رساله معماری طراحی موزه هنر با رویکرد معماری پایدار و سبز 509 صفحه

بخشی از مطالب و پروپوزال رساله موزه هنر با رویکرد معماری پایدار و سبز

چکیده
توسعه به عنوان یکی از بزرگترین عوامل تغییر محیط زیست در قرن بیستم وبه تبع ان ساخت و ساز که جز صنایع بزرگ در استخدام نیروی انسانی صد ها هزار کارگران ساختمانی و فنون مربوطه باعث از بین رفتن زمین کشاورزی فرسایش خاک و الوده کردن محیط زیست و به مخاطره انداختن سلامتی و بهداشت مردم است. و به بحران انرژی دامن می زند. دراین باب معماران نیز همسو با سایر دست اندر کاران در پی یافتن راهکارهای جدید برای تامین زندگی مطلوب انسان بوده اند.

رساله معماری طراحی موزه هنر با رویکرد معماری پایدار و سبز 509 صفحه,مطالعات معماری موزه هنر با رویکرد معماری پایدار,رساله معماری موزه هنر با رویکرد معماری سبز و پایدار,برنامه فیزیکی موزه هنر با رویکرد معماری پایدار و سبز,پروپوزال معماری موزه هنر با رویکرد معماری پایدار و سبز,نمونه موردی داخلی و خارجی موزه هنر با رویکرد معماری پایدار وسبز,نمونه موردی موزه هنر,ریزفضاهای طراحی موزه هنر با رویکرد معماری پایدار,طراحی موزه هنر با رویکرد معماری پایدار و سبز,پایان نامه معماری موزه هنر با رویکرد معماری پایدار و سبز

مقدمه
شناخت بستر طرح برای رسیدن به طرح مطلوب ضروری است . علاوه بر معرفی و تحلیل سایت پروژه بررسی تاریخی اقلیمی زمین شناسی و… منطقه و شهر پروژه نیز اهمیت دارد .
در این فصل در ابتدا شهر تهران به لحاظ تاریخی بررسی میشود . سپس به بررسی اقلیم و زمین شناسی شهر تهران پرداخته خواهد شد و سرانجام شهر تهران در ارتباط با توسعه پایدار مورد ملاحظه قرار میگیرد.

برای دانلود رساله و توضیحات بیشتر به ادامه مطلب مراجعه نمائید…

بدیهی است که زندگی و کار تفریح استراحت و غیره فعالیتهای است که در فضا های طراحی شده توسط معماران صورت پذیرفته شده است و از انجا که نقاط ضعف وقوت یک ساختمان بر زیست بوم جهان تاثیر گذاشته است وظیفه حساسی بر عهده معماران است.
برای ایجاد تعادل میان سطوح تنوع زیستی بر اصول توسعه صنعت ساخت و ساز پایدار که در جهت و حفظ تنوع زیستی در شهر باید رعایت شود. می بایست مورد توجه قرار گیرد. این اصول عبارتند از استفاد پایدار از منابع زیستی به عنوان مثال از چوب درخت های استفاده شود که سریع تر رشد کرده و می توانند جایگزین شوند. دیگر استفاده از منابع تجدید ناپذیر ودر نهایت حفاظت ازتنوع زیستی.
در این میان باغ موزه ها به عنوان یک دسته ازمهم ترین پارک های علمی و فناوری نقش ویژه ای در افزایش سطح دانش عمومی نسبت به بهینه سازی مصرف انرژی و جایگزین انرژی های نو نسبت به انرژ های سنتی دارد.
طراحی معماری و توجه به سایت و شناخت و بهره گیری کافی از محیط و خواباندن طرح در سایت و بکارگیری کلیه انرژی های موجود و تجدید پذیر و همگونی طرح در سایت همگی دربهینه بودن طرح موثر است. از جمله ویژگی های این باغ موزه ها توسعه استفاده ازا بزار های تجدید پذیر انتقال تکنولوژی و مهندسی و استفاده از تجربیات دیگر کشور ها احداث سایت اموزشی و تحقیق در مورد راه حل های نو برای صرفه جویی در مصرف انرژی ترویج استفاده از انرژ های تجدید پذیر در ساختمان افزایش اگاهی عمومی مردم برای صرفه جویی در مصرف انرژی ترویج استفاده از انرژ ههای تجدید پذیر در ساختمانها افزایش اگاهی مردم برای صرفه جویی در مصرف انرژی اشاعه روشهای خود گردان برای ترویج یک مدل سوخت پایدار برای صاحب خانه ها و دیگر مصرف از طریق اموزش درباره انرژی های تجدیدپذیر و صرفه جویی در مصرف –توریسم-ترقی و توسعه منطقه و غیره
باغ موزه ها پایدار زمینه را اماده می کنند برای اشنا ساختن عموم جامعه با مفاهیم انرژی های تجدیدپذیر و تجدید ناپذیر و انرژی های زیست بوم و تحقق اهداف فوق این باغ با عنایت به تمامی اصول طراحی مکانی را برای تمرکز فعالیتهای مرتبط با انرژی های تجدید پذیر با تکیه بر اموزش های و نحوه کارکرد و امکانات و مزایای اقتصادی استفاده از این انرژ ها می باشد.
از این رو طراحی بهینه یک باغ موزه پایدار با داشتن سهم بسیاری در افزایش دانش عمومی نسبت به امکانات و مزایای استفاده از انرژ های تجدید پذیر خواهد داشت.

2- فصل اول

کلیات

تعریف مسئله و ضرورت و اهمیت مسئله – اهداف- مراحل تحقیق- مبانی نظری- مفاهیم انسان پارک وشهر- روابط متقابل نیاز های انسان و کار کرد های محیطی
پارک و فضای سبز
تاثیرات فضای سبز- روابط متقابل نیاز های انسان و کار کرد های محیطی- نیاز انسان و کار کرد های اکولوژیکی- نیاز انسان و کار کرد تفریحی – نیاز انسان و کار کرد ارتباطی- اهداف پار ک داری- تاریخچه پارک سازی و باغ سازی در ایران- خصوصیات باغ سازی در ایران- مهمترین باغ های ایران- اکولوژی – ابعاد اکولوژی-بینش اکولوژیکی
طراحی اکولوژیکی چیست ؟ توسعه پایدار و بررسی اصول پایدار در طرح توسعه

