صفحه اینستاگرام پارساکد

نمایش دسته بندی مطالب

لیست مطالب صفحه اصلی

رساله خانه جوان – مطالعات خانه جوان – پایان نامه خانه جوان – طرح نهائی خانه جوان 270 صفحه

چكيده مطالب:
جوان كيست؟ جواني چيست؟
جواني دوراني است كه خط‌مشي زندگي يك انسان درواقع در آن مشخص مي‌شود و البته بيشترين آفات و خطرات در كمين انسان نيز قرار دارد. جوان با توجه به نيازهاي متعدد فردي و جمعي خود با موارد مختلفي برخورد خواهد داشت كه البته گذر از اين موانع و حل و فصل كردن آن نياز به وجود انديشه و تدبير زيادي خواهد بود كه و براي يك جوان بسيار سخت خواهد بود تا بتواند با كمترين آسيب اين دوران را بگذراند.

رساله خانه جوان,مطالعات خانه جوان,پایان نامه خانه جوان,طرح نهائی خانه جوان,دانلود رساله خانه جوان,دانلود پایان نامه خانه جوان,دانلود رساله رایگان خانه جوان,رساله آماده خانه جوان,مطالعات آماده خانه جوان,رساله کامل خانه جوان,دانلود رساله کامل خانه جوان,برنامه فیزیکی خانه جوان,ریزفضاهای خانه جوان,دانلود رساله معماری خانه جوان,پروپوزال خانه جوان,دانلود پروپوزال خانه جوان,رساله معماری خانه جوان,مطالعات معماری خانه جوان,پایان نامه معماری خانه جوان
لذا توجه هرچه بيشتر به اين سؤال در كنار آن احياء جوان براي رسيدن به مرزي از اطمينان و اعتماد به نفس در تصميم‌گيري تا بتواند با مشكلات دست و پنجه نرم كند نياز به توجه و اهميت بيشتري خواهد داشت. با توجه به شرايط مورد بيان شده موضوع مورد نظر براي طراحي اين مجموعه مدنظر قرار گرفت.
پس از انتخاب موضوع انجام مطالعات صورت پذيرفت كه در ٢ بخش مي‌باشد.

برای توضیحات بیشتر و مشاهده فهرست مطالب و دریافت رساله به ادامه مطلب مراجعه نمائید…

