صفحه اینستاگرام پارساکد

نمایش دسته بندی مطالب

لیست مطالب صفحه اصلی

رویکرد Pikler در معماری برای کودکان: مبلمان چوبی و آزادی فضایی

امی پیکلر متخصص اطفال مجارستانی بود که در سالهای پس از جنگ جهانی دوم ، فلسفه جدیدی در مورد مراقبت از کودک در اوایل دوران کودکی و یادگیری برای کودکان تا 3 سالگی معرفی کرد. او پس از تولد اولین فرزند خود شروع به سوال کرد: چه اتفاقی می افتد که به کودک اجازه داده شود آزادانه رشد کند؟ نتایج مشاهده شده با معرفی یک روش جدید به اوج خود رسید.

رویکرد Pikler در معماری برای کودکان: مبلمان چوبی و آزادی فضایی,طراحی برای کودکان,رویکرد پیکلر,معماری برای کودکان,مبلمان ایمن برای کودکان,بازی و معماری,طراحی داخلی برای کودکان,رویکزد معماری piklerرویکرد Pikler با مراقبت از سلامت جسمی و تأمین عاطفه اما تا حد زیادی به فردیت و خودمختاری آنها ، رشد آزادانه کودکان را تسهیل می کند. با پیروی از این منطق ، مداخله بزرگسالان عمدتاً غیرضروری است و برای اینکه کودک در حین حرکت آزادانه فضای خود را تجربه کند ، باید در طراحی خود محیط ها نیز دقت شود.
هنگام طراحی فضایی متمرکز بر آزادی حرکت ، چه مواردی باید مورد توجه قرار گیرد؟محیط های Pikler رویکردی عاطفی برای مراقبت از کودکان را ارائه می دهند ، زیرا اعتقاد بر این است که احساس تعلق به شما کمک می کند تا اعتماد به نفس افراد ، به ویژه نوزادان تقویت شود.
طراحی وید
برای رشد آزادانه ، کودکان خردسال به فضای آزاد و سیال نیاز دارند زیرا این “خلا” است که به آنها اجازه حرکت و توسعه مهارت های حرکتی خود را می دهد.
رویکرد Pikler در معماری برای کودکان: مبلمان چوبی و آزادی فضایی,طراحی برای کودکان,رویکرد پیکلر,معماری برای کودکان,مبلمان ایمن برای کودکان,بازی و معماری,طراحی داخلی برای کودکان,رویکزد معماری piklerمراقب کفپوش باشید
کف به عنوان یک تکیه گاه و همچنین به عنوان پایه ای برای اکتشاف عمل می کند ، بنابراین ضروری است که اتاق ها با کف کاملاً سخت پوشانده شوند تا به نوزادان بتوانند بایستند (و در نهایت ، اولین قدم ها را بردارند) در حالی که به طور همزمان به ایمنی و حالت درست ایستادن آنها کمک می کنند نکته دیگری که باید مورد توجه قرار گیرد این است که کف باید دمای مطلوبی داشته باشد ، بنابراین باید از متریال سرد خودداری شود. معمول ترین راه حل توصیه شده استفاده از کف چوبی است.
رویکرد Pikler در معماری برای کودکان: مبلمان چوبی و آزادی فضایی,طراحی برای کودکان,رویکرد پیکلر,معماری برای کودکان,مبلمان ایمن برای کودکان,بازی و معماری,طراحی داخلی برای کودکان,رویکزد معماری piklerمبلمان ایمن
از آنجا که کودکان قادر به حرکت آزادانه در محیط خواهند بود ، لازم است در نظر بگیریم که آنها از تمام وسایلی که در دسترس آنها است بالا می روند ، فشار می آورند ، می کشند و لمس می کنند. به همین دلیل ، استفاده از مبلمان ترجیحاً ثابت و بدون چرخ ضروری است. این موارد باید دارای یک اتمام صاف باشند ، تا آنجا که ممکن است از نقاط تیز و متریال با بافت خشن یا بریده شده جلوگیری شود. نکته دیگری که باید در نظر گرفت این است که قطعات چند منظوره به خوبی در این محیط کار می کنند ، هم به عنوان ذخیره سازی و هم به عنوان پشتوانه ای ایمن برای حرکات کودکان عمل می کنند.
