صفحه اینستاگرام پارساکد

نمایش دسته بندی مطالب

لیست مطالب صفحه اصلی

پروژه تحلیل فضاهای شهری – تحلیل و بررسی میدان تجریش تهران 72 اسلاید

مقدمه:

طراحی فضاهای شهری مساله‌ای است که متخصصین امر در مورد چگونگی انجام آن اتفاق نظر کامل ندارند و هر یک بر اساس تخصص خود به آن می‌نگرند. در این کتاب فضاهای شهری در رابطه با رفتارهای استفاده کنندگان از آن فضاها بررسی می‌گردد.
ماهیت و چگونگی فعالیت‌هایی که در فضاهای شهری صورت می‌گیرند بطور کلی به دو عامل عمده و اساسی نسبت دارند: عامل فرهنگ و عامل محیط (یا خصوصیات فضایی- کالبدی). لیکن نحوه و میزان تاثیر این دو بر نحوه وقوع فعالیت‌ها که همان رفتارها و یا به عبارت صحیح‌تر الگوهای رفتاری باید باشد یکسان نیست.

دانلود پروژه تحلیل فضاهای شهری,مقاله برای درس تحلیل فضای شهری,تحقیق برای درس تحلیل فضاهای شهری,دانلود مقاله برای درس تحلیل فضاهای شهری,تحلیل میدان تجریش,پاورپوینت میدان تجریش,پاورپوینت کامل در مورد میدان تجریش تهران,مقاله در مورد میدان تجریش تهران,تحقیق درباره میدان تجریش تهران,دانلود مقاله کامل درباره میدان تجریش,تحلیل کامل میدان تجریش,تحقیق کامل میدان تجریش,بررسی کامل میدان تجریش برای تحلیل فضاهای شهری,تصویر های میدان تجریش,نقشه میدان تجریش,
در حالیکه هر گونه امکان تغییر در فرهنگ یا در الگوهای رفتاری به صورت مستقیم و در کوتاه مدت وجود ندارد، لیکن می‌توان با استفاده از طراحی، فعالیت‌های مناسب را حمایت و فعالیت‌های نامناسب را تحدید نمود. بر این اساس می‌توان در طراحی خیابان‌ها با استفاده از عوامل و عناصر فضائی، کالبدی و ادراکی مناسب فضاهائی به وجود آورد که انجام فعالیت‌های مطلوب را تسهیل و از انجام فعالیت‌های نامطلوب ممانعت به عمل آورد.

 برای دانلود و توضیحات بیشتر به ادامه مطلب مراجعه نمائید…..

تعریف میدان:
میدان بر حسب ضرورت های مکانی و زمانی نقش و عملکرد های مختلفی به خود گرفته است. آنچه امروزه در مورد میدان های شهری مطرح است چگونگی فرم، نوع استفاده و پیوند آنها با بافت شهری است؛ در حالی که اکثر میدان های نوساز شهری در ایران فاقد طراحی صحیح برای این ویژگیها است و تنها از جنبه معماری قابل بررسی است و بیشتر، محوطه ای است که به آن میدان اطلاق می شود و در عمل به اشغال وسایل نقلیه درآمده و به کلی تغییر شکل یافته است.

تاریخچه میدان تجریش
تجریش از 950 سال پیش طجرشت خوانده می شد پیرمردان درباره محله قدیمی تجریش می گفتند که از نزدیک پل رومی درجاده شمیران رو به شمال که می رویم سمت راست روی تپه باغی بزرگ به نام گل باوکان بوده و دهکده تجریش در لین محدوده قرار دشت .تجریش در قدیم مرکز بخش شمیران بوده كه دارای سه محله بود : 1- محله بالا 2- محله پائین 3- محله قلعه نو – زعفرانیه ، محمدیه ، ناودانک ، جعفرآباد ، و در سفر نامه مارکوپولو از این محله و چنار معروف امامزاده صالح یاد شده است .

محلها وحومه شهر تجریش
تجریش قدیم دارای سه محله بوده است :
محله بالا
محله پایین
محله قلعه نو و حومه آن :
زعفرانیه، محمدیه ،ناودانک، جعفرآباد، رضاییه، کاظمیه .

