صفحه اینستاگرام پارساکد

نمایش دسته بندی مطالب

لیست مطالب صفحه اصلی

رساله مرکز پرورش استعدادهای درخشان 153 صفحه – مطالعات مرکز پرورش استعدادهای درخشان

مقدمه
طی دو دهه گذشته خلاقیت در تعلیم وتربیت وکشف استعدادها بازار بسیار گرمی داشته است.گیلفورد در نطقی که پس از انتخابش به عنوان رئیس انجمن روان شناسی آمریکا در سال (1950) ایراد کرد،تقاضا کرد که در تحقیقات روان شناختی به خلاقیت توجه بیشتر مبذول شود.خوشبختانه بسیاری از روان شناسان به این درخواست پاسخ مثبت دادند وپژوهش خلاقیت در سالهای دهه (1960) واوایل دهه (1970)واقعا شکوفا گردید. افزون بر آن پس از سکون مختصری به مدت یک دهه یا کمی بیشتر روان شناسان علاقه ای مجدد به این پدیده ابراز کرده اند.
تعلیم و تربیت برای عملی کردن خلاقیت بایستی فرد را برای کاری آماده کند که هنوز وجود ندارد و ماهیتش را حتی تصور هم نمی توان کرد.این امر تنها به این طریق انجام می پذیرد که به کودکان آموزش داده شود چگونه یاد بگیرند وبه آنها نوعی انظباط فکری داده شود تا آنها را قادر سازد که اندوخته عقلی بشر را صرف مسائل تازه کنند.

رساله مرکز پرورش استعدادهای درخشان,مطالعات مرکز پرورش استعدادهای درخشان,پایان نامه مرکز پرورش استعدادهای درخشان,برنامه فیزیکی مرکز پرورش استعدادهای درخشان,نمونه موردی مرکز پرورش استعدادهای درخشان,ظوابط طراحی مرکز پرورش استعدادهای درخشان,سرانه و ریزفضاهای طراحی مرکز پرورش استعدادهای درخشان,طراحی مرکز پرورش استعدادهای درخشان,مطالعات معماری مرکز پرورش استعدادهای درخشان,رساله معماری مرکز پرورش استعدادهای درخشان
برای رشد و پرورش کودکان که بیش از نیمی از جمعیت کشورها و جهان را دز بر گرفته اند در امر آموزش وپرورش خلاقیت ها و استعدادهای هنری وحسن ابداع در کودکان از اهم مسائل است.این امر ثابت شده است که رشد احساسی،فرهنگی وعقلی تمامی کودکان لازم است.تجربه های هنری وخلاقیت برای آزاد کردن پتانسیل های درون هر فرد وکمک به او در رسیدن به واقعیت یگانه وحقیقیش قطعی است.مرکز پرورش استعدادهای درخشان به این مفهوم ،مکانی برای ارزیابی و کشف استعدادهای کودکان است.محلی برای روبرو شدن با واقعیات ودرک آنها نه حفظ کلمات و واژه ها بر اساس سیستم آموزشی سابق است.

برای توضیحات بیشتر و مشاهده فهرست مطالب و خرید رساله به ادامه مطلب مراجعه نمائید…

 بخشی از مطالب:
اصل مهم دیگر که حاکم بر این مجموعه است کشف طبیعت ناشناخته کودکان که همان استعداد و خلاقیت است می باشد.خلاقیت عبارت است از طی کردن راهی تازه یا پیمودن یک راه که قبلا طی شده به طرزی نوین .خلاقیت یعنی کشف ناشناخته ها که زمینه را در بر می گیرد، ،علم ،فنون و مهارت ها .تنها دانشمندان و هنرمندان نیستند که به خلق کردن چیزهای تازه می پردازند.
بلکه افراد عادی نیزبا تغییر دادن و اصلاح کردن مهارت هایی که دارند می توانند به خلق کردن بپردازند.
مرکز پرورش استعدادهای درخشان مکانی برای بازی با آب ،خاک، دویدن در باد،گوش فرا دادن به صداهای طبیعت ،لمس درختان ،گیاهان ،سنگ وآب وخاک ،درست کردن و پیدا کردن وسائل بازی و گوشه هایی برای بازی از هر آنچه در اطراف ما است.

