صفحه اینستاگرام پارساکد

نمایش دسته بندی مطالب

لیست مطالب صفحه اصلی

رساله معماری باشگاه سوارکاری جهت توسعه گردشگری ورزشی با استفاده از انرژی های تجدید شونده 122 صفحه

رساله برای دریافت درجه کارشناسی ارشد در رشته مهندسی معماری

رساله معماری طراحی باشگاه سوارکاری 122 صفحه

رساله کارشناسی ارشد معماری طراحی باشگاه سوارکاری جهت توسعه گردشگری ورزشی با استفاده از انرژی های تجدید شونده 122 صفحه

چكيده
در پایان نامه حاضر ضمن معرفی روند طراحی باشگاه سوارکاری ساری به معرفی راهکارهای جدید برای بهره برداری بهتر از انرژی و صرفه جویی در مصرف آن و شناخت روابط بین اجزای مختلف مجموعه سوارکاری پرداخته شده. در حال حاضر گردشگري به عنوان يكي از بزرگترين و متنوع ترين صنايع دنيا مطرح ميباشد و رشد سريع آن تغييرات اجتماعي، اقتصادي و محيطي فراواني را به دنبال داشته است ايران با توجه به امتيازات فراواني كه از نظر تنوع آب و هوايي، جاذبه هاي طبيعي، تاريخ و تمدن كهن، آثار باستاني و مذهبي، معماري، صنايع دستي، فرهنگي و جغرافيايي دارد، از قابليتهاي فراواني براي تبديل شدن به قطب گردشگري جهاني برخوردار است.یکی دیگر از جاذبه های گردشگری , گردشگری ورزشی است به ویژه گردشگری ورزشی مبتنی بر اکوتوریسم.افراد علاوه بر لذت بردن از طبیعت به فعالیت های ورزشی مورد دلخواه خود می پردازند. سوارکاری ورزشی است که از طبیعت جدا نیست انسان به دور از مشغله های زندگی با سوارکاری خستگی را از تن می رهاند .انرژی یکی دیگر از مسائلی است که امروزه به آن توجه بسیاری می شود .منابع انرژی (سوخت های فسیلی ) رو به اتمام است و تولید انرژی های پاک و استفاده از آن از بسیاری از مشکلات جلوگیری می کند.انرژی تجدید پذیر انواع مختلفی دارد و استفاده از انرژی زیست توده و بیوگاز حاصل از آن به دلیل در دسترس بودن منابع آن در این پروژه مورد استفاده قرار گرفته و از بازده بالایی برخوردار است.

واژگان کلیدی : سوارکاری,ساری,گردشگری,انرژی های تجدید شونده,زیست توده ,بیوگاز

رساله معماری باشگاه سوارکاری جهت توسعه گردشگری ورزشی با استفاده از انرژی های تجدید شونده,رساله باشگاه سوارکاری,پایان نامه معماری باشگاه سوارکاری,مطالعات معماری باشگاه سوارکاری,پروپوزال باشگاه سوارکاری,دانلود رساله باشگاه سوارکاری,برنامه فیزیکی باشگاه سوارکاری,ظوابط و استانداردهای طراحی باشگاه سوارکاری,ریزفضاهای طراحی باشگاه سوارکاری,رساله معماری باشگاه سوارکاری برای ارشد معماری,رساله ارشد معماری با موضوع طراحی باشگاه سوارکاری,رساله باشگاه سوارکاری با رویکرد معماری,رساله کارشناسی ارشد معماری با موضوع باشگاه سوارکاری

فصل 1-کلیات تحقیق
1-1 مقدمه
در اوایل قرن بیستم , گردشگری به یکی از مولفه های بزرگ مهم تجارت بین المللی مبدل شد زیرا با توجه به درآمد های کلان سالانه بالغ بر 550 میلیارد دلار و اشتغال زایی سالانه بالغ بر 750000 شغل در صنعت گردشگری , یک نوع فضای رقابتی بین المللی ایجاد شده است حتی بعضی از شهرها تنها با نقش گردشگری به حیات خود ادامه می دهند و تاثیرات گردشگری را در سطوح بالاتر ( ناحیه ای و منطقه ای ) نیز گسترش داده اند. علاوه بر درآمدزایی بخش گردشگری ,مسئله مهم قابل توجه , اشتغال زایی آن است .به نحوی که به ازای هر یک میلیون دلار دآمد تولید شده در این صنعت ,2 هزار شغل جدید نیز ایجاد می شود . گرچه کارشناسان اقتصادی , گردشگری ایرا را یکی از ده قطب گردشگری مهم گردشگری دنیا به شمار آورده اند متاسفانه آمارها نشان می دهد که سهم ایران کمتر از یک درصد سهم جهانی است.

