صفحه اینستاگرام پارساکد

نمایش دسته بندی مطالب

لیست مطالب صفحه اصلی

رساله کانون پرورش فکری کودکان 230 صفحه + نقشه – طرح نهایی کانون پرورش فکری کودکان 230 صفحه

 چكيده :

ايده آل هر جامعه انساني تربيت و شكوفا كردن نيروها و استعدادهاي نسل جوان آن مي باشد كه در اين راستا خانواده ها اولين نقش را دارند . زيرا كودك در خانواده چشم مي گشايد و تا 7 سالگي كه آماده تحيل مي گردد فقط در فضاي تربيتي خانواده قرار دارد . ولي فضاي خالي بين مدرسه و خانه را هيچ نهادي به طور مشخص به عهده نگرفته است . اين فضاي خالي شامل اوقات فراغت بچه و به خصوص فصل تعطيلي مدارس كه تقريباً طولاني است مي شود . علاوه بر اين بيشتر وقت كودكان در مدارس به تعليم علوم مختلف مي گذرد و پرورش و تربيت استعدادها و خلاقيت ها تقريباً در سيستم آموزشي ما وجود ندارد پس سازمان يا نهادي مي باشد كه سيستم برنامه ريزي آن بر اساس يا پايه پرورش افكار و خلاقيتهاي كودكان باشد . زيرا در غير اين صورت سهل ترين نتيجه آن بيكار ماندن قواي فكري و رواني كودكان است . در واقع هدف هاي اصلي مراكز فرهنگي تربيتي كودكان پر كردن اوقات فراغت آنها به بهترين صورت و پرورش فعاليتها و استعدادهاي آنان است . اوقات فراغت پر ارزشترين موقعيت براي انديشه و تفكر مي باشد .

 پایان نامه کانون پرورش فکری کودکان 230 صفحه + نقشه

رساله کانون پرورش فکری کودکان 230 صفحه + نقشه - طرح نهایی کانون پرورش فکری کودکان 230 صفحه,مطالعات و رساله کانون پرورش فکری کودکان,نقشه کانون پرورش فکری کودکان,مطالعات مهد کودک,رساله مهد کودک,پایان نامه مهد کودک,طرح نهائی مهد کودک,برنامه فیزیکی مهد کودک,مطالعات تطبیقی مهد کودک,مطالعات معماری کانون پرورش فکری کودکان,رساله معماری کانون پرورش فکری کودکان,پایان نامه معماری کانون پرورش فکری کودکان

حمايت مستمر و موثر كودكان در اوقات فراغت و در تعطيلات تابستاني نه تنها آسيب پذيري اجتماعي و كج روي اخلاقي آنها را در هر شرايطي به حداقل مي رساند بلكه آنان را در برابر همه آسيب ها و تهاجمات مصون مي نمايد .
در مقايسه با ساير كشورها داراي بيشترين اوقات فراغت و تعطيلات هستيم و اگر براي پر كردن مطلوب و بهينه اوقات فراغت كودكان برنامه نداشته باشيم بديهي است كه آنها خود به اين كار اقدام خواهند كرد در آن صورت نيز بد آموزي ها و مشكلات رفتاري و اخلاقي در پيش خواهند داشت.

برای توضیحات بیشتر و دریافت رساله به ادامه مطلب مراجعه نمائید…

مقدمه :

فرق بين معماري كودكان و بزرگسالان چيست ؟ آيا اين دو نوع معماري با هم فرق دارد ؟
آيا معماري يك بنا از سني به سن ديگر تغيير پذير است ؟
بي شك اين تغيير اجباري به نظر مي آيد . بعدهاي يعني براي كودكان امري است كه همگان بدان برخورد كرده ايم . اطاقي كه در طفوليت بزرگ مي شود بعد از گذشت سالها كوچك است . ديوار بلند اينك حصارك كوتاهي است ، اين خود گوياي مسئله سن و مقياس كودك بوده و با در نظر گرفتن اينكه تلاش عملي كودك معيار مي باشد جواب سئوال بالا مثبت است .
اطفال با حركات سريع ، روح سركش ، آزادي سرشت و بازيگوشي و خارج بودن از تيپهاي بزرگسال ساختاري ديگر به طرح مي دهند .
فضاي ساخته شده چه مفهومي براي كودك دارد ؟ درك كودك از فضا با درك ما كاملاً متفاوت است . او تمام تصاوير معمارانه را بر حسب هوش لحظه اي و تخيلش بكار مي برد . كودك دوست دارد فضايي قابل تغيير در اختيار داشته باشد تا بتواند ردپايي از خود در آن بجاي بگذارد و بدين ترتيب نقاط مشابه ويژه خود را بوجود آورد . اينگونه احساس تعلق به محيط دست مي يابد .