مقدمه
شناخت بستر طرح برای رسیدن به طرح مطلوب ضروری است . علاوه بر معرفی و تحلیل سایت پروژه بررسی تاریخی اقلیمی زمین شناسی و… منطقه و شهر پروژه نیز اهمیت دارد .
در این فصل در ابتدا شهر تهران به لحاظ تاریخی بررسی میشود . سپس به بررسی اقلیم و زمین شناسی شهر تهران پرداخته خواهد شد و سرانجام شهر تهران در ارتباط با توسعه پایدار مورد ملاحظه قرار میگیرد.
مطالعه تاریخی
تهران در گذشته و تا قرن هفتم هجری از توابع شهر ری بوده است و به عنوان یکی از دهات شهر ری در کتاب نزهت القلوب از ان یاد شده است وجه تسمیه این قریه کوچک در کنار شهر ری اثاری از روزگار پیشین یافته اند که از تمدنی کهن در زمان دور حکایت میکند این نواحی از نظر وضع طبیعی به دو منطقه متمایز تقسیم شده بود.
الف.مناطق کوهستانی که اراضی شمال و پاره ای از شرق و غرب حوزه ری را شامل می شده و تا مرز مازندران ادامه یافته است . این محل به سبب خنکی و اعتدال هوا که جنبه ییلاقی برای ری داشته تهران میخوانده اند.
ب. مناطق جلگه ای که بخش عمده ای از اراضی جنوبی و جنوب باختری این حوزه که تا حد قم میرسیده را در بر داشته گرمسیر بوده است.
در عصر هخامنشیان( 430-550 ق.م) بر طبق گفته داریوش در کتیبه بیستون از نواحی کوهستانی ری تهران بعنوان پناهگاه نظامی فرورتیش (شاه مار) نام برده شده است .
بنابر همین قول قدمت بنای های از دژهای تهران به زمان حمله اسکندر به سال 431ق.م میرسد به روایتی مرکز دینی زرتشتیان و جایگاه مغلان بوده است و بیشتر از دیگر نقاط ایران مورد حمله رستم و اسکندر قرار کرفته است . ری که بر عهد سلوکیان بر اثر زمین لرزه ای شدید یخت ویران شد در سالهای 312 و 129 ق.م از نو ساخته شد
پس از بحران نفت در دهه 1970 میلادی و با افزایش سالانه انرژی در جهان ، مساله منابع مطمئن انرژی از مهمترین مسائل روز می باشد . از سوی دیگر مشکلات محیطی ناشی از مصرف سوخت های فسیلی نظیر الودگی هوا باران اسیدی اثر گل خانه ای و تغییرات آب و هوای جهانی نیاز به یافتن منابع پاکتر و سالم تر انرژی را آشکار می کند. در این جا بود که استفاده از منابع تجدید پذیر نظیر خورشید آب باد زمین گرمایی و زیست توده بعنوان یک راهکار منطقی برای تامین انرژی مورد نیاز جوامع مطرح شد.
اگرچه کشور ما دارای منابع فسیلی قابل توجهی است اما با توجه به محدود بودن ظرفیت این منابع نیاز به گسترش استفاده از منابع نوین انرژی همچنان احساس می شود. به همین منظور ودر راستای نیل به اهداف توسعه پایدار اقداماتی برای پتانسیل سنجی و بهره برداری از انرژی های تج دید پذیر صورت گرفته است . که در ادامه به انها اشاره خواهد شد. در کنار شناسایی و بهره برداری از این منابع باید اهمیت و راه کار های عملی استفاده از این منابع در صنایع مختلف ودر ساختمانها که به ترتیب حدود 0.23 و0.53 از کل انرژی را به خود اختصاص می دهد به مردم آموزش داده شود. به همین منظور در بسیاری از کشور های جهان موزهها نمایشگاه ها و مراکز فر هنگی خاصی ساخته شده اند که به بررسی پارهی از مصادیق در فصل مربوطه آورده شده است .
در این مراکز نمونه‌ها در کلاس ها در کارگاهها ی آموزشی شرکت کنند. و سمینارهای علمی بصورت ماهانه و یا هفتگی در انها برگزار شود. این مراکز بخصوص مورد توجه و استقبال دانش اموزان و دانشجویان قرار می گیرد. چرا که آموزش در این راکز بصورت یک فرایند فعال و دو سویه و با بکارگیری قوای تفکر و خلاقیت بازدید کنندگان انجام می شود . بسیاری از این مراکز دارای بانک های اطلاعاتی تخصصی نظیر کتابخانه و سایت کامپیوتر می باشد. و گاهی نیز مجهز به آزمایشگاههای به منظور انجام فعالیتهای تحقیقاتی مباشد.

تعریف مسئله
ساختمان ها سطح وسیعی از شهر ها را اشغال کرده و مانیز بیشترین ساعات عمرمان را در آنها می گذرانیم . لذا آنان مصرف کنند گان عظیم مصالح ساختمانی انرژی هزینه های دایمی و نگهداری هستند از طرفی با آنکه تابع ساخت و ساز و انرژی برای تولید و نگهداری ساختمانها محدودو غیر دائمی به نظر میرسد. سالها بی رویه مصرف شده و استفاده از انرژی های جایگزین بی توجه مانده است .
احترام به محیط زیست و زمین ریشه در تاریخ بشر دارد در یکی دو قرن اخیر با توجه به توانایی های انرژی بشر تعادل زیست محیطی قرون گذشته به زبان طبیعت از بین رفت و این امر باعث ایجاد حرکت جهانی در جهت رفع ناحیه تخریب زیست بوم در غرب شد. میزان مصرف سوخت های فسیلی اگر از جنبه کمی تهدید تلقی نشود . به دلیل انتشار گاز های گل خانه ای و گازههای که موجب بارش باران اسیدی می شوند . عمده ترین عامل محدوده کننده در مورد سوخت های فسیلی ظرفیت محدود محیطهای پذیرنده ضایعات است.
توسعه پایدار. توسعه ای کیفی و متوجه کیفیات زندگی است و هدف از ان بالاتر سطح کیفیت زندگی برای آیندگان می باشد. در راستای تحقق اهداف توسعه پایدار پایدار محیطی در ارتباط با معماری اهمیت ویژهای دارد و مسائل زیست محیطی که آینده بشر را به خطر انداخته معماران را به چاره اندیشی وا داشته اسست. تعالیم و تربیت نیز مردم را در جوامع مختلف هوشیار تر و باسواد تر و مسئول و اخلاقی تر می کند. در نتیجه آموزش صحیح و ایجاد زمینه مناسب فرهنگی در جهت استفاده بهینه از انرژی موثر تر خواهد بود.

تعاریف
برخی تعاریفی که ازمعماری پایدار صورت گرفته است .
کمیسیون جهانی محیط زیست و توسعه پایدار را اینگونه پیشنهاد کرده است .
تامین کردن نیازهای کنونی بدون لطمه زدن به توانایهای نسلهای آینده برای برآورده شدن نیاز خاص خود
در تعریفی که از توسعه پایدار در گرد همایی unدر براتلند 1987 به دست آمد. طراحی پایدار نوعی دخل و تصرف در محیط است که تلاش می کند. تا راه حلهای را ابداع کند . که با اهداف محیطی اجتماعی واقتصادی دریک نگاه کل گرا و درهم آمیخته به تعادلی دست یافته باشند. که بتوانند کیفیت وبر تری برای زندگی نسل کنونی ومیراث مناسبی را جهت آیندگان فراهم سازد. نورمن فاستر معمار خارجی عنوان می دارد :
ارتباط تنگاتنگی بین کیفیتهای بوم شناختی و کیفیتهای هنری ساختمان وجود دارد. بهترین طرح طرحی است که بتواند نیازهای اجتماعی تکنولوژیکی زیبا شناختی و اقتصادی و زیست محیطی را باهم براورده کند.
محمد رضاجودت یکی از معماران داخلی در مورد معماری پایدارمی گوید.
منظوراز بوم شناختی ساختمان این است که که بر قابلیت ساختمان برای تلفیق عوامل محیطی و جوی و تبدیل آنها به کیفیت های فضایی وآسایش وفرم تمرکز گردد معماری پایدارتاییدی است برروابط معماری و فعالیتهای وجودی حیات آدمی سیاست جوامع ورویداد هاوواقعیت ها و مر جعیت ها
فر هاد احمدی یکی دیگر ازمعماران داخلی می نویسد
طراحی پایدارمحیطی نوعی نزدیک شدن به محصول طراحی است که بهره مندی از ویژگی های درونی بستر و شرایط محیطی را به حداکثر رسانده است در حالی که شرایط نامطلوب حاصل ازاین ساخت وساز را به حداقل سوق می دهد همچنین طراحی پایدارنوعی از معماری است که از حداکثراستعداد های محیطی برای آسایش مصرف کننندگان سود می جوید.

