صفحه اینستاگرام پارساکد

نمایش دسته بندی مطالب

لیست مطالب صفحه اصلی

دانلود گزارش کارآموزی معماری اجرای ساختمان بتنی 56 صفحه – پروژه کارآموزی اجرای ساختمان بتنی

دانلود گزارش کارآموزی معماری با موضوع اجرای ساختمان بتنی 56 صفحه

  پياده سازی نقشه

منظور از پياده كردن نقشه يعني انتقال نقشه ساختمان از روي كاغذ بر روي زمين به وسيله ابزار آلات در دسترس با ابعاد اصلي به طوري كه محل دقيق پي ها و ستون ها و ديوار ها و عرض پي ها روي زمين به خوبي مشخص باشد. بايد دقت داشت که اين مرحله يکی از مهمترين مراحل ساخت می باشد چرا که کوچکترين اشتباهات در اين مرحله قابل صرفنظر نبوده و اگر اين خطا ها از مقدار مجاز آيين نامه ای بيشتر باشد ، بايد اقدام به تخريب کل ساختمان کرد. حال براي پياده كردن نقشه دو راه داريم اگر ساختمان مهم و بزرگ بود می بايست از دوربين هاي نقشه برداري استفاده شود ولي براي پياده كردن نقشه ساختمان هاي معمولي و كوچك (مانند همين پروژه) از متر و ريسمان بنايي می توان بهره برد که دقت لازم برای کارهای معمولی را دارند. براي پياده كردن نقشه با متر و ريسمان كار ابتدا بايد محل كلي ساختمان را روي زمين مشخص نموده و بعد با كشيدن ريسمان كار به يكي از امتداد هاي تعيين شده و ريختن گچ ، يكي از خطوط اصلي ساختمان را تعيين کرد و بعد خطوط ديگر را با همين روش مشخص مي كنيم . البته برای ايجاد زاويه ی قائمه می توان از اعداد فيثاغورثی بهره برد مانند اعداد 3و4و5 متر يا 60و80و100 سانتي مترکه در آن دو تای اوّلی اضلاع جانبی اند و عدد آخر که از همه بزرگتر می باشد مقدار عدد وتر می باشد.

پروژه کارآموزی معماری,دانلود پروژه کارآموزی معماری,پروژه کارآموزی ساختمان بتنی,پروژه کارآموزی برای رشته معماری,پروژه کارآموزی اجرای ساختمان بتنی,پروژه های کارآموزی معماری با فرمت word,پروژه کارآموزی اجرای ساختمان,اجرای ساختمان های بتنی برای پروژه کارآموزی,پروژه های کارآموزی,

گود برداری
در اين قسمت از عمليات اقدام به خاکبرداری محل نقشه اجرا شده می شود تا به خاک بکر رسيد. انجام اين عمل به آن علت است که همانطور که گفتيم زمين ، بار کلی ساختمان را تحمل می کند لذا بايد پی ها بر روی يک سطح محکم و بدون رانش قرار بگيرد تا در آينده پس از اتمام پروژه و در نتيجه ی بارگذاری ، پی ها نشست بيش از حد نداشته باشند و يا اينکه نشستهای متفاوت نداشته باشند. البته اگر زمين موجود ، بدون خاکبرداری ، بکر باشد ، باز هم بايد اقدام به گودبرداری کرد. اين عمل بدان علت است که همانطور که می دانيم پی از قسمتهای مهم سازه می باشد. و جنس آن از بتن می باشد همانطور که می دانيم بتن از دو المان آرماتور آهنی و ملات سيمان ماسه شن تشکيل شده است. آهن در مقابل سولفاتها و موادی همچون کلر و آب حساس است و در صورت وجود اين عوامل در کنار آهن ، آهن زنگ زده و مقاومت فشاری و کششی خود را از دست می دهد. همچنين ملات سيمان هم در مقابل آب ضربه پذير است و مقاومت خود را از دست می دهد. بنابر اين سطح زيرين پی ها بايد حداقل 1.5 الی 2 متر پايين تر از تراز کف زمين باشد. پس ما بايد اقدام به گودبرداري به اندازه درج شده در نقشه ها بكنيم.

برای دانلود به ادامه مطلب مراجعه نمائید….


در موقع گودبرداري چنانچه محل گودبرداري بزرگ نباشد از وسائل معمولي مانند بيل و كلنگ و فرقون ( چرخ دستي ) استفاده مي گردد , براي اين كار تا عمق معيني كه عمل پرتاب خاك با بيل به بالا امكان پذير است ( مثلاً 2 متر ) عمل گود برداري را ادامه مي دهند و بعد از آن پله اي ايجاد نموده و خاك حاصله از عمق پائين تر از پله را روي پله ايجاد شده ريخته و از روي پله دوباره به خارج منتقل مي نمايند . براي گود برداري هاي بزرگتر استفاده از بيل و كلنگ مقرون به صرفه نبوده و بهتر است از وسايل مكانيكي مانند لودر و غيره استفاده شود . در اين گونه موارد براي خارج كردن خاك از محل گود برداري و حمل آن بخارج كارگاه معمولاً از سطح شيبدار استفاده مي گردد . بدين طريق كه در ضمن گودبرداري سطح شيبداري در كنار گود براي كاميون و غيره ايجاد مي گردد كه بعد از اتمام كار اين قسمت بوسيله كارگر برداشته مي شود .