برای دانلود رساله و توضیحات بیشتر به ادامه مطلب مراجعه نمائید…

بخشی از مطالب و پروپوزال رساله باشگاه سوارکاری:

در سالهاي اخير روند رو به رشد مصرف انرژي، پديده بحران انرژي را در جهان به وجود آورده است. مصرف رو به رشد انرژي حاصل از سوختهاي فسيلي اگرچه رشد سريع اقتصادي جوامع مختلف را به همراه داشته اما به واسطه انتشار آلاينده هاي حاصل از احتراق سوختهاي فسيلي و افزايش دي اكسيدكربن در اتمسفر و پيامدهاي ناشي از آن، جهان را با تغييرات تهديدآميزي روبرو ساخته است؛ از ديگر سوي محدويت منابع فسيلي ، غير قابل تجديدپذير بودن اين منابع و پيش بيني افزايش قيمت ها موجب گرديده است تا سياست گذاران و برنامه ريزان بخش انرژي با انجام مطالعات ساختاري، تغيير حامل هاي انرژي و حركت به سوي سوخت هاي پاك و انرژيهاي تجديدپذير را در رأس برنامه هاي كاري خود قرار دهند.

1-2 پیشگفتار
در دنياي آشفته امروز، در ميان اين هياهوي روزانه بر سر هيچ و در اين روزهاي تكراري و ملال آور، ذهن انسانها نيازمند جاييست كه بتواند آنجا هرگونه كه دوست دارد و بدون هيچ دغدغه اي به تمدد اعصاب بپردازد.از آنجا كه هدف اصلي من فراهم آوردن محلي مناسب براي پركردن اوقات فراغت مردم به نحوي شايسته همراه بابه ارمغان آوردن آرامش فكري آنان بود و با در نظر گرفتن علائق نسل جوان به ورزش ، تصميم به طراحي مجموعه اي تحت عنوان” باشگاه سوارکاری “گرفتم به راستي ورزش با كدام يك از فعل و انفعال هاي مادي و معنوي زندگي ما ارتباط دارد؟ در نتيجه با در نظر گرفتن تعاريف مذكور تصميم گرفتم تا محيطي را طراحي كنم كه علاوه بر حفظ جنبه تفريحي، راهکاری برای ایجاد الگوی صحیح تولید و مصرف انرژی در ایران که کمتر به آن توجه شده ایجاد شود.

1-3 اهمیت و ضرورت تحقيق
با توجه به رشد سریع گردشگري ورزشی در ابعاد مختلف، وجود جوانان و علاقه مندان به ورزش و گردشگري ورزشی در مازندران، نقش گردشگري ورزشی در ایجاد اشتغال دائم، فصلی و درآمدهاي ارزي که از این راه بدست می آید، تأثیر منابع طبیعی بر رشد و توسعه گردشگري ورزشی و اینکه بر حسب موقعیت جغرافیایی مناطق مختلف هر کدام از جاذبه هاي طبیعی اولویت متقاوتی دارند، ضروت انجام تحقیق در زمینۀ گردشگري ورزشی کاملاً آشکار میگردد ( رضوی,1392,ص4)
از اهداف اصلی ترویج و تعمیم ورزش می توان به:
1) اهداف جسمانی: شامل تقویت قوای عمومی بدن و ایجاد ورزیدگی و هماهنگی در بین اعضا و اندام ها برای برخورداری از قدرت ,سرعت,مهارت,ایجاد استقامت در برابر فشارهای جسمی و کارهای طولانی و دراز مدت افزایش قدرت تخیل ,اصلاح و بازسازی و نا توانی بدن و توان بخشی به منظور رفع نقصها و نارسایی های فیزیکی و ایجاد بهره وری
2 اهداف روانی: کشف استعدادهای نهفته و شناخت استعدادهای روانی و حرکتی,پرورش و شکوفایی دیگر استعداد های ذاتی و خدادادی,انگیختن فرد برای تحرک و جلوگیری از خمودگی ,نگرانی های روانی ,انزواجویی ها ,یآس ها و ترس ها اشاره کرد.با توجه به رشد روزافزون جمعیت در کنار رشد شهرنشینی و توسعه زندگی نوین، تقاضا برای مصرف انرژی بیش از پیش افزایش یافته است. این افزایش تقاضا، ضمن تهدید منابع اولیه انرژی جهان، موجب کاهش فرصتهای صادرات و کسب درآمد شده و همچنین آسیب های جدی را به محیط زیست واردمی سازد. امروزه بهره گیری از منابع انرژی تجدیدپذیر نه تنها یک انتخاب، بلکه یک ضرورت میباشد چرا که در صورت عدم استفاده از این منابع و رها شدن آن در کره زمین ضمن از دست رفتن حجم زیادی از انرژی قابل استحصال،این مواد قادر به تولید گازهای گلخانه ای و تخریب محیط زیست می باشند.(بوغلان دشتی, 1383,ص2) و با توجه به اینکه یکی از منابع این نوع تولید انرژی فضولات حیوانی میباشد استفاده از فناوری تولبد انرژی زیست توده برای این مجموعه ضروری و مفید است . هدف کلی این این تحقیق رسیدن به بهتربن طراحی برای کاهش مصرف انرژی کل فضاها (با استفاده از بهره گیری مناسب از انرژی تجدبد پذیر افتاب و باد)و تامین انرژی مورد نیاز فضاها با استفاده انرژی زیست توده است .وابستگی روز افزون جامعه ی بشری به انرژی ,یک حقیقت انکار ناپذیر است که هرگونه اختلال در تامین آن ,مشکلات عدیده ای را در پی دارد . از این رو لزوم به کار گیری انرژی های جدید واضح و روشن است.با استناد به توضیحات بالا و با توجه به پتانسیل بالای این شهر برای ایجاد این باشگاه و با توجه به بررسی های انجام شده نشان داده شده تجربه ای در این زمینه در داخل کشور وجود ندارد لذا انجام این تحقیق دارای ضرورت می باشد. با توجه به فقدان مکانی تفریحی ورزشی در این زمینه در شهر ساری و با تکیه بر دیگر جنبه های گردشگری این استان(گردشگری طبیعی,گردشگری زیارتی و …) طراحی و اجرای این پروژه با استفاده از انرژی های نو برای جوانان این منطقه و قشر توریست دارای ضرورت می باشد تا الگوی خوبی برای مصرف انرژی در مکان های ورزشی ایجاد شود.
1-4 اهداف تحقیق
الف) هدف اصلي(کلی) تحقيق:
1- شناخت پتانسیل های توریسم ورزشی به ویژه سوارکاری در شهر ساری متناسب با طراحی رویکرد استفاده از انرژی های نو
ب) اهداف فرعي(اختصاصی)
1- شناخت شاخص ها و معیار های اصلی در طراحی باشگاه سوارکاری شهر ساری
2- دستیابی به توسعه و ارتقا گردشگری ورزشی به ویژه ورزش سوارکاری در شهر ساری
3- شناخت و دست یابی به الگوی درست و مناسب در طراحی باشگاه سوارکاری در شهر ساری در راستای کاهش الگوی مصرف انرژی
4- شناخت پتانسیل ها و توانمندی های ورزش سوارکاری در شهر ساری در راستای بهبود توسعه ی گردشگری ورزشی

