئي است ،‌تخليه جمعيت مي بايست در دوره طولاني تري تحقق مي يافت . بنابراين شتاب در ميزان مهاجرت اين دوره مي بايست در پاسخ به يك محرك بيروني باشد ،‌كه احتمالاً مي توان آنرا ايجاد فرصت هاي شغلي و كاري پردارآمدتر در شهرها در دوران سازندگي دانست كه به مراتب بر فعاليتهاي كشاورزي سنتي ، پر زحمت و كم درآمد برتري داشته اند .
1-2-4-1-1-تغييرات فصلي جمعيت :
اين روستا داراي بعد ديگر از جمعيت ، كه مي توان آن را جمعيت فصلي يا متغير يا جمعيت دوم ناميد ، نيز مي باشد . بررسي هاي ميداني و پرسشگريهاي انجام شده و مصاحبه با افراد آشنا با مسائل روستا ، معلوم داشت گروهي از جمعيت مهاجر روستا ،‌كه عموماً به شهر مشهد مهاجرت كرده اند ، به دليل تعلقات اقتصادي ( مالكيت باغ و زمين و بناي مسكوني ) و يا تعلقات فرهنگي ( وجود اقوام ) بخشي از سال و يا روزهايي از سال را به روستا بازگشته و در آن اقامت مي كنند . متاسفانه اين جمعيت از چشم سرشماري هاي رسمي جمعيت كه درنيمه دوم سال انجام مي شود پنهان مانده و به ثبت نرسيده اند . از آنجا كه جمعيت فصلي مورد اشاره گاه به جند برابر جمعيت ثابت مي رسد و همچنين به آن دليل كه به هر تقدير طي اقامت خوداز امكانات و خدمات و فضاهاي عمومي و خصوصي روستا استفاده مي كنند ،‌نمي تواند مورد غفلت قرار گيرد . از همين رو براي شناخت ميزان و ويژگي هاي اين جمعيت بررسي هايي صورت گرفت . در ابتدا نظرات مطلعين محلي در اين مورد جمع آوري گرديد ، خانه بهداشت روستاي كنگ تعداد خانوارهاي حاضر در روستا و در ايام اوج جمعيت ( اواسط تابستان ) را حدود 1200 خانوار ( حدود 4800 ) نفر اعلام كرد . جهاد كشاورزي بخش طرقبه نيز اين رقم را نزديك به 1000 خانوار ( حدود 4000 نفر ) اعلام داشت . طرح هادي روستاي كنگ نيز در گزارش خود ،‌جمعيت فصلي كنگ را 3100 نفر ( و در مجموع روستا حدود 4200 نفر ) تخمين زده بود .
جمعيت دوم يا جمعيت فصلي علاوه بر مايملك خود در روستاي كنگ در شهرهاي ديگر عمدتاً در مشهد داراي مشاغل و تعلقات مادي و معنوي ديگري هستند ، و به تدريج با گذشت زمان پيوندهاي آنان ،‌چه به لحاظ اقتصادي و چه به لحاظ اجتماعي و فرهنگي ضعيف تر خواهد شد . اما درحال حاضر اين گروه به مناسبت هاي مختلف اعم از شركت در فعاليتهاي كشاورزي ،‌مراسم فرهنگي و گذران اوقات فراغت ، در فصولي از سال و در روزهايي از هفته در روستا حضور پيدا مي كند . با شروع فصل تابستان و مساعد شدن اقليم دامنه هاي كوهستاني بينالود ،‌اولين گروههاي جمعيت فصلي كه عموماً شامل كهنسالان و باغداران مي شود به روستاي كنگ باز مي گردند . اين زمان مصادف با اواخر ارديبهشت ماه و اوايل خرداد ماه است . با شروع فصل تابستان و تعطيلي مدارس ،‌خانواده هاي داراي فرزند مدرسه رو نيز براي مشاركت در فعاليتهاي باغداري يا استفاده از ويژگي هاي محيط طبيعي مساعد روستا به اقوام و خويشان ساكن دائم خود مي پيوندند . در روزهاي تعطيل هفته به تعداد اين گروه جمعيتي در كنگ افزوده مي شود . در پايان تابستان اولين گروه هايي كه روستا را ترك مي كنند ،‌همان خانواده هاي داراي فرزند محصل هستند و با سرد شدن هوا و پايان فصل برداشت محصول باغي كه تا اواخر آبان به طول مي انجامد ،‌ساير گروهها از جمعيت دوم نيز از كنگ خارج مي شوند .

3-4-1-1- تراكم جمعيت :
شاخص تراكم ناخالص جمعيت معيار مناسبي براي سنجش ازدحام و يا خلوتي يك سكونتگاه و ميزان فشار برامكانات موجود است محاسبه اين شاخص براي روستاي كنگ در ادوار مختلف حاكي از روند نزولي ميزان تراكم جمعيت در روستا مي باشد .
جدول شماره 2 ميزان تراكم جمعيت در حد فاصل سالهاي 81-1335 را در كنگ نمايش مي هد . از سال 1335 به موازات دوران تحولات اساسي در عرصه هاي گوناگون اجتماعي – اقتصادي و افزايش جمعيت روستا ،‌كالبد روستا رو به توسعه نهاد و تمايل به اسكان و ساخت بناهاي مسكوني در خارج از محدودة قديمي شکل گرفت . با ادامه تحولات اجتماعي از جمعيت روستا كاسته شد ولي همچنان تمايل روستا به گسترده شده باقي ماند . شايد بتوان اين مسئله را با تغيير در نگرش ها نيازها و آرمانها و به تبع آن تغيير در مفهوم تراكم و ازدحام در نزد ساكنان توجيه نمود . به هر تقدير تراكم جمعيتي كنگ از 265 نفر در هكتار در سال 1335 به 99 نفر در هكتار و در سال 1375 كاهش و سپس به 116 نفر در هكتار افزايش يافت . بدين ترتيب در حال حاضر فضاي زيستي روستاي كنگ براي كساني كه سالهاي 1335 به اين روستا را به خاطر دارند فضاي كم تراكم و خلوتي شده است .

