والتر گروپیوس معمار برجسته آلمانی و بنیان‌گذار مدرسهٔ مشهور باهاوس بود.
گروپیوس پس از تحصیل در مونیخ (۱۹۰۳-۱۹۰۴) و برلین (۱۹۰۵-۱۹۰۷) به دفتر پِتِر بِه‌ رِنس پیوست و نزد او به اهمیت و شکوه پیشرفت صنعتی به عنوان نمودی از ظهور یک فرهنگ تازه پی برد.
از ۱۹۱۰ تا ۱۹۲۵ با آدولف مایِر همکار بود. حاصل فعالیت وی در این سالها کارخانه فاگوس بود که از شاخصترین نمادهای جنبش مدرن به شمار می‌آید.

پروژه تحلیل مدرسه معماری باوهاوس 44 اسلاید,مقاله پاورپوینت تحلیل مدرسه معماری بوهاوس,آنالیز مدرسه معماری باوهاوس,پروژه تحلیل مدرسه باوهاوس,پروژه پاورپوینت تحلیل مدرسه معماری باوهاوس,دانلود پروژه پاورپوینت تحلیل مدرسه معماری باوهاوس,تحقیق پاورپوینت تحلیل مدرسه معماری باوهاوس,مدرسه باوهاوس,مدرسه معماری باوهاوس,فایل پاورپوینت تحلیل مدرسه معماری باوهاوس
در ۱۹۱۹ باوهاوس را در وایمار تأسیس کرد که والاترین دستاورد فعالیتهای آموزشی او به منظور تلفیق خلاقیت هنری با مقتضیات تولید صنعتی بود. تغییر مکان مدرسه به دِسائو در ۱۹۲۵ آغاز عصر فناوری در معماری مدرن بود که از معماران معاصر هلند تأثیر می‌پذیرفت و به آفرینش چندین اثر دارای اهمیت بین‌المللی انجامید.


گروپیوس در ۱۹۲۸ باوهاوس را ترک کرد و به آزمودن اندیشه‌های جدیدی در شهرسازی و تیپولوژی خانه مشغول شد. با روی کار آمدن نازیسم به انگلیس، و سپس در ۱۹۳۷ به بستن مهاجرت کرد، در آنجا به تدریس در دانشگاه هاروارد پرداخت و به فعالیتهای حرفه‌ای خود نیز ادامه داد.
هدف
باهاوس در سال 1919 توسط والتر گروپیوس در شهر سنتی و قدیمی وایمار تأسیس شد. هدف اولیه از تأسیس مدرسه باهاوس، ایجاد مکانی بود که ترکیبی از مدارس معماری، صنایع دستی (چون نجاری، آهنگری و…) و آکادمی هنری بود.
گروپیوس اعتقاد داشت که با پایان جنگ جهانی اول، دوره جدیدی از تاریخ آغاز شده است و قصد داشت در مدرسه باهاوس، سبک معماری جدیدی را که بازتابی از این دوران باشد، به وجود بیاورد. به اعتقاد گروپیوس، این سبک معماری که می شد اصول آن را به تمام کالاهای مصرفی تعمیم داد، باید ارزان، کارکردگرا و سازگار با تولید انبوه می بود. گروپیوس برای دستیابی به این هدف، می خواست هنرمندان و صنعت گران را با هم متحد کند تا به محصولی کارکردی و قابل استفاده، و در عین حال با ارزش از لحاظ هنری، دست یابد. این ایده در بیانیه افتتاحیه مدرسه باهاوس به خوبی مشخص است: «ما در پی آنیم که جامعه تازه ای از هنرمندان پدید آوریم تا در میان آن ها دیگر تعصب حرفه ای که اکنون چون دیواری بلند هنرمندان و صنعتگران را از هم جدا می سازد، وجود نداشته باشد.»
والتر گروپیوس : در سال ۱۹۱۹ با ادغام آکادمی هنرهای زیبا و مدرسه هنرها و پیشه‌ها، مدرسه باوهاوس را در وایمار بنیان نهاد. او در نخستین بیانیه خود، نظر ویلیام ماریس درباره تعالی صنایع دستی را با فکر وحدت همهٔ هنرها (با رعایت تقدم معماری) درآمیخت و مرزبندی میان جنبه‌های تزیینی و کاربردی در هنرها را مردود شمرد. او چندی بعد در سال ۱۹۲۳ اهمیت طراح-صنعتگر در تولید صنعتی کلان را مورد تاکید قرار داد، که به عنوان اصل عمده‌ آموزه باوهاوس دانسته شد. پس از آن کارگاه‌های باوهاوس به صورت آزمایشگاه‌های ساخت پیش نمونه برای تولید ماشینی درآمدند و بسیاری از فرآورده‌های این کارگاه‌ها (به خصوص میز و صندلی، منسوجات و لوازم چراغ برقی) با موافقت صاحبان صنایع در خط تولید کارخانه‌ای قرار گرفتند. سبک فرآورده‌های باوهاوس خصلت هندسی و ساده داشت و به سبب صرفه‌جویی در وسایل و مطالعه در کیفیت مواد از پالودگی خط و شکل برخوردار بود. با طراحی تعدادی ساختمان تازه در دسائو (که نتیجه کار گروهی گروپیوس، معلمان و شاگردان بود) باوهاوس از وایمار به مکان جدید انتقال یافت. پس از این تغییر مکان، تأثیر باوهاوس در معماری و هنرهای کاربردی اروپا رخ نمود و تا پایان جنگ دوم نیز پایدار ماند. در سال ۱۹۳۲ میس ون باوهاوس را به برلین انتقال داد، اما فعالیت آن در برلین دیری نپایید چراکه یک سال بعد، در ۱۱ آوریل ۱۹۳۳ دولت نازی باوهاوس را تعطیل کرد. چندی بعد موهولی ناگی و برخی دیگر از معلمان مدرسهٔ جدیدی به همین نام در شیکاگو برپا کردند. تا اواخر دههٔ ۱۹۶۰ اکثر مدارس طراحی و معماری اروپا و ایلات متحده دست‌کم بخشی از برنامه‌های آموزشی باوهاوس را پذیرفتند.
تعدادی از هنرمندان بزرگ قرن بیستم همچون پل کله، واسیلی کاندینسکی، والتر گروپیوس، موهولی ناگی، جوزف آلبرز و دیگران در این مدرسه هنری تدریس می‌کردند.