 بخشی از پروپزال:

 فصل اول:

مرکز پرورش استعدادهای درخشان

 1-1- دلایل انتخاب موضوع:

انسان برای ادامة بقا و زندگی نیازهایی دارد و این نیازها به دلیل تغییر دائمی درخواست ها، تمایلات و روش های زندگی تغییر می کند، ازطرفی ، شرایط محیطی که انسان در آن زندگی می کند به طور روزمره در تغییر است . اگر انسان بخواهد برای نیازهای متغیر خود در شرایط جدید، از همان راه حل های قدیمی استفاده کند در نهایت روزی فرا می رسد که راه حل های کهنه پاسخگوی شرایط جدید نخواهند بود ودر این صورت ، بقای انسان به مخاطره می افتد، افراد و جوامعی که نمی توانند برای مسائل جدید خود راه حلی بیابند محکوم به فنا هستند و از بین خواهد رفت .
پیداکردن راه حل های نو در همهء عرصه ها نیاز به انسان های خوش فکری دارد که آمادگی برخورد با این مسائل داشته باشند و قبلاً آن را فرا گرفته باشند . بدین لحاظ اگر داشتن خلاقیت برای ادامهء زندگی ضروری است و از طرفی راه و روش آن آموختنی نیز هست، بهتر است زمینه های آن فراهم گردد و مهارت های لازم ان در زمان مناسب به افراد آموزش داده شود و زمان مناسب دوران کودکی می باشد که ذهن افراد در حال شکل گرفتن است و سنگ بنای اولیه تفکر در آن گذاشته می شود .
جامعه، باید توانایی‌ها و استعدادهای بالقوه كودكان را شناسایی كرده و شرایطی به وجود آورد كه تحت راهنمایی، هدایت و ارشاد معلمان و مسئولان ذی‌ربط تا جایی كه ممكن است، استعدادها، ظرفیت‌ها و توانایی‌های همه كودكان در كمترین مدت و بیشترین مقدار كه “مناسب حال” فردفرد كودكان باشد، پرورش داده شوند. بر این اساس، كودكان تیزهوش هم در زمره بچه‌های دیگر قرار می‌گیرند و باید مناسب‌ حال خودشان به آنها توجه شود. مطمئنا برنامه مناسب حال آنان، چیزی برتر از برنامه‌هایی است كه دانش‌آموزان دیگر نیاز دارند. كودكان تیزهوش باید شناسایی شوند و در مدارس جداگانه و با شیوه‌های متفاوت از كودكان عادی آموزش ببینند. زیرا شواهد زیادی وجود دارد كه بعضی از کودکان تیزهوش به دلیل عدم هماهنگی با كل وضع موجود مدارس عادی و عدم تناسب آنان با وضع تحصیلی کودکان دیگر و نیز عدم انگیزه كافی، ترك تحصیل می‌كنند و بعضی از آنها هم سرانجام به انحراف كشانده می‌شوند. اكثر مدل‌های توسعه شناختی به تأثیر و اهمیت حضور کودک در محیط هماوردی(چالشی) برای رشد هوش، تاكید می‌كنند. طبق نظریه پیاژه، فرد تجارب جدید را با ساختارهای درونی موجود مطابقت می‌دهد و زمانی كه بین مدل درونی موجود از واقعیات و تجارب جدید با مدل درونی قبلی اختلاف وجود داشته باشد، ساختارهای درونی برای در نظر گرفتن و رعایت تجارب جدید تغییر پیدا می‌كنند(همانندسازی) و زمانی كه این دو با هم سازگار باشند(عدم مطابقت وجود نداشته باشد) همسازی رخ می‌دهد.
1-2- اهداف طرح
هدف از این پروژه ایجاد مکانی مناسب برای کشف و شکوفایی استعداد و خلاقیت کودکان می باشد تا در آن کرد.کودکان در این محیط با صورت های واقعی زندگی روزمره آشنا و به لمس آنها می پردارند.توانایی برخورد با اتفاقات روزمره را می آموزند.جذب دانش توام با تفکر نقادانه و تحلیل ،طلب خلاقیت از کودکان ،آموزش مهارت های جدید تا کودکان بتوانند به گونه ای خلاق دنیا را سیاحت کنند.
به طور کلی اهداف این مجموعه را می توان در موارد زیر خلاصه کرد:
1) ایجاد شرایطی برای شکوفا کردن تصور و تخیل کودک ونمایش الگو برای رفتارهای خلاق
2) آموزش انظباط فکری و پرورش تفکر واگرا وهم گرا
3) فراهم آوردن محیطی که با کسب تجربیات علمی و فرهنگی بتوان نمایش داد که یاد گیری بسیار مهم است ولی تفریحی و جالب نیز می تواند باشد.
4) ارتقاء جایگاه کودکان به عنوان افراد منحصر به فرد ، قابل احترام که به خودی خود بتوانند در محیط های آموزشی خود یاد گیرنده ی فعال باشند.
5) ایجاد فضایی عاری از تنش و فشار که کودکان در هنگام آموزش احساس آرامش و آسایش و عزت نفس و ارزش معنوی داشته باشند.
6) ایجاد محیطی که در آن به کودکان فرصت داده شود بدون ترس از عواقب ارزشیابی به یاد گیری تفکر و اکتشاف بپردازند.
7) یادگیری مشارکتی و گروهی و فرصت اظهار نظز یا رد کردن مفهوم ، فرصت تحلیل و بررسی کلیه ی رویکردها .
8) توجه به خلاقیت کودکان و قدر دانی از ایده ها و تجربه های نوین از طریق ارتقاء سطح آگاهی عموم مردم و نقش حیاتی والدین در پایداری و پیشرفت کودکان در جامعه.
9) عدم تکیه بر یادگیری حافظه ای و یاد گیری کلیشه ای و استفاده از روش بارش مغزی (ذهن انگیزی).
10) تقویت کنجکاوی ، استقلال و پرورش هواس کودک با تمرینات دیداری ، شنیداری و غیره..

