صفحه اینستاگرام پارساکد

نمایش دسته بندی مطالب

لیست مطالب صفحه اصلی

مطالعات معماری موزه مردم شناسی ۱۵۳ صفحه – طراحی نهایی (پروژه) کارشناسی معماری

فصل دوم :پروپوزال

اطلاعات مربوط به طراحی نهایی (پروژه) دوره کارشناسی نا پیوسته تکنولوژی معماری

عنوان فارسی: موزه مردم شناسی شهرستان گرگان

1- تعریف مساله:
رساله حاضر نوشته ای است در باب توجیه تشکیل موزه مردم شناسی در این رساله سعی بر آن شده است با جمع آوری و تحلیل اطلاعات بعنوان مبانی نظری برای موزه مردم شناسی توجه نسل معاصر جامعه ایرانی را به مردم شناسی و مقوله های مرتبط با آن جمع شود, مقوله هایی چون آداب و رسوم , فرهنگ ,موسیقی و … که نسل امروز شناخت کمی راجب آن دارند.

مطالعات موزه مردم شناسی,رساله موزه مردم شناسی,پایان نامه موزه مردم شناسی,دانلود رساله موزه مردم شناسی,ظوابط و سرانه موزه مردم شناسی,طراحی نهائی موزه مردم شناسی,دانلود رساله معماری موزه مردم شناسی,دانلود مطالعات معماری موزه مردم شناسی,دانلود رساله موزه مردم شناسی,دانلود مطالعات موزه مردم شناسی,دانلود طرح نهائی موزه مردم شناسی,دانلود نقشه موزه مردم شناسی,طراحی موزه مردم شناسی,استانداردهای طراحی موزه مردم شناسی,دانلود پروپوزال موزه مردم شناسی,پروپوزال معماری موزه مردم شناسی

اهداف و دلایل زیادی را می توان برای ضروریت ایجاد موزه مردم شناسی برشمرد: حفظ و احیاء میراث ملی , ارتقاء سطح آگاهی عمومی, آشنایی بیشتر بر محیط زندگی مردم, ارتقاء کیفی فضای شهری, ساماندهی کارگاه های صنایع دستی و تاثیر مثبت در زمینه آموزش, پژوهش,تفریحی, فرهنگی. مکانی که برای موزه مردم شناسی انتخاب شده واقع در شهر آق قلا در استان گلستان می باشد که هیچ گونه امکانات فرهنگی درخور ساکنان آن موجود نمی باشد و نیز به خاطر تنوع صنایع دستی در این شهر کمبود فضایی برای نمایش و فروش صنایع دستی احساس می شود.

برای دانلود و توضیحات بیشتر به ادامه مطلب مراجعه نمائید…

3-اهداف:

(اهداف کلی وجزئی، آرمانی ، اهداف ویژه و کاربردی)

1)اهداف آرمانی : ایجاد زمینه هایی جهت پیشبردانسان شناسی.

2)اهداف ویژه : احیاء صنایع دستی و موسیقی و آداب و رسوم و …. که رو به فراموشی می رود.

3)اهداف کلی و جزئی : ایجاد زمینه های تفریحی, توریستی , پژوهشی, آموزشی

4-کاربردها:
(بهره وران از موضوع طراحی شامل سازمان ها و صنایع و گرو های دیگر)
نتایج این پایان نامه علاوه بر کاربرد در زمینه های دانشگاهی می تواند مورد توجه سازمان های میراث فرهنگی و گردشگری کشور قرار گیرد.

5-روش شناسی تحقیق:
(روش گرد آوری،تجزیه و تحلیل اطلاعات)
با توجه به نوع و نحوه تحقیق اطلاعات این پروژه از طریق تحقیق میدانی و مطالعات کتابخانه ای استفاده از سایت هایاینترنتی داخلی و خارجی ،
مصاحبه با طراحان و معماران- مصاحبه با کارکنان محیط های مرتبط و عموم مردم – استفاده از مجلات و مقالات معماری- بررسی کمی و کیفیمحیط های مرتبط ساخته شده در سطح منطقه.

