صفحه اینستاگرام پارساکد

نمایش دسته بندی مطالب

لیست مطالب صفحه اصلی

رساله فرهنگسرای جوان 108 صفحه – مطالعات فرهنگسرای جوان 108 صفحه

مقدمه : فرهنگسرا پنجره ای به دنیای ذوق و زیبایی
بي‌شك هيچ هنري جز معماري در جهان وجود ندارد كه با زندگي مردم به طور مستقيم و غير مستقيم در هم تنيده شده باشد .«معماري» به عنوان يكي از هنرهاي شناخته شده جهان كه تلفيق زيبايي از دو عنصر هنر و صنعت را شامل مي‌شود در جهان جايگاه بسيار ويژه‌اي را دارد و اين مهم در فرهنگ و تمدن ايراني نيز به خوبي شناسايي و مورد پرورش قرار گرفته است .
فرهنگسرا می‌تواند نوجوان و جوان را در شناخت خود و شکوفا شدن استدادهایشان در اجتماع امروز یاری رسانند. لذا ایجاد یک فرهنگسرا که دارای امکانات زیادی از قبیل فرهنگی-تفریحی- ورزشی هنری می‌باشد می‌تواند همچون پلی بر این شکاف باشد. اهمیت و تاثیر فرهنگسراها را در زندگی جوانان نمی توان کوچک شمرد.

رساله فرهنگسرای جوان,مطالعات فرهنگسرای جوان,پایان نامه فرهنگسرای جوان,طرح نهائی فرهنگسرای جوان,مطالعات تطبیقی فرهنگسرای جوان,نمونه موردی خارجی فرهنگسرای جوان,نمونه موردی داخلی فرهنگسرای جوان,نمونه موردی فرهنگسرا,مطالعات زمینه فرهنگسرای جوان,برنامه فیزیکی فرهنگسرای جوان,ریزفضاهای طراحی فرهنگسرای جوان,ظوابط طراحی فرهنگسرای جوان,استانداردهای طراحی فرهنگسرای جوان,طراحی فرهنگسرای جوان
ایده آل هر جامه انسانی تربیت و شکوفا کردن نیروها و استعداد های نسل جوان آن می باشد. در این راستا خانواده ها نقش اول را دارند. مدرسه ، نقش دوم را در رابطه با تعلیم و تربیت این نسل به عهده دارد ولی فضای خالی بین مدرسه و خانه را هیچ نهادی به طور مشخص به عهده ندارد. این فضای خالی شامل اوقات فراغت کودکان و نوجوانان بخصوص در فصل تعطیلی می باشد. علاوه بر این بیشتر وقت کودکان و نوجوانان در مدارس صرف تعلیم علوم مختلف می شود و پرورش استعدادها و خلاقیت ها تقریبا در سیستم آموزشی ما وجود ندارد. پس باید سازمان یا نهادی باشد که سیستم برنامه ریزی آن بر پایه پرورش استعداد و خلاقیت های کودکان و نوجوانان باشد.

برای توضیحات بیشتر و مشاهده فهرست مطالب و خرید رساله به ادامه مطلب مراجعه نمائید…

 بخشی از مطالب:

گذراندن اوقات فراغت کودکان و نوجوانان یکی از معضلات مهم اجتماعی ، فرهنگی هر جامعه است. باید به این مسئله توجه داشت که پر کردن اوقات فراغت نوجوانان به صورت برنامه ریزی شده ، وسیله ای موثر جهت پرورش قوای جسمانی و فکری آنها و بهترین عامل جلوگیری از بزهکاری می باشد.
پر کردن اوقات فراغت دانش آموزان و برنامه ریزی برای هدایت رفتاری و شکوفا کردن استعداد های خداداد آن را ارکان فلسفه وجودی مراکز فرهنگی است . نیازهای جسمی و روانی دانش آموزان ایجاب می کند که برنامه ریزی دقیق از طرف دستگاههای ذیربط صورت گیرد تا نسبت به سازندگی و ایجاد فضاهای پرورشی پر جاذبه برای قشر جوان و نوجوان مبادرت گردد. و نیز چون رشد بی رویه شهرهای ایران در سالهای اخیر در مقابل آن ،عدم رشد متعادل کاربری های خدماتی در این شهرها ، مسائل و مشکلات زیادی را بوجود آورده است. اما برخی مسائل و مشکلات باعث به فراموشی سپرده شدن این امر مهم گردیده است و یا به طور ناقص انجام گرفته اند. برای بالا بردن سطح فرهنگی جامعه و ایجاد فضایی سالم ، پرداختن به مسئله فرهنگ از اهمیت خاصی برخوردار می باشد و این اهمیت در مناطقی که رشد فیزیکی سریعی دارند به طور حتم چندین برابر خواهد شد. شهرستان گرگان كه داراي جمعيت جوان نسبتا زيادی مي باشد و از نظر وجود مکانهای فرهنگي در سطح پایینی قرار دارد. بنابراين گذراندن اوقات فراغت جوانان بسیار مهم مي باشد و نیزمكاني كه بتوان مورد استفاده جوانان از نظر علمي، فرهنگي، تفريحي قرار بگيرد تقريباً وجود ندارد .

بخشی از مطالب (فصل1) – پروپزال
طرح مسئله
1-1- دلیل انتخاب پروژه
تحقق بخشیدن به اهداف عالیه نظام اسلامی که همانا ایجاد جامعه ای سالم و شکوفا بوده با توجه به ضرورت اصالت فرهنگی یکی از مهمترین عوامل در ایجاد فرهنگسراها می باشد .با توجه به آمارها و نمودارهای رشد ایران یکی از جوان ترین کشور های دنیاست . و در ایران گرچه مجموعه های فرهنگی زیادی ساخته شده اند اما مجموعه های خاص جوانان وجود ندارد. شهرستان گرگان به دلیل گوناگونی فرهنگی نیازی مبرم به احداث چنین مجموعه هایی دارد.
در طي سالهاي اخير شاهد رشد سريع شهر بوده ايم بدون اينكه رشد چشمگير در زمينه سرانه فضاهاي فرهنگي، ورزشي را شاهد باشيم. جمعيت كثيري بدون در دسترس داشتن محيطي مناسب، در زمانهاي آزاد به سمت پاركهاي كوچك شهري و حتي فضاهاي كنار خيابانهاي اصلي رو مي آورند و آرامش از دست رفته خود را در آن جا جستجو مي كنند. با توجه به شناخت بومي منطقه و آشنايي با مشكلات و معضلات فرهنگي- اجتماعي موجود در شهر در نگاه اول نياز به طراحي مجموعه فرهنگسرا كه پاسخگوي برخي از مسائل فوق باشد در محدوده ضروري به نظر مي رسد. با توجه به اينكه من خود شناخت كاملي از مسائل و معضلات شهري و اجتماعي آنجا دارم طراحي اين مجموعه كه از مهمترين و ضروري ترين احتياجات مردم فرهنگ دوست آن منطقه مي‌باشد را به عنوان موضوع پروژه خود برگزيده‌ام.

(فصل2)
ادبیات تحقیق

 