 

فصل دوم:

شناخت موضوع

 

2-1- شناخت تاریخی، اجتماعی، فرهنگی، روان شناسی
برای کشف استعدادها و ارتقاء سطح دانش کودکان در کنار مرکز آموزش جدی علاوه بر فضاهای نمایشگاهی صرف، فضاهایی برای کشف ،تربیت ورشد استعدادها نیز باید ایجاد شود.با توجه به اهمیت فراوان فعالیت های تحقیقاتی و پژوهشی در توسعه اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی کشور ما و با توجه به این که 55 در صد جمعیت کشور را گروه های سنی زیر 20 سال تشکیل می دهند وبا توجه به این که در وضعیت کنونی مدارس و آموزشگاه ها رسمی جوابگوی این جمعیت انبوه نمی باشند همچنین این موضوع که روش های آموزشی و پرورش در سطح بین الملل شاهد تغیرات و پیشرفت های روز افزون است و مفاهیم بنیادین آموزش و پرورش دگرگون شده است.
ایده کشف استعدادهای کودکان و به کار گیری و آموزش با توجه به استعدادها در اینجا مطرح می شود.این ایده در نماد معماری با نام مرکز پرورش استعدادهای درخشان و حتی پارک های علمی و تفریحی برای جلب کودکان به منظور افزایش توان یادگیری علمی و کاوش در نادانسته ها در می آید.
بنابراین لازم است آموزش هرچه بیشتر به توانای ها و استعدادهای هماهنگ و همزمان گردد(آموزش به معنای تمامی آموزش های تحصیلی فوق العاده در سطوح آکادمیک یا تجربی و پرورش به معنای هرچه بارورتر ساختن ذهنی و اندیشه کودکان و نوجوانان در مسیر فراگیری و بارورکردن حس خلاقیت و شکوفایی استعدادها)و بر خلاف گذشته های نه چندان دور که آموزش های مدون و مطالب کلیشه ای و از پیش فهرست شده اهمیت فوق العاده داشت و بیشتر وقت را صرف مجبور ساختن کودکان به حفظ کردن و به خاطر سپردن انبوهی از مطالب کلیشه ای می نمود نوبت بازنگری مجدد و توجه اساسی و بنیادین به فضای آموزش و پرورش و محیط زیست مناسب برای باروری استعدادها و خلاقیت های کودکان رسیده است.
2-2- تاریخچه
آموزش و پرورش در سرزمین ما از ریشه های تاریخی عمیق برخوردار است.حوزه های آموزشی علوم و معارف از نخستین مراکز آموزش در سطح جهان بودهاند که حداقل از یک تاریخ یک هزارساله برخوردارند.
تاسیس نخستین حوزه ها به سده دوم هجری باز می گردد وبرنامه های آموزشی آنها را مطالعه مستقل انفرادی تشکیل می داده،برنامه ای که در دوره معاصر به منزله شایسته ترین اقدام آموزش و تعلیم ویژه برای افراد مستعد تشخیص داده شده و به کار می رود.
3-2-1- قبل از اسلام
آموزش از دیر باز در یونان بوده است.در یونان قدیم افلاطون عقیده داشت که کودکان می بایست در سنین کودکی انتخاب شوندو به آنها علوم و فلسفه تعلیم داده شود وبقای دموکراسی یونان بستگی به توانایی آن کشور در آموزش و پرورش افراد با استعداد خود جهت رهبری جامعه دارد.
در عصر هخامنشیان با نوای شیپور برنزی به خط می شدند.مدرسه هخامنشیان (الویترا)نام داشت.الویترا به چهار بخش تقسیم می شد.بخشی برای تربیت کودکان (کودکستان)بخشی برای نوجوانان ،بخش سوم برای افراد بالغ و بخش آخر ویژه مردان هر روز هنگام طلوع آفتاب بود.اما مردان جوان شب ها را با سلاح هایشان پیرامون ساختمان الویترا می گذراندند.نوجوانان هر روز قبل از طلوع آفتاب با نوای یک شیپور برنزی از خواب بیدار می شدند.
دروسی که به آنان آموزش داده می شد شامل موارد ذیل بود:
1)دادگری و حقوق 2)امانتداری و رازداری 3)شکار 4)آمادگی نظامی 5)شهامت 6)نظم 7)درختکاری
مواردی که در نزد هخامنشیان نا پسند بود:
1)دروغ 2)بدهکاری زیرا برای توجیه خود مجبور به دروغ گفتن می شوید 3)دشنام
در زیر تندیس اوزاهارس نیتی که اکنون در موزه واتیکان روم نگهداری می شود نوشته شده است:
