صفحه اینستاگرام پارساکد

نمایش دسته بندی مطالب

لیست مطالب صفحه اصلی

رساله ساختمان بورس اوراق بهادار 134 صفحه – مطالعات معماری ساختمان بورس

مقدمه

بورس سهام در كشورهاي پيشرفته ,‌بازار متشكل سرمايه است و وظايف مهمي از تخصيص بهينه منابع و جلب پس اندازها براي امور توليدي و سود آ وری براي سرمايه هاي مردم را به خوبي انجام مي دهد . بديهي است تامين منابع مالي براي شركت ها , از مهمترين خصوصايت بورس در كشورهاي پيشرفته است.
بورس بازاری است همانند بازارهای دیگر که عده ای جنس هایشان را عرضه می کنند و دیگران آ نرا می خرند، اما در این بازار جنس مورد معامله ، سهام شرکتها یا اوراق قرضه است که دولتها یا شرکتها و موسسات معتبر آ نرا منتشر می کنند. در بورس برای جلو گیری از ضرر کمتر مقررات سختی اعمال می شود، تا هم شرکتها و هم مردم منتفع شوند.
رساله ساختمان بورس,مطالعات ساختمان بورس,پایان نامه ساختمان بورس,پروپوزال ساختمان بورس,طرح نهائی ساختمان بورس,برنامه فیزیکی ساختمان بورس,ظوابط طراحی ساختمان بورس,ظوابط معماری ساختمان بورس,نمونه موردی خارجی ساختمان بورس,دانلود رساله ساختمان بورس,دانلود مطالعات ساختمان بورس,دانلود پایان نامه ساختمان بورس,رساله معماری ساختمان بورس,مطالعات معماری ساختمان بورس,رساله کامل ساختمان بورس,مطالعات کامل ساختمان بورسبورس اوراق بهادار یکی از کانالهــای مهم سر مایه گذاری در دنیا به شمار مـــی رود و نبض بازار های جهان در بورس های مهم کالا و اوراق بهادار می تپـد، هم چنین بورس شیوه ای برای جمع آوری سرمایه های کوچک وبزرگ وهدایت آ ن به اقتصاد کشور و استفاده از آ نها در تولید و ارائۀ خدمات می باشد.و زمینۀ رشد و توسعۀ اقتصادی و صنعتی را فراهم نموده و با ایجاد مشا غــل جدید و بکار گیری جوانان کشور به مبارزه با بیکاری می پردازد ،و بسیاری ازآ سیبهای اجتماعی ناشی از بیکاری نظیر سرقت ، بزهکاری و غیره کاهش می یابد.
برای دانلود و توضیجات بیشتر به ادامه مطلب مراجعه نمایید…

بخشی از مطالب و پروپوزال:

وضعیت بورس در ایران
” در ايران , بورس محلي است براي انجام معاملات ثانويه روي سهام شركت ها ي پذيرفته شده ” از اين تعريف ساده اين طور بر مي آيد كه قبلا باید سرمايه گذاري مشخصي روي يك شركت يا كارخانه اي انجام شده باشد ( بازار اوليه ) و با تامين شرايط مشخصي , اين شركت در بورس پذيرفته شود تا بتوان آن را روي ميز بورس معامله كرد ( بازار ثانويه) .
اگر اين تعريف را براي بورس ايران پذيرفته باشيم , ديگر منطقي نخواهد بود كه بگوييم : بورس اوراق بهادار در فرايند توسعه اقتصاد كشور , در رهايي از وابستگي به در آمدهاي نفتي از اهميت زيادي برخوردار است . در واقع نقش بورس درگردآوري نقدينگي راكد يا غير مولد و هدايت پس انداز هاي سرگردان به سوي مصارف سرمايه گذاري , تشكيل سرمايه ثابت و تامين منابع مالي , سرمايه گذاري هاي مولد , جلب مشاركت هاي مردمي در راه عمران ملي ,‌ گسترش مالكيت مردمي , جلوگيري از فرار سرمايه, جذب سرمايه هاي خارجي , كاستن از فشار كسري بودجه و كمك به رشد اقتصادي انكارناپذير است .

در ایران سابقه انجام تحقیقات مشابه در این زمینه محدود به ارایه مقالات ,پروژه های تحقیقاتی دولتی و رساله های دانشجویی است که در حوزه علم و ادبیات اقتصادی به بررسی موضوع پرداخته,لکن خلا اطلاعاتی حاصل از عدم انجام تحقیقات در حوزه های مرتبط با موضوع همچنان احساس میگردد.

