صفحه اینستاگرام پارساکد

نمایش دسته بندی مطالب

لیست مطالب صفحه اصلی

طراحی مجتمع مسکونی از فرشید موسوی

ساختمان مسکونی Folie Divine جدیدترین پروژه فرشید موسوی است که در شهر مون پولیه فرانسه به اجرا رسیده است. ساختمان مسکونی Folie یکی از دوساختمانی است که توسط شهرداری و مسئولان شهرسازی بر روی سایت کوهستانی مون پولیه سفارش داده شده است. مکانی که در قرن هجدهم تاریخچه منحصربه فردی را سپری کرده و توسط اشراف و بورژوازی ها فعلی منطقه برای ساخت یک عمارت مسکونی زیبا سفارش داده شده تا یادآور یک باغ برای مدرن باشد. با این حال چه در باغ های انگیلسی و چه در باغ های فرانسوی، ایده لایه بندی فضا دارای تاریخچه طولانی است و مفهوم آن این است که در یک ساختمان، فرم و حرکت بسیار بازیگوش عمل می کند و با قرارگیری این فرم منحصربه فرد در باغ به یک مجموعه مدرن و لذت بخش دست می یابیم.
طراحی مجتمع مسکونی از فرشید موسوی,نقشه مجتمع مسکونی,طراحی مجتمع مسکونی,پارساکد,معماری,نمونه موردی مجتمع مسکونی,پلان مجتمع مسکونیپروپوزال تیم طراحی فرشید موسوی بر اساس درک این موضوع بوده که شهر مون پولیه عاملی برای تشریح یک پروژه هیجان انگیز به عنوان ساختمان با عملکرد مسکونی باشد.
طراحی مجتمع مسکونی از فرشید موسوی,نقشه مجتمع مسکونی,طراحی مجتمع مسکونی,پارساکد,معماری,نمونه موردی مجتمع مسکونی,پلان مجتمع مسکونیزمین این مجموعه در محدوده شهر مون پولیه واقع شده که از سمت غرب به رودخانه، از ضلع شمال، غرب و جنوب به خانه های مسکونی همسایه همجوار می باشد. اقلیم این محدوده به گونه است که ساختمان از یک آب و هوای مدیترانه ای برخوردار است.
طراحی مجتمع مسکونی از فرشید موسوی,نقشه مجتمع مسکونی,طراحی مجتمع مسکونی,پارساکد,معماری,نمونه موردی مجتمع مسکونی,پلان مجتمع مسکونیمعماری: مدرن، کانسپت اصلی طراحی
به طور معمول مفهوم لاکچری با ساخت و ارائه یک موضوع یا کانسپت با متریال های گران قیمت است. در عوض ما در طراحی این مجتمع مسکونی واژه لاکچری را در سه عبارت کوتاه تعریف می کنیم: انتخاب فضاهای مختلف زنگی در سطحی گسترده فراتر از تعبیه تعداد اتاق خواب ها به عنوان یک لایف استایل جدید-حداکثر انعطاف پذیری در پلان برای اینکه ساکنین بتوانند هر زمان تغییرات لازم را در خانه ایجاد کنند- آزادی برای لذت بردن از فضای داخلی و خارجی با بیشترین حریم خصوصی.
کارفرما درخواست 5 نوع ساختمان مختلف را داشته است. تقسیم لایه بندی در سطوح دلیل برای ایجاد 36 نوع آپارتمان با کف، بالکن و ساختارهای مختلف شد.
پایداری محیط
این ساختمان به عنوان یک برج 9 طبقه (حداکثر ارتفاع مجاز صادر شده توسط مسئولین شهر) طراحی شده است تا آپارتمان هایی با حداکثر جذب نور مناسب، منظر دریا در اختیار مالکان قرار گیرد. مجموعه ای جمع و جور که اجازه بهره مندی از همسایه ها را از باغ می دهد و به خاطر طراحی هوشمندانه اش از نهایت نور و تهویه طبیعی مناسب بهره می برد.

 

طراحی مجتمع مسکونی از فرشید موسوی
معمار: دفتر معماری فرشید موسوی
موقعیت پروژه: مون پولیه، فرانسه
متراژ پروژه: 2740 متر مربع
سال اتمام ساخت: 2017

منبع : archdaily.com

نظر و دیدگاه خود را بفرستید



فول پکیج جامع آموزش اسکچاپ 2019




اولین و قوی ترین پکیج جامع آموزش اسکچاپ 2019 و ویری نکست + آرشیو متریال و مبلمان و صحنه های آماده رندر حرفه ای در فلش مموری (برای اسکچاپ 2016 تا 2019) / آموزش ها از صفر تا صد از مبتدی تا پیشرفته شامل تمامی مباحث از مدلسازی تا رندرگیری

قیمت: 1.500.000 تومان