صفحه اینستاگرام پارساکد

نمایش دسته بندی مطالب

لیست مطالب صفحه اصلی

مطالعات مجموعه گردشگری 240 صفحه ,رساله مجموعه گردشگری,,طرح نهایی مجموعه گردشگری

 مطالعات مجموعه گردشگری 240صفحه

مطالعات مجموعه گردشگری 240ص,رساله مجموعه گردشگری,پایان نامه مجموعه گردشگری,طرح نهایی مجموعه گردشگری,مطالعات مجتمع گردشگری,رساله مجتمع گردشگری,پایان نامه مجتمع گردشگری,طرح نهایی مجتمع گردشگری,نقشه مجتمع گردشگری

 

بخشی از مطالب:

پیشگفتار :
هنر معنویتی است جاری در مقاطع زمان که منشاء ابداع و خلق آثار هنری است . معماری آمیخته و فرآیندی است از علم و هنر ، ذوق و سلیقه ، اعتقاد و ایمان و مهارت های خاص که متاثر از تمدن و فرهنگ خويش در گذر تاریخ ، زبان گویای زمانه خودش است که با اتکا به تجارب پیشینیان به وجود آمده است . در حال حاضر به دلیل وجود ارتباطات در سطح گسترده و وسیع شاهد سبک های بین المللی در هنر و معماری و علوم و صنعت جهان ، امروز قریب به یک میلیارد خانه و سرپناه وجود دارد . از کاخ گرفته تا کوخ ، از کوشک گرفته تا کاشانه ، سقف سفالی ، آپارتمان ، مسجد ، کلیسا و …….. می باشیم .
با یک نگاه دقیق در همه اینها ، زبان شناسی و معماری قبیله ای ، اقلیمی و ایمانی به نوعی همراه سایر عوامل ، تبلور و بازتاب دارد . خانه ها و عمارات کویر نشین ها شکل خود را دارند. بادگیرهای یزد خنک کننده های طبیعی هستند ، اسکیموها خانه ها ی یخی می سازند ، کانادائی ها اغلب آسمان خراش های مرکز شهرهای بزرگ را با تونل زیرزمینی یا هوایی به هم مرتبط می کنند تا در زمستان های سرد کمتر از خیابان استفاده کنند . مساجد اسلامی ، معابد عیلامی ، آتشکده های زرتشتی سبک های خود را دارند و ……

برای توضیحات بیشتر و دریافت رساله به ادامه مطلب مراجعه نمائید…


این جهانگرد است که می تواند با سفرهای بیشتر تعداد بیشتری از این مکانها را ببیند و با مردم گوناگون از سراسر دنیا از نزدیک با واسطه یا بی واسطه ارتباط برقرار کند ، با آنها به سخن بنشیند . بنگرد آیا آنها جهان را چون او بزرگ یا کوچک می بینند .
خوشا به حال آنهایی که زمانی را برای نگریستن به نیلوفر زیبای آبها کنار گذاشته اند . خوشا به حال آنان که بزرگتر از آنند تا به فرهنگ های مختلف تنفر بورزند . می خواهند زندگی کنند و عظمت آفرینش را ازیاد نمی برند و زیر چتر خداوند زندگی می کنند .شاید برخی بپندارند توریسم ترانه تنهایی است ، یا جهانگردی صرفاً فرار از زندگی یکنواخت یا اینکه جهانگردان بخاطر گذاران وقت سفر می کنند یا اینکه آنها به دنبال قبیله گمشده خود هستند ولی هرچه جستجو می کنند آنها را نمی یابند .
من بر این اندیشه ام که جهانگردی ، جز موارد لهو لهب ، هرچه که باشد ، ارزش خود را دارد . علم روزی چند شاخه داشت ، مثل فقه و اصول ، طب و ریاضیات ، نجوم و فلسفه . ولی امروزه بر پایه همان علوم اولیه هزاران شاخه پیدا کرده است . شاخه شاخه ها خود شاخه برآورده اند . سازمان جهانی جهانگردی روز پنجم مهرماه را روز جهانگردی اعلام نموده است ، یعنی جهانگردی‌نیزدرفرهنگ انسان‌امروزجای شایسته خودراپیدا کرده‌است وهمچنان که زمان می گذرد ، نگاه بیشتر و بیشتر به گستره فرهنگ جهانگردی هدایت می شود .
قطار صنعت توریسم با شتابی شگرف ، برریل بی پایان شگفت ، در فلات فریبای فرهنگ پیش می راند تا به ایستگاه بزرگ انسان بی مرز فرزانه برسد و ماهم باید با چمدانهائی پر از کرامت انسانی ، پس از توقفی کوتاه بلیت یکسره به سرزمین بهشت آسای هشیواری انسان بخریم .