محيطهاي مناسب براي كودكان :
منظور از طرح و اجراي محيط مناسب براي كودكان فراهم نمودن بستر و عاملي موثر جهت تحقق قابليتهاي بالقوه وجودي براي شناخت وجوه شناختي و جسمي و تضمين رشد كامل آنهاست .
نقش محيط فيزيكي با توجه به مطالعات گذشته از يك سو به عنوان بستري براي شكل گيري قالبهاي فطري و طرح كلي ايجاد وجودي وي از سوي ديگر عاملي موثر براي پايه ريزي و گسترش داشته هاي ذهني ، محتواي شناخت و مهارتهاي بدني وي در نظر مي گيريم .
جابجايي ، خراب كردن ، ساختن و نظاير آنها ، فعاليتهايي هستند كه به اولويت امكان بوجود آوردن دنيايي در مقياس خودش را مي دهد .
كودك در فضايي احساس تعلق مي كند كه در آن ردپايي از خود بر جاي بگذارد و محيط بايد قابليت تجهيز و نشانه گذاري توسط كودك را داشته باشد .
محيط و بتسر مناسب رشد كودكان شامل آن اماكن و مسيرهاي ارتباطي است كه علاوه در برآورده ساختن مقاصد در نظر گرفته شده براي هر يك پاسخگوي نيازهاي وجودي كودكان در مراحل رشد بوده و با تواناييهاي آن نيز هماهنگ باشد .
كودك قبل از هر چيز به ارضاء عاطفي و احساس پيوند با محيط فيزيكي و اجتماعي خود نيازمند است بنابراين استفاده محيط مناسب ، وجود محركها و انگيزه هاي لازم و منطبق با هر مرحله رشد كودك است .
يكي ديگر از ويژگيهاي محيط مناسب ، انطباق داشتن با توانايي شناختي و ادراكي كودكان است .

هوا شناسی شهر بجنورد:
شهر بجنورد در طول جغرافیایی 19 و 57 و عرض جغرافیایی 28 و 37 و با ارتفاع 1091 متراژ سطح دریا در فاصله هوایی 574 کیلومتری تهران و 220 کیلومتری مشهد در دامنه رشته کوههای آلاداغ که ادامه رشتهبه موازات مرز ایران و شوروی قرار دارد – بجنورد اقلیم در داخل جلگه ای است که از چهار جهت محور کوههای بلند است به همین دلیل آب و هوای این شهرستان معتدل، نیمه معتدل مرطوب است. بجنورد در منطقه ای با زمستانهای سرد و تابستانهای معتدل قرار گرفته است. بنابراین تابش در این منطقه دارای اهمیت است. بالاترین درجه حرارت در تابستان حدود 35 است و در زمستان ها کاهش دما تا 28 نیز مشاهده شده است. میانگین دمای هوا 14 می باشد. رطوبت رطوبت نسبی بجنورد 75-45 و میزان متوسط بارندگی این شهرستان 280 میلی متر است که هر چه بسوی غرب می رویم بر میزان بارندگی افزوده می شود با توجه به آمار اداره هواشناسی بجنورد حداکثر و حداقل های مربوط به حرارت به رطوبت، یخبندان ذکر می شود.
حداکثر مطلق حرارت 3/42 درجه مربوط به ماه اوت 1361
حداقل مطلق حرارت 5/29 مربوط به ماه ژانویه 1343
بیشترین متوسط 2415 درجه مربوط به ماه جولای
کمترین متوسط 4/0 درجه مربوط به ماه ژانویه
متوسط رطوبت 54/0
بر اساس روش آبروژه جزء اقلیم سرد و خشک محسوب می شود. شروع و خاتمه فصل خشک از 10 خرداد لغایت 20 آبان و شدت فصل خشک 190 روز
جهت بادها:
بادهایی که به سمت بجنورد می وزند از چهار جهت است که تقریباً جنوب غربی و جنوب شرقی را نیز تحت تأ ثیر قرار داده و کوتاه مدت و بسیار گرم و خشک بوده و در تابستان می وزد و تا حد امکان باید از ورود این باد به داخل ساختمان جلوگیری می کنیم (کاملاً ضلع غرب را تحت تأتثیر قرار می دهد که بایستی تا حد امکان از قرار دادن سطوح شیشه ای جلوگیری کنیم که البته با توجه به نور آفتاب نیز می توان با کاشتن درختانی تا حدودی تأثیر قرار داده و در زمستانها به مدت کوتاهی حدود 1 الی 2 ماه بر روی شهر می وزد، بسیار سرد و خشک است و باید از ورود آن به ساختمان جلوگیری شود. بادهای شمال غربی که از اواخر تا اواسط بهار شهر را تحت تأثیر قرار می دهند و معتدل و مرطوب بوده و ضلع شرقی را تحت تأثیر قرار می دهند که برای ایجاد کوران و تهویه در ساختما مناسب است و می توان با قرار دادن باز شوها در این ضلع از آن استفاده بهینه کرد با توج به اینکه بادغربی باران زا است باید تا حد امکان از قرار دادن سطوح شیشه ای در این بخش خودداری نمود با شرایط ذکر شده بایستی ساختمان ساخته شده مواردی را دارا باشد که دریافت انرژی را در تابستان خصوصاً بین ساعات 9 صبح تا 6 بعد از ظهر را داشته باشد.
آمار ماهانه متوسط 13 ساله بارندگی: (1368- 1356)
فصل بهار فصل تابستان فصل پاییز فصل زمستان
فروردین 5/36 میلی متر تیر 10 میلی متر مهر 6/10 میلی لیتر دی 1/20 میلی لیتر
اردیبهشت 9/37 میلی لیتر مرداد 4/10 میلی لیتر آبان 3/24 میلی لیتر بهمن 1/32 میلی لیتر
خرداد 5/15 میلی لیتر شهریور 9/6 میلی لیتر آذر 7/26 میلی لیتر اسفند 2/37 میلی لیتر
اعداد مربوط به بارندگی مقدار آب بدست آمده لز بارش برف به باران و تگرگ است.
حوزه پوشش گیاهی شهر بجنورد شامل چهار بخش است.
1- حوزه استپی سرو 2- حوزه نیمه استپی سرو 3- جنگلهای خشک 4- کوههای مرتفع
از نظر معماری جهت گیری ساختمان در بهترین حالت 12 به سمت جنوب شرقی خواهد بود نسبت باد به خورشید 1 به 3 را می باشد و از نظر محیط آسایش در ماههای خرداد، تیر و مرداد در منطقه آسایش انسان می باشد. در ماههای فروردین، اردیبهشت، شهریور، مهر، آبان و اسفند نیاز به سیستمهای گرمایی استایستا داریم. در ماههای آذر، دی، بهمن نیاز به سیستمهتی پویا است در جنوب شرقی نیاز به درختکاری جهت جلوگیری از باد مزاحم و نور آفتاب
جمع بندی اقلیم در ساخت و ساز معماری:
کف ساختمان با مصالح سنگین
دیوارها با مصالح سنگین
ایجاد کوران از غرب
استفاده از اطاق آفتاب جهت زمستان
باز شوها بیشتر به سمت جنوب هستند.