(…..ماموریت من این بود که ساختمان (پران خارا) که ویران شده بود بار دیگر بسازم…به اراده شاهنشاه رفتار کردم به کتابخانه ها کتاب دادم جوانان را ابزار کارهای لازم برابر آنچه در کتابهایشان آمده بود ساختم.
ترجمه بخشی از کتیبه بزرگ دیوار جنوبی تخت جمشید:
(….داریوش شاید گوید اهورا مزدا با خدایان ،خاندان مرا یاری کنند واین کشور را از دشمن ،از خشک سالی ،از دروغ نگاه دارد به این کشور نیاید نه دشمن نه خشک سالی نه دروغ.)
در دوران ساسانیان آموزش مختص در باریان شد.
2-2-2- بعد از اسلام
مدرسه بعد از مسجد از مهمترین بنای عمومی از ساختمان های درون شهری بود.در اینجا فقط به ذکر اصول آن و اندام های اصلی مدرسه بعنوان یکی از مهمترین مکانها جهت پرورش کودکان می پردازیم.
2-3-فضاهای آموزشی در ایران
فضاهای آموزشی در ایران در واقع سه نوع بوده اند:
1- مکتب خانه :مکان خاصی نداشته و معمولا در خانه بالا خانه، سر کوچه ویا در خانه ملا بوده و مقدمات الفبا ،قرآن و خواندن را در ان فرا می گرفتند.
2- مدرسه در دو سطح بوده است یکی سطح مقدمات شامل صرف و نحو،ادبیات فارسی ،علوم فقه ی که در واقع این مقطع حکم مدرسه متوسطه را داشته است.دوم درس خارج :در بعضی از قسمت های بنای مدرسه برای درس خارج یا درس تخصصی مکانی در نظر گرفته شده است.درس خارج منحصر به مباحث مذهبی نبوده و درس هایی مثل ریاضیات و موسیقی و …نیز در آنجا تدریس می شده .افرادی بوعلی، زکریای رازی و صدها دانشمند بزرگ اسلامی از این مدارس بیرون آمده اند.
مدرسه به دلیل شرایط کسانی که در آنجا به تحصیل می پرداختند فضاهای مختلفی داشته است.طلبه ها با مبلغ کمی که مدارس قرار می گرفته، زندگیمختصری داشته اند.به آنها معمولا حجره ای کوچک می داده اند که خود آپارتمان یک نفره کاملی بوده است.
حیاطی سرسبز با حجره ها وایوان هایی در اطراف داشته است.جای سمینارها در ایوان ها مدراس بوده و جلسه های دو نفری در پیش خان ها انجام می شده است.
ایوانچه ها جلوی حجره ها نیز محل گردهمایی بوده است.قسمتی نیز برای درسخارج که سطح تحصیل آنها بالا تر بود در نظر گرفته می شد.طبقه همکف برای طلبه های معمولی و طبقه اول برای طلبه های سطح بالاتر .بنابراین ترکیب فضای مدارس به این صورت بوده است.به طور کلی یک حیاطدرون گرا برای اینکه تمرکز حواس داشته باشند که حجره ها و ایوان ها قرار می گرفته است.
2-4- عناصر مدرسه
1- حجره
حجره یا اتاق طلبه ها معمولا دارای یک ایوانچه و یک پستو بوده که شکل های گوناگونی داشته است .گاهی اوقات پستوها در دو طبقه در اصطلاح دارای کمرپوش بوده اند.قسمت پایینی آن به صورت آشپزخانه و برای اسباب اضافی و طبقه بالای آن محلی هم برای استراحت و هم برای نورگیری بوده است.
حجره ها معمولا برای یک نفر و سه نفر بوده و هیچ کدام از آنها رو به بیرون مدرسه ساخته نمی شده.در بیرون مدرسه فقط چند مغازه یا حجره جهت فروش کاغذ ،دوات ، صحافی بوده وبقیه چیزها از بازار خریداری می شده .تهیه غذا نیز معمولا از بیرون بوده وایوانچه ای نیز در حجره داشته اند.در بیرون یا در گوشه ای از مدرسه سرویس های بهداشتی مثل مستراح، وری آب و …قرار داشته.لباس ها نیز در بیرون مدرسه شسته می شده .در مدارس خیلی خوب تاسیسات را بیرون مدرسه می گذاشتند.مدرسه خان شش دستگاه سرویس داشته که در زیر زمینی در بیرون مدرسه قرار داشته.
2- مدرس
