مطالعات موزه سکه 149 صفحه + نقشه ها و پوسترهای طراحی,مطالعات و رساله موزه سکه بهمراه نقشه ها ,رساله موزه,طرح موزه سکه,نقشه موزه سکه,مطالعات زمینه موزه سکه,مطالعات تطبیقی موزه سکه,برنامه فیزیکی موزه سکه,ظوابط طراحی موزه سکه,دانلود رساله موزه سکه,دانلود مطالعات موزه سکه,دانلود پایان نامه موزه سکه,دانلود طرح نهائی موزه سکه,پایان نامه های معماری,موضوع پایان نامه معماری,دانلود پایان نامه معماری,پایان نامه معماری موزه سکه,پروپوزال معماری موزه سکه

 

شناخت موضوع :(موزه)
تعریف موزه:
موزه مکان گردآوری، نگهداری، مطالعه و بررسی کردن و نیز به نمایش گذاشتن نعمتهای فرهنگی یا طبیعی به منظور آموزش، پژوهش و ارزش دادن به این مجموعه ها و لذت بردن از آنهاست.

معنای لغوی و اصطلاحی موزه:
نام موزه از لغت فرانسوی “Musee ” گرفته شده و به معنای مکانی است که مجموعه بزرگی از آثار باستانی و صنعتی و چیزهای گرانبها را در آن به معرض نمایش می گذارند و دانشمندان و پژوهشگران و هنرمندان و علاقه مندان از آن استفاده می کنند.
کلمه موزه را فرانسویان از لغت یونانی گرفته اند. موزه نام تپه ای در آتن بوده است که در آن عبادتگاهی برای موزه ها ساخته شده بود.
نگاهی گذرا به تاریخچه موزه و موزه داری در ایران و جهان:

برای توضیحات بیشتر و دریافت رساله به ادامه مطلب مراجعه نمائید…

تاریخچه موزه در جهان:
در دوران نوسنگی انسان مجموعه ای از صدف، گوش ماهی، نسگوینده و استخوان جانوران را گردآوری و از آن برای تزئینات استفاده می کرد.
در مراحل بعد تمدن این مجموعه ها بیانگر شیوه های اعتقادی و آیینی اقوام مختلف گردید.

تاریخچه موزه ایران:
تاریخ تشکیل اولین موزه در ایران را باید در گنجینه های گرانبهایی که باستان شناسان به دست آورده اند، جستجو کرد.

ایرانیان برای رهایی از آسیب بیگانگان گاهی گنجینه های گرانبهایی مانند کلوزر، کلماکره و مجموعه سفال آبگینه گرگان را درون چاه ها و حفره هایی پنهان می کردند.

اولین بار به دستور ناصرالدین شاه قاجار در داخلکاخ سلطنتی گلستان، تالاری به موزه اختصاص یافت که سپس همین مکان با ملحقاتی غنی تر شد و به نام موزه “همایونی” گشایش یافت.

اهداف موزه:
• گردآوری، حفظ و نمایش آثار هنری معاصر و گسترش سطح شناخت جامعه
• شناساندن هنرهای معاصر اصفهان، سایر استانهای ایران و هنر معاصر بین الملل
• عرضه و نمایش دائمی هنرهای معاصر و سایر کشورها
• آشنا نمودن مردم و خصوصاً هنرمندان با هنرهای معاصر
• برقراری ارتباط با موزه ها و مراکز حفظ، آموزش و اشاعه هنر معاصر در ایران و سایر کشورها
• برنامه ریزی و ارائه طرح های لازم برای تشویق، تحقیق و پژوهش در زمینه هنرهای معاصر
• ایجاد برنامه های آموزشی جهت آشناسازی جامعه و خصوصاً هنرمندان با هنر معاصر از طریق برگزاری جلسات سخنرانی، برنامه بازدید، گردهمایی، انتشار کتاب و مجله، امور سمعی و بصری، مرمت آثار و انجام خدمات فنی
• ایجاد بانک اطلاعات هنرمندان معاصر ایران

