پروژه پاورپوینت آکوستیک در معماری,مقاله پاورپوینت آکوستیک در معماری

مبانی آکوستیک:
آکوستیک در معماری : فن طراحی فضاها ، بناها و سیستم های مکانیکی مطابق با نیازهای شنوایی
1- شنیدن صداهای مطلوب
2- کاهش صداهای آزاردهنده
سه جزء مشترک سیستم های اکوستیکی : 1- منبع 2- مسیرانتقال 3-دریافت کننده

پروژه پاورپوینت آکوستیک در ساختمان 111 اسلاید,مقاله پاورپوینت آکوستیک در ساختمان,آکوستیک در معماری,مقاله معماری آکوستیک در ساختمان,پاورپوینت آکوستیک در معماری,دانلود مقاله آکوستیک در ساختمان,دانلود پروژه پاورپوینت آکوستیک در ساختمان,دانلود مقاله معماری,دانلود پروژه معماری,تحقیق درباره آکوستیک در معماری,مقاله درباره آکوستیک در ساختمانتعریف صدا :
یک موج فیزیک ،یا ارتعاش مکانیکی ،یا یک سری از تغییرات فشار در یک فراگیر کشسان است.
صدای هوابرد : فراگیر کشسان هواست.( امواج صوتی از طری هوا منتقل می شوند)
صدای پیکری : فراگیر کشسان بتن ، فولاد ، چوب ، شیشه و ترکیباتی از این مواد است.امواج صوتی از طریق ارتعاش عناصر ساختمانی منتقل میشوند)

علم آکوستیک در ساختمان مربوط به کسانی است که در بناها و ساختمان ها زندگی می کنند.
سرعت انتشار:
صدا بسته به محیط انتشار با سرعتهای متفاوتی حرکت می کند.
سرعت صوت در مقایسه با نور آهسته است.
محیط انتشار صوت:
محیط نزدیک : فضایی است که بلافاصله و درست در نزدیکی منبع صوت ایجاد می شود و گاها تحت عنوان طول موج پایین ترین
محیط دور : فضای اطراف محیط نزدیک است. به این معنی که محیط دور از فاصله ای به میزان حداقل یک واحد طول موج از منبع صوت شروع می شود.
محیط آزاد(باز) : محیط آزاد منطقه ای است که در آن هیچ موج صوتی منتصویر نمی شود. به عبارتی هیچ حائلی برای انعکاس وجود ندارد و موج بطور کاملا آزاد مسیر خود را طی می کند.

7645344254
محیط پر انعکاس(محیط بسته) :
زمانی که محیط های دیگر موجب انعکاس صدا می شود، منحنی های صوت و انعکاس صوت بسیار پیچیده تر می شود. زمانی که موانع، جاذب صوت نباشند ، از انعکاس موج صوتی، منحنی های دیگری شکل می گیرد. موج های صوتی منتصویر یافته شده انقدر می شکنند تا انرژی خود را از دست می دهند.


طول موج:
فاصله اي كه موج در يك چرخه طي مي‌كند يا فاصله بين دو نقطه مشابه از امواج پي درپي، طول موج ناميده مي‌شود.
گستره طول موج قابل شنيدن براي انسان از 27/1 سانتي متر تا 24/15 متر است.

طول موج
آستانه شنوايي:
حداقل شدت صدايي كه يك گوش سالم مي‌تواند تشخيص دهد 10-16 W / cm2 است .
حداكثر شدت صدايي كه گوش بدون صدمه مي‌پذيرد تقريبا  W/cm2103 است.
گسترده اين دوآستانه  1013 است.
سنجش صوت و صدا

واحد شدت میزان صوت و صدا
واحد شدت میزان صوت و صدا یا Sound and noise intensity unit ،دسی بل می باشد.
از آنجاییکه انتشار موج  شبیه نمودار سینوسی می باشد، لذا سیکل در ثانیه یا هرتز به قرار زیر است:

بازتابنده های صوتی:
امواج منتشر شده از منبع صدا در فضاهای محصور از راه های مختلفی (پس از بازتاب در سقف کف و دیوارها) به گوش شنونده می رسد از اینرو ممکن است به علت طولانی بودن راه برخی از بازتاب ها مدتی پس از صدای مستقیم به گوش برسد.
به منظورتقویت و هدایت امواج صوتی به صورت طبیعی از منبع مورد نظر از بازتابنده های صوتی که در سقف و یا دیوارها نصب می شود استفاده می کنند.

مصالح بازتابنده های صوتی در ساختمان,آکوستیک در معماری,آکوستیک در ساختمان

مصالح بازتابنده های صوتی در ساختمان,آکوستیک در معماری,آکوستیک در ساختمان

پژواک ردیفی:
این نوع پژواک در نتیجه برخورد امواج صوتی با ردیف های موازی و مسطح و فاصله یکسان سطوح مختلف مانند ردیف های موازی مصالح فشرده سقف های کاذب و یا ردیف های پله ای محل نشستن تماشاچیان می باشد. تعداد پله ها و فاصله بین انها تعیین کننده صدای این نوع پژواک است.

6564545343

پژواک ردیفی در سالن سینما

 

 

تصاویر فایل:

پروژه پاورپوینت آکوستیک در ساختمان 111 اسلاید,مقاله پاورپوینت آکوستیک در ساختمان,آکوستیک در معماری,مقاله معماری آکوستیک در ساختمان,پاورپوینت آکوستیک در معماری,دانلود مقاله آکوستیک در ساختمان,دانلود پروژه پاورپوینت آکوستیک در ساختمان,دانلود مقاله معماری,دانلود پروژه معماری,تحقیق درباره آکوستیک در معماری,مقاله درباره آکوستیک در ساختمانآکوستیک در معماری,مقاله معماری آکوستیک در ساختمان,پاورپوینت آکوستیک در معماری,دانلود مقاله آکوستیک در ساختمان,دانلود پروژه پاورپوینت آکوستیک در ساختمان,دانلود مقاله معماری,دانلود پروژه معماری,تحقیق درباره آکوستیک در معماری,مقاله درباره آکوستیک در ساختمانپاورپوینت آکوستیک در معماری,دانلود مقاله آکوستیک در ساختمان,دانلود پروژه پاورپوینت آکوستیک در ساختمان,دانلود مقاله معماری,دانلود پروژه معماری,تحقیق درباره آکوستیک در معماری,مقاله درباره آکوستیک در ساختمان

دانلود پروژه پاورپوینت آکوستیک در ساختمان,دانلود مقاله معماری,دانلود پروژه معماری,تحقیق درباره آکوستیک در معماری,مقاله درباره آکوستیک در ساختماندانلود پروژه معماری,تحقیق درباره آکوستیک در معماری,مقاله درباره آکوستیک در ساختماندانلود پروژه معماری,تحقیق درباره آکوستیک در معماری,مقاله درباره آکوستیک در ساختمان

خرید آنلاین:

در پایان خرید ، لینک دانلود فایل نمایش داده می شود و به ایمیل شما ارسال خواهد شد. راهنمای خرید و دانلود فایل
  • فرمت فایل: pptx – حجم فایل: 11 مگابایت