 

مقدمه :
رساله پیش رو گامی ابتدایی و در عین حال آگاهانه در مسیر طراحی یک پروژه می‌باشد که براساس فرآیند واقعی یک طرح معماری از ابتدا تا انتها قدم برداشته است. ضرورت و اهمیت صنعت توریسم و فضاهای اقامتی مناسب در نقاط مختلف کشور و به خصوص شهرهای کلیدی اهمیت انتخاب موضوع و شیوه برخورد با آنها را در این رساله مشخص می‌کند.
در پیشبرد انجام یک پروژه طراحی بایستی در چهارچوب پروسه خاصی حرکت کرد که هر چه بیشتر به نتایج مطلوب و مثبت آن نزدیک شویم. با توجه به اینکه اصل مطالعه وتحقیق در این بخش پیش درآمدی مهم به نظر می‌رسد، بایستی دارای قالب‌بندی مناسب و محکمی باشد. از این رو در این رساله سعی شده است مراحل مختلف و متفاوت مطالعاتی به دقت و ترتیبی خاص نگاشته شود. فصل‌بندی و بخش‌بندی پروژه با حفظ تقدم و تأخر مباحث در نظر گرفته شده است. در فصل اول به طرح مسأله پرداخته شده است. این که طرح پروژه دارای چه ضرورتی است و نیازهای موردنظر در انتخاب این پروژه چیست؟ روش مطالعه و تحقیق چگونه است؟ میزان امکان‌سنجی پروژه مورد بحث قرار می‌گیرد و در نهایت به تعریف پروژه پرداخته می‌شود.
در فصل دوم به شناخت از موضوع و ابعاد مختلف و بحث جهانگردی و گردشگری می‌پردازیم که در چه مرحله‌ای است و زوایای تاریخی آن چگونه است. در فصل سوم به تفصیل در مورد مطالعات پایه بحث شه است. شناسایی مناطق خراسان، مشهد، شاندیز و ویژگی‌های طبیعی آن، همچنین مطالعات الگوی توسعه، کاربری‌های مقیاس شهری و محلی، سیاست‌های جمعیتی و ویژگی‌های محیطی- ساختاری و مطالعات اقلیمی از نکات و مسائل مهم این فصل است.
در فصل چهارم به بررسی ساختار سیستم گردشگری و انواع آن و نیز برنامه های موجود در جهت توسعه صنعت گردشگری و عوامل تاثیرگذار در ساختار آن و شاخص‌ها و ابزارهای لازم برای طراحی این مجموعه می‌پردازیم. شناخت دقیق عناصر تشکیل دهنده سایت و بررسی اطلاعات و آماری در مورد عناصر و دستورالعمل‌های موردنیاز طراحی از سایر مطالب این فصل می‌باشد.
در فصل پنجم آیین‌نامه و ضوابط طراحی فضای گردشگری در کشورمان ایران به طور صرف مطرح می‌گردد که خود می‌تواند پیش درآمدی بر مطالعات کالبدی در فصل هفتم باشد.

در فصل ششم مطالعات تطبیقی مطرح می شود که به بررسی نمونه های داخلی و خارجی می پردازد که ضمن معرفی هر نمونه به آنالیز فضاهای آن و بررسی مصالح و المانهای کاربردی در طراحی می پردازیم.
در فصل هفتم به بحث در خصوص مطالعات کالبدی پروژه‌ می‌پردازیم. انتخاب سایت موردنظر و تجزیه و تحلیل در مورد آن، اینکه سایت موردنظر در چه محلی از منطقه گردشگری شاندیز واقع شده است. مشخصات دقیق و همجواری‌های آن کدام است و در مورد هندسه‌های سایت نیز به بحث خواهیم پرداخت
برنامه‌ریزی فیزیکی پروژه به طور کامل در فصل هشتم مطرح می‌گردد. در این بخش از رساله، مشخصات فیزیکی و عملکردهای پروژه، نیز مقدار فضای ارایه شده برای هر کاربری در پروژه در حالت استاندارد در قالب جداولی ارایه می‌گردد. در فصل نهم فرآیند و پروسه طراحی پروژه به طور کامل مطرح می‌شود. در ابتدا مبانی نظری پروژه و ایده‌های اولیه در قالب (concept) بیان می‌گردد. سپس به ایده اصلی طرح و نحوه رسیدن به آن می‌پردازیم. در نهایت ایده اصلی مورد آنالیز قرار می‌گیرد و به چگونگی طرح اصلی از آن می‌پردازیم. ارایه نقشه‌های معماری این پروژه نیز در آخرین بخش این رساله یعنی فصل دهم خواهد آمد.

 