ضرورت و اهمیت مسئله
امروز پایدار از دغدغه های محیط زیست مطرح شده است و بهعنوان راهکاری برای بقای زمین و انسان مورد توجه است . منابع محدوود زمین به خطر افتادن حیات گونهای گیاهی و حیوانی ایجاد زباله و پسمانده گازههای سمی و در عین حال حق استفاده نسل های آینده از منابع همگی زنگ خطری در جهت استفاده صحیح جلوگیری از اتلاف انرژی است. یکی از بخشهای اساسی زندگی انسان محیط مصنوع و معماری است . که از منابع بسیار استفاده می کند.
سوای مطالعات و روشهای بنیادی زیست محیطی که ریشه در علوم پایه دارد نتیجه اجرای طراحی های محیط زیستی به نظر ابتکاری می آید. ولی اساس آنها از لحاظ دانش و ساخت دارای منابع مشخصی می باشد. .الودگی ها و هزینه بالای انرژی و کمبود روز افزون آن وروش های مرسوم ساخت و هزینه نگهداری همه گرفتار های ملموسی هستند که راه حل های کاربردی را طلب می کند. در کنار سیاستگذار ی های کلان دولتی و سرمایه گذاری بخش خصوصی مشارکت های مردمی می تواند در بهره برداری و سودمندی پروژه بسیار موثر باشد. و به نظر می رسد هنوز در کشورمان مجموعه ایکه دارای خصوصیات انحصاری و یا اختصاصی طراحی سبز که بتتواند بستر مناسبی جهت آموزش ایجاد نماید وجود ندارد .
لذا با توجه به حقوق آیندگان و توجه به محیط یک طراحی پایدار می تواند. پیوند دهنده مناسبی برای انسان طبیعت و معماری باشد. در این خصوص نقش امکانات و سرمایه گذاری های دولتی را در مورد اطلاع رسانی و فر هنگ سازی در جهت به کار گیری انرژی های غیر فسیلی را می توان نادیده گرفت .
لذا طراحی اکو پارک میتواند قدم مثبتی در جهت همگامی دانش و فر هنگ وبه مشارکت گرفتن عموم مردم بتا آموزش های غیر مستقیم در خصوص بهره برداری عام المنفعه باشد.
سایت پارک گلریزان ولنجک که در حوزه تازه توسعه یافته غربی منطقه 1 تهران واقع است . به دلایل وجود کمترین بحران اقلیمی و متعادل ترین آب و هوا چشم اندازههای بدیع و ویژگی تفریحی که از وجود تمایز محدود شمال تهران محسوب می شود. و نیز به دلیل رشد اقتصادی و بافت اجتماعی منطقه که تمایل به سرمایه گذاری بخش ساخت و ساز و ایجاد فر هنگ درست مصرف کردن حفظ بیشتر منابع طبیعی را ایجاد می کند لذا سعی پروژه در خلق فضای است که در آن مخاطبان نوع جدیدی از تفکر معماری – زیست و طبیعت را تجربه کرد ودر آینده بکار برند. کلیه فعالیتها و فضا های پروژه سعی می شود از نگاه سبز طراحی و کل پروزه به عنوان یک ماشین با خصوصیات دو ستدار محیط زیست مطرح شود.

«فهرست مطالب»

