صفحه اینستاگرام پارساکد

نمایش دسته بندی مطالب

لیست مطالب صفحه اصلی

معماری و طراحی آپارتمان نیلوفر در تهران

موقعیت پروژه در محدوده مرکز شهر تهران واقع در منطقه 7 شهرداری می باشد، در زمینی به مساحت 312 متر مربع با بری حدود 11 متر در جوار مصلای بزگ تهران، خیابان قنبرزاده کوچه ششم پلاک 23 قرارگرفته است. زمانی که کارفرما در اردیبهشت ماه 1394 در مورد پروژه با گروه معماری وارد مذاکره شد درخواست طراحی ساختمانی را داشتند با مشخصات هفت طبقه با اسکلتی فلزی که زیرزمین منفی یک شامل پارکینگ ها، انبارها و موتورخانه، طبقه همکف با کاربری پارکینگ و 5 طبقه مسکونی تک واحدی با متراژی در حدود 165 متر مربع همراه با سه خواب در زیربنایی در حدود 1365 مترمربع به همراه نمایی مطابق با استانداردهای لازم جهت افزایش کیفیت فضای زندگی با در نظر گرفتن بودجه ای محدود و تعجیل در تکمیل پروژه جهت فروش واحدها.

با نیم نگاهی به معماری ارزشمند ایران، راهکارهای ارائه شده در طراحی با اهداف زیر ارائه گردید:
استفاده از الگوهای بومی برای خلق معماری متناسب با نیازهای جامعه امروز؛ توجه به سادگی و همخوانی با بافت همجوار؛ بکار گیری عناصر کارکردی معماری ایرانی از جمله شباک و ارسی در جهت تعدیل نور و ایجاد محرمیت در داخل ؛ توجه به دید و منظر مناسب از درون به بیرون. با جمع بندی موارد فوق روند طراحی از سه مرحله تشکیل شد اول کشاندن نور به داخل واحدها، دوم ایجاد محرمیت و سوم ایجاد دید و منظر مناسب از داخل به خارج؛ بنابراین در هر طبقه از یکرمدول شفاف ویک مدول مشبک استفاده شد تا میزان نفوذ نور به داخل واحدها به حد مناسب تامین گردد.

از طرفی با در نظر گرفتن شدت میزان نفوذ آفتاب به داخل واحدها، تعدیل نور و ایجاد سایه اندازی و همچنین تنوع بخشیدن به فضاهای داخلی، از صفحات مشبک آلمینیومی همراه با بافت حاصل از برش CNC استفاده شد تا هم از تندی آفتاب در ساعات روز بکاهد و هم با توجه به سایه اندازی آن فضای داخل را به فضای دلپذیر و متنوع برای کاربران تبدیل کند.

در پایان با در نظر گرفتن رمپ های موجود در حیاط جهت دسترسی به طبقه همکف و زیرزمین به عنوان پارکینگ و عدم وجود فضای سبز کافی، سعی بر آن شدکه سرانه فضای سبز افزایش یابد. از این رو تصمیم بر توزیع گلدان هایی در طبقات گرفته شدکه علاوه بر تأمین حداقل فضای سبز، تلطیف نما در مقیاس بافت شهری نیز تا حدی صورت گیرد. لذا سعی گردید تا در هر طبقه بخشی از نما به داخل فضا عقب نشینی کرده و با قرار دادن یک درختچه فضای سبز را یه صورت عمودی به داخل واحدها کشاند. این کار سبب شد تا از یک سو از لحاظ بصری، بیشتر به تلطیف دیداری نگاه عابر پیاده ای که از کوچه می گذرد، توجه شود و ازسوی دیگر سبب می گردد تا ساکنین بتوانند از زیبایی فضای سبز ایجاد شده در فضای زندگی خود بهره مند گردند.

نام پروژه: آپارتمان نیلوفر
طراح : شهاب علیدوست و همکاران
مکان پروژه : تهران
کارفرما: گروه میکا
مساحت: 2000 مترمربع
سال ساخت: 2016

source: archdaily.com

نظر و دیدگاه خود را بفرستید



امان الله امیرلیراوی گفت:

با سلام و احترام
بنده نیاز به یک نقشه متل لب دریا استراحت بین راهی و ‌و وسایل تفریحی و با تمام امکانتش که مهمان از آن رازی باشند و خوش بگذرد
جنوب ایران نداریم. الان خودم تا دو طبقه بزنم حالا استقبال شد هتل چند طبقه در فاز سوم اجرا می کنیم

فول پکیج جامع آموزش اسکچاپ 2019




اولین و قوی ترین پکیج جامع آموزش اسکچاپ 2019 و ویری نکست + آرشیو متریال و مبلمان و صحنه های آماده رندر حرفه ای در فلش مموری (برای اسکچاپ 2016 تا 2019) / آموزش ها از صفر تا صد از مبتدی تا پیشرفته شامل تمامی مباحث از مدلسازی تا رندرگیری

قیمت: 1.500.000 تومان