 

سال جعيت مساحت ( هكتار ) تراكم
(نفر در هكتار )
1335 2415 10/9 265
1345 2611 87/10 238
1355 2196 97/10 200
1365 2228 03/12 185
1375 1192 6/12 95
1381 1400 6/12 111

 

4-4-1-1- بعد خانوار :
بعد خانوار مي تواند تحت تأثير عوامل گوناگوني قرار گرفته و تغيير نمايد . نرخ مرگ و مير و مواليد زنده ، بحرانهاي اجتماعي ، جنگ ، حوادث طبيعي ، سياستهاي كنترل جمعيتي و اوضاع اقتصادي و معيشتي مي تواند بر بعد خانوار مؤثر افتد . جدول شماره 3- تغييرات بعد خانوار روستاي كنگ را بين سالهاي 81-1345 نشان مي دهد . بيشترين متوسط بعد خانوار مربوط به دهه 70 است ( 2/5 ) كه احتمالاً به دليل سياستهاي جمعيت سالهاي جنگ در تشويق به باروري است . كمترين ميزان بعد خانوار نيز در سالهاي اخير مشاهده مي شود ( 9/3 ) نفر ) كه بيش از آنكه به رواج فرهنگ كنترل مواليد ارتباط داشته باشد ،‌مي تواند ناشي از مهاجرت خانوارهاي جوان و د رسن باروري از روستا باشد . براي مثال هم اكنون در هر سال از تعداد دانش آموزان ورودي به مقطع ابتدايي كاسته مي شود .
جدول شماره 3- تغييرات بعد خانوار روستاي كنگ طي سالهاي 81-1345
سال جمعيت خانوار بعد خانوار
1345 2611 583 5/4
1355 2196 457 8/4
1365 2228 428 2/5
1375 1192 285 2/4
1381 1400 358 9/3

5-4-1-1- ساختار سنی و جنسي جمعيت :
تعادل ميان دو جنس ، در تركيب جمعيتي نكته حائز اهميتي است ،‌ كه مي تواند بسياري از روابط موجود يا آينده در رفتار اجتماعي تجمع هاي انساني را روشن نمايد . بررسي نسبت هاي جنسي در تركيب جمعيت كنگ توفيق تعداد مردان بر زنان را در سالهاي مختلف و در اغلب سنين نشان مي دهد ( جدول شماره 4 ) .بر اساس اطلاعات اخذ شده از خانه بهداشت كنگ ،‌در حال حاضر در برابر 734 مرد ، 666 زن در روستاي كنگ اقامت دارند . به اين ترتيب در مقابل هر 100 زن تعداد 110 مرد در روستا زندگي مي كنند كه نسبت نامتعادلي است . آنجه در بدو امر از يك روستاي مهاجر فرست همچون كنگ انتظار مي رود نسبت جنسي پايين و تعداد كمتر مردان نسبت به زنان است . اما در ظاهر امر گويا پسرزايي در 25 سال گذشته ، تعداد جمعيت مردان را در گروههاي سني زير 25 سال افزايش داده است ( نمودار شماره 6-2- هرم سني ) . اما بررسي ها و تحقيقات ميداني نشان داد كه دليل عمده كاهش تعداد زنان در سنين 15 تا 24 سال نسبت به مردان ،‌مهاجرت دختران به شهر براي تحصيل و استفاده از امكانات آموزشي بهتر در مقطع دبيرستان و موسسات آموزش عالي مي باشد . از طرفي قرار گيري دختران در سن ازدواج در اين مقاطع سني و امكان فرصت هاي بهتر ازدواج درشهرها مي تواند از دلايل ديگر مهاجرت زنان باشد . لازم به ذكر است كه نسبت جنسي مناطق روستايي شهرستان مشهد در سال 1375 معادل 100 و بخش طرقبه 101 بوده است كه تفاوت زيادي را با روستاي كنگ نشان مي دهد . 1
جدول شماره 4- ساختار جنسي جمعيت روستاي كنگ
سال تعداد مردان تعداد زنان نسبت جنسي
1335 1230 1185 104
1375 623 569 109
1381 734 666 110
مطالعه چگونگي توزيع جمعيت يك سكونتگاه در گروههاي سني مي تواند به نحو مؤثري تحولات اجتماعي – فرهنگي گذشته و آينده را به تصوير در آورد . نگاهي به نسبت جمعيت گروههاي عمده سني روستاي كنگ طي سالهاي گذشته نشان مي دهد كه ساختار سني جمعيت اين روستا در حال گذار از يك ساختار سني جوان به سمت يك ساختار سني ميانسال و كهنسال است . به عنوان مثال نسبت جمعيتي گروه سني صفر تا 14 ساله كنگ طي سالهاي 1375 تا 1381 از 8/35 در صد به 8/29 در صد رسيده است . حال آنكه نسبت جمعيتي گروه سني ميانسال ( 64-15 ساله ) از 4/51 در صد به 4/53 در صد و گروه سني كهنسال ( 65 ساله و بيشتر ) از 8/12 در صد به 8/16 در صد رسيده است . مقايسه جمعيت كهنسال روستاي كنگ با جامعة روستايي بخش طرقبه حاكي از گرايش بالاي روستاي كنگ به سمت پيري جمعيت است .

جدول شماره 5- نسبت جمعيتي گروههاي عمده سني روستاي كنگ و بخش طرقبه
1375 و 1381
گروه هاي
عمده سني روستاي كنگ نقاط روستايي
بخش طرقبه (درصد
1375 1381
جمعيت درصد جمعيت درصد
14-0 ساله 427 7/35 417 8/29 7/38
64-15 ساله 613 4/51 747 4/53 9/53
65 ساله و بيشتر 152 8/12 236 8/16 4/7
جمع 1192 100 1400 100 100

همانطور كه مشاهده مي شود ساخت سني جمعيت از تعادل مناسبي برخوردار نبوده و ميانه هرم سني باريك شده است كه احتمالاً مي تواند نتيجه مهاجرت خانوارهاي جوان از روستا باشد . نكته ديگر كم شدن تعداد مواليد و گروههاي سني زير 10 سال مي باشد كه پس از يك موج جمعيتي در دهة 1370 اتفاق افتاده است و موجب باريك شدن مقطع هرم سني شده است ، از سويي ديگر پهن شدگي رأس هرم نشانه اي از گرايش روستا به سوي پير سني جمعيت آن است . بررسي شاخصهاي مركزي ساختار سني نيز مي تواند به تجزيه و در نتيجه شناخت هر چه بيشتر تركيب جمعيتي روستا كمك نمايد . از اين نظر ميانگين سني جمعيت سال 1381 نزديك به 5/29 سال خواهد بود كه براي زنان 29 و براي مردان نزديك به 30 سال مي باشد كه نشان دهنده گرايش روستا به پير جمعيتي است . همچنين محاسبه ميانه سني جمعيت براي روستا 22 سال خواهد بود يعني نيمي از جمعيت در بالاي 22 سال خواهد بود . با چنين ساختاري از جمعيت مي توان پيش بيني نمود كه مهمترين چالش هاي برنامه هاي توسعه روستاي كنگ عبارت از حل مسئله كار ،‌تحصيل و ازدواج گروههاي پر جمعيت زير 20 سال ،‌و نيز ريشه يابي علل مهاجرت ،‌كاهش تعداد كودكان ،‌تعداد روبه فزوني كهنسالان و عدم تعادل سني و جنسي جمعيت در آينده خواهد بود .

6-4-1-1- وقايع حياتي :
در مباحث جمعيت شناسي دو واقعه مرگ وولادت را وقايع حياتي مي نامند.
بررسي اين دو پديده مي تواند در شناخت هر چه بيشتر حركات جمعيتي يك جامعه بكار آيد . جدول شماره 8-2- تعداد مواليد و مرگ و مير روستاي كنگ را بين سالهاي 1370 تا 1380 نشان مي دهد . نگاهي به ارقام اين جدول معلوم مي دارد كه طي 10 سال گذشته ميزان مرگ و مير تا حدودي ثابت مانده ولي به شدت از تعداد مواليد كاسته شده و از 50 تولد زنده در سال 1370 به 3 تولد در سال 1377 و در نهايت به 12 تولد در سال 1380 انجاميده است .