كودكان و معماري :
يكي از اصلي ترين وظايف هر فضاي معماري آن است كه نيازها و علايق استفاده كنندگانش را به نحوي مطلوب و شايسته پاسخگو باشد . براي نيل به اين مهم نيز بايد اين استفاده كنندگان شناخته شوند و خواست ها و مطلوبيت هاي آنان مشخص گردد .
پي بردن به اين امر در مورد بزرگسالان و فضاهاي مورد نياز آنان به راحتي صورت مي گيرد ، چرا كه آنان جدا از اختلافات محيطي و فرهنگي و تربيتي در مورد درك فضاهاي معماري تقريباً شبيه هم فكر مي كنند در حالي كه در مورد كودكان و نوجوانان اين چنين نيست زيرا ساختار ذهني آنها و شيوه هاي تعقل و احساس كردن آنان با بزرگسالان ، تفاوت هاي اساسي دارد . لذا لازم است تا طراحي معمار هنگام كار براي اين گروه سني ، با اين تفاوت ها آشنا باشد و به آنها توجه كند .
معماري براي كودكان :
– تاثيرات دو سويه محيط و فرد
– محيط يك مجموعه ي آموزشي كودكان
– خصوصيات كالبدي فضا

علل و اهداف طراحي براي كودك :
چون كودكان دوراني بحراني و مهمي را پشت سر مي گذارند ، بدون راهنمايي مدبرانه افرادي كه مسئوليت تربيت آنها را به عهده دارند ممكن است به انحراف و نگراني هاي فراوان دچار شوند . به همين علت كمك به آنها براي درك دگرگوني ها و چگونگي رويارويي با آن و نيز شناسايي خود و چيرگي بر نيروهاي دروني همه از وظايفي است كه مراكز آموزشي براي دستيابي به يكي از اهداف خود يعني يك شخص متعادل پرورش دادن ، انجام مي دهند . اين شناسايي مستلزم تقويت توان و تفكر ، توجه به تندرستي و بهداشت كالبدي ، ايجاد عادت به مطالعه و نوشتن ، پرورش چشم و گوش از لحاظ دقت در مشاهده و تشخيص و بهره گيري از هنرها ، سرگرمي ها و تفريحات و بهره برداري به جا از همه اوقات فراغت مي باشد . نوجوان به زودي فردي بالغ مي شود ، لذا بايد با حقوق و وظايف و مسئوليت هاي اجتماعي خود آشنايي كامل پيدا كند و گرايش او در انجام اين وظايف تقويت مي شود . از طرفي نوجوان مايل است هر چه زودتر از نظر اقتصادي مستقل شود . براي همين مركز پرورش و آموزش بايد فرصت هايي براي او فراهم آورد كه در زمينه هاي كار و پيشه ، چيره دستي هاي حرفه اي و آگاهي هاي شغلي بدست آورد .
به هر حال چنين كانوني كم كم محيطي ويژه مي شود كه هر يك از اعضاء جامعه بايد از آن بگذرد تا آماده خدمات شود و الا نه مي تواند بيشترين خدمات را انجام دهد و نه از امتيازهاي جامعه كاملاً بهره مند شود . فضاي كانون اگر چنانچه محيطي گرم و دلچسب ، مطابق با درك و قدرت فهم كودكان و نوجوانان ايجاد نمايد كه بتواند جاذب براي حضور آنان بوده و همان احساس امنيتي را بوجود آورد كه خانه به آنها مي دهد و حتي در مواردي از آن هم فراتر رفته و مانوس ترين مكان انساني – اجتماعي را پيرامون آنها ايجاد كند ، مي تواند مناسب ترين بستر جهت شكوفايي استعدادهاي دروني و پرورش فكر و ادراك آنها باشد .
نظر به پيشينه و سنتي كه در كشور ما وجود دارد ، گمان مي رود كه وظيفه اكثر مدارس تنها آموختن سواد و پر كردن حافظه از دانستنيهاست .
كاستي هاي مدارس سنتي عبارتند از :
الف – مدارس با دنياي بيرون از خود پيوندي ندارد و دانش آموزان را بي نياز نمي كند و ايشان را سازگار با آنچه در پيرامونشان است ، پرورش نمي دهد .
ب- مدارس در برابر دگرگوني هاي محيط ايستادگي مي كند و مانع رشد مي شود .
