صفحه اینستاگرام پارساکد

نمایش دسته بندی مطالب

لیست مطالب صفحه اصلی

پروژه درس تحلیل سازه ها, تحلیل ویلا ساوای( تصاویر و نقشه سه بعدی ), Vila savoye , دانلود پروژه درس تحلیل سازه ها

عنوان : پروژه درس تحلیل سازه ها

موضوع : تحلیل ویلا ساوای

ارسال شده توسط : آرشیو سایت

سه بعدی ویلا ارسال شده توسط : علی دامغانی

ويلا ساووا (Villa savoye)

اثر چارلز ادوارد ژنر معروف به لوکوربوزيه
تاریخ شروع به کار(1928 ) و تاریخ اتمام آن سال (1930)
ویلای ساووا در سايتي خارج از پاريس ساخته شده است

امیدوارم از این پروژه که از آرشیو سایت ارسال شده راضی باشید.

از همینجا از شما عزیزان درخواست دارم هر اطلاعاتی که در ارتباط با رشته معماری و عمران در اختیار دارید برایم ارسال کنید تا با نام خودتان در سایت انتشار بدم و بقیه دوستان هم استفاده کنند.

برای دانلود به ادامه مطلب بروید…

توضیحات :

رعايت 5 اصل لوکوربوزيه دراين طرح کاملآ ديده مي شود
که این اصلها عبارتند از:
1.ارتباط بين ساختمان با طبيعت ،

2.استفاده کردن از رامپ در دو بخش ، يک قسمت در داخل بنا

3.و قسمت ديگر در امتداد ديوار خارجي تا تراس ،
4.طراحي پله در وسط خانه و تاکيد روي آن ،
5.گرايش تنديس گونه بودن ساختمان.

لوکوربوزیه طراح و نظریه پرداز معماری ساختمان و معماری مدرن را با این جمله معرفی می کند “خانه ماشینی است برای زندگی” این جمله از آن سال به بعد اساس تفکر لوکوربوزیه را نشان می دهد. لوکوربوزیه برای خانه های مدرن ۵ خصیصه را مطرح می کند که عبارت بودند از:

  1. ستون ها ساختمان را از روی زمین بلند می کنند (ساختن پیلوت در همکف)
  2. بام مسطح و باغ در بام
  3. پلان آزاد
  4. پنجره های طویل و سرتاسری
  5. نمای آزاد و ساختن کف و دیوارها به صورت کنسول

    لوکوربوزیه عقاید مطرح شده خود را در مورد معماری در ساختن ویلا ساوا به نمایش می گذارد و آن را همچون ماشینی (به گفته منتقدان) در خدمت انسان طراحی می کند.

ویلا ساوا

ویلا ساوا ایده رهایی از خاک لوکوربوزیه را به نمایش می گذارد و به اواجازه میدهد تا مسکن ایده ال دهه۳۰-۱۹۲۰ را طراحی نماید.او ایده های بیان شده در مدل سیتروهان را تکمیل نمود و در مجموعه خانه های این دهه مورد استفاده قرار داد.ویلا ساوا به منظور پذیرش نور همچنین آنتنی بشقابی بر فراز چشم انداز جای گرفته است.استفاده از رامپ ،پله مدور و پنجره نواری و بهره گیری از زبان احجام و سطوح نقاشیهای پورسیم اورا به یاد می آورد.پارتنون می باشد.ویلا ساوا شبیه یک ویلای رنسانس دارای فرم مرکزی است و مانند معابد در یک دور نمای وسیع و بر فراز پیلوتی (نمونه معاصر ستون های کلاسیک) قرار گرفته است. ویلا علاوه بر دارا بودن مفاهیم معاصر و تاریخی نمادی از سیستم تفکر قدم به قدم لوکور بوزیه است. در مرحله اول او هر بنا جزئی از شهر تخیلی خود می داندو ثانیا می کوشد تا نشان دهد که چگونه معماری فیزیک و فرهنگ زندگی را غنا میبخشد .واسطه ظهور تفکر او یک فرم هندسی کنترل شده و دارای ارتباطات منحصر به فرد با طبیعت است.

سایت ویلا :

سایت ویلا ساوا چمنزار وسیعی است که درختان بسیاری دور تا دور آن را فرا گرفته اند. ورودی اصلی سایت در جنوب قرار دارد و راه دسترسی به بنا در ضلع شمالی قرار دارد. پیش بینی شده است که این مسیر با ماشین طی شود. لوکوربوزیه با این کار قصد داشته است تا مخاطب خود را دور ویلا بچرخاند و با این کار ویلا ساوا در همان برخورد اول خود را به ساکنان نشان می دهد.

