ورزشگاه چند منظوره هنری و زیبای سنگاپور به عنوان بزرگترین استادیوم گنبدی جهان شناخته شده که دارای ظرفیت 55 هزار نفر می باشد. این پروژه توسط DP Architects با همکاری شرکت آروپ به عنوان مهندس سازه طراحی شده که جایزه بهترین مهندسی سازه را دریافت کرده است. گنبدی که روی ساختمان دیده می شود به عنوان محافظ در تمام سطح سقف ورزشگاه پیوستگی ایجاد کرده است و دهانه ای بیش از 310 متر دارد که قابلیت بسته شدن و ایجاد سایه را دارد.

علاوه بر این امکان استفاده از سیستم های خنک کننده که از انرژی خورشیدی استفاده می کنند در این مجموعه به کار رفته است و سرمایش در حوزه هر صندلی امکان پذیر می باشد که شرایط آسایش را برای هر تماشاچی با مصرف انژی کمتر فراهم می نماید. در این ورزشگاه امکان برگزاری ورزش‌هایی همانند دو و میدانی، فوتبال، کریکت و راگبی وجود دارد و همچنین دارای امکانات دیگری چون توانایی میزبانی نمایش‌ها و فستیوال‌های مختلف است.

گفتنی است که از لحاظ سیرکولاسیون ورزشگاه دارای ارتباط مناسبی با مرکز شهر و مناطق مسکونی اطراف می باشد و محور پیاده و مخصوص دوچرخه در دورتادور مجموعه و متصل به پارک جزیره ای در سنگاپور در نظر گرفته شده است. علاوه بر آن ورزشگاه دارای دسترسی آسان به سیستم حمل و نقل سریع می باشد که در طول رویدادهای مهم با توجه به جمعیت زیاد در نظر گرفته شده و ورزشگاه از بزرگراه مجاور و شبکه جاده ای اطراف قابل مشاهده می باشد.

source: archdaily.com