آرشيتکت ٬ هنرمند و مهندس سانتياگو کالاتراوا در ۲۸ ژولای ۱۹۵۱ در شهر والنسيا در کشور اسپانيا متولد شد.
کالاتراوا يک نام اشرافی است که از شواليه های قرون وسطايی گرفته شده است.
خانواده کالاتراوا دارای صادرات کشاورزی وسيعی بودند که اين امر در زمان ديکتاتوری ژنرال فرانکو بسيار نادر بود ودارای وضع مالی خوبی بودند.

زندگینامه و آثار معماری سانتیاگو کالاتراوا,مقاله پاورپوینت درس انسان طبیعت معماری,پروژه پاورپوینت انسان طبیعت معماری,کارهای سانتیاگو کالاتراوا,مقاله پاورپوینت آثار معماری سانتیاگو کالاتراوا,دانلود مقاله انسان طبیعت معماری,دانلود تحقیق انسان طبیعت معماری,دانلود پروژه پاورپوینت انسان طبیعت معماری,تحقیق آماده معماری,مقاله آماده معماری,مقاله آماده انسان طبیعت معماری,مقاله کامل درس انسان طبیعت معماری,پروژه های پاورپوینت درس انسان طبیعت معماری,زندگی نامه سانتیاگو کالاتراوا,Santiago Calatrava,ترنینگ تورسو شهر مالمو سوئد,برج ترنینگ ترسو,برج پیچنده سوئد,اسکیس های سانتیاگو کالاتراوا,مقاله های معماری,مقاله معماری,پروزه معماری,انسان طبیعت معماری,مقاله در مورد کارهای سانتیاگو کالاتراوا,مقاله درباره کارهای معماری سانتیاگو کالاتراوا
کالاتراوا دوران ابتدايی را در والنسيا گذراند و موقعی که ۸ سال داشت به مدرسه هنر و صنعت وارد شد در آنجا  مهارتهای فرمی کشيدن و نقاشی کردن را ياد گرفت.
وی دوران تحصيل خود را در والنسيا به پايان رساند و به پاريس رفت و در رشته بوم شناسی ثبت نام کرد ولی به زودی فهميد که علاقه ای به آن ندارد.
او سپس به والنسيا باز گشت ودر دانشکده تکنيکهای ساختمانی والنسيا ثبت نام کرد.و تحقيقات و تاليف هايی نيز در اين دانشکده داشت.

برای دانلود و توضیحات بیشتر به ادامه مطلب مراجعه نمائید…

بخشی از مطالب:

ولی قانونهای محکم رياضی و استفاده معماران قديمی از رياضی او را به سوی استفاده از اين رشته در معماری سوق داد…

سانتیاگو کالاتراوا ، شخصیتی که بیشتر به واسطه فعالیتهای معماری اش شهرت یافته است ، به هنر به عنوان انگیزه و محرکی برای خلق آثارش می نگرد . شیفتگی و تمایل وی به هنر در طی سالها را می توان در تعداد مبهوت کننده طراحی ها و مجسمه هایش تا به امروز ، درک کرد .در طی 20 سال گذشته ، وی بیش از 65000 اسکیس و طراحی در آرشیوش جمع آوری کرده است . یعنی به طور متوسط روزی 9 شیت طراحی می کرد.
کالاتراوا بیان می کند که گوناگونی و تنوع در طراحی هایش منتصویر کننده اهمیتی است که وی به هر جزء می دهد ، به گونه ای که حتی اندازه و کیفیت کاغذ ، ایجاد کننده یک گفتگو میان خود و طراحی است .کتاب Santiago Calatrava Artworks یا آثار هنری کالاتراوا ، دربرگیرنده حدود 200 اسکیس ، آبرنگ و ترسیمات مجسمه هایی می باشد که وی آنها را مبنای طرحهای معماری اش قرار داده است .

