صفحه اینستاگرام پارساکد

نمایش دسته بندی مطالب

لیست مطالب صفحه اصلی

طرح پیشنهادی مرکز تجاری تفریحی ( مجتمع چند منظوره رشت )

مركز تجاري – تفريحي شايد به ظاهر واژه اي جديد به نظر آيد، اما در واقع نسل جديدي از بازارهايي است كه امروزه جاي خود را به مراكز خريد دخمه مانند مي سپارند. مراكز تجاري – تفريحي فضايي بينابين در معماري هستند كه نه فقط براي خريد بلكه براي گذراندن اوقات فراغت وبه بهانه با هم بودن طراحي مي شوند، زيرا اوقات فراغتي دلنشين خواهد بود كه در كنار يكديگر سپري شود.

نقشه مرکز تجاری تفریحی,طراحی مجتمع تجاری تفریحی,نقشه مجتمع تجاری تفریحی,رندر در معماری,پست پروداکشن,طراحی,معماری,گروه معماری پارساکد,گروه معماری,معماری,parsacad,parsacad.com,مجتمع چند منظوره رشت,مجموعه تجاری تفریحی اداری,

در طراحي مجتمع تجاري – اداری – تفريحي ( مجموعه چند عملکردی رشت ) ايجاد يك فضاي جمعي جهت گذراندن اوقات خوش و همچنين رفع نيازها در كمترين زمان هدف اصلي مي باشد.فضايي كه هر سن و هر قشر ، توانايي استفاده از بخش هاي تفريحي ، فرهنگي وتجاري آن را داشته باشند.

طرح پیشنهادی مرکز تجاری تفریحی ( مجتمع چند منظوره رشت ),نقشه مرکز تجاری تفریحی,طراحی مجتمع تجاری تفریحی,نقشه مجتمع تجاری تفریحی,رندر در معماری,پست پروداکشن,طراحی,معماری,گروه معماری پارساکد,گروه معماری,معماری,parsacad,parsacad.com,مجتمع چند منظوره رشت,مجموعه تجاری تفریحی اداری,

اهداف طرح:

  • ايجاد فضاي متمركز جهت خريد مردم منطقه
  • ايجاد فضايي جهت پاسخ به نيازهاي تفريحي وفرهنگي
  • طراحي مجموعه اي كه با حد اقل صرف زمان بيشترين نيازها برآورده شود
  • طراحي براي همه اقشار جامعه وهمه افراد خانواده
  • ایجاد كيفيت مناسب در رونق اقتصادی شهر
  • ایجاد فضای رقابتی و اقتصاد سالم
  • پايداري محيط زيست
  • ایجاد شاخصه استانی و ملي

اهداف توسعه بر اساس راهبرد های تفضیلی:

  • ایجاد مجموعه نوین به منظور توسعه اقتصاد منطقه
  • متراکم بودن کار و فعالیت در پیوند با حمل و نقل عمومی
  • ایجاد قطب گردشگری و تجارت در منطقه و استان با نگرش جذب تجار فرامنطقه ای
  • کاهش سفر های مضاعف درون شهری در راستای ایجاد مجموعه ای متمرکز
  • معرفی شهر با نشانه گذاری در ورودی اصلی با ایجاد یک مونومان شهری

طراحی داخلی مجتمع تجاری تفریحی رشت,رندر از مرکز تجاری تفریحی

راهبردها و اید:
هر آنچه در محیط ماست تغییر می کند ….. شب به روز ….. تابستان به زمستان ….. سرما به گرما ….. حرکت به سکون و سکون به حرکت …..
ما توسط دو نیروی قدرتمند و متعارض ، اما متمم و مکمل هم احاطه شده ایم و این دو نیرو ما را هدایت می کنند تا هماهنگی و تعادل را بین جسم و ذهنمان پیدا کنیم این دو نیرو” ین” و” یانگ” اطلاق می شود .
از ین و یانگ وحدتی یگانه سرچشمه می گیرد و چون این دو بر یکدیگر تکیه می کنند به تعادلی می رسیم در جهت تعالی .
تجارت از دیرباز در میان انسانها با مفهوم داد و ستد آغاز گردیده ، ادامه داشته و امروزه با مفاهیم زندگی و کار ادغام گردیده است .
شهرستان زیبای رشت به عنوان مرکز استان زیبای شمالی ایران ، گیلان ، از دیرباز با این مفهوم اشنا بوده و به نوعی با دارا بودن پتانسیل های جغرافیایی ، طبیعی و تاریخی ، بستری از تبادلات بزرگ تجاری ایران را فراهم می آورده است . داد و ستد در گذشته با دو طرف ، دهنده و گیرنده آغاز می شده و اکنون نیز با گسترش علوم و فنون و با کمک قوانین جهانی تجارت تلطیف گردیده است اما در مفهوم همچنان طرفین و موضوعی برای مبادله وجود دارد که در این تبادل ساده نفس بقاء هر دو طرف تضمین و در گرو سلامت این رابطه خواهد بود .
در این راستا برآنیم تا با حفظ و احیاء مفهوم واقعی تجارت تندیسی از این ارتباط را به نمایش گزاریم .

