صفحه اینستاگرام پارساکد

نمایش دسته بندی مطالب

لیست مطالب صفحه اصلی

پروژه پاورپوینت تنظیم شرایط محیطی – مقاله کامل در مورد باد 75 اسلاید – مقاله آماده معماری

باد به دلیل حرکت هوا از مناطق پر فشار به مناطق کم فشار ایجاد می‌شود. اختلاف فشار ، روی سرعت باد تأثیر می‌گذارد. در صورتی که اختلاف کم باشد، باد خفیف است، اما در صورتی که اختلاف زیاد باشد، باد شدید است. بادها عموماً براساس درجه قدرتشان، سرعت، نوع نیرویی که موجب بوجود آوردنشان است و محل جغرافیایی که رخ می‌دهند و یا اثر می‌گذارند، دسته بندی می‌شوند.
1- تاثیر باد بر انسان : حسب سرعت باد و نوع آن ( خشک ، سرد، مرطوب ، داغ و … ) میتواند
( فرحبخش یا مخل آسایش باشد

پروژه پاورپوینت تنظیم شرایط محیطی - مقاله کامل در مورد باد 75 اسلاید,دانلود مقاله در مورد باد,دانلود مقاله کامل درباره باد,پروژه تنظیم شرایط محیطی 1,پروژه های کامل و آماده تنظیم شرایط محیطی 2,مقاله کامل و آماده درباره باد,تحقیق درباره باد,دانلود تجقیق کامل در مورد باد,پروژه پاورپوینت در مورد باد,پروژه پاورپوینت برای درس تنظیم شرایط محیطی,پروژه های آماده درس تنظیم شرایط محیطی 2
-2 تاثیر باد بر زندگی انسان : نظر به اینکه معمولا زندگی ماشینی امروز در فضاهاي محصور با کالبد فیزیکی صورت می پذیرد، باد تاثیر مستقیمی بر زندگی ندارد. و این معماري است که می بایست پاسخ مناسب براي موضوع داشته باشد.
-3 تاثیر باد بر معماري : ملاك سنجش براي باد با سه موضوع سرعت ، جهت و تعداد دفعات مورد بحث است. ملاك
سرعت باد معمولا واحد طول بر واحد زمان می باشد. که متداولترین آن، گره (نات یا میل دریایی) است که برابر 1853 متر در ساعت است.جهات ارائه شده براي وزش باد معمولا وابسته به جهات اصلی و فرعی جغرافیایی یا درجات
زاویه اي می باشد.

برای توضیحات بیشتر و دریافت فایل به ادامه مطلب مراجعه نمائید…

هرگاه قرار باشد يک ساختمان به محيط اطرافش وابسته باشد و از آن تاثير بپذيرد شناخت الگوي آب و هوايي مساله ي مهمي است، اما خرد اقليم آن ناحيه نيز بايد به دقت مورد بررسي قرار گيرد.
1- شب و روز
دو حالت کاملا متفاوت ايجاد مي کنند؛ به نحوي که گاهي جهت باد غالب در شب و روز برتصویر مي شود. اين مورد در نواحي کوهستاني مشهود است. زيرا در اين نواحي هوا در طول روز به سمت بالاي کوهستان حرکت مي کند ولي در شب تصویر اين مساله صادق است. توده هاي بزرگ آب نيز با رسيدن روز به شب ممکن است جهت وزش باد را برتصویر کنند.
2- پوشش گیاهی و نوع خاک
3- محیط های انسان ساخت
4- توپوگرافی
5- همجواری با توده های آب

اصول جریان هوا
اصل اول: سرعت باد در سطح زمین کمتر است و هر چه ارتفاع بیشتر شود سرعت باد نیز بیشتر میشود.
اصل دوم: باد در برخود با موانع جهت خود را حفظ میکند
اصل سوم: باد از مناطق فشار بالا به مناطق فشار پایین جریان داد.

جهت استقرار ساختمان در سايت:
حداكثر فشار هوا در جبهة رو به باد ساختمان زماني ايجاد مي‌شود كه نماي ساختمان عمود بر جهت وزش باد باشد حداكثر سرعت جريان هواي داخل نيز در چنين حالتي ايجاد مي‌شود. اگر در يك مجموعه و محيط باز ساختمان‌هاي يك طبقه بصورت شبكه‌اي از رديف‌هاي پشت سرهم قرار گيرند منطقه هواي ساكن پشت به باد بر رديف دوم منطبق مي‌گردد. فاصله‌اي معادل 6 برابر ارتفاع ساختمان لازم است تا جريان هواي مناسبي براي رديف دوم تأمين گردد.