7-فهرست منابع و ماخذ:
(فارسی و لاتین)
موزه یا گنجینه نادر کریمیان سر دشتی , فصلنامه موزه ها شماره 18و 19, 1378, ص 87-68
معنی ماهیت موزه ,رضا دبیر نژاد , فصلنامه رواق , شماره 3 , ص 27-22
موزه های جدید – جوزف ماریا مونتانه مترجم :اکرم بحرالعومی
معماری تکنولوژی ( مهندس علیرضا تقدیری )

فصل سوم :

شناخت موضوع (موزه) :

واژه شناسی موزه

ريشه واژه موزه از لغت يوناني موزين Mousein به معناي مقر زندگي و موز Mouse الهه هنر و صنايع در اساطير يونان اقتباس شده است.
اين واژه در زبان انگليسي ميوزيم Museum ، در زبان فرانسه موزه Musee تلفظ مي شود.

در حدود دهه 1290 هـ.ق تلفظ فرانسه موزه به زبان فارسي راه يافت. پيشينه آن به سفرهاي ناصرالدين شاه قاجار به اروپا و ديدن موزه هاي آن ديار و تصميم او به ايجاد مشابه آن در ارگ سلطنتي تهران باز مي گردد.

اهداف موزه

شناخت دست ساخته هاي يک ملت يا يک تمدن
پژوهش و تحقيق در شناسايي اشياء براي تعيين قدمت، ويژگي و مناسبت هاي تاريخي آنها
شناخت شيوه هاي هنري هر قوم يا ملت و مقايسه آنها با ساير اشياي کشورها و تمدن هاي ديگر و نتيجه گيري از آنها
بررسي و پژوهش در نحوه ي زندگي اقوام مختلف از گذشته هاي دور تا يک صد سال پيش
انتقال دانش و هويت هنر و تمدن يک جامعه به ويژه دانش آموزان ، دانشجويان و دانش پژوهانحفاظت و پاسداري از ارزش هاي ميراث فرهنگي به جاي مانده از گذشتگان
نمايش اشياء براي عبرت آموزي از تاري

شوراي بين المللي موزه ها : (ايکوم – ICOM )

شوراي بين المللي موزه ها ( ICOM ) ارگاني غير دولتي وابسته به سازمان ملل متحد (يونسکو) است که به منظور موزه شناسي و ساير نظام هاي مربوط به مديريت و عملکرد موزه در سال 1964 ميلادي تأسيس شده است.ايکوم حدود 21000 عضو از 140 کشور جهان دارد. اعضاي آن در کميته هاي ملي ،بين المللي و سازمان هاي وابسته و منطقه اي فعاليت مي کنند و توسط دبيرخانه آن ياري مي شوند. دبيرخانه در محل مجمع عمومي است که با تأييد يونسکو، تصميم گيري مي کند.
تعريف موزه از نظر ایکوم :

براساس نظر شوراي بين المللي موزه ها (ايکوم) Of Museum International Council وابسته به سازمان فرهنگي، علمي و تربيتي سازمان ملل متحد (يونسکو) در بند 3 و4 اساسنامه آن:

جامع ترين تعريف موزه چنين است:

موزه مؤسسه اي است دائمي و بدون هدف مادي که درهاي آن به روي همگان گشوده است و در خدمت جامعه و براي پيشرفت آن فعاليت مي کند.

علاوه بر اين ايکوم موارد مشروحه زير را نيز مشمول تعريف ياد شده تشخيص مي دهد:

مؤسسات حفظ و نگهداري و تالارهاي نمايشي که پيوسته بوسيله کتابخانه ها و مراکز بايگاني، نگهداري و تأمين مي شوند.
اماکن و آثار باستاني ـ تاريخي ، طبيعي و مردم شناسي که به علت فعاليت در زمينه هاي گردآوري، حفظ، نگهداري و نمايش آثار باستاني داراي اهميت هستند.
مؤسساتي از قبيل باغ هاي حيوان شناسي، گياه شناسي، نمايشگاه جانوران خشکي و موجودات آبزي و… که نمايشگر تاريخ موجودات زنده هستند.