پروژه کارآموزی ساختمان بتنی,پروژه کارآموزی برای رشته معماری,پروژه کارآموزی اجرای ساختمان بتنی,پروژه های کارآموزی معماری با فرمت word,پروژه کارآموزی اجرای ساختمان,اجرای ساختمان های بتنی برای پروژه کارآموزی,پروژه های کارآموزی,
خاكبرداري پي با ماشين

در اين پروژه خاكبرداري به علت كم بودن حجم، خاكبرداري با وسايل دستي صورت گرفته است.

 

استفاده از ديوارهاي مانع و نايلون :
چون ايجاد شيب مورد لزوم موجب كار اضافي براي حمل خاك بيشتر به خارج و انتقال مجدد آن بعد از ساختن ديوار مورد لزوم به پشت ديوار مي باشد لذا براي جلوگيري از پرداخت هزينه بيشتر و عدم انجام كار اضافي در موقع گودبرداري در زمينهاي سست بعضي وقتها در صورت امكان اقدام به ايجاد ديوارهاي مانع مي نمايند.كه اين ديوارهاي مانع يا از آجر يا از بلوك ويا از چوب مي باشند. و حتي مي توان از نايلون هم استفاده كرد.

پروژه کارآموزی اجرای ساختمان بتنی,پروژه های کارآموزی معماری با فرمت word,پروژه کارآموزی اجرای ساختمان,اجرای ساختمان های بتنی برای پروژه کارآموزی,پروژه های کارآموزی,
ديوار هاي مانع در پي

 

در پروژه مورد نظر به علت اينكه خاك پايداري نسبتا خوبي داشت از نايلون استفاده شد.

پروژه های کارآموزی معماری با فرمت word,پروژه کارآموزی اجرای ساختمان,اجرای ساختمان های بتنی برای پروژه کارآموزی,پروژه های کارآموزی,
استفاده نايلون در پي

 

پياده کردن محل پی ها و شناژها و آرماتور گذاری
بعد از گود برداری و مشخص نمودن محل پي ها و شناژ هاي رابط پي ها ابتدا در محل های مورد نظر در حدود 40 تا 50 سانتي متر ملات آهك و شفته ريخته مي شود . شفته مخلوطي است از خاك مناسب و آهك شكفته و آب . ( خاك مناسب براي شفته خاكي است كه قطر دانه هاي تشكيل دهنده آن از لحاظ بزرگي و كوچكي متفاوت بوده به طوري كه دانه هاي ريزتر فضاي خالي بين دانه هاي درشت تر را پر نموده و در نتيجه جسم متراكم و توپري بدست مي آيد . ) بعد از شفته ريزي ، در حدود 5 الي 10 سانتي متر بتن مگر روي آن ريخته مي شود به اين بتن ، بتن لاغر هم گفته مي شود چرا که بتني است كه سيمان آن نسبت به ساير بتن ها كم بوده و در حدود 100 الي 150 كيلو گرم در متر مكعب مي باشد. اين کار به دو دليل انجام می شود. اول آنكه حد فاصلي بين بتن اصلي و خاك مي باشد دوم آنكه سطح پي را با اين بتن رگلاژ مي نمايند تا بتن اصلي پي روي سطح صافي قرار گيرد .
بتن مگر
بعد از اين مرحله بر حسب اينكه پي از چه نوعي باشد مطابق با نقشه آرماتور چيني صورت مي گيرد . آرماتور چيني در پي هاي منفرد به اين صورت انجام مي گيردكه تك تك پي ها از روي نقشه دقيقا مطالعه شده و طول آرماتور ها و شماره آرماتور ها دقيقا مشخص مي شود ( تمامي آرماتورها در ساختمان هاي بتني آجدار مي باشد ) سپس بوسيله قيچي و آچار هاي مخصوص مطابق نقشه آرماتور ها را بريده و خم مي كنند .
خم كردن آرماتورها

