صفحه اینستاگرام پارساکد

نمایش دسته بندی مطالب

لیست مطالب صفحه اصلی

بررسی خانه شریفی ها – رتبه اول جایزه معمار 92

طراحی خانه متحرک و خلاقانه شریفی ها را از زبان طراحان با هم می خوانیم: کارفرما که جوانی موفق و تحصیلکرده است،خانه ای بزرگ می خواست که ویژه و شاخص باشد.شاید بیشتر نمونه های نئو کلاسیک مد نظرش بود و به ما هم پیشنهاد هایی نظیر ستون هایی متقارن در ایوان ورودی ،تزئینات رومی و نظایر اینها را می داد.

خانه شریفی ها رتبه اول جایزه معمار 92,تصاویر خانه شریفی ها,بررسی معماری زیبای خانه شریفی های تهران,علیرضا تغابنی طراح خانه شرفی ها,معماری,مسابقات معماری,مسابقه معماری,همایش های معماری,پارساکد,parsacad,parsacad.com,برندگان جایزه معمار سال 1392,جایزه معمار,مجله معمار,برندگان جایزه معمار 92,جایزه معمار 92

ما با ایده ی انعطاف پذیری شروع کردیم و به این فکر کردیم که ساختمان ها نماهای متغیری داشته باشند. سعی کردیم با ادامه ی پروژه های گذشته مان ، با تغییر بازشو ها،به نتیجه برسیم.ایده ساختمانی که هم درونگرا باشد و هم برونگرا ،همچنین مطالعه ی اقلیم تابستانی شمال تهران(معتدل) و اقلیم زمستانی آن(سرد)،ما را به سمت و سوی آن سوق داد که چگونه می شود در زمستان حجمی بسته ،بدون تراس با پنجره هایی کوچک داشته باشیم و در تابستان حجمی شفاف و باز با تراسهایی عمیق و وسیع و پنجره هایی بزرگ. طرح مکعب گردان ،با تغییری همواره در حجم و فضای خانه نوعی معماری غیر قطعی به وجود می آورد که هم به خواسته های ما در زمستان وتابستان جواب مناسبی می داد و هم کارفرما را از خواسته کلاسیک اش منصرف کرد.

برای توضیحات بیشتر و مشاهده تصاویر به ادامه مطلب مراجعه نمائید…

سال طـــــراحی : ۱۳۸۸

مـــــــــــــــــکان : تهران،دروس

کـــــارفـــــــــرما : خانواده شریفی

تـــــــــــاریخ ثبت : ۱۳۹۱/۰۸/۰۲

مســــــــــــاحت : ۱۶۳۰

همــــکاران طرح : -همکاران طراحی : روح الله رسولی،فریده آقا محمدی،مجتبی مرادی.-ترسیمات کارگاهی فاز دو:دفتر معماری باحور(حمید محمدی،امیر طالشی).-مشاور ارشد فاز دو : شهناز گوهر بخش.-محاسب سازه: سهراب فلاحی.- محاسب تاسیسات مکانیکی:محمد حسن برومند.-محاسب تاسیسات الکتریکی:احمد ترکمانی

بررسی معماری زیبای خانه شریفی های تهران,علیرضا تغابنی طراح خانه شرفی ها,معماری,مسابقات معماری,مسابقه معماری,همایش های معماری,پارساکد,parsacad,parsacad.com,برندگان جایزه معمار سال 1392,جایزه معمار,مجله معمار,برندگان جایزه معمار 92,جایزه معمار 92

موقعیت ملک :

این خانه در تهران منطقه۳ که یکی از قدیمی ترین مناطق شهر تهران و دارای پیشینه تاریخی است، محله دروس طراحی شده است. دسترسی های این منطقه در مرز جنوبی بلوار شهرزاد و در مرز شمالی آن کمی بالاتر از خیابان دولت (شهیدکلاهدوز) می‌باشد و از شرق به خیابان پاسداران و از غرب به خیابان کی نژاد که مرز بین قلهک و دروس است، منتهی می‌باشد.

علیرضا تغابنی طراح خانه شرفی ها,معماری,مسابقات معماری,مسابقه معماری,همایش های معماری,پارساکد,parsacad,parsacad.com,برندگان جایزه معمار سال 1392,جایزه معمار,مجله معمار,برندگان جایزه معمار 92,جایزه معمار 92

مشخصات کلی طرح:

معماری بنا :

امروزه معماری جهان سمت وسویی متفاوت پیدا کرده است. اکثر طرح های ارائه شده توسط معماران امروز دارای حجم هایی مبتکرانه و خلاق با دور اندیشی و آینده نگری متناسب با نیازهای خاص انسان پیشرفته امروز می باشد. شاید این طرح ها در حد ایده بوده و هنوز به مرحله اجرا نرسیده باشند ولی دور از انتظار نیست که در آینده ای نه چندان دور شهر و خانه هایی که در آن زندگی می کنیم شکل و شمایل و شاید سبکی کاملا متفاوت از آنچه که دیدیم و یا حتی فکر می کنیم پیدا خواهد کرد.

مسابقه معماری,همایش های معماری,پارساکد,parsacad,parsacad.com,برندگان جایزه معمار سال 1392,جایزه معمار,مجله معمار,برندگان جایزه معمار 92,جایزه معمار 92

خانه شریفی ها با طرح و ایده خاص که بر محور اقلیم و نیاز کاربر شکل گرفته از جمله طراحی های بی نظیر نه تنها در سطح کشور بلکه در سطح جهانی است. در بحث معماری٬ طراحی پلان آزاد ( نوعی طراحی در پلان که با توجه به نیاز کاربر یا گذر زمان بتوان در آن تغییر ایجاد کرد) از دوران مدرن وارد معماری شد. در معماری این خانه نیز از پلان آزاد بهره گرفته شده که البته استفاده از ان باعث شاخص شدن طراحی شده است.