2- کلید واژه‌ها
2-1- فرهنگسرا : CENTER FOR CULTURE
به مکانی اتلاق می‌شود که در آن فعالیت‌های فرهنگی، هنری، آموزشی صورت می‌گیرد.
2-2- فرهنگ:
فرهنگ مجموعه ای است پیچیده که در بر گیرنده دانستنیها ، اعتقادات ، هنرها ، اخلاقیات ، قوانین، عادات و هر گونه توانایی دیگری است که بوسیله انسان بعنوان عضو جامعه کسب شده است فرهنگ بعبارت از نظامی از رفتارها که جامعه بر افراد تحمیل می کند و در عین حال نظامارتباطی است که جامعه بین افراد برقرار می‌کند.
2-2-1- نگرشی بر واژه فرهنگ و فرهنگ ملتها
هر فرهنگی بازتاب سیستم ارزشی یک نظام آموزشی است. در مفهوم جامع کلام می توان گفت که دانش و هنر مظاهر این باز نمایی هستند. در حالی که دانش در جهتی شدیدا عقلانی گام بر می دارد و تنها با شعور انسان سروکار دارد. هنر چیزی است ادراکی که با احساس سرو کار دارد. هر جامعه ای با هر سیستمی که اداره میشود و هر نوع ایدئولوژی که بر آن حاکم باشد دارای اهداف و ارگانهای خاص خود می باشد. وظیفه اصلی فرهنگی ، نمایش این ایده های ذهنی است . به وسیله نمود اشکال عینی در فرایند این استحاله معماری نقشی اساسی به عهده دارد.
هر بنایی به عنوان جزئی از فرهنگ معماری این وظیفه را دارد که یک اندیشه ذهنی را از طریق فرم ظاهری خود عینیت بخشیده این ترتیب نمودی خواهد بود برای سنجش فرهنگ از این دیدگاه تعریفی که هانس هولاین ، از موردی می گوید قابل درک است:
(معماری نظمی معنوی است که در ساختمان تجسم یافته است).
اغلب سعی می‌شود که این بهانه در این ساختمانها فقط برای فلان عملکرد ساخته شده است از زیر بار این مسئولیت شانه خالی کنند. در اینجا فراموش می شود که هر ساختمانی برای کاربردی ساخته می شود معماری ای که تنها به خاطر نفس معماری باشد اصلا وجود ندارد. به این ترتیب هر ساختمانی یک شاهد فرهنگی است چه به مفهوم خوب و چه به مفهوم بد آن.
زیگوموند فرید، فرهنگ را چنین تعریف می کند (فرهنگ مجموعه تمام توانایی ها و وسایلی است که زندگی ما را از زندگی اجداد حیوانی ما دور می کند و در خدمت دو هدف می باشد محافظت از بشر در مقابل طبیعت و تنظیم روابط افراد)
2-2-2- واژه فرهنگ در ادب و زبان فارسی
صورت باستانی (فرهنگ)در اوستای کنونی و نوشته های که از فارس باستان بوده است دیده نشده است. صورت پهلوی آن (فرهنگ) است. گمان می رود که این واژه از پیشوند (فر) به معنی پیشرو ریشه باستانی نتگ به معنی کشیدن ساخته شده است.
2-2-3- وجوه مختلف فرهنگ
که فرهنگ دارای وجوهی متفاوت است از جمله وجهی که مربوط به زندگی حال ، اطلاعات و دانش های روز و آگاهی های لازمه برای جامعه است. با توجه به پیشرفت تکنولوژی و فناوری و زندگی امروزی بشر آنچه که یک فرد برای حضور در اجتماع باید بداند متفاوت تر از گذشته و ویژه است.