براي پي هاي منفرد يك رديف آرماتور به صورت شبكه اي در زير فونداسيون قرار داده مي شود كه آرماتور هاي هر رديف شبكه را به وسيله سيم مفتول ( نمره 4 يا 6) به آرماتور هاي رديف ديگر شبكه متصل مي شود . به دليل اينكه مقاومت فشاري بتن خوب بوده و مقاومت كششي آن در حد مطلوب نمي باشد و با توجه به اينكه در پايين پي منفرد كشش اتفاق مي افتد لذا شبكه آرماتور را در پايين قرار مي دهيم . همچنين از شناژهايي هم ، جهت اتصال فونداسيون هاي مجاور به هم استفاده مي كنيم . علت اجرای شناژ اين است که پی ها به هم متصل شده و در مقابل بارهای افقی مانند باد و زلزله ايمن شوند. بايد توجه داشت که هر پی بايد حداقل توسط دو شناژ عمود بر هم مهار شود. در صورتي كه يكي از فونداسيون ها در محيط اطراف ساختمان قرار گيرد شناژي كه براي اتصال اين فونداسيون به فونداسيون ديگر كه در محيط نيست به كار مي رود قويتر از بقيه شناژ ها انتخاب مي شود. اين اقدام بدان علت است که چون ستون وارد بر اين پي هاي محيطي به دلايل معماري نمي تواند در وسط فونداسيون قرار گيرد و بايد در كناره آن قرار گيرد ، در اين صورت بر قسمت بالايي شناژ رابط نيروي كششي بيشتري وارد مي شود و به همين دليل اين قسمت از شناژ قويتر انتخاب مي شود و معمولا در اين شناژ ها تعداد آرماتور هاي بالايي بيشتر از تعداد آرماتور هاي پاييني مي باشد.

 

 

فهرست مطالب

مقدمه وتشكر 4
پياده سازی نقشه 
گود برداری…………………………………………………………………………………………………………………………………………..
استفاده از ديوارهاي مانع و نايلون ………………………………………………………………………………………………………..
پياده کردن محل پی ها و شناژها و آرماتور گذاری…………………………………………………………………………
قالب بندی پي ………………………………………………………………………………………………………………………………….
بتن سازی و بتن ريزی پي…………………………………………………………………………………………………………………
اجرای ستونها………………………………………………………………………………………………………………………………………
اجرای تيرها و سقف ها……………………………………………………………………………………………………………………..
ساخت پله…………………………………………………………………………………………………………………………..
شرحي در مورد نما كاري ساختمان………………………………………………………………………………….

 

 

 

تصویر فایل:

1-8-2016 5-28-27 PM

برای خرید آنلاین از زیر اقدام نمائید.

در پایان خرید ، لینک دانلود فایل نمایش داده می شود و به ایمیل شما ارسال خواهد شد. راهنمای خرید و دانلود فایل

فرمت فایل: word
حجم فایل ها: ۲ مگابایت

نظر و دیدگاه خود را بفرستید



محمد گفت:

با سلام
من یک پروژه کاراموزی دارم ، میخواستم با این پروژه تبادل کنم!
چکار کنم؟

سلام
به ایمیل های سایت بفرستید و اطلاعاتی که نیاز دارید را سفارش دهید.

محمد گفت:

پاسخ به : معاون سایت :

سلام
به ایمیل های سایت بفرستید و اطلاعاتی که نیاز دارید را سفارش دهید.

با سلام پروژه کاراموزی به ایمیل سایت فرستاده شد

سلام
این پروژه کارآموزی به ایمیل شما ارسال شد.

محمد گفت:

پاسخ به : معاون سایت :

سلام
این پروژه کارآموزی به ایمیل شما ارسال شد.


پروژه کارآفرینی ” کارخانه ی تولیدی دارین ” اگر دارید اطلاعاتشو ایمیل کنید …با تشکر

mrs sepideh گفت:

سلام . من 2تا پروژه ی آماده مربوط به کارآموزی رشته ی عمران دارم. میتونم با این پروژه تبادل کنم؟

سلام
بله می توانید.

جعفر گفت:

سلام خسته نباشید من یک پروژه دبیرستان 12کلاسه میخوام برای پایان نامه کارشناسی میخوام لطفا در این حد باشه

سلام
با مدیریت سایت تماس بگیرید و سفارش دهید.

پریسا گفت:

salam man in porojhe ro kharidam vali email khodamo ro eshtebah zadam loftan link ro baram be in email befrestid
parisa.ghasemi.69@hotmail.com

پریسا گفت:

سلام لطفا جواب بدین من ایمیلمو اشتباه زدم پولو واریز کردم لطفا به این آدرس بفرستین parisa.ghasemi.69@hotmail.com

پاسخ به : پریسا
:

Firefox 30.0 Windows 7

سلام لطفا جواب بدین من ایمیلمو اشتباه زدم پولو واریز کردم لطفا به این آدرس بفرستین parisa.ghasemi.69@hotmail.com

ارسال شد.

ariansafarli گفت:

سلام. من عضو سایت هستم ولی نمیتونم دانلود کنم لطفا لینک دانلود رو بزارید

مهرازی گفت:

با سلام ، در تاریخ 3 دی 1394 لینک دانلود برای اعضاء سایت قرار گرفته است و می توانید از بخش دانلود فایل را دریافت نمایید.

نرگس گفت:

با سلام
عالی و کامل بود.
پیروز و موفق باشید

فول پکیج جامع آموزش اسکچاپ 2019




اولین و قوی ترین پکیج جامع آموزش اسکچاپ 2019 و ویری نکست + آرشیو متریال و مبلمان و صحنه های آماده رندر حرفه ای در فلش مموری (برای اسکچاپ 2016 تا 2019) / آموزش ها از صفر تا صد از مبتدی تا پیشرفته شامل تمامی مباحث از مدلسازی تا رندرگیری

قیمت: 1.500.000 تومان