اهداف و قدرت هاي ايکوم

تشويق و حمايت از تأسيس، توسعه و مديرت حرفه اي انواع موز ها
پيشرفت دانش و درک طبيعت، وظايف و نقش موزه ها در خدمت به جامعه و توسعه آن
برقراري همکاري و مساعدت دوجانبه بين موزه ها و کارکنان حرفه اي موزه هاي کشورهاي مختلف
بيان، حمايت و پيشبرد انواع منافع کارکنان حرفه اي موزه
پيشبرد و انتشار دانش موزه شناسي و ساير روش هاي مديريت و عمليات موزه

تاریخچه موزه در جهان

مجموعه سازي براي انسان امري فطري به شمار مي رود. در دوران نوسنگي، انسان مجموعه هايي از صدف، گوش ماهي، سنگ ريزه و استخوان جانوران را گردآوري و از آن براي تزئينات استفاده مي كرد.اين مجموعه ها به خصوص درقبرستان هاي تمدن هاي عهد باستان و فلات ايران يافت شده كه بيانگر اعتقاد آن ها به زندگي پس از مرگ است.
در پايان سده چهارم و آغاز سده سوم پيش از ميلاد مسيح، بطلميوس اول از سرداران اسکندر مقدونی در كنار كاخ مسكوني خود در شهر اسكندريه جايي را به نام «موزه» مشتمل بر يك دانشگاه بزرگ، كتابخانه، آزمايشگاه، رصدخانه و باغ گياهان و جانوران تأسیس كرد ولی بعد از بطلمیوس این فکر دنبال نشد وازاین موزه فقط اشاره هایی در کتابها باقی مانده است.
استفاده از آثار هنری در روم باستان به نحو دیگری بود. سرداران رومي نخبه غنايمي را كه در جنگ ها به دست مي آوردند در شهر رم در پارك ها و حمام ها و ساير اماكن عمومي در معرض نمايش مي گذاشتند و مردم از آن ها ديدن مي كردند.
در اماكن مذهبي مشرق زمين و کلیساهای مسیحی در مغرب زمین انواع مختلفي از اشياي كمياب از قبيل جواهرات و زيورها، سلاح هاي جنگي مزين به سنگ هاي گران بها و پارچه هاي گران بها نگهداري مي شد.
ثروت کلیساها از نظر اشیای قیمتی بی حساب بود و کلیساها از اندوخته های خود مراقبت کامل می کردند و مجموعه ها فقط در موقعیت های استثنایی به تماشا گذاشته می شد.
در دوره رنسانس از قرن چهارده تا شانزده میلادی به سبب دگرگونی های اساسی و تحولات فکری که در جوامع اروپایی پدید آمد صاحبان مجموعه ها دیگر به مجموعه خود به چشم سرمایه مالی نگاه نمی کردند بلکه به ارزش فرهنگی و هنری آن ها نیز پی برده و بدین جهت مجموعه ها از مخفیگاه درآمده و به درون تالارهای نمایش منتقل شد.
گشوده شدن مجموعه های خصوصی بر روی مردم (سده 17 و 18 میلادی) و سپس انقلاب صنعتی در انگلستان و اروپای غربی (سال 1750 تا 1850 میلادی) افکار جدید و تأثیرات اساسی را در زمینه های سیاسی، اقتصادی و اجتماعی در غرب پدید آورد که در پی آن مجموعه های خصوصی با نام موزه در اختیار عموم افراد جامعه قرار گرفت.
به گفته نوشين دخت نفيسي در كتاب موزه داري، سده هاي نوزدهم و بيستم ميلادي شاهد تحولات اساسي و بنيادي و استقبال شديد مردم از موزه هاست.از آغاز سده نوزدهم به موزه و نقش سازنده آن در جوامع مختلف پي برده شد و موزه هاي گوناگوني در نقاط مختلف جهان فعاليت خود را شروع كردند.
از اين پس موزه ها جنبه علمي پيدا كردند و آموزش يكي از كاركردهاي آن ها شناخته شدند لذا موزه هاي تخصصي مانند شيشه، منسوجات و قالي، ابزار موسيقي، زندگي نويسندگان و هنرمندان نيز به موارد گذشته افزوده شد.
پس از جنگ جهاني دوم (1939 تا 1945 میلادی) تحولات سیاسی، اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی در اروپای غربی چهره موزه ها را به کلی دگرگون کرد. با توجه به نقش آموزشي موزه ها، خدمات آموزشي بيشتري براي اشاعه فرهنگ در محدوده گسترده تري به همراه برنامه هاي جديد در اين زمينه طراحي شد كه اين برنامه ها «كاربردي كردن موزه ها» ناميده شد و موزه داران از وسايل ارتباط جمعي براي انجام اين كار بهره فراواني بردند.