عنوان صفحه
مقدمه 43
تعریف مسئله 45
تعاریف 46
ضرورت و اهمیت مسئله 48
اهداف 50
معماری ارگانیک 52
طراحی هماهنگ و همراه با طبیعت 53
معماری سبز 55
معماری و اکولوژی 56
معماری ارگانیک 61
مراحل تحقیق 61
مبانی نظری 62
اکولوژی 64
ابعاد اکولوژی 65
بینش اکولوژیکی 66
طراحی اکولوژیکی چیست ؟ 66
مفهوم توسعه پایدار 69
پیشینه توسعه پایدار 70
بیانیه ریو پیرامون محیط زیست و توسعه 71
اصول عمده مدیریت پایدار جنگلهای کره زمین 71
شاخص های پایدار 71
پایه های توسعه پایدار 72
موانع در برابر توسعه پایدار 73
نقش اعتلای دانش عمومی ومردمی در حفاظت از محیط زیست 74
آموزش 76
انواع اموزش 76
اکو پارک-تکنولوژی-آموزش 77
شناخت انرژی های تجدید پذیر 79
انرژی خورشیدی 80
شناخت انرژی‌های تجدید پذیر 80
انرژی خورشید 81
روشهای بکارگیری انرژی خورشید 82
مزایای استفاده از سلول PV عبارتند از 84
معایب سلول PV 84
گرمایش و سرمایش خورشیدی 84
گرد اورنده خورشیدی 85
6-1-1- گرد اورنده های صفحه تخت 85
6-1-2- گرد اورنده های لوله های تخلیه شده 86
6-1-3- گرد اورنده متمرکز کننده 86
6-1-4- گرد اورنده های هوای ترادمنده 86
جهت و زاویه گیری 87
نو رپردازی خورشیدی 87
وضعیت انرژی خورشیدی در ایران 87
تولید برق 88
مزایای و معایب بکار گیری انرژی زیست توده 89
وضعیت انرژی زیست توده در ایران 90
انرژی تامین اسایش 91
بخش های شیششه ای بنا 93
سلول های فتوولتاتیک ار گانیک (شیشه های مولد برق) 94
بتن انتقال دهنده نور 97
بتن جلا یافته یا بتن پرداختی 100
تاسیسات مکانیکی 101
سیستم موتور خانه 102
سیستم موتور خانه هوشمند 103
سازهای چادری در فضاهای ازاد 106
آب گرم موجود در پوسته زمین 111
پمپ حرارتی 114
انرژی زمین گرمایی 114
انرژی هیدرو الکتریسیته 117
انرژی هیدروژن 117
انرژی اقیانوس 118
انرژی باد 119
مبانی انرژی بادی 120
مزرعه بادی وان گرتزلابراتوار انرژی های تجدید پذیر 122
انرژی خورشیدی 124
کاربردههای انرژی خورشید 125
استفاده از انرژی حرارتی خورشید 125
دودکش خورشیدی 126
حمام خورشیدی 127
اب شیرین کن خورشیدی 128
اجاق خورشیدی 128
سیستم فتوولتاتیک 129
سیستم پمپاژ خورشیدی 129
فرم‌ها و سیستم‌های ( طراحی سیستمهای فتوولتاتیک) 132
تهویه در سیستم سقفی 133
دسته بندی سیستم فتوولتاتیک سقفی سيستم‌هاي متكي به نما 133
سیستم دیوار غشایی 134
دسته بندی انواع سیستمهای فتوولتاتیک متکی بر نما 135
طراحی سیستم های خورشیدی 138
سیستم های خورشیدی غیر فعال 139
در یافت غیر مستقیم 139
چرخه گرمایشی در یافت مستقیم 140
اصول فیزیکی گرمایش خورشیدی 145
طبیعت انرژی خورشیدی 145
سیستم های ایستا( PASSIVE) 146
دو مورد اصلی از گرمایش خورشیدی ایستا ضروری هستند. 147
استفاده از شیشه در نمای جنوبی 147
قوانین موجود درسیستم جذب مستقیم 147
برای اینکه وود یک اتریوم مصرف انرژی راکاهش دهد باید به نکات زیرتوجه کرد. 151
اصول گل خانه 154
کلکتورهای دارای لوله خلا 156
لوله های وکیوم 157
کاربرد کلکتو رهای خورشیدی 157
مزایای استفاده گرمایش از کف 159
اقتصاد 160
چوب طبیعی و مصنوعی 162
اصول طراحی خورشیدی غیر فعال 162
میزان پیش امدی سقف ها 163
مزایای ساختمانهای سبز 163
فرم مناسب بنا برای امکان گر مایش خورشیدی 163
سایبان 166
باز شوی مناسب بنا برای امکان گر مایش فعال خور شیدی 167
میزان پیش آمدگی مناسب سقف بنا برای امکان گر مایش فعال خورشیدی 167
طراحی سایت مناسب برای گرمایش فعال خورشیدی 168
مصالح 171
توپوگرافی 172
آب های سطحی 173
بازیافت و استفاده ی مجدد از ساختمان 173
طراحی برای تغییر 175
طراحی منظر 177
تهویه طبیعی 179
منطقه اسایش درون ساختمان 179
تحلیل سایت 181
نقش مناطق ایرو دینامیکی اطراف ساختمان در تهویه طبیعی 181
نقش مسیر و سرعت جریان هوا در داخل در ایجا د اسایش 182
ضرورت جریا ن هوا در محل مورد نظر و عوامل مورد نظر و عوامل موثر در مسیر جریان 183
سرعت مناسب آسایش 183
تاثیر سایبان عمودی بر سرعت جریان داخلی 184
تاثیر توری پنجره بر سرعت جریان داخلی 185
برسی تکنولوژی تهویه طبیعی 186
تهویه از طریق گردش هوا 188
برسی تکنیکی تهویه از طریق گردش هوا 189
یک پارچگی عملکرد باز شو وپنجره 190
تهویه از طریق نیروی بالابرند ه دودکش 193
دودکش خورشیدی 194
ملاحظات طراحی 196
تهویه یک جانبه 196
گسترش راه حل‎های اصلی 198
مقایسه تهویه طبیعی و مکانیکی 200
صرفه جویی در انرژی سر مایش و محدودیت عملکرد 200
تمییزی و تصفیه کا نالها 205
چشم اندازهای تهویه طبیعی و ظهور سیستم های تر کیبی 206
ترکیب تهویه طبیعی با سیستم havc 208
ضوابط طراحی معماری همساز با تهویه طبیعی 209
نتیجه 212
مقدمه 215
مرکز تحقیقات انرژی خورشیدی THE SOLSR ENERGY RESERDH FACILITY 215
مرکز فرهنگی ژرژ پمپیدو در پاریس 221
کوهستان جادویی مه بر 222
چشم اندازها 226
مسیر باغ ها 229
مرکز محیطی بنیاد خلیج چساپیک 230
تکنیکهای صرفه جویی در مصرف انرژی 232
تهویه 233
تولید انرژی 234
عایق کاری 234
مواد و مصالح 234
نمونه مصادیق پارک های زیست محیطی 235
فعالیت مرکز HYSYLB 235
پروژه HYSYLB 236
فعالیت واحد های ساختمانی سبز 237
لابراتور CLEAN NTLAB 237
نمونه مصادیق باغ‌های گیاه شناسی 238
9-1-1- باغ گیاه شناسی کوئیز نیویورک 238
9-1-2- باغ گیاه شناسی یادبود صد ساله اوکلا هما 240
9-1-3- باغ گیاه شناسی ملی ایران 243
گزینه هایی برای طراحی سایبانهای تنظیم کننده نور روز 273
حفاظت در برابر تابش خورشید 274
سایبان‌ها 274
9-1-4- سایبان ثابت 274
9-1-5- سایبانهای متحرک 275
9-1-6- سایبان سبز 275
گرمایش فضا 275
تهویه 276
تهویه طبیعی 276
نورپردازی طبیعی 278
نور پردازی سقفی 280
نورگیری سقفی افقی 280
نورگیر های سقفی عمودی 280
چاهها یا شفت نوری 281
نور گیر ی های سقفی لوله ای 281
نور پردازی شعاعی 282
فیبر های اپتیکی و لوله های نوری 282
طبقات شیشه ای 282
گرمایش اب استخر ها 283
سیستم اب گرم 283
گر مایش فعال 284
سرمایش خورشیدی 284
رطوبت زدایی با خشک کن 285
کاربرد انرژي‌های تجدید پذیر در ساختمان 287
گرمایش غیر فعال 287
دریافت مستقیم 288
دیوار ترمپ 288
سیستم حلقه های همرفتی 289
سیستم بارا 290
گلخانه 290
سرمایش غیر فعال 291
انتخاب مصالح 293
پوشش پوسته خارجی 293
پوشش روکش دار 293
پوشش فایبر گلاس با روکش PVC 294
پوشش پلی استر با روکش PVC 294
پوششش فایبر آرامید با روکش PVC 295
پوششش فایبر گلاس با پوشش سیلیکون 295
پوشش های بدون روکش 296
کتانی 296
پوشش های فلور پلیمر 296
صفحات مرکب 297
ورق.ETFE , 297
پلی وینیل کلراید PVC 298
صفحات THV 299
دیوار های داخلی 299
دیوارهای سبک گچی 299
بررسی دلایل استفاده کم در ایران 301
تکنولوژی نصب 301
مزایای استفاده از دیوار های سبک گچی 303
اثرات زیست محیطی 303
کاهش بار مرده ساختمان 304
دلایل لزوم بازیافت 304
صفحات سبک گچی پس از چوب و بتن بیشترین اتلاف را در ساختمانهای جدید دارند. 305
انسان پارک وشهر 307
مفاهیم انسان پارک وشهر 307
پارک و فضای سبز 308
تاثیرات فضای سبز 308
12-1-1- الف- اثرات اکولوژیکی 308
12-1-2- ب- اثرات اجتماعی وروانی 309
12-1-3- اثرات محیطی فضای سبز 310
نیاز انسان و کار کرد های اکولوژیکی 312
نیاز انسان و کار کرد تفریحی 313
نیاز انسان و کار کرد ارتباطی 313
نیاز انسان و کار کرد آموزشی 313
اهداف پارک داری 314
تاریخچه پارک سازی و باغ سازی در ایران 315
تاریخچه پارک سازی وباغ سازی درجهان 318
برنامه ریزی و طراحی پار کها و فضای سبز 318
تعریف واژه پارک (park) 319
پار ک شهری 319
12-1-4- اثرات اکولوژیک 320
12-1-5- اثرات اجتماعی و روانی 320
شکل پار ک ها 321
تاسیسات و ملزومات پارک 321
12-1-6- تشکیلات اداری 322
12-1-7- تشکیلات و تاسیسات ساختمانی 322
اجرای فرم بصری 332
اصول طراحی 332
هندسه به عنوان ساز و کار نظم دهنده 333
گردش بعنوان ساز و کار نظم دهنده 333
اقلیم و خرده اقلیم 334
فرمهای معماری و توسعه سایت 335
ایده پردازی و ادراک شهودی 335
عینی مالیسم د رطراحی منظر 335
سلامتی و پایدار بوم شناسی 335
سلامت روانی و مکان سازی 336
معیارهها و استاندارد های فیزکی طرح 336
خلاصه و نتیجه گیری جمعیتی 336
طریقه نمایش یک شی 341
نور پردازی در نمایشگاه 342
برنامه ریزی فضای موزه 343
اصول طراحی رستوران 345
مبلمان و نور پردازی رستوران 347
سرانه فضای رستوران 349
تعریف اقلیم CLIMATE 352
انواع مناطق اقلیمی 352
مطالعات اقلیمی 359
13-1-1- موقعیت جغرافیای تهران 359
13-1-2- تقسیمات اقلیمی 359
بررسی جدول بیوکلماتیک ساختمانی 368
اصول و شیوههای طراحی اقلیمی 370
ابزار طراحی اقلیمی عبارتند از: 370
شیو های عملی کنترل آب و هوا 371
استفاده از حرارت خورشید 372
کاهش جریان هدایتی حرارت 373
کاهش جذب حرارت خورشد 375
کاهش جریان هوای خارج 376
استفاده از تهویه هوا 376
استفاده از برودت تابشی 377
اصول اجرایی 378
خصوصیات منظر 411
پايداري و طراحي منظر 412
منظرهاي محافظ 417
گونهاي مورد استفاه در پارکسازی در حاشیه خیابانها 430
استفاده از مصالح 435
علت استفاده از گياهان بومي 438
مزاياي گياهان بومي 438
معرفی و تحلیل سایت 444
مقدمه 444
موقعیت در سطح شهر و منطقه 445
ورودیها ، همجواریها و دسترسی ها اصلی پارک جنگلی لویزان 446
انتخاب محدوده دقیق طرح 447
تو پوگرافی وشکل زمین درمحدوده طرح 448
بادههای غالب و جهت بهینه ساختمان 448
خرد اقلیم 449
دسترسی به آب 449
دید و منظر 449
مقدمه 450
مقدمه 450
تاثیر فر هنگ اسلامی بر هویت محیط 454
نتیجه گیری 454
تئوری ناظر بر محتوا 457
محتوا در اثر هنری 457
اصول زیبا شناختی معماری 461
*- اجزای فرم بصری 461
معماری پایدار 464
ایجاد خرد اقلیم مطلوب 466
مصالح سازه و تکنیک ساخت 466
طراحی شهری پایدار 467
کارامدی فضا 467
حفاظت و بهبود بخشیدن ارزشهای طبیعی 468
طراحی انسانی 469
ماهیت و چیستی موزه 471
ایده های معماری وروند طراحی سایت 474
استراتژی کلی طراحی در مقیاس پارک جنگلی 475
نحوه ورود به موزه هنر 476
اهداف ایجاد دریاچه و لکه گذاری آن (اولین ایده ها ) 481
اید های معماری و روند طراحی موزه 484
انتخاب مکان موزه در سایت 485
نحوه ارتباط موزه باسایت 486
نحوه برخورد باطبیعت 487
جهت گیری 488
(شکل16-18): جهت گیری 488
سیرکولاسیون 488
طراحی پایدار طراحی اقلیمی 489
نمایشگاه در فضای باز 490
منابع و ماخذ