بخش اول
* طرح تحقیق *
1-بيان ضرورت ها
1-نتیجه پروژه در قالب یک طرح معماری سعی در تدوین و ارایه یک الگو و برنامه فیزیکی جامع برای طراحی ساختمان ها و تالارهای معاملات بازار بورس با در نظر گرفتن آداب معامله در بازار سرمایه و سیاستهای اعمال شده در ایران دارد.
2-عدم وجود ساختمانی مستقل برای تالار منطقه ای خراسان به منظور انجام فعالیت بورس در مشهد
2- بیان اهداف
2-1. اهداف كلي :
1- برنامه ريزي و طرح مجموعه بورس واوراق بهادار مشهد
2- طراحي معمارانه ساختمان اداري با حوزه نفوذ فرا منطقه اي
3- بالابردن كاركرد بناهايي از اين دست از سطح منطقه اي به سطح ملي و فراملي و هماهنگ نمودن آن با فعاليت هاي جاري در دنيا.
2-2. اهداف اختصاصي:
1- آشنايي و ارايه دور نمايي از وضعيت بازار سرمايه و بورس در استان خراسان و مشهد
2- بررسي و آشنايي با نوع معماري حاكم بر ساختمان هاي اداري و كاربري هاي مرتبط با موضوع شهري
3- آشنايي با جمعيت مخاطب و بررسي نيازها و امكانات بالفعل و بالقوه آن
4- بررسی نیازها و پیش بینی امکانات جهت گسترش بورس و فراگیری بازار سرمایه در مشهد
5- ارایه برنامه فیزیکی منطبق بر شرایط و ضوابط حاکم بر بورس و جمعیت مخاطب آن
6- ارایه برنامه فیزیکی جامع منطبق بر شرایط و ضوابط حاکم بر بورس و جمعیت مخاطب آن
3-روش تحقيق
روش تحقیق از نوع کتابخانه ای (تحلیل اسنادی) و به شرح زیر میباشد
1- ابتدا آشنایی با مفاهیم پایه مربوط به موضوع و همچنین بازار و نقش آن در اقتصاد
2- سپس بررسی امکان تلفیق کاربریهای مشابه با پروژه(موسسات مالی) بعنوان یک مجموعه با ماهیت بورس
3- ذکر مبانی نظری معمارانه و انجام مطالعات مربوطه و تلفیق آن با مبانی نظری عام
4- موقعیت سنجی اراضی و انتخاب سایت
5- ارایه برنامه فیزیکی جامع با توجه به خواستها ,پتانسیل ها و مبانی نظری
6-در آخر حصول به هدف نهایی این تحقیق و طراحی مجتمع بورس اوراق بهادار مشهد
4- سابقه علمي و فهرست منابع و مآخذي كه از آنها استفاده مي شود
4-1. در بخش تدوین رساله :
1- استفاده از یک سری کتب علمی و مطالعات در حوزه عنم اقتصاد مانند :پروژه های تحقیقاتی دولتی که توسط دستگاه های اجرایی کشور از جمله وزارت امور اقتصادی-دارایی-وزارت بازرگانی-سازمان مدیریت و برنامه ریزی و زیر مجموعه های آنان تهیه میگردد.
2- مقالات ارایه شذه توسط اقتصاد دانان,اعضای هیأت علمی دانشگاه ها و دانشجویان در کنفرانس‌ها, همایش ها, نشریات و سایت های اینترنتی
4-2. در بخش طراحی:
1- بررسی رساله های دانشجویی در مقاطع مختلف تحصیلی
2- مطالعه و بررسی پروژه های طراحی شده با کاربری های همخوان و مشابه در ایران
3- بررسی ساختمان ها و مجموعه های بورس در دیگر کشورها به عنوان منابع مناسبی برای بهره گیری در روند پروژه
4- استفاده از مقالات عنمی اینترنت

 

بخش دوم
* شناخت *  
فصل اول : مطالعات پایه
1- مروری بر ادبیات اقتصادی موضوع…………………………………………………………………….

