پروژه پاورپوینت معماری و موسیقی,دانلود پروژه انسان طبیعت معماری,دانلود مقاله انسان طبیعت معماری

تعریف معماری:
شناخت معماری با شناخت عوامل تشکیل دهنده آن آغازمی شود. این برداشت در بر گیرنده کلیه عناصر کالبدی و ساختاری است و امور و مسائل جامعه شناختی فرهنگی – که از شاخه علوم انسانی نشأت گرفته -کلیتی را می سازد که بدان <معماری> اطلاق می شود .
تعریف موسیقی:
موسیقی تراوش احساسات و اندیشه های آدمی ومبین حالات درونی می باشد.

پروژه انسان ، طبیعت ، معماری - معماری و موسیقی 35 اسلاید,مقاله معماری و موسیقی,مقاله پاورپوینت معماری و موسیقی,پروژه پاورپوینت معماری و موسیقی,پروژه انسان طبیعت معماری,دانلود مقاله درس انسان طبیعت معماری,دانلود مقاله انسان طبیعت معماری,دانلود پروژه درس انسان طبیعت معماری,دانلود مقاله معماری

موسیقی در دوره پارینه سنگی در خدمت ترساندن حیوانات درنده – در دوره میانه سنگی در جهت رام کردن حیوانات و در دوره نوسنگی برای خشنود ساختن خدایان و دفع ارواح خبیثه مورد استفاده قرار گرفت .
یک فضای معماری همانند یک قطعة موسیقی است، که به دست انسان و با عاملیت او آفریده شده و با حضور انسان در آن آماده به نواختن می شود.

مراحل آفرينش يك اثر هنري :
بررسي و كند و كاو در حالات و كيفيات روحي هنرمند و شناخت نياز هاي عاطفي و رواني او كه در آفرينش آثارهنري نقش ويژه اي دارند معقوله ايست گسترده كه در اين مختصر تنها به اشاره اي بسنده خواهيم كرد. در تجزيه و تحليل مراحل مختلف آفرينش و شكل گيري هراثر هنري ساختار ذهنيت هنرمند كه رابطه مستقيم با نوع فرهنگ او دارد از اهميت زيادي برخوردار است. ذهنيت هر هنرمند دست آورد زمان ساختار اجتماعي روان شناسي و ايديولوژي و ساير عناصر فرهنگي معيني است كه در كل شكل و نوع جهان بيني او را آشكار ميسازد . بدين لحاظ هنرمند راستين بنا به ذهنيت ها و جهان بيني هاي متفاوت خود شيوه هاي افرينش متفاوت بر ميگزيند و از اين راست كه حتي بسياري از هنرمنداني كه ديدگاه ايديولوژيك و فلسفي مشابهي دارند و در اهداف هنري و مسايل شناسانه مشتركند در شيوه هاي آفرينش هنري اختلاف
چشم گير دارند هر دو هنرمند نميتوان يافت كه جهان را كاملا يكسان دريافت و احساس كنند و از اين رو است كه عنصر اصالت در آفرينش هنري مطرح ميشود . انديشه و پندار هنرمند از طريق تصاوير ذهني او متبلور مي شود و ماهيت تصويرهاي ذهني او با چگونگي ادراك و دريافت جهان عيني پيرامون او پيوندي ناگريز دارد. بنا بر اين ميتوان گفت كه نخستين مرحله در شكل گيري و آفرينش يك اثر هنري مرحله دريافت است كه در اين مرحله هنرمند نخستين انديشه و نمادي را كه در هيات اشكال مادي و محسوس ظاهر مي شود دريافت مي كند . دومين مرحله را مرحله تحليل مي ناميم كه در ذهن هنرمند از راه شهود و الهام در شكل عيني اين انديشه و نماد تغييراتي داده و صورت هاي خيالي به آن مي افزايد .
سومين مرحله در روند آفرينش يك اثر هنري مرحله آفرينش است كه هنرمند سرانجام براي بيان مفاهيم صورت هاي ذهني خود به انتخاب مواد و مصالح و ابزار كار و شيوه مناسب مي
پردازد و در اين راه از تمامي توانايي هاي تكنيكي و آگاهي هاي هنري خويش بهره ميگيرد .
انواع هنر:
مجموعه هنرهای زیبا به ۷ دسته تقسیم می‌شوند: (از نگاه ارسطو)

1- موسیقی
2- هنرهای دستی مانند:مجسمه سازی و شیشه گری…
3- هنرهای ترسیمی شامل: نقاشی و خطاطی و…
4- ادبیات شامل شعر و داستان، نمایشنامه ، فیلمنامه و نثر
5-معماری
6- رقص
7- هنرهای نمایشی: سینما و تئاتر و…
لویی کان:
معماری هنر چگونگی مصرف فضاست…

