صفحه اینستاگرام پارساکد

نمایش دسته بندی مطالب

لیست مطالب صفحه اصلی

مطالعات معماری طراحی ورزشگاه داخل سالن 93 صفحه – رساله معماری ورزشگاه داخل سالن

مقدمه:
مکان های ورزشی ،فضاهایی هستند پر شور و نشاط و بیش از هر مکان دیگری می توانند در پویایی محیط و فضای اطرافشان نقش داشته باشند .فضاهای ورزشی به فراخور نیاز و سطح مورد نظری که ممکن است وجود داشته باشند به مقیاس های گوناگونی برای هر نوع ورزش وجود دارند از استادیوم های ورزشی چند صد هزار نفری گرفته تا سالنهای ورزشی محلی این طیف وسیع را در بر می گیرند.ورزشگاه ها ساختمانهای شگفت انگیزی هستند که توانسته اند بیش از هر نوع بنای دیگری در تاریخ به شکل گیری شهرها یاری رسانند. و حتی شهر یا کشوری که در آن وجود دارند را به شهرت برسانند.استادیوم های ورزشی بزرگ در برخی نقاط توانسته اند یک عنصر ضروری در چشم انداز شهری شوند و یک نقطه متمرکز برای دست یابی به آرمان های گوناگون ورزشی،فرهنگی و در کل هدفی بزرگ برای اقتصاد باشند.به لطف المپیک ها و سایر رویدادهای مهم ورزشی که هر ساله در گوشه ای از دنیا و هر روزه صورت می گیرند. بی شک از جمله پربازدید ترین مکان های دنیا به شمار میروند. استادیوم های ورزشی می توانند نماد آرمان های یک ملت باشند. و قادر هستند هزاران نفر گردشگر را به خود جلب کنند.

مطالعات معماری ورزشگاه داخل سالن,رساله معماری ورزشگاه داخل سالن,طرح نهائی معماری ورزشگاه داخل سالن,برنامه فیزیکی ورزشگاه داخل سالن,ظوابط معماری ورزشگاه داخل سالن,نمونه موردی داخلی ورزشگاه داخل سالن,نمونه موردی خارجی ورزشگاه داخل سالن,دانلود مطالعات آماده ورزشگاه داخل سالن,دانلود رساله آماده ورزشگاه داخل سالن,طرح نهائی آماده معماری با موضوع ورزشگاه داخل سالن,پلان ورزشگاه داخل سالن,نقشه معماری ورزشگاه داخل سالن,پروپوزال ورزشگاه داخل سالن,مطالعات ورزشگاه داخل سالن,رساله ورزشگاه داخل سالن,مطالعات آماده ورزشگاه داخل سالن,رساله آماده ورزشگاه داخل سالن
مکانهای ورزشی از جمله سالن های چند منظوره ساختمان های پر هزینه ای هستند اما به همان اندازه می توانند درآمد زایی هم داشته باشند. طبق آمارهای ورزشی ، قدرت مالی جهان ورزش در حال افزایش است.در قرن 21 ورزش تبدیل به یک فرهنگ جهانی شده است و هر ساله کشورهای گوناگون بودجه های هنگفتی برای ساخت و تجهیز بناهای ورزشی در نظر می گیرند. همین امر باعث شده تا استادیوم ها به عنوان یک ابزار برنامه ریزی شهری در نظر گرفته شوند . و تبدیل به مهم ترین بناهای شهری شوند.مانند استادیوم ومبلی شهر لندن که از قدیمی ترین و معروفترین استادیوم های دنیا است که در انگلستان وجود دارد این استادیوم دارای مرتفع ترین سازه قوسی جهان است، این سازه به عنوان یکی از نمادهای شهر لندن در تمامی شهر قابل مشاهده است.