جدول شماره 6- تعداد وقايع فوت و ولادت روستاي كنگ طي سالهاي 80-1370

سال وفات تولد رشد طبيعي
1370 9 50 41+
1371 8 34 26+
1372 6 35 29+
13737 7 19 12+
1374 14 17 3+
1375 5 9 4+
1376 10 9 1-
1377 7 3 4-
1378 12 15 3+
1379 10 12 2+
1380 9 11 2+
7-4-1-1- مهاجرت :
از دلايل مهاجر پذيري روستاي كنگ وجود شهر مشهد است با فاصله كوتاه زماني و مكاني تا اين منطقه ، و راه مناسب وكار فراوان در مشهد و يكي ديگر ازعوامل مهاجرت ، نداشتن درآمد كافي از راه كشاورزي وباغداري است كه به دليل فقر وكمبود زمين كشاورزي است و ديگري تنگ بودن عرض دره وكمي وسعت باغات و كمبود زمينهاي كشاورزي است وهمچنين عامل مهم ديگر مهاجرت ، افزايش جمعيت روستاهاست، در حاليكه زمين زير كشت محدود و كم است و باعث بيكاري جوانان مي‌شود كه ابتدا به مهاجرتهاي فصلي و در نهايت به مهاجرتهاي دائمي منجر ميشود.
مهاجرپذيري روستاي كنگ از نظر زماني به دو دسته تقسيم مي‌شود :
1- مهاجراني كه براي اسكان وانتقال به مدت طولاني ساكن مي‌شوند .
2- مسافراني كه به طور موقت به مدتهاي محدودتري توقف دارند كه بيشتر اين مهاجران را توريست ها تشكيل ميدهند. علل اصلي مهاجران گروه اول كه اغلب آنها از سال 1355 به بعد گروه گروه وارد شهر گرديده اند و مبدأ مهاجرتشان شهرهاي شمالي استان خراسان بوده است ،كاريابي و اشتغال مي‌باشد كه از عوامل اصلي بوده است .

8-4-1-1- سطح سواد و آموزش :بر اساس فرهنگ آبادی های سال 1375 ، از کل جمعيت روستای کنگ که 1192 نفر می باشد تعداد 768 نفر آن با سواد هستند که از اين تعداد 409 نفر مردان و 359 نفر آن زنان می باشند . همچنين بر اساس فرهنگ آبادی های سال 1365، از کل جمعيت 2228 نفری روستا در اين سال ، 1067 نفر آن جمعيت با سواد بوده اند .
9-4-1-1- وضعيت فعاليت و اشتغال :
بر اساس فرهنگ آبادی های سال 65 ، از بين 2228 نفر جمعيت ، 581 نفر آن جمعيت شاغل بوده اند و در سال 1375 ، از کل جمعيت 1192 نفر 310 نفر جمعيت شاغل بوده اند که از اين تعداد 305 نفر آن مرد و تنها 5 نفر آن را زنان تشکيل می داده اند .

5-1-1- ويژگيهای اقتصادی روستای کنگ :
كار و پيشه مردم روستاي كنگ باغداري ، دامداري ، كارگري و فرش بافي است . ( فرشها با نقش وطرح مشهدي و نقش شيخ صفي بافته مي‌شوند) . همينطور شغلهايي همچون نجاري و تراشكاري نيز موجود مي‌باشد. علي رغم روستاهاي ديگر كه اكثر افراد آن به پيشه زراعت مشغولند، در روستاي كنگ زراعت پيشة اصلي آنها نمي باشد، بلكه اكثراً به باغداري و صنعت ودامداری مشغولند، زيرا وجود زمينهاي شيب دار مانع از زراعت مي شود، دراين روستا تنها 4-3 خانواده به دامداري مي پردازند .

1-5-1-1- فعاليتهای عمده کشاورزی :
فعاليت های عمده بخش کشاورزی ، در روستای کنگ ، باغداری ـ حال به بررسي مشاغل عمده روستا مي‌پردازيم :
دامداری و دامپروری ـ پرورش طيور ـ پرورش زنبور عسل بوده است
– باغداري :‌
به جز 3 الي 4 خانواده كه مشغول به دامداري هستند، ساير افراد باغدارند. در باغهاي آنها محصولاتي همچون سيب ، گلابي ،زردآلو،‌گيلاس ، آلبالو ، آلو ، گردو ، بادام ، هلو و انگور است . باغداري 7 ماه از سال رونق دارد و بعضي ازمردان روستا ماههاي 12-7 در شهر به كارگري ، بنايي وغيره مشغول مي‌شوند
2-5-1-1- صنعت :
يکی از صنايع رايج در روستا که مردمان از طريق آن امرار معاش ميکنند صنعت خشکبار می باشد .عمده خشکبار به صورت سنتی و در آفتاب تهيه می گردد . از هر 100 نفر که خشکبار تهيه می کنند شايد تنها حدود 20 نفر با استفاده از بخار گوگرد اين کار را انجام می دهند
و عمده خشکبار توت خشک می باشد. اما در کنار اين محصول آلو – برگه زردآلو و آلبالو خشک می باشد .
3-5-1-1- دامداري :
دامداري به عنوان يك شغل در كنگ وجود ندارد. خانوارها اكثراً هر كدام براي خودشان تعدادي دام در خانه و طويله هايي كه معمولاً درطبقه همكف است ، نگهداري مي‌كنند. بر اساس گزارش منتشر شده توسط مشاور فجر توسعه در سال 82-1381 حدوداً 400 رأس گوسفند و 30 تا 40 رأس گاو و تعدادي خر در اين روستا وجود دارد . غذاي بيشتر آنها يونجه، سبوس و كاه است كه بيشتر آن در داخل روستا تأمين مي‌شود. ازاين دامها جهت تأمين لبنيات ، گوشت و غيره استفاده ميشود. البته مردم كنگ لبنيات و ميوه و سبزي خودشان را از طرقبه تأمين مي كنند.
در فرهنگ آبادی های سال 45 :
تعداد گاه ـ گوساله و گاه کار = 200 عدد
گاو کار = 10 عدد
گوسفتند و بز = 600 عدد
اسب و الاغ = 100 عدد

در فرهنگ آبادی های سال 55 ، گزارشی در مورد تعداد دام روستا منتشر نشده است و در فرهنگ آبادی های سال 65 :
تعدا گاو و گوساله = 400 عدد
تعداد گوسفند و بز = 1000 عدد
اما بر اساس مطالعات ميدانی مشاور و بر اساس گفته آقای حسين پور ، دهيار روستا در اسفند ماه 1384 ، آمارگيری دقيقی در مورد تعداد دام در روستا صورت گرفته است که براين اساس تعداد 2190 گوسفند (که حدود 60 ـ 50 خانوار مالک آنها هستند ) 54 گاو شيرده و گوساله ـ 36 راس قاطر و اسب ـ 64 راس الاغ و کمتر از 100 عدد مرغ و خروس در روستا وجود دارد (آمار مرغ و خروس به صورت تقريبی است )
بر اساس مطالعات ميدانی و به گفته جناب آقای مهندس شوکتيان (رئيس بنياد مسکن خراسان رضوی) که از اهالی روستای کنگ هستند ، حدود 50 سال پيش ، بيش از 20000 راس گوسفند ـ 5000 راس قاطر و اسب ـ 2500 ـ 2400 راس گاو شيرده در روستا بوده است و به گفته ايشان حداقل هفته ای 50 عدد سبد تخم مرغ از روستا به شهر مشهد برای فروش فرستاده می شده است در اين سالها در حدود 5000 کندوی عسل در روستا وجود داشته است . اين آمار و ارقام نشان دهنده رونق اقتصادی روستا در سالهای گذشته می باشد .