آدولف لوس:
زمانی که ما یک تپه و توده خاک به طول ۶ فوت و عرض ۳ فوت در جنگل رو به رو میشویم که با استفاده از بیل به شکل
یک هرم روی هم انباشته شده است
به فکر فرو میرویم و چیزی در درون ما میگوید :
«اینجا کسی دفن شده است» . آن توده خاک معماری است .
ابونصر فارابي در احصاء العلوم مي نويسد :
موسيقي علم شناسايي الحان است و شامل دو علم است : علم موسيقي عملي و علم موسيقي نظري ، امروزه نيز موسيقي دو شاخه دارد ، موسيقي نظري که اصول علمي و رياضي موسيقي را شامل است و در حقيقت از شاخه هاي فيزيک صوت محسوب مي شود ؛ ديگر موسيقي عملي که فني يا هنري به شمار مي آيد .
افلاطون در تعريف موسيقي مي گويد :
موسيقي يک ناموس اخلاقي است که روح به جهانيان و بال به تفکر ، جهش به تصور و ربايش به غم و شادي و حيات به همه چيز مي بخشد . جوهر قطعي است که خود برقرار مي کند و تعالي آن به سوي هر چيزي است که نيک و درست و زيبا است و با اين که نامرئي است شکلي است خيره کننده ، هوس انگيز و جاودان . و خلاصه آن که هنر ، زبان روح بشر و موسيقي زبان دل و عالي ترين تجلي و قريحه انساني است .
موزيك در فلسفه بمعناي تعليمات روحي در برابر ژيمناستيك؛ تعليمات جسمي وضع شده و معناي وسيعي داشت. شعر، رقص، علم بيان، دستور زبان و كليه هنرهاي زيبا را در يونان جزو موزيك مي دانستند . بعدها اين كلمه نزد روميها به انسانيت تعبير شد.

کشف کشاورزی  و احساس نیاز به باد و باران سبب  شد که  اعتقاداتی در انسانها بوجود بیاید  منجمله  اعتقاد داشتن به قدرتهای جادویی و در نتیجه تولید صداهایی همراه با حرکات ریتمیک برای جلب توجه طبیعت جهت تولید رعد و برق – باران و باد .باور داشت که نمایش یک شی با کلمات ( آوازه خوانی ) موجب حصول آن می شود . هسته اصلی آوازهای دسته جمعی در این دوران پایه گذاری شد و موسیقی در خدمت دین قرار گرفت . همچنین از آواز و رقص در کشاورزی هم سود می جست و معتقد بود که گیاهان از آن تاثیر می گیرند و با موسیقی با طبیعت ارتباط برقرار می کرد. از این ” زبان ارتباطی ” بعدها آوازهای کلیسایی شکل گرفت.

 

 

تصاویر فایل:

پروژه انسان ، طبیعت ، معماری - معماری و موسیقی 35 اسلاید,مقاله معماری و موسیقی,مقاله پاورپوینت معماری و موسیقی,پروژه پاورپوینت معماری و موسیقی,پروژه انسان طبیعت معماری,دانلود مقاله درس انسان طبیعت معماری,دانلود مقاله انسان طبیعت معماری,دانلود پروژه درس انسان طبیعت معماری,دانلود مقاله معماریمقاله معماری و موسیقی,مقاله پاورپوینت معماری و موسیقی,پروژه پاورپوینت معماری و موسیقی,پروژه انسان طبیعت معماری,دانلود مقاله درس انسان طبیعت معماری,دانلود مقاله انسان طبیعت معماری,دانلود پروژه درس انسان طبیعت معماری,دانلود مقاله معماریپروژه پاورپوینت معماری و موسیقی,پروژه انسان طبیعت معماری,دانلود مقاله درس انسان طبیعت معماری,دانلود مقاله انسان طبیعت معماری,دانلود پروژه درس انسان طبیعت معماری,دانلود مقاله معماری

دانلود مقاله درس انسان طبیعت معماری,دانلود مقاله انسان طبیعت معماری,دانلود پروژه درس انسان طبیعت معماری,دانلود مقاله معماری

خرید آنلاین:

در پایان خرید ، لینک دانلود فایل نمایش داده می شود و به ایمیل شما ارسال خواهد شد. راهنمای خرید و دانلود فایل
  • فرمت فایل: pptx – حجم فایل: 15 مگابایت
  • برای دریافت پروژه های بیشتری برای درس انسان ، طبیعت ، معماری  اینجا را کلیک نمایید.