برای دانلود و توضیحات بیشتر به ادامه مطلب مراجعه نمائید…

 

بخشی از مطالب و پروپوزال:

مجتمع های ورزشی اغلب در دوره های مختلف سال به دلایل گوناگون اقتصادی و طبیعی ساخته و تکمیل می شوند برای سازگاری نهایی از نظر زیبایی شناسی و کارکرد و همچنین دوری جستن از کار بی نتیجه باید از همان ابتدای شروع طراحی برنامه ریزی دقیق و مطالعات امکان سنجی مناسبی برای انتخاب سایت مورد نظر انجام داد.
فصل اول: بیان موضوع و اهداف

1-1- تعریف استادیوم:
یک استادیوم نوعی از ساختمان است که تمامی المان های مورد نیاز، شامل بخش مسکونی،تجاری،خرده فروشی، فراغت و تفریح را در خود جای می دهد و همه این ها همراه با سایر خدمات و زیر ساخت های حمل و نقل، یک استادیوم شهر را تشکیل می دهند.
نکات و پارامترهای گوناگونی در طراحی و ساخت استادیوم ها باید مورد بررسی قرار بگیرند . که به صورت کلان به شرح زیر مطرح می شود:
1- اقلیم منطقه مورد نظر برای ساخت
2- ظرفیت
3- ریز فضاهای مورد نظر
4- شکل نمای خارجی
5- پارکینگ
6- مقیاس غول آسا
7- المانهای انعطاف ناپذیر
8- مقاومت طرح بعد از ساخت و دوره های عدم استفاده
1-1-1- اقلیم و جهت گیری:
تعیین موقعیت قرارگیری زمین باید متناسب با رویدادهایی باشد که به آنها نگاه می شود.پلان اصلی در استادیومهای سر باز بیشتر روی این اصل طراحی می گردد. البته در طراحی سالن های ورزشی نیز به دلیل سرپوشیده بودن باید شرایط اقلیمی و محیطی برای قرار گیری طرح مد نظر باشد ولی از اهمیت کمتری برخوردار است.

1-1-2- ظرفیت:
ظرفیت در واقع معیاری برای اندازه یک ورزشگاه محسوب می شود . عنوان ظرفیت به معنای تعداد حداکثر تماشاگرانی است که در آن واحد می توانند در ورزشگاه حضور داشته باشند و تمامی خدمات برای آن تعداد از تماشاگران و همچنین کادر مربوط به ورزش که حاضر در سالن هستند اتلاق می شود. مثلا ورزشگاه یکصد هزار نفری آزادی در تهران که در یک مسابقه می تواند صد هزار نفر تماشاگر را در خود جای دهد و تمامی این جمعیت از شرایطی یکسان برای عبور،مرور و استفاده از خدمات برخوردارند. استاندارد لازم برای ابعاد صندلی های تعبیه شده در سالن های ورزشی ابعاد 45/0 *4/0 * 5/0 برای هر نفر در نظر گرفته شده و باید ابعاد مسیر های دسترسی و سکوهای بین پلکانهای مستقر هم در نظر گرفته شود.

1-1-3- ریز فضاهای مورد نظر :
ورودی،فروش بلیط و دروازه های وروداصلی، راهروهای ورود به سالن اصلی بخش تماشاگران،راه روهای ورود به بخش اداری و بخش رخت کن، سالن اصلی ،بخش اداری،بخش نگهبانی ، بخش استراحت مستخدمین، اتاق مربوط به رئیس،سرویس بهداشتی تماشاگران،سرویس بهداشتی کارمندان،سرویس بهداشتی بازیکنان،اتاق درمانی و کمک های اولیه (اتاق پزشک) ، رختکن تیم میهمان،رختکن تیم میزبان، دوش های مربوط به هر یک از تیم ها ، اتاق انباری وسایل، سالن بدن سازی و ریکاوری ، تاسیسات گرمایش و سرمایش ، تاسیسات الکتریکی و روشنایی ، اتاق داوران،اتاق آموزشی ویدئوپروجکتور و پارکینگ که هر کدام با سرانه مربوطه شرح داده می شوند.