1-5 روش تحقیق
از نظر هدف کاربردی و از نظر روش انجام کار توصیفی تحلیلی است . همچنین روش من از روش مشاهده مستقیم و میدانی و از نظر روش های تحقیق در معماری از روش توصیفی و کیفی استفاده میکنیم .
1-6 پیشینه تحقیق
ناهيد سجاديان و مهيار سجاديان در مقاله ای تحت عنوان امكانسنجي كوهپيمايي تفريحي- ورزشي در جهت گردشگري روستايي استان مازندران با بهره گيري از GIS در سال1390 بیان داشتند:گردشگري از ديرباز مورد توجه بشر بوده است . اين فعاليت در اواسط قرن نوزدهم با گسترش وسايل نقليه شخصي و موتوري گسترش يافت، به طوري كه از سال1945به بعد رشد فزاينده اي داشته است .اين صنعت امروزه به جهت پيشرفت در فناوري هاي سفر ، احيا وتوجه به جاذبه ها وغيره يكي از سه صنعت بزرگ دنيا مي باشد ونقش ويژه اي در اقتصاد سالم جهاني به عهده دارد و سازمان جهاني گردشگري، درآمد اين صنعت را در سال 2010 حدود 800 ميليارد دلار پيش بيني نموده است. به گونه اي كه اين صنعت به عنوان شاخصي از وضعيت اقتصادي ، اجتماعي و فرهنگي كشورها، قابليت فراواني در ارتقاء و پويايي بخشيدن به اقتصاد كشورها، كاهش بيكاري ، ايجاد درآمد ملي و ارتقاي سطح رفاه مردم وغيره دارد. انجام فعاليتهاي گردشگري كه مشاغل گوناگوني راهم به دنبال دارد در هر كشوري به عنوان بخشي از فعاليت هاي اقتصادي، در كنار بخش هاي صنعت وكشاورزي موجب رونق و پيشرفت اجتماعي- اقتصادي، آن كشور ميگردد. ايران سرزميني چهار فصل و با تمدني چند هزار ساله است كه به لحاظ ويژگيهاي منحصر به فردش، دررديف 10 كشور اول جهان به لحاظ توان بالقوه گردشگري قرار دارد. گردشگري روستايي به عنوان گونه اي از انواع گردشگري، يك فعاليت تفريحي- اجتماعي است كه در نيمه دوم قرن هيجدهم در انگلستان و اروپا ظاهر شد . اين نوع گردشگري كليه فعاليتهاي گردشگري مرتبط باجاذبه هاي گردشگري طبيعي، فرهنگي، ورزشي، آموزشي، بهداشتي و درماني، هنري و ميراث فرهنگي را شامل مي شود. امروزه گردشگري روستايي 10 تا 25 درصد همه انواع فعاليت گردشگري را به خود اختصاص مي دهد.اين نوع گردشگري از يك طرف ميتواند نقش مهمي را در متنوع سازي اقتصاد جوامع روستايي در قالب صنعت گردشگري ايفا كند و از طرف ديگر مي تواند وسيله اي، براي تحريك رشد اقتصاد ملي باشد. ورزش يكي از فعاليتهاي مهم گردشگران روستايي در حين گردشگري است و گردشگري روستايي به ويژه در نوع مبتني بر اكوتوريسم آن كه سفري طبيعت محوربا رويكرد حفاظتي از محيط زيست در جهت لذت بردن از طبيعت، فعاليتهاي ورزشي ، آشنايي با فرهنگ جامعه ميزبان و كمك به اين جامعه در جهت افزايش درآمد و فرصتهاي شغلي آن ، بدون كمترين آثار مخرب بر محيط طبيعي است ،همواره همراه بوده است)