خیابان‌ها و اماکن پیرامون

خیابان‌ها و کوچه‌هایی که به میدان تجریش می‌پیوندند به ترتیب پاد ساعتگرد عبارت‌اند از خیابان شهرداری، فناخسرو، جعفری، جلالوند، ‌ملکی، ولی‌عصر، دربندی، ثقفی و کوگل. خیابان شهرداری بین میدان تجریش و میدان قدس قرار دارد و کوگل کوچه‌ای است که به امام‌زاده صالح ختم می‌شود. خيابان های:بوعلی ، صاحبی ، آشتيانی منفرد و حكمت از جمله خيابان هايی هستند كه دارای استاندارد خيابان سازی نيستند و نيز اين خيابان ها جزء مناطق قديمی و فرسوده تجريش قرار دارند.

توصيف ميدان ومحدوده آن
مرکز شهری تجریش واقع در شمال تهران، به منظور طراحی منظر شهری انتخاب گردید. بر اساس مطالعات انجام شده بر پیشینه منظر شهری و روش های رایج امروز، این رساله از یک دیدگاه کلی هویتی-اجتماعی برخوردار گردید. با به کارگیری روش تحقیق کیفی، ابتدا به شناسایی مکانها و فعالیت های تاثیر گذار منطقه، که در حوزه نام تجریش قرار می گیرند، پرداخته شد. ویژگی های کالبدی-اجتماعی منطقه شامل ویژگی های طبیعی، معماری و شهرسازی و نیز فعالیت ها و رخدادها بررسی گردیدند. بازار تجریش، میدان تجریش، باغ فردوس و امامزاده صالح به عنوان نقاط عطف کالبدی-فعالیتی شناسایی شدند که در آن ها فعالیت های تجاری، اجتماعی، ترافیکی، فرهنگی و مذهبی صورت می گیرند. ضمن توجه به چشم انداز های طبیعی و تاریخی، یافتن اولویت طراحی از میان این نقاط عطف، بر اساس نیازهای عاجل فعالیتی-اجتماعی با در نظر گرفتن ملاحظات اقتصادی مهمترین وظیفه طراح منظر در این مرکز شهری تشخیص  داده شد.

نقطه کانونی میدان تجریش، واقع در ضلع جنوبی گره ترافیکی (به اصطلاح میدان) فعلی، به عنوان اولویت طراحی ساماندهی منظر انتخاب گردید. پایبندی به اصول توسعه پایدار، در نقد طرح های فرا دست و طرح های موضعی پیشین و نیز در روند انتخاب اولویت طراحی و طراحی، از دیگر اهداف این رساله بوده است. در طرح نهایی با توجه به امکانات توپوگرافیک محل، تراسهای وسیع چند عملکردی در چند تراز با دید مناسب به چشم انداز های طبیعی محل ایجاد گردید. این تراس ها بطور اختیاری در بر گیرنده فعالیت های اجتماعی هستند. بخشی از حمل و نقل عمومی به زیر زمین منتقل شد و بخشی نیز در سطح منطقه مکان یابی و پراکنده شد. فضای تفرجی حاشیه مسیل مقصود بیک با عملکردهای کافه-رستوران و استراحت در فضای باز نیز، با حد اقل مداخله در فضا های تجاری لبه خیابان، احیاء گردید.
ارزيابي ميدان
جريان عبوري از اطراف موانع يكي از مسائل مهم در مباحث هيدروديناميك مي باشد كه توجه محققان بسياري را نيز به خود جلب نموده است. براين اساس مطالعات آزمايشگاهي و عددي متنوعي تاكنون شكل يافته است. در ميان مطالعات فوق روش گرداب بعنوان يكي از روش هاي نسبتا موثر جهت شبيه سازي جريان در شرايط مختلف شناخته شده است. در اين مدل جريان غيرلزج و غيرقابل تراكم فرض مي گردد، ولي اصلاحات لازم جهت كاربرد مدل در شرايط واقعي نيز قابل اعمال مي باشد. در مقاله حاضر مدل گرداب جهت ارزيابي ميدان اطراف يك استوانه در فضاي دور از مرزهاي هندسي بكار برده شده و نتايج حاصل با نتايج آزمايشگاهي گزارش شده مقايسه گرديده است. نتايج بدست آمده كه با تاكيد بر نيروهاي ليفت و دراگ ارائه گرديده مويد توانائي مدل در پيش بيني ميدان در اطراف موانع دارد .