عمده فعالیتهای موزه:
• برپایی نمایشگاههای هنری در سطوح استانی، ملی و بین المللی
• برگزاری جلسات سخنرانی و سمینارهای تخصصی در ارتباط با رشته های مختلف هنری
• گردآوری، حفظ، مرمت و نمایش آثار هنری نفیس
• آشنا نمودن مردم و هنرمندان با هنرهای معاصر
• برقراری ارتباط با موزه های و مراکز فرهنگی، هنری داخلی و خارجی

انواع موزه ها
موزه ها را به شکلهای گوناگون طبقه بندی کرده اند:
• موزه های تاریخ و باستان شناسی
• موزه های فضای باز
• موزه های مردم شناسی
• کاخ موزه ها
• موزه های هنری
• موزه های علوم و تاریخ طبیعی
• موزه های منطقه ای (محلی)
• موزه های سیار (گردشی)
• پارک موزه ها
• موزه های سلاح (نظامی)
• موزه های اندیشمندان (خانه هنرمندان)
• موزه صنایع دستی:(موضوع پروژه)

موزه تاریخ و باستان شناسی:
موزه تاریخ و باستان شناسی دید تاریخی دارند و بیانگر سلسله ها و دوره های تاریخی هستند. بیشتر این آثار بر اثر کاوش های باستان شناسی به دست آمده اند و بیانگر فرهنگ و تمدن گذشته و تلفیق کننده علم، هنر و دانش یک ملت یا یک قوم هستند. چنین موزه هایی مادر نیز نامیده می شوند.موزه ملی ایران ” موزه ملی” ورسای” در فرانسه و موزه تاریخ در واشنگتن از این نوع هستند.

موزه فضای باز:
موزه فضای باز با ایجاد این نوع موزه ها می توان به معرفی یافته ها و داده های مهم باستان شناسی کمک بزرگی نمود. زمانی که کاوش علمی باستان شناسی منجر به نتایج مطلوب و کشف آثار ارزشمند غیر منقول می شود و قابل انتقال به موزه ها نیست، با فراهم آوردن شرایط و امکانات لازم، مکان مورد نظر را جهت بازدید عموم مهیا می نمایند.
این امر در اصطلاح به موزه فضای باز مشهور است. از جمله این موزه ها می توان به تخت جمشید در شیراز و محوطه تاریخی هگمتانه در همدان اشاره نمود.
این موزه ها در دیگر کشورها مانند چین، یونان و برخی از کشورهای اروپایی نیز معمول است. در استان خراسان محوطه تاریخی ” بندیان” در گز که دارای گچ بری های بسیار زیبایی از دوره ساسانیان است و همچنین محوطه تاریخی ” شادیاخ” نیشابور می توانند مکان مناسبی برای این امر باشند.

موزه های مردم شناسی:
موزه های مردم شناسی فرهنگ، آداب و رسوم، اعتقادات، پوشاک و سنن اجتماعی حاکم بر جامعه را نشان می دهند. موزه مردم شناسی تهران و حمام گنجعلی خان کرمان از این نوع هستند.

کاخ موزه ها:
کاخ موزه ها بنا یا اثر تاریخی هستند که از گذشتگان به دست ما رسیده و بیانگر وضعیت و نحوه زندگی صاحبان آن است .ممکن است در این بنا اشیای تاریخی و نیز آثار هنری از جمله نقاشی روی دیوار، کچ کاری و … وجود داشته باشد.
کاخ موزه ها معمولاً در مراکز حکومتی به وجود می آیند. هدف از تأسیس این موزه ها به نمایش گذاشتن اثر و بنای تاریخی و نیز عبرت آموزی است. مجموعه کاخ های سعدآبادتهران و باغ ملک آباد مشهد از این نوع موزه ها هستند.

موزه های هنری:
موزه های هنری انواع هنرهای تجسمی وتزیینی که از زیبایی شناسی بالایی بر خوردارند را به نمایش درمی آوردند و معمولأ بازدید کنندگان زیادی نیز دارند. موزه هنرهای زیبا در تهران و موزه هنرهای تزیینی در اصفهان از این نوع هستند.