ج ) پرورش ماكيان :
هر خانوار تعدادي مرغ و خروس دارند. اما اين كار به صورت شغلي خاص وجود ندارد. از آنها جهت تأمين تخم مرغ كه جزء غذاهاي اصلي مردمان كنگ است ، استفاده مي‌شود .
4-5-1-1- خدمات :
حدود 10% افراد كنگ به شغلهاي خدماتي مشغول هستند. اين روستا داراي 2 مدرسه راهنمايي ، 1 دبستان ،‌ 1 انجمن ده ، 2 حمام ، فروشگاه مواد نفتي ،‌مقبره شيخ عبدا… و 8 مسجد مي‌باشد. همچنين1 مخابرات ، 2 تكيه يا حسينيه 1 خانه بهداشت ، پايگاه بسيج ، 5 مغازه ، يك نانوايي و 1 قصابي در روستا وجود دارد.
براي فهم دقيق تر و روشن تر خدمات موجود در روستا و خدماتي كه در گذشته وجود داشته است نگاهي اجمالي به خدمات موجود در روستاي كنگ بر اساس فرهنگ آبادي هاي سال هاي 75-45 مي اندازيم و سپس خدمات فعلي در روستا ( مربوط به سال 1385 ، كه سال ارائه گزارش فعلي مي باشد ) را بر اساس مطالعات ميداني ارائه مي دهيم .

 

الف : فرهنگ آبادي هاي – سرشماري آبان 1345:
نوع آبادي راه
عمده فاصله تا نزديكترين
جاده به كيلومتر دسترسي به تأسيسات عمومي و تسهيلات مهمترين منابع آب زراعي تأسيسات عمومي
كوهستاني خاكي 21 مسجد – مكتب خانه
– دبستان – انجمن ده –
كد خدا يا دهبان رسمي چشمه و رودخانه
روستا داراي قنات نميباشد برق – راديو

 

تعداد تأسيسات و تسهيلات موجود در آبادي ( بر اساس سرشماري 1345)
عمده فروشي مساجد و سازمانهاي مذهبي حمام
2 عدد 1 عدد 1 عدد

 

ب : فرهنگ آبادي ها – سرشماري آبان 1355
نوع
آبادي راه
عمده تأسيسات
عمومي تأسيسات آموزشي مذهبي خدمات پزشكي و دامپزشكي تأسيسات ارتباطي و انتظامي تأسيسات اقتصادي و اجتماعي
ده جاده
جيپ رو برق
– حمام دبستان
مدرسه راهنمايي
مسجد
تكيه يا حسينه – – آسياب آرد
مغازه خرده فروشي ( بقالي )
قهوه خانه

نكته :‌لازم به ذكر است كه در اين سرشماري مشخص شده است كه روستا تا سال 1355 داراي آب لوله كشي و غسالخانه نبوده است و از نظر خدمات پزشكي و دامپزشكي داراي درمانگاه – پزشك و دامپزشك هم نبوده است در زمينة تأسيسات ارتباطي و انتظامي تا سال 55 ، صندوق پست – تلفن و پاسگاه نداشته است.

ج : فرهنگ آبادي ها : سرشماري مهر ماه 1365
نوع
آبادي راه
عمده فعاليت عمده
كشاورزي تأسيسات عمومي تأسيسات آموزشي
و مذهبي خدمات پزشكي
و دامپزشكي تأسيسات اقتصادي
و اجتماعي تأسيسات ارتباطي
و انتظامي
خاكي باغداري
دامداري و دامپروري
پرورش طيور
پرورش زنبور عسل برق
آب لولكه كشي
حمام مبلغ مذهبي مسلمانان
اماكن مذهبي مسلمانان
دبستان
راهنمايي
آموزشگاه نهضت
سواد آموزي خانه بهداشت شوراي اسلامي
پايگاه مقاومت بسيج
فروشگاه تعاوني صندوق پست
تلفن
دسترسي به وسيله نقليه عمومي در آبادي
د : فرهنگ آبادي ها – سال 1375
نوع آبادي راه عمده تأسيسات
عمومي خدمات بهداشتي تأسيسات سياسي
اداري و انتظامي پوشش امواج
راديويي پوشش شبكه هاي
تلويزيوني مخابرات و ارتباطات
آب لوله كشي
تصفيه شده
برق حمام
خانه بهداشت
بهيار و ماماي روستايي بهورز شوراي اسلامي روستائيان
شركت تعاوني روستايي
پايگاه بسيج موج متوسط
موج F.M شبكه اول
شبكه دوم صندوق پست
تلگراف
تلفن
دسترسي به وسيله نقليه عمومي در آبادي
دسترسي به روزنامه و مجله در آبادي

نكته : لازم به ذكر است كه تا سال 1375 آب لوله كشي تصفيه شده در روستا وجود نداشته است .
بر اساس مطالعات ميدانی و سؤال از خانه بهداشت خدمات موجو.د در روستا در سال 1385 بدين شرح است

نعو آبادي راه عمده تأسيسات عمومي خدمات بهداشتي تأسيسات سياسي –
اداري – انتظامي پوشش امواج
راديويي
آسفالت آب لوله كشي تصفيه
شده ( اما بهداشتي نيست )
برق حمام ( دو عدد )
خانه بهداشت
بهيار و ماما ( ندارد )
پزشك ( غير مستقر
– با حضور يك روز در هفته ) شوراي اسلامي
شركت تعاوني روستاييان
پايگاه بسيج

پوشش شبكه هاي تلويزيوني مخابرات و ارتباطات
شبكه اول
شكبه دوم صندوق پست
تلگراف
تلفن (و تلفن كارتي يك عدد )
وسيله نقليه عمومي ( اتوبوس )
روزنامه و مجله
* لازم به ذكر است كه اتوبوس از سالهاي 82-1381 شروع به كار كرده است .