1-1 اقتصاد
قبل از قرن هفدهم، علم و فلسله با يكديگر در قلمرو معارف بشري مورد تحقيق واقع مي شدند و مرز مشخصي ميان آن دو وجود نداشت، تا آن كه در دوران رنسانس، فرهنگ اومانيسم زمينه هاي شناخت مسائل اجتماعي را از طريق عقل و تجربه به وجود آورد، اين روند در خلال قرن 17 آنچنان شتاب يافت كه باعث شد در ابتداي قرم 18 زمزمه ي استقلال و جدائي علوم اجتماعي از فلسفه آغاز شود و پديده استقلال و انفكاك علوم اجتماعي از فلسفه نيز به طور طبيعي اين انديشه را نمودار ساخت كه پديده اجتماعي ويژگي هاي منظمي دارند و قانون حاكم بر رفتار اجتماعي همانند قانون مندي حاكم بر جهان ماده و طبيعت است.
در مورد اقتصاد هم، انديشمندان اقتصادي معتقد بودند كه فعاليتهاي انسان در توليد، توزيع و مصرف تابع قوانين طبيعي است كه بايد آن ها را شناخت تا آن كه بتوان روابط علمي بين پديده هاي اقتصادي را تبيين كرد. از آنجا كه اين ثوانين طبيعي است، پس مناسب ترين قوانيني هستند كه مي توانند تعادل به وجود آورند به شرط اينكه در وضعيت طبيعي و آزاد بكار رود و دولت يا اخلاق يا دين، در عملكرد آنها دخالتي نكنند.
بنابراين پديده هاي عيني اقتصادي و رفتارهاي انسان عاقل اقتصادي در صحنه اقتصاد، همانند ديگر رخدادهاي فيزيكي، تابع رابطه علمي مشخص است و با روش تجربه قابل ملاحظه و بررسي است.
واقعيت اين است كه پيدايش رفتارهاي اقتصادي، تصادفي و اتفاقي نيست، بلكه نظام علي و معلولي بر آن ها حاكم است، به گونه اي كه مي توان در سايه رابطه عليت اين رفتارها را تفسير كرد.
ولي نبايد از نظر دور داشت كه يكي از اجزاء علت نامه و اين رفتارها و رخدادهاي عيني اداره و اختيار انسان است. رابطه اقتصادي در جامعه و بايدهايي كه جهت و هدف نظام اقتصادي را تبيين مي كنند، بايدهاي مباني ناميده مي شود
1-1-1 تعريف اقتصاد
يكي از مباني اقتصاد در لغت ميانه روي و پرهيز از افراط و تفريط در هر كاري است. در آيه (واقثه في مشيك) نيز به همين معني است. از آن نظر كه اعتدال در هزينه زندگي يكي از مصاديق ميانه روي بوده، كلمه (اقتصاد) درباره آن بسيار استعمال مي شده است تا آنجا كه در به كارگيري عرفي از اقتصاد غالباً همين معني مقصود بوده است، اقتصاد از معاني عرفي خود (ميانه روي در معاني و تناسب دخل و خرج) تعميم داده شده و معادل economy قرار گرفته است.
ارسطو: علم اقتصاد يعني مديريت خانه
آدام اسميت: اقتصاد، علم بررسي ماهيت و علل ثروت ملل است.
استوارت ميل: اقتصاد، عبارتست از بررسي ماهيت ثروت از طريق قوانين توليد و توزيع.
ريكاردو: اقتصاد علم است.
آلفرد مارشال: اقتصاد عبارت است از مطالعه بشر در زندگي شغلي و حرفه اي، در تعريف ديگر علم اقتصاد بررسي كردارهاي انسان در جريان عادي زندگي اقتصادي يعني كسب در آمد و تمتع از آن براي تربيت دادن زندگي است.
1-1-2 اقتصاد چيست؟
انسان با توجه به تمايلي كه به ارضاي نيازهاي خود دارد، سعي مي كند كه با صرف حداقل تلاش يا هزينه، حداكثر نتيجه را بدست مي آورد. اين راه و روش، اصل اقتصاد ناميده شده، فرد تحت تاثير هر مشرب خاص كه باشد، لازم است بر مبناي اين اصل رفتار كند. بنابراين (اقتصاد) علمي است كه رفتار و رابطه انسان با اشياي عادي مورد نياز او كه به رايگان در طبيعت نمي يابد، مطالعه مي كند.
مطالعه اقتصاد بايد درك، بيان و تا حدي پيش بيني رفتار اقتصادي انسان را امكان پذير سازد، اين بايد به بهبود رفاه مادي و اجتماعي بشر كمك كند، بنابراين مي توان ادعا كرد كه اقتصاد قبل از هرچيز به تجزيه و تحليل و توطيع شرايط و روابطي كه در قلمرو رفاه مادي قرار دارد، مي پردازد.
و اقتصاد برخلاف علوم طبيعي، علم محض نيست، بلكه مجموعه اصول و قواعدي است كه تحت تاثير اداره بشر قرار مي گيرد.
1-1-3 موضوع علم اقتصاد