فصل اول: طرح مسأله
1-1-‌ ضرورت طرح پروژه
1-2- روش مطالعه و تحقیق
1-3- تجزیه و تحلیل امکان‌سنجی پروژه
1-4- تعریف پروژه
1-1- ضرورت طرح پروژه
نیازهای فرهنگی یک جامعه یکی از نیازهای زندگی برای جوامع بشری است و سرعت حرکت جوامع به عوامل مختلف و گوناگونی بستگی دارد که باعث رهنمون ساختن پیشرفت هر چه بیشتر آن می‌گردد. حرکت در جهت فرهنگ‌سازی و برآورد کردن نیازهای مرتبط با آن یکی از اهداف کلان شهرهای ماست که این اهداف را نیز می‌توان اکنون جز سیاست شاخص فضاهای بیرون شهری یافت. این فرهنگ‌سازی‌ها در ابعادی خاص و به منظور پیشبرد اهداف خاصی در شهرها صورت می‌گیرد. بحث توریسم و اقامتگاه‌های موردنیاز آنها با توجه به موقعیت مناطق جدید شهری امری مهم و غیر قابل انکار است. خلق فضاهای توریستی- اقامتی در قالب گردشگاه با تمام امکانات و فضاهای دلپذیر و متنوع به خودی خود می‌تواند کششی قابل توجه برای مخاطبانی باشد که به منظور گذراندن اوقات فراغت خود و یا رسیدن به شهرهای بزرگ ناچارند زمانی را در چنین محیط‌هایی بگذرانند.
پس چه خوب است بدین منظور بستری مناسب در فضایی پاک و عاری از آلودگی‌های صوتی و محیطی یک کلان شهر ایجاد کرد که بتوان ضمن پاسخگویی به نیازهای مسافرن از پتانسیل‌های خاص این فضاها نیز بهترین استفاده را برد. منطقه سوران یکی از مناطق اطراف شهر مشهد است که به عنوان یک منطقه حاشیه‌ای در کنار شهر مشهد و در حد فاصل (مشهد- شاندیز) بنیان نهاده شده است.
ولی این منطقه با گذشت زمان چندان به جلو پیش نرفته است و نیاز خاصی در این باره ضروری به نظر می‌رسد. با چنین نگرشی بحث اوقات فراغت هر چه بیشتر خودنمایی می‌کند. با توجه به مقوله فرهنگ و اهمیت به هدایت آن به سمت و سویی خاص که گفته شد، منطقه گردشگری سوران هنوز فاقد یک قطب مناسب تفریحی- اقامتی است. با توجه به نیازهای این منطقه به چنین فضاهایی به نظر می‌رسد طراحی یک مجموعه گردشگری با کیفیت از جمله نیازهای رده اول این ناحیه از اطراف مشهد است.

1-2- روش‌های مطالعه وتحقیق
1-3- تجزیه و تحلیل امکان‌سنجی پروژه
پیش‌بینی این که پروژه در حال طراحی تا چه حد نزدیک به واقعیت است، یکی از ابعاد مهم تصمیم‌گیری‌ها در این مرحله‌ می‌باشد. در اینجا بایستی به نکات مهمی توجه داشت که فاکتورهای زیادی را برای تشخیص این امر در نظر گرفت. از مهم‌ترین این فاکتورها بحث اجرایی بودن و ایجاد کششی مناسب در مخاطبین آینده خود است. میزان و نوع تعدد کاربری‌ها در پروژه‌های موردنظر از دیگر فاکتورهاست. باید توجه داشت که تعدد کاربری‌ها در این مجموعه تا چه حد می‌تواند پاسخگو باشد.
شناخت دقیق نوع مخاطب پاسخ اصلی این سؤال است. قطعاً متناسب با نوع جنس و سن مخاطب بایستی به خلق فضاهای خاص پرداخت. چرا که عدم توجه به این مسأله خود رکودی را ایجاد خواهد کرد که غیر قابل جبران است. پس کاربری‌های موردنیاز یک توریست از درجه مهمی در این تقسیم‌بندی برخوردار است.
بحث مربوط به زیبایی‌شناسی پروژه و ایجاد توجه به تمامی موارد ذکر شده می‌تواند پروژه را هر چه بیشتر به سمت اجرایی شدن و بالا بردن ضریب اطمینان بالا از کسب موفقیت سوق دهد.
1-4- تعریف پروژه
منظور بررسی اهداف مشترکی است که در طراحی یک مجموعه گردشگری می‌توان در نظر گرفت. این اهداف عبارتند از:
-‌ چه قشری از جامعه را باید طلب کند؟
– این مجموعه از چه نوع و دارای چه سطح کیفی است؟
– چه نوع سرویس و یا امکانات رفاهی باید در آن ارایه شود؟
– بر کدام یک از فعالیت‌های عمومی آن باید تأکید کرد؟
در این رابطه تهیه لیستی از خلاصه کاربری‌های عمومی و اصلی الزامی است. تهیه فهرست دقیق از فضاهای درآمدزا، که بر مبنای آن فضاهای خدماتی و پشتیبانی طراحی گردد.
این فهرست هسته مرکزی طرح و توسعه فضا را تشکیل می‌دهد. این در حالی است که حتی تهیه لیست اجمالی از ملزومات مربوط به رستوران، کافی شاپ و… بر ابعاد و اندازه آنها در طراحی فضایی مثل آشپزخانه بسیار مؤثر است. به منظور پاسخگویی به سؤالات فوق به طور اجمالی می‌توان گفت:
1-‌‌ عموم افراد جامعه علی‌الخصوص جامعه ایرانگردان، جهانگردان، مسافران و زائران مشهد مقدس که در طول مسیر به این مکان می‌رسند، می‌توانند از امکانات این مجموعه بهره‌مند شوند.
2- کلیه فضاهای موردنیاز یک توریسم به منظور اقامت راحت در این مکان تعبیه گردیده است.
3- فضاهای این مجموعه گردشگری را به سه بخش فضاهای عمومی، خدماتی و اقامتی (سوئیت) می‌توان تقسیم کرد. در هر بخش بسته به نوع کاربری فضا سعی شده است که امکانات رفاهی خاصی طراحی شود.