وحید شجاعی و فرشاد تجاری در مقاله ای تحت عنوان تحلیل نقاط قوت و ضعف گردشگري ورزشی استان مازندران در سال 1391 بیان داشتند: بر اساس تعریف گیبسون و همکاران گردشگری ورزشی به مسافرت و انتقال فرد به مکانی خاص جهت شرکت در یک فعالیت ورزشی رقابتی یا تفریحی, تماشای فعالیت ورزشی و یا جاذبه های ورزشی مانند پارک های آبی اطلاق می شود .وید گردشگری ورزشی را منوط به کلیه مسافرت های مرتبط با فعالیت های ورزشی و مشارکت در رقابت های رسمی و غیر رسمی با اهداف تجاری و غیر تجاری می داند.
بر اساس مقاله ای که سازمان توسعه و نگهداري اماكن ورزشي كشور در سال 1388 انتشار یافته :سواركاري ازورزشهايي است كه درچنددهه اخيرموردتوجه خاصي قرارگرفته است، بااين وجودسابقه اي طولاني داشته است و ازكهن ترين ورزشها به شمارمي آيد.اين ورزش امروزه هم به عنوان يك رقابت سالم ومفيد، وهم به عنوان سرگرمي وبه منظورگذراندن اوقات فراغت موردتوجه قرارگرفته است،وبااين كه نسبت به بسياري ازورزشها پرهزينه به نظرمي رسد،هرساله تعداد بيشتري طرفدار به سوي خود جلب ميكند. سواركاري ورزش،هنروروش هايي است كه به سوارشدن وهدايت اسب مربوط مي شود. ويژگي اين ورزش اين است كه انسان ومركب (معمولاً اسب)را متحدمي سازد،بنابراين موفقيت اسب وسواركاربه ارتباط واعتمادو احترامي كه آن دو براي يك ديگر قائلاند، بستگي دارد. سواركاري شاخه هاي متعددي دارد كه به طور كلي در دو دسته قرار مي گيرند:
مسابقات اسب دواني-اين مسابقات از دوران قديم در بسياري از تمد نها همچون يونان و روم باستان وجود داشت هاست. مسابقات يورتمه(بدون اين كه اسب با سرعت گرفتن شروع به تاختن كند)وتاخت(مسافت اين مسابقات بين 2400 و 1600 و 1000 متر است). نوعي ديگر از مسابقات تاخت همراه با مانع است، و اسب بايداز روي آن ها بپردكه ازمسابقات رايج اسب دواني هستند. شاخه هاي متعددي در ساير مسابقات سواركاري جاي ميگيرند كه در آن ها هدف بردن مسابقه دو نيست.درساژ (حركات نمايشي اسبهاي تربيت شده)، كه درآن كيفيت ارتباط ميان سواركار واسب سنجيده مي شود.مسابقات پرش،كه ازمتداو لترين مسابقات سواركاري درجهان مي باشد. مسابقات استقامت،كه هدف ازآنها طي كردن مسافتي طولاني (بين 20 تا 160 كيلومتر) دريك و گاهي دوروز است.چوگان كه قديمي ترين ورزش گروهي است. اين ورزش در ايران باستان رواج و اهميت زيادي داشته است و به بازي شاهان معروف است. امروزه چوگان به دليل هزينه بالا كمتر مورد توجه عام قرار مي گيرد.
عبدالرضا کرباسی و اکبر باغوند در مقاله ای تحت عنوان استفاده از انرژی بیوگاز زباله های شهری به عنوان سوخت جایگزین در سال 1380 گوارش بی هوازی زیست توده را بعنوان یکی ازفناوری های تولید انرژی بیان کرده اند ومتان تولیدی را عامل گرمایش خانگی و تجاری در تأمین انرژی حرارتی صنایع، در موتورهای احتراق داخلی، در موتورهای استیرلینگ، در توربین های گازی و بویلرهای نیروگاهی و همچنین در برخی از پیل های سوختی برای تولید برق می دانند.