2-3- جوان:
جوان کسی است که مرحله‌ای به نام بلوغ را پشت سر گذاشته و تغییری کلی پیدا کرده است. زیرا از دنیای بدون دغدغه کودکی خارج و به دنیای پر مسئولیت بزرگسالی وارد شده است . جوان شخصی است که دوره پستی و ناتوانی کودکی را پشت سر گذاشته و دوره سستی و ناتوانی دیگری به نام پیری را پیش رو دارد. لذا بهترین، فعالترین و شادابترین دوره عمر هر انسانی دوره جوانی است .
2-4 نوجوان:
مرحله دوم زندگی یعنی نوجوانی و جوانی، سازنده‏ترین، پرشورترین و حساس‏ترین دوران حیات آدمی است که با بروز حالات روحی و روانی جدید شروع می‏شود و نوجوان را با مشکلات جدّی روانی و اجتماعی روبه‏رو می‏سازد.
2-5- فراغت:
فراغت عبارت است از مجموعه ای از اشتغالات که فرد به میل خود برای استراحت یا تفریح یا به منظور توسعه آگاهی یا فراگیری غیر انتفاعی و مشارکت اجتماعی داوطلبانه بعد از رهایی از الزامات شغلی ، خانوادگی ، مذهبی ، و اجتماعی به آن می پردازد. 4 خصیصه اوقات فراغت:
– رهاشدن از وظایف اجتماعی و جدایی از اجبارها
– نداشتن هدف مادی و جدایی از تامین معیشت
– نشاط و شادی آوردن و احساس لذت بردن
– پاسخ گویی به نیازهای فردی
اوقات فراغت و فعالیت فرهنگی :
اصطلاح فراغت بر اوقاتی اطلاق می شود که در آن فرد نه تنها از تعهدات شغلی و اقتصادی بلکه از وظایف شخصی و خانوادگی و اجتماعی آسوده باشد و آن را با آرامش خاطر برای اموری که مطابق طبع و سلیقه او باشد چون نوع ، بازی ، هنرش و گفتگو و مطالعه و در مجموع کارهای فرهنگی و ذوق صرف کند . در باره مورد را باید مد نظر داشت.
1- استراحت و تجدید قوا
2- تفریح و بازی
3- کسب اطلاع و تکمیل معلومات شخصی
4- نشست و برخاست با دیگران
2-6- معماری
معماری هنر و دانش طراحی بناها و سایر ساختارهای کالبدیست .معماري هنر معنا دادن به فضاست.
2-7- طراحی معماری:
طراحی معماری در اصل استفاده خلاقانه از توده، فضا، بافت، نور، سایه، مصالح، برنامه و عناصر برنامه ریزی مانند هزینه، ساخت و فناوری است به منظور دستیابی به اهداف زیباشناختی، عملکردی و اغلب هنری.
نتیجه گیری
در این قسمت سعی شده است یک تعریف جامع و کامل از لغات کلیدی ارائه گردد .تا بتوان به کمک این کلید واژه ها به طرح معماری رسید .همانطور که در این فصل مشاهده می گردد لغاتی مانند جوان و نوجوان مطرح شده ،اشخاصی که می خواهند از این مجموعه استفاده کنند بنابراین بایستی جوان و نوجوان را شناخت ، فرهنگ و نیازهای فرهنگی شان را درک کرد تا بتوان مکانی را که شایسته آن هستند طراحی شود.