تاریخچه موزه در ایران

نهادينه شدن موزه با آغاز كار و تأسيس كاخ موزه ناصرالدين شاه قاجار در كاخ گلستان شروع شد(1291 تا 1293).
ناصرالدین شاه با مشاهده تصاویر و نقاشی هایی از موزه های دنیا، تالار سلام آن زمان کاخ گلستان را محلی برای جمع آوری اموال و اشیای دربار کرد و در سال 1290 دستور داد قسمتي از ساختمان هاي شمال كاخ، از جمله محل موزه قديمي شاهان قاجار که در آن هدایای خارجی را نگهداری می کردند ، تخريب و اتاق موزه، كتابخانه، سرسرا، حوض خانه و ساير ملحقات آن ساخته شد.به هر تقدیر موزه کاخ گلستان با غنا و تنوع آثار، کتابخانه و اسناد و مدارک کاخ یکی از مهمترین موزه های کشورمان و یکی از معتبرترین موزه های جهان است.
اولین موزه رسمی ایران با نام موزه ملی ایران در سال 1295 هـ.ش مطابق با 1335 هـ.ق به دستور مرتضی قلی خان ممتازالملک وزیر معارف وقت با 72 قلم شیء که اکثراً قالیچه بود در یکی از تالارهای مدرسه دارلفنون تشکیل شد اما چون این ممحل برای موزه کوچک بود به دستور رضاخان عمارت مسعودیه متعلق به شاهزاده مسعود میرزا که از بناهای زیبای دوران قاجار است برای موزه درنظر گرفته شد و در سال 1304هـ.ش مطابق با 1344هـ.ق اشیاء از مدرسه دارالفنون به عمارت مسعودیه منتقل شد.
با کشف پی درپی اشیاء و بدست آمدن اشیای زیرخاکی از گوشه و کنار کشور، عمارت مسعودیه نیز گنجایش اشیاء را نداشت وپس از آن كه قانون حفظ آثار ملي در ١٢ آبان ١٣٠٩ به تصويب رسيد و برطبق آن دولت موظف به حفظ آثار ملي و نظارت بر آن ها بود، رضا خان پهلوی دستور داد موزه ای با نام موزه ایران باستان ساخته شود. ساختمان موزه از سال 1311 تا 1316 هـ.ش به طول انجامید. ساختمان موزه سبکی ایرانی دارد و معمار و طراح و سازنده آن آندره گدار فرانسوی است که در آن زمان سرپرست اداره عتیقات بود و سالها در مورد آثار ایران تحقیق کرده بود. این موزه داراي آثار زيادي از تمدن ايراني از ٤٠٠٠(ق.م تا زمان حاضر است.
با افزوده شدن تدریجی اشیای موزه ای و کثرت آنها و ارتباطات بین المللی، موزه های عمومی و تخصصی در تهران و شهرستانها ایجاد گردید، از جمله :
موزه دانشكده افسري که در سال ١٣٠٢ براي آموزش اسلحه شناسي و تاريخچه سلاح به دانشجويان دانشكده افسري تهران راه اندازي شد.
موزه هنر و صنايع در سال ١٣٠٩ ه.ش توسط شادروان حسين طاهرزاده بهزاد كه در هنرستان صنايع قديم را تأسيس كرد و آثار هنرمندان آن زمان، اساتيد و دانشجويان هنرستان بخشي از اين موزه را تشكيل مي داد.
از ديگر موزه هاي اوليه ايران می توان به موزه مردم شناسي تهران در سال ١٣١٢ ه.ش اشاره كرد كه در آغاز دايره انسان شناسي ناميده شد.
موزه هاي بقاع متبركه هم از سال ١٣١٤ه.ش با گشايش موزه آستان قدس رضوي در مشهد آغاز به كار كردند زيرا اندكي بعد از آن، موزه آستان حضرت معصومه (س) در قم افتتاح شد.
از دیگر موزه های کشور که به تدریج تا پیش از انقلاب گشایش یافتند می توان به موزه چهلستون اصفهان ، موزه پارس شیراز، موزه رضا عباسی، موزه فرش، موزه آبگینه اشاره نمود.
پس از پيروزي انقلاب در بيشتر شهرهايي كه داراي اماكن مقدس هستند موزه هايي راه اندازي شده است كه از جمله آن ها مي توان به موزه وقف بيرجند اشاره كرد.
نمونه های دیگری از موزه های تأسیس شده بعد از انقلاب عبارت است از: موزه شهدا، موزه دفینه ، مجموعه کاخ های سعدآباد و نیاوران و موزه هنرهای تزیینی اصفهان