اگر ساختمانها بصورت شطرنجي جايگزين شوند دامنه جريان هوا يكنواخت تر بوده منطقه هواي ساكن تقريباً حذف مي‌شود. كه در سايت مورد نظر اكثراً ساختمانها بصورت شطرنجي چيده هستند جز ساختمان سمت جنوب شرقي همانطور كه در شكل ديده مي‌شود از باد كمتر نسبت به ساختمانهاي ديگر بهره مي‌برد.

ساختمانها مي‌بايست با يك الگوي نامنظم در سايت چيده شوند و از قراردادن مسيرهاي پيوسته طولاني و فضاي باز كوچك بين بناها در جهت باد غالب پرهيز شود.

تهویه به معنی تهیه هوای تازه و خنک سازی هوا
انواع تهویه

1-تهویه طبیعی 2-تهویه مطبوع

میزان هوای تازه مورد نیاز به نوع استفاده از فضا،تعداد و نوع فعالیت ساکنین و همچنین طبیعت کارهایی که در آن فضا صورت میگیرد تعیین می شود.
در تهویه طبیعی معمولاَ نقشی را که از آن انتظار میرود مشخص نمی شود بلکه تنها راه حلهای محدود و معین پیشنهاد میشود،پیش بینی هواکشهای دایمی یعنی بازشوهایی که امکان بسته شدنشان وجود ندارد،ممکن است اجباری باشد.این هواکش ها ممکن است شبکه ها یا آجرهای سوراخ داری باشند که در دیوار کار گذاشته شده اند یا ممکن است با پنجره ها ترکیب شوند.

تهویه طبیعی دارای سه عملکرد به شرح زیر است
1-تهیه هوای تازه

2-خنک سازی از طریق جابجایی هوا

3-خنک سازی فیزیولوژیکی

عوامل زیر در شکل و سرعت جریان هوا در داخل ساختمان تأثیر دارند
1-جهت استقرار
2-خصوصیات خارجی
3-کوران
4-محل بازشوها
5-اندازه بازشوها
6-کنترل بازشوها

الف – جهت استقرار : حداکثر فشار هوا در جبهه رو به ساختمان زمانی است که نمای ساختمان عمود بر جهت وزش باد باشد . اما با توجه به گفته های بالا و توسط گیونی مشخص شده که وزش باد با زاویه 45 درجه متوسط سرعت جریان داخلی را افزایش داده . در آزمایشهای گیونی اندازه پنجره های پشت به باد تغییر نکرده اند ، این پنجره ها در بزرگترین اندازه ممکن ثابت نگه داشته شده اند .

ب – خصوصیات خارجی : خصوصیات خارجی ساختمان به خودی خود می تواند تأثیر زیادی در تولید فشار هوا داشته باشد . بنابر این در استقرار ساختمان در محوطه و نیز در جایگزینی بازشو های ساختمان ، باید توجه داشت که ساختمان و بازشو های آن در سایه باد موانع رو به باد قرار نگیرند . افت سرعت باد به وسیله سطوح نا هماهنگ ، مثل ساختمانهای پراکنده ، دیوارها ، حصارها ، درختها و بوته ها شدیدتر می شوند و نیز باید توجه داشت اغلب ساختمان نسبت به محوطه بالا برده می شود زیرا هرچه ساختمان بلند تر باشد بیشتراز سرعت باد بهره مند می شود.

ت – کوران : جریان هوا هر بار که به مانعی برخورد نماید یا از روی آن بگذرد مقداری از انرژی خود را از دست می دهد . موانعی عمود بر جهت باد مثل دیوارهای داخلی یا اثاثیه داخل یک اتاق ، می توانند جریان آرام هوا را کاملاً متوقف سازند. در جایی که استفاده از دیوارهای داخلی اجتناب ناپذیر است، با ایجاد فاصله بین این دیوارها و سقف و کف می توان تا حدودی جریان هوا را برقرار ساخت .