 

تصاویر فایل:

پروژه تحلیل مدرسه معماری باوهاوس 44 اسلاید,مقاله پاورپوینت تحلیل مدرسه معماری بوهاوس,آنالیز مدرسه معماری باوهاوس,پروژه تحلیل مدرسه باوهاوس,پروژه پاورپوینت تحلیل مدرسه معماری باوهاوس,دانلود پروژه پاورپوینت تحلیل مدرسه معماری باوهاوس,تحقیق پاورپوینت تحلیل مدرسه معماری باوهاوس,مدرسه باوهاوس,مدرسه معماری باوهاوس,فایل پاورپوینت تحلیل مدرسه معماری باوهاوسآنالیز مدرسه معماری باوهاوس,پروژه تحلیل مدرسه باوهاوس,پروژه پاورپوینت تحلیل مدرسه معماری باوهاوس,دانلود پروژه پاورپوینت تحلیل مدرسه معماری باوهاوس,تحقیق پاورپوینت تحلیل مدرسه معماری باوهاوس,مدرسه باوهاوس,مدرسه معماری باوهاوس,فایل پاورپوینت تحلیل مدرسه معماری باوهاوسدانلود پروژه پاورپوینت تحلیل مدرسه معماری باوهاوس,تحقیق پاورپوینت تحلیل مدرسه معماری باوهاوس,مدرسه باوهاوس,مدرسه معماری باوهاوس,فایل پاورپوینت تحلیل مدرسه معماری باوهاوس

تحقیق پاورپوینت تحلیل مدرسه معماری باوهاوس,مدرسه باوهاوس,مدرسه معماری باوهاوس,فایل پاورپوینت تحلیل مدرسه معماری باوهاوس

 

خرید آنلاین:

در پایان خرید ، لینک دانلود فایل نمایش داده می شود و به ایمیل شما ارسال خواهد شد. راهنمای خرید و دانلود فایل
  • فرمت فایل: pptx – حجم فایل: 11 مگابایت
  • برای دریافت پروژه های تحلیل عملکردهای معماری اینجا را کلیک نمایید.