فضای درس است.و در اغلب مدارس یکی می باشدو استاد در این محل درس می داده است.غیر از این هر مدرسه یک مسجد ،نماز خانه یا کتابخانه ای داشته که در بعضی ها به جای کتابخانه در مدرس گنجه ای برای نگه داری کتاب در نظر گرفته می شود.قدیمی مدرسه که تا به حال بازسازی شده است مدرسه فخریه سبزوار در شهر سبزوار می باشد.اصل مدرسه از زمان فخرالدله دیلمی است وبا وجود اینکه باز سازی شده ولی شکل کلی اولیه را دارد.ابعاد اتاق های آن در حدود یک متر در دو ونیم متر است در چهار گوشه آن مسجد ، مدرس ،کتابخانه و سرویس ها قرار گرفته است.هشتی آن به دو راهرو راه داشته که وارد حیاط می شده است.
2-5- استعداد
تعاریف متفاوتی از استعداد ارائه شده است. کلاین (Kline)، در کتاب راهنمای سنجش روانی، استعداد را چنین تعریف می‌کند: “استعداد، معمولا به مجموعه‌ای از توانایی‌هایی اطلاق می‌شود که در فرهنگ‌های خاص
با ارزش به شمار می‌رود”. (Kline Paul ,Manual of psychological Testing, 1993,P 201) استعدادها بر دو نوع‌اند: استعدادهای خاص و استعدادهای عمومی.
استعدادهای خاص در موقعیت‌های خاص، باارزش شمره می‌شوند. برای مثال، استعداد موسیقی برای کسی که می‌خواهد در یکی از رشته‌های موسیقی تخصص پیدا کند، نقش اساسی دارد.
استعدادهای عمومی ممکن است در موقعیت‌های مختلف، باارزش شمرده شوند. استعداد کلامی از جمله استعدادهای عمومی است که در بیشتر موقعیت‌ها نقش اساسی دارد. با وجود این، استعداد کلامی در حرفه‌هایی مانند روزنامه‌نگاری، بیش از حرفه‌ی مکانیک اتومبیل در موقعیت شغلی مهم است.
2-6- خلاقیت
واقعیت این است که تا کنون، روان شناسان و محققان، برداشت های متفاوتی از این واژه داشته و تعاریف متنوعی از آن ارائه کرده اند. وجود چنین اختلاف نظری، ناشی از ماهیت پیچیده آن است. برخی در تعریف خلاقیت، گفته اند: «خلاقیت، ترکیبی است از قدرت ابتکار، انعطاف پذیری و حساسیت در برابر نظریاتی که یادگیرنده را قادر می سازد خارج از نتایج تفکر نامعقول، به نتایج متفاوت و مولد بیندیشد که حاصل آن، رضایت شخصی و احتمالاً خوشنودی دیگران خواهد بود».
بنابراین، خلاقیت، یک فرایند ذهنی است که از فرد معینی و در یک زمان مشخص دیده می شود؛ فرآیندی که در نتیجه آن، یک اثر جدید – اعم از ایده یا چیزی نو و متفاوت – تولید می شود. تولید جدید و متفاوت، می تواند کلامی یا غیر کلامی و عینی یا ذهنی باشد.
به عبارت دیگر، فرد خلاق، تمایل دارد که مسائل مختلف را به طرق متفاوت حل کند؛ هر چند در ظاهر، یک راه حل بیشتر برای آن وجود ندارد.اندیشه تخیلی، یکی از راه های مؤثر در برانگیختن قدرت خلاقیت محسوب می شود؛ زیرا تخیل، نوعی تفکر آزاد است که ضمن آن، ذهن فرد، متوجه حل یک مسئله واقعی با توجه به روشن شدن تعریف خلاقیت، به پاسخ این پرسش می پردازیم که چگونه می توان خلاقیت را توسعه و گسترش داد؛ ولی قبل از آن باید گفت که خلاقیت، امری توسعه پذیر است و همه افراد، از توانایی بالقوه خلاقیت برخوردارند. برای توسعه خلاقیت، به امور زیر توجه کنید:
۱. از آن جا که خلاقیت، امری فردی و شخصی است و هر کسی متناسب با توانایی های فردی و منحصر به فرد، می تواند به توسعه و گسترش آن اقدام نماید، جهت تقویت این امر، باید به سراغ توانایی های فردی و منحصر به فرد رفت و به ارزیابی آن پرداخت.
۲. میزان حساسیت در درک مسائل، نقش مهمی در خلاقیت دارد؛ بنابراین، با افزایش و گسترش دقت و حساسیت در درک مسائل، می توان به توسعه خلاقیت فردی کمک کرد.
۳. بدون شک، آزمایش، تجربه و کنکاش، رابطه مستقیمی با خلاقیت دارند؛ پس برای رشد آن، باید از طریق افزایش تجربه، پژوهش و انجام آزمایش های متنوع و متکثر، اقدام کرد.

