صفحه اینستاگرام پارساکد

نمایش دسته بندی مطالب

لیست مطالب صفحه اصلی

مطالعات طراحی موزه ملی بابل ( عراق ) 250 صفحه – رساله معماری موزه ملی بابل

چکیده :
امروزه بر هیچکس پوشیده نیست که یکی از عوامل مهمی که موجب رشد و پیشرفت جامعه بشری از نقطه نظر فرهنگی و اجتماعی می گردد همانا موزه ها و مراکز فرهنگی هستند . در جوامع پیشرفته موزه ها وظیفه یافته اند اشیایی را که از لحاظ فرهنگی ارزشمندند نگهداری کرده و تا سر حد امکان از ویرانی و زوال مصون بدارند .
موزه از خلال ارزشهایی که حاوی آنهاست منظری عینی از جهان سه بعدی را در ذهن بازدید کنندگان خود متبادر می سازد و به آنان امکان می دهد که روح نافذ خویش را در مورد میراث خود و سایر اقوام و ملل، بکار بسته و از این راه سلیقه شان را شکل بخشیده به کنجکاوی خویش میدان عمل میدهند .
نخستین وظیفه هر موزه ای مشخص ساختن جامعه مخاطب خویش و دریافت نیازهای آن ، اعم از کلی و جزئی است و با استناد به طبقات اجتماعی اقلیتها و سطح فکری آحاد آن جامعه ، برنامه هر موزه ای با ملاحظه گسترده و دیدگاه مجموعه هایش روشن میگردد . بطور کلی یک موزه باید بتواند مورد استفاده کلیه طبقات مردم با هر نوع زمینه فکر ی و فرهنگی قرار گیرد .

مطالعات موزه ملی,رساله موزه ملی,پایان نامه موزه ملی,برنامه فیزیکی موزه ملی,طرح نهائی موزه ملی,مطالعات تطبیقی موزه ملی,مطالعات معماری موزه ملی بابل عراق,رساله معماری موزه ملی بابل عراق,پایان نامه معماری موزه ملی بابل عراق,اقلیم بابل عراق,نمونه موردی موزه ملی,نمونه موردی خارجی موزه ملی,نمونه داخلی موزه ملی,نمونه خارجی موزه ملی,ظوابط طراحی موزه ملی,ظوابط موزه ملی,طراحی موزه ملی,نقشه معماری موزه ملی,دانلود رساله موزه ملی,دانلود مطالعات موزه ملی,ریزفضاهای موزه ملی,موزه ملی بابل,استانداردهای طراحی موزه ملی,مطالعات کالبدی موزه ملی بابل,طراحی موزه,شناخت موزه ملی,پلان معماری موزه ملی

این رساله از ده فصل تشکیل شده است .
• فصل اول مقدمه ای است بر ضرورت و هدف از ایجاد طرح و روند مطالعات .
• پژوهش در معماری در موفقیت و ادامه حیات حرفه معماری اهمیت ویژه ای دارد. تحقیق معماری در طول تاریخ این رشته وجود داشته است که در فصل دوم به این مهم پرداخته شده است .
• فصل سوم خلاصه ای از اینکه تمدن در کجا آغاز شده است؟ این نیز سؤالی است که به نوبة خود بدون جواب خواهد ماند . و لیکن در این فصل بیشتر در مورد شناخت تمدن بین النهرین و بالاخص خود دوره تاریخی مختص به بابل میباشد .
• فصل چهارم و پنجم به مفاهیم مرتبط با موضوع پرداخته و پس از تعریف و شناخت هنر ، به نقش و جایگاه موزه در جامعه اشاره شده است .
• فصل ششم نمونه ها و مصادیق داخلی و خارجی مورد مطالعه قرار گرفته شده است.