 

 حجم ورودی:

پوسته منحنی و شفاف معرف محدوده دسترسی از نظر شکل و تراکم با قطعه مکعبی در تضاد است دیواره شیشه ای و شفاف این محدوده اولیه محرک انسان برای نفوذ به بنا است. دیواره شیشه ای در میان قابها ی ساختاری ستون ها جای گرفته است و توسط یک تیر شکافته شده است این تیر روی محور اصلی ساختمان قرار گرفته است ومحل ورودی را مشخص می کند . قدرت و جهت این تیر توسط دو تیر نمایان موازی که ستون ها طرفین ورودی را به یکدیگر می پیوندند تقویت شده است قرار گیری ورودی در ابتدای رامپ که با اوج گرفتن خود یک گردش معمارانه را به آرامی اشکار میسازد حالتی رسمی وتشریفاتی به ورودی میدهد. در سمت چپ رامپ یک پله چرخان ساده قرار گرفته است که نشانه چرخش و حرکت عمودی در درون فضاست و در امتداد حرکت منحنی جداره شیشه ای شکل گرفته است.

 پیانو سلطنتی:

محدوده زندگی به صورت یک حجم پیانو مانند درون قطعه مکعب مستطیل شکل جای گرفته است رامپ مربع را به دو بخش عمومی و خصوصی مجزا تقسیم کرده است در محدوده عمومی جعبه شیشه ای سالن با فضای باز تراس ترکیب شده است.

لوکوربوزیه این نفوذ فضایی را با به کار بردن احجام کدر سطوح مات یا شفاف کنترل میکند تا دیدهای مشخصی را در جهات مختلف تعریف نماید جداره های شیشه ای رامپ وپنجره های نواری قرار گرفته در طول تراس امکان دید های مشخصی را به خارج و داخل بنا فراهم می سازد.این تجارب بصری و سیع با بهره گیری از اجتماع احجام و سطوح بیان کننده میزان محصوریت فضاها و بعد جدید ناشی از حضور سطوح شیبدار رامپ تغییر مکان از درون به برون نمایش میگذارد و یک زبان متنوع معمارانه را بوجود می آورد.

رامپ ماشین معماری گردشگاهی است .جاگیری مرکزی مسیر حرکتی تجارب متفاوتی را ازاین معماری به نمایش میگذارد . بعنوان مثال آغاز حرکت از محدوده محصور گارا و منتهی شدن آن به فضای وسیع تراس بام یاد آور ارتباط میان طبقات مختلف ویلا است.

 جداره روی بام:

نقطه پایان معماری گردشگاهی در پشت بام قرار دارد جاییکه لوکوربوزیه نوع جدیدی از تراس بام را خلق میکند .تراس توسط یک صفحه (اخرین عنصر طراحی) محصورمی شود .صفحه یک علامت پیچیده دارای حس رهایی و جلوه ای از ایده آزادی موجود  در کل بنا است.این صفحه مبین شخصیت و پیام ویلا و به مثابه کتیبه یک معبد یونانی است. سطوح معقر/محدب صفحه علاوه بر محصور نمودن فضا معرف بنا در چشم انداز پیرامون هستند.فرم توسط شبکه سازماندهی کل طراحی کنترل شده و در یک انتهای آن حجم هندسی محصور کننده پله مدور منتهی به بام قرار گرفته است. بسته به جهت دید صفحه نهایی بصورت صفحه یا حجم دیده می شود ( شبیه جعبه پیانوشکل فضای عمومی که همچون یک حجم در بر گیرنده فضا درک می گردد) مگر زمانی که درون تراس قرار گرفته ایم که صفحه و حجم در بر گیرنده پله مدور یک مجموعه همگن را بوجود می آورند.

سیستم هندسی:

سیستم هندسی اولیه یک شبکه عمود بر هم فاقد جهت بود که لوکوربوزیه با بهره گیری از آن محدوده نشیمن را طراحی کرده است .این مکعب یک خط مبنای منظم پدید میآورد که به تحقثق موضوع اصلی طراحی یعنی ارتباط فرم و محیط پیرامون کمک نماید .صفحه تراس بام و حجم ورودی بیان کننده تنش میان منحنی ها و سیستم عمود بر هم هستند.هریک از فضاها اجزای هدفمندی دارند که به نیاز های عملکردی و نمادین طراحی پاسخ میدهند .بیشترین تنش در تقسیمات فضایی /سلولی طبقه اول و در پویایی قدرتمند فرم حاصل از مدول بندی و غنای آشکار سطوح است. این پویایی فزاینده توسط سیستم شبکه خطوط عمود بر هم کنترل شده است خصوصا توسط نیروهای دوگانه ناشی از تاثیرات فرمهای اصلی بر سیستم:اولین نیرو توسط محور اصلی محدوده حجمی طبقه اول اعمال شده است .محدوده نشیمن اثر پذیری بیشتری را نشان می دهد و حجم پیانو شکل آن تابعیت از این نیروی برتر آرام و تنها را به نمایش میگذارد.شبکه خطوط عمود بر هم سازه با روری سیستم دومینو را در تغییر ابعاد سطوح و قطعات با هدف پاسخگویی به نیازهای خاص پلان نشان میدهد.