 

 

 

فهرست مطالب:

فصل 1-کلیات تحقیق 2
1-1 مقدمه 2
1-2 پیشگفتار 3
1-3 اهمیت و ضرورت تحقيق 4
1-4 اهداف تحقیق 6
1-5 روش تحقیق 6
1-6 پیشینه تحقیق 6
فصل 2- مبانی نظری 10
2-1 تعریف فراغت 10
2-2 فراغت درزمان گذشته 11
2-3 فراغت دردوران معاصر 11
2-4 گردشگری 12
2-4-1 لزوم توسعه گردشگری: 13
2-4-2 گردشگری روستایی 15
2-4-3 گردشگری ورزشی: 15
2-5 ریشه واژه ی اسب 16
2-6 اهلی کردن اسب 17
2-7 اسب درایران باستان 18
2-8 سوارکاری در دوران خلفای عباسی 19
2-9 تاریخچه سوارکاری 20
2-10 سواركاري 20
2-10-1 تجهيزات موردنياز: 21
2-10-2 لباس ووسايل سواركاري: 21
2-10-3 جانمايي استاديوم هاي سواركاري: 21
2-10-3-1 اندازه: 21
2-10-3-2 موقعيت(انتخاب زمين ورزشگاه): 22
2-10-3-3 جانمايي بنا (تعيين محل احداث بنا): 22
2-11 ظوابط طراحی 22
2-11-1 اصطبل ها 22
2-11-2 تهویه اصطبل 24
2-11-3 عملکرد اصطبل 25
2-11-4 تسهیلات سوارکاری 26
2-11-5 اتاق های زین 26
2-11-6 ارتفاع لازم برای پرش 28
2-11-7 تماشاگران 28
2-11-8 امکانات سوارکاری 29
2-11-9 برج داوران 30
2-12 تعریف انرژی: 31
2-13 دسته بندی انرژی: 31
2-13-1 انرژی اولیه: 31
2-13-2 انرژی ثانویه: 31
2-13-3 انرژی تجاری: 32
2-13-4 انرژی های غیر تجاری: 32
2-13-5 انرژی تجدید شونده: 32
2-13-6 انرژی های تجدید نشونده: 32
2-14 اهمیت توجه به انرژی های پاک: 32
2-15 بحران بزرگ بشر در رابطه با انرژی 33
2-15-1 مشکل آلودگی محیط زیست 33
2-15-2 روند رو به اتمام سوخت های فسیلی 33
2-16 زیست توده چیست؟ 33
2-16-1 منابع زيست توده: 34
2-16-2 چرخه زيست توده در طبيعت: 35
2-17 فناوري بيوگاز 36
2-17-1 بيوگاز 37
2-17-2 مکانیسم تولید بیوگاز: 38
2-17-3 چگونگي توليد بيوگاز از فضولات 38
2-17-4 روند توسعة بيوگاز و جايگاه آن در جهان 39
2-17-5 فناوري بيوگاز و توسعه پايدار روستايي 40
2-18 انواع هاضم هاي بيهوازي 41
2-18-1 ناپيوسته:(BATCH) 41
2-18-2 پيوسته:(CONTINIOUS) 41
2-18-3 نيمه پيوسته:(SEMI-CONTINIOUS) 41
2-19 دستگاه های هاضم زیست توده 41
2-19-1 دستگاه بيوگاز با سرپوش شناور (مدل هندي) 41
2-19-2 دستگاه بيوگاز با مخزن گاز ثابت(مدل چيني) 44
2-19-3 دستگاه بيوگاز مدل تايواني 46
2-20 برنامه فیزیکی 47
2-21 ارتباطات فضایی 49
2-22 نمونه های موردی 50
2-22-1 مجتمع سوارکاری گنبدکاووس 50
2-22-2 باشگاه آراسپ: 52
2-22-2-1 اصطبل 52
2-22-2-2 مانژ 52
2-22-3 باشگاه سوارکاری چین: 54
فصل3- ویژگی های بستر طرح 55
3-1 ویژگی های جغرافیای طبیعی 55
3-1-1 موقعیت جغرافیایی 55
3=1-2 توپوگرافی 55
3-2 اقلیم و مولفه های آن 57
3-2-1 باد 57
3-2-2 بارش 57
3-2-3 حرارت 58
3-2-4 رطوبت 59
3-3 منابع آب 59
3-3-1 آب سطحی 59
3-3-2 آب زیرزمینی 59
3-4 پوشش گیاهی 60
3-5 ویژگی های گردشگری استان مازندران 61
3-6 ویژگی های گردشگری شهر ساری 62
3-6-1 معرفی بناها ˛ آثار های تاریخی و فرهنگی شهر 62
3-6-1-1 موزه عمارت کلبادی 62
3-6-1-2 موزه حمام وزیری 63
3-6-1-3 مجموعه تاریخی فرح آباد 64
3-6-1-4 برج رسكت 66
3-6-1-5 آب انبار میرزا مهدی 67
3-6-1-6 آب انبار نو 69
3-6-2 گردشگری زیارتی 70
3-6-2-1 برج مقبره‌اي امامزاده عباس ساري 70
3-6-2-2 برج آرامگاهي امامزاده يحيي 71
3-6-2-3 برج آرامگاهي سلطان زين العابدين 72
3-6-2-4 برج آرامگاهي امامزاده صالح مرزرود 73
3-6-2-5 برج امامزاده ابراهيم قاسم خندق 74
3-6-2-6 برج آرامگاهي درويش فخرالدين گلما 75
3-6-2-7 برج آرامگاهي شاطر گنبد 76
3-6-2-8 برج آرامگاهي امامزاده علي‌اكبر 77
3-6-2-9 تکیه پهنه کلا 78
3-6-3 گردشگری طبیعی 78
3-6-3-1 ساحل ماسه ای فرح آباد و گهر باران 78
3-6-3-2 پناهگاه حیات وحش سمسکنده 79
3-6-3-3 سد سلیمان تنگه 80
3-6-3-4 رودخانه تجن 82
3-6-3-5 پارک جنگلی شهید زارع 83
3-6-3-6 برکه ها و آب بندان های شهر ساری 84
3-6-3-7 چشمه های ساری 85
3-6-3-8 چشمه بین المللی سورت 85
3-6-4 گردشگری ماجراجویانه 86
3-6-4-1 غارنوردی 86
3-6-4-2 اسکی روی آب 87
3-6-4-3 موج سواری (ریفتینگ) 88
3-6-5 گردشگری مصرفی 89
3-6-5-1 صید و صیادی و شکار در ساری 89
3-7 تحلیل سایت 90
3-7-1 شناخت بیشتر سایت 90
3-7-2 جهت گیری 91
3-7-3 نورمفید 92
3-7-4 نور مضر 92
3-7-5 باد 93
3-7-6 مجاورت 94
3-7-7 بافت نماسازی اطراف 97
3-7-8 دسترسی به سایت 98
3-7-9 دید داخل به خارج سایت 99
3-7-10 دید خارج به داخل سایت 100
فصل4- تجزیه تحلیل و یافته های تحقیق 101
4-1 گردشگری 101
4-2 انرژی 101
4-3 جانمایی بنا 101
4-5 سیستم سازه ای 101
4-6 نماسازی 102
فصل5- نتیجه گیری و پیشنهادات 103
5-1 نتيجه گيري 103
5-2 پیشنهادات 103
منابع: 105
منابع انگلیسی 108
وب سایتها : 109
پیوست ها: 111