 

(فصل3)
مبانی نظری

3- معماری سبز
تعريف طراحي اكولوژيك زماني به كار ميآيد كه با ديد مثبت به آن نگاه كنيم وتلاش ما رسيدن به طراحي سبز باشد ونه فقط كنار آمدن با محدوديت هاي آن.
درطراحي سبز لازم است كه معمار به طبيعت به عنوان يك سيستم پويا بنگرد ومحيط مصنوع را وابسته به آن بداند اين ارتباط « پيوستگي » نام دارد . اساس طراحي سبزدرك ارتباط بين اجزاي زنده وغير زنده طبيعت است . درطراحي سبزبايد بتوان اين شاخص ها را ارزيابي كرد : اگر ما مي سازيم، كجا مي سازيم ، چه مي سازيم و چگونه مي سازيم ؟ در عمل ، طراحي اكولوژيك دخالت بشر در طبيعت محسوب مي شود . يك ساختمان مجموعه اي از فعاليت هاي بشري تاثير گذار برطبيعت است بنابراين ابتدا لازم است مفاهيم اصلي اكولوژي وكاربردهاي آنرا بدانيم.
چراكه يك طراح بايد بداند دخالت هاي اودر طبيعت ( چه در زمينه كشاورزي ، ساختمان سازي وياساخت جاده ها …..) تاچه اندازه باسيستم هاي طبيعي همگام است . بدين معني كه به طور مثال كمترين خرابي ها رادر اكوسيستم به وجود آورد ويااز منابع تجديد پذير با احتياط استفاده كند و سيستم هايي را طراحي كند كه همزيست وسازگار با فرايند هاي اكوسيستم باشد . اساسا چنين اهدافي در رويكردهاي اكولوژيكي موردنظر است . به بيان دقيق تر طراحي سبز را بايد مشاركتي سودمند و مولد با طبيعت دانست . به علاوه طراحي سبز بايد فعاليتي درجهت ترميم ، باز سازي و تجديد سيستمهاي طبيعي باشد. به نظر من درمعماري سبز ، همچون معماري ماندگار ، طراحي با طبيعت به شيوه اي مسئولانه و مشاركتي مثبت است كه رسيدن به اين دو هدف بزرگترين مساله اي است كه طراحان سبز با آن مواجهند . تمامي طراحي هايي كه در رابطه با سيستم هاي اكولوژيك انجام مي شوند ، بايد بتوانند به نحوي پيش بيني هاي لازم را براي آينده انجام دهند . مثلا يك ساختمان بايد طوري طراحي شودكه استفاده مجدد از آن ساختمان وياحتي اجزاي سازنده‌اش مدنظر قرار گيرد اين آينده نگري براي برطرف كردن نيازهاي نسل آينده نيز به كار مي آِيد . واين فقط تئوري مساله نيست بلكه درعمل هم مي تواند به رفاه انسان ، چه درحال وچه در آينده كمك نمايد .
از اين راه است كه طراحي اكولوژيك ، سيستم مصنوع و استفاده كنندگان آنرا به جهان زنده مربوط مي نمايد . اكولوژي ارتباطي دروني و هماهنگي خلافي ايجاد مي كند كه كاملا با مرزبندي هاي مصنوعي درتضا د است . بنابراين به طراحي اكولوژيك بايد به عنوان يك ارتباط همه جانبه ،ودر بر گيرنده مديريت صحيح انرژي ومواد مصرفي در سيستم مصنوع وهمگام با اكوسيستم هاي جهان زنده نگريسته شود . اين نگرش تلاش هايي را كه در جهت كاهش دستكاري اكوسيستم مي شود تحت تاثير قرار دهد واز طرف ديگر استفاده بهينه از طبيعت را باعث مي گردد . علاوه برهمه اينها اين نگرش ، هدف كوتاه مدتي را دربر نمي گيرد وچرخه حيات از جمله منابع اوليه آنرا پوشش مي‌دهد.
معماری سبز
معماری سبز برخاسته از معماری پایدارو توسعه پایدار می باشد که این نیز ناشی از نیاز انسان امروز در مقابل پیامدهای سوء جهان صنعتی و مصرفی عصر حاضر است.
3-1- نگاهی به اصول معماری سبز
3-1-1- اصل اول : حفاظت از انرژی
هر ساختمان باید به گونه ای طراحی و ساخته شود که نیاز آن به سوخت فسیلی به حداقل ممکن برسد.
3-1-2- اصل دوم : کار با اقلیم
ساختمان ها باید به گونه ای شوند طراحی که قادر به استفاده از اقلیم و منابع انرژی محلی باشند .
3-1-3- اصول سوم : کاهش استفاده از منابع جدید
هر ساختمان باید به گونه‌ای طراحی شود که استفاده از منابع جدید را به حداقل برساند و در پایان عمر مفید خود، منبعی برای ایجاد سازه‌های دیگر بوجود بیاورد.
3-1-4- اصل چهارم : احترام به کاربران
معماری سبز به تمامی افرادی که از ساختمان استفاده می کنند احترام می‌گذارد.
3-1-5- اصل پنجم : احترام به سایت
3-1-6- اصل ششم: کل گرایی
تمامی اصول سبز، نیازمند مشارکت در روندی کل گرا برای ساخت محیط مصنوع هستند.

hvhvb

شکل3-1- کل گرایی
شکل3-2- احترام به سایت
3-2-کلیات و اهداف در معماری سبز
1- الگوهای نادرست رفتاری محیط طبیعی را ویران می کند در حالیکه مابرای دوره طولانی بقاء ،طی نسلهای آتی به آن وابسته ایم .
2- طراحی سبز عملی است برای حل مشکلات که طی آن منابع طبیعی قبل،بعد وطی پروسه تولید و ساخت به کمترین حد آسیب می بیند به علاوه مصالح مفید بوده و قابل بازگشت به چرخه طبیعت باشند .

و….