ساير خدمات موجود در روستا بر اساس سوال از خانه بهداشت روستا بدين شرح است:
نجاري = 7 عدد ( همه غير داير )
ريخته گري = 1 عدد
پالان دوزي = 1 عدد
آهنگري = 1عدد
سوپر = 7 عدد
استراحتگاه = 8 عدد
غسالخانه = در حال تأسيس
مسجد وتكيه = 9 عدد ( البته تكيه عليا در آتش سوزي سوخته و تخريب شده است )
مدرسه :‌3 عدد
مدرسه فني و حرفه اي = ندارد
بانك = ندارد
نانوايي = 1 عدد ( يك عدد هم در حال تأسيس است )
قصابي = 1 عدد
قهوه خانه = 1 عدد

6-1-1- ويژگيهای اجتماعي ـ فرهنگي :
1-6-1-1- محله بندي :
از جمله مسائل اجتماعي كه بايد مورد توجه قرار گيرد، نحوة ادارة اجتماع روستايي مي‌باشد. روستاي كنگ داراي 8 محله است :
محله بالاده
محله شفيعان
محله ابولون
محله ميان ده(سادات)
محله زيرده(ميران)
محله حشيمون
محله سركمر
محله قلعه نو

2-6-1-1- طوايف روستاي كنگ :
روستاي كنگ از 5 طايفه هشيمون ، شفيعون ، ابيلون ، ميرون و سيد تشكيل يافته است .

ـ علت آمدن مهاجرين :
وقتي از یکی از اهالی در مورد علت آمدن مهاجرين و ماندگار شدن آنها در كنگ سؤال شد گفت :‌
چون در گذشته راه رفتن به زيارت امام رضا از سمت نيشابور و سپس خور به كنگ و سپس به مشهد بوده است مردم براي زيارت امام رضا (ع) ناچار بودند از روستا كنگ عبور كنند. و افرادي مثل « ملاي قمي » كه در كنگ ساكن شد ، دليل سكونتش در كنگ اين بوده است كه مي خواسته در جوار و نزديكي امام رضا (ع) باشد. و از آنجايي كه در گذشته مشهد داراي در آمد زايي و رونق اقتصادي خاصي نبوده است و روستاها در آن زمان در آمد و رونق بيشتري داشتند و كشاورزي رونق فراواني داشته است اكثر مردم ترجيح مي دادند بجاي اقامت در مشهد ( كه در آن زمان بسيار محدود بوده است ) در كانون قوي تري مثل كنگ با رونق اقتصادي – فرهنگي و اجتماعي بالاتري سكني گزينند.

نوع اداره جوامع روستايي در گذشته :‌در گذشته ( در زمان استبداد ) روستاها ،‌داراي كد خدا يا پاكار ( كمك كدخدا ) و يا دهدار بوده اند كه اين كد خداها رابط بين روستا و مركز حكومتي شهرها بوده اند.
هر قبيله اي يك رئيس داشته است .روساي قبايل ،‌كد خدا را معين مي كردند و رابطه بين مردم يك طايفه با كد خدا ،‌رئيس قبيله بوده است.

3-6-1-1- مذهب :
درمورد مذهب مردم روستا بايد گفت كه مذهب مردم اين روستا 100% شيعه مي‌باشد .
– سنت :
از عادتهاي رايج اين روستا وجود يك تنور و يك نانوا كه معمولاً مسن ترين زن يك واحد همسايگي مربوطه مي باشد، است . از خصوصيات نان روستاي كنگ استفاده از روغن محلي و سيب زميني در پخت نان مي‌باشد.(البته بسياری از تنورها هم اکنون بلا استفاده هستند و مردم از نانوايی روستا نان تهيه می کنند )
يكي ديگر از عقايد مهم اهالي روستا، روشن كردن شمع در زير درختي در كنار چشمه مي‌باشد كه به گفته اهالي ، محل دفن امام زاده اي است كه حاجت مردم را رواميدارد ، مردم هم نذر ونياز خود را در پاي اين درخت انجام ميدهند. مردم روستا معتقدند كه شمعهايي كه در پاي اين درخت روشن مي كنند، بوسيلة هيچ بادي خاموش نمي‌شود.

 

 

فهرست مطالب
———————————————————

« فصل اول شناخت و ارزيابی منطقه»

1-1- معرفی اجمالی منطقه
1-1-1- موقعيت جغرافيايی.
2-1-1- تقسيمات کشوری .
3-1-1- ويژگيهای طبيعی منطقه .
1-3-1-1- اقليم.
2-3-1-1- زمين شناسی و توپوگرافی منطقه.
3-3-1-1- خاک و پوشش گياهی منطقه.
4-1-1- ويژگيهای انسانی منطقه.
1-4-1-1- تعداد و توزيع جمعيت.
2-4-1-1- بررسی تحولات جمعيتی.
3-4-1-1- ترکيب سنی و جنسی جمعيت.
4-4-1-1- روند مهاجرت.
5-4-1-1- سطح سواد و آموزش.
6-4-1-1- وضعيت فعاليت و اشتغال.
5-1-1- ويژگيهای اقتصادی روستای کنگ.
6-1-1- ويژگيهای اجتماعی و فرهنگی.

«فصل دوم شناخت کالبدی روستای کنگ»

الف – شناخت بافت
1-2- شناخت ساختاری بافت
1-1-2-تعيين کاربريهای بافت و سرانه ها.
2-1-2- تعيين مالکيت اراضی.
3-1-2- تعيين کيفيت ابنيه موجود.
4-1-2- تعيين جهت توسعه بافت روستا.
5-1-2- تعيين هسته اوليه و جهت توسعه بافت.
6-1-2- تعيين محدوده عرفی و کالبدی و محدوده دارای بافت باارزش.
7-1-2- محله بندی روستا.

2-2- تحليل ويژگيهای فضايی بافت :
1-2-2- شناخت علل پيدايش روستا و بررسی عوامل تاثيرگذار در شکل گيری بافت.
2-2-2- هماهنگی بافت با بستر طبيعی .
3-2-2- يکپارچگی بافت .
1-3-2-2- احجام يک شکل و يک اندازه .
2-3-2-2- معماری مونوکروم.

ب – شناخت معابر
3-2- شناخت ساختاری معابر
1-3-2-شناخت مسيرهای درون و بيرون بافت.
2-3-2- درجه بندی معابر درون بافت.
3-3-2- تعيين ميزان و درصد شيب معابر.
4-3-2- بررسی طول و عرض معابر.
5-3-2- بررسی گره ها در معابر.
6-3-2- برداشت سيما و جداره معابر.
7-3-2- تعيين ميزان محصوريت در معابر.
8-3-2- بررسی ويژگيهای کف معابر.
4-2- تحليل ويژگيهای فضايی معابر
1-4-2- کادر کردن محيط پيرامون (آسمان و بستر کوه ).
2-4-2- حضور تک درختها در معابر.
3-4-2- تناليته های تيره و روشن معابر.
4-4-2- گشودگيهای فضايی در مقابل معابر خطی.
5-4-2- نشانه ها در معابر.

ج – شناخت واحدهای همسايگی :
5-2- برداشت ساختاری واحدهای همسايگی
1-5-2-برداشت مدارک معماری واحدهای همسايگی
2-5-2- بررسی نحوه ارتباط بين واحدهای همسايگی و فضای عمومی
3-5-2- بررسی نحوه ارتباط بين واحدها با فضای همسايگی.

د – شناخت تک بناها :
7-2- برداشت ساختاری تک بناها
1-7-2- برداشت ساختاری واحدهای مسکونی در بافت.
1-1-7-2-برداشت مدارک معماری واحدهای مسکونی.
2-1-7-2- برداشت ديتايلهای موجود در مسکن.
2-7-2- برداشت ساختاری فضاهای مذهبی.
3-7-2- برداشت ساختاری فضاهای بهداشتی درمانی (حمام (

 

 

 

 

*************************************************************************

با سلام

با توجه به درخواست کاربران سایت لیست کاملی از پروژه های روستا 1 و 2 را برای شما قرار دادیم.