ساختار محتوایی
هدف از تحقیق این است که با بررسی و تخلیل کمی و کیفی فضاهای موجود در میدان تهران از یک طرف و الگوهای رفتاری استفاده کنندگان متعدد و متنوع آن از طرف دیگر،‌ نقاط و جنبه‌های بحرانی رقابت و تضاد در استفاده از فضاهای موجود در خیابان‌ها را به خصوص از دید عابر پیاده شناخته و عوامل و علل به وجود آمدن این تگناها و بهبود وضعیت‌های نامطلوب و سامان بخشیدن کلی به فضاها را ارائه نمود. تاکید اصلی طرح بر روی الگوهای رفتاری پیاده‌ها و عدم انطباق این الگوها با فضاهای موجود در خیابان‌ها است.
اختصاص درصد قابل ملاحظه‌ای از سطح شهر به میدان و میدان به عنوان یکی از فرم اصلی شهر محل اتصال و ارتباط فضاها و فعالیت‌های شهری به یکدیگر است .میدان به عنوان نماد فرهنگی است ویکی از مهمترین وسیله و ابزار طراحی شهری بشمار میاید.
تجریش مرکز شمیران ودر قسمت شمالی تهران واقع است . تجریش از قدیم یکی از مراکز مهم تهران بوده واز آب وهوای مطلوبی برخوردار است.
این میدان در منطقه یک شهرداری تهران واقع است .از شرق به محله دزاشیب واز غزب به اوین واز جنوب با محله قلهک و ونک همجوار است

و………………

 

تصاویر برخی اسلایدها:

دانلود پروژه تحلیل فضاهای شهری,مقاله برای درس تحلیل فضای شهری,تحقیق برای درس تحلیل فضاهای شهری,دانلود مقاله برای درس تحلیل فضاهای شهری,تحلیل میدان تجریش,پاورپوینت میدان تجریش,پاورپوینت کامل در مورد میدان تجریش تهران,مقاله در مورد میدان تجریش تهران,تحقیق درباره میدان تجریش تهران,دانلود مقاله کامل درباره میدان تجریش,تحلیل کامل میدان تجریش,تحقیق کامل میدان تجریش,بررسی کامل میدان تجریش برای تحلیل فضاهای شهری,تصویر های میدان تجریش,نقشه میدان تجریش,تحلیل میدان تجریش,پاورپوینت میدان تجریش,پاورپوینت کامل در مورد میدان تجریش تهران,مقاله در مورد میدان تجریش تهران,تحقیق درباره میدان تجریش تهران,دانلود مقاله کامل درباره میدان تجریش,تحلیل کامل میدان تجریش,تحقیق کامل میدان تجریش,بررسی کامل میدان تجریش برای تحلیل فضاهای شهری,تصویر های میدان تجریش,نقشه میدان تجریش,

تحقیق برای درس تحلیل فضاهای شهری,دانلود مقاله برای درس تحلیل فضاهای شهری,تحلیل میدان تجریش,پاورپوینت میدان تجریش,پاورپوینت کامل در مورد میدان تجریش تهران,مقاله در مورد میدان تجریش تهران,تحقیق درباره میدان تجریش تهران,دانلود مقاله کامل درباره میدان تجریش,تحلیل کامل میدان تجریش,تحقیق کامل میدان تجریش,بررسی کامل میدان تجریش برای تحلیل فضاهای شهری,تصویر های میدان تجریش,نقشه میدان تجریش,دانلود مقاله برای درس تحلیل فضاهای شهری,تحلیل میدان تجریش,پاورپوینت میدان تجریش,پاورپوینت کامل در مورد میدان تجریش تهران,مقاله در مورد میدان تجریش تهران,تحقیق درباره میدان تجریش تهران,دانلود مقاله کامل درباره میدان تجریش,تحلیل کامل میدان تجریش,تحقیق کامل میدان تجریش,بررسی کامل میدان تجریش برای تحلیل فضاهای شهری,تصویر های میدان تجریش,نقشه میدان تجریش,پاورپوینت میدان تجریش,پاورپوینت کامل در مورد میدان تجریش تهران,مقاله در مورد میدان تجریش تهران,تحقیق درباره میدان تجریش تهران,دانلود مقاله کامل درباره میدان تجریش,تحلیل کامل میدان تجریش,تحقیق کامل میدان تجریش,بررسی کامل میدان تجریش برای تحلیل فضاهای شهری,تصویر های میدان تجریش,نقشه میدان تجریش,