موزه علوم و تاریخ طبیعی :
موزه علوم و تاریخ طبیعی تجربه های علمی بر اساس شواهد و وسایل تاریخی- طبیعی را که در بر گیرنده گونه های مختلف گیاهی به ویژه جانوان است را به نمایش می گذارند. موزه تاریخ طبیعی اصفهان و موزه علوم و تاریخ طبیعی مشهد از این نوع هستند.

موزه های محلی یا منطقه ای :
موزه های محلی یا منطقه ای بیانگر و نمودار فرهنگ یک منطقه و یا یک محله ی خاص هستند و صرفأ آثار و اشیای تاریخی همان منطقه را به نمایش می گذارند.موزه شوش، تخت جمشید و موزه توس در خراسان از این نوع هستند.

موزه های سیار:
موزه های سیار برای پیشبرد سریع اهداف فرهنگی و به دلیل عدم امکانات موجود در مناطق و شهرهای محروم شکل می گیرند. این موزه ها فرهنگ های گوناگون را در مکان های مختلف در معرض دید عموم می گذارند. اگر به این نوع موزه ها توجه کافی شود، بسیار تأثیر گذار خواهند بود.

پارک موزه ها :
پارک موزه ها به دلیل داشتن ابعاد گوناگون علمی و فرهنگی و جاذبه های تفریحی و آموزشی از اهمیت زیاد برخوردارند، چرا که مسایل زیستی و طبیعی را از نزدیک برای مردم به نمایش می گذارند.ویژگی مهم این موزه ها این است که عموم مردم می توانند از دیدن آنها بهره مند شوند.
مکان های فرهنگی، ملی و تاریخی چون آرامگاه فردوسی در مشهد، آرامگاه عطار و خیام در نیشابور می توانند مکان مناسبی برای این منظور باشند.

موزه های نظامی :
موزه های نظامی روند تاریخی انواع سلاح های نظامی و جنگی را در معرض دید همگان قرار می دهند. این نوع اشیا شامل لباس های نظامی رزمی، اسلحه و دیگر وسایل رزمی هستند.

موزه های اندیشمندان (خانه هنرمندان) :
موزه های اندیشمندان برای ارج نهادن به هنرمندان، نویسندگان، مخترعان و مفاخر جامعه، معمولأ پس از درگذشتشان در خانه شخصیشان پدید می آید و در بر گیرنده ی وسایل شخصی، وسایل کار و آثار ایشان است . است. در ایران خانه بزرگ مرد موسیقی “استاد ابوالحسن صبا” تبدیل به موزه شده و در برگیرنده تابلوهای نقاشی، تألیفات و اموال شخصی وی است.

موزه صنایع دستی: (موضوع پروژه)
تعریف:
صنایع دستی به مجموعهای از هنر-صنعت اطلاق می شود که عمدتا با استفاده از مواد اولیه بومی و انجام قسمتی از مراحل اساسی تولید, به کمک دست و ابزار دستی موجب تهیه و ساخت محصولاتی می شود که در هر واحد ان ذوق هنری و خلاقیت فکری صنعتگرسازنده بنحوی تجلی یافته و همین عامل وجه تمایز اصلی اینگونه محصولات از مصنوعات مشابه ماشینی و کار خانه ای می باشد.

 

با این همه از آنجا که تاثیر فوق العاده سنت ها و رسوم منطقه ای در صنایع دستی بخوبی قابل رویت است تعریف مشخص و معینی به عنوان یک تعریف استاندارد از انچه صنایع دستی نامیده می شود نمی توان به دست داد ولی با توجه به تعریف فوق الذکر و سایر تعاریفی که تا کنون در این زمینه عنوان شده می توان خصوصیات زیر را برای محصولات دست ساخته قائل شد:
• حضور موثر و خلاق انسان در تولید و شکل بخشیدن به محصولات ساخته شده و امکان ایجاد تنوع و پیاده کردن طرحهای مختلف در مرحله ساخت اینگونه فراورده ها.
• تامین قسمت عمده مواد اولیه مصرفی از منابع داخلی.
• داشتن بار فرهنگی ( استفاده از طرحهای اصیل بومی و سنتی).
• عدم همانندی و تشابه فرآوردههای تولیدی .
• عدم نیاز به سرمایه گذاری زیاد در مقایسه با دیگر صنایع.
• دارا بودن ارزش افزوده زیاد در مقایسه با سایر فعالیتهای تولیدی.
• قابلیت ایجاد و توسعه در مناطق مختلف شهری و روستایی و حتی در جوامع عشایری .
• قابلیت انتقال تجربیات و رموز و فنون تولیدی به صورت سینه به سینه .