از طرف دیگر، یکی از ویژگی های مشترک میان افراد خلاق که مورد قبول همه روان شناسان و محققان این رشته است، وجود قدرت تخیل فوق العاده، در نزد همه کودکان و بزرگ سالان خلاق است.
مطالعات انجام شده توسط سیسک (۱۹۸۹م.) یکی از روان شناسان حاکی از آن است که اوج خلاقیت در حدود سی سالگی است و پس از آن، در همان حد باقی مانده یا به تدریج کاهش پیدا می کند و به همین خاطر است که توجه به مسئله «آفرینش های ذهنی در دوره کودکی، نوجوانی و جوانی» فوق العاده حائز اهمیت است.. اوقات فراغت، همواره بستر مناسبی برای خلاقیت هاست. از آن جا که ذهن انسان در اوقات فراغت، به فعالیت موظفی مشغول نیست، انسان می تواند فارغ از قالب های از پیش طراحی شده، پیرامون مسائل مورد علاقه، فعالیت داشته باشد.

 

 

 

فهرست مطالب:
صفحه عنوان
2 مقدمه
5 فصل اول: مرکز پرورش استعدادهای درخشان
5 1-1- دلایل انتخاب موضوع
6 1-2-1-اهداف طرح
7 1-3- هدف از طرح فضا
7 1-4- ضرورت انجام موضوع
7 1-4-1- ضرورت از نظر ماهوی
7 1-4-2- ضرورت از نظر اقتصادی
8 1-5- روش پژوهش
9 1-6- طرح پژوهش
10 فصل دوم شناخت موضوع
11 2-1- شناخت تاریخی، اجتماعی، فرهنگی،روانشناسی
11 2-2-تاریخچه
12 3-2-1- قبل از اسلام
13 2-2-2- بعد از اسلام
14 2-4- عناصر مدرسه
15 2-5- استعداد
15 2-6-خلاقیت
18 فصل سوم: شناخت مخاطبان پروژه
19 3-1-مفهوم کودک
19 3-2-روانشناسی رشد
20 3-3-مظاهر رشد و تکامل
20 3-4-مراحل رشد تکامل
20 3-4-1-طبقه بندی استانلی هال
21 3-4-2- طبقه بندی دانشمندان تعلیم وتربیت
22 3-4-3- طبقه بندی فیزیولوژی ها
23 3-5- عوامل موثر در رشد وتکامل کودک
23 3-5-1- وراثت یا میراث شخصی
23 3-5-2- هورمون ها
24 3-5-3-غذا
24 3-5-4-محیط وخانواده
25 3-6-رشد و بیان خلاق از طریق فعالیت های هنری
26 3-7- رشد حرکات خلاق
26 3-8-رشد حساسیت نسبت به رنگ ها وزیبایی ها در طبیعت
27 3-9- نیازهای کودکان
27 3-10- کوذکان ورنگ ها
27 3-10-1- کودکان وروانشناسی رنگ ها
28 3-11- کودک ومقیاس
28 3-11-1- اندازه های بدن کودک
29 3-12- کودکان وپیرامون
29 3-12-1- کودک وشهر نشینی
29 3-12-2- کودک ومعماری
30 3-13- کودک جهانی و کودک اسلامی
30 3-13-1- کودک از منظر قانون اساسی و کنواسیون حقوق کودک
30 3-13-2- کودک از منظر قانون اساسی ایران
30 3-13-3- کودک از منظر کنوانسیون حقوق کودک (1989)
32 فصل چهارم: مبانی نظری طرح
33 4-1- ساختار نظام آموزشی
33 4-1-1- انواع نظام آموزشی در جهان
33 4-1-1-1-نظام آموزشی ایران
33 4-1-1-2- نظام آموزشی امریکا
33 4-1-1-3- نظام آموزشی سوئد
34 4-1-1-4- نظام آموزش انگلستان (سفرنامه تربیت یک معلم)
35 4-2- تسهیلات آموزشی کودک در کشورهای توسعه یافته
35 4-2-1- تسهیلات آموزشی کودک در کشورهای انگلستان
35 4-2-2- تسهیلات آموزشی کودکان در آلمان
36 4-3- ابزارهای آموزشی
36 4-3-1- بازی
36 4-3-.2- تعریف بازی
36 4-3-3- روانشناسی بازی
37 4-3-4-دو تئوری در مورد علت انجام بازی
37 4-3-5- انگیزه ای کودک برای انجام یک بازی
38 4-3-5-1-بازیها وفعالیت های برای پرورش کودکان
39 4-3-5-1- جدول
39 4-3-6- انواع بازی
41 4-3-7-بازی با آب
41 4-3-8- عوامل موثر در بازی
42 4-3-8-1- سن
42 4-3-8-2- جنس
43 4-3-8-3-هوش
43 4-3-8-4- محیط
43 4-3-9- ارزش بازی
44 4-3-10- مراحل بازی
44 4-3-11-مراحل رشد بازی ونقش آن
45 4-3-12- اقسام بازی
45 4-3-12-1- بازی های تمرینی