«فهرست جداول»
عنوان صفحه
جدول (6-1): دسته بندی سیستم فتوولتاتیک سقفی 133
جدول (6-2): دسته بندی انواع سیستم های فتوولتاتیک متکی بر نما 136
جدول (6-3): مشخصات منطقه اسایش 180
جدول (6-4) : جدول بر نامه ریزی فضای پار کینگ
جدول (6-5) :فواصل بین صندلیها در سالن سخنرانی
(6-6):جهت وزش باد
(6-8):جهت استقرار نسبت به محور شمال و جنوب

فهرست اشکال»
عنوان صفحه
شکل (1-1): معماری پایدار در راستای توسعه پایدار 48
شکل (1-2): مجموعه فر هنگی تجیبائو اثر زنزو پیانو 51
شکل (1-3): خانه آبشار رايت 53
شکل (1-4): طراحی بر اساس بستر طرح 55
شکل (1-5): طراحی براساس مسئله مر بوط به انرژی 56
شکل (1-6): تالار شهر لندن کار نورمن فاستر نمونه یک معماری اکوتک 57
شکل (1-7): بانک تجارت کومر سیائک اثر نورمن فاستر نمونه ای از معماری اکو ت 58
شکل (1-8): طراحی در جهت اخگوی به محیط و منظر ( نورمن فاستر) 61
شکل (3-1): عوامل سه گانه اسایش انسان/ اسایش انسان- انرژی –اقلیم- شهر و بنا- 69
شکل (5-1): شیشه های لومر از ورود جریانهای نور مزاحم جلوگیری می کنند. 98
شکل (5-2): بتن انتقال دهنده نور بتن با خاصیت باز تابش نیاز به روشنایی مصنوعی را کاهش می دهد. 98
شکل (5-3): پنجره مولد برق 101
شکل (5-4): نمونه‌ای از سازه‌های چادری 109
شکل (6-1): چشمه اب گرم امرالد و گایزرز 111
شکل (6-2): گلخانه‌ای گرم شده با انرژی زمین گرمایی منبع کمیسیون انرژی کالیفرنیا 112
شکل (6-3): انرژی ذخیره شده در زمین یا مجموعه گرمای جذب شده حاصل از منابع زیر زمینی در جو و اقیا نوس ها است . 112
شکل (6-4): توربین آبی با مولد الکتریسیتهزی اسیاب های ابی 113
شکل (6-5): زمین گرمای 116
شکل (6-6): زمین گرمای 117
شکل (6-7): استحصال انرژی الکتریکی از امواج اقیانوس 118
شکل (6-8): استفاده ار انرژی امواج اقیانوس 119
شکل (6-9): یک نمونه توربین بادی 121
شکل (6-10): توربین بادی انرکون E-۱۲۶، بیشترین توان تولید برق 122
شکل (6-11): توربین بادی Éole در کِبک کانادا، بزرگ‌ترین توربین باد با محور عمودی 122
شکل (6-12): انرژی پتانسیل موجود در آب موود به گردش در آوردن پر های توربین 123
شکل (6-13): زاویه انحراف و آزیموت تابش منبع 123
شکل (6-14): ساختار یک سلول فتوولتاتیک منبع 124
شکل (6-15): هواپیمای خورشیدی ناسا که توسط نو ر خورشید حرکت می کند. 126
شکل (6-16): یک خانه خورشیدی 127
شکل (6-17): یک سلول خورشیدی 128
شکل (6-18): ایجاد سایه توسط خود بنا و ساختمان های مجاور منجر به کاهش بازد هی سلول فتوولتاتیک می کردد. 131
شکل (6-19): عایق کاری فضای خالی دیوا ردر آب و هوای سرد 140
شکل (6-20): عایق‌کاری لبه دال در آب و هوای سر 140
شکل (6-21): چرخه دریافت مستقیم گرما 141
شکل (6-22): چرخه سرمایشی دریافت مستقیم منبع 142
شکل (6-23): تابش انرژی خورشیدی بر سطح زمین 143
شکل (6-24): تابش خورشید برسطوح مختلف 143
شکل (6-25): شیشه امواج با طول موج بلند را منتشر می کند و موجب افزایش دما می شود. 144
شکل (6-26): کلکتور های خورشیدی بدون پوشش جهت گر مایش استخر 144
شکل (6-27): کلکتور های به لوله خلا با بازدهی بالا 144
شکل (6-28): کلکتور های خورشیدی 145
شکل (6-29): سیستم های ترموسیفونی ساخت ایران 145
شکل (6-30): ساختمان بانک NMB NB در امستر دام طوری طراحی شده است که تمامی ایسنگا های کاری فضا ها ی داخلی آن در 6 متری از پنجر هها واقعند که این باعث شده تمام ساختمان بصورت یک عنصر PASSIVE عمل کند. 150
شکل (6-31): عمق منطقه PASSIVE در پلان برابر فاصله کف تا سقف بوده که می توان با استفاده از اتریوم از انرژی خورشیدی بیشتر استفاده کرد. 152
شکل (6-32): مقادیر مختلف سایه اندازی ( فصل تابستانو زمستان ) و تهویه یک اتریوم 152
شکل (6-33): 1- تهویه عرضی 2- تهویه یک طرفه 3- روشنایی روز A نور خورشید تهویه از قبل گرم شدهC کنداسیون کاهش یافته D فضای مفید 153
شکل (6-34): تاثیر ارتفاع اتریوم از جهت دید آسمان 154
شکل (6-35): وقتی از اتریوم به عنوان منبع تغذیه روشنای استفاده می شود. 154
شکل (6-36): برش داخلی یک لوله واکیوم 157
شکل (6-37): تفاوت سیستم رادیاتور معمولی و گرمایش از کف د رگرمایش یکنواخت فضا 159
شکل (6-38): دشواری سایه اندازی در غرب و پنجرههای شرقی 164
شکل (6-39): تعیین میزان پیش امدگی سقف 166
شکل (6-40): پنکه به انتشار یکنواخت گرما کمک می کند 169
شکل (6-41): لبه دار کردن دیوار لبه پنجر ه پس نشسته امکان ورود اشعه بیشتری را فراهم می کند 169
شکل (6-42): عایق حرارتی جهت حفظ گر ما 171
شکل (6-43): درختان سایه تابستانس ونور زمستانی تامین می کنند. 174
شکل (6-44): برکه حاصل از بارش و منبع ذخیره ابیاری 174
شکل (6-45): طراحی منطبق با شیب 175
شکل (6-46): برکه حاصل از بارش و منبع ذخیره ابیاری 175
شکل (6-47): طراحی منطبق با شیب 175
شکل (6-48): طراحی مناسب منظر 176
شکل (6-49): استفاده از باز تابش گر ما از روی سنگ فرش 176
شکل (6-50): مناطق پر فشار و کم فشار 186
شکل (6-51): تهویه عرضی منبع 187
شکل (6-52): قانون ارتفاع تهویه عرضی . عمق ساختمان 5 برابر ارتفاع ان است. 190
شکل (6-53): قرار گیری صحیح پارتیشن ها جهت عبور بدون مانع جریان هوا 191
شکل (6-54): تهویه از طریق نیروی بالا روند حداکثر اختلاف ارتفاع باز شو ها ی ورودی و خروجی 192
شکل (6-55): تهویه از طریق نیروی بالا روند دودکش 193
شکل (6-56): دودکش خورشیدی 194
شکل (7-1): تهویه یک جانبه 197
شکل (7-2): تهويه تركيبي 198
شکل (7-3): با استفاده از دودکش خورشیدی داشتن فضای میانی و راهرو های کناری ا مکان جابحایی هوا و تهویه مطبوع در ساختمان ایجاد می شود. 199
شکل (7-4): تهویه از طریق کف های کاذب 200
شکل (8-1): فضای داخلی گلدن کلوریدا 215
شکل (8-2): کلکتور های گلدن کلوریدا 216
شکل (8-3): کلکتور های گلدن کلوریدا 217
شکل (8-4): قسمت اداری مرکز تحقیقاتی خلیج چساپیک 230
شکل (8-5): تلفیق گیاه در نمای مجموعه 231
شکل (8-6): نمای باغ کوئیز نیو یورک 238
شکل (8-7): نمای باغ کوئیز نیو یورک 238
شکل (8-8): نحوه پخش فشار در سطح خارجی در ساختمان ( پلان و مقاطع) 277
شکل (8-9): و جود اختلاف دما در سطوح بالا و پایین فضا و استفاده از باد گیر 277
شکل (8-10): نور پردازی طبیعی 278
شکل (1-1): معماری پایدار در راستای توسعه پایدار 48
شکل (1-2): مجموعه فر هنگی تجیبائو اثر زنزو پیانو 51
شکل (1-3): خانه آبشار رايت 53
شکل (1-4): طراحی بر اساس بستر طرح 55
شکل (1-5): طراحی براساس مسئله مر بوط به انرژی 56
شکل (1-6): تالار شهر لندن کار نورمن فاستر نمونه یک معماری اکوتک 57
شکل (1-7): بانک تجارت کومر سیائک اثر نورمن فاستر نمونه ای از معماری اکو ت 58
شکل (1-8): طراحی در جهت اخگوی به محیط و منظر ( نورمن فاستر) 61