فرش جهان نما
برای اطلاعات بیشتر به پیوست ۱ مراجعه شود.

کلیه اشکال محصولات صنایع دستی را به چند بخش طبقه بندی نموده اند که شامل بافته های داری و زیر اندازها – نساجی سنتی – بافتنی ها – رودوزی های سنتی – چاپ های سنتی – نمد مالی – حصیر بافی – سفال و سرامیک سازی – شیشه گری – هنر چوب – سنگتراشی – فرآورده های پوست و چرم – فلزگری – زیورآلات سنتی وبسیاری از دست ساخته های سنتی اقوام و مناطق مختلف ایران است که بعضا جزو شاخصه های هنری مناطق مختلف ایران محسوب می شوند .

تصاویر زیر درموزه صنایع دستی مجموعه سعد آباد می باشد.

تاکنون نزدیک به ۲۵۵ رشته و زیر مجموعه از تولیدات صنایع دستی در ایران معرفی شده است.

بررسی نمونه مشابه موزه فرش ایران:
معرفی و شناخت:
موزه فرش ایران در سال ۱۳۴۲ به سفارش فرح دیبا جهت نمایشگاه دائمی فرش توسط مهندس فرمانصرمایان طراحی و با همکاری شرکت های خارجی ساخته شد . این بنا در زمینی حدود یک هتکار در تقاطع خیابان های فاطمی غربی و کارگر شمالی و در مجاورت پارک لاله ساخته شده است.

زیر بنای این ساختمان ۳۴۰۰ متر مربع مشتمل بر دو تالار ، نمایشگاه دائمی و نمایشگاه موقت و دارای کتابخانه تخصصی ، فضای آموزشی کارگاه مرمت ، آمفی تئاتر و چایخانه نیز می باشد . در سال ۱۳۵۸ بنای مذکور به موزه تغییر کاربری داده شد و در ۲۲ بهمن ۱۳۶۵ رسما به عنوان موزه فرش ایران افتتاح شد.

بررسی مفاهیم و ایده های معمارانه:
گفته شده است فرم و طرح اصلی موزه برگرفته از دار قالی می باشد اما حجم بنا بیان از طرح سیاه چادرهای قشقایی دارد و به خوبی آن را به نمایش گذشته است شیوه طراحی مهندس فرمانصرمایان در بنای موزه به شیوه ی مدرن می باشد که ترکیبی محدود با مفاهیم معماری سنتی ایران مثل وجود حیاط مرکزی نیز در آن به چشم می خورد.

ستون هایی که دور تا دور بنا به صورت ریتمیک و مرتب قرار گرفته اند استحکام و پایداری خاصی را به هر بیننده یاد آوری می کنند .

بررسی چگونگی تاثیر مسائل اقلیمی بر معماری بنا:
زمین مذکور در ضلع جنوب شرقی چهار راه کارگر در خیابان فاطمی قرار گرفته است بنای موزه که با ارتفاع ۵/۱ طبقه و به رنگ سفید می باشد از دیوار ه های میله ای محوطه به خوبی نمایان است. همخوانی خاص بنا با محوطه ای سر سبز اطرافش و پارک لاله از دیگر شاخص های آن می باشد.