1-1-4- شکل نمای خارجی:
شکل ظاهری و غول آسای استادیوم های ورزشی به دلیل درونگرا بودنشان زیاد با محیط اطرافشان هم خوان نیستند گویی به محیط اطرافشان پشت کرده اند.و اغلب حس خوش آمد گویی خاصی را برای مراجعین ایجاد نمی کنند این حس ناخوشایند با وجود حصارهای امنیتی و سایر مسائل کنترل جمعیت تشدید می شود.در این بین باید توجه کرد که شکل ظاهری تابع عملکرد است.

1-1-5- پارکینگ:
استادیوم ها برای سهولت مراجعین مانند سایر بناهای عمومی و خصوصی نیاز به پارکینگ دارند و با توجه به وسعت آنها و تعداد مراجعین خود باید فضای زیادی صرف پارک کردن اتومبیل ها و اتوبوس ها کرد که این عامل خود باعث جدایی ساختمان استادیوم با محیطش می شود.و از جذابیت محیط کم می کنند

1-1-6- مقیاس غول آسا:
مقیاس فیزیکی استادیوم های ورزشی در خارج از شهر مشکلی ایجاد نمیکند اما ایجاد یک استادیوم ورزشی به صورت مطلوب در فضای شهری بسیار دشوار است. تطبیق مقیاس استادیوم ها با محیط اطرافشان همواره بزرگ ترین چالش طراحان بوده است.

1-1-7- المان های انعطاف ناپذیر:
استادیوم های ورزشی دارای عناصری مثل ردیف های صندلی،پله ها و رمپ ها و … هستند و نمی توان در شکل آنها ابتکار به خرج داد زیرا که مسئله دید تماشاگران و رسیدن به ظرفیت مطلوب استاندارهای معینی را ایجاد کرده و دست طراحان را برای طراحی های خاص مبلمان ورزشگاه ها بسته است.