موضوع اقتصاد عبارت است از: ثروت (كالاها، خدمات و منابع) از حيث چگونگي توليد، توزيع و مصرف آن مقصود از ثروت جنبه ماليت و ارزش كالاها و خدمات است، نه جنبه عينيت اموال. بنابراين ثروت از نظر ارزشمند بودن و ماليت موضوع اقتصاد است.
1-1-4. تفاوت ميان رشد اقتصادي و توسعه اقتصادي چيست؟
يكي از نتايج مهم درتلاش براي تعريف توسعه اين است كه فرآيند توسعه مترادف با رشد اقتصادي نيست. ممكن است در كشوري توليد ناخالص ملي سرانه افزايش پيدا كرده باشد با اين وجود نابرابري درآمدها بيشتر شده باشد، فقرا فقيرتر شده باشند وساير اهداف توسعه بدتر شده باشند. چنين حالتي مي تواند به عنوان رشد اقتصادي با توسعه منفي ناميده شود كه درآن با وجود اين كه درآمد سرانه افزايش يافته است وضع اقتصادي توده مردم بدتر شده باشد وهيچ پيشرفتي درتغيير عادات و رفتار افراد ونهادها متناسب با آرمانهاي مدرن گرائي به وجود نيامده باشد اما دركوتاه مدت(نه دربلند مدت) رشد اقتصادي منفي داشته باشد.مثلا” درجامعه اي كه درحال تجديد ساختار درنهادهاي اجتماعي ونهادهاي سياسي وروابط توليد ( مثلا” اجراي اصلاحات ارضي) باشد كه شرايط را براي توسعه جامعه درآينده فراهم مي سازد اما دركوتاه مدت به علت ازبين رفتن نظام قبلي توليد وتوزيع، هزينه آن توسعه كاهش محصول ناخالص ملي باشد.
((استريتن)) چنين بحث كرده است : مي توان بدون توسعه اقتصادي، رشد اقتصادي داشت همچنين مي توان توسعه بدون رشد اقتصادي داشت.
اما همه با استريتن ازاين نظر موافق نيستند. به طور مثال، سنتيس به طور هوشمندانه اي چنين استدلال مي كند : هرتفاوتي ميان تئوريهاي رشد وتوسعه دربهترين حالت خودفقط براي مقاصد عملي مي تواند قابل قبول باشد… با اين وجود تفاوت علمي بين رشد وتوسعه وجود دارد زيرا توسعه هميشه ودرهمه جا دربرگيرنده يك ارتباط متقابل وديالكتيك ميان تغييرات كمي وكيفي، انقلاب وتكامل است. وحتي اگر يك رشد صرفا” كمي ومقداري درجاي خاصي درزمان معيني درچارچوب ساختار يا سيستم موجود انجام شود نه فقط نتيجه تغييرات كيفي قبلي است بلكه بدون ترديد راه جديدي را براي توسعه باز مي كند.
شناخت اين مسئله كه رشد اقتصادي به خودي خود وبه تنهائي وبه طور خودكار بدون بهبود در شرايط كيفي زندگي افراد جامعه منجر به تحقق اهداف معين و وسيعتر توسعه نمي شود قدم مهمي درتكامل علم توسعه اقتصادي دردوره پس از جنگ جهاني دوم بوده است. با اين وجود تعاريف مجرد وآرمان گرايانه از توسعه كه درادبيات توسعه اقتصادي عموميت پيدا كرده است مشكلات نظري را به وجود آورده است كه ضرورت دارد مفهوم توسعه را مجددا” بررسي كرد. چهار نكته زيررا مي توان با توجه به اين تعاريف ذكر كرد:
اولا” مفهوم توسعه كه رايج شده است به يك دنياي آرماني اشاره دارد كه هم غيرتاريخي وهم غير سياسي است. غير تاريخي است چون اين ساختار ايده آل هرگز وجود نداشته است وغيرسياسي است چون مفهوم توسعه به صورت تجريدي بدون اشاره وبي توجه به ساختار سياسي، اجتماعي، نهادي خاصي تبيين مي شود.
هدفهاي توسعه كه ازطرف انديشمنداني چون سيرز، استريتن، ميردال وسايرين بيان مي شوند داراي اهميت زياد ويژه اي هستند اما اين سئوال مطرح مي شود كه چارچوب اجتماعي، سياسي خاصي كه موجب رسيدن به اين اهداف مي شود چه بايد باشد؟به عبارتي توسعه درخلاء سياسي رخ نمي دهد بلكه لازمه توسعه يك سازماندهي اجتماعي وسياسي خاصي است كه بتواند از نتايج نامطلوب رشد اقتصادي اجتناب كرده و جامعه را به سوي اهداف توسعه سوق دهد.
ثانيا”، مفهوم آرماني توسعه موجب بدبيني درباره اقتصاد توسعه شده است. توسعه دربسياري از كشورهاي كمتر توسعه يافته بسيار متفاوت ازآن چيزي بوده كه اقتصاددانان توسعه به ان اميد داشته اند. عده اي اين وضعيت را به عنوان بحراني درعلم اقتصاد توسعه مطرح ساخته اند.