از جمله نشانه های معماری سنتی ایرانی در محوطه این لابی مرکزی وجود حوض آب در وسط آن می باشد .حیاط مرکزی بنا که در گذشته به صورت سر باز بوده و به عنوان محلی جهت استراحت و تجمع در نظر گرفته شده بود ولی در حال حاضر سقف آن پوشیده شده و به عنوان نمایشگاه موقت مورد استفاده قرار می گیرد .
نحوه نورگیری:
هیچ گونه باز شو یا پنجره ای در نمای دور تا دور بنا دیده نمی شود که علت آن تاثیر نامطلوب نور مستقیم و طبیعی بر روی فرش ها و دید باز دید کنندگان می باشد .
نور پردازی در موزه ی فرش از اهمیت بسیار بالایی برخورد می باشند زیرا در صورت رعایت نکردن اصول ایمنی آنها از مهمترین عوامل فرسایش و پوسیدگی فرش ها خواهند بود.
بررسی چگونه استفاده ازسازه و تاسیسات:
سازه بنا مسلح می باشد. سقف کاذب سالن با طراحی خاص خود ، خودنمایی می کند در زیر این سقف کاذب سیستم های مدرن تهویه هوا ودر روی آن نور پردازی ضد یواس و مادون قرمز قرار گرفته است.

سیستم تهویه هوا در موزه ی فرش از اهمیت بسیار بالایی برخورد می باشند زیرا در صورت رعایت نکردن اصول ایمنی آنها از مهمترین عوامل فرسایش و پوسیدگی فرش ها خواهند بود.
بررسی نمونه مشابه موزه ملی ایران:

معرفی و شناخت عملکردها :
مجموعه “موزه ملی ایران” بعنوان موزه مادر کشور در بر دارنده بیشترین یافته های باستانشناسی در زمینه تاریخ ،فرهنگ،هنر و تمدن ایرانی و آثار مرتبط با آن ،از دوران پیش از تاریخ تا دوران اسلامی است،این مجموعه شامل دو موزه “ایران باستان “و “ایران دوران اسلامی “است.

موزه ایران باستان اولین بنای موزه ای کشور در سال ۱۳۱۲ خورشیدی با طراحی و نظارت “آندره گدار” (معمار فرانسوی )و “عباسعلی معمار” و “استاد مراد تبریزی “در فضایی به مساحت یازده هزار متر مربع و در سه طبقه ساخته شد و در سال۱۳۱۶ خورشیدی گشایش یافت ،طراحی و نمای آن بر گرفته از “تاق کسرا”(بنای دوره ساسانی )است.
در سال ۱۳۷۵ خورشیدی آثار اسلامی از طبقه دوم موزه ایران باستان به ساختمانی مجزا در شرق مجموعه منتقل شد و از همان زمان موزه ایران باستان و موزه ایران دوران اسلامی در یک مجموعه با نام کلی “موزه ملی ایران ” تغییر نام داد .
نمایش آثار فرهنگی در موزه ایران باستان بر پایه توالی زمان ،فرهنگی و پیدایی حکومت ها است،گستره ی زمانی این اشیا از دوره ی پارینه سنگی (نزدیک به یک میلیونسال پیش) تا پایان دوره ی ساسانی را در بر می گیرد.

این بنا با هدف نگهداری و پژوهش در آثار گذشتگان ،معرفی و نمایش و انتقال میراث آنها به آیندگان ،ایجاد و تقویت تفاهم میان اقوام و ملل ،شناخت و نمایش سهم آنها در فرهنگ و تمدن جهانی ،کمک و تلاش در بهبود و افزایش میزان دانش عمومی مردم،به ویژه پژوهشگران بر پا شده است .
بررسی مفاهیم وایده های معمارانه:(حجم کل”نماها”برش”ترکیب بندی)
ساختمان موزه در واقع حجمی مکعب مستطیل است که از سه قسمت تشکیل شده است .
ورودی آ ن از یک تاق بزرگ ساسانی که یاد آور قصر های ساسانی خصوصاً در فیروز آباد فارس است و با ابهت خود را در مجموعه ی شهری بیان می کند ،صورت می پذیرد .

حجم مستطیل شکل موزه دارای ابعاد ۳۴ × ۱۰۰ متر بوده و از سه قسمت ورودی،فضای نمایش اشیا و فضای اداری تشکیل شده است که با شکست هایی در نمای جانبی ،درازی آن تعدیل شده است .