مقاله در مورد میدان تجریش تهران,تحقیق درباره میدان تجریش تهران,دانلود مقاله کامل درباره میدان تجریش,تحلیل کامل میدان تجریش,تحقیق کامل میدان تجریش,بررسی کامل میدان تجریش برای تحلیل فضاهای شهری,تصویر های میدان تجریش,نقشه میدان تجریش,دانلود مقاله کامل درباره میدان تجریش,تحلیل کامل میدان تجریش,تحقیق کامل میدان تجریش,بررسی کامل میدان تجریش برای تحلیل فضاهای شهری,تصویر های میدان تجریش,نقشه میدان تجریش,تحقیق کامل میدان تجریش,بررسی کامل میدان تجریش برای تحلیل فضاهای شهری,تصویر های میدان تجریش,نقشه میدان تجریش,

تصویر های میدان تجریش,نقشه میدان تجریش,تعریف میدان - تاریخچه میدان تجریش تهران - بررسی میدان تجریشدسترسی های میدان تجریش تهران - اطراف میدان تجریش - میدان تجریش

نقشه وضع موجود میدان تجریش - کاربری های میدان تجریش - فضاهای عمومی و خصوصی میدان تجریشفضاهای پر و خالی میدان تجریش - عناصر شناخت سایت میدان تجریش -

و…………………

 

 فهرست مطالب:

مقدمه
تاریخچه میدان تجریش
مجل ها و حومه شهر تجریش
معرفی میدان
خیابان ها و امکان پیرامون
توصیف میدان و محدوده آن
ارزیابی میدان
ساختار محتوایی
نقشه راهنمای تهران و موقعیت میدان تجریش
تصویر هوایی
سلسله مراتب دسترسی
دسترسی ها
نقشه وضع سابق میدان
نقشه وضع موجود میدان
کاربریها
فضاهای عمومی و خصوصی
فضاهای پر و خالی
عناصر شاخص سایت
وضعیت ترافیکی سایت
ترافیک
بدنه های موجود درسایت
کف سازی
چند نوع از کف سازیها در حاشیه میدان
لبه ها ی موجود درسایت
فضای سبز:
الگوهای رفتاری
موانع و مشکلات
ایستگاه حمل و نقل عمومی
ایستگاه حمل و نقل عمومی
ایستگاه تاکسی
مبلمان شهری
چند نمونه از نیمکت های موجود در حاشیه میدان
پل هوایی:
کاربری نظامی:
کاربری فرهنگی:
نقاط بحرانی
تابلوها :

 

 

خرید آنلاین:

در پایان خرید ، لینک دانلود فایل نمایش داده می شود و به ایمیل شما ارسال خواهد شد. راهنمای خرید و دانلود فایل
  • فرمت فایل: پاورپوینت – 72 اسلاید
  • حجم فایل: 31 مگابایت

نظر و دیدگاه خود را بفرستید



pezhman.oliya گفت:

سلام من عضو سایت شدم ولی نمی تونم این پروژه رو دانلود کنم ؟؟؟؟؟؟؟

سلام
برای خرید خرید قرار گرفته است و ارتباطی با عضویت شما ندارد.
با عضویت تنها به دانلودهای سایت دسترسی پیدا می نمائید.

saba گفت:

man kharidam ama error dad va dl nashod hala az hamon link 2 bare nemitonam estefade konam va baz dl konam … chikar konam ?

پاسخ به : saba
:

Chrome 34.0.1847.116 Windows 7

man kharidam ama error dad va dl nashod hala az hamon link 2 bare nemitonam estefade konam va baz dl konam … chikar konam ?