ثالثا”، يك گرايش مشخصي دراقتصاد توسعه هم در اقتصاد نئوكلاسيك وهم در انديشه ساختارگرايان ومكتب وابستگي وجودداشته كه معمولا” توضيح (تاريخي – تحليلي ) علل توسعه را با سياستهاي توسعه مخلوط كرده اند. ما از اقتصاد دانان توسعه بيشتر شنيده ايم ((چه بايد باشد)) اما درباره چگونگي وسياستهائي كه بايد اتخاذ شوند كمترشنيده وخوانده ايم. لذا بايد اردرهم آميختن آرزو وتمايل براي جهان بهتر با درك كاملتر از واقعيت اجتناب كرد.
رابعا”، اقتصاد توسعه غالبا” به نظر مي رسد كه براين فرض استوار مي باشند كه مشكلات ساختاري دراقتصاد جهان توسعه يافته (سرمايه داري) تا حدودي حل شده است ومشكل اين قبيل كشورها فقط كسب رشد مستمر وخودكار درجامعه شان مي باشد. به عبارت ساده تر كشورهاي توسعه يافته امروزي برمسائل ومشكلات توسعه غلبه پيدا كرده اند. البته اين موضوع روشن نيست درست باشد. زيرا هنوز بيكاري، نابرابري، محروميت وانواع مختلفي از عدم تعادل ساختاري ( درارتباط با ترازپرداختها، صنعتي شدن وشهرنشيني ونظاير آن ) به وضوح دربسياري از كشورهاي توسعه يافته سرمايه داري وجود دارد. اين مشكلات عمده، ريشه در ساختار اقتصادي اجتماعي آن كشورها دارد كه با توسعه، حل نشده اند وآنها نتيجه الگوهاي خاصي ازتوسعه هم در درون اقتصاد آن كشورها وهم در وسعت بيشتر دراقتصاد جهاني مي باشد.
از نكات فوق دربيان مفهوم توسعه چه نتايجي مي توان گرفت؟ مهمترين وعمده ترين نكته اي كه مي توان بر آن تاكيد داشت اين است كه توسعه جرياني همواره خطي (داراي يك جهت) وساده نيست بلكه به جاي آن توسعه جرياني است نا متعادل، غير مستمر، غير سازگار. توسعه جرياني ديالكتيكي است كه درآن هر تغييري دراقتصاد به همراه خود مشكلات وتعديلهاي جديدي را به وجود مي آورد. توسعه فرآيندي غامض ومتضاد است. فرآيندي است توام با بحرانها ودردها ومشكلات به مانند زايش وتولد يك نوزاد كه درعين حال براي آينده، اميدهائي را محقق مي سازد. توسعه چيزي نيست كه حكومتها ازبالا بخواهند بلكه چيزي است كه دردرون جامعه بايد بجوشد ونمو كند. تا آنجا كه ممكن است هدفهاي توسعه را بايد تعريف ومعين ساخت ومعلوم كرد كه آن هدفها در چارچوب كدامين ساختار اجتماعي، اقتصادي، سياسي واجتماعي قابل تحقق ودسترسي مي باشند.
1-2. توسعه
توسعه در لغت به معناي رشد تدريجي در جهت پيشرفته‌ترشدن, قدرتمندترشدن و حتي بزرگ‌ترشدن است (فرهنگ لغات آکسفورد, 2001).
بروکفليد در تعريف توسعه مي‌گويد: توسعه را بايد برحسب پيشرفت به سوي اهداف رفاهي نظير کاهش فقر, بيکاري و نابرابري تعريف کنيم.
1-2-1. توسعه چیست؟
به طور کلي توسعه جرياني است که در خود تجديد سازمان و سمت‌گيري متفاوت کل نظام اقتصادي-اجتماعي را به همراه دارد. توسعه علاوه بر اينکه بهبود ميزان توليد و درآمد را دربردارد, شامل دگرگوني‌هاي اساسي در ساخت‌هاي نهادي, اجتماعي-اداري و همچنين ايستارها و ديدگاه‌هاي عمومي مردم است. توسعه در بسياري از موارد, حتي عادات و رسوم و عقايد مردم را نيز دربرمي‌گيرد.
آقاي مصطفي ازکيا در نتيجه‌گيري خود از بحث توسعه, توسعه را به معناي کاهش فقر, بيکاري, نابرابري, صنعتي‌شدن بيشتر, ارتباطات بهتر, ايجاد نظام اجتماعي مبتني بر عدالت و افزايش مشارکت مردم در امور سياسي جاري تعريف مي‌کند.
زنده‌ياد دکتر حسين عظيمي از مجموع نظرات علماي توسعه ”توسعه“ را به معناي بازسازي جامعه بر اساس انديشه‌ها و بصيرت‌هاي تازه تعبير مي‌نمايد. اين انديشه‌ها و بصيرت‌هاي تازه در دوران مدرن, شامل سه انديشه ”علم‌باوري“, ”انسان‌باوري“ و ”آينده‌باوري“ است.
به همين منظور بايد براي نيل به توسعه, سه اقدام اساسي درک و هضم انديشه‌هاي جديد, تشريح و تفضيل اين انديشه‌ها, و ايجاد نهادهاي جديد براي تحقق عملي اين انديشه‌ها صورت پذيرد.