بررسی چگونگی تاثیر مسائل اقلیمی بر معماری بنا :
این بنا در ابتدای خیابان امام خمینی (مجموعه ی تاریخی باغ ملی،خیابان پروفسور رولن )تهران واقع است و به علت وجود بادهای شمالی ، معماری آن به صورت شرق و غرب طراحی شده است .

این ساختمان دارای حیاط مرکزی می باشد که بخشی از نورگیری از اینجا انجام می شود و همچنین از باد های مزاحم جلوگیری می کند.

بررسی نحوه نورگیری:
سالن اصلی موزه به طول ۶۱ متر و عرض ۳۴ متر طراحی شده و دارای نورگیر داخلی(حیاط مرکزی)به ابعاد ۱۶×۱۶ متر است و نور مناسبی به فضای اصلی سالن می رساند .

در دیوارهای جانبی شرقی و غربی ،پنجره های باریک و بلندی قرار دارد که ریتمی یکسان و تکراری را در امتداد سالن ایجاد می کند .
بررسی مصالح:
بنا بر روی سکویی از سنک تراورتن سفید تراشیده به ارتفاع ۵/۱ متر از سطح خیابان قرار گرفته همین سنگ سفید به صورت قرنیز ضخیم که کلاف بالای ساختمان است، نقطه اختتام سقف را مشخص می کند. جرزهای آجری دیوارهای خارجی از روی این سکو تا زیر قرنیز بام ادامه می یابند.

در بالای قرنیز سنگی، جان پناه آجری، ارتفاع ۱۲ متری بنا را به پایان می رساند. گدار هر قدر که در توان داشته، آجرکاری و جزئیات آن را در بنا غنی تر کرده است.
بررسی سازه بنا:
در زیبا شناختی این ساختمان طراح با ترکیبی میان بافت ساده با فرم هندسی و سنتی توانسته ساختار حدی از معماری سنتی و مدرن خلق نماید. سازه این بنا مسلح می باشد وبا استفاده از منحنی پایداری خلق نموده است .

دراین ساختمان طراح با بداعت های خاص توانسته ارتباط صحیح و جستجوگردر ساختمان ایجاد نماید.
عناصر فضایی موزه:
بخش های مختلف موزه:

۱-تالار ورودی
درهای ورودی موزه ها باید طوری در طراحی لحاظ شوند که محافظت و کنترل آن برای نگهبانان به آسانی صورت گیرد.
وضع مطلوب آن است که موزه یک در ورودی عمومی و اصلی داشته باشد و توسط چراغ یا علامت های دیگر کاملاً مشخص باشد. این در به لابی موزه منتهی شود.
در یا (درهای)ورودی موزه باید به لحاظ تزئینات ساده و با سبک معماری بومی و معمول در جامعه هماهنگ باشد. همچنین اندازه آن باید چنان باشد که در هر لحظه تعداد زیادی از بازدیدکنندگان بتوانند به آسانی از آن عبور کنند.

ادامه…….

 

 

فهرست مطالب:

شناخت موضوع: (۱)
• موزه: (۱)
• تعریف موزه:
• معنای لغوی و اصطلاحی موزه: (۱)
• تاریخچه موزه در جهان: (۱)
• تاریخچه موزه ایران: (۱)
• اهداف موزه: (۲)
• عمده فعالیتهای موزه: (۲)
• انواع موزه ها: (۳)
۱٫ موزه تاریخ و باستان شناسی:
۲٫ موزه فضای باز:
۳٫ موزه های مردم شناسی:
۴٫ کاخ موزه ها:
۵٫ موزه های هنری:
۶٫ موزه علوم و تاریخ طبیعی :
۷٫ موزه های محلی یا منطقه ای :
۸٫ موزه های سیار:
۹٫ پارک موزه ها:
۱۰٫موزه های نظامی :
۱۱٫موزه های اندیشمندان (خانه هنرمندان)
۱۲٫موزه صنایع دستی: (موضوع پروژه)

• بررسی نمونه مشابه موزه فرش: (۹)
• بررسی نمونه مشابه موزه ملی: (۱۲)
عناصر فضایی موزه:
بخش های مختلف موزه: (۱۷)
• تالار ورودی (۱۷)
• لابی و عناصر وابسته به آن: (۱۷)
۱٫ گیشه ی فروش بلیط
۲٫ فضای انتظار و نشمین
۳٫ گالری ها یا تالارهای نمایش آثار
• ویترین (۱۹)
رعایت نکاتی در طراحی موزه:
• قانون سه ثلث در موزه: (۲۰)
• استفاده از فضا و تقسیمات داخلی آن: (۲۰)
• استانداردهای طراحی نمایشگاه: (۲۲)
• دید و نظاره: (۲۲)
• محفظه(ویترین)نمایشی: (۲۳)
• سیر کولاکسیون فضاهای نمایش در موزه: (۲۳)
• سلسله مراتب صحنه آرایی در موزه: (۲۳)
• نور در موزه: (۲۴)
۱٫ استفاده از نور طبیعی:
۲٫ نورگیری از بالا:
۳٫ نورگیری جانبی:
• انتخاب رنگ و مصالح در موزه: (۲۶)
• محافظت: (۲۷)
دسته بندی فضاهای مورد نیاز موزه: (۲۸)
• فضاهای نمایشگاهی: (۲۹)
• فضاهای خدماتی – رفاهی: (۳۰)
۱٫ سالن اجتماعات و آمفی تئاتر:
۲٫ سالن کنفرانس:
۳٫ کتابخانه:
۴٫ چایخانه:
۵٫ فروشگاه فرهنگی:
• فضاهای خدمات پشتوانه ای: (۳۲)
۱٫ تاسیسات برقی و مکانیکی:
۲٫ واحد مرمت و آزمایشگاهی:
۳٫ انبارها و گنجینه ها:
۴٫ سیستم های ایمنی:
• فضاهای اداری: (۳۴)
• فضاهای ارتباطی و سرویسها: (۳۵)
• فضاهای آموزشی: (۳۵)
• فضاهای خارجی: (۳۵)
عوامل موثر در برنامه ریزی فیزیکی : (۳۶)
دیاگرام:
• تصویر دیاگرام فضاهای یک موزه با عملکرد محدود: (۳۷)
• دیا گرام عمومی مجموعه: (۳۸)
• دایاگرام واحدهای خدماتی –رفاهی: (۳۹)
معرفی پروژه:
جداول برنامه فیزیکی موزه : (۴۰)
• جدول برنامه فیزیک فضاهای نمایشگاهی : (۴۰)
• جدول برنامه فیزیک فضاهای آموزشی و مرمتی : (۴۰)
• جدول برنامه فیزیک فضاهای خدماتی – رفاهی : (۴۱)
• جدول برنامه فیزیک فضاهای پشتبانی: (۴۱)
• جدول برنامه فیزیک فضاهای اداری: (۴۲)
دیاگرام:
• تصویر دیاگرام فضاهای طراحی شده : (۴۳)
پیوست ها:
• پیوست ۱: (۵۰)
• پیوست ۲: (۵۱)
• پیوست ۳: (۵۳)
• پیوست ۴: (۵۶)
• پیوست ۵: (۶۰

 

کلیات:   صفحات ۶۰ تا ۱۴۹:
تعریف موزه:
تاریخچه موزه در جهان:
نهادینه شدن موزه ها:
طبقه بندی موزه ها:
موزه های تاریخی:
موزه های باستانشناسی:
موزه های اماکن باستانی:

موزه های هنری:
موزه های علمی:
موزه های علوم طبیعی:
موزه های علوم و فنون:
ساختار و عملکرد موزه ها:
فضای فیزیکی موزه:
محل و ساختمان موزه:
هنر و هنرهای تجسمی:
هنرهای معاصر:
هنرهای تجسمی
دسته بندی هنرهای تجسمی:
سیر تحول فضایی- کالبدی موزه در جهان:
سیر تحول فضایی کالبدی موزه در ایران:
بررسی تجارب عملی در ایران:

نتیجه گیری:

پیدایش موزه

ورود به قرن ۲۱

مبانی نظری

– ساختمان صنعت چند رسانه ای

نامادیات :
حسی بودن :
چند رسانه‌ای بودن :
الگوواره جدید در معماری :

دلالت گر معما گونگی :
مبانی طراحی

مبانی نظری طرح

به اعتقاد پیتر آیزنمن :
چارلز جنکز :

معماری‌ سیال‌ :

 شکل گیری فضای معماری جدید :
خصوصیات فضا :
سازه :

انواع سقف کاذب

درز:
پنجره دوجداره

تأسیسات:

آسایش و آرامش در بالاترین حد ممکن:
۳- سبکی وزن ساختمان، افزایش ارتفاع اتاقها:
۴- صرفه¬جویی در مصرف سوخت:
۶- هوای پاکیزه¬تر و خشک نشدن هوا:
۱۰- خشک¬تر باقی ماندن زمینهای مرطوب و یا خیس:
• گرمای مطبوع و یکنواخت
• عدم وجود رادیاتور، بنابراین:
ایمنی و بهداشت:
۲- فن¬کویل با هوای تازه مستقیم از خارج
معایب سیستم عبارت است از:

– فاضلاب

– سیستم اطفاء و اعلام حریق
– آکوستیک
-سیستم صوتی
— تهویه مرکزی
– نورپرداری و روشنایی سالن¬ها
منابع

پیوست:

۹-۱- بازتاباندن و تقویت صدا:
۹-۲- ارتباط مستقیم حجم انسان با جذب صدا:
۹-۳- ملزومات انسانی طراحی آکوستیکها در سالنها:
۱
۹-۵- صندلی:
۹-۵-۲- عمق صندلی:

۹-۵-۴- فرم ردیف ها:

۹-۷- شیب کف سالن:
۹-۹- کتابخانه ها
۹-۱۴- استانداردهای سالن همایش

 

 

تصاویر فایل:

رساله موزه سکه,مطالعات موزه سکه,پروپوزال موزه سکه,دانلود رساله موزه سکهرساله موزه سکه,مطالعات موزه سکه,پروپوزال موزه سکه,دانلود رساله موزه سکه

خرید رساله:

در پایان خرید ، لینک دانلود فایل نمایش داده می شود و به ایمیل شما نیز ارسال خواهد شد. آموزش تصویری خرید
  •  فرمت رساله: word
  • فرمت نقشه: dwg
  • حجم فایل ها: ۱۴ مگابایت

 

  • برای مشاهده لیست رساله و مطالعات های معماری اینجا را کلیک نمائید.
  • سفارش انجام رساله و طرح پذیرفته می شود.
  • شماره پشتیبانی و سفارشات معماری : ۰۹۰۳۷۷۵۸۵۵۵ – ۱۰ صبح تا ۴ عصر
  • ایمیل های پشتیبانی : parsacad.com@gmail.com – info@parsacad.com
  • رساله معماری با رساله معماری هم تبادل می شود و نیاز به خرید نیست.

 

تصاویر شیت بندی:

مطالعات موزه سکه - رساله موزه سکه - طرح نهایی موزه سکه - نقشه موزه سکه - دانلود نقشه موزه سکهپایان نامه موزه سکه 149 صفحه-مطالعات تطبیقی-مطالعات پایه موزه-برنامه فیزیکی موزه سکه-ظوابط طراحی موزه سکه

تصویر نقشه ها:

مطالعات موزه سکه - رساله موزه سکه - طرح نهایی موزه سکه - نقشه موزه سکه - دانلود نقشه موزه سکهمطالعات موزه سکه - رساله موزه سکه - طرح نهایی موزه سکه - نقشه موزه سکه - دانلود نقشه موزه سکهمطالعات موزه سکه - رساله موزه سکه - طرح نهایی موزه سکه - نقشه موزه سکه - دانلود نقشه موزه سکه پایان نامه موزه سکه 149 صفحه + نقشه ها و پوسترهای طراحی - مطالعات و رساله موزه سکه بهمراه نقشه ها