 

فهرست تصاویر
تصویر ‏2 1: مدل مفهومی تمایل گردشگران منبع:(کیا کجوری,1390,ص5) 13
تصویر 2-2 اسب های گوناگون دردوره هخامنشی- منبع: (سعیدی ، ۱۳۷۶ ,ص ۸۹ ـ ۱۰۰ ) 17
تصویر ‏2 3 زیرسری ازجنس مفرغ،لرستان،سده٨تا٧ق.م -منبع: (موزه متروپولیتن ) 18
تصویر‏4 2 دهنه اسب ازجنس مفرغ،سده٨تا٧ق.م لرستان -منبع:( پوپ ، ۱٣٨۰ ,ص ۴٦ ) 18
تصویر2 5انواع اصطبل-منبع:(نویفرت,1388,ص412) 22
تصویر ‏2 6ابعاد اسب و سوارکار -منبع: (نویفرت,1388,ص517) 22
تصویر ‏2 7 ابعاد ورودی و گذرگاه اصطبل -منبع:(نویفرت,1388,ص517) 23
تصویر ‏2 8 تهویه اصطبل-منبع: (نویفرت,1388,ص412) 24
تصویر ‏2 9 نمودار عملکردی اسطبل اسب-منبع: (نویفرت,1388,ص413) 25
تصویر ‏2 10 چیدمان زین-منبع: (نویفرت,1388,ص517) 26
تصویر ‏2 11 ارتفاع مورد نیاز برای پرش در سالن سوارکاری -منبع: (نویفرت,1388,ص517) 27
تصویر ‏2 12 جایگاه تماشاگران-منبع: (نویفرت,1388,ص517) 28
تصویر ‏2 13 ارتباطات داخلی یک موسسه سوارکاری -منبع: (نویفرت,1388,ص518) 29
تصویر2 14 چرخه ی زیست توده در طبیعت-منبع: ( سازمان انرژی نو کشور,1388,ص4) 35
تصویر ‏2 15 نمونه موردي استفاده از واحد خانگي بيوگاز-منبع:(عادلی گیلانی,1393,ص3) 36
تصویر ‏2 16 مکانیسم تولید بیوگاز-منبع: ( سازمان انرژی نو کشور,1388,ص6) 37
تصویر ‏2 17 هضم بيهوازي فضولات دامي در سطح كشتزارها-منبع: ( نصيري,1385,ص3) 39
تصویر ‏2 18 واحد بيوگاز با مخزن متحرك مدل هندي-منبع: ( كاظميان, 1390,ص4) 41
تصویر2 19 دستگاه بيوگاز با سرپوش شناور (مدل هندي)-منبع: ( كاظميان, 1390,ص4) 42
تصویر 2 20 هاضم بي هوازي غير صنعتي هندي-منبع: ( كاظميان, 1390,ص4) 42
تصویر2 21 واحد بيوگاز با مخزن ثابت (مدل چيني)-منبع: .( هجري ,1389,ص7) 44
تصویر2 22 هاضم بي هوازي غير صنعتي چيني-منبع:( هجري ,1389,ص7) 44
تصویر ‏2 23 واحد بيوگاز مدل تايواني-منبع: ( هجري ,1389,ص8) 45
تصویر ‏2 24 مجتمع سوارکاری گنبدکاووس-منبع: ( www.seeiran.ir) 49
تصویر ‏2 25 مجتمع سوارکاری گنبدکاووس-منبع: ( www.seeiran.ir) 50
تصویر ‏2 26 مجتمع سوارکاری گنبدکاووس-منبع: ( www.seeiran.ir) 50
تصویر ‏2 27 باشگاه آراسپ ساری-منبع: (www.paddock.ir) 52
تصویر ‏2 28 باشگاه آراسپ ساری-منبع: (www.paddock.ir) 52
تصویر ‏2 29 باشگاه سوارکاری چین-منبع: www. chinahorseclub.com) ) 53
تصویر ‏2 30 باشگاه سوارکاری چین-منبع: www. chinahorseclub.com) ) 53
تصویر3 1 تصویر هوایی شهر ساری(منبع:www.googlemap.com) 55
تصویر 3 2 خانه کلبادی شهر ساری- منبع: (ماهفروزی˛1390˛ص37) 61
تصویر ‏3 3 موزه حمام وزیری شهر ساری-منبع: (ماهفروزی˛1390˛ص38) 62
تصویر3 5 مجموعه تاریخی فرح آباد شهر ساری-منبع: .(اسحاقی˛1380˛ص137) 63
تصویر ‏3 6 مجموعه تاریخی فرح آباد شهر ساری-منبع: .(اسحاقی˛1380˛ص137) 64
تصویر ‏3 7 مجموعه تاریخی فرح آباد شهر ساری منبع: .(اسحاقی˛1380˛ص137) 65
تصویر ‏3 8 برج رسكت- منبع: (حبیب نژاد ˛1384 ˛ص4) 66