45 4-3-12-2-بازی نمادین
46 4-3-13- بازی های ابتکاری ونقش آن ها در تعلیم وتربیت کودکان
47 4-3-14- نقاشی- بازی
48 4-3-15- اسباب بازی کودک
48 4-3-15-1- اسباب بازی وتاثیر آن برکودکان
48 4-3-15-2- انواع اسباب بازی
49 4-3-15-2- تصویر
49 4-3-15-3- اسباب بازی های سازمان یافته
50 4-3-16- نقاط مورد توجه در بازی
51 4-3-16-1- کمک به بازی کودکان
51 4-3-16-3- تسهیل کردن بازی
51 4-3-16-4- آماده کردن کودک برای بازی
52 4-3-16-4- تصویر
52 4-4-نقاشی
52 4-4-1- تعریف نقاشی
52 4-4-1- تصویر
54 4-4-2-کودک ونقاشی
54 4-4-2- تصویر
55 4-4-4- نقاشی وشخصیت کودک
57 4-4-5-مراحل تکاملی چهرنگاری
57 4-4-6- اهداف نقاشی
58 4-5- کاردستی
58 4-5-1- تعریف کار دستی
58 4-5-2- روانشناسی کاردستی
59 4-5-3- کودک وکاردستی
59 4-5-4- اهداف
60 4-6- سفال گری ومجسمه سازی
60 4-6-1- تعریف سفالگری
61 4-6-2- کودک وسفال گری
61 4-6-3- اهداف سفالگری
61 4-7- نمایش
61 4-7-1- تعریف نمایش
62 4-7-2- کودک ونمایش
62 4-7-3- نمایش خلاق
63 4-7-4- اهداف نمایش خلاق
64 4-8- موسیقی
64 4-8-1- تعریف موسیقی
64 4-8-2- کودک موسیقی
65 4-8-2- تصویر
65 4-9- مشاهده روانی
66 4-9-1- پدیده ای میدان
66 4-10- کودک و پیرامون
66 4-10-1- کودک وحقوق شهروندی
68 فصل پنجم: معماری برای کودکان
69 5-1- معماری برای کودکان
71 5-2- چیدمان اتاق
72 5-2-تصویر
72 5-3- طراحی ساختمان فضای آموزشی کودکان
72 5-4- مشخصات ساختمان آموزشی کودکان و تجهیزات لازم
73 5-5- تاثیر شرایط محیطی
74 5-6- معنی در معماری کودک
78 5-7- ایمنی مراکز در برابر آتش
80 5-8- بهداشت
83 5-9- فضای بازی
83 5-9-1- غلتیدن روی زمین
84 5-9-2-گیاهان
85 5-9-3- آب
85 5-9-4- قدم وپله ها
85 5-9-5- سطح شیب دار
86 5-9-5-1- سنگ فرش
86 5-9-6- محل استراحت
87 5-9-7- مشخصات فضای بازی کودک
87 5-9-8- مشخصات زمین بازی کودکان
87 5-9-9- عناصر تشکیل دهنده فضای بازی کودکان
88 فصل ششم : مطالعات اقلیمی
89 6-1- موقعیت جعرافیایی استان خوزستان
89 6-1- تصویر
89 6-2- موقعیت استان خوزستان از نظر طول وعرض جعرافیایی
90 6-3- جعرافیایی طبیعی واقلیمی استان خوزستان
90 6-3- تصویر
91 6-4- جعرافیای تاریخی استان خوزستان
94 6-5- موقعیت جغرافیایی شهر دزفول
95 6-6- مطالعات فرهنگی و اجتماعی
95 6-6-1- سابقه تاریخی شهر دزفول
97 6-6-2- جمعیت وآمارهای جمعیتی شهر دزفول
97 6-6-2-جدول
98 6-7- جغرافیای طبیعی واقلیمی شهر دزفول
99 6-7-1- آب وهوا
99 6-7-1- جدول
100 6-7-2- باد
100 6-7-2- تصویر
100 6-7-3- بارش
101 6-7-4- درجه حرارت
101 6-7-5- رطوبت
101 6-7-6- گسل
102 6-7-6-تصویر
102 6-7-7-پوشش گیاهی
102 6-8- تاثیرات اقلیم(گرم ومرطوب)برطرح
104 فصل هفتم: سازه وتاسیسات
105 7-1- سازه
105 7-1-1- سازه بتنی
105 7-1-2- سازه فضایی
106 7-2- تاسیسات حرارتی و برودتی
106 7-2-1- چیلرهای تراکمی
107 7-2-1- تصویر
107 7-2-2- چیلرهای جذبی
108 7-2-2- تصویر
109 7-2-3- اجزای تشکیل دهنده چیلرهای جذبی
110 7-3- فن کوئل
111 فصل هشتم: نمونه های مشابه
112 8-1- نمونه خارجی
112 8-1-1- مهدکودک توبین گن
112 8-1-1- تصویر
113 8-1-1- تصویر
115 8-2- نمونه خارجی
115 8-2-1- کانون پرورش فکری کودکان و نوجوان شماره 4
116 8-2-1- تصویر
118 فصل نهم: بررسی وتحلیل سایت
123 فصل دهم: سیر تکوینی پروژه
128 برنامه فیزیکی
130 منابع