لیست پروژه های روستا:
روستای زوشگ ۶۰ اسلاید + کلیه ی تصویر ها بصورت کامل
روستای قلعه نو از توابع شهرستان کلات -۴۶ص+۲۰۷ اسلاید+ نقشه
طرح روستای فارسیان ۵۵ ص + نقشه های کامل
طرح هادی روستای چاه مزارسفلی شهرستان تربت جام ۱۲۰ ص + تصویر و نقشه ها

پروژه روستا روستای قره تپه
پروژه روستا آلوکلاته
پروژه روستا محمود آباد کتول ۳۰ ص + نقشه و تصویر ها
پروژه روستااستون اباد
پروژه روستای سرآسیاب -۵۰ ص
پروژه روستای فریزی ۹۴ اسلاید
تحلیل روستای روح آباد رشتخوار ۶۵ ص + ۲۰۰ اسلاید
روستای اردمه ۱۰۰ اسلاید + تصویر و نقشه
طرح هادی روستا روستای پیوه ژن ۸۵ ص + نقشه ها
طرح هادی روستای درکش بجنورد ۱۴۵ ص + تصویر و نقشه ها
طرح هادی روستای صمدیه شهرستان نیشابور ۱۴۰ ص
طرح هادی روستای گوش ۳۰ ص + نقشه و تصویر
روستای انجیله در ۹۰ کیلومتری شمال غربی استان قم ۵۰ اسلاید
روستای بالا جاده ۴۳ اسلاید
روستای بنفش تپه ۶۷ ص
روستای زاویه آذربایجان شرقی ۳۸ اسلاید
روستای فرخان ۵۰ اسلاید
پروژه روستا – روستای توسکستان ۸۵ اسلاید
پروژه روستا ۱- روستای بنفش تپه ۷۸ اسلاید
پروژه روستا خستو
پروژه روستا روستای شاه کوه ۸۵ اسلاید
پروژه روستا روستــای پشتیــر ۶۲ اسلاید
پروژه روستاروستای قلندرایش
طرح هادی روستای صمدیه شهرستان نیشابور ۱۴۰ ص

پروژه روستا ۱- روستای بنفش تپه ۷۸ اسلاید
پروژه روستا – روستای توسکستان ۸۵ اسلاید
پروژه روستا روستــای پشتیــر ۶۲ اسلاید
پروژه روستا روستای شاه کوه ۸۵ اسلاید
روستای انجیله در ۹۰ کیلومتری شمال غربی استان قم ۵۰ اسلاید
روستای بالا جاده ۴۳ اسلاید
روستای زاویه آذربایجان شرقی ۳۸ اسلاید
روستای فرخان ۵۰ اسلاید
روستای مایان از توابع دهستان طرقبه ۶۷ ص
طرح هادی روستای صمدیه شهرستان نیشابور ۱۴۰ ص
طرح هادی روستای شیرعلی آباد ۵۵ ص


برای درخواست دریافت کامل این لیست با مدیریت سایت تماس بگیرید یا در همین تاپیک درخواست خود را ارسال نمائید.

ارتباط با ما

با تشکر
مدیریت سایت

 

 

******************************************************************

خرید آنلاین:

در پایان خرید ، لینک دانلود فایل نمایش داده می شود و به ایمیل شما ارسال خواهد شد. راهنمای خرید و دانلود فایل

فرمت فایل:  ppt – word – dwg – jpg – حجم: 40 مگابایت

تصاویر اسلاید ها و نقشه ها:

پروژه روستا 1 و 2,دانلود پروژه روستا,پروژه های روستا,پروژه روستا 2,دانلود پروژه روستا کامل,پروژه روستا کامل,پروژه روستای کنگ,نقشه های روستای کنگ,پروژه روستا با نقشه ها,پروژه کامل روستا با نقشه های اتوکدی,پروژه های روستاپروژه روستا 2,دانلود پروژه روستا کامل,پروژه روستا کامل,پروژه روستای کنگ,نقشه های روستای کنگ,پروژه روستا با نقشه ها,پروژه کامل روستا با نقشه های اتوکدی,پروژه های روستاپروژه روستا کامل,پروژه روستای کنگ,نقشه های روستای کنگ,پروژه روستا با نقشه ها,پروژه کامل روستا با نقشه های اتوکدی,پروژه های روستا

نقشه های روستای کنگ,پروژه روستا با نقشه ها,پروژه کامل روستا با نقشه های اتوکدی,پروژه های روستاپروژه کامل روستا با نقشه های اتوکدی,پروژه های روستاپروژه روستا - پروژه های روستا - دانلود پروژه روستا - روستا

نقشه روستا - نقشه های روستا - روستا 1 - روستا 2پروژه روستا معماری - معماری روستا - جدیدترین پروژه های روستاپروزه کامل روستا برای معماری - پروژه های کامل روستا 1 و 2

گردشگری در روستا - اقلیم در روستا - روستای کنگرولوه - طرح پیشنهادی روستا - طرح معماری روستا - پارسا کدمعماری - نقشه های معماری - پروژه های معماری - مقالات معماری

 

خرید آنلاین و دریافت نقشه های یکی از بناهای روستای کنگ:

در پایان خرید ، لینک دانلود فایل نمایش داده می شود و به ایمیل شما ارسال خواهد شد. راهنمای خرید و دانلود فایل

حجم فایل : 1 مگابایت – فرمت فایل: dwg

8-25-2013 2-35-21 PM8-25-2013 2-36-44 PM8-25-2013 2-37-08 PM

 

نظر و دیدگاه خود را بفرستید



سلام آقای شفیع زاده . من صبری منش هستم . یکی از دانشجویان معماری و یکی از کاربران سایت شما . من از شما می خواهم تمام پروژه های روستا1 و 2 را در dvd بریزید و برای من پست کنید . و قیمتش را هم برای من sms یا ایمیل کنید . با تشکر از شما .
شماره :
ایمیل :
آدرس :
کد پستی :

با سلام
شما در مطلب دیگری همین نظر را قرار دادید و پاسخ شما هم داده شد.
لطفا مشخصات خود را در نظرات سایت ارسال نکنید.
اطلاعات ارسالی شما دریافت شد.
برای سفارش از لینک زیر اقدام نمائید.
https://www.parsacad.com/?page_id=8017

لیلی آهی گفت:

سلام و خسته نباشید
من تمام یروژه های روستا را می خواهم

با سلام و احترام ،
این پروژه روستا برای خرید قرار گرفته است و می توانید پس از پرداخت همان لحظه دریافت نمائید.
اگر به آن 40 پروژه کامل روستا احتیاج دارید از پائین سفارش دهید.
برای پرداخت هزینه به لینک زیر مراجعه نمائید:
https://www.parsacad.com/?page_id=8017

پس از پرداخت وجه برای هماهنگی برای ارسال این پکیج تماس بگیرید:
09371925312
و مشخصات خود را ارسال نمائید تا هر چه سریع تر از طریق پست ارسال شود.

maziar گفت:

سلام، هر بار که روی لینک دانلود کلیک می کنم فقط صفحه رفرش میشه، هردو لینک هم امتحان کردم.