تصویر 3 9 آب انبار میرزا مهدی شهر ساری-منبع:(حبیب نژاد ˛1384 ˛ص4) 67
تصویر ‏3 10 آب انبار نو شهر ساری-منبع: (اسحاقی˛1380˛ص140) 68
تصویر 3-11 برج مقبره‌اي امامزاده عباس ساري شهر ساری-منبع: (حبیب نژاد ˛1384 ˛ص5) 69
تصویر ‏3 12 برج آرامگاهي امامزاده يحيي شهر ساری-منبع: (حبیب نژاد ˛1384 ˛ص6) 70
تصویر ‏3 13برج آرامگاهي سلطان زين العابدين شهر ساری-منبع:(حبیب نژاد ˛1384 ˛ص7) 71
تصویر ‏3 14 برج آرامگاهي امامزاده صالح مرزرود-منبع: (حبیب نژاد ˛1384 ˛ص8) 72
تصویر 3 15 برج امامزاده ابراهيم قاسم خندق شهر ساری-منبع: (حبیب نژاد ˛1384 ˛ص9) 73
تصویر ‏3 16 برج آرامگاهي درويش فخرالدين گلما شهر ساری-منبع: (حبیب نژاد ˛1384 ˛ص10) 74
تصویر 3 17 برج آرامگاهي شاطر گنبد شهر ساری-منبع: (حبیب نژاد ˛1384 ˛ص11) 75
تصویر ‏3 18 برج آرامگاهي امامزاده علي‌اكبر شهر ساری-منبع: (حبیب نژاد ˛1384 ˛ص12) 76
تصویر ‏3 19 تکیه پهنه کلا شهر ساری-منبع: (ماهفروزی˛1390˛ص47) 77
تصویر ‏3 20 دریای فرح آباد شهر ساری-منبع: (ماهفروزی˛1390˛ص89) 78
تصویر ‏3 21:پناهگاه حیات وحش سمسکنده شهر ساری-منبع: (ماهفروزی˛1390˛ص109) 79
تصویر ‏3 22 سد شهید رجایی( سد سلیمان تنگه)-منبع: (ماهفروزی˛1390˛ص93) 80
تصویر3 23 سد شهید رجایی( سد سلیمان تنگه)-منبع: (ماهفروزی˛1390˛ص93) 80
تصویر ‏3 24 رودخانه تجن-منبع: (ماهفروزی˛1390˛ص94) 81
تصویر ‏3 25 پارک جنگلی شهید زارع-منبع: (ماهفروزی˛1390˛ص102) 82
تصویر ‏3 26 برکه الندان چهاردانگه-منبع: (ماهفروزی˛1390˛ص100) 83
تصویر ‏3 27 چشمه بین المللی سورت شهر ساری-منبع: (ماهفروزی˛1390˛ص112) 85
تصویر ‏3 28 غار شهر ساری-منبع: (ماهفروزی˛1390˛ص104) 86
تصویر3 29 اسکی روی آب در دریا ساری-منبع: (ماهفروزی˛1390˛ص105) 87
تصویر ‏3 30 سد سلیمان تنگه-منبع: (ماهفروزی˛1390˛ص105) 88
تصویر ‏3 31 شکار در ساری-منبع: (ماهفروزی˛1390˛ص107) 89
تصویر ‏3 32 سایت-منبع:نگارنده 90
تصویر ‏3 33 جهت گیری سایت نسبت به جهات چهارگانه-منبع: نگارنده 90
تصویر ‏3 34 نورمفید-منبع:نگارنده 91
تصویر ‏3 35 نورمضر-منبع:نگارنده 91
تصویر ‏3 36 باد های غالب و مضر -منبع:نگارنده 92
تصویر ‏3 37 موسسه آموزش عالی ساریان -منبع:نگارنده 93
تصویر ‏3 38 موسسه آموزش عالی هدف -منبع:نگارنده 93
تصویر ‏3 39 موسسه آموزش عالی روزبهان -منبع:نگارنده 94
تصویر ‏3 40 دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی-منبع:نگارنده 94
تصویر ‏3 41 مجموعه تاریخی فرح آباد-منبع:نگارنده 95
تصویر ‏3 42 دانشگاه آزاد ساری-منبع:نگارنده 95
تصویر3-43 بافت نماسازی اطراف آجر-منبع:نگارنده 96
تصویر3-44 بافت نماسازی اطراف سنگ تراورتن-منبع:نگارنده 96
تصویر3-45 بافت نماسازی اطراف آلومینیوم-منبع:نگارنده 96
تصویر ‏3 46 دسترسی از میدان خزر-میدان فرح آباد-منبع:نگارنده 97
تصویر ‏3 47 دید داخل به خارج سایت -منبع:نگارنده 98
تصویر ‏3 48 دید از ارتفاع به داخل سایت -منبع:نگارنده 99