 

 

تصاویر فایل:

دانلود رساله مرکز پرورش استعدادهای درخشانرساله معماری مرکز پرورش استعدادهای درخشان,پروپوزال معماری مرکز پرورش استعدادهای درخشان

 

خرید رساله:

در پایان خرید ، لینک دانلود فایل نمایش داده می شود و به ایمیل شما ارسال خواهد شد. راهنمای خرید و دانلود فایل
  • فرمت رساله: word
  • حجم فایل ها: 3 مگابایت

 

  • برای مشاهده لیست رساله و مطالعات های معماری اینجا را کلیک نمائید.
  • سفارش انجام رساله و طرح پذیرفته می شود.
  • شماره پشتیبانی و سفارشات معماری : 09037758555 – 10 صبح تا 4 عصر
  • ایمیل های پشتیبانی : parsacad.com@gmail.com – info@parsacad.com
  • رساله معماری با رساله معماری هم تبادل می شود و نیاز به خرید نیست.

نظر و دیدگاه خود را بفرستید



فول پکیج جامع آموزش اسکچاپ 2019




اولین و قوی ترین پکیج جامع آموزش اسکچاپ 2019 و ویری نکست + آرشیو متریال و مبلمان و صحنه های آماده رندر حرفه ای در فلش مموری (برای اسکچاپ 2016 تا 2019) / آموزش ها از صفر تا صد از مبتدی تا پیشرفته شامل تمامی مباحث از مدلسازی تا رندرگیری

قیمت: 1.500.000 تومان