 

 

 

 

 

 

 

فهرست مطالب
عنوان                                                                                                                                     صفحه

فصل اول :  طرح  مسئله
1-1-‌ ضرورت طرح پروژه……………………………………………………………………………………………………….1
1-2- روش مطالعه و تحقیق…………………………………………………………………………………………………….2
1-3- تجزیه و تحلیل امکان‌سنجی پروژه…………………………………………………………………………………..2
1-4- تعریف پروژه………………………………………………………………………………………………………………….2
فصل دوم : شناخت
-1-2مقدمه……………………………………………………………………………………………………………………………..4
-1-1-2 نگاهی نو به طراحی و سامان‌دهی طبیعت اطراف در عصر حاضر…………………………………….4
-2-1-2نگرش‌های اساسی در مورد رابطه انسان و طبیعت در مورد منظر…………………………………….4
-2-2اقامت……………………………………………………………………………………………………………………………..5
-1-2-2بررسي تاريخ اقامت…………………………………………………………………………………………………….5
-2-2-2تعریف اماکن اقامتی (موقت) ……………………………………………………………………………………..6
-3-2-2بررسی در سطح ایران………………………………………………………………………………………………….6
-3-2 نمونه هایی از بناهای قدیمی اقامتی…………………………………………………………………………………..6
عنوان                                                                                                                                     صفحه

-1-3-2 ساباط…………………………………………………………………………………………………………………………6
-2-3-2کاربات……………………………………………………………………………………………………………………….6
-3-3-2کاروانسرا……………………………………………………………………………………………………………………7
2-3-4-  دسکره یا مهمانخانه…………………………………………………………………………………………………..7
-5-3-2 نتیجه گیری…………………………………………………………………………………………………………………7
-4-2فضاي باز………………………………………………………………………………………………………………………..7
-1-4-2تعریف فضای باز………………………………………………………………………………………………………..7
-2-4-2تقسیم بندی فضاهای باز شهری……………………………………………………………………………………8
-5-2فضای سبز………………………………………………………………………………………………………………………9
-1-5-2تعاریف فضای سبز شهری…………………………………………………………………………………………..9
-2-5-2تقسیم بندی فضای سبز شهری…………………………………………………………………………………..10
-3-5-2نتیجه گیری………………………………………………………………………………………………………………..10
-6-2انواع طبقه بندی فضای باز و سبز شهری…………………………………………………………………………10
-7-2طبقه بندی منابع تفرجگاهی……………………………………………………………………………………………11
-1-7-2طبقه بندی کلاوسون…………………………………………………………………………………………………11
عنوان                                                                                                                                     صفحه

-1-1-7-2مناطقی که اساساً روی منابع طبیعی اتکاء دارند………………………………………………………11
-2-1-7-2مناطقی که بر پایه دسترسی شکل گرفته اند…………………………………………………………….11
-3-1-7-2خصوصیات مناطق سه گانه تفرجگاهی در طبقه بندی کلاوسون………………………………12
-8-2تعریف پارک………………………………………………………………………………………………………………..14
-1-8-2انواع پارکها……………………………………………………………………………………………………………..14
-2-8-2طبقه بندی پارکها بر حسب اندازه ها………………………………………………………………………….15
-3-8-2طبقه بندی پارکهای شهری………………………………………………………………………………………….16
-1-3-8-2پارکهای شهر در مقیاس همسایگی…………………………………………………………………………16
-2-3-8-2پارک شهری در مقیاس محله…………………………………………………………………………………16
-3-3-8-2 پارک شهری در مقیاس ناحیه…………………………………………………………………………………16
-4-3-8-2پارک شهری در مقیاس منطقه………………………………………………………………………………..17
-4-8-2طبقه بندی گروه مطالعات برنامه ریزی شهری وزارت کشور………………………………………..17
-1-4-8-2پارک محله ای……………………………………………………………………………………………………..17
-2-4-8-2پارک های منطقه ای شهری…………………………………………………………………………………..18
-3-4-8-2پارکهای حاشیه ای (پارکهای خارج شهر) …………………………………………………………….18
عنوان                                                                                                                                     صفحه

-4-4-8-2باغچه ها ، نوارهای سبز، کرتها و باغچه های جلو منازل…………………………………………18
-5-4-8-2کمربندهای سبز……………………………………………………………………………………………………18
-9-2سیر تحول معماری منظر………………………………………………………………………………………………..19
-1-9-2باغ‌های دوران باستان………………………………………………………………………………………………..19
-2-9-2باغ‌سازی در قرون میانی (قرن 5 تا 15) …………………………………………………………………….20
-3-9-2 باغ‌های رنسانسی: (در ایتالیا و فرانسه- قرن 15 تا قرن 17) ……………………………………….21
-4-9-2باغ و پارک در قرن 18…………………………………………………………………………………………….22
-5-9-2پارک در قرن 19……………………………………………………………………………………………………….23
-6-9-2پارک در قرن 20……………………………………………………………………………………………………….24
-7-9-2نتیجه‌گیری………………………………………………………………………………………………………………..24
-10-2باغسازي…………………………………………………………………………………………………………………….24
-1-10-2تعريف باغ……………………………………………………………………………………………………………..24
-2-10-2انواع باغ و ويژگيهاي آن…………………………………………………………………………………………25
-3-10-2 باغ ايراني تاثير آن بر ديگر هنرها……………………………………………………………………………..26
-4-10-2معرفی باغهایی با ارزش معماری……………………………………………………………………………..27
عنوان                                                                                                                                     صفحه