با سلام
برای خرید قرار گرفته است.
در صورت نیاز باید از دکمه خرید اقدام به خرید آنلاین نمائید.

elham yavarzade گفت:

ba salam,bande mikhastam tabadole etelaat konam,koja bayad befestam?

به ایمیل های زیر ارسال نمائید:
admin@parsacad.com
parsacad.com@gmail.com

elham yavarzade گفت:

پاسخ به : علی شفیع زاده :

به ایمیل های زیر ارسال نمائید:
man matlabam o ersal kardam,key pasokh migiram?
admin@parsacad.com
parsacad.com@gmail.com

man matlabam o ferestadam,key pasokh migiram?

شما یک فایل پاورپوینت روستا فرستادید.
پروژه روستای کنگ خیلی کامل است.
لطفا پروژه دیگری یا چند تا نقشه کامل ارسال نمائید

elham yavarzade گفت:

man naghshehaye cadi va namahye kamele tejari ro ersal kardam

elham yavarzade گفت:

ye file kamele nama va naghshehaye yek mojtamae tejari ersal shod,key pasokh migiram?

با احترام ،
بجز فایل روستا پروژه دیگری از طرف شما دریافت نشد.

elham yavarzade گفت:

dobare ersal shod,spam ro ham negah konid

بله دریافت شد.
پاسخ به ایمیل شما ارسال شد.

maryam_4280 گفت:

خیلی سایتتون بد شده.
اقا من عضو سایتتونم.ولی واس دانلود میام میگه باس ثبت نام کنم..
هیچ آیکونی برام باز نیست

maryam_4280 گفت:

یه پروژه روستا خواستم دانلود کنم.نشد ک نشد

Only God گفت:

سلام
این پروژه برای خرید قرار گرفته است.
شما عضو سایت هستید اگر نیاز داشتید اطلاع دهید ا برای شما تخفیف اعمال شود.
یکی دو مورد پروژه روستا برای اعضاء سایت قرار گرفته است و می توانید دانلود نمائید.
روستای بهرام آباد اسلامشهر و یکی دو مورد دیگر که حضور ذهن ندارم. جستجو کنید

milad گفت:

وسط دانلود قطع میشه من سریعا به این پروژه احتیاج دارم لطفا بررسی کنید ممنون

سلام
لینک دانلود مستقیم به ایمیل شما ارسال شد.
لطفا این موارد را از طریق ایمیل های سایت پیگیری نمائید.

pooria goudarzi گفت:

سلام من خرید کردم ولی هیچ ایمیلی برام نیومده چند ساعت طول میکشه ؟

با سلام
متاسفانه دیروز میل سرور ما مشکل داشت.
جزئیات دانلود محصول برای شما ارسال شد.

نیلوفر گفت:

با سلام خسته نباشید . عالی بود

پریسا ترقی گفت:

salam , porozhe roostaye khor atraf karaj ro ham darid ?

کیمیا ع گفت:

سلام من یک پروژه روستا میخوام که تو یزد باشه مهم نیست کدوم روستافقط یزد باشه
یه پاور پوینت داشته باشه که عکس ومشخصات روستا باشه +
پلان و برش و نما و 2 تا پرسپکتیو از خانه روستایی
دارید شما؟

افسانه فارسی نژاد گفت:

سلام . من پروژه روستای کنگ را خریداری کردم ولی فقط ایمیل تایید پرداخت برام اومده و هیچ خبری از ایمیل برای دانلود فایل نیست .من هرچه سریع تر به این پروژه نیاز دارم .چرا لینک دانلود برای من نیومده؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟/

افسانه فارسی نژاد گفت:

چرا شماره ای ک گذاشتین همش خاموشه

افسانه فارسی نژاد گفت:

لطفا لینک دانلود مستقیم پروژه روستای کنگ رو برام بفرستین

پاسخ به : افسانه فارسی نژاد
:

Chrome 8.0.552.224 Windows 7

سلام . من پروژه روستای کنگ را خریداری کردم ولی فقط ایمیل تایید پرداخت برام اومده و هیچ خبری از ایمیل برای دانلود فایل نیست .من هرچه سریع تر به این پروژه نیاز دارم .چرا لینک دانلود برای من نیومده؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟/

پاسخ به : افسانه فارسی نژاد
:

Chrome 8.0.552.224 Windows 7

چرا شماره ای ک گذاشتین همش خاموشه

پاسخ به : افسانه فارسی نژاد
:

Chrome 8.0.552.224 Windows 7

لطفا لینک دانلود مستقیم پروژه روستای کنگ رو برام بفرستین

با سلام
لینک دانلود مستقیم به ایمیل شما ارسال شد.

زینب یونسی گفت:

سلام ،ببخشید من فایلو خیلی سریع میخوام ، همین امشب ، الان پولو واریز کنم امشب میفرستین ؟!

پاسخ به : زینب یونسی
:

Chromium 37.0.2062.117 Android 4.1.2;

سلام ،ببخشید من فایلو خیلی سریع میخوام ، همین امشب ، الان پولو واریز کنم امشب میفرستین ؟!

با سلام
بله اتوماتیک همان زمان ارسال می شود.

زينب يونسي گفت:

من فايلو خريدم ولي فايل فرستاده شده دانلود نميشه ، لطفا لينك مستقيمو بفرستيد ، ممنون.

پاسخ به : زينب يونسي
:

Safari iPhone  iOS 7.0.4

من فایلو خریدم ولی فایل فرستاده شده دانلود نمیشه ، لطفا لینک مستقیمو بفرستید ، ممنون.

با سلام
ارسال شد.

کاظم ندایی گفت:

با سلام من نقشه های اتوکدی روستای کنگ را خریدم ولی لینک دانلود به ایمیلم ارسال نشد. بعد از رسیدگی مجدد، یک لینک به ایمیلم ارسال شد ولی نوشته بود : لینک دانلود تمام شد.
من خیلی به این فایل نیاز دارم. لطفا لینک ها را دوباره بفرستید. با تشکر

پاسخ به : کاظم ندایی
:

Chrome 40.0.2190.0 Windows XP

با سلام من نقشه های اتوکدی روستای کنگ را خریدم ولی لینک دانلود به ایمیلم ارسال نشد. بعد از رسیدگی مجدد، یک لینک به ایمیلم ارسال شد ولی نوشته بود : لینک دانلود تمام شد.
من خیلی به این فایل نیاز دارم. لطفا لینک ها را دوباره بفرستید. با تشکر

با سلام
لینک دانلود جدید به ایمیل شما ارسال شد.

taramansoori گفت:

salam , pool varyz shode ama fili daryaft nakardam

پاسخ به : taramansoori
:

Safari MacIntosh

salam , pool varyz shode ama fili daryaft nakardam

با سلام
اسپم ایمیل هم چک کنید.
در هر صورت دوباره ارسال شد.