برندگان جایزه معمار سال 1392,جایزه معمار,مجله معمار,برندگان جایزه معمار 92,جایزه معمار 92

ایده معمار در طراحی٬ برگرفته از اقلیم منطقه ای منجر به ساخت خانه ای شد که با توجه به اقلیم و شرایط آب و هوایی شکل گرفته است.شمال شهر تهران در تابستان دارای اقلیم معتدل و در زمستان دارای اقلیم سرد نیز می باشد معمار با در نظر گرفتن این تنوع اقلیم در فصول مختلف سال تصمیم به طراحی حجمی انعطاف پذیر گرفت.

تصاویر خانه,نمونه موردی ایرانی خانه مسکونی,نمونه موردی خانه مسکونی

در این نوع طراحی٬ اشکال بازشوها از پنجره های مربع و مستطیل شکل به احجام مکعبی قابل چرخش تغییر یافت.ضمن اینکه خود این احجام دارای فضاهای داخلی تعریف شده٬ بازشو و تراس نیز می باشند و صرف نما سازی را نخواهند داشت.

طراحی داخلی ساختمان مسکونی,طراحی داخلی ساختمان,دکوراسیون داخلی ساختمان

این احجام مکعبی با زاویه چرخش ۱۸۰ درجه در فصل زمستان دارای حجمی بسته با پنجره های کوچک و باریک و بدون تراس و با زاویه چرخش ۹۰ درجه در فصل تابستان دارای حجمی باز با تراس هایی عمیق و وسیع و پنجره های فراخ می باشد.

طراحی وید ساختمان مسکونی,نورگیر در ساختمان مسکونی

تحلیل پلان ها :

به دلیل اینکه ملک شخصی می باشد و مالکیت کل به صاحب خانه تعلق دارد طراحی پلان ها به صورتی می باشد که از طبقات ۲- تا طبقه چهارم متناسب با امکانات و نیازهای کاربر کاملا شخصی می باشد. طبقه۲- شامل: استخر٬ سونا٬ جکوزی و تاسیسات٬ طبقه ۱- شامل: سالن ورزشی و سالن بیلیارد٬همکف شامل: پارکینگ٬سوئیت٬طبقات یکم تا چهارم نیز شامل: سالن نشیمن٬آشپزخانه٬ و اتاق های خواب در طبقات آخر٬اتاق کار٬فضایی برای بازی کودکان و … همچنین طبقه آخر شامل استخر و بام سبز نیز می باشد.به دلیل مالکیت شخصی تمام طبقات از طریق پله و آسانسور به یکدیگر ارتباط دارند. و همچنین وید (دید) در راه پله به طبقات پایین تر نیز وجود دارد.

مبلمان داخلی ساختمان,طراحی داخلی مجتمع مسکونی

فناوری نوین و تکنولوژی به کار رفته در بنا :

این نوع طراحی علاوه بر انعطاف پذیری با توجه به اقلیم منطقه ای دارای امتیاز دیگری همچون نمای متغیر و متنوع در فصول مختلف سال و در نتیجه آن آسایش و راحتی کاربر می باشد.طراحی این بنا نیازمند علم مهندسی در شاخه معماری٬ تاسیسات٬ سازه می باشد و کاملا قابل اجرا می باشد.

2865

معماری داخلی بنا :

معماری داخلی بنا نیز به سبک مدرن می باشد.استفاده از وید (دید طبقات بالاتر به فضاهای داخلی در طبقات پایین تر بنا ) در طراحی و رنگ غالب سفید خود به فراخی و گستردگی فضاهای داخلی در دید بصری کاربر می افزاید.

 

 

1878787

30654

طراحی استخر ، سونا و جکوزی در آپارتمان های مسکونی و ویلایی

طراحی استخر ، سونا و جکوزی در آپارتمان های مسکونی و ویلایی

طراحی استخر ، سونا و جکوزی در آپارتمان های مسکونی و ویلایی

14545454

14545457

21212120

234232225

پلان های خانه مسکونی,نقشه های ساختمان مسکونی,نقشه ساختمان مسکونی

پلان های خانه مسکونی,نقشه های ساختمان مسکونی,نقشه ساختمان مسکونی

پلان های خانه مسکونی,نقشه های ساختمان مسکونی,نقشه ساختمان مسکونی

دانلود نقشه ساختمان مسکونی,دانلود پلان مجتمع مسکونی,دانلود پلان های معماری

دانلود نقشه ساختمان مسکونی,دانلود پلان مجتمع مسکونی,دانلود پلان های معماری

دانلود نقشه ساختمان مسکونی,دانلود پلان مجتمع مسکونی,دانلود پلان های معماری

دانلود نقشه ساختمان مسکونی,دانلود پلان مجتمع مسکونی,دانلود پلان های معماری

Section_Diagram45454545

Strategy45454

 

 

 

source: www.archdaily.com

 

نظر و دیدگاه خود را بفرستید



نغمه گفت:

با سلام و عرض خسته نباشید، کاش نام مصالح رو هم میگفتید. ممنونم

فول پکیج جامع آموزش اسکچاپ 2019




اولین و قوی ترین پکیج جامع آموزش اسکچاپ 2019 و ویری نکست + آرشیو متریال و مبلمان و صحنه های آماده رندر حرفه ای در فلش مموری (برای اسکچاپ 2016 تا 2019) / آموزش ها از صفر تا صد از مبتدی تا پیشرفته شامل تمامی مباحث از مدلسازی تا رندرگیری

قیمت: 1.500.000 تومان