ج- فضاي اغلب مدارس ، محيطهايي بي روح و بي ارتباط با خواستها و نيازهاي ادراكي – بصري دانش آموزان مي باشند و نه تنها در جذب آنان ناتوان هستند بلكه عامل پر قدرتي در ايجاد دلسردي و وازدگي و فرار دانش آموزان از مدارس مي باشند . و در اين شرايط است كه مناسب ترين روش هاي تربيتي و فعالي هم ، در اجزاء و پياده كردن اهداف و مقاصد آموزشي خود با اشكال مواجه خواهند شد .
د- اكثر مدارس حتي امكانات اوليه براي آموزش و تربيت در اختيار ندارند و فقط معدودي از آنها (مانند مدارس تيزهوشان ) از وسايل و امكانات بالا بهره مند هستند . فعاليتهاي فوق برنامه ، روشي است مناسب براي هر چه اجتماعي كردن دانش آموزان مدارس و در ضمن مي توان بدور از زور و اجبار مدارس سنتي ، روحيه كار گروهي را در آنها به خوبي پرورش داد . كافي است تيتر مسائل و تيتر مطالب به دانش آموزان داده شود و خود آنها در پي دريافت جواب برآيند . چرا كه افراد بار آمده در اين اجتماعات هم جستجو گرند و هم سريعتر عمل خواهند كرد .
پايه كارها و فعاليتهاي فوق برنامه براساس آموزش هاي سمعي – بصري و كار ، و نيز همبستگي مناسب اين عناصر با هم استوار است . آموزش سمعي – بصري پي گيري و كنجكاوري كودكان و نوجوانان را نيز بيدار مي كند و آنان را به دقدت و يادگيري وا مي دارد در ضمن درس براي كودك و نوجوان روشن و معني دار مي شود و وي را به كسب آگاهي بيشتر بر مي انگيزاند . آموزش سمعي – بصري (شنيدن + ديدن ) هنگامي كامل مي شود كه با كار همراه باشد . فراهم بودن امكان تجربه و آزمون شنيده ها بر ديده ها و خوانده ها مي تواند ادراك در آن زمينه را به بالاترين حد ممكن برساند . براي همين ، كار عملي جزئي از اجزاي لازم كارهاي فوق برنامه مدرسه است و ثمرات اين روش اين است كه دريافتي دقيقتر از صرف خواندن و نوشتن درباره موضوع بدست دانش آموزان مي دهد و به اين ترتيب دانش و آگاهي هاي او را در هر زمينه بيشتر مي كند و در ضمن توانايي بي پايان و پر شر و شور نوجواني را در راهي سودمند به مصرف مي رساند و به اين طريق از شكل گيري و يا گسترش ناهنجاري هاي رفتاري آنان جلوگيري به عمل مي آيد .
بطور كلي هدف آن است كه كودكان و نوجوانان در جريان كارهايي تفريحي و كمك آموزش با گوشه هايي از علوم و هنرهاي مختلف آشنا شوند . آنچه به نظر مي رسد كه مي تواند دانش آموزان را جوابگويي كند اين است كه فرهنگسراي كودكان و نوجوانان ، در زمينه هاي گوناگون علمي ، هنري ، فرهنگي و تفريحي – ورزشي امكانات و فضاهاي شايسته را داشته باشد .
علوم :
در طرح كلي برنامه بر اين پايه است كه هر يك از رشته هاي مختلف علمي ، به روش سمعي – بصري تجربه اي به دانش آموزان ارائه مي شود به اين ترتيب كه آنان مطالب را در كلاس ها از مربي مي شنوند ، درباره موضوع ، فيلم يا اسلايدهايي مي بينند يا در نمايشگاهها ، آزمايشگاهها ، كارگاه ها و محيط طبيعي نكاتي را مي بينند و سپس خود به تجزيه آن مي پردازند .
فرهنگ :
منظور از فرهنگ مجموعه آداب و رسوم و علوم ، معارف و هنرهاي يك قوم است مفهوم فرهنگ يادآور بنياد كتابخانه نيز هست .
هنرها :
وجود امكانات لازم و كافي براي انجام فعاليتهاي هنري را بايد از جنبه هاي ضروري كارهاي فوق برنامه به شمار آورد ، چرا كه در دنياي امروز ثابت شده كه بدون آشنايي با هنرها ، فراگيري ديگر رشته ها ناقص خواهد ماند .
ورزشي – تفريحي :
ورزش از سويي جزئي از بازي كودكان است و از سويي ديگر در پرورش روح و جسم او موثر مي باشد . بازي تصور و انديشه كلي از فعاليتي است اختياري و ارادي و غير انتفاعي كه ويژگي آن ، آزادي فرد در تغيير دادن نوع آن و انجامش به دلخواه خود و از روي ميل و طيب خاطر مي باشد .