کاظم ندایی گفت:

با سلام خدمت مدیریت محترم. من از سایت محصول پروژه روستا 2 – روستای کنگ 80 صفحه – عکس و نقشه های اتوکدی – 22 اسلاید – رولوه را خریدم ولی لینک غیر مستقیم آن به درستی دانلود نمی شود. در صورت امکان لینک مستقیم را بفرستید. با تشکر از زحمات شما

پاسخ به : کاظم ندایی
:

Firefox 34.0 Windows XP

با سلام خدمت مدیریت محترم. من از سایت محصول پروژه روستا ۲ – روستای کنگ ۸۰ صفحه – عکس و نقشه های اتوکدی – ۲۲ اسلاید – رولوه را خریدم ولی لینک غیر مستقیم آن به درستی دانلود نمی شود. در صورت امکان لینک مستقیم را بفرستید. با تشکر از زحمات شما

با سلام
لینک دانلود مستقیم ارسال شد.

کاظم ندایی گفت:

سلام فقط خواستم از شما تشکر کنم برای پروژه روستای کنگ. دستتون درد نکنه. فایلشو دانلود کردم

نازی خواجویی گفت:

از مدیریت سایت خواهش میکنم اگر اطلاعاتی در مورد روستای نیسیان اصفهان واقع در اردستان دارن واسمون بگذارن.مرسی

pp گفت:

این پروژه در خال حاضر قابل استفاده و دانلود هست تا خرید کنم؟

حح گفت:

سلام میخواستم بدونم فایل با لینک مستقیم در اختیارم قرار میگیره اگر الان خرید کنم؟

پاسخ به : pp
:

Chrome 41.0.2272.101 Windows 7

این پروژه در خال حاضر قابل استفاده و دانلود هست تا خرید کنم؟

با سلام
بله می توانید خرید و دریافت نمائید.

پاسخ به : حح
:

Firefox 33.0 Windows 7

سلام میخواستم بدونم فایل با لینک مستقیم در اختیارم قرار میگیره اگر الان خرید کنم؟

با سلام
بعد از پرداخت به طور خودکار لینک دانلود غیر مستقیم به ایمیل شما ارسال می شود.
در صورتی که اینترنت پرسرعت در اختیار ندارید می توانید ایمیل را پاسخ دهید و درخواست لینک دانلود مستقیم داشته باشید.

فریدون جمشیدی گفت:

سلام من فایل رو خریداری کردم ولی اخطار میده دانلود نمیشه
لطفا لینک مستقیم بفرستید.

پاسخ به : فریدون جمشیدی
:

Chrome 41.0.2272.118 Windows

سلام من فایل رو خریداری کردم ولی اخطار میده دانلود نمیشه
لطفا لینک مستقیم بفرستید.

با سلام
لینک دانلود مستقیم برای شما ارسال شد.

سلام گفت:

سلام من پروژه روستا مارشک را رایگان می دهم
لطفا به ایمیلم در خواست بفرستید

207 اسلاید است و از تمامی پروژه روستا 2کامل تر است من خودم انجام دادم و نمره کامل گرفتم .
مارشک در دهستان کارده شهرستان مشهد روستای تاریخ با امکانات فراوان برای طراحی

shima گفت:

سلام من دارم رو پروژه کارشناسیم کار میکنم در مورد بررسی نقش عوامل طبیعی در شکل دهی به کالبد روستای کنگ هست. تورو خدا هرکس اطلاعات معتبری داره که بشه بهش رفرنس داد برام ارسال کنه. خیلی واجبه

سارا کرفی گفت:

با سلام به مدیریت محترم سایت
من روستای کنگ رو خرید زدم و پس از پرداخت اینترنتم ب اتمام رسید و لینک دانلود نمایش داده نشد.لینک هم به ایمیلم ارسال نشد
میشه لینک رو برام ارسال کنید؟

پاسخ به : سارا کرفی
:

Firefox 33.0 Windows

با سلام به مدیریت محترم سایت
من روستای کنگ رو خرید زدم و پس از پرداخت اینترنتم ب اتمام رسید و لینک دانلود نمایش داده نشد.لینک هم به ایمیلم ارسال نشد
میشه لینک رو برام ارسال کنید؟

با سلام و احترام ،
در صورتی که ایمیلی از ما دریافت نکردید، پرداخت شما انجام نشده است.
با ایمیلی که در نظرات سایت قرار دادید پرداختی انجام نشده است.
لطفا ایمیل و تاریخ خرید خود را اعلام نمائید.

atefe f گفت:

سلام. من پروژه روستای جاغرق را میخوام.
چطور میتونم دریافت کنم؟

مهرازی گفت:

پاسخ به : atefe f
:

Chrome 46.0.2490.80 Windows

سلام. من پروژه روستای جاغرق را میخوام.
چطور میتونم دریافت کنم؟

با سلام و احترام ،
متاسفانه اطلاعاتی در مورد این روستا در اختیار نداریم.

kazem گفت:

پاسخ به : atefe f :

سلام. من پروژه روستای جاغرق را میخوام.
چطور میتونم دریافت کنم؟

من پروژه ی روستای جاغرق رو کامل دارم.

nooshin گفت:

با سلام
من یک پروژه روستا خریداری کردم و مبلغ آن از حساب کسر گردیده اما پروژه برایم ارسال نشده است لطفا رسیدگی نمایید

پاسخ به : nooshin
:

Chrome 46.0.2490.80 Windows 7

با سلام
من یک پروژه روستا خریداری کردم و مبلغ آن از حساب کسر گردیده اما پروژه برایم ارسال نشده است لطفا رسیدگی نمایید

با درود بی پایان ،
لینک دانلود مجددا به ایمیل شما ارسال شد.
لازم به ذکر است که شما دوبار پرداخت انجام دادید.
ایمیلی برای شما ارسال شد ، لطفا پاسخ دهید.
با تشکر

ali toussi گفت:

از روستای روئین از توابع شهرستان اسفراین در خراسان شمالی هم چیزی دارید؟

زهرا گفت:

با سلام و عرض خسته نباشید
نقشه های اتوکد این روستا خیلی خوب ترسیم شده و خیلی کامل
با تشکر

مصطفی کاظمی گفت:

سلام خسته نباشید، فایل های روستا بسیار کامل بودن و نقشه های اتوکد روستا هم عالی بودند. خواستم تشکر کنم از شما و سایت پارساکد
با تشکر

مبینا گفت:

سلام
مرسی خوب بود

یاسرسیفی گفت:

با عرض سلام
لطفا آدرس منابع استفاده شده در این مطلب(مشخصات روستای کنگ)
رو بهم بدین برای رفرنس میخوام. با تشکر

فول پکیج جامع آموزش اسکچاپ 2019




اولین و قوی ترین پکیج جامع آموزش اسکچاپ 2019 و ویری نکست + آرشیو متریال و مبلمان و صحنه های آماده رندر حرفه ای در فلش مموری (برای اسکچاپ 2016 تا 2019) / آموزش ها از صفر تا صد از مبتدی تا پیشرفته شامل تمامی مباحث از مدلسازی تا رندرگیری

قیمت: 1.500.000 تومان