“مرکز بزرگ تجارت رشت” در بدو ورودی به شهر به عنوان تندیس و المان شهری به نحوی طرح گردیده است که ضمن تاکید بر هویت بخشی مفهومی کاربری تخصیصی بتواند به عنوان یک المان شهری در منطقه و حوزه نفوذ آن تاثیر گذاشته و نمادی از تجارت در شکلی آرام و منطقی بوجود آورد .
این مرکز در سایتی با کشیدگی شمالی جنوبی طرح گردیده و سعی بر آن شده است به گونه ایی جانمایی گردد که در عین پاسخ گویی به مفاهیم ذکر شده فوق امکان ساخت و فازبندی اجرایی طرح میسر گردد . همچنین بر طبق کاربریهای تعریف شده ، پلان ها طرح و برنامه ریزی شده وتوجه به نکات اقلیمی (جهت گیری- بادهای غالب- کج باران های غربی و….) فرهنگی و اجتماعی و اقتصادی طرح به لحاظ کاربریها به عنوان اصول اجتناب ناپذیر معماری پروژه در طرح رعایت گریده است .

رندر در شب,طراحی مرکز تجاری تفریحی,رندر از مجتمع تجاری تفریحی

ايده طراحي:
اين مجموعه تجاري- تفريحي بر اين اساس شکل گرفت که اين مجتمع به شکل يک مجموعه شهري ضمن برطرف نمودن نيازهاي شهر رشت به مکان هاي تجاري، بتواند در زمينه تامين فضاي مناسب شهري و اجتماعي به شهروندان خدمت رساني داشته باشد.
اين ايده برگرفته از الگوي بازارها و فضاي شهري در سنت معماري کشورمان مي باشد که در آن بسياري از مناسبات اجتماعي و فرهنگي در درون اين گونه فضاها صورت مي پذيرفت. بديهي است دست يابي به الگوي فضايي جديد، خلق اشکال و فرم هاي نو متناسب با خصوصيات اجتماعي و فردي مراجعه کنندگان و روابط اجتماعي آنان از نکاتي است که در طراحي مجموعه مدنظر بوده و از اين روي از الگوبرداري و گرته برداري صرف از فرم ها و فضاهاي بازارهاي سنتي در طراحي اين مجتمع پرهيز شده است.
اما در چند دهه گذشته با متمرکز شدن فضاهاي تجاري در جداره هاي خيابان ها و عبور و مرور خودروها چنين فضاهايي از معماري شهري ما حذف گرديد، ضمن آن که حرکت خودروها در خيابان ها عملاً امنيت و آسايش لازم را از شهروندان در چنين فضاهايي سلب نموده است و امکان آزادي حرکت و استراحت را از مراجعه کنندگان به خصوص خردسالان و افراد مسن سلب نموده است.
اين مجموعه تجاري- تفريحي در واقع تجربه اي است در زمينه خلق فضاهايي که شهروندان بتوانند به راحتي به آن مراجعه نموده، اوقات فراغت خود را در آن سپري نمايند، خريدهاي لازم را انجام دهند، ضمن آنکه فضاي لازم براي برخودهاي اجتماعي و فرهنگي در آن پيش بيني شده تا کمبود فضاهاي اجتماعي در سطح شهر را تا حدودي جبران مي نمايد.
بر اين اساس اين طرح در شهر رشت در جايي واقع شده است که از شبکه راه ها و اتوبان هاي وسيع و دسترسي هاي ناب شهري برخوردار است.