فهرست مطالب:

فهرست:
چکیده—–2
مقدمه——–3
روانشناسی کودک——-4
اهداف روان شناسی کودک — –4
عوامل قطعي مؤثر در رشد هوش —5
خلاقیت در کودکان———-7
روانشناسي اتاق كودك————-8
بهترین تزئین برای اتاق کودک—————–10
خصوصيات كلي اتاق كودك ————11
طراحی اتاق کودک————–13
رنگ اتاق خواب کودک———-16
نور———-19
دماي اتاق كودك ————-21
جاى بازى —————-25
اتاق شادی———-25
پرسشنامه —————-27
نتایج بدست امده از پرسشنامه—————–33
پیشنهادات برای طراحی وچیدمان اتاق کودک با توجه به آنالیز های انجام شده———————————34
منابع و ماخذ——–

چكيده
مقدمه
محيطهاي
مناسب
كودكان
براي
هوا شناسی شهر بجنورد:
جهت بادها:
جمع بندی اقلیم در ساخت و ساز معماری:
كودكان و معماري :
معماري براي كودكان :
علل و اهداف طراحي براي كودك :
علوم :
فرهنگ :
هنرها :
ورزشي – تفريحي :
درك كودك از فضا ، فرم و محيط
ويژگي هاي ذهني – رواني كودكان در معماري :

كاربرد رنگ در معماري كودكان :
معمار + مشاور :
وسرانجام طراحي كردن :
كودكان :
جاهاي جالب :
جاهاي زشت :
چيزهاي زيبا :
چيزهاي زشت :
چيزهاي مطلوب :
مباني ادراك فضا :
ظرفيت ادراك :
اصول طراحي :
ايده هاي كلي طراحي :
ايده هاي كلي فضا :
ايده هاي ساختاري :
حوزه تخيل بازيهاي تخيلي و نمادين ، خلق ، تصور و تفكر در قالب بازي :
پلها :
حوزه فراگيري آشنايي با نشانه ها ، دنياي بزرگترها و آموزش :
حوزه ماجراجويي بازي و سرگرمي صرف ، كاوش و جستجو :
فرهنگ و لزوم گسترش مراكز فرهنگي در جامعه :
فرهنگ :
روانشناسي كودك :
روانشناسي رشد :
مفاهيم بنيادي در روانشناسي رشد :
تعريف رشد :
مفهوم پختگي (رسيدگي):
مفهوم رشد و پرورش :
گونه هاي تغيير در فرايند رشد :
تغيير در اندازه و مقدار :
ناپديد شدن برخي از قمستهاي بدن :
تغيير در نسبت :
كسب مشخصات تازه :
ماهيت و ويژگيهاي رشد در انسان :
وراثت :
محيط :
عوامل محيطي داخلي :
عوامل محيطي خارجي :
تغذيه :
هواي آزاد و نور خورشيد :
بيماريها و آسيبها :
وضع خانوادگي :
ويژگيهاي اجتماعي :
ويژگيهاي هيجاني :
ويژگيهاي عقلي :
احتياجات فضايي كودك 3-6 ساله :
احتياجات فضايي كودك 6 تا 9 ساله :
تقسيم بندي دوران كودكي :
رشد جسماني در دروه دوم كودكي :
شيوه استدلال پيش دبستاني ها :
تكامل مهارتهاي ادراكي :
نگهداري :
خصوصيات تفكر :
ظاه و واقعيت :
افزايش پردازش اطلاعات :
مهارتهاي حافظه اي :
روند تكامل شخصيت :
انگيزه پرخاشگري :
تمايلات اتكايي و استقلال :
انگيزه كسب موفقيت :
ترس و اضطراب :
همانند سازي :
گروه بندي جنسي :
رشدفراخود (وجدان):
خلاصه و نتيجه بحث روانشناسي :
بازي :
كودك و بازي :
بازيهاي جنگي :
بازيهاي مهرورزي و عاطفي و احساسي :
1-    بازيهاي تقليدي و اجتماعي
4- بازيهاي اجتماعي
بازيهاي تمريني :
هموليك (نمادي) :
بازي داراي قواعد و مقررات
تعريف بازي از بعد روانشناسي و تربيتي :
تعريف بازي در ارتباط با زندگي اجتماعي :
اهميت و هدف بازي :