دسته بندي موزه ها :

موزه ها را به شكلهاي گوناگون طبقه بندي كرده اند :

1- موزه هاي تاريخ و باستان شناسي-2- موزه هاي فضاي باز – 3- موزه هاي مردم شناسي
4- كاخ موزه ها – 5 – موزه هاي علوم و تاريخي طبيعي – 6- موزه هاي منطقه اي و محلي
7- موزه هاي سيار (گردشي) -9- پارك موزه ها -10- موزه هاي سلاح (نظامي) -11- موزه انديشمندان

موزه تاريخ و باستان شناسي

ديد تاريخي دارند و بيانگر سلسله و دوره هاي تاريخي هستند . بيشتر اين آثار بر اثر كاوش هاي باستان شناسي به دست آمده اند و بيانگر فرهنگ و تمدون گذشته و تلفيق كننده علم، هنر و دانش يك ملت يا يك قوم هستند. چنين موزه هايي مادر نيز ناميده مي شوند. موزه ملي ايران (ايران باستان)، موزه ملي ورساي در فرانسه و موزه تاريخ در واشنگتن از اين نوع هستند.
موزه فضاي باز یا سایت موزه
با ايجاد اين نوع موزه ها مي توان به معرفي يافته ها و داده هاي مهم باستان شناسي كمك بزرگي نمود. زمانيكه يك كاوش علمي باستان شناسي منجر به نتايج مطلوب و كشف آثارارزشمند غيرمنقول مي شود و قابل انتقال به موزه ها نيست، با فراهم آوردن شرايط و امكانات لازم، مكان مورد نظر را جهت باز ديد عموم مهيا مي نمايند. اين امر در اصطلاح به موزه فضاي باز مشهور است. از جمله اين موزه ها مي توان به تخت جمشيد در شيراز و محوطه تاريخي هگمتانه در همدان یا تخت سلیمان در آذربایجان غربی اشاره نمود.
اين موزه ها در ديگر كشور ها مانند چين، يونان و برخي از كشور هاي اورپايي نيز معمول است. در استان خراسان محوطه تاريخی ” بنديان ” در گز كه داراي گچ بري هاي بسيار زيبايي از دوره ساسانيان است وهمچنين محوطه تاريخي ” شا ياخ ” نيشابور مي توانند مكان مناسبي براي اين امر باشند.

موزه هاي مردم شناسي

فرهنگ، آداب و رسوم، اعتقادات، پوشاك و سنن اجتماعي حاكم بر جامعه را نشان مي دهند. موزه مردم شناسي تهران حمام گنجعلي خان كرمان ، موزه کویر نایین و موزه ابیانه از اين نوع هستند.