ث – موقعیت باز شو ها : بر آن که جریان هوا مؤثر باشد باید این جریان در فضایی که بیشتر مورد استفاده ساکنین قرار می گیرد ، « منطقه زندگی » تأمین شود و همچنین اگر بازشو های ورودی باد در ارتفاع قرار داده شوند بدون آنکه موقعیت پنجره های خروجی باد تأثیر داشته باشند هوا در نزدیکی سقف و نه در منطقه زندگی به جریان خواهد افتاد. در یک ساخنمان دو طبقه ممکن است جریان هوا در طبقه هم کف رضایت بخش باشد ، اما در طبقه بالا ممکن است جریان هوا به طرف سقف هدایت شود یک راه حل در این مورد این است که دیوار دست انداز پشت بام را گسترش داد.

ج – ابعاد بازشو ها : با نمایی به مساحت مشخص و ثابت بودن نیروی کل باد بیشترین سرعت هوا زمانی ایجاد می شود که پنجره رو به باد کوچک و پنجره پشتی رو به باد بزرگ باشد ( این عمل مثل یک دود کش است که پنجره کوچک را به بزرگ وصل می کند ) و قتی دریچه ورودی هوا بزرگ باشد ، سرعت جریان هوا از آن کم خواهد بود ، اما میزان کل جریان هوا بیشتر می شود . وقتی جهت وزش باد ثابت نباشد ، یا وقتی جریان هوا در تمام نقاط اتاق مورد نظر باشد ، است که پنجره ورودی هوا بزرگ باشد . بهترین ساماندهی آن است که در تمام سطح دو طرف ، بازشوهایی با دریچه های قابل تنظیم و کنترل قرار داده شوند تا در صورت لزوم و با تغییر باد بتوان جریان مناسب هوا را به داخل هدایت نمود .

 

 

و……..

 

 

بعضی از اسلایدها:

دانلود مقاله در مورد باد,دانلود مقاله کامل درباره باد,پروژه تنظیم شرایط محیطی 1,پروژه های کامل و آماده تنظیم شرایط محیطی 2,مقاله کامل و آماده درباره باد,تحقیق درباره باد,دانلود تجقیق کامل در مورد باد,پروژه پاورپوینت در مورد باد,پروژه پاورپوینت برای درس تنظیم شرایط محیطی,پروژه های آماده درس تنظیم شرایط محیطی 2پروژه تنظیم شرایط محیطی 1,پروژه های کامل و آماده تنظیم شرایط محیطی 2,مقاله کامل و آماده درباره باد,تحقیق درباره باد,دانلود تجقیق کامل در مورد باد,پروژه پاورپوینت در مورد باد,پروژه پاورپوینت برای درس تنظیم شرایط محیطی,پروژه های آماده درس تنظیم شرایط محیطی 2مقاله کامل و آماده درباره باد,تحقیق درباره باد,دانلود تجقیق کامل در مورد باد,پروژه پاورپوینت در مورد باد,پروژه پاورپوینت برای درس تنظیم شرایط محیطی,پروژه های آماده درس تنظیم شرایط محیطی 2

دانلود تجقیق کامل در مورد باد,پروژه پاورپوینت در مورد باد,پروژه پاورپوینت برای درس تنظیم شرایط محیطی,پروژه های آماده درس تنظیم شرایط محیطی 2پروژه پاورپوینت برای درس تنظیم شرایط محیطی,پروژه های آماده درس تنظیم شرایط محیطی 2پروژه های آماده درس تنظیم شرایط محیطی 2

2-14-2015 7-20-58 PM

 

 

**************************************************************************

برای خرید آنلاین از زیر اقدام نمائید.

در پایان خرید ، لینک دانلود فایل نمایش داده می شود و به ایمیل شما ارسال خواهد شد. راهنمای خرید و دانلود فایل

فرمت فایل : 75 اسلاید پاورپوینت – pptx
حجم فایل : 16 مگابایت

توجه: در صورتی که اطلاعات معماری دارید نیاز به خرید نیست و با شما تبادل اطلاعات انجام خواهد شد.

 

نظر و دیدگاه خود را بفرستید



فول پکیج جامع آموزش اسکچاپ 2019




اولین و قوی ترین پکیج جامع آموزش اسکچاپ 2019 و ویری نکست + آرشیو متریال و مبلمان و صحنه های آماده رندر حرفه ای در فلش مموری (برای اسکچاپ 2016 تا 2019) / آموزش ها از صفر تا صد از مبتدی تا پیشرفته شامل تمامی مباحث از مدلسازی تا رندرگیری

قیمت: 1.500.000 تومان