 

 

 

 

نظر و دیدگاه خود را بفرستید



razie samei گفت:

mamnoooooooooon

سلام
خواهش میکنم موفق باشید

حامد گفت:

عالی بود

baran گفت:

salam khaste nabashin man vaghean be komaketon ehtiyaj daram man bayad makete in khonaro besazam va avalin bare k bayad maket besazam aksaye khobi ham azash nadaram .age mishe u hame jore rahnamayim konid,bazam tashakor

wanted گفت:

آقا ممنون به خدا خسته شدم از بس دنبال پلان این ویلا ساوا گشتم هیچ جا پیدا نکردم

سلام آقاي شفيع زاده خسته نباشيد من به كمك احتياج دارم من پلان ، نما ، برش سايت پلان البته اتوكد 2007 از ويلاي ساوا احتياج دارم خيلي زود اگه ميشه به اين ايميل بفرستيد برام واقعا ممنون
zahra_10_ghasemi@yahoo.com

سارا گفت:

سلام تو رو خدا واسه منم پلان سایت پلان نماو برش ویلا ساوا رو بفرستین به ایمیلم sara.a2754@gmail.com

darya mahdavi گفت:

slm mamnon misham pelan va diyagram vilaro vasam befrestin

بيتا گفت:

سلام. خيلى ممنون از مطالبتون
لطفا پلان، نما و مقطع ويلاى ساوا رو برام ايميل كنيد
واقعا احتياج دارم. خيلى هم عجله دارم متاسفانه

مهرازی گفت:

با سلام ، چند مورد از تصاویر مربوط به نقشه ها در مطلب قرار گرفته است. برای دریافت فایل تحلیل ویلا ساوا می توانید عضو سایت شوید.

زینب گفت:

سلام
ببخشید من اندازه های دقیق این ویلا رو میخوام ؟میشه به ایمیل ارسال کنید اگه دارید

mostafa گفت:

سلام ببخشید من چطور میتونم کل فایل رو دانلود کنم؟

با سلام ، اطلاعات مربوط به این ویلا در همین حد است و در همین مطلب تمامی نقشه ها و تصاویر قرار گرفته است و می توانید دریافت نمایید.

elaheh گفت:

سلام من هر چی میگردم پلان و نما و مقطع درستی پیدا نمیکنم اگه میشه برای من بفرستید. ممنون

راضیه گفت:

سلام ممنون میشم پلان و اندازه های ویلارو برام بفرستین اگه میشه فقط زود بفرستین ضروریه . ممنونم

لیلا گفت:

سلام ميشه لطفا هر چى در مورد ويلا ساوا داريد (نما ، مقطع ، پرسپكتيو ) برای من ايميل كنيد ممنونم

سپهرمحمودی گفت:

سلام خسته نباشید ببخشید لینکی برای دانلود گذاشته نشده و من نمیتونم دانلود کنم خواهش میکنم اگر امکانش هست به ایمیل بنده ارسال فرمایید.

زهرا گفت:

سلام..وقت بخیر..چرا فایلی برای دانلود وجود نداره..ممنون میشم اگر برام ایمیلش کنید

Helia گفت:

خیلی مطالب قشنگی نوشتین،ولی من ابعاد و اندازه های ویلا ساوا رو برای ماکت سازی میخوام،یک هفته هستش دنبالش میگردم نمیتونم پیدا کنم،میشه راهنمایی کنین،خواهش میکنم!

فول پکیج جامع آموزش اسکچاپ 2019




اولین و قوی ترین پکیج جامع آموزش اسکچاپ 2019 و ویری نکست + آرشیو متریال و مبلمان و صحنه های آماده رندر حرفه ای در فلش مموری (برای اسکچاپ 2016 تا 2019) / آموزش ها از صفر تا صد از مبتدی تا پیشرفته شامل تمامی مباحث از مدلسازی تا رندرگیری

قیمت: 1.500.000 تومان