-11-2خاور دور…………………………………………………………………………………………………………………..31
-12-2معرفی باغسازي در ايران…………………………………………………………………………………………….34
-1-12-2 باغسازي دوره صفويه…………………………………………………………………………………………….34
-2-12-2نمونه های باغهای ایران………………………………………………………………………………………….34
-13-2خصوصيات باغ ايراني……………………………………………………………………………………………….45
-1-13-2هندسه باغ ايراني……………………………………………………………………………………………………47
-2-13-2ابعاد تمثيلي گردش آب و تقسيم هندسي باغ ايراني………………………………………………….47
-3-13-2ساير خصوصيات باغ ايراني…………………………………………………………………………………..48
-4-13-2آب در باغ……………………………………………………………………………………………………………..49
-5-13-2گياهان در باغ ايراني……………………………………………………………………………………………….52
-6-13-2پوشش گياهي باغهاي ايراني…………………………………………………………………………………….53
-14-2مباحث نظري……………………………………………………………………………………………………..54
-1-14-2اوقات فراغت…………………………………………………………………………………………………54
-2-14-2تعاریف  ارائه شده از اوقات فراغت……………………………………………………………………….54
-3-14-2 مقایسه مفهوم « اوقات فراغت » با چند واژه دیگر………………………………………………..55
عنوان                                                                                                                                     صفحه

-4-14-2نقش و كاركرد اوقات فراغت……………………………………………………………………………56
-5-14-2آثار و نتايج اوقات فراغت……………………………………………………………………………….56
-15-2تفريح و تفرج…………………………………………………………………………………………………….57
-1-15-2تعریف واژه تفریح………………………………………………………………………………………………….57
-2-15-2تعریف تفرج………………………………………………………………………………………………………….58
-3-15-2منابع تفرجگاهی……………………………………………………………………………………………………..58
-4-15-2پیش بینی تقاضای تفرجگاهی……………………………………………………………………………58
-5-15-2رابطه جمعیت و تفرج…………………………………………………………………………………………….59
-6-15-2الگوی بهینه بررسی مسائل تفرجگاهی……………………………………………………………………..60
-16-2توریسم و جهانگرد……………………………………………………………………………………………..61
-1-16-2تعاریف و مفاهیم واژه ها واصطلاحات جهانگردی (گردشگری) ………………………………62
-2-16-2توسعه فرهنگ گردشگری و گذران اوقات فراغت…………………………………………………….63
-1-2-16-2تئوریهای جهانگردی…………………………………………………………………………………….63
-4-16-2اهمیت جهانگردی و توریسم در جهان…………………………………………………………………….64
-5-16-2ارزشهای فرهنگی و جهانگردی……………………………………………………………………………….65
عنوان                                                                                                                                     صفحه

-6-16-2ارزشهای اقتصادی و جهانگردی……………………………………………………………………………..65
-7-16-2بررسي تاثير جهانگردی بر عوامل مختلف…………………………………………………………..66
-8-16-2اهداف توسعه جهانگردی………………………………………………………………………………………..67
-9-16-2موانع توسعه جهانگردی………………………………………………………………………………………….67
-10-16-2جهانگردی پایداری و توسعه آن…………………………………………………………………………..68
-11-16-2نتایج…………………………………………………………………………………………………………………..69
فصل سوم :  مطالعات پايه
بررسی استان خراسان……………………………………………………………………………………………………70 -1-3
-1-1-3پيشينه تاريخي………………………………………………………………………………………………………….70
-2-3 جغرافياي طبيعي خراسان……………………………………………………………………………………………….71
-1-2-3 موقعیت……………………………………………………………………………………………………………………71
-2-2-3 پستي وبلنديها……………………………………………………………………………………………………….  72
-3-3 آب و هوای استان خراسان……………………………………………………………………………………………72
بادها………………………………………………………………………………………………………………………….73-1-3-3
-2-3-3 تنوع آب و هوايي استان خراسان………………………………………………………………………………..74
عنوان                                                                                                                                     صفحه

-4-3تقسيمات كشوري…………………………………………………………………………………………………………74
-5-3جمعيت استان………………………………………………………………………………………………………………75
-1-5-3جمعيت و اهميت آن  ………………………………………………………………………………………………75
-2-5-3رشد جمعيت…………………………………………………………………………………………………………….76
-3-5-3تراكم جمعيت………………………………………………………………………………………………………….77
-4-5-3سواد………………………………………………………………………………………………………………………..77
-5-5-3زمينه هاي اشتغال……………………………………………………………………………………………………..77
-6-5-3مسكن…………………………………………………………………………………………………………………….78
صنایع دستی…………………………………………………………………………………………………………….78 -7-5-3
……………………………………………………..80 جاذبه های تاریخی و معماری استان خراسان رضوی -6-3
بناهای یادبود تاریخی……………………………………………………………………………………………………82 -7-3
بناهای یادبود مذهبی……………………………………………………………………………………………………..82 -8-3
فرهنگ و هنر………………………………………………………………………………………………………………..83 -9-3
معرفی چند بنای تاریخی مشهد……………………………………………………………………………………84 -10-3
بررسی کلان شهر مشهد………………………………………………………………………………………………86 -11-3
عنوان                                                                                                                                     صفحه