شکل (3-1): عوامل سه گانه اسایش انسان/ اسایش انسان- انرژی –اقلیم- شهر و بنا- 69
شکل (5-1): شیشه های لومر از ورود جریانهای نور مزاحم جلوگیری می کنند. 98
شکل (5-2): بتن انتقال دهنده نور بتن با خاصیت باز تابش نیاز به روشنایی مصنوعی را کاهش می دهد. 98
شکل (5-3): پنجره مولد برق 101
شکل (5-4): نمونه‌ای از سازه‌های چادری 109
شکل (6-1): چشمه اب گرم امرالد و گایزرز 111
شکل (6-2): گلخانه‌ای گرم شده با انرژی زمین گرمایی منبع کمیسیون انرژی کالیفرنیا 112
شکل (6-3): انرژی ذخیره شده در زمین یا مجموعه گرمای جذب شده حاصل از منابع زیر زمینی در جو و اقیا نوس ها است . 112
شکل (6-4): توربین آبی با مولد الکتریسیتهزی اسیاب های ابی 113
شکل (6-5): زمین گرمای 116
شکل (6-6): زمین گرمای 117
شکل (6-7): استحصال انرژی الکتریکی از امواج اقیانوس 118
شکل (6-8): استفاده ار انرژی امواج اقیانوس 119
شکل (6-9): یک نمونه توربین بادی 121
شکل (6-10): توربین بادی انرکون E-۱۲۶، بیشترین توان تولید برق 122
شکل (6-11): توربین بادی Éole در کِبک کانادا، بزرگ‌ترین توربین باد با محور عمودی 122
شکل (6-12): انرژی پتانسیل موجود در آب موود به گردش در آوردن پر های توربین 123
شکل (6-13): زاویه انحراف و آزیموت تابش منبع 123
شکل (6-14): ساختار یک سلول فتوولتاتیک منبع 124
شکل (6-15): هواپیمای خورشیدی ناسا که توسط نو ر خورشید حرکت می کند. 126
شکل (6-16): یک خانه خورشیدی 127
شکل (6-17): یک سلول خورشیدی 128
شکل (6-18): ایجاد سایه توسط خود بنا و ساختمان های مجاور منجر به کاهش بازد هی سلول فتوولتاتیک می کردد. 131
شکل (6-19): عایق کاری فضای خالی دیوا ردر آب و هوای سرد 140
شکل (6-20): عایق‌کاری لبه دال در آب و هوای سر 140
شکل (6-21): چرخه دریافت مستقیم گرما 141
شکل (6-22): چرخه سرمایشی دریافت مستقیم منبع 142
شکل (6-23): تابش انرژی خورشیدی بر سطح زمین 143
شکل (6-24): تابش خورشید برسطوح مختلف 143
شکل (6-25): شیشه امواج با طول موج بلند را منتشر می کند و موجب افزایش دما می شود. 144
شکل (6-26): کلکتور های خورشیدی بدون پوشش جهت گر مایش استخر 144
شکل (6-27): کلکتور های به لوله خلا با بازدهی بالا 144
شکل (6-28): کلکتور های خورشیدی 145
شکل (6-29): سیستم های ترموسیفونی ساخت ایران 145
شکل (6-30): ساختمان بانک NMB NB در امستر دام طوری طراحی شده است که تمامی ایسنگا های کاری فضا ها ی داخلی آن در 6 متری از پنجر هها واقعند که این باعث شده تمام ساختمان بصورت یک عنصر PASSIVE عمل کند. 150
شکل (6-31): عمق منطقه PASSIVE در پلان برابر فاصله کف تا سقف بوده که می توان با استفاده از اتریوم از انرژی خورشیدی بیشتر استفاده کرد. 152
شکل (6-32): مقادیر مختلف سایه اندازی ( فصل تابستانو زمستان ) و تهویه یک اتریوم 152
شکل (6-33): 1- تهویه عرضی 2- تهویه یک طرفه 3- روشنایی روز A نور خورشید تهویه از قبل گرم شدهC کنداسیون کاهش یافته D فضای مفید 153
شکل (6-34): تاثیر ارتفاع اتریوم از جهت دید آسمان 154
شکل (6-35): وقتی از اتریوم به عنوان منبع تغذیه روشنای استفاده می شود. 154
شکل (6-36): برش داخلی یک لوله واکیوم 157
شکل (6-37): تفاوت سیستم رادیاتور معمولی و گرمایش از کف د رگرمایش یکنواخت فضا 159
شکل (6-38): دشواری سایه اندازی در غرب و پنجرههای شرقی 164
شکل (6-39): تعیین میزان پیش امدگی سقف 166
شکل (6-40): پنکه به انتشار یکنواخت گرما کمک می کند 169
شکل (6-41): لبه دار کردن دیوار لبه پنجر ه پس نشسته امکان ورود اشعه بیشتری را فراهم می کند 169
شکل (6-42): عایق حرارتی جهت حفظ گر ما 171
شکل (6-43): درختان سایه تابستانس ونور زمستانی تامین می کنند. 174
شکل (6-44): برکه حاصل از بارش و منبع ذخیره ابیاری 174
شکل (6-45): طراحی منطبق با شیب 175
شکل (6-46): برکه حاصل از بارش و منبع ذخیره ابیاری 175
شکل (6-47): طراحی منطبق با شیب 175
شکل (6-48): طراحی مناسب منظر 176
شکل (6-49): استفاده از باز تابش گر ما از روی سنگ فرش 176
شکل (6-50): مناطق پر فشار و کم فشار 186
شکل (6-51): تهویه عرضی منبع 187
شکل (6-52): قانون ارتفاع تهویه عرضی . عمق ساختمان 5 برابر ارتفاع ان است. 190
شکل (6-53): قرار گیری صحیح پارتیشن ها جهت عبور بدون مانع جریان هوا 191
شکل (6-54): تهویه از طریق نیروی بالا روند حداکثر اختلاف ارتفاع باز شو ها ی ورودی و خروجی 192
شکل (6-55): تهویه از طریق نیروی بالا روند دودکش 193
شکل (6-56): دودکش خورشیدی 194
شکل (7-1): تهویه یک جانبه 197
شکل (7-2): تهويه تركيبي 198
شکل (7-3): با استفاده از دودکش خورشیدی داشتن فضای میانی و راهرو های کناری ا مکان جابحایی هوا و تهویه مطبوع در ساختمان ایجاد می شود. 199
شکل (7-4): تهویه از طریق کف های کاذب 200
شکل (8-1): فضای داخلی گلدن کلوریدا 215
شکل (8-2): کلکتور های گلدن کلوریدا 216
شکل (8-3): کلکتور های گلدن کلوریدا 217
شکل (8-4): قسمت اداری مرکز تحقیقاتی خلیج چساپیک 230
شکل (8-5): تلفیق گیاه در نمای مجموعه 231
شکل (8-6): نمای باغ کوئیز نیو یورک 238
شکل (8-7): نمای باغ کوئیز نیو یورک 238
شکل (8-8): نحوه پخش فشار در سطح خارجی در ساختمان ( پلان و مقاطع) 277
شکل (8-9): و جود اختلاف دما در سطوح بالا و پایین فضا و استفاده از باد گیر 277
شکل (8-10): نور پردازی طبیعی 278
(شکل10-1): پوشش فایبر گلس با پوشش سیلیکون…………………………………………………. ………187
(شکل10-2): ورقهای ای ت اف…………………………………………………….. …..189
,(شکل10-3): مراحل بازیافت دیوار های سبک گچی… ………194
(شکل11-1): اثرات محیطی فضای سبز … ……200
(شکل11-2): اثرات محیطی فضای سبز …………………… … ……………..201
( -1): (سطح منتصویر کننده استفاده از نور خورشید را افزایش می دهد ( واتسون دلند . اقلیمی 1372) 251
(شکل12-2): افزایش پهنای کمربند حفاظتی ناحیه حفاظت شده را افزایش نمی دهد برتصویر یک کمربند عریض ( مانند جنگل ) به میزان زیاد از طول این منطقه کم می کند . ( واتسون دلند . طراحی اقلیمی 1372) 251
(شکل12-3): ( استفاده از گیا هان برای سایه اندازی) …… …………………………….. 251
(شکل12-4): استفاده از گیا هان جهت هدایت باد…… …………………………………..252
شکل12-5): استفاده از پوشش گیا هی برای خنک کردن ساختمان و محوطه… …………252
(شکل12-6): استفاده از وله های اب فشان ……………………………………………….253
(شکل12-7): شکل و نحوه قرار گیری ساختمان به منظور کاهش تلاطم باد درزمستان ……253
(شکل12-8): شکل و جهت دادن به بدنه ساختمان برای ساختمان برای به حداکثر رساندن از نسیم تابستان 254
شکل12-9): استفاده از فضای زیر بام شیبدار به عنوان فضای حائل بین هوای داخل و خارج… .256
(شکل12-10): استفاده از فضای زیر بام شیبدار به عنوان فضای حائل بین هوای داخل و خارج مجدد… .257

(شکل12-11): استفاده از هشتی یا دیوار بادشکن در قسمت ورودی ساختمان شود…258
(شکل12-12): با انتخاب حداکثر خط سایه (SLF) از جدول و قرار دادن آن در فرمول مربوطه می توان از ضخامت مناسب سایه بان W را بطور تقریبی به دست آورد. W=H/SLF سایبان مطلوب… …259
(شکل12-13): صفحات منتصویر کننده را می توان به صورت متحرک راحی کرد به صورتی که در زمستان باعث انعکاس نور خورشید به داخل ساختمان شود اما در تابستان می توان آنرادر حالتی قرار داد که موجب وزش باد به داخل و دفع گرما شود… 260
(شکل12-14): یش آمدگی بام باعث حبس هوا درزیر بام ودر نتیجه افزایش فشار هوا میشود این فشار هوا باعث وزش نسیم به داخل می گردد…… ……………………………261
(شکل13-1): منظرهاي محافظ …278
(شکل13-2): گذرگاه خیابان لوییس، لاس وگاس …280
(شکل13-3): منظرهاي محافظ …282
(شکل13-4): منظره …282
(شکل13-5): منظره …282
(شکل13-6): منظره …282
(شکل13-7): ترفندهای محوطه سازی در طراحی فضای سبز…… ……………..285
(شکل13-8): منظره……… …………… ………………………………………286
(شکل16-1): سایت 316
(شکل16-2): دید به منظر 317
(شکل16-3): دید به منظر317
(شکل16-4): دید به منظر317…………… ……………………………………………
(شکل16-5): دید به منظر318………………… ……………………………………….
(شکل16-6): دید به منظر319…………………… …………………………………
(شکل16-7): دید به منظر320…………………………………………………………………….
(شکل16-8): دید به منظر320……………………………… …………………………………
(شکل16-9): نحوه دستر سی ها به پار ک موزه321…………… ………………
(شکل16-10): نحوه دستر سی ها به پار ک موزه321……………………… ……………..
(شکل16-11): دید به منظر323………………………… …………………………………
(شکل16-12): دید به منظر323…………………………… ………………………………
(شکل16-13): لکه گذاری دریاچه324……………………………………… …………………
(شکل16-14): شکل گیری هندسه پارک325………………………………… ………
(شکل16-15): شکل گیری326…… ………………..
(شکل16-16): دید به منظر328…………… ……………………………….
(شکل16-17): دید به منظر328 …
(شکل16-17): موقعیت موزه در سایت 329
(شکل16-18): جهت گیری330…………………………… … ………………………
(شکل16-17): تاثیر اقلیم و خرد اقلیم بر طراحی موزه331

 

 

رساله از نظر نگارش ، منابع ، نمونه های موردی ، برنامه فیزیکی و جداول ریزفضاها و… کامل می باشد.

 

 

 

تصاویر فایل:

رساله معماری طراحی موزه هنر با رویکرد معماری پایدار و سبز 509 صفحه,مطالعات معماری موزه هنر با رویکرد معماری پایدار,رساله معماری موزه هنر با رویکرد معماری سبز و پایدار,برنامه فیزیکی موزه هنر با رویکرد معماری پایدار و سبز,پروپوزال معماری موزه هنر با رویکرد معماری پایدار و سبز,نمونه موردی داخلی و خارجی موزه هنر با رویکرد معماری پایدار وسبز,نمونه موردی موزه هنر,ریزفضاهای طراحی موزه هنر با رویکرد معماری پایدار,طراحی موزه هنر با رویکرد معماری پایدار و سبز,پایان نامه معماری موزه هنر با رویکرد معماری پایدار و سبزرساله معماری موزه هنر با رویکرد معماری سبز و پایدار,برنامه فیزیکی موزه هنر با رویکرد معماری پایدار و سبز,پروپوزال معماری موزه هنر با رویکرد معماری پایدار و سبز,نمونه موردی داخلی و خارجی موزه هنر با رویکرد معماری پایدار وسبز,نمونه موردی موزه هنر,ریزفضاهای طراحی موزه هنر با رویکرد معماری پایدار,طراحی موزه هنر با رویکرد معماری پایدار و سبز,پایان نامه معماری موزه هنر با رویکرد معماری پایدار و سبزنمونه موردی داخلی و خارجی موزه هنر با رویکرد معماری پایدار وسبز,نمونه موردی موزه هنر,ریزفضاهای طراحی موزه هنر با رویکرد معماری پایدار,طراحی موزه هنر با رویکرد معماری پایدار و سبز,پایان نامه معماری موزه هنر با رویکرد معماری پایدار و سبز

ریزفضاهای طراحی موزه هنر با رویکرد معماری پایدار,طراحی موزه هنر با رویکرد معماری پایدار و سبز,پایان نامه معماری موزه هنر با رویکرد معماری پایدار و سبزدانلود پروپوزال معماری موزه هنر با رویکرد معماری پایدار وسبز,ظوابط و استانداردهای طراحی موزه هنربرنامه فیزیکی موزه هنر با رویکرد معماری پایدار و سبز,مطالعات طراحی موزه هنر با رویکرد معماری پایدار

رساله معماری موزه هنر با رویکرد معماری پایدار وسبز,پایان نامه معماری موزه هنر با رویکرد معماری پایدار وسبز,

خرید رساله:

در پایان خرید ، لینک دانلود فایل نمایش داده می شود و به ایمیل شما ارسال خواهد شد. راهنمای خرید و دانلود فایل