صفحه اینستاگرام پارساکد

نمایش دسته بندی مطالب

لیست مطالب صفحه اصلی

نورپردازی در پروژه های مسکونی

طراحی و اجرای یک پروژه مسکونی معماری یک فرآیند پیچیده است در واقع هر پروژه ساختمانی در مقیاس‌های مختلف، از سازه گرفته تا چیدمان و تغییرات کوچکتر، مانند متریال ها، رنگ‌ها، مبلمان، اکسسوری ها و البته نورپردازی دارای طیف وسیعی از انتخاب ها است.

 نورپردازی,نورپردازی پروژه های مسکونی,نورپردازی مسکونی,طراحی و اجرای مسکونی,پروژه مسکونی,نورپردازی در معماری,معماریبرای اکثر مردم، زندگی مدرن مستلزم گذراندن زمان زیادی در فضاهای داخلی است و نورپردازی از عوامل بسیار مهم در طراحی و اجرای پروژه های مسکونی از آپارتمان، خانه، ویلا و … است، علاوه بر مسائل مربوط به شدت نور و سایه که نورپردازی ایجاد می کند ، توجه به طراحی متناسب روشنایی ها در انواع مختلف نیز در فرآیند پروژه ضروری است و می تواند به احساس قدردانی و آسایش ساکنان فضا کمک کند.

انواع نورپردازی در دکوراسیون مسکونی
امروزه تصور زندگی روزمره بدون استفاده از نور مصنوعی غیرممکن است و با پیشرفت تکنولوژی بیش از پیش به آن در پروژه های مسکونی به آنها وابسته هستیم. با این وجود، نورپردازی از دیرباز مانند شمعدان های بزرگ کاخ های باروک بیشتر حالت دکوراتیو داشته و در تاریخ، نورپردازی به عنوان المانی تزئینی درک شده است و امروز نیز این تفکر تفاوت چندانی نکرده و کاتالوگ‌هایی با مدل‌ها، اندازه‌ها، رنگ‌ها و شکل‌های بی‌شمار از انواع روشنایی در اختیار داریم. انبوهی از امکانات که به‌جای آسان‌تر کردن کار و کاربردی بودن تنها جنبه های دکوراتیو را پوشش می دهند.
با در نظر گرفتن این موضوع، در اینجا دستورالعمل هایی را ارائه می دهیم که می توانند، در مرحله انتخاب نورپردازی یک پروژه مسکونی کمک کنند تا استراتژی هایی را که محیط ها را تغییر می دهند و حالات ذهنی را تحریک می کنند به کار ببریم. قبل از هر چیز، لازم است بدانیدکه هر پروژه مسکونی ویژگی های منحصر به فرد خود را دارد؛ بنابراین انتخاب یک طرح خوب به زندگی روزمره ساکنان، عادات و آداب و رسوم آنها مربوط می شود و نمی توان استراتژی واحدی را به عنوان یک قانون کلی در همه پروژه های مسکونی در نظر گرفت.

 

نورپردازی قسمت غذاخوری در پروژه های مسکونی
وقتی صحبت از نورپردازی به میان می آید، اتاق غذاخوری احتمالاً اولین اتاقی است که به ذهن می رسد و جای تعجب نیست! پیکربندی فضای غذاخوری یک پلتفرم کامل برای انتخاب چراغ های روشنایی جسورانه است و به همین دلیل بسیاری از پروژه ها طرح های خیره کننده ای مانند لوسترهای بزرگ را برای بالای میز انتخاب می کنند. انتخاب ها ازاشکال از عناصر خطی که در امتداد میز قرار میگیرند تا قطعات دکوراتیو هندسی و یا حتی طرح های سنتی متغیر هستند و با صرف نظر از شکل، برای کاربرد موثرتر لازم است بدانید، دقت در انتخاب ارتفاع آن ها بسیار مهم است، کارشناسان توصیه می کنند روشنایی بین 75 تا 80 سانتی متر بالای میز باشد تا جلوه مورد نظر ایجاد شود.