طراحی مجموعه تجاری تفریحی

سایت مجموعه:

زمين در نظر گرفته شده براي اين پروژه واقع در رشت مي‌باشد. جاده قزوین – رشت ، میدان گیل و بلوار امام خمینی در سمت شرقی سايت قرار دارد كه اين خيابان از سمت شمال به رشت و از سمت جنوب به قزوین و تهران دسترسي دارد. خیابان اصلی منتهی به ورودی سایت بلوار پایانه مي‌باشد. همسايگي‌هاي مجموعه را درشمال سايت ایستگاه آتش نشانی رشت ، پمپ گاز ترمینال و خود ترمینال ، در جنوب و غرب سایت بیمارستان رسول اکرم و فضای سبز و در شرق سایت حریم رودخانه زرجوب و فضای سبز می باشد.

سایت برای طراحی مجتمع تجاری تفریحی در رشت

تصاویر سایت:

12-12-2015 7-24-01 PM

12-12-2015-7-24-18-PM

12-12-2015-7-24-56-PM

IMG_0983

رندرهای طرح:

1

پست پروداکشن و رندر در معماری,طراحی مجتمع تجاری تفریحی

طراحی مجتمع تجاری تفریحی در رشت,طرح مرکز تجاری تفریحی

طراحی مجتمع تجاری تفریحی در رشت,طرح مرکز تجاری تفریحی

طراحی مجتمع تجاری تفریحی در رشت,طرح مرکز تجاری تفریحی

طراحی مجتمع تجاری تفریحی در رشت,طرح مرکز تجاری تفریحی

طراحی مجتمع تجاری تفریحی در رشت,طرح مرکز تجاری تفریحی

طراحی داخلی مجتمع تجاری تفریحی در رشت,طرح مرکز تجاری تفریحی

طراحی داخلی مجتمع تجاری تفریحی در رشت,طرح مرکز تجاری تفریحی

طراحی معماری مرکز تجاری تفریحی

12-12-2015-7-20-28-PM1

مساحت کل سایت حدود 15000 مترمربع مي باشد که مجموعه را 69000 مترمربع زيربنا در 15 طبقه مي باشد. که شامل دو طبقه پارکینگ ، 4 طبقه تجاری ، 7 طبقه اداری ، 1 طبقه تفریحی و ورزشی ، 1 طبقه رستوران و دو طبقه تالار و مراسم و جشن می باشد.

نام پروژه: مرکز تجاری تفریحی ( مجتمع چند منظوره رشت )

آدرس: گیلان ، رشت ، میدان گیل ، روبه روی ترمینال مسافربری رشت

معماری: مهندس شفیع زاده – مهندس سابقی

مشاوره: مهندس لحسائی

نظر و دیدگاه خود را بفرستید



فاطمه علی محمدی گفت:

سلام
طرح بسیار خوبی است.
تشکر از سایت خوب و پر محتوای شما

مهرازی گفت:

با سلام ، ممنون از نظر شما ، موفق و پیروز باشید

حامد گفت:

با سلام
قبل از هر چیز تشکر میکنم از سایت خوبتون خسته نباشید میگم
اما سوالم
نقشه های این طرح را برای دانلود قرار می دهید؟ منتظر جواب شما هستم
در تصویر آخری که نقشه ها قرار دارد اما کیفیت تصویر خیلی پائین است و فضاها مشخص نیست.
من به این طرح نیاز فوری دارم
تشکر

پاسخ به حامد:
با سلام
ممنون از حسن ظن شما
متاسفانه خیر، تنها توضیحی در مورد طرح همراه با تصاویر ارائه شده است.
نقشه و مدارک ارائه نمی شوند.

حامد گفت:

حداقل همین تصویر آخری را با کیفیت ترشو برای من بفرستید. فوریه احتیاج دارم

مهرازی گفت:

با سلام ،
همانظور که خدمت شما عرض شد، متاسفانه در حاضر امکانش نیست.

زهرا رحیمی گفت:

سلام ، طرح جالب و مدرن است واقعا کارتون عالیه. لطفا مطب و نمونه طرح های دیگری هم از مجتمع های تجاری تفریحی در سایت قرار دهید. پیروز باشید

فول پکیج جامع آموزش اسکچاپ 2019




اولین و قوی ترین پکیج جامع آموزش اسکچاپ 2019 و ویری نکست + آرشیو متریال و مبلمان و صحنه های آماده رندر حرفه ای در فلش مموری (برای اسکچاپ 2016 تا 2019) / آموزش ها از صفر تا صد از مبتدی تا پیشرفته شامل تمامی مباحث از مدلسازی تا رندرگیری

قیمت: 1.500.000 تومان