بخشی از مطالب:
مطالعات كتابخانه‌اي و ميداني، در مطالعات كتابخانه‌اي شناخت جوان مدنظر قرار گرفت در اين مبحث به شناخت خصايص فردي جوان و نيازهاي آن توجه شده است.
در بخش مطالعات ميداني براي رسيدن به يك ديدگاه كلي از خانه جوان يك نظرسنجي در بين جوانان در ٤ حالت بيان شد: ١) نوع فضا ٢) نوع فعاليت،
٣) برداشت و ٤) هدف خانه جوان مدنظر قرار گرفت تا حس فضاي مورد نظر براي مجموعه به صورت زنده و پويا و همچنين بسيار قابل لمس باشد: پس از انجام مطالعات و گفتگو با جوانان مختلف و اساتيد و كارشناسان در اين مورد به يك نتيجه كلي از لحاظ وجود يك خلأ محيطي براي جوان برخورد كرديم، كه اين خلاء وجود نداشتن فضاي به عنوان فضايي براي رشد در زمينه مختلف مي‌باشد. به طور كلي در جامعه محيط‌ها براي استفاده و رفع نيازهاي يك جوان وجود دارد اما نبود فضايي كه بتواند در آن جوان به حدي از رشد و آگاهي براي يك انتخاب درست برسد وجود ندارد و يا به صورت فرعي و غيراصلي در كنار فضاهاي ديگر وجود دارد كه نمي‌تواند تأثير خاصي برروي جوان بگذارد.
لذا توجه به ايجاد چنين محيطي مدنظر قرار گرفت. ايجاد فضايي كه در آن جوان با برخورد، با افراد مختلف و تجربه‌هاي گوناگون به يك رشد فكري و عقلي در حد مطلوب برسد. نتيجه اين مرحله بدين معنا مي‌باشد كه پس از برخورد با اين فضاها و گزينه‌هاي مختلف موجود ديگر ميزان خطا براي جوان در تجربه‌هاي قابل لمس در جامعه به حداقل برسد. لذا هدف كلي براي اين مجموعه ايجاد رشد و آگاهي در جوان مي‌باشد.
رشد يك جوان، رشد يك انسان، رشد يك جامعه
مقدمه:
جواني از مهمترين دوره‌هاي حيات و از زيباترين و پرثمرترين مراحل زندگي انسان در همه جوامع بشري است دوران بالندگي و شكوفايي، دوران كمال‌جويي و معرفت‌آموزي و مرحلة رشد و تثبيت ايمان و باور است. دوراني است كه بدن در اوج قدرت و دستگاه‌هاي دروني در كمال سلامت و ذهن و انديشه بيدار و فعال و روح انسان، تشنه شناخت حقيقت است.
جواني، در همه عصرها و نسل‌ها به سلامت نفس و صفاي باطن شناخته شده، قابل اعتنا و احترام است. توان و استعداد جسمي او به همراه انگيزه قوي و شور و شوق مثال‌زدني، اگر در راه درست قرار گيرد، چرخ‌هاي جامعه را با قوت و سرعت مي‌چرخاند و عامل مؤثر در پيشرفت ملت‌هاست.
جواني، دوره‌اي است كه بيشترين آفات و خطرات در كمين انسان نشسته لذا با توجه با اين دوران از اهميت بالايي برخوردار است.
انگيزه پرداختن به اين موضوع حساس و مهم چند علت واضح دارد كه مختصراً به آن اشاره مي‌كنيم:
1- در جامعه ما، جوانان قشر عظيم و پرجمعيتي هستند كه در سرنوشت كشور نقش اساسي دارند و مصالح جامعه با آنان گره خورده است و رشد و توسعه يا خداي نكرده انحطاط و انقراض به اين نسل وابسته است.
2- بقا و دوام نظام مقدس اسلامي و توفيقف مسئولان و برنامه‌ريزان جامعه موقوف درك صحيح از شرايط و اقتضائات دوران جواني در عصر حاضر است و مديراني كه راه اشتباه بروند نسل جديد را به ركود و انحطاط كشانده و خودشان هم به پرتگاه سقوط مي‌كنند.
3- در دنياي معاصر، به جز آفت‌هايي كهاز قديم در كمين انسان بوده، سازمان‌هاي جهاني و بنگاه‌هاي خبري و تبليغاتي و شبكه ارتباطات جهاني و دست‌هاي پيدا و پنهان ديگر در جهت انحراف و ضايع كردن و بي‌اثر ساختن نسل جوان كوشش مي‌كنند كه گاه اسم‌هاي مردم فريب و دلپذير دارد، لذا برعهده آگاهان و دلسوزان جامعه است كه به ياري جوانان و اولياء آنان بشتابند و اين آسيب‌ها را به حداقل برسانند.
4- انقلاب علمي و صنعتي، در دهه‌هاي اخير بنيادهاي فكري جامعه را تغيير داده و جوانان را به جاي سنت به مدرنيسم و نوگرايي سوق داده است اين روكيرد با همه جنبه‌هاي مثبتي كه در معايب و مضراتي هم داشته است كه غرب، گرفتار عوارض هولناك آن است و تأثير نامبارك آن در كشورهاي جهان سوم مشهود است.
هدف ما ايجاد فضايي است كه با قرار گرفتن در آن ديدگاه‌هاي رفيع براي نگرش درست و همه‌جانبه به شرايط امروز جوانان مي‌باشد و البته افزون‌سازي دامنه آگاهي‌هاي پيدا كردن راه‌حلي مفيد و موثر براي رشد جوان است. در همه حال آن‌چه ضرورت دارد بررسي بيشتر در مورد جوانان با در نظر داشتن دوران مهم حيات اجتماعي، سياسي و دگرگوني‌هاي ژرف موجود در دوران حيات يك جوان مي‌باشد.
بخش اول:
مطالعات اوليه