1-1-8- مقاومت طرح بعد از ساخت و دوره های عدم استفاده:
ورزشگاه ها باید سطحی سخت و بسیار ارتجاع پذیر داشته باشند تا بدون نیاز به نگهداری مداوم و پرداخت هزینه های زیاد و نامعقول در برابر شرایط بد جوی ، ازدحام جمعیت و خرابکاری های تعمدی تماشاگران بتوانند ایستادگی کنند. چون مسابقاتی که برگزار می شود با هیجان و احساسات تماشاگران در ارتباط است که می تواند باعث هیجان آنها شده و باعث پدیده وندالیسم یا تخریب گرایی در آنها شود.
در طراحی ورزشگاه ها شکل ظاهری تابع عملکرد است.اما در کل قوانین ثابت و مدونی برای یک معماری خوب در طراحی استادیوم وجود ندارد اما با توجه به حساس بودن طرح در فضای شهری و تاثیراتی که در ناحیه یا سایت میگذارد . بررسی دو نمونه از استادیوم های اجرا شده موفق برای بهتر شکل گرفتن طرح خالی از لطف نیست. و استفاده از تجربیات قبلی شرمساری به وجود نمی آورد. و بیشتر طراحی های موفق تغییر هوشمندانه یک الگوی موجود است.در همین راستا ورزشگاه جهان پهلوان رضا زاده در اردبیل و مجموعه ورزشی شهر بناب در این بین مورد بررسی قرار می گیرند. مهمترین نکته که در طراحی استادیوم و کلا هر موضوع دیگر، چالش برانگیز است و ممکن است دست طراحان را برای رسیدن به فرم مطلوب خود ببندد توجه به استانداردهای گوناگون در این سطح از طراحی هاست. برای نمونه استانداردها و قوانین میدان دید در سکوهای تماشاچیان در طبقات مختلف و زمان عبور از معبر خروج یا عرض معابر گوناگون در استادیوم ها و ورزشگاه های چند منظوره از مسائلی است که به شدت باید مورد توجه قرار بگیرد که در ادامه با توجه به استانداردهای روز دنیا و ضوابط مربوط در ایران همه استانداردهای مربوط به طراحی سالن های چند منظوره قانونی – منظور سالن هایی است که مسابقات رسمی در آن ها برگزار می شود – بیان خواهند شد.
فصل دوم: مقررات و معيارهاي طراحي سالن‌هاي ورزشي چند منظوره
ملاحظات كلي طراحي ورزشگاه‌ها:
– محل احداث: جهت انتخاب محل مناسب براي ايجاد ورزشگاه بايد به شرايط و موقعيت‌هاي زير توجه داشت.
– اندازه: زمين مورد نظر بايد داراي قابليت احداث اماكن ورزشي استاندارد با گنجايش كافي در رشته‌هاي مختلف، و كليه فضاهاي جانبي نظير رختكن، دوش، اداري، پاركينگ و… را داشته باشد.
– موقعيت )انتخاب زمين ورزشگاه): مكان‌هاي ورزشي علاوه بر در نظرگرفتن وضعيت و موقعيت جغرافيايي نظير آب و هوا، از نظر موقعيت جغرافياي شهري) محلي( نيز داراي دسترسي آسان براي بهره برداري بوده و نبايد در كنار مراكز عمومي پر رفت و آمد و يا مراكزي كه نيازمند آرامش هستند، نظير بيمارستان‌ها، احداث گردنند و ارجح آن است كه در كنار مراكز آموزشي نظير مدارس، دبيرستان‌ها و دانشگاه‌ها ساخته شوند و دسترسي لازم به معابر سهل‌الوصول نظير بزرگراه‌ها و خيابان‌هاي اصلي را داشته باشند.
– جانمايي بنا) تعيين محل احداث بنا): بايد به نحوي باشد كه از عوارض زمين براي طراحي و ساخت نهايت استفاده صورت گرفته و از عوامل مصنوعي) ساخت و ساز (در تكميل آن بهره گيري شود و به عواملي نظير آفتاب، باد و باران توجه گردد.
الف: امكان احداث، يا ايجاد دسترسي به پاركينگ و فضاهاي عمومي را داشته باشند.
ب :قابليت تغييردر نوع استفاده از ورزشگاه‌ها) استفاده چند منظوره (در رشته‌هاي مشابه پيش‌بيني شده باشد.
پ :درساخت ورزشگاه‌ها ضمن رعايت مسائل امنيتي، به ذخيره وكاهش مصرف انرژي توجه گردد.
تمامي ورزشگاه‌ها بايد داراي فضاهاي اداري، شامل بخش مديريت و كاركنان باشند. در مجتمع‌هاي كوچك بهتر است اتاق مدير مشرف به سالن باشد.
در احداث اماكن ورزشي به سايرفضاها مانند محل رختكن، سرويس‌هاي بهداشتي، انبار، آبدارخانه، بوفه و… توجه گردد.

2-1- ضوابط عمومي ورزش‌هاي سالني، ابعاد و اندازه زمين مسابقه آنها
2-1-1- ورزش فوتسال
فوتسال تنها شکل فوتبال سالنی است که به تاییدFIFA رسیده است. این ورزش با سرعت زیادی در سراسر جهان در حال پیشرفت است و در حال حاضر بیش از 100 کشور و میلیون¬ها بازیکن به آن می‌پردازند. زمین فوتسال مستطیلی شکل است و بازی¬های بین¬المللی آن بر روی کفپوش¬های چوبی یا مصنوعی که چرخش و حرکت توپ را محدود نسازند انجام می¬گیرد. فوتسال را می¬توان بر روی چمن مصنوعی هم انجام داد، ولی باید از بازی بر روی بتن یا آسفالت اجتناب کرد.