 

فهرست جداول
جدول 2 1امتيازات دستگاههاي هندي منبع: ( كاظميان, 1390,ص5) 43
جدول ‏2 2 امتيازات دستگاههاي چینی منبع: ( كاظميان, 1390,ص4) 45
جدول2-3 برنامه فیزیکی منبع: ( نگارنده) 46
جدول ‏3 1 وضعیت آب های زیر زمینی شهر ساری منبع:(طرح جامع شهر ساری) 59

فهرست نقشه ها
نقشه 3-1 موقعیت شهر ساري در سلسله مراتب تقسیمات سیاسی کشور(منبع:طرح جامع ساری) 55

فهرست نمودارها
نمودار 3-1 میانگین سالانه بارش شهر ساری) 56
نمودار 3-2 میانگین ماهانه بارش شهر ساری 57
نمودار3-3 میانگین دمای ماهانه شهر ساری 57
نمودار 3-4 میانگین دمای سالانه شهر ساری 58

 

 

منابع درون متنی دارد. منابع کلی هم در انتهای رساله قرار گرفته است.

 

 

 

تصاویر فایل:

رساله معماری باشگاه سوارکاری جهت توسعه گردشگری ورزشی با استفاده از انرژی های تجدید شونده,رساله باشگاه سوارکاری,پایان نامه معماری باشگاه سوارکاری,مطالعات معماری باشگاه سوارکاری,پروپوزال باشگاه سوارکاری,دانلود رساله باشگاه سوارکاری,برنامه فیزیکی باشگاه سوارکاری,ظوابط و استانداردهای طراحی باشگاه سوارکاری,ریزفضاهای طراحی باشگاه سوارکاری,رساله معماری باشگاه سوارکاری برای ارشد معماری,رساله ارشد معماری با موضوع طراحی باشگاه سوارکاری,رساله باشگاه سوارکاری با رویکرد معماری,رساله کارشناسی ارشد معماری با موضوع باشگاه سوارکاریپایان نامه معماری باشگاه سوارکاری,مطالعات معماری باشگاه سوارکاری,پروپوزال باشگاه سوارکاری,دانلود رساله باشگاه سوارکاری,برنامه فیزیکی باشگاه سوارکاری,ظوابط و استانداردهای طراحی باشگاه سوارکاری,ریزفضاهای طراحی باشگاه سوارکاری,رساله معماری باشگاه سوارکاری برای ارشد معماری,رساله ارشد معماری با موضوع طراحی باشگاه سوارکاری,رساله باشگاه سوارکاری با رویکرد معماری,رساله کارشناسی ارشد معماری با موضوع باشگاه سوارکاریدانلود رساله باشگاه سوارکاری,برنامه فیزیکی باشگاه سوارکاری,ظوابط و استانداردهای طراحی باشگاه سوارکاری,ریزفضاهای طراحی باشگاه سوارکاری,رساله معماری باشگاه سوارکاری برای ارشد معماری,رساله ارشد معماری با موضوع طراحی باشگاه سوارکاری,رساله باشگاه سوارکاری با رویکرد معماری,رساله کارشناسی ارشد معماری با موضوع باشگاه سوارکاری

خرید رساله:

در پایان خرید ، لینک دانلود فایل نمایش داده می شود و به ایمیل شما ارسال خواهد شد. راهنمای خرید و دانلود فایل
  • فرمت رساله: word
  • حجم فایل ها: 11 مگابایت
  • برای مشاهده لیست رساله و مطالعات های معماری اینجا را کلیک نمائید.
  • ایمیل های پشتیبانی : parsacad.com@gmail.com – info@parsacad.com
  • رساله معماری با رساله معماری هم تبادل می شود و نیاز به خرید نیست.

نظر و دیدگاه خود را بفرستید



فول پکیج جامع آموزش اسکچاپ 2019




اولین و قوی ترین پکیج جامع آموزش اسکچاپ 2019 و ویری نکست + آرشیو متریال و مبلمان و صحنه های آماده رندر حرفه ای در فلش مموری (برای اسکچاپ 2016 تا 2019) / آموزش ها از صفر تا صد از مبتدی تا پیشرفته شامل تمامی مباحث از مدلسازی تا رندرگیری

قیمت: 1.500.000 تومان