برای توضیحات بیشتر و مشاهده فهرست مطالب و خرید رساله به ادامه مطلب مراجعه نمائید…


• در فصل هفتم به بررسی اصول و ضوابط طراحی فضاهای مورد نیاز پرداخته و با استخراج استانداردهای بین المللی از منابع معتبر ظوابط حاکم بر طراحی هر کدام از فضاها را بدست آورده ایم .
• در فصل هشتم به شناخت شهر بابل از جنبه های گوناگون همچون بررسی فرهنگی ، ویژه گی های محیطی ، ارتباطات و دسترسی های منطقه پرداخته می شود . در اینجا میتوان به شناخت جامعی از خصوصیات شهر دست یافت تا بر مبنای آن با بینش عمیق تری به طراحی معماری پرداخت .
• از مهمترین اصول طراحی معماری شناخت کامل خصوصیات سایت مورد طراحی می باشد که در فصل نهم به آن می پردازیم .
• در فصل دهم مختصری در مورد روند طراحی بحث نموده ام ، و در آخر نقشه ها و مدارک طرح تهیه و تنظیم گردیده است .
فصل اول
جزئیات طرح پایان نامه

1-1- طرح مسئله :
نگاهی به عراق واقعی که از صحنه های نومید کننده ی که هر روزه می بینیم ، فراتر می روم. در تحقیق مورد بحث مهمترین دوره تاریخی بابل یعنی از زمان حکمرانی حمورابی 2100 سال قبل ازمیلاد تا پادشاهی بخت النصر (562-605 ق.م) تا فتح بابل بدست کورش کبیر (539 ق.م) و دوران معاصر کنونی پرداخته ؛ لذا با تماشای آثار در می یابیم مردم بابل با ستاره شناسی و ریاضیات آشنا بودند. اکنون با کمک باستان شناسان عراقی و یونسکو در حال ارزیابی خسارات وارده و تضمین این موضوع که خرابه های بابل برای نسل آینده حفظ شود .
علاوه بر خسارت های جانی و مالی که بعد از حمله آمریکا به عراق برای ملت عراق به ارمغان آورده است، تخریب و نابودی آثار باستانی این کشور نیز مساله مهمی است که نظر اینجانب را به خود جلب کرده است. بخشی از آثار باستانی شهر بابل موجود می باشد که با حمله نظامی آمریکا و ایجاد تاسیسات نظامی در کنار آن در خطر نابودی قرار دارد.
همچنین با ایجاد این موزه این احتمال پیش می رود که کشورهای فرانسه و بریطانیا مساعدت نموده و آثار گرانبهای دوره های مختلف تاریخی این تمدن کهن را به آغوش زادگاه هشان برگردانند و به نیروهای عراقی کمک کرده تا به نحو احسنت از آین آثار مراقبت کرده و با حرکت دوباره توریست ها از سرتاسر جهان به بین النهرین امنیت، اقتصاد، تبادل فرهنگی و غیره را برگردانند.
این موزه به عنوان خانه ای ماندگار و به اصطلاح پویای فرهنگ، تاریخ، علم و هنر دیروز و امروز شهر تاریخی بابل است . از جمله اهداف این موزه توجه دادن اذهان عمومی به مساله عراق است.
شهر بابل در ادبیات، هنر و تاریخی که دنیای امروزه را تشکیل می دهد، جاودان مانده است، لذا هدف طراحی موزه این است که واقعیت و حقایقی را که فرای اسطوره بابل وجود داشته آشکار کند .