سلام
لینک دانلود مستقیم به ایمیل شما ارسال شد.

pargol_ag گفت:

salam
man kharidam ama linki ke ferestadin error mide va baz nemishe chi kar bayad konam ?

آذین فرهادپور گفت:

تحلیل میدان تجریش خریدم فایلش اومد اما باز نمیکنه.چی کار کنم؟

پاسخ به : آذین فرهادپور
:

Firefox 26.0 Windows

تحلیل میدان تجریش خریدم فایلش اومد اما باز نمیکنه.چی کار کنم؟

با سلام
همان تاریخ برای شما لینک دانلود مستقیم ارسال شد.

پاسخ به : pargol_ag
:

Chrome 34.0.1847.131 Windows 7

salam
man kharidam ama linki ke ferestadin error mide va baz nemishe chi kar bayad konam ?

با سلام
لینک دانلود مستقیم همان روز برای شما ارسال شده است.

فائزه مقیسه گفت:

سلام من امروز پروژه تحلیل فضای شهری میدان تجریش را خریده ام اما فایلش به ایمیلم ارسال نشده است

پاسخ به : فائزه مقیسه
:

Chrome 35.0.1916.114 Windows 7

سلام من امروز پروژه تحلیل فضای شهری میدان تجریش را خریده ام اما فایلش به ایمیلم ارسال نشده است

با سلام
مجددا به ایمیل شما ارسال شد.
لطفا دوباره بررسی نمائید.

سمیرا درخشنده گفت:

با سلام
من فایل تحلیل سایت میدان تجریش را خریدم فایل دانلود شد ولی باز نمیشهمکن لینک مستقیم رو برام بفرستین
ممنون.

پاسخ به : سمیرا درخشنده
:

Firefox 30.0 Windows 7

با سلام
من فایل تحلیل سایت میدان تجریش را خریدم فایل دانلود شد ولی باز نمیشهمکن لینک مستقیم رو برام بفرستین
ممنون.

با سلام
لینک دانلود مستقیم ارسال شد.

Samaneh گفت:

سلام من پروژه ميدان تجريش را خريداري كردم باز نميشه لطفا لينك مستقيم رو واسم بفرستيد

پاسخ به : Samaneh
:

Safari iPad  iOS 7.1.2

سلام من پروژه میدان تجریش را خریداری کردم باز نمیشه لطفا لینک مستقیم رو واسم بفرستید

با سلام
لینک دانلود مستقیم به ایمیل شما ارسال شد.

kiana گفت:

سلام، عالی بود. با تشکر

ع.ز گفت:

سلام
من مبلغ رو پرداخت کردم، حتی رسیدشم تو ایمیلم اومده اما لینک دانلودی نمی بینم؟!!!!

پاسخ به : ع.ز
:

Firefox 35.0 Windows 7

سلام
من مبلغ رو پرداخت کردم، حتی رسیدشم تو ایمیلم اومده اما لینک دانلودی نمی بینم؟!!!!

با سلام
مجددا ارسال شد.

فرناز باصری گفت:

برای من لینک دانلود فرستاده نشد فقط تایید پرداخت مبلغ اومد :/

پاسخ به : فرناز باصری
:

Firefox 36.0 Windows 7

برای من لینک دانلود فرستاده نشد فقط تایید پرداخت مبلغ اومد :/

با سلام
لینک دانلود مجددا برای شما ارسال شد.

دانوش نوذری گفت:

کاربر گرامي ، عمليات اعتبار سنجي پرداخت شما با خطا مواجه گرديد .
درصورتي که پرداخت شما موفقيت آميز انجام شده باشد پس از بررسي اطلاعات سفارش براي شما ارسال خواهد شد .

میشه لطفا رسیدگی کنین واقعا نیاز دارم

پاسخ به : دانوش نوذری
:

Unknown Windows

کاربر گرامی ، عملیات اعتبار سنجی پرداخت شما با خطا مواجه گردید .
درصورتی که پرداخت شما موفقیت آمیز انجام شده باشد پس از بررسی اطلاعات سفارش برای شما ارسال خواهد شد .

میشه لطفا رسیدگی کنین واقعا نیاز دارم

با سلام
لینک دانلود برای شما ارسال شد.