ابعاد زمين فوتسال:
– ابعاد طول: 40 متر
– ابعاد عرض: 20 متر
– ارتفاع مجاز: 5/12 متر
ابعاد و اندازه‌ دروازه:
– عرض دهانه: 3 متر
– عمق: 1 متر
– ارتفاع: 2 متر
– ابعاد و مشخصات دروازه هندبال و فوتسال يكسان در نظر گرفته مي‌شود.
– دروازه‌ها بايد از سيستم تثبيت كننده و در صورت نياز پرتابل برخوردار باشند. محوطه جريمه با ربع دايره‌هايي با شعاع 6 متر كه مركز آنها در خارج از دروازه قرار گرفته مشخص مي‌شود بخش بالاي هر ربع دايره خطي به طول 16/3 متر است كه موازي با خط دروازه (خط بين دو تيرك دروازه) است. نقطه پنالتي با فاصله 6 متر و دومين نقطه پنالتي با فاصله 10 متر از نقطه وسط خط دروازه تعيين مي‌شود.
قوس کرنر ربع دايره‌اي با شعاع 25 سانتي‌متر است كه از هر گوشه (کرنر) در درون زمين كشيده مي‌شود.
منطقه تعويض با طول 5 متر در مقابل نيمكت تيم‌ها واقع شده است، و هر دو انتهاي آن با خطي به طول 80 سانتي‌متر و به عرض 8 سانتي‌متر مشخص شده كه 60 سانتي‌متر آن درون زمين و 40 سانتي‌متر آن در خارج آن قرار گرفته است. در مقابل وقت نگه‌دار به فاصله 5 متر از هر طرف بايد فضاي خالي وجود داشته باشد.

2-1-2- ورزش هندبال
در هندبال دو تيم 7 نفره با استفاده از مهارت‌هايي چون پاس¬كاري، دريبل،‌گرفتن و پرتاب كردن توپ سعي در به ثمر رساندن گل دارند. بازي شامل دو زمان 30 دقيقه‌اي با 10 دقيقه زمان استراحت در بين آن مي‌باشد.

ابعاد و اندازه‌های استاندارد:
– طول زمين: 40 متر
– عرض زمين: 20 متر
– ارتفاع: 9 تا 5/12 متر
– حريم‌ها حداقل در كناره‌های طولی 2 متر و در پشت دروازه 3 متر در نظر گرفته مي‌شود.
– علامت گذاری زمین هندبال باید با دقت فراوان انجام شود. مهم‌ترین خط زمین هندبال خط 6 متر است که خط محدوده دروازه نیز محسوب می‌گردد. محدوده‌ای به شعاع 6 متر که محوطه گل محسوب می‌گردد، خط دیگر خط 9 متر است.

خطوط زمين بازي:
– خطوط طولی و عرضی زمین به فاصله 40 متر و 20 متر می‌باشند خطوط اصلی هستند.
– ضخامت تمامی خطوط زمین 5 سانتی‌متر می‌باشد.
– دروازه 3 متر طول و 2 متر ارتفاع دارد. قطر تیر دروازه 8 سانتی‌متر است که این قطر در طول دروازه محسوب می‌گردد. خط پشت دروازه به موازات خط انتهایی زمین است و عمق دروازه حداقل 1 متر می‌باشد.
– دو محوطه 6 و 9 متري جلوي دروازه‌ها قرار دارند كه محوطه شش متر براي دروازبان و 9 متر براي پرتاب خطاهاي مدافعين مي‌باشد. خط 9 متر به صورت منقطع بوده و بين هر يك 15 سانتي‌متر فاصله دارد.
– خط وسط زمين كه آن را به دو نيمه مساوي تقسيم مي‌كند.
– خط تعويض به طول 5/4 متر در خارج از قسمت طولي زمين قرار دارد.
– خط دروازه‌بان 15 سانتی‌متر طول دارد و به فاصله 4 سانتی‌متری خط دروازه و در وسط آن قرار دارد.
– خط پنالتی یک متر طول دارد و به فاصله 7 متری خط انتهایی زمین و درست به موازات آن در وسط دروازه رسم میگردد.