Santiago Calatrava,سانتیاگو کالاتراوا,معمار اسپانیایی Santiago Calatrava,آثار معماری سانتیاگو کالاتراوا,کارهای سانتیاگو کالاتراوا,آثار معماری سانتیاگو کالاتراوا,آرشيتکت ٬ هنرمند و مهندس سانتياگو کالاتراوا در ۲۸ ژولای ۱۹۵۱ در شهر والنسيا در کشور اسپانيا متولد شد

بسیاری از موضوعات و فرم های ارایه شده توسط او در این سطح ، به مجسمه هایی تبدیل شده اند که منبع الهامی برای پلها ، ایستگاه های قطار ، فرودگاه ها ، موزه ها و حتی میزهای غذاخوری بوده اند .

اسکیسهای اولیه کالاتراوا چندان حال و هوای معماری را ندارند ، تنها در مراحل اصلی طراحیست که واقع گرایی این اسکیس ها نمود می یابد . به هر حال وی از همان ابتدا که به دنبال بیانی هنری است ، نوع تفکر واقع بینی را نیز کنار نمی گذارد.

همچنین کالاتراوا چندین هزار طراحی از بدن انسان دارد که اکثر آنها بدون آنکه از روی مدلی خاص کشیده شده باشند ، تصوری ترسیم شده اند . شیفتگی شدید او به این زمینه در پرتره ها ، پیکرهای فردی و جمعی و پیکره هایی که تکامل یافته و در یک پروسه طراحی معماری دخیل شده اند ، بازتاب می یابد.
تعدادی دیگر از طرحهای وی شامل مجاورتی از مکعب ها و بدن انسان در حالت های مختلف هستند . برجسته ترین این نوع آثار ، تنشی پویاست که در نزدیک شدن پیکر یک دونده و تعدادی مکعب حاصل شده است .

کالاتراوا خود را یک طراح نمی داند .طراحی با کارش آمیخته شده و آنرا راهی دیگر برای کسب پتانسیل ایده هایی بر می شمرد که او را مجذوب می کنند .
میزهای او از پویاترین طرح های مبلمان هستند . تعداد قابل ملاحظه ای از اسکیس ها ، نمونه های اولیه و میزهای ساخته شده وی بر پایه پیکر انسانی است که زانوها ، بازوان و یا سر ، شیشه ای را در بالا تحمل می کنند .این ترسیمات در واقع مجسمه هایی هستند که با سطح صافی که بر روی آنها قرار گرفته تغییر شکل عملکردی یافته اند ، به گونه ای که به جزئی اصلی از کل فرم تبدیل شده اند .
طرح ها و مجسمه های او را می بایست به عنوان کارهایی هنری در اصالت خودیش نگریست . در عین حال ، در اولین گام ها از پروسه خلاقیت کالاتراوا ، آنها یک لابراتوار یا فضایی برای رشد و جهت گیری کانسپت ها شکل می دهند ، تا وسیله ای شود برای روح بخشیدن به افکار و تجزیه وترکیب فرمها . این لابراتوار مخزنی را از ایده های گوناگون فراهم می آورد که از گفتگوی با طبیعت و با فرمهای آشکار در تاریخ هنر و معماری ناشی می شود . در اینجا خاطرات گذشته با تصوراتی از دنیای آینده آمیخته می شوند – ترکیبی از علم مهندسی ، ریاضیات ، طراحی به خودی خود و پاسخ سازه بویژه به نیازهای عملکردی.
وي با واژگان مدرنیستي، زبان متفاوتي را بسط و گسترش داده است زباني كه خطوط آيروديناميكي معمار آمريكايي، اروسارنين، و حس ارگانيك طراح اسپانيائي، آنتونيوگائودي را درهم مي‌آميزد. ساختمانهاي او سبك و دلبازند، احساسي كه با استفاده‌ي فراوان از شيشه و ساختارهاي باربر توري سبك حاصل مي‌شود. در واقع كار او حاصل درك نيروهاي طبيعي و مهارت در بكارگيري مصالح است وي به انحنا و خش به عنوان را حلي مهم، شديداً علاقه‌مند است و هيچ ساختماني را بدون ايجاد خميدگي‌هاي متعدد نساخته است.
علاوه بر استفاده از تكنولوژي وعلم حاضر كه در قالب اعداد و ارقام خلاصه مي‌شود آثاري مي‌آفريند كه با روح و احساس بشر كه در قالب و حد و حصري جاي نمي‌گيرد ارتباط برقرار مي‌كند.
وي بر اهميت مكان انساني Human place تاكيد كرده و خواهان ايجاد يك زنجير ادراكي بين مكان و طراحي است. درك مفهوم انسان براي او خيلي مهم بوده و اظهار مي‌دارد يك معمار در كنار دورنماي توپوگرافي، مختصات جوي و در نماي فرهنگي، درگير مفهوم ديگري به نام جو انساني Human climate مي‌باشد.