یک مبلمان بسیار رایج در فضای داخلی Pikler ، کمد کتاب با پایه گسترده است ، زیرا از ثبات بیشتری برخوردار است و بنابراین ، در میان حرکت و بازی کودکان ، کمتر حرکت یا سقوط می کند. این نوع مبلمان حتی به کوچکترین نوزادان اجازه می دهد تا از آنها به راحتی استفاده کنند.
کمد یا میز تعویض پوشک باید در ارتفاع مطلوبی برای مراقب قرار داشته باشد اما ممکن است شامل یک شبکه محافظ برای اطمینان از ایمنی جسمی کودک در هنگام انجام کارهای بهداشت باشد. وسایل بهداشت شخصی باید چه در هنگام تعویض پوشک و چه هنگام استحمام در دسترس مراقب باشد.
اهمیت سکوت
یک محیط آرام (و ساکت) برای رشد طبیعی کودکان بسیار مطلوب است. تمرکز بیشتری ایجاد می کند و همچنین به یادگیری کمک می کند.
رویکرد Pikler در معماری برای کودکان: مبلمان چوبی و آزادی فضایی,طراحی برای کودکان,رویکرد پیکلر,معماری برای کودکان,مبلمان ایمن برای کودکان,بازی و معماری,طراحی داخلی برای کودکان,رویکزد معماری piklerایمنی
همانطور که در بالا گفته شد ، هنگامی که اکتشاف آزادانه مجاز است ، اطمینان از ایمنی محیط امری ضروری است. طراحان باید نرده های را در ارتفاع کودک تهیه کنند ، دروازه های ایمنی را روی پله ها نصب کنند ، محافظ دوشاخه اضافه کنند ، کابل های الکتریکی را در وسط مناطق پرتردد از بین ببرند و از قطعات کوچک که می توانند به موانع غیر ضروری تبدیل شوند ، خودداری کنند. اگر می خواهید گیاهانی را برای این فضا در نظر بگیرید ، باید تأیید کنید که اگر به طور تصادفی مصرف شوند مضر نیستند.
رویکرد Pikler در معماری برای کودکان: مبلمان چوبی و آزادی فضایی,طراحی برای کودکان,رویکرد پیکلر,معماری برای کودکان,مبلمان ایمن برای کودکان,بازی و معماری,طراحی داخلی برای کودکان,رویکزد معماری piklerتماس با هوای آزاد ضروری است
نیاز به تماس با طبیعت برای رویکرد پیکلر اساسی است. برای گرفتن ایده ، در مهد کودک های Piklerian ، چرت زدن در تختخواب هایی که بیرون از آن در فضای باز به چشم میخورند. بنابراین ، طراحی هوشمندانه این مناطق خارجی ضروری است. توصیه می شود عناصری مانند جعبه های شن ، سازه های بازی چوبی و دامنه هایی که به عنوان سرسره ، پله و استخرهای کم عمق عمل می کنند ، اضافه کنید.
مبلمان چوبی برای فضاهای داخلی و خارجی
هدف اصلی مبلمان در مدارس و محیط های Piklerian آموزش از طریق اکتشاف است ، نه صرفاً برای سرگرمی. بنابراین ، برخی از اسباب بازی های متناسب برای استفاده توصیه می شوند: متداول ترین آنها “سبد گنج” است ، سبدی ساخته شده از یک ماده طبیعی حاوی اشیای روزمره که از مواد مختلف ساخته شده اند ، به جز پلاستیک ، در کنار برخی دیگر از اسباب بازی های بدون ساختار.
کیت چوبی Piklerاسباب بازیهای بزرگتر برای سهولت در جستجوی مهارتهای مختلف حرکتی که کودکان باید در طول 3 سال اول زندگی خود (کوهنوردی ، خزیدن و غیره) کسب کنند ، ساخته شده است. هدف آن آموزش غیر مستقیم مفاهیم مهم مانند بالا و پایین ،داخل و خارج، زیر و رو است و بیشترین استفاده ها عبارتند از:
مدار مانع ها
این یک رمپ ساده ، یک رمپ فرش شده ، یک رمپ با میله ها و یک مثلث است و این یک آیتم بازی است که در آن تمام “موانع” با پایه بهم متصل می شوند و یک مدار واحد را تشکیل می دهند.
رویکرد Pikler در معماری برای کودکان: مبلمان چوبی و آزادی فضایی,طراحی برای کودکان,رویکرد پیکلر,معماری برای کودکان,مبلمان ایمن برای کودکان,بازی و معماری,طراحی داخلی برای کودکان,رویکزد معماری piklerتونل پیکلر
این مکعب ها مستقل هستند که می توانند به روش های مختلف پیکربندی شده و مسیرهای متنوعی ایجاد کنند. بنابراین علاوه بر نیاز به فعالیت بدنی ، تخیل و خلاقیت را نیز تحریک می کنند. اندازه گیری هر مکعب به طور متوسط ​​50 سانتی متر در هر لبه است.
قایق ها
عرض 60 سانتی متر و طول 1.20 متر ، این اسباب بازی می تواند به طور همزمان توسط 4 کودک استفاده شود. وقتی کاربران آن می چرخند ، به مجموعه ای از پله ها تبدیل می شود که بالا و پایین می شوند و این نوع حرکت را به روشی سرگرم کننده آموزش می دهند.
مثلث پیکلر
مثلث پیکلر با هدف تشویق کودکان برای پیروی از غرایز خود با بالا رفتن از کوه و آویختن سالم از اشیا ایجاد شده است. این امکان را برای کودکان فراهم می کند تا مهارتهایی مانند هماهنگی حرکتی ، قدرت بدنی ، تعادل و چابکی را کسب کنند. نسخه های مختلفی در دسترس است ، اما بیشترین استفاده از آن گزینه ای است که با رمپ Pikler ترکیب می شود و به نوعی پله تبدیل می شود.
رویکرد Pikler در معماری برای کودکان: مبلمان چوبی و آزادی فضایی,طراحی برای کودکان,رویکرد پیکلر,معماری برای کودکان,مبلمان ایمن برای کودکان,بازی و معماری,طراحی داخلی برای کودکان,رویکزد معماری piklerنیمدایره پیکلر
این یکی از متنوع ترین اشیا است که توسط این روش توسعه یافته است. این می تواند به عنوان تاب ، نردبان ، چهارپایه ، میز قهوه ، تونل ، پل ، کلبه و غیره استفاده شود. .
پل پیکلر
این پل برای کودکان تا 3 سال ساخته شده است ، کمک به هماهنگی حرکتی و خودمختاری است.
با درک اهمیت فضا برای رشد جسمی و روانی کودکان (به ویژه خردسالان) ، در نظر گرفتن معیارهایی که توسط دانشمندان مهمی مانند Emmi Pikler یا Maria Montessori مشخص شده ضروری است . هر دو معتقد بودند كه كاوش آزادانه در محيط آماده و ايمن بر نحوه ارتباط كودكان با خود و ديگران در آينده تاثير خواهد گذاشت. بنابراین ، اگر در حال طراحی فضاهایی برای کاربران 0 تا 6 ساله هستید ، اطلاعات مندرج در مقالات زیر را مرور کنید (اگرچه محدود به این فلسفه های خاص نیستند)

منبع: archdaily.com

نظر و دیدگاه خود را بفرستید



فول پکیج جامع آموزش اسکچاپ 2019




اولین و قوی ترین پکیج جامع آموزش اسکچاپ 2019 و ویری نکست + آرشیو متریال و مبلمان و صحنه های آماده رندر حرفه ای در فلش مموری (برای اسکچاپ 2016 تا 2019) / آموزش ها از صفر تا صد از مبتدی تا پیشرفته شامل تمامی مباحث از مدلسازی تا رندرگیری

قیمت: 1.500.000 تومان