1-2- فرضیات :
موزه مکانی است جهت تدوین مطالعه و حفظ و نگهداری آثار با ارزش طبیعت و بشر که همگان با دیدن آنها آگاهی پیدا کنند، آموزش ببینند و یا لذت ببرند .
موزه ها می توانند به بهترین شکل پاسخگوی پرسشهایی باشند که جامعه در موردشان مطرح می سازد وظیفه موزه تنها در حفظ میراث فرهنگی گذشته نیست بلکه باید به درک و فهم بهتر از گذشته ما را یاری داده و با تلفیق زندگی و تاریخ در کنار هم آنرا برای فردائی بهتر ملموس نماید. بنابراین اگر موزه ها طوری طراحی شوند که همه موارد بالا در آن رعایت شده باشد و پاسخگوی تمامی نیازهای ذکر شده باشد سطح فرهنگی جامعه ارتقا می یابد و به بسیاری از نیازها ی امروز جامعه پاسخ داده شده و خیلی از خلاء های فرهنگی اجتماعی را پر می کند.
1-3- مبانی نظری :
جالب توجه است که پس از ورود به کشورهای پیشرفته و صنعتی اولین چیزی که نظر افراد را به خود جلب می کند وجود موزه های با عظمت و مناسبی است که هر کدام در جای خود بسیار دیدنی و جذاب هستند در این موزه ها مواریث با ارزش ملی و بشری حفظ و نگهداری می شود.
یکی از عوامل موثری که باعث رشد و پیشرفت یک جامعه از نظر فرهنگی می شود همین موزه ها و مراکز فرهنگی می باشند. یک موزه باید بتواند مورد استفاده کلیه طبقات مردم با هر نوع زمینه فکری و فرهنگی قرار گیرد و مختص به یک قشر خاص نباشد.
در جهان حاضر موزه ای موفق است که بتواند در سطح جامعه جریانهای صحیح و زنده ایجاد نماید و مجموعه تحت نفوذش را هدایت و راهبری کند.
موزه ها از ارکان مهم فرهنگی هر جامعه به شمار می آیند و این قوه و استعداد، استیلای بینش تکراری و نگرشی مبتنی بر طریق سعی و خطاها را برهانند و راهی مطمئن و صحیح در پیش روی انسانها قرار دهند.
1-4- هدف از احداث موزه :
امروزه بیشتر کشورهای در حال توسعه از تاریخ و فرهنگی کهن بهره مندند. حفظ اصالت و ویژگیهای موروثی برای آنها از اهمیت خاصی برخوردار است. این ویژگیها از جمله مظاهر فرهنگی و هنری هر کشور در جهت انتقال تاریخ و فرهنگ آن به دیگر کشورهاست. احداث موزه که یک موسسه فرهنگی می باشد علاوه بر پاسخگویی به نیاز گسترده و ژرف شهروندان فضاهای فرهنگی تفریحی و ایجاد تشکیلات مسئول جهت آموزش و تربیت افذاد متخصص و … به عنوان بخشی از یک مجموعه توریستی و تفریحی با اهداف زیر طراحی میگردد:
ایجاد زمینه های مناسب در جهت شناساندن فرهنگ این منطقه و در مقیاس بزرگتر شناساندن فرهنگ و تمدن عراق به جهان و انتقال نکات مثبت سازنده سایر فرهنگها به مردم کشور.
1-5- ماهیت و مقیاس پروژه:
با توجه به کمبود چنین فضاهای فرهنگی در شهر بابل و وسعت این شهر پروژه ساختمان موزه می تواند در مقیاس شهری عمل کند .برنامه ریزی فیزیکی : مساحت زمین در نظر گرفته شده تقریبا 2 هکتار می باشد. همچنین شناسایی نقاط طبیعی و دیدنی این منطقه و ترغیب مردم برای بازدید از آن دیدنی ها به منظور گذران اوقات فراغت و آشنایی و دوستی با یکدیگر و تحکیم وحدت اقوام مختلف می باشد .
افزایش منابع تولید ارز از طریق جذب جهانگردان و سودآور کردن واحدهای دولتی با بهره برداری صحیح از سرمایه گذاریها، تجهیزات و تاسیسات احداث شده.بنابراین جنبه های اقتصادی، اجتماعی، هنری، فرهنگی، آموزش، اتخاذ تصمیمهای اصولی در زمینه های فرهنگی هنری منطقه، حمایت از هنرمندان، تربیت نیروی متخصص و همچنین مطرح کردن هنر و فرهنگ و تمدن عراق و ارتقاء این موقعیت در سطح جهان از اهداف تاسیس موزه می باشد.
فضاهای مورد نیاز برای طراحی در سایت مورد نظر به 4 دسته طبقه بندی می شود :
الف) بخش سالنها و فضای نمایشگاهی
ب) بخش پژوهشی و آموزشی و فرهنگی
ج) بخش اداری
د) بخش خدماتی

الف) بخش سالنهای نمایش (گالریها) :
این بخش که از ساختارهای اساسی مجموعه است، مکانیست جهت تامین شناخت نظری و عملی برای دیدارکنندگان که شامل گالریهای داخلی و سالنهای نمایش می باشد.
ب) بخش پژوهشی و آموزشی و فرهنگی :
این بخش شامل کتابخانه و سالن همایش آمفی تئاتر کارگاه می باشد.
ج) بخش اداری :
این بخش شامل قسمتهای مدیریت، روابط عمومی، بایگانی، امورمالی و آبدارخانه است.
د) بخش خدماتی :
این بخش مشتمل بر رستوران، انبار، فروشگاه، اطلاعات، تاسیسات و پارکینگ می باشد.