 

ترنینگ تورسو
مالمو،سوئد

برج ترنینگ ترسو شهر مالمو سوئد,پلان های برج پیچنده سوئد,تصاویر برج ترنینگ ترسو,نقشه برج ترنینگ ترسو,برج پیچنده سوئد,برج ترنینگ ترسو سانتیاگو کالاتراوا Santiago Calatrava , برج turning torso

 

یک ساختمان مکعبی شکل و بر انگیزاننده که در برابر دریا و مناظر اطراف قد علم کرده است.این گونه بنا سازی در نوع خود بی نظیر است.احداث چنین ساختمانی راهی نو برای مطرح کردن شهر مالمو به عنوان مکانی جذاب است. و با بیش از 50 طبقه،بزرگترین اثر معماری کالاتراواست که اعتراضی جسورانه نسبت به طراحی بنایی مسگونی محسوب می شود .

برج ترنینگ تورسو از نه مکعب و هر یک با پنج طبقه تشکیل شده است،بالای هر یک ازآن ها طبقه ای قرار دارد که مکعب را از دیگری تفکیک می کند.
ارتفاع برج: 190متر
تعداد طبقات: 59
مجموع مساحت: 17500 مترمربع
مساحت تجاری: 4000 مترمربع(مکعب 1و2)
مساحت آپارتمان ها: 13500مترمربع (مکعب 3تا9)

پیچش نود درجه برج از بالا به پایین،دلیل نام گذاری ساختمان با عنوان turning است.

برج ترنینگ ترسو شهر مالمو سوئد,پلان های برج پیچنده سوئد,تصاویر برج ترنینگ ترسو,نقشه برج ترنینگ ترسو,برج پیچنده سوئد,برج ترنینگ ترسو سانتیاگو کالاتراوا Santiago Calatrava , برج turning torso
تقریبا تمامی میل گردهای تقویتی، ضخامتی معادل 32 میلی متر(ضخیم ترین نوع موجود در بازار)
بتن ریزی به مدت 3 روز بدون وقفه ادامه داشت.تقریبا هر یک از دو دستگاه بتن سازی نهصد بار بتن آماده کردند.
materials
• concrete core-shear walls
• concrete floor slabs
• steel spine

 

 

و…

 

 

اسلایدها ( جهت بزرگنمائی روی تصاویر کلیک نمائید. ):