 

فهرست مطالب:

مقدمه
فصل اول : طرح مسئله
1-1- دلیل انتخاب پروژه
1-2- اهمیت و ضرورت انتخاب پروژه
1-2-1- تامین نیازهای فرهنگی
1-2-2- ارتقاء اقتصادی منطقه
1-2-3- اهداف زیست محیطی
1-3- اهداف کالبدی
1-4- اهداف خرد و کلان
1-4-1- اهداف کلان
1-4-2- اهداف خرد
هدف از نامگذاری
1-5- روش تحقیق
1-5-1- انواع روش تحقیق
نتیجه گیری
2- فصل دوم : ادبیات تحقیق
2-1- تعریف فرهنگسرا
2-2- تعریف فرهنگ
2-2-1- نگرشی بر واژه فرهنگ و فرهنگ ملت ها
2-2-2- واژه فرهنگ در ادب و زبان فارسی
2-2-3- وجوه مختلف فرهنگ
2-3- تعریف جوان
2-4- تعریف نوجوان
2-5- تعریف فراغت
2-6- تعریف معماری
2-7- تعریف طراحی معماری
نتیجه گیری
3- فصل سوم : مبانی نظری
3- معماری سبز
3-1- نگاهی به اصول معماری سبز
3-1-1- حفاظت از انرژی
3-1-2- کار با اقلیم
3-1-3- کاهش استفاده از منابع جدید
3-1-4- احترام به کاربران
3-1-5- احترام به سایت
3-1-6- کل گرایی
3-2- کلیات و اهداف در معماری سبز
3-3- موضوعات مطرح در معماری سبز
3-4- صرفه جویی در انرژی
3-4-1- ناهمگونی ارتفاع ساختمان های همجوار
3-4-2- عدم تناسب ارتفاع ساختمان‌ها با عرض گذرها
3-4-3- بکارگیری مصالح گوناگون با خصوصیات متضاد در ساخت دیوارهای خارجی
3-5- مصالح سبز
3-6- اثرات فضای سبز
3-6-1- کاهش آلودگی هوا
3-6-2- کاهش آلودگی صدا
3-6-3- تولید اکسیژن و جذب دی اکسید کربن
3-6-4- کنترل تشعشعات و بازتاب نور
3-6-5- کنترل ترافیک
3-6-7- زیبایی آفرینی
3-6-8- کنترل باد
3-6-9- تفرجگاه
3-6-10- تاثیر روانی
نتیجه گیری 25
4- فصل چهارم : نمونه های موردی
4-1- نمونه داخلی : فرهنگسرای خاوران
4-1-1- فرهنگسرای خاوران
4-1-2- فعالیت های فرهنگسرا
4-1-3- کتابخانه خاوران
4-2- نمونه داخلی : فرهنگسرای ارسباران
4-2-1- پلان محوطه سازی
4-2-2- پلان زیر زمین
4-2-3- پلان طبقه همکف
4-2-4- پلان طبقه اول
4-2-5- معرفی کانون ادبی
4-2-6- معرفی کانون فیلم
4-2-7- معرفی کانون مذهبی
4-2-8- معرفی کانون معماری
4-2-9- معرفی کانون موسیقی
4-2-10- معرفی کانون نمایش
4-2-11- معرفی کانون هنرهای تجسمی
4-3- نمونه داخلی مجموعه فرهنگی : اریکه ایرانیان
4-3-1- مشخصات عمومی
4-3-2- مشخصات سالن کنسرت
4-3-3- سالن های سینما
4-3-4- استخرها
4-3-5- سالن های بولینگ ، کیوبولینگ و بیلیارد
4-3-6- رستوران های ملل و شهربازی کودکان
4-3-7- سفره خانه
4-3-8- کافی شاپ هنرمندان و ورزشکاران
4-4- نمونه خارجی فرهنگسرا: رنزو پیانو و مجموعه فرهنگی
4-4-1- مرکز فرهنگی ژان ماری تجیبائو
4-4-2- معرفی سایت پروژه
4-5- نمونه خارجی فرهنگسرا : فرهنگسرای باکو
4-5-1- معرفی شهر باکو
4-5-2- نام گذاری فرهنگسرا
نتیجه گیری
6- فصل پنجم : استاندارد(فضا – سازه – تاسیسات)
6-1- استاندارد فضا
6-1-1- سایت اداری
6-1-2- کلاس‌های آموزشی
6-1-3- نمازخانه
6-1-4- سالن سیما
6-1-5- آمفی تئاتر
6-1-6- کتابخانه
6-1-7- اوقات فراغت و کتابخانه های عمومی
6-1-8- گالری
6-1-9- نور پردازی گالری‌ها
6-1-10- غرفه‌های فروش محصولات فرهنگی و عرضه آلات موسیقی
6-1-11- سایت رایانه
6-1-12- سالن های ورزشی
6-1-13- رستوران
6-1-14- کافی شاپ
6-1-15- سایر موارد
6-1-16- پارکینگ
6-2- سازه
6-2-1- تاریخچه : بتن پیش تنیده
6-2-2- سازه : بتن پیش تنیده
6-2-3- اصول پیش تنیدگی
6-2-4- روش های پیش تنیدگی
6-2-5- سیستم چسبیده
6-2-6- سیستم غیرچسبیده
6-2-7- مزایای معماری
6-2-8- مزایای سازه ای
6-2-9- مزایای اقتصادی
6-2-10- مشخصات مصالح مصرفی در بتن پیش تنیده
6-2-11- مقایسه بتن پیش تنیده با بتن آرمه
6-2-12- فوائد بتن پیش تنیده
6-2-13- تیرهای ویرندیل
6-3- تاسیسات
6-3-1- سیستم سرمایش و گرمایش
6-3-2- سیستم فاضلاب
6-3-3- سیستم روشنایی
6-3-4- سیستم برق رسانی
6-3-5- سیستم اعلان حریق
نتیجه گیری
7- فصل هفتم: برنامه فیزیکی
7-1- نظام برنامه ریزی فیزیکی ، پیش شرط طراحی معماری
7-1-1- لابی
7-1-2- سالن اجتماعات
7-1-3- کتابخانه
7-1-4- سایت رایانه
7-1-5- آتلیه های آموزشی
7-1-6- سایت اداری
7-1-7- کافی شاپ
7-1-8 – رستوران
7-1-9- کارگاه هنری
7-1-10- غرفه فروش محصولات فرهنگی
7-1-11- گالری نمایش آثار هنرجویان
7-1-12- نمازخانه
7-1-13- کانون موسیقی
7-1- 14- کانون ادبی
7-1-15- کانون شطرنج
نتیجه گیری
منابع و مآخذ