كاخ موزه ها

بنا يا اثر تاريخي هستند كه از گذشتگان به دست ما رسيده و بيانگر و ضعيت و نحوه زندگي صاحبان آن است. ممكن است در اين بنا اشياي تاريخي و نيز آثار هنري از جمله نقاشي روي ديوار، گچبری و …. وجود داشته باشد. كاخ موزه ها معمولا” در مراكزحكومتي به وجود مي آيند.هدف ازتاسيس اين موزه ها به نمايش گذاشتن اثر و بناي تاريخي و نيز عبرت آموزي است. کاخ موزه چهلستون ،مجموعه كاخ هاي سعد آباد تهران و باغ ملك آباد مشهد از اين نوع موزه ها هستند.

موزه هاي هنري

انواع هنرهاي تجسمي و تزييني كه از زيبايي شناسي بالايي برخوردارند را به نمايش در مي آورند و معمولا” بازديد كنندگان زيادي نيز دارند. موزه هنرهاي زيبا در تهران و موزه هنرهاي تزييني در اصفهان از اين نوع هستند.

موزه علوم و تاریخ طبيعي

تجربه هاي علمي بر اساس شواهد و وسايل كاري و تاريخي طبيعي كه در بر گيرنده گونه هاي مختلف گياهي به ويژه جانوران است را به نمايش مي گذارند. موزه تاريخي طبيعي اصفهان و موزه عـلوم و تاريخ طبيعي مشهد از اين نوع هستند.
موزه هاي محلي و منطقه اي
بيانگر و نمودار فرهنگ يك منطقه و يا يك محله خاص هستند و صرفا” آثار و اشياي تاريخي همان نطقه
را به نمـايش مي گذارند. موزه شـوش، تخت جمشيـد و موزه طوس در خراسان ازاين نوع هستند

پارك موزه ها

به دليل داشتن ابعاد گوناگون علمي و فرهنگي و جاذبه هاي تفريحي و آموزشي و نيز تفريحي از اهميت زياد برخوردارند، چرا كه مسايل زيستي و طبيعي را از نزديك براي مردم به نمايش مي گذارند. ويژگي مهم اين موزه ها اين است كه عموم مردم مي توانند از ديدن آنها بهرمند شوند. در ايران ايجاد پارك موزه سابقه ندارد ولي در كشورهايي مانند چين و كره شمالي مرسوم است.
مكان هاي فرهنگي، ملي و تاريخي چون آرامگاه فردوسي در مشهد، آرامگاه عطار و خيام در نيشابور مي توانند مكان مناسبي به اين منظور باشند.

فهرست مطالب:
مقدمه…….……………………………………………………………..4

فصل اول :مطالعات استان گلستان و شهرستان گرگان

1-مساحت و تراکم نسبی استان گلستان……………..6
2-آب وهوا……………………………………………………………..6
3-جغرافیای انسانی استان گلستان………………………7
4-مطالعات تاریخی استان گلستان…………………….10
5- اماکن دیدنی شهرستان گرگان………………………11
6-مطالعات فرهنگی استان گلستان…………………..14
7-فرهنگ بومی استان گلستان…………………………16
8- موقعیت استان گلستان………………………………21
9- تاریخچه شهرستان گرگان…………………………..21

فصل دوم:

10-پروپوزال…………………………………………………34

فصل سوم:شناخت موضوع (موزه)

11-واژه شناسی موزه…………………………………………..36
12-اهدا ف موزه ها………………………………………………36
13-شورای بین المللی موزه ها (ایکوم)……………….36
14-تعريف موزه از نظر ايكوم……………………………….37
15-اهداف و قدرت هاي ايکوم…………………………….37
16-تاریخچه موزه در جهان…………………………………37
17-تاریخچه موزه در ایران…………………………………..38
18-دسته بندي موزه ها……………………………………….39