پروژه پاورپوینت انسان طبیعت معماری,کارهای سانتیاگو کالاتراوا,مقاله پاورپوینت آثار معماری سانتیاگو کالاتراوا,دانلود مقاله انسان طبیعت معماری,دانلود تحقیق انسان طبیعت معماری,دانلود پروژه پاورپوینت انسان طبیعت معماری,تحقیق آماده معماری,مقاله آماده معماری,مقاله آماده انسان طبیعت معماری,مقاله کامل درس انسان طبیعت معماری,پروژه های پاورپوینت درس انسان طبیعت معماری,زندگی نامه سانتیاگو کالاتراوا,Santiago Calatrava,ترنینگ تورسو شهر مالمو سوئد,برج ترنینگ ترسو,برج پیچنده سوئد,اسکیس های سانتیاگو کالاتراوا,مقاله های معماری,مقاله معماری,پروزه معماری,انسان طبیعت معماری,مقاله در مورد کارهای سانتیاگو کالاتراوا,مقاله درباره کارهای معماری سانتیاگو کالاتراوامقاله کامل درس انسان طبیعت معماری,پروژه های پاورپوینت درس انسان طبیعت معماری,زندگی نامه سانتیاگو کالاتراوا,Santiago Calatrava,ترنینگ تورسو شهر مالمو سوئد,برج ترنینگ ترسو,برج پیچنده سوئد,اسکیس های سانتیاگو کالاتراوا,مقاله های معماری,مقاله معماری,پروزه معماری,انسان طبیعت معماری,مقاله در مورد کارهای سانتیاگو کالاتراوا,مقاله درباره کارهای معماری سانتیاگو کالاتراوامقاله پاورپوینت آثار معماری سانتیاگو کالاتراوا,دانلود مقاله انسان طبیعت معماری,دانلود تحقیق انسان طبیعت معماری,دانلود پروژه پاورپوینت انسان طبیعت معماری,تحقیق آماده معماری,مقاله آماده معماری,مقاله آماده انسان طبیعت معماری,مقاله کامل درس انسان طبیعت معماری,پروژه های پاورپوینت درس انسان طبیعت معماری,زندگی نامه سانتیاگو کالاتراوا,Santiago Calatrava,ترنینگ تورسو شهر مالمو سوئد,برج ترنینگ ترسو,برج پیچنده سوئد,اسکیس های سانتیاگو کالاتراوا,مقاله های معماری,مقاله معماری,پروزه معماری,انسان طبیعت معماری,مقاله در مورد کارهای سانتیاگو کالاتراوا,مقاله درباره کارهای معماری سانتیاگو کالاتراوا

دانلود تحقیق انسان طبیعت معماری,دانلود پروژه پاورپوینت انسان طبیعت معماری,تحقیق آماده معماری,مقاله آماده معماری,مقاله آماده انسان طبیعت معماری,مقاله کامل درس انسان طبیعت معماری,پروژه های پاورپوینت درس انسان طبیعت معماری,زندگی نامه سانتیاگو کالاتراوا,Santiago Calatrava,ترنینگ تورسو شهر مالمو سوئد,برج ترنینگ ترسو,برج پیچنده سوئد,اسکیس های سانتیاگو کالاتراوا,مقاله های معماری,مقاله معماری,پروزه معماری,انسان طبیعت معماری,مقاله در مورد کارهای سانتیاگو کالاتراوا,مقاله درباره کارهای معماری سانتیاگو کالاتراواتحقیق آماده معماری,مقاله آماده معماری,مقاله آماده انسان طبیعت معماری,مقاله کامل درس انسان طبیعت معماری,پروژه های پاورپوینت درس انسان طبیعت معماری,زندگی نامه سانتیاگو کالاتراوا,Santiago Calatrava,ترنینگ تورسو شهر مالمو سوئد,برج ترنینگ ترسو,برج پیچنده سوئد,اسکیس های سانتیاگو کالاتراوا,مقاله های معماری,مقاله معماری,پروزه معماری,انسان طبیعت معماری,مقاله در مورد کارهای سانتیاگو کالاتراوا,مقاله درباره کارهای معماری سانتیاگو کالاتراوا

 

**************************************************************************

برای خرید آنلاین از زیر اقدام نمائید.

در پایان خرید ، لینک دانلود فایل نمایش داده می شود و به ایمیل شما ارسال خواهد شد. راهنمای خرید و دانلود فایل

فرمت فایل: پاورپوینت – pptx
حجم فایل: 45 مگابایت

توجه: مقاله با مقاله تبادل می شود و نیاز به خرید نیست.

برای دریافت مقالات بیشتری برای انسان طبیعت معماری اینجا را کلیک کنید.