نیوشا گفت:

سلام من این پروژه رو خریداری کردم ولی نمیتونم باز کنم چرا

پاسخ به : نیوشا
:

Firefox 38.0 Windows

سلام من این پروژه رو خریداری کردم ولی نمیتونم باز کنم چرا

با سلام
خطای دانلود داده است.مجددا دانلود نمائید.
در صورتی که باز هم مشکل داشتید، درخواست لینک دانلود مستقیم داشته باشید.

نیلوفر گفت:

سلام
من فایل رو خریداری کردم دانلود هم شد اما فایل واسم باز نمیشه و ارور میده

رقیه ملکی گفت:

سلام من امروز پروژه تحلیل فضای شهری میدان تجریش را خریده ام اما فایلش به ایمیلم ارسال نشده است

با سلام و احترام ،
در زمان دریافت فایل خطای دانلود داده است وفایل کامل دانلود نشده.
لطفا مجددا فایل را دانلود نمایید.
لینک دانلود جدید هم برای شما ارسال شد.
با سپاس

مهرازی گفت:

پاسخ به رقیه ملکی :
با سلام ،
با عرض پوزش ، بدلیل بروزرسانی برای ساعاتی ارسال ایمیل با اختلال همراه بود.
لینک دانلود فایل مجددا برای شما ارسال شد.
لطفا ایمیل خود را بررسی نمایید.
با سپاس

هدیه گفت:

سلام
بسیار عالی و جامع بود
با تشکر فراوان

پگاه گفت:

با سلام و درود بر شما
فایل تحلیل میدان تجریش را دریافت کردم و خواستم برای تهیه و ارسال این مطلب از شما تشکر کنم. ممنونم

alireza گفت:

سلام
وقت بخیر
خسته نباشید
فایل تحلیل میدان تجریش را دریافت کردم و خواستم از تهیه و انتشار این مقاله تشکر کنم.
موفق و سربلند باشید

سارا گفت:

سلام خسته نباشید ،
تحلیل و آنالیز میدان تجریش عالی بود.
با تشکر از سایت خوب شما

حمیدرضا گفت:

با سلام و عرض خسته نباشید
تشکر میکنم از ارسال فایل
مطالعات و آنالیز میدان تجریش بسایر عالی انجام شده است.
باز هم تشکر از شما

محمدرضا گفت:

سلام و خسته نباشید
مطالعات و آنالیز میدان تجریش بسیار کامل بود.
خیلی ممنون از سایت بسیار مفید شما

حامد گفت:

با سلام و عرض خسته نباشید
من فایل مطالعات میدان تجریش را دریافت کردم و آنالیز میدان تجریش خوب و کامل انجام شده بود…
با تشکر از شما و سایت پارساکد

Atefe گفت:

با سلام، خسته نباشید. مقاله عالی بود. ممنون

حسین گفت:

سلام وقتتون بخیر ، تحلیل میدان تجریش عالی و کامل بود. شما نقشه اتوکد میدان تجریش هم دارید؟ با تشکر

مهرازی گفت:

با سلام ،ضمن سپاس از شما، بله نقشه اتوکد میدان تجریش را در اختیار داریم. از بخش تماس با ما می توانید درخواست دهید برای شما ارسال شود.

امیرعباس گفت:

سلام من امروز پروژه تحلیل فضای شهری میدان تجریش را خریده ام. خواستم تشکر کنم کامل بود. تشکر

مهتاب گفت:

سلام. لطفا اگر نقشه اتوکد میدان تجریش را دارید. برای من بفرستید.

سحر گفت:

سلام من این فایل رو خریداری و دانلود کردم. خیلی خوب و کامل بود. تشکر از سایت عالی شما

فول پکیج جامع آموزش اسکچاپ 2019




اولین و قوی ترین پکیج جامع آموزش اسکچاپ 2019 و ویری نکست + آرشیو متریال و مبلمان و صحنه های آماده رندر حرفه ای در فلش مموری (برای اسکچاپ 2016 تا 2019) / آموزش ها از صفر تا صد از مبتدی تا پیشرفته شامل تمامی مباحث از مدلسازی تا رندرگیری

قیمت: 1.500.000 تومان