1-6- سوابق انجام پروژه در قالب زمان و مکان:
از نمونه های مشابه خارجی می توان موارد زیر را نام برد:
موزه لوور فرانسه ، موزه واتیکان ، بریتیش میوزیوم ، موزه گوگنهایم بیلبائو با طراحی فرانک گری، موزه هنر هلیستنگی طراحی استیون هال، مرکز هنری گتی با طراحی ریچارد میر، موزه هنرهای مدرن سانفرانسیسکو توسط ماریو بوتا، موزه عالی هنر آتلانتا با طراحی ریچارد میر.
از نمونه های داخلی موزه ملی عراق در بغداد را می توان نام برد. از دیگر موزه های احداث شده در سالهای اخیر، می توان موزه های کردستان و بصره را نام برد که در حال حاضر نیز در بسیاری از مراکز استانها اینگونه مجموعه ها در حال احداث می باشد.
1-7- ضرورت انجام پروژه و کاربرد نتایج آن:
بدیهی است که یکی از عوامل موثر در رشد و ترقی یک جامعه مهد فرهنگی آن می باشد. موزه ها علاوه بر این که فضایی برای گردآوری، حفظ و ارائه علوم و فنون از گذشته دور و نزدیک هستند از نقطه نظر فرهنگی نیز دارای اهمیت زیادی می باشند.
لازم به ذکر است که وظیفه موزه تنها منحصر به گردآوری و حفظ مواریث فرهنگی نیست بلکه باید به درک بهتر از گذشته ما را یاری داده و توانایی آن را داشته باشند که تاریخ را با زندگی تلفیق دهند و آنرا برای آیندگان ما ملموس نمایند.
اکنون موزه هایی در تلاشند تا آنجا که امکان دارد متناسب با شکل جدید فرهنگی کشور و دستیابی به مکانی در بین دیگر ارگانهای اجتماعی و فرهنگی باشند. همچنین یک موزه باید بتواند مورد استفاده کلیه طبقات مردم با هر نوع زمینه فکری و فرهنگی باشد و مختص قشر خاصی نباشد.
وجود چنین فضایی جهت رشد و ترقی فرهنگی یک جامعه ضروری بوده و پیشرفت آگاهی نسل امروز و نسل آینده به ایجاد چنین فضایی وابسته است. در ضمن اگر ساختمان موزه در جوار پارکها یا فضای سبز بنا گردد ضمن استفاده از لطافت و پاکیزگی هوای چنین مکانهایی فراگیری و آموزش را در کنار استراحت و تفریح برای مردمان دارد.

و….

 

فهرست مطالب:

چکیده 1

فصل اول : جزئیات طرح پایان نامه
1-1- طرح مسئله 4
1-2- فرضیات 4
1-3- مبانی نظری 5
1-4- هدف از احداث موزه 5
1-5- ماهیت و مقیاس پروژه 6
1-6- سوابق انجام پروژه در قالب زمان و مکان 7
1-7- ضرورت انجام پروژه و کاربرد نتایج آن 8

فصل دوم : مواد و روش ها
3-1- مقدمه 10
3-2- طرح تحقیق 10
3-3- راهبردها و تدابیر 11
3-3-1- تدابیر فنی 11
3-3-1-1- جمع‌آوری اطلاعات از طریق کتابخانه ای 12
3-3-1-2- جمع‌آوری اطلاعات از طریق میدانی 13
3-4-روش تحقیق 14
3-5- ابزار تحقیق 15
3-6- روش تجزیه و تحلیل اطلاعات 15
فصل سوم : مختصری درباره بین النهرین – بابل – عراق
3-1- آسیای میانه- خطوط انتشار 18
3-2- بین النهرین 20
3-2-1- امپراطوری های بین النهرین 23
3-2- 1- 1- سومریان 23
3-2- 1- 2- بابلیان 31
3-2- 1- 2- 1- بابل کهن (اموری ها) 32
3-2- 1- 2- 2- بابل میانه (کاسی ها) 47
3-2-1- 3- آشوریان 50
3-2- 1- 2- 3- بابل نو (کلدانی ها) 63
3-4- بابل 74
3- 4- 1- نامگذاری 74
3- 4- 2- دین و فلسفه 78
3- 4- 3- علوم در بابل 84
3- 4- 4- هنر و ادبیات 88
3- 4- 5- صنعت در بابل 95
3- 4- 6- بابل از نگاه تاریخ نگاران 101
3- 4- 6- 1- بابل و بابلیها از نظر هرودت 101
3- 4- 6- 2- شهر بابل در کتاب تاریخ دیودور دو سیسیل 103
3- 4- 6- 3- شهر بابل در کتاب مقدس قاموس 106
3- 4- 6- 4- نوشته های گزنفون ، محاصره بابل 123
3- 4- 7- شاعرانی که از شهر بابل یاد کرده اند 127