مطالعات تخصصی
فصل چهارم:استانداردها و ضوابط فضاهاي موزهضوابط لابي ورودي…….41
ضوابط گالري ها…………………………………………………………42
ضوابط كتابخانه………………………………………………………….48
ضوابط آمفي تئاتر………………………………………………………..51
ضوابط بخش اداري…………………………………………………….55
ضوابط خدمات عمومي (رستوران و پاركينگ)…………..61
ضوابط بخش آموزشي…………………………………………………..65
ضوابط بخش پژوهشي…………………………………………………..66
ضوابط خدمات پشتيباني (انبار- تاسيسات )………………. 66
ضوابط بخش فضاي باز و فضاي تفريح…………………………69

فصل پنجم:بررسی نمونه موردی

تحلیل موزه هنر میلواکی…………………………………71
تحلیل موزه هنرهاي معاصر تهران………………….81
تحليل موزه دفاع مقدس كرمان……………………..94
تخليل موزه امام علي (ع)……………………………….101
تحليل موزه يهود در برلين……………………………112
تحليل موزه ملی ایران………………………………….113

فصل ششم:شناخت بستر سایت

تحليل موقعيت سايت…………………………….120

فصل هفتم:مبانی نظری طرح

مباني نظري……………………………………….125
مخاطب شناسي………………………………….136
برنامه فيزيكي………………………………………137
جدول ابعاد ريزفضاي موزه………………….138

تصاویر فایل ها:

پروپوزال موزه مردم شناسی,طرح نهائی موزه مردم شناسی,برنامه فیزیکی موزه مردم شناسی,طراحی موزه مردم شناسی,دانلود رساله موزه مردم شناسی,دانلود مطالعات موزه مردم شناسی,دانلود پایان نامه موزه مردم شناسی,نمونه موردی موزه مردم شناسی,نمونه موردی داخلی موزه مردم شناسی,نمونه مشابه موزه مردم شناسی,نمونه موردی خارجی موزه مردم شناسی,ظوابط و سرانه موزه مردم شناسی,ظوابط طراحی موزه مردم شناسی,نقشه موزه مردم شناسیبرنامه فیزیکی موزه مردم شناسی,طراحی موزه مردم شناسی,دانلود رساله موزه مردم شناسی,دانلود مطالعات موزه مردم شناسی,دانلود پایان نامه موزه مردم شناسی,نمونه موردی موزه مردم شناسی,نمونه موردی داخلی موزه مردم شناسی,نمونه مشابه موزه مردم شناسی,نمونه موردی خارجی موزه مردم شناسی,ظوابط و سرانه موزه مردم شناسی,ظوابط طراحی موزه مردم شناسی,نقشه موزه مردم شناسیدانلود رساله موزه مردم شناسی,دانلود مطالعات موزه مردم شناسی,دانلود پایان نامه موزه مردم شناسی,نمونه موردی موزه مردم شناسی,نمونه موردی داخلی موزه مردم شناسی,نمونه مشابه موزه مردم شناسی,نمونه موردی خارجی موزه مردم شناسی,ظوابط و سرانه موزه مردم شناسی,ظوابط طراحی موزه مردم شناسی,نقشه موزه مردم شناسی

ظوابط و سرانه موزه مردم شناسی,ظوابط طراحی موزه مردم شناسی,نقشه موزه مردم شناسی

خرید:

در پایان خرید ، لینک دانلود فایل نمایش داده می شود و به ایمیل شما ارسال خواهد شد. راهنمای خرید و دانلود فایل

فرمت رساله: word
حجم فایل ها: 39 مگابایت

 

نظر و دیدگاه خود را بفرستید



فول پکیج جامع آموزش اسکچاپ 2019




اولین و قوی ترین پکیج جامع آموزش اسکچاپ 2019 و ویری نکست + آرشیو متریال و مبلمان و صحنه های آماده رندر حرفه ای در فلش مموری (برای اسکچاپ 2016 تا 2019) / آموزش ها از صفر تا صد از مبتدی تا پیشرفته شامل تمامی مباحث از مدلسازی تا رندرگیری

قیمت: 1.500.000 تومان