2-1-3- ورزش بسكتبال
توسط دو تيم 5 نفره و در دو زمان 20 دقيقه انجام مي‌گيرد. كه هدف هر تيم عبور توپ در سبد حريف و كسب امتياز و همچنين ممانعت از كسب امتياز توسط حريف است. ارزش هر گل دو امتياز و هر گلي كه از طريق پنالتي به ثمر رسد 1 امتياز است. پرتاب‌هايي كه از پشت خط 3 امتيازي منجر به گل شوند 3 امتياز دارند.

و…

 

 

فهرست مطالب:

مقدمه ………………………………………………………………………………………………………………………………..6
1- فصل اول: بیان موضوع و اهداف ………………………………………………………………………………………………7
1-1- تعریف استادیوم……………………………………………………………………………………………………………………7
1-1-1- اقلیم و جهت گیری……………………………………………………………………………………………………7
1-1-2- ظرفیت ……………………………………………………………………………………………………………………7
1-1-3- ریزفضاهای مورد نظر…………………………………………………………………………………………………8
1-1-4- شکل نمای خارجی…………………………………………………………………………………………………….8
1-1-5- پارکینگ…………………………………………………………………………………………………………………..8
1-1-6- مقیاس غول آسا………………………………………………………………………………………………………..8
1-1-7- المان های انعطاف ناپذیر……………………………………………………………………………………………8
1-1-8- مقاومت طرح بعد از ساخت و دوره های عدم استفاده…………………………………………………….9
2- فصل دوم: مقررات و معيارهاي طراحي سالن‌هاي ورزشي چند منظوره………………………………..10
2-1-ضوابط عمومي ورزش‌هاي سالني و ابعاد و اندازه زمين مسابقه آنها…………………………………………..11
2-1-1- ورزش فوتسال………………………………………………………………………………………………………………….11
2-1-2- ورزش هندبال…………………………………………………………………………………………………………………..12
2-1-3- ورزش بسكتبال…………………………………………………………………………………………………………………14
2-1-4- ورزش واليبال……………………………………………………………………………………………………………………15
2-2- ضوابط عمومي فضاها و امكانات پشتيباني……………………………………………………………………………………..17
2-2-1- دسترسی‌ها و نظام حرکتی (سیرکولاسیون) کلی برای طراحی ورزشگاه‌ها……………………………….17
2-2-1-1- انواع دسترسي‌هاي استفاده‌كنندگان…………………………………………………………………………….17
2-2-1-2- انواع دسترسي‌هاي عمودي…………………………………………………………………………………………18
2-2-1-3- دسترسی تماشاگران به محدوده سکوها……………………………………………………………………….19
2-2-1-4- نکاتی در مورد راهروهای جانبی…………………………………………………………………………………21
2-2-2- محدوده بازیکنان………………………………………………………………………………………………………………23
2-2-2-1- دفتر مربیان………………………………………………………………………………………………………………24
2-2-2-2- اتاق داوران……………………………………………………………………………………………………………….24
2-2-2-3- اتاق ناظران مسابقه……………………………………………………………………………………………………24
2-2-2-4- محدوده كمك‌هاي اوليه و درمان………………………………………………………………………………..24
2-2-2-5- شرايط و امكانات اتاق کنترل دوپینگ………………………………………………………………………….25
2-2-2-6- فضاي استخر جكوزي، حوضچه آب سرد، سوناي خشك و سوناي بخار…………………………25
2-2-2-7- سالن بدنسازی…………………………………………………………………………………………………………..27
2-2-3- محدوده تماشاچيان………………………………………………………………………………………………………..28
2-2-3-1- مقررات و ضوابط طراحي جايگاه تماشاچيان…………………………………………………………………28
2-2-3-1-1- طراحی سکوهای تماشاگران……………………………………………………………………………..28
2-2-3-1-2- نکات مهم و شرایط سکوهای ورزشگاه‌ها…………………………………………………………..30
2-2-3-1-3- عرض سکوهای تماشاگران………………………………………………………………………………30
2-2-3-1-4- انواع نرده‌هاي محافظ براي سكو‌ها……………………………………………………………………31
2-2-3-1-5- خط دید و مسائل مربوط به آن…………………………………………………………………………32
2-2-3-1-6- تعیین نقطه تمرکز دید………………………………………………………………………………………33
2-2-3-1-7- محدوده آزاد دید………………………………………………………………………………………………34
2-2-3-1-8- فاصله اولیه دید………………………………………………………………………………………………..37
2-2-3-1-9- رابطه‌های مورد استفاده برای طراحی سکوها و صندلی‌ها…………………………………….37
2-2-3-1-10- رابطه عرض سکوها……………………………………………………………………………………….38
2-2-3-1-11- شیب سکوها…………………………………………………………………………………………………38
2-2-3-1-12- حالات نشستن………………………………………………………………………………………………39
2-2-3-1-13- صندلی تماشاگران………………………………………………………………………………………….40
2-2-3-2- بوفه‌هاي ورزشگاه……………………………………………………………………………………………………..41