فصل اول: بررسي نمونه‌ها
(سانگات، كارگاه استوديوي) معمار
احمدآباد، هند ١٩٨١-١٩٧٩
اين مجموعه به منظور تشويق و ترغيب فعاليت‌هاي مختلف در زمينه هنرهاي ظريفه (زيبا) و تكنولوژيك مرتبط با معماري و طراحي بنا شده است. فضاهاي مورد نياز عبارت بودند از كلاس‌هاي درس، سمينارها و يك دفتر معماري حرفه‌اي و دفتري براي بنياد. براي خلق ساختاري همگون با مفهوم ديناميك (پويايي داشته باشند).
درست مانند مورد مؤسسه گسترش مديريت ماهاراشتا، هدف ما اين بود كه بعد جديدي به فضاهاي سنتي بيافزاييم و از راه پيش كشيدن تفاوت‌ها و مقايسه‌ها، تجربياتي نامنتظر و گنگ ايجاد كنيم. كل ساختمان داراي سه نظام ساختاري متفاوت است كه از نزديك و درون به هم مرتبط مي‌شود. يكي از اين نظام‌ها شامل ديوارهاي باربر آجري است كه سقف گنبدردار را بر دوش دارد. دومي، با ديوارهاي حائل و ساختاري از ستون‌هاي آجري با شكل نامنظم، سقفي تخت و مستقيم را نگاه مي‌دارد و سومي با به كارگيري تركيبي از ديوارهاي باربر و ستون و تيغ وظيفه حمل بارهاي سنگينتر را ايفا مي‌كند. هر كدام از اين سه سيستم به طور انتخابي براي خلق فضاهاي توصيف شده در بالا به كار رفته‌اند. به طريقي مشابه، سه راه متفاوت براي نورگيري فضاي داخل به كار گرفته شد. يكي از طريق پنجره‌هاي معمولي تعبيه شده در ديوارها، ديگري از طريق نورگير و سومي از طريق نفوذ مستقيم نور از سقف تخت از راه آجرهاي شيشه‌اي. تمامي اين روش‌هاي بياني هنوز در حد معماري باقي‌مانده بود و تفاوت ناچيزي با روش‌هاي فيزيكي داشت. فاقد توانايي تأثير بر روان آدمي بود. براي خلق تجربه‌اي هويستيك (كاملاً مطلق، مكيت‌گرا، خالص). گام بعدي توليد شگفتي‌هايي با آهنگ (ريتم) مشخص بود. سازه‌هاي دراز و دوتايي (دوبل) و فضاهاي غيرمنتظره و پيش‌بيني نشده موجب تشديد و تقويت تجربه و حس شگفتي و حيرت مي‌گردند. اگر ساختماني طويل به قسمت‌هاي زيادي تقسيم گردد آنگاه به شكل اجزاء در نظر مي‌آيد مواجهه مستقيم با آن جاي خود را به حسي از تغيير شكل تدريجي مي‌بازد كه مسير ذهن را تغيير مي‌دهد.

و……..

فهرست مطالب کلی:
عنوان صفحه
مقدمه: 1
بخش اول: مطالعات اوليه 4
فصل اول: بررسي نمونه‌ها 5
بخش دوم: مباني نظري 19
فصل اول: جواني و اهميت آن 20
فصل دوم: خصايص فردي جوان 50
فصل سوم: خواسته‌ها و نيازهاي جوانان 100
بخش سوم: شناخت بستر طرح 160
فصل اول: استان تهران 161
فصل دوم: تجزيه و تحليل سايت 164
بخش چهارم: طراحي 174
فصل اول: رويكرد و هدف‌شناسي 175
فصل دوم: كانسپت 184
فصل سوم: برنامه فيزيكي 188
فصل چهارم: ملاحظات پيرامون طرح 192
منابع و مأخذ: 194

فهرست مطالب کامل:

مقدمه:
بخش اول:
مطالعات اوليه
فصل اول: بررسي نمونه‌ها
(سانگات، كارگاه استوديوي) معمار
احمدآباد، هند ١٩٨١-١٩٧٩
ساختمان غربي گالري ملي هنر
واشنگتن.دي.سي (جان راسل پاپ)
تالار كرسگ
كمبريج، ماساچوست (اورسارينن)
ساختمان شرقي گالري ملي هنر
واشنگتن.دي.سي (آي.ام.پي)
بخش دوم:
مباني نظري
فصل اول: جواني و اهميت آن
گفتار اول: مرحله جواني
مقدمه
١-١ مراحل زندگي
٢-١ دوران جواني
١-٢-١- در جنبه سني:
٢-٢-١- سن براساس موارد:
٣-٢-١- اشد در اسلام:
٣-١ وصف آن
٤-١ حاصل آن
گفتار دوم: خصايص عمده آن
مقدمه
١-٢ تعبيرات از اين مرحله
٢-٢ ويژگي‌هاي وجودي جوان
٣-٢ گذران زندگي
٤-٢ مشكل جوانان
گفتار سوم: اهميت جواني
مقدمه
١-٣ اهميت اين دوره
١-١-٣- در جنبه شخصي:
٣-١-٣- در عرصه سياسي:
٣-١-٣- اهميت اجتماعي:
٤-١-٤- اهميت اقتصادي:
٥-١-٣- اهميت فرهنگي:
٢-٣ ضرورت عنايت
٣-٣ پذيرش و برنامه‌ريزي
گفتار چهارم: نگرش و موضع اسلام
مقدمه
١-٤ ديد و نگرش اسلام
٢-٤ قرآن و جوانان
٣-٤ تحسين‌ها از جوان
٤-٤ پست‌ها و مأموريت‌ها
٥-٤ حمايت‌ها
٦-٤ جوان در اعصار ديگر
فصل دوم: خصايص فردي جوان
گفتار اول: در جنبه زيستي و غريزي
مقدمه
١-١ ادامه تغييرات
٢-١ وضع چهره
٣-١ قد و رشد
٤-١ قدرت بدن
٥-١ وضع غريزي
٢-١ عشق‌هاي جديد
٧-١ رفتار جنسي
گفتار دوم: در بعد ذهني
مقدمه
١-٢ در هوش و خرد
٢-٢ انديشه و تفكر جوان
١-٤ طهارت اخلاقي
فصل دوم: كانسپت
گفتار اول: معيارهاي طراحي
گفتار دوم: روند طراحي
فصل سوم: برنامه فيزيكي
فصل چهارم: ملاحظات پيرامون طرح
شيشه
بتن
منابع و مأخذ:

 

تصاویر فایل

4-5-2015 9-29-20 PM

************************************************************************************

خرید رساله:

در پایان خرید ، لینک دانلود فایل نمایش داده می شود و به ایمیل شما ارسال خواهد شد. راهنمای خرید و دانلود فایل
  • فرمت رساله: word
  • حجم فایل ها: 11 مگابایت

************************************************************************************

  • برای مشاهده لیست رساله و مطالعات های معماری اینجا را کلیک نمائید.
  • سفارش انجام رساله و طرح پذیرفته می شود.
  • شماره پشتیبانی و سفارشات معماری : 09037758555 – 10 صبح تا 4 عصر
  • ایمیل های پشتیبانی : parsacad.com@gmail.com – info@parsacad.com
  • رساله معماری با رساله معماری هم تبادل می شود و نیاز به خرید نیست.

************************************************************************************

نظر و دیدگاه خود را بفرستید



فول پکیج جامع آموزش اسکچاپ 2019




اولین و قوی ترین پکیج جامع آموزش اسکچاپ 2019 و ویری نکست + آرشیو متریال و مبلمان و صحنه های آماده رندر حرفه ای در فلش مموری (برای اسکچاپ 2016 تا 2019) / آموزش ها از صفر تا صد از مبتدی تا پیشرفته شامل تمامی مباحث از مدلسازی تا رندرگیری

قیمت: 1.500.000 تومان