فصل چهارم : مختصری در مورد هنر
4- 1- هنر 132
4- 1- 1- هنر از دیدگاه تولستوی 132
4- 1- 2- هنر از دیدگاه کاندینسکی 133
4- 1- 3- هنر از دیدگاه پیکاسو 135
4- 1- 4- هنر از دیدگاه هربرت رید 136
4- 1- 5- هنر از دیدگاه ارنست فیشر 137
4- 1- 6- هنر از دیدگاه شریعتی 138
4- 1- 7- هنر از دیدگاه دیگران 138
4- 1- 8- نتیجه گیری 139
4- 2- دسته بندی هنرها 140
4- 2- 1- مجسمه سازی 140
4- 2- 2- معماری 141
4- 2- 3- نقاشی 142
4- 2- 4- موسیقی 143
4- 2- 5- رقص 143
4- 2- 6- تئاتر 144
4- 2- 7- سینما 144

فصل پنجم : موزه
5- 1- مقدمه 147
5- 2- مفهوم موزه 147
5- 3- نقش آموزشی موزه ها 148
5- 4- نقش موزه ها در توسعه فرهنگی 149
5- 5- نقش موزه ها در توسعه اجتماعی و اقتصادی 150
5- 6- انواع موزه ها 151
5- 6- 1 – مراکز هنری و فرهنگی 151
5- 6- 2- مراکز فرهنگی بزرگ 152
5- 6- 3- موزه های بزرگ هنرهای ملی 154
5- 6- 4- موزه های علوم، تکنولوژی و صنعت 154
5- 6- 5- موزه های شهری و تک موضوعی 155
5-6- 6- موزه های هنرهای معاصر 155
5- 7- ادراک در فضای موزه 157
5- 8- نتیجه گیری 158

فصل ششم : بررسی نمونه های داخلی و خارجی
6- 1- مقدمه 160
6- 2- موزه ملی عراق 160
6- 3- موزه لوور 162
6- 4- گالری هنری اشتوتگارت 168
6- 5- موزه یهود 172
فصل هفتم : تدوین اصول ، ظوابط و معیارهای طراحی
7- 1- مقدمه 177
7- 2- سیر حرکتی در موزه 179
7- 3- سالنهای نمایش موزه (گالریها) 180
7- 4- اندازه در موزه ها 183
7- 5- تناسبات انسانی 183
7- 6- هال ورودی (سرسرا) 184
7- 7- بخش اداری 185
7- 8- اطلاعات 185
7- 9- کتابخانه 185
7- 9- 1- ورودی 185
7- 9- 2- مخزن 185
7- 9- 3- قرائت خانه 186
7- 9- 4- تجهیزات کتابخانه 186
7- 10- نظام برنامه ریزی عملکرد 189
7- 11- نظام برنامه ریزی جمعیتی 190
7- 12- نظام برنامه ریزی فیزیکی 190