2-2-3-3- دسترسي تماشاچيان…………………………………………………………………………………………………..42
2-2-3-3-1- سرويس‌هاي بهداشتي تماشاچيان……………………………………………………………………..42
2-2-3-4- محدوده ميهمانان ويژه……………………………………………………………………………………………….43
2-2-4- محدوده رسانه‌ها…………………………………………………………………………………………………………………45
2-2-4-1- ضوابط كلي طراحي سكوهاي گزارشگران، خبرنگاران……………………………………………………46
2-2-4-2- اتاق کنفرانس مطبوعاتی…………………………………………………………………………………………..50
2-2-5- ضوابط عمومی طراحی برای معلولین……………………………………………………………………………………53
2-2-5-1- معلولیت‌ها به چند دسته تقسیم می‌گردند……………………………………………………………………..53
2-2-5-2- دسترسی‌ها………………………………………………………………………………………………………………..54
2-2-5-3- درها و راهروها…………………………………………………………………………………………………………..56
2-2-5-4- فضاهاي تماشاچيان معلول………………………………………………………………………………………….57
2-2-5-5- ورزشکاران معلول………………………………………………………………………………………………………60
2-2-5-6- پارکینگ معلولین………………………………………………………………………………………………………63
2-2-6- ضوابط ايمني و شرايط اضطراري…………………………………………………………………………………………64
2-2-6-1- زمان خروج اضطراری (Egress time)……………………………………………………………………65
2-2-6-2- راه‌های خروج…………………………………………………………………………………………………………..65
2-2-7- خصوصيات اجزاي مختلف كف، سقف، ديوارها……………………………………………………………………..67
2-2-7-1-كف‌سازي…………………………………………………………………………………………………………………..67
2-2-7-2- ديوارها……………………………………………………………………………………………………………………..67
2-2-7-3- بازشوها……………………………………………………………………………………………………………………69
2-2-7-4- سقف‌ها…………………………………………………………………………………………………………………….69
2-2-7-5- سيستم حرارتي و تهويه سالن‌هاي ورزشي……………………………………………………………………70
2-2-7-6- اتاق‌هاي تاسيسات الكتريكي و مكانيكي………………………………………………………………………71
2-2-7-7- فضا‌هاي بخش تعمير و نگهداري مجموعه…………………………………………………………………..71
2-2-7-8- سيستم روشنايي سالن‌هاي ورزشي………………………………………………………………………………71
3 – فصل سوم: بررسی نمونه های موردی از ورزشگاه های موفق چند منظوره…………72
3-1- ورزشگاه جهان پهلوان حسین رضازاده اردبیل………………………………………………………………………72
3-2- ورزشگاه چند منظوره بناب…………………………………………………………………………………………………72
3-3 بیان مسئله و ضرورت طرح ………………………………………………………………………………………………..81
4- فصل چهارم: ارائه طرح نهایی…………………………………………………………………………………..83
4-1- ایده طرح………………………………………………………………………………………………………………………..103
4-2- روند طراحی…………………………………………………………………………………………………………………..103
3-4- مبانی معماری عناصر و فضاهای طرح ……………………………………………………………………………….86
4-3-1- سایت پروژه ……………………………………………………………………………………………………………87
4-3-2- کاربری های مجموعه ……………………………………………………………………………………………88
4-3-3- محدوده ی بازیکنان و تیم های مرتبط ……………………………………………………………………..90
4-3-4- محدوده ی تماشاچیان …………………………………………………………………………………………….91
4-3- سازه……………………………………………………………………………………………………………………………….93
4-4- معرفی تکنولوژی ها و مصالح مورد استفاده در طرح …………………………………………………………….95
4-4-1- سقف های یکپارچه ……………………………………………………………………………………………….98
4-4-2- پانل های آلومینیومی ……………………………………………………………………………………………..99
4-4-3- شیشه …………………………………………………………………………………………………………………101
4-4-4- نانو ذرات…………………………………………………………………………………………………………….101
4-3-1-1- نانو ذرات فلزی…………………………………………………………………………………………….102
4-4-6- کفپوش های ورزشی …………………………………………………………………………………………… 104
4-4- سیستم تهویه ، برودت و حرارت………………………………………………………………………………………106
4-5- برنامه فیزیکی طرح………………………………………………………………………………………………………..106
4-5-1- بررسی برنامه اولیه طرح………………………………………………………………………………………..107
4-5-2- تهیه برنامه نهایی با تکیه بر اولویت اهداف……………………………………………………………..108
فهرست منابع……………………………………………………………………………………………………………………………….114
تشکر . قدردانی ……………………………………………………………………………………………………………………. 116
ضمائم و نقشه های معماری و فنی طرح ………………………………………………………………………………………………….117