 

تصاویر فایل:

دانلود رساله فرهنگسرای جوان,پروپوزال فرهنگسرای جوان,رساله معماری فرهنگسرای جواندانلود مطالعات فرهنگسرای جوان,مطالعات معماری فرهنگسرای جوان,پایان نامه فرهنگسرای جوان

 

خرید رساله:

در پایان خرید ، لینک دانلود فایل نمایش داده می شود و به ایمیل شما ارسال خواهد شد. راهنمای خرید و دانلود فایل
  • فرمت رساله: word
  • حجم فایل ها: 11 مگابایت

 

  • برای مشاهده لیست رساله و مطالعات های معماری اینجا را کلیک نمائید.
  • سفارش انجام رساله و طرح پذیرفته می شود.
  • شماره پشتیبانی و سفارشات معماری : 09037758555 – 10 صبح تا 4 عصر
  • ایمیل های پشتیبانی : parsacad.com@gmail.com – info@parsacad.com
  • رساله معماری با رساله معماری هم تبادل می شود و نیاز به خرید نیست.

نظر و دیدگاه خود را بفرستید



فول پکیج جامع آموزش اسکچاپ 2019




اولین و قوی ترین پکیج جامع آموزش اسکچاپ 2019 و ویری نکست + آرشیو متریال و مبلمان و صحنه های آماده رندر حرفه ای در فلش مموری (برای اسکچاپ 2016 تا 2019) / آموزش ها از صفر تا صد از مبتدی تا پیشرفته شامل تمامی مباحث از مدلسازی تا رندرگیری

قیمت: 1.500.000 تومان