 نورپردازی,نورپردازی پروژه های مسکونی,نورپردازی مسکونی,طراحی و اجرای مسکونی,پروژه مسکونی,نورپردازی در معماری,معماری

نورپردازی نشیمن در خانه
نشیمن در پروژه های مسکونی معمولاً نیاز به نور غیرمستقیم بیشتری دارد، بنابراین اغلب از لامپ‌های کف یا دیوارکوب‌های جانبی و یا مخفی سقفی استفاده میشود تا آرامشی درخور فضای استراحت به ارمغان می‌آورند.
 نورپردازی,نورپردازی پروژه های مسکونی,نورپردازی مسکونی,طراحی و اجرای مسکونی,پروژه مسکونی,نورپردازی در معماری,معماریاستراتژی دیگری که به طور گسترده در اتاق نشیمن مورد استفاده قرار می گیرد، نورپردازی مسیرها، به ویژه در فضاهای وسیع تر است. استفاده از نورپردازی به موازات سازه و گاهی عمود بر آن یا استفاده از لوله های اکسپوز با نورپردازی نیز گزینه های جالب دیگری به خصوص در مورد فضاهایی با سقف ساده و بدون جزئیات یا گچبری هستند.

نورپردازی آشپزخانه در پروژه های مسکونی
برخلاف محیط هایی که در بالا ذکر شد، آشپزخانه به عنوان قلب فعالیت های آشپزی و پخت و پز در پروژه های مسکونی فضایی است که نیاز به نور بیشتری دارد. از این نظر نورپردازی های خطی در امتداد کابینت های یا کانتر و یا جزیره کاربرد بیشتری دارند همینطور در داخل کابینت یاقفسه ها برای کاربرد بهتر نورپردازی های داخلی بسیار کمک کننده هستند.
نورپردازی در آشپزخانه از نظر کاربردی به روشن تر شدن سطوح کار برای فعالیت های آشپزی و تدارکات پخت و پز کمک می کند و از نظر زیبایی شناسی می تواند، با نورپردازی در امتداد خطوط کابینت ها و دکوراسیون سبکی مدرن و زیبا ایجاد نماید.
 نورپردازی,نورپردازی پروژه های مسکونی,نورپردازی مسکونی,طراحی و اجرای مسکونی,پروژه مسکونی,نورپردازی در معماری,معمارینورپردازی اتاق خواب
استراتژی نورپردازی اتاق خواب شبیه اتاق نشیمن است و نورپردازی ترجیحاً محیطی است. برای نورپردازی اتاق های خواب در پروژه های مسکونی، دیوارکوب ها و همچنین آباژورهای کنار تخت انتخاب خوبی هستند و می توانند در انواع رومیزی یا دیواری کنار تخت خواب قرار گیرند. در مواردی که اتاق خواب برای مطالعه نیز استفاده می شود می توان نور های اضافی برای افزودن عملکرد بیشتر و با درجه شدت نور بالاتر به کار برد.
 نورپردازی,نورپردازی پروژه های مسکونی,نورپردازی مسکونی,طراحی و اجرای مسکونی,پروژه مسکونی,نورپردازی در معماری,معمارینورپردازی حمام و سرویس بهداشتی
برای نورپردازی بهتر است حمام و سرویس بهداشتی را یک اتاق ترکیبی در نظر گرفت، برخی از فعالیت ها نیاز به نور شدید دارند و در برخی دیگر، ایده این است که یک احساس دنج با نور کم حفظ شود به همین دلیل معمولاً دو استراتژی برای نورپردازی اعمال می شود:
یک- نورپردازی متمرکز نزدیک به آینه بدون ایجاد سایه
دو- نورپردازی غیر متمرکز در ناحیه دوش یا وان حمام.
یک استراتژی جالب برای تغییر فضای حمام و سرویس بهداشتی در انواع پروژه های مسکونی، استفاده از دیمرها برای کنترل شدت نور در مواقع مورد نیاز است.

نظر و دیدگاه خود را بفرستید



فول پکیج جامع آموزش اسکچاپ 2019




اولین و قوی ترین پکیج جامع آموزش اسکچاپ 2019 و ویری نکست + آرشیو متریال و مبلمان و صحنه های آماده رندر حرفه ای در فلش مموری (برای اسکچاپ 2016 تا 2019) / آموزش ها از صفر تا صد از مبتدی تا پیشرفته شامل تمامی مباحث از مدلسازی تا رندرگیری

قیمت: 1.500.000 تومان