……………………………………………………………………………………. 86 تاريخچه شکل گيري شهر -1-11-3
موقعيت جغرافيايي …………………………………………………………………………………………………..88  -12-3
جهت و نوع توسعه شهر………………………………………………………………………………………88  -1-12-3
………………………………………………………………….89 عوامل موثر در تعيين جهات گسترش -2-12-3
مطالعات زمين‌شناسي و زلزله‌شناسي…………………………………………………………………………92 -13-3
اقليم………………………………………………………………………………………………………………………93   -14-3
دماي هوا ……………………………………………………………………………………………………………93-1-14-3
تابش آفتاب…………………………………………………………………………………………………………94  -2-14-3
ميزان بارندگي………………………………………………………………………………………………………95-3-14-3
رطوبت نسبي………………………………………………………………………………………………………..95-4-14-3
وزش باد……………………………………………………………………………………………………………….95-5-14-3
توصيه هاي اقليمي………………………………………………………………………………………………..96 -6-14-3
نقش شهر مشهد در استان خراسان…………………………………………………………………………….96 -15-3
وضعيت فرهنگي ………………………………………………………………………………………………………97-16-3
پوشش گياهي……………………………………………………………………………………………………………98-17-3
عنوان                                                                                                                                     صفحه

بررسی‌های جمعیت شهر مشهد…………………………………………………………………………………99 -18-3
تعداد جمعیت و میزات رشدآن…………………………………………………………………………….99 -1-18-3
ترکیب جنسی و سنی جمعیت……………………………………………………………………………..100 -2-18-3
توسعه کالبدی شهر و آثار جمعیتی آن………………………………………………………………………100 -19-3
تعداد زائر و مسافر و آثار جمعیتی آن……………………………………………………………………101-1-19-3
عوامل افزایش زائر و مسافر…………………………………………………………………………………102  -2-19-3
بررسی روند توریسم در مشهد…………………………………………………………………………………102-20-3
102 توریسم در مشهد و نقش اقتصادی آن…………………………………………………………………. -1-20-3
بررسی خصوصیات توریسم در مشهد………………………………………………………………….103 -2-20-3
نوسان تعداد مسافران و زائران……………………………………………………………………………..105 -3-20-3
پیش‌بینی توریسم شهر مشهد تا سال1395……………………………………………………………106-4-20-3
پیش‌بینی توریسم ویژه مناطق تفریحی و گردشگری………………………………………………..107-5-20-3
بررسی خطوط کلی توسعه آینده شهر مشهد………………………………………………………………107 -21-3
کانون‌های مهم توریستی تفریح اطراف مشهد……………………………………………………………..108-22-3
معرفی جاذبه‌های طبیعی واقع در منطقه ییلاقات مشهد………………………………………………108 -23-3
عنوان                                                                                                                                     صفحه

جاذبه های توریستی شهر مشهد………………………………………………………………………………..108-24-3
نام و آدرس تعدادی از پارکهای شهر مشهد……………………………………………………………..109 -25-3
نگاهی به تاریخ شاندیز……………………………………………………………………………………………..111-26-3
ساختار شهری شهر شاندیز……………………………………………………………………………………112-1-26-3
-2-26-3منظر و ارتباط فضایی…………………………………………………………………………………………113
-3-26-3ارگان‌ها و نهادهای دولتی تاثیرگذار………………………………………………………………………114
سایر ارگان‌ها و نهادهای دولتی تاثیرگذار……………………………………………………………..116 -4-26-3
تنگناها و محدودیت‌ها………………………………………………………………………………………….117-5-26-3
فقدان تعریف حقوقی و تشکیلاتی…………………………………………………………………………117-6-26-3
فقدان برنامه کالبدی و فضایی شهری…………………………………………………………………….117-7-26-3
فقدان معرفی، تبلیغ و ترویج…………………………………………………………………………………118-8-26-3
امکانات و قابلیت‌ها……………………………………………………………………………………………..119-9-26-3
تهیه طرح‌های ویژه گردشگری……………………………………………………………………………119-10-26-3
مشکلات و محدودیت‌ها……………………………………………………………………………………119 -11-26-3
توان‌ها و قابلیت‌‌ها……………………………………………………………………………………………..120-12-26-3
عنوان                                                                                                                                     صفحه

الگوها، فعالیت‌ها و روندهای گردشگری سوران…………..121 منابع و جاذبه‌های گردشگری : -27-3
ترکیب گردشگران…………………………………………………………………………………………………….122-28-3
الگوها و رفتارهای گردشگری…………………………………………………………………………………..123-29-3
طرح‌های توسعه……………………………………………………………………………………………………….124-30-3
فصل چهارم :  مطالعات تکمیلی
گردشگري به عنوان يک سيستم……………………………………………………………………………………127-1-4
عناصر اصلی سيستم گردشگري………………………………………………………………………………….128-2-4
اصول بین المللی گردشگری……………………………………………………………………………………….130 -3-4
بررسی ونقد طرح برنامه ملی توسعه گردشگری ایران……………………………………………………134 -4-4
طرح توسعه ملي گردشگري ايران………………………………………………………………………………..135-5-4
انواع گردشگری…………………………………………………………………………………………………………135-6-4
گردشگری روستايی……………………………………………………………………………………………………137-7-4
گردشگري شهري……………………………………………………………………………………………………….138-8-4
گردشگري درطبيعت (طبيعت گردي) ………………………………………………………………………..140 -9-4
گردشگری پايدار……………………………………………………………………………………………………..143-10-4
عنوان                                                                                                                                     صفحه