 

 

اصول کلی نگارش رساله معماری کامل رعایت شده است.

 

 

رساله های دیگر با همین موضوع:

 

تصاویر فایل:

رساله معماری ورزشگاه داخل سالن,دانلود رساله ورزشگاه داخل سالن

خرید رساله:

در پایان خرید ، لینک دانلود فایل نمایش داده می شود و به ایمیل شما ارسال خواهد شد. راهنمای خرید و دانلود فایل
  • فرمت رساله: word
  • حجم فایل ها: 26 مگابایت

 

  • برای مشاهده لیست رساله و مطالعات های معماری اینجا را کلیک نمائید.
  • سفارش انجام رساله و طرح پذیرفته می شود.
  • شماره پشتیبانی و سفارشات معماری : 09037758555 – 10 صبح تا 4 عصر
  • ایمیل های پشتیبانی : parsacad.com@gmail.com – info@parsacad.com
  • رساله معماری با رساله معماری هم تبادل می شود و نیاز به خرید نیست.

نظر و دیدگاه خود را بفرستید



فول پکیج جامع آموزش اسکچاپ 2019




اولین و قوی ترین پکیج جامع آموزش اسکچاپ 2019 و ویری نکست + آرشیو متریال و مبلمان و صحنه های آماده رندر حرفه ای در فلش مموری (برای اسکچاپ 2016 تا 2019) / آموزش ها از صفر تا صد از مبتدی تا پیشرفته شامل تمامی مباحث از مدلسازی تا رندرگیری

قیمت: 1.500.000 تومان