 

و…

 

 

فهرست مطالب:

بخش اول : طرح تحقیق
عنوان طرح : طراحی مجتمع بورس مشهد 2
1-بيان ضرورت ها 2
2- بیان اهداف 2
2-1. اهداف كلي : 2
2-2. اهداف اختصاصي: 2
3-روش تحقيق 2
4- سابقه علمي و فهرست منابع و مآخذي كه از آنها استفاده مي شود 3
4-1. در بخش تدوین رساله : 3
4-2. در بخش طراحی: 3

بخش دوم: شناخت

فصل اول: مطالعات پایه 5
1- مروری بر ادبیات اقتصادی موضوع……………………………………………………………………. 6
1-1 اقتصاد 6
1-1-1 تعريف اقتصاد 6
1-1-2 اقتصاد چيست؟ 7
1-1-3 موضوع علم اقتصاد 7
1-1-4. تفاوت ميان رشد اقتصادي و توسعه اقتصادي چيست؟ 7
1-2. توسعه 9
1-2-1. توسعه چیست؟ 9
1-2-2. ابعاد مختلف توسعه ملي 10
1-2-3.کشورهاي درحال‌توسعه 10
شاخص‌هاي توسعه اقتصادي 11
1-3 جهاني شدن 12
1-3-1 پي ريزي اقتصاد جهاني فراگير و گسترده 12
1-3-2 گات و سازمان تجارت جهاني 13
1-4 خصوصي سازي 13
1-4-1 مفهوم خصوصي سازي 13
1-4-2 اهداف خصوصي سازي 14
1-4-3 روش هاي خصوصي سازي 14
1-5 سرمايه گذاري 14
1-5-1 بر اساس موضوع سرمايه گذاري 15
1-5-2 بر اساس زمان يا مدت سرمايه گذاري 15
1-5-3 بر حسب خط يا ريسك سرمايه گذاري 15
1-6. بازار مالی 15
1-6-1. كاركردهاي بازار مالي 16
1-6-2. طبقه بندي بازارها مالي 17
1-6-2-2. طبقه بندي بر اساس مرحله عرضه اوراق بهادار : 18
1-6-2-3. طبقه بندي بر اساس سررسيد تعهدات مالي : 18
1-7- بازار پول 19
1-7-1. ابزارهاي بازار پول 19
1-7-2. نهادهاي بازار پول 22
1-8- بازار سرمایه 23
1-8-1. ابزارهاي بازار سرمايه 23
.1-8-2- مهمترين ابزارهاي مشتق بازار سرمايه 24
1-8-2-1- قرار دادهاي اختيار معامله 24
1-8-2-1-1. طبقه بندی قراردادهاي اختيار معامله 24
1-8-2-2-.قراردادهاي آتي 24
1-8-3. نهادهاي بازار سرمايه 25
1-9. بازار بورس 25
1-9-1. تاریخچه بورس در جهان 25
سابقه بورس در ايران : 26
2. بورس اوراق بهادار در ایران…………………………………………………………………………….. 28
2-1. بررسي نظام مالي در ايران 28
2-2. بازار سرمايه در ايران 32
2-2-1 . روند تشكيل سرمايه در كشور 32
2-2-1-1.وضعيت تشكيل سرمايه در بخش هاي مختلف 32
2-2-1-2.نظام هاي پول و سرمايه در فرآيند تجهيز منابع مالي در ايران 33
2-2-1-3. بازار متشكل سرمايه در ايران 33
3. آشنایی با ارکان بازار اوراق بهادار 34
1-3 . اركان تشكيل بازار اوراق بهادار در قانون جدید : 35
4. بازار بورس اوراق بهادار تهران 37
4-1 تاسيس و شكل گيري بورس اوراق بهادار تهران 37
4-2. سابقه فعالیت بورس اوراق بهادار تهران 40
4-2-1. دوره نخست (1375-1346) 40
4-2-2. دوره دوم (1367-1358) 40
4-2-3. دوره سوم (1383-1368) 41
4-2-4دوره چهارم ( از سال 1384 تاكنون ) 41
4-3. سازمان و نحوه اداره امور بورس تهران (اركان بورس) 42
4-3-1. شوراي بورس 43
4-3-2. هيات پذيرش اوراق بهادار 43
4-3-3. سازمان كارگزاران بورس 44
4-3-4. هيات داوري بورس 44
4-4. نحوه پذيرش اوراق بهادار در بورس تهران 45
4-5. مقررات حاكم بر نحوه انجام معاملات بورس تهران 46
4-5-1. ترتيب اجراي دستورات مشتريان 47
4-6. آداب معامله در بورس اوراق بهادار 48
4-7. شيوه اطلاع رساني در بورس تهران 51
4-8. ارزش كنوني بازار بورس اوراق بهادار در ايران 51
4-9. جايگاه بورس تهران در جهان 53

فصل دوم: مطالعات تكميلي 57
1-ماهیت بازار بورس اورق بهادار مشهد 57
2-بررسي فعاليتهاي مرتبط با بازار بورس در محدوده ي ارگ 57

فصل سوم: مطالعات تطبیقی………………………………………………………………………………………. 60
1-بورس اوراق بهادار تهران 60
1-1 مشكلات كمبود عرضه و پيشنهادات مربوط به رفع آن 60
1-2. كمبود تقاضا 61
1-3. كاستي هاي رويه معاملات 62
1-4. نارسايي هاي مقرراتي و اقدامات مربوط به حفاظت سرمايه گذار 62
2-معرقی بورس های مهم جهان 63
2-1. بورس اوراق بهادار ژاپن 63
2-1-1. اوضاع اقتصادی 63
2-1-2. تاریخچه بورس توکیو 64
2-2-3 ساختار سازمانی بورس توکیو. 65
2-1-4. منشور رفتار شرکتی 66
2-2. بانك هنكونگ و شانگهاي: بانكي براي اقتصادي جهاني 67
2-3. آشنائی با ارکان و ساختار بورس مالزی 75
2-3-1. تاریخچه مختصر 75
2-3-1-1. تسویه پایاپای و سپرده‌گذاری 76
2-3-1-2. اقدامات در دست اجراء 76
2-3-2. بورس اوراق بهاءدار مالزی 77
2-3-2-1.ساختار 77
2-3-2-2. اندازه بازار 78
2-3-2-3. اوراق قرضه قابل دادوستد 79
2-3-2-4. سیستم دادوستد 79
2-3-2-5. وقفه در معاملات 79
2-3-2-5-1. سطح ۱ 79
2-3-2-5-2. سطح ۲ 79
2-3-2-6. قوانین و امور مالیاتی برای سرمایه‌گذاران خارجی 80
2-3-2-7.جزئیات حمایت از سهامدار 80
2-4. بازار بورس نيويورك 81
2-5 بورس لندن 82
2-6. بورس توكيو 82

بخش سوم: طراحی

فصل اول : تعیین اجزا و عناصر و تدقیق برنامه فیزیکی 85
1.اجزاء و عناصر مجموعه بورس اوراق بهادار 86
1-1. حوزه فضاهاي عملياتي 86
1-1-1.تالار معاملات 86
1-1-1-1. محل استقرار كارگزاران تالار 86
1-1-1-2. كانتر ناظرات بازار 87
1-1-1-3. صندوقهاي مكاتبات كارگزاران 87
1-1-1-4. تابلو قيمتها 87
1-1-2. تالار سهامداران 88
1-1-2-1. جايگاه نشستن سهامداران 88
1-1-2-2. مانيتورهاي اطلاع رساني 88
1-1-2-3. سيستمهاي كامپيوتري اطلاع رساني 88
1-1-2-4. بردهاي اطلاع رساني 88
1-1-3. واحد اطلاع رساني 89
1-1-3-1. كانتر مشاورين و اطلاعات بازار 89
1-1-3-2. كانتر فروش اسناد منتشر شده 89
1-1-4. تالار خريد و فروش الكترونيكي 89
1-1-5. تريا/ سرو چاي و قوه 89
1-2. حوزه فضاهاي جنبي مجموعه 90
1-2-1. مركز تحقيقات و مطالعات اقتصادي 90
1-2-2. مركز همايشها و سخنراني 90
1-2-3. سالنهاي چند منظوره 90
1-3. حوزه فضاهاي مكمل مجموعه 90
1-3-1. دفاتر موسسات كارگزاري 91
1-3-2. شعبات بانكها 91
1-4. حوزه فضاهاي اداري 92
1-4-1. بخش سرپرستي تالار شامل فضاهاي 92
1-4-2. بخش نظارت بر بازار شامل فضاهاي 92
1-4-3. بخش معاونتهاي تالار شامل فضاهاي 92
1-5. حوزه فضاهاي خدماتي 93
1-6. فضاهاي تامين كننده نيازهاي فيزيكي ساختمان 93

فصل دوم : مطالعات زمینه.مبانی طراحی.روابط فضایی.سازمان دهی فضایی 106
1- مطالعات زمينه 107
1-1. نگاهي تاريخي به ويژگيهاي اقتصادي محدوده ارگ 107
1-2 موقعيت 108
1-3 دسترسيها 108
1-4. کاربریهای مجاور زمین 110
1-5 ديد و منظر 110
1-6- آلودگي صوتي 111
1-7- مطالعات اقليمي 112
1-7-1 موقعيت جغرافيايي مشهد : 112
1-7-2 بررسي اقليم مشهد 113
1-7-3 تاثيرات اقليمي موثر در طراحي 113
2- مباني طرح معماري پروژه 114
3-روابط عملکردی مجموعه بازار بورس اوراق بهادار مشهد 116
4- سازماندهي فضايي 116
4-1- عوامل موثر در سازماندهي فضايي 116
4-1-1- مقياس 116
4-1-2- عرصه بندي فضا با اعتبار استفاده كننده 117
4-1-3 ميزان مراجعه 117
4-1-4- نياز به دسترسي سواره 117
4-1-5 زمان استفاده 117

فصل سوم : طرح 119
1- ایده طراحی 120
2- لکه گذاری توده و فضا 122
3- طرح نهایی 123

منابع و ماخذ 132

 

 

تصاویر فایل:

پروپوزال ساختمان بورس,طرح نهائی ساختمان بورس,برنامه فیزیکی ساختمان بورس,ظوابط طراحی ساختمان بورس,ظوابط معماری ساختمان بورس,نمونه موردی خارجی ساختمان بورس,دانلود رساله ساختمان بورس,دانلود مطالعات ساختمان بورس,دانلود پایان نامه ساختمان بورس,رساله معماری ساختمان بورس,مطالعات معماری ساختمان بورس,رساله کامل ساختمان بورس,مطالعات کامل ساختمان بورسظوابط طراحی ساختمان بورس,ظوابط معماری ساختمان بورس,نمونه موردی خارجی ساختمان بورس,دانلود رساله ساختمان بورس,دانلود مطالعات ساختمان بورس,دانلود پایان نامه ساختمان بورس,رساله معماری ساختمان بورس,مطالعات معماری ساختمان بورس,رساله کامل ساختمان بورس,مطالعات کامل ساختمان بورس12-19-2015 8-14-41 PM

 

خرید رساله:

در پایان خرید ، لینک دانلود فایل نمایش داده می شود و به ایمیل شما ارسال خواهد شد. راهنمای خرید و دانلود فایل
  •  فرمت رساله: word
  • حجم فایل ها: 13 مگابایت

 

  • برای مشاهده لیست رساله و مطالعات های معماری اینجا را کلیک نمائید.
  • سفارش انجام رساله و طرح پذیرفته می شود.
  • شماره پشتیبانی و سفارشات معماری : 09037758555 – ۱۰ صبح تا ۴ عصر
  • ایمیل های پشتیبانی : parsacad.com@gmail.com – info@parsacad.com
  • رساله معماری با رساله معماری هم تبادل می شود و نیاز به خرید نیست.

نظر و دیدگاه خود را بفرستید



فول پکیج جامع آموزش اسکچاپ 2019




اولین و قوی ترین پکیج جامع آموزش اسکچاپ 2019 و ویری نکست + آرشیو متریال و مبلمان و صحنه های آماده رندر حرفه ای در فلش مموری (برای اسکچاپ 2016 تا 2019) / آموزش ها از صفر تا صد از مبتدی تا پیشرفته شامل تمامی مباحث از مدلسازی تا رندرگیری

قیمت: 1.500.000 تومان