فصل هشتم : مطالعات منطقه ای
8- 1- مقدمه 198
8- 2- نحوه شکل گيري شهر بابل و محلات آن 199
8- 3- آثار و بناهاي تاريخي استان بابل 200
8- 4- موقعيت جغرافيايي 202
8- 4- 1- بین النهرین – عراق کنونی 202
8- 4- 2- استان بابل 203
8- 4- 3- دجله و فرات 203
8- 4- 4- اقلیم 204
8- 5- شرایط کالبدی شهر بابل 204
8- 6- بررسي صنعت گردشگري در استان 206
8- 6- 1- خصوصيات گردشگران استان بابل 206
8- 6- 2- عمده بودن هدف توریستی 206
8- 6- 3- تعلق گردشگر به طبقات درآمدي بالا 207
8- 6- 4- دوران كوتاه اقامت 208
8- 6- 5- فصلي بودن گردشگري 208
8- 6- 6- تعداد گردشگران ورودي به استان بابل 208
8- 7- شرایط اقلیمی استان بابل 209
8- 7- 1- نوع اقلیم منطقه 209
8- 7- 2- بررسی وضعیت بادها 209
8- 7- 3- بررسي ميزان بارندگي 210
8- 7- 4- بررسي ميزان رطوبت 210
8- 7- 5- انتخاب جهت مناسب ساختمان‌ها 211
8- 7- 6- توپوگرافي استان بابل 212
8- 7- 7- ناهمواري ‌هاي استان 212
8- 7- 5- مخاطرات طبيعي استان 212
8- 8- آب های استان 212
8- 8- 1- تقسيم‌بندي آبها 213
8- 8- 1- 1- آبهاي سطحي 213
8- 8- 1- 2- آبهاي زیر زمینی 214
8- 8- 2- توان آب در استان بابل در مقايسه با كشور 214
8- 9- مطالعات محیط طبیعی 215
8- 9- 1- معرفی خصوصیات منطقه 215
8- 9- 2- معرفی انواع پوشش های گیاهی و گونه های حیات وحش در منطقه 215
8- 10- تقسيمات سياسي استان 216
8- 10- 1- سکونت‌گاه‌هاي شهري و روستايي در استان بابل 217
8- 10- 1- 1- سکونت‌گاه‌هاي شهري 217
8- 10- 1- 2- سکونت‌گاه‌هاي روستایی 217
8- 10- 2- فضاهاي روستايي ويژه 217
8- 10- 3- جمعيت در استان 217
8- 10- 4- ساخت سني جمعيت استان بابل 218
8- 11- سیمای شهری بابل 218
8- 11- 1- ویژگی معماری قدیم شهر بابل 219
8- 11- 2- ویژگی معماری معاصر شهر بابل 219
8- 11- 3- پهنه بندی بافت شهر 222
8- 11- 3- 1- بافت شهر ارگانيک 222
8- 11- 3- 2- بافت شهري نيمه منظم 222
8- 11- 3- 3- بافت منظم تغيير شکل يافته 223
8- 11- 3- 4- بافت جديد شهري حاشيه‌اي 223

فصل نهم : تحلیل سایت – بابل عراق
9- 1- مقدمه 227
9- 2- مطالعات پایه رود 227
9- 2- 1- بررسی وشناخت وضعیت موجود منابع آبی رود 227
9- 2- 2- بررسی اقلیمی رود 227
9- 3- عوارض طبیعی و مصنوعی سایت 228
9- 4- تحلیل سایت 228
9- 5- مساحت ، شکل و تناسبات 230
9- 6- دسترسی به سایت 230
9- 7- دید و منظر 232
9- 8- نتیجه گیری 234

فصل دهم : مختصری در مورد اصول مبانی طراحی
مختصری در مورد اصول مبانی طراحی 236
منابع و مأخذ 248

 

 

 

خرید آنلاین:

در پایان خرید ، لینک دانلود فایل نمایش داده می شود و به ایمیل شما ارسال خواهد شد. راهنمای خرید و دانلود فایل

فرمت رساله: word
برنامه فیزیکی کامل ، نمونه های موردی داخلی و خارجی کامل و همراه با تصویر
نفشه: در صورت نیاز به طرح کامل می توانید سفارش دهید.
رندر و پوستر: ارائه نمی شود.
حجم فایل ها: 13 مگابایت

 

توجه: رساله با رساله هم تبادل می شود و نیاز به خرید نیست.

نظر و دیدگاه خود را بفرستید



parichehr.shafie گفت:

من یک پروژه متره آماده برای تبادل با این رساله دارم .

پاسخ به : parichehr.shafie
:

Chrome 41.0.2272.101 Windows 7

من یک پروژه متره آماده برای تبادل با این رساله دارم .

با سلام
رساله با رساله تبادل می شود.

فول پکیج جامع آموزش اسکچاپ 2019




اولین و قوی ترین پکیج جامع آموزش اسکچاپ 2019 و ویری نکست + آرشیو متریال و مبلمان و صحنه های آماده رندر حرفه ای در فلش مموری (برای اسکچاپ 2016 تا 2019) / آموزش ها از صفر تا صد از مبتدی تا پیشرفته شامل تمامی مباحث از مدلسازی تا رندرگیری

قیمت: 1.500.000 تومان