اصول گردشگری پايدار……………………………………………………………………………………………144-11-4
گردشگري فرهنگي…………………………………………………………………………………………………..145-11-4
اکوتوريسم………………………………………………………………………………………………………………147-12-4
گردشگري و تكنولوژي…………………………………………………………………………………………….148-13-4
انواع جاذبه ها گردشگري…………………………………………………………………………………………152-14-4
شاخصهای کیفی طراحی منظر…………………………………………………………………………………..154-15-4
طراحی محیط و منظر…………………………………………………………………………………………..154 -1-15-4
-2-15-4برنامه‌ریزی تفرجی……………………………………………………………………………………………….155
-3-15-4بستر طراحی و امکان سنجی و محدودیتها…………………………………………………………….156
-4-15-4پوشش گیاهی………………………………………………………………………………………………………156
-5-15-4پوشش گیاهی منطقه……………………………………………………………………………………………158
-6-15-4انتخاب گیاهان برای استقرار در طراحی( الف)……………………………………………………..158
-7-15-4انتخاب گیاهان برای استقرار در طراحی(ب)………………………………………………………….160
-8-15-4بافت…………………………………………………………………………………………………………………..161
-9-15-4معرفی و انتخاب گیاهان قابل رشد در سایت…………………………………………………………161
عنوان                                                                                                                                     صفحه

-10-15-4ترکیب عملکردی درختان………………………………………………………………………………….162
-16-4گذرها در طراحی سایت…………………………………………………………………………………………..162
-17-4 آب در طراحی سایت……………………………………………………………………………………………….164
-18-4«آب» در طراحی فضای سبز……………………………………………………………………………………..164
-19-4اشکال استفاده از آب در معماری و شهرسازی…………………………………………………………..165
-20-4نگرش‌های گوناگون انسان نسبت به آب……………………………………………………………………166
ویژگی‌های خاص خط، فرم، رنگ و بافتی…………………………………………………………………167-21-4
تکنیک‌‌های استفاده از آب…………………………………………………………………………………………168-22-4
مبلمان و المان‌های سایت……………………………………………………………………………………….. 170-23-4
نتیجه‌گیری……………………………………………………………………………………………………………….172 -24-4
فصل پنجم :  ضوابط طراحی منظر
-1-5ضوابط طراحی پارک و فضای سبز…………………………………………………………………………….173
-1-1-5ضوابط شهرسازی……………………………………………………………………………………………….. 173
-2-1-5ضوابط اجرایی……………………………………………………………………………………………………..173
-3-1-5 ضوابط مربوط به شهرسازی……………………………………………………………………………………173
عنوان                                                                                                                                     صفحه

-2-5تعیین ابعاد و اندازه فضاها…………………………………………………………………………………………174
-3-5ضوابط گذرها…………………………………………………………………………………………………………..174
-4-5ضوابط کف سازی …………………………………………………………………………………………………….175
-5-5ضوابط تجهیزات ………………………………………………………………………………………………………181
-6-5بخش خدماتي ………………………………………………………………………………………………………….186
-1-6-5رستوران مجموعه…………………………………………………………………………………………………..186
-2-6-5 اغذيه …………………………………………………………………………………………………………………..187
-3-6-5تريا ………………………………………………………………………………………………………………………187
-4-6-5چايخانه ………………………………………………………………………………………………………………..187
-5-6-5فضاهاي لازم  چايخانه‌ سنتي…………………………………………………………………………………..188
-6-6-5 رستوران سنتي ………………………………………………………………………………………………………188
-7-6-5 كيوسكهاي فروش تنقلات ……………………………………………………………………………………..189
-8-6-5نگهباني و اطلاعات ………………………………………………………………………………………………..190
-9-6-5سرويسها ……………………………………………………………………………………………………………..190
-10-6-5 پاركينگ ……………………………………………………………………………………………………………190

عنوان                                                                                                                                     صفحه

 -11-6-5اداري…………………………………………………………………………………………………………………191
-7-5 بخش فرهنگي …………………………………………………………………………………………………………..192
-1-7-5  حداقل مساحت مورد نياز فضاهاي رفاهي خدماتي …………………………………………………192
-2-7-5 حداقل مساحت مورد نياز فضاهاي تجاري ……………………………………………………………..194
-3-7-5 حداقل مساحت مورد نياز فضاهاي اداري………………………………………………………………..194
-8-5 درك ارزشهاي بصري مناظر………………………………………………………………………………………195
-1-8-5پوشش گياهي مجموعه…………………………………………………………………………………………. 195
-2-8-5ارزيابي پوشش گياهي ……………………………………………………………………………………………196
-3-8-5طراحي مبلمان در فضاي سبز………………………………………………………………………………….198
-4-8-5سكوهاي نشيمن در فضاي سبز……………………………………………………………………………….199
-5-8-5 تدوین برنامه فیزیکی …………………………………………………………………………………………….200

عنوان                                                                                                                                     صفحه

فصل ششم :    مطالعات تطببقی
نمونه‌ پارک‌های داخلی……………………………………………………………………………………………………203 -6
-1-6 باغ سنگی (پارک جمشیدیه، تهران) ……………………………………………………………………………203
-2-6 طراحی فضاهای عمومی و بناها……………………………………………………………………………………204
-3-6 حرکت آب………………………………………………………………………………………………………………..207
-4-6 مصالح……………………………………………………………………………………………………………………….208
-5-6 پارک گلدن گیت……………………………………………………………………………………………………….210
-6-6 باغ‌ها…………………………………………………………………………………………………………………………212
-7-6 یادبودها…………………………………………………………………………………………………………………….214
مجسمه ها و المانها ……………………………………………………………………………………………………217 -8-6
فصل هفتم :  مطالعات کالبدی
7-1- بررسی سایت و تجزیه و تحلیل آن ……………………………………………………………………………….218
7-1-1مشخصات سایت……………………………………………………………………………………………………….218
7-1-2- محل قرار گیری سایت…………………………………………………………………………………………….218
7-1-3- آنالیز سایت انتخابی…………………………………………………………………………………………………218
7-1-4- آنالیز سایت سوران(بررسی ساختاری) ………………………………………………………………………219

فصل هشتم :  فرآیند طراحی پروژه
-1-8چگونگی شکل گیری ساختار ( مبانی برنامه ریزی  طرح )……………………………………………229
اصول ساختار فضایی در طرح و برنامه‌ریزی پیش از طرح…………………………………………….229-2-8
تعریف فضا و درک فضایی1……………………………………………………………………………….. 229 -1-2-8
زبان الگوهای رفتاری (دستیابی به الگوهای رفتاری برای طراحی) …………………………..231 -2-2-8
شناسایی تمایلات رفتاری مخاطبین سایت سوران………………………………………………………..234 -3-8
شکل گیری ساختار و ایده ………………………………………………………………………………………..236 -4-8
-1-4-8 نقش ایده در طراحی ……………………………………………………………………………………………..237
نقش ایده در طراحی تفرجگاه………………………………………………………………………………..238 -2-4-8
در جستجوی ایده…………………………………………………………………………………………………..239-3-4-8
شناسایی استفاده کنندگان از منبع تفرجگاه سوران…………………………………………………………240-5-8
نتیجه گیری………………………………………………………………………………………………………………..241-6-8
اصول و مباني نظري پروژه……………………………………………………………………………………….242-1-6-8
آناليز ايده اصلي……………………………………………………………………………………………………..243-2-6-8
منابع و ماخذ ………………………………………………………………………………………………………………………244

 

 

 

خرید رساله:

در پایان خرید ، لینک دانلود فایل نمایش داده می شود و به ایمیل شما ارسال خواهد شد. راهنمای خرید و دانلود فایل
  •  فرمت رساله: word
  • حجم فایل ها: 43 مگابایت

 

  • برای مشاهده لیست رساله و مطالعات های معماری اینجا را کلیک نمائید.
  • سفارش انجام رساله و طرح پذیرفته می شود.
  • شماره پشتیبانی و سفارشات معماری : 09037758555 – 10 صبح تا 4 عصر
  • ایمیل های پشتیبانی : parsacad.com@gmail.com – info@parsacad.com
  • رساله معماری با رساله معماری هم تبادل می شود و نیاز به خرید نیست.

نظر و دیدگاه خود را بفرستید



هانیه گفت:

سلام وقت بخیر من الان رساله گردشگری رو خریداری کردم اما ایمیلو اشتباه وارد کردم لطفا راهنماییم کنید

پاسخ به : هانیه
:

Firefox 31.0 Windows 7

سلام وقت بخیر من الان رساله گردشگری رو خریداری کردم اما ایمیلو اشتباه وارد کردم لطفا راهنماییم کنید

با سلام
مجددا به ایمیل صحیح شما ارسال شد.

رها تیردادیان فرد گفت:

سلام…من رساله گردشگری را خریدم و از لینک ارسال شده دانلود کردم اما خطا دارد و باز نمی شود. لطفا راهنمایی بفرمایید

پاسخ به : رها تیردادیان فرد
:

Chrome 41.0.2272.89 Windows 7

سلام…من رساله گردشگری را خریدم و از لینک ارسال شده دانلود کردم اما خطا دارد و باز نمی شود. لطفا راهنمایی بفرمایید

با سلام
لینک دانلود مستقیم به ایمیل شما ارسال شد.

بهروز گفت:

سلام
وقت بخیر
مطالعات جمع آوری شده در رساله موزه موسیقی عالی بود.
لطفا چند نمونه طرح موزه موسیقی هم قرار دهید.

فول پکیج جامع آموزش اسکچاپ 2019




اولین و قوی ترین پکیج جامع آموزش اسکچاپ 2019 و ویری نکست + آرشیو متریال و مبلمان و صحنه های آماده رندر حرفه ای در فلش مموری (برای اسکچاپ 2016 تا 2019) / آموزش ها از صفر تا صد از مبتدی تا پیشرفته شامل تمامی مباحث از مدلسازی تا رندرگیری

قیمت: 1.500.000 تومان