ارزش جسماني :
تاثيرات رواني :
بازي و رشد شخصيت :
نقش بازي در استقلال كودك :
الگوپذيري :
بازي پايگاه دوستي ها :
بازي منبع لذت :
بازي جانشين كار :
بازي بيانگر دنياي كودكان :
بازي و تعليم و تربيت :
بازي و رشد عاطفي :
بازي و رشد جسمي :
سيستم بيولوژيكي متفاوت
1-    عوامل ارثي
عوامل اقتصادي و اجتماعي :
2-    تمرين و كسب مهارت
بازي و رشد و توسعه سيستمهاي ارگانيك بدن :
تاثير بازي بر روي رشد عضلات بزرگ :
تاثير بر روي رشد سلسله اعصاب :
تاثير بر روي رشد دستگاه گردش خون:
تاثير بازي بر روي دستگاه تنفس :
تاثير بازي در پرورش حواس :
بازي و رشد ذهني :
عوامل موثر در بازي :
عوامل محيطي :
عامل جنسيت در بازي :
انواع بازي از جهت محتوا و كاربرد :
بازيهاي جسمي :
بازيهاي تقليدي :
بازيهاي نمايشي :
بازيهاي نمادي :
بازيهاي تخيلي :
بازيهاي آموزشي :
بازيهاي محلي و سنتي :
بازيهاي ورزشي :
1- بازيهاي آرام :
2- بازيهاي پرتحرك :
آزاد
محاسباتي
آزاد
محاسباتي
3- خود رفتاري :
آزاد
محاسباتي
4- بازي با وسايل :
فضاي بسته
فضاي بازي
مشخصات فني فضاي بازي كودكان و سرانه ها :
زمين بازي ( از نوع ماجراجويي):
مواد پركننده نرم :
خرده چوب :
ماسه :
شن و سنگريزه با قطر 18-12 ميلي متر :
كفپوشهاي گياهي مقاوم :
مواد مصنوعي با خاصيت ارتجاعي :
جنسيت وسايل بازي :
ارزيابي انواع جنس پوشش سطح محوطه بازي :
رنگ در زمين بازي :
وسايل بازي و تجهيزات لازم :
اسباب بازييهاي چرخ دار :
وسايل نقليه واقعي :
بالارفتن ، سرخوردن ، تاب خوردن :
وسايل بازي براي برقراري تعادل :
پرتاب كردن و گرفتن چوب و اشياء :
انواع بازي ها و تحولات آنها در سنين مختلف :
الف – بازي هاي نمادي :
ب – بازي هاي با قاعده :
خصوصيات كالبدي فضاي بازي كودكان :
رنگ :
رنگ زرد :
رنگ قرمز :
رنگ آبي :
رنگ نارنجي :
رنگ سبز :
رنگ سياه :
نور :
تعريف نقاشي كودك :
مراحل نقاشي كودكان :
مرحله 7-2 سالگي :
مرحله خط خطي كردن از 2 تا 4 سالگي :
مرحله طرح ريزي 4 تا 5 سالگي :
مرحله شكل سازي و تصويرگري 5 تا 7 سالگي :
توجه به نقاشي به صورت گروهي :
نحوه ظهور توانايي خط خطي كردن ، نوشتن و نقاشي كردن :
نتيجه گيري :
تناسبات انساني و نقش آن در طراحي فضاهاي كودكان :
اندازه بدن كودكان :
ضرايب اندازه هاي تجهيزات نسبت به قد ايستاده كودك :
اندازه هاي ساختاري بدن كودكان :
تجهيزات و وسايل تعمير و نگهداري :
حفاظت و حصار :
ويژگي فضاي كودك
مقدار فضا:
چيزهايي كه بچه ها در فضاي باز دوست دارند :
ابزار طراحي فضاي باز ( در رابطه با كودك ):
ماسه ، خاك و شن :
ايمني :
شرايط ايمني در فضا :
ايمني در محوطه :
نرده هاي ايمن :
ايمني در مسيرهاي حركت :
ايمني در مسير پله ها :
ايمني در راهروها :
شرايط ايمني پوشش كف :
شرايط ايمني درها :
شرايط ايمني پنجره ها :
شرايط ايمني در فضاهاي بهداشتي :
شرايط ايمني تجهيزات :
فضاهاي خدماتي و تاسيساتي :
انبار :
موتورخانه :
شوفاژ ديواري :
درك كودك از فضا ، فرم و محيط :
تاثير محيط هاي جمعي بر روي كودكان :
تاثير همسالان و رابطه آنها بر كودكان :
تغيير در رفتار اجتماعي كودك :
تاثيرات متقابل محيط و كودك :
محيط يك مجموعه ي آموزشي براي كودكان :
مواقع بي نيازي و دلزدگي از جمع :
شناخت و تحليل روحيات ، نيازها و توانايي هاي كودك :
فرآيندهاي رشد كودك:
نظريه هاي عمومي آسيب شناسي كودك:
الگوهاي روان پويايي
الگوهاي دلبستگي
الگوهاي رفتاري- تقويت
الگوهاي يادگيري اجتماعي
الگوهاي شناختي
الگوهاي سرشتي- عصبي زيستي
الگوهاي عاطفي
الگوهاي نظامهاي خانوادگي
تعريف افسردگي دوران كودكي:
ملاكهاي تشخيصي:
اختلال افسرده خويي:
خلاصه اي از بررسي اختلالهاي اضطرابي و ترس در كودكان:
اهميت تعامل همسالان براي رشد طبيعي:
زمينه هاي رشد كودك :
رشد فيزيكي :
رشد ذهني :
رشد اجتماعي :
رشد عاطفي :
اطلاعات مربوط به كودكان :
خصوصيات جسماني ، ذهني ، عاطفي ، اجتماعي كودك 3 تا 4 سال
خصوصيات جسماني :
خصوصيات ذهني :
خصوصيات جسماني ، ذهني ، عاطفي ،  اجتماعي كودك 4 تا 5 ساله :
خصوصيات جسماني :
خصوصيات عاطفي ، اجتماعي :
خصوصيات ذهني :
خصوصيات عاطفي ، اجتماعي :
خصوصيات جسماني :
خصوصيات ذهني :
خصوصيات عاطفي ، اجتماعي :
خصوصيات جسمي ، ذهني ، عاطفي ، اجتماعي كودك 6 تا9 سال :
خصوصيات جسمي :
خصوصيات ذهني :
خصوصيات عاطفي ، اجتماعي :
فعاليت ها و بازي هاي آموزشي كودكان :
فعاليت ها و بازي هاي آموزشي گروه سني نوپا :
فعاليت ها و بازي هاي آموزشي گروه سني نوباوه :
– كودكستان توبين گن Tubingen آرنو ليدرر
Arno Lederer
معماران:
جاهاي جالب:
جاهاي زشت:
چيزهاي قشنگ:
مدير:
معماران:
معماري در نقاشي كودكان:
فصل معماران:
كودكان:
آنها دوست دارند:
مديريت:
نظرات معمار:
پنجره ها و درب ها:
چيزهاي زشت:
گروه كودكستان:
كودكان
جاهاي زيبا:
بالكن ها:
چيزهاي زشت:
مديريت:
كودكان
جاهاي جالب:
معلمين:
ضوابط و سرانه های مورد استفاده در طراحی مهد کودک
مقدمه
1- اندازه های بدن کودک
2- ضریب اندازه های تجهیزات نسبت به قد ایستاده کودک
3- درب ها
4- پنجره
5- تجهیزات مهد کودک
1-5- الزامات عمومی

2-5- ضوابط تجهیزات
6- توصیه ها
7- ضوابط طراحی فضای باز و محوطه
1-7 الزامات عمومی
2-7 طراحی زمین بازی
3-7- وسایل بازی
1-  چرخ و فلک
2- سرسره
3- تاب
4- بالارونده

 

 

منابع ندارد.

 

تصاویر فایل:

رساله کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان,مطالعات کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانانرساله کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان,مطالعات کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان11-23-2015 1-39-18 PM

11-23-2015 1-39-39 PM

خرید رساله:

در پایان خرید ، لینک دانلود فایل نمایش داده می شود و به ایمیل شما ارسال خواهد شد. راهنمای خرید و دانلود فایل
  •  فرمت رساله: word
  • فرمت نقشه: dwg
  • حجم فایل ها: 15 مگابایت

 

  • برای مشاهده لیست رساله و مطالعات های معماری اینجا را کلیک نمائید.
  • سفارش انجام رساله و طرح پذیرفته می شود.
  • شماره پشتیبانی و سفارشات معماری : 09037758555 – 10 صبح تا 4 عصر
  • ایمیل های پشتیبانی : parsacad.com@gmail.com – info@parsacad.com
  • رساله معماری با رساله معماری هم تبادل می شود و نیاز به خرید نیست.

نظر و دیدگاه خود را بفرستید



roza گفت:

با سلام من موضوع پایان نامه ام دهکده کودک ریزفضاها وسرانه های استاندارد دهکده کودک رو میخوام

سلام. موضوع مطالعات کانون پرورش فکری کودکان ۲۳۰ صفحه,رساله کانون پرورش فکری کودکان ۲۳۰ صفحه ای را خریداری وایمیل آدرس را جهت دانلود دریافت نمودم ولی لینک قابل باز شدن ودانلود نیست چرا؟ با توجه به اینکه مهلت 48 ساعته است لطفا” راهنمایی بفرمایید.

با سلام
لینک دانلود جدید برای شما ارسال شد.
پیروز باشید

نسیم مهاجرانی گفت:

سلام من از دیشب هر چه تلاش کردم که یکی از پایان نامه هارو بخرم متاسفانه ارر میده و نمی تونم این کارو انجام بدم منو راهنمایی میفرماید؟

نسیم مهاجرانی گفت:

با عرض پوزش من هر چه تلاش میکنم اینترنتی پرداخت کنم پیام میده پرداخت شما با خطا همراه هست. میشه پاسخگو باشید. ممنون

پاسخ به : نسیم مهاجرانی
:

Firefox 30.0 Windows 7

با عرض پوزش من هر چه تلاش میکنم اینترنتی پرداخت کنم پیام میده پرداخت شما با خطا همراه هست. میشه پاسخگو باشید. ممنون

با سلام
در ساعات ذکر شده تماس بگیرید و یا ایمیل بزنید.

negar گفت:

سلام، ببخشید میتونم بپرسم سایتتون کجا بوده؟ میشه لطفا طرح تفضیلی سایت رو برام بفرستین؟ چون واقعا نمیدونم سایتمو کجا انتخاب کنم که کاربریش مشابه طرح باشه…

پاسخ به : negar
:

Chromium 33.0.1750.136 Android 4.3;

سلام، ببخشید میتونم بپرسم سایتتون کجا بوده؟ میشه لطفا طرح تفضیلی سایت رو برام بفرستین؟ چون واقعا نمیدونم سایتمو کجا انتخاب کنم که کاربریش مشابه طرح باشه…

با سلام
سایت ندارد.

محمد دانش گفت:

با سلام اين پروژه برنامه فيزيكي و ريز فضا ها رو دارد ؟

پاسخ به : محمد دانش
:

Safari iPhone  iOS 7.1.2

با سلام این پروژه برنامه فیزیکی و ریز فضا ها رو دارد ؟

با سلام
ظوابط و استانداردهای طراحی را دارد.
اما ریزفضاها برای طراحی را ندارد.
از رساله زیر می توانید استفاده نمائید:
https://www.parsacad.com/?p=11652
https://www.parsacad.com/?p=11440
https://www.parsacad.com/?p=4954
و یا همین رساله بالا را دریافت نمائید و برنامه فیزیکی این رساله هم جداگانه برای شما ارسال می شود:
https://www.parsacad.com/?p=11652

هانیه گفت:

سلام ببخشید میشه لطفا اسم نویسنده و دانشگاه مربوطه رو بگید؟

پاسخ به : هانیه
:

Firefox 37.0 Windows 7

سلام ببخشید میشه لطفا اسم نویسنده و دانشگاه مربوطه رو بگید؟

با سلام
لطفا از طریق ایمیل سایت در ارتباط باشید و درخواست نمائید:
admin@parsacad.com

مهدی گفت:

سلام. رساله کانون پرورش فکری کودکان ۲۳۰ صفحه ای را خریداری کردم ولی لینک قابل باز شدن ودانلود نیست چرا؟ لطفا” راهنمایی بفرمایید.

پاسخ به : مهدی
:

Chrome 44.0.2403.125 Windows 7

سلام. رساله کانون پرورش فکری کودکان ۲۳۰ صفحه ای را خریداری کردم ولی لینک قابل باز شدن ودانلود نیست چرا؟ لطفا” راهنمایی بفرمایید.

با سلام
لطفا دانلود فایل را از مرورگر اینترنتی خود انجام ندهید و از اینترنت پر سرعت استفاده نمائید.
با نرم ازارهای مدیریت دانلود فایل را دانلود نمائید.
و در صورتی که باز هم مشکل دریافت فایل را داشتید، ایمیل را پاسخ دهید و درخواست لینک دانلود مستقیم داشته باشید.

zahra گفت:

سلام من برای دانلود رساله مبلغ رو پرداخت کردم و رسید رو دریافت کردم اما لینک دانلود رو دریافت نکردم.چه کنم؟

با سلام و احترام ،
یک حرف از آدرس ایمیل خود را وارد نکردید:
اشتباه: gmil.com
صحیح: gmail.com
لینک دانلود رساله مجددا به ایمیل شما ارسال شد.
لطفا ایمیل خود را مجددا بررسی نمایید.

عاطفه گفت:

سلام. موضوع مطالعات کانون پرورش فکری کودکان ۲۳۰ صفحه ای را خریداری و ایمیل آدرس را جهت دانلود دریافت نمودم ولی لینک قابل باز شدن و دانلود نیست چرا؟ با توجه به اینکه مهلت ۴۸ ساعته است لطفا” راهنمایی بفرمایید.

مهرازی گفت:

با سلام ،
در صورتی که لینک دانلود ارسال شده برای شما قابل کلیک نیست، لینک را کپی کنید و در مرورگر اینترنتی و یا نرم افزار دانلود منیجر اجرا کنید تا فایل دانلود شود. و اگر لینک دانلود مشکل دارد لطفا ایمیل ارسالی از ما را پاسخ دهید و درخواست دهید تا لینک دانلود جدید برای شما ارسال شود. همچنین می توانید همان لینک دانلود را مجددا امتحان کنید شاید بدلیل قطعی موقت اینترنت شما و یا اختلال در سرور ما نتوانستید فایل را دانلود کنید. لینک دانلود ارسالی برای شما 48 ساعت اعتبار دارد. با تشکر از اطلاع رسانی شما

tala گفت:

سلام من دانشجوی ارشد معماری هستم عنوان پروژه پایان نامه ام (کانون خلاقیت کودکان )هست و زمان محدودی برای انجام کار دارم میخواستم اگه براتون امکان داره در زمینه مطالعات و برنامه فیزیکی کمکم کنید
و پروژه من در پارک ملت تهران هستش میخواست بدونم شما فایل کدی پارک ملت رو دارید و همینطوردر انجام تحلیل سایتش میتونید کمکم کنید

معمار گفت:

سلام و عرض خسته نباشید
تشکر از سایت جامع و کامل شما

مصطفی گفت:

سلام من دنبال نمونه موردی داخلی برای کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان میگردم ولی هیچی پیدا نکردم اگه نمونه موردی بزارین ممنون میشم

با سلام و احترام ،
این مطالعات قدیمی می باشد و نمونه های موردی داخلی و خارجی بررسی نشده و موجود نیست.
اما در رساله هایی که جدیدا با همین موضوع انجام شده، نمونه های موردی کامل قرار گرفتند. لطفا لیست رساله ها را مشاهده نمایید:
https://www.parsacad.com/category/%d8%b1%d8%b3%d8%a7%d9%84%d9%87-%d9%85%d8%b9%d9%85%d8%a7%d8%b1%db%8c/

سعید گفت:

با سلام و عرض خسته نباشید
ممنون از سایت خوب شما

مهران گفت:

سلام خسته نباشید
اطلاعات مفیدی در سایت قرار دارد.
تشکر میکنم از سایت خوب شما

حسینی گفت:

با سلام ، وقتتون بخیر
تشکر از سایت پارساکد

فول پکیج جامع آموزش اسکچاپ 2019




اولین و قوی ترین پکیج جامع آموزش اسکچاپ 2019 و ویری نکست + آرشیو متریال و مبلمان و صحنه های آماده رندر حرفه ای در فلش مموری (برای اسکچاپ 2016 تا 2019) / آموزش ها از صفر تا صد از مبتدی تا پیشرفته شامل تمامی مباحث از مدلسازی